Pe 30.3.2007 2. semifinaali Blues - Kärpät

  • 16 794
  • 125

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tex Willer kirjoitti:
Kolme sanaa. Liike ja luovuus. Veikkaan, että ne ovat Kärpien hyökkäyspelissä Tapparan vastaavaa hieman parempaa.
Toki, toki. Kärpät on selkeästi ollut Tapparaa edellä jokaisella osa-alueella, ja luo selkeästi enemmän maalipaikkoja. Mutta se mikä on saanut minun vitutuskäyrän nousemaan on se että tämän lisäksi Blues lahjoittaa kärpille maalipaikkoja. Kahdessa ottelussa on nähty kasapäin tilanteita jossa Bluesin pakki toheloi kiekon vastustajalle tai tehdään yksinkertaisia merkkausvirheitä oman maalin edessä.

Eli se mitä mä halusin tuoda esille tuossa aiemmin oli se että Tapparaa vastaan Blues ei tehnyt näitä virheitä. Ei hölmöilty, vaan Tappara joutui tekemään kovaa työtä joka ikisen paikan eteen. Nyt on menty niin että Kärpät paitsi luo paikkoja niin myös saa näitä lahjoja. Tulos näkyy taululla.
 

2302

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja naapureiden takia Jyp
Blågula kirjoitti:
Toki, toki. Kärpät on selkeästi ollut Tapparaa edellä jokaisella osa-alueella, ja luo selkeästi enemmän maalipaikkoja. Mutta se mikä on saanut minun vitutuskäyrän nousemaan on se että tämän lisäksi Blues lahjoittaa kärpille maalipaikkoja. Kahdessa ottelussa on nähty kasapäin tilanteita jossa Bluesin pakki toheloi kiekon vastustajalle tai tehdään yksinkertaisia merkkausvirheitä oman maalin edessä.

Eli se mitä mä halusin tuoda esille tuossa aiemmin oli se että Tapparaa vastaan Blues ei tehnyt näitä virheitä. Ei hölmöilty, vaan Tappara joutui tekemään kovaa työtä joka ikisen paikan eteen. Nyt on menty niin että Kärpät paitsi luo paikkoja niin myös saa näitä lahjoja. Tulos näkyy taululla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
molari kirjoitti:
Kaipa se sitä turhautumisen purkuakin on, mutta jostain syystä Kärpillä on "hyppijän ja kaatuilijan" leima yhdistettynä Jurkan lahjoihin aika monen mielestä, eikä se koske pelkästään tätä iltaa, jossa sitten Jurkkailtiin puolin ja toisin.

Joo, mutta jos Jurkkailun tehokkuus otetaan huomioon (seurauksena jäähy) Blues oli tänään parempi. Olisi todellakin helvetin hyvä homma että pelaajat menisivät itseensä ja loput ottelut olisivat muuta kuin lattarijalkapalloa.

Pari pientä detaljia. "Huonosti pelitilanteita lukeva" Nokka näytti antavan aitiossa oikein kunnolla piiskaa Pesoselle toisen erän alussa, kun kultapotta aiheutti aivan turhaan pyörityksen omaan päähän. Olisi ollut aikaa ja tilaa pelata pois omista, mutta hoiti kuitenkin kiekon vastustajan lapaan omalla aluelle. Niinhän se koirakin oppii hetitässäjanyt eikä vasta 15. päivä.

Mutta kuinka Nokkaillaankaan pelin lopussa. Peliaikaa jäljellä YKSI SEKUNTTI, aloitus Bluesin päässä pitkän jälkeen. JA ALOITTAMASSA VIUHKOLAN VITJA. Kiekosta viis, kaveri huitaisee Pikua monoille mutta eihän siitä rähinää saada onneksi aikaan. Mutta oisko voinut pistää jonkun muun tonkimaan sekunniksi...
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pistikö muuten kukaan muu paikallaolleista merkille, että Paakkolanvaara avasi tämän kauden jäähytilinsä aika ironisesti pistämällä kiekon katsomoon. Ei taida tulla herrasmiespalkintoa Paakkolanvaaran sukuun, kun tolla lailla menee sikailemaan.
 

2302

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja naapureiden takia Jyp
Sorry! Ikämies ei osaa käyttää tietokonetta. Pelitaktiikkaa hämmästelin kärppien pelatessa pelicansseja vastaan ja ihmettelin kärppien ylivaroivaisesta karvauspelaamisesta(yksi nähty tv-peli). Jotan ihmeellistä tapahtui seuraavaan (tv-peliin kärpät-blues) jossa kotijoukkue muuttui erittäin agreevisesti päällekäyväksi. Onko taktisessa mielessä koettu bluesin puolustus haavoittumaksi kuin pelicanssin? Pelisysteemi on muuttunut täysin.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
molari kirjoitti:
Kaipa se sitä turhautumisen purkuakin on, mutta jostain syystä Kärpillä on "hyppijän ja kaatuilijan" leima yhdistettynä Jurkan lahjoihin aika monen mielestä, eikä se koske pelkästään tätä iltaa, jossa sitten Jurkkailtiin puolin ja toisin.

Ja vitut. Yksikään ihminen, joka vähänkään jääkiekosta jotain tajuaa, ei voi olla oikeasti tuota mieltä. Aivan pelkkää ämmien ja kakaroiden itkua koko juttu. Jos joku 2 vuotta Suomessa majaillut ja n. 4 kertaa Oulussa vieraillut Doug Shedden höpöttää tämmösiä juttuja, on se pelkästään tökeröä propagandaa ja sen hoksaa jokainen järkevä ihminen. Höpöttihän Josef Goebbelskin yhtä ja toista eikä varmaan itsekään uskonut puoliakaan omista jutuistaan.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dave kirjoitti:
Ja vitut. Yksikään ihminen, joka vähänkään jääkiekosta jotain tajuaa, ei voi olla oikeasti tuota mieltä. Aivan pelkkää ämmien ja kakaroiden itkua koko juttu. Jos joku 2 vuotta Suomessa majaillut ja n. 4 kertaa Oulussa vieraillut Doug Shedden höpöttää tämmösiä juttuja, on se pelkästään tökeröä propagandaa ja sen hoksaa jokainen järkevä ihminen. Höpöttihän Josef Goebbelskin yhtä ja toista eikä varmaan itsekään uskonut puoliakaan omista jutuistaan.
Olet aivan oikeassa, mutta myyppä ajatuksesesi sille lopulle puolelle Suomelle. Me ollaan loppuikämme jotain fucking liito-oravia, filmaajia & sukeltajia. Me ollaan vallattu Jokerien paikka Suomen menestyvimpänä ja vihatuimpana seurajoukkueena. Meidän täytyy vain elää sen tosiasian kanssa, että siitä mitä meistä kirjoitetaan on ja tulee jatkossakin olemaan yli puolet täyttä paskaa. Mutta niinhän se on suomenmaassa, että toisten menestys hatuttaa köyhempiä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Täällä saa sen kuvan, että Espoossa on pelattu runkosarjavaihteella. Harmittaa, että nämä keskustelutkin pyörivät hollywood osastolla. HPK-Jokerit peli näytti, että ne hommat hallitsevat jokaikinen joukkue Suomessa. Sheddeniki ilmeisesti käynyt jossain vaiheessa uimahallissa reenauttamassa. Jotenkin yllättävän laimea fiilis, vaikka voitto tuli. Ei olisi uskonut, että näin helponlaisesti Kärpät menee sarjassa 2-0 johtoon. Pelit ovat olleet helpompia kuin Pelicans sarjassa. No huomenna on ottelupallo ja Kärpillä siihen selvä etu. Espoolaisilla mieli maassa ja reissu samantien Ouluun edessä. Edes heippaa ei kerkiä vaimolle/lapsille sanomaan saati SP hommia. Toivottavasti Kärpät pistää Bluesin veikkaajan sanoja lainaten Hallin seinistä läpi suoraan Raksilan markettien uikkariosastolle. Harmi vaan, että kaupat on jo sulki tuossa vaiheessa, mutta eiköhän erikoisluvalla saada ilmaiset uikkarit koko porukalle. Sitten onkin kiva lukea Veikkaajan jälkiviisasteluja tiistaina finaaleja odotellessa.

Sadomasokistinen puoleni toivoo Bluesin voittoa ja lisää jännitteitä, mutta toivottavasti kuitenkin Kärpät tänään hoitaisi.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No loppujen lopuksihan on yksi hailee mitä muut kuin Kärppäkannattajat ajattelevat... Otetaan poika kotiin ja juhlitaan 30000 ihmisen voimin torirannassa. Kuka miettii siinä vaiheessa mitä ei-Kärppäläiset meistä/joukkueesta ajattelevat =D

Oli muuten hemmetin hienon kuuloinen tuo Maamme- laulu ! Kokonaisuudessaankin ihan hyvä veto Idols jampalta mutta tarkoitan kyllä eritoten tuota "Pohjoinen" -kohtaa =D
Tänään vielä paremmaksi ?

Kiekko-kalevasta poimittua: "Aivan mahtavasti kuului kannustus. Maamme-laulunkin aikana tuli aivan kylmät väreet, kun kuoro korosti sanaa pohjoinen", Tarkki ihasteli."
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
manemies kirjoitti:
Oli muuten hemmetin hienon kuuloinen tuo Maamme- laulu ! Kokonaisuudessaankin ihan hyvä veto Idols jampalta mutta tarkoitan kyllä eritoten tuota "Pohjoinen" -kohtaa =D
Tänään vielä paremmaksi ?
Eipä pitänyt tästä asiata puhua, mutta tällä asiasta hehkutetaan niin menee sietorajan yli. Musta kun toi kärppäfanien maamme laululla pelleily on ollut aina lähinnä säälittävää. Mulle Maammelaulu on sen verran pyhä, siksi että arvostan niitä miehiä jotka on joskus tapellu sen puolesta ettei tarvitse kuunnella ennen otteluja ”Suuri ja mahtava Neuvostoliitto” –biisiä. Minulla ei tulisi mielenkään kikkailla Maammelaulun kustannuksella, mutta kärppäfaneista se on arvatenkin varmaan sika siisti juttu, ja mä oon vaan tyhmä stadilainen kun en sen hienoutta tajua. Etäkärppien kannustus oli muuten ihan mallikasta, mutta tästä aiheesta täältä Ville Leinomaiset terveiset katsomoon.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Barcelona kirjoitti:
Eipä pitänyt tästä asiata puhua, mutta tällä asiasta hehkutetaan niin menee sietorajan yli. Musta kun toi kärppäfanien maamme laululla pelleily on ollut aina lähinnä säälittävää. Mulle Maammelaulu on sen verran pyhä, siksi että arvostan niitä miehiä jotka on joskus tapellu sen puolesta ettei tarvitse kuunnella ennen otteluja ”Suuri ja mahtava Neuvostoliitto” –biisiä. Minulla ei tulisi mielenkään kikkailla Maammelaulun kustannuksella, mutta kärppäfaneista se on arvatenkin varmaan sika siisti juttu, ja mä oon vaan tyhmä stadilainen kun en sen hienoutta tajua. Etäkärppien kannustus oli muuten ihan mallikasta, mutta tästä aiheesta täältä Ville Leinomaiset terveiset katsomoon.

Provo varmaan tämäkin, mutta selvennykseksi voisin todeta ettei maamme-laulun jonkun tietyn sanan korostaminen ole edes niin suuri "rikos" kuin esim. nuotin vierestä laulaminen.

Vinkki: Keksikää joku ihan oma juttu tulevaisuuttakin silmällä pitäen (ei siis mitään esim. Hifkiltä matkittua tai lainattua). On paljon kehittävämpää toimia itse, kuin käyttää energiansa toisten arvosteluun ja K:lla alkavan kansantaudin ylläpitämiseen.
 
Barcelona kirjoitti:
Eipä pitänyt tästä asiata puhua, mutta tällä asiasta hehkutetaan niin menee sietorajan yli. Musta kun toi kärppäfanien maamme laululla pelleily on ollut aina lähinnä säälittävää. Mulle Maammelaulu on sen verran pyhä, siksi että arvostan niitä miehiä jotka on joskus tapellu sen puolesta ettei tarvitse kuunnella ennen otteluja ”Suuri ja mahtava Neuvostoliitto” –biisiä.

Vähän jos katsoo asiaa taas objektiivisemmin niin huomaa, että monessa hallissa ja monessa lajissa tuo sama tehdään ilman kärppiäkin. Aika monessa paikassa siis suomalaiset ovat muutenkin ylpeitä siitä, että ovat Pohjoisesta.. näin niin kuin isommin kuin suomea ajattellen.

Mutta tärkeä kiinnitys voittoon. Tässä tuli oltua sen verran korvessa, ettei edes radiosta saanut kuunnella. Tekstitv:n seurannan mukaan Blues sai ylivoimaa paljon, mutta ei saanut peliä ratkaistua. Toisaalta paljon siellä näyttää olevan Blues jäähyjäkin. Onko Japa ruvennut viheltämään rikkeistä? Tekstitv seurannan perusteella ottelu oli myös tasainen ja Blues puski päälle kolmannen erän.

Arvaus: Kärpät peitti laukaisusuuntia alivoimalla hyvin ja siivosi maalin edestä irtokiekot. Tarkki oli hyvä siinä maalivahdin ensisijaisessa hommassa eli oli ykköskiekkojen tiellä. Huikea on torjuntamäärä taas.

Sen verran muistuttaisin kanssakirjoittajia Doug Sheddenin sanoin: "Sarja on pahasti vielä kesken eikä vielä olla voitettu mitään." Ja näinhän se on.. vaikein voitto eli ottelusarjan katkaisu on edessä. Lyhyt sarja, joten sen voi kääntää niinkin päin, että tasoihin tullaan nopeasti ja paineet on taas sitten toisin päin.

Hyvä voitto.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
puhuri kirjoitti:
Provo varmaan tämäkin, mutta selvennykseksi voisin todeta ettei maamme-laulun jonkun tietyn sanan korostaminen ole edes niin suuri "rikos" kuin esim. nuotin vierestä laulaminen.
Ei ole provo, vaan ihan rehellinen mielipiteeni asiasta. Mä taas voisin selvennykseksi voisin todeta että se ei ole edes "rikos" laulaa nuotin vierestä maammelaulua, jos se on kyseisen yksilön paras suoritus. Luoja kun ei suo kaikille laulamisen lahjaa, mutta oikeuden laulaa kylläkin.

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Vähän jos katsoo asiaa taas objektiivisemmin niin huomaa, että monessa hallissa ja monessa lajissa tuo sama tehdään ilman kärppiäkin. Aika monessa paikassa siis suomalaiset ovat muutenkin ylpeitä siitä, että ovat Pohjoisesta.. näin niin kuin isommin kuin suomea ajattellen.
Joo, mutta samalla jengi laulaa yleensä koko biisin. Nyt vaan kärppäfanit odottivat hiljaa sitä Pohjoinen kohtaa ja antoivat muuten Idols tyypin hoitaa homman. Mun mielipide asiasta on kikkailua = pelleilyä = säälittävää.
 
Barcelona kirjoitti:
Joo, mutta samalla jengi laulaa yleensä koko biisin. Nyt vaan kärppäfanit odottivat hiljaa sitä Pohjoinen kohtaa ja antoivat muuten Idols tyypin hoitaa homman. Mun mielipide asiasta on kikkailua = pelleilyä = säälittävää.

En tiedä sitten säälittävästä, mutta ymmärrän täysin kantasi. Välillä on itselläkin tullut mieleen, että sen voisi jättää vaikka maajoukkue/ottelu tai muuhun kansainväliseen vääntöön. Toki ymmärrän ihmisten kannan tuon sanan korostamiseen, koska se sattuu omille hyvin, koska pohjoisin liigaseurahan on kyseessä. Mutta kyllähän kärppäfanit laulavat koko biisin siinä missä muutkin.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Blågula kirjoitti:
Bluesin alisuorittamisessa on lähinnä ollut kyse siitä että puolustuspeli on romahtanut. Tapparaa vastaan joukkue päästi yhteensä 7 maalia 5 pelin aikana. Nyt Kärpät on iskenyt saman määrän kahdessa ottelussa ja paikkoja on ollut enempäänkin. Jostain syystä puolustuspää on täysin sekaisin ja jos muutoksia ei tapahdu yön yli niin homma on taputeltu huomisen jälkeen.
Tapparamerkkinen kaverini kaukaa uusmaalaisesta Lohjan kaupungista totesi tässä viikolla, että Bluesin heikkous on just pakisto ja siihen on Kärppien iskettävä. Kirosi, ettei Tappara ollut siihen iskenyt. Tappara oli menettänyt hyvän vireensä jo ajat sitten, joukkue on hajoamassa eikä näin ollen pystynyt tosissaan haastamaan Bluesia. Jos Tappara olisi ollut vireessä, Tap-Blu -puolivälieräsarjaa pelattaisiin vieläkin (vertauskuvannollisesti).

Kärppien karvauspeli ei ole olennaisesti muuttunut sitten runkosarjan tai Pelicans-sarjan. Kärpät ei karvaa syvältä eikä liian innokkaasti, vaan ennemminkin ohjaa peliä ja iskee keskialueella. Mielestäni Bluesin puolustusta ei ole vieläkään testattu kunnolla, odottakaahan kun Kärpät alkaa tosissaan iskeä ja taklaamaan Bluesin suhteellisen huonoa puolustusta (taitaa olla kuitenkin toiveajattelua). Siinä käy kaikenmaailman heiskaset ja keskenkuntoiset peltoset heppoisiksi.

Kärppien 7 maalia kertoo ennemmin siitä, että Kärpät on hyödyntänyt Brücklerin heikkouksia (hänella ilmeisesti on heikkouksiakin?). Brückler on sen tason maalivahti, ettei hänelle tehdä maaleja sirkustempuilla. Brückelerille tehoaa tasan tarkkaa samat lääkkeet kuin muillekin: laukaukset kaukaa alas ja läheltä ylös. Laatua laukauksiin. Maskia maalille. Maalivahti sivuttaisliikkeeseen jne. Kärpät on pitänyt maalinteon yksinkertaisena ja tuloksena nyt jo 7 maalia. Jos Bluesilta on joku osa-alue tuloksellisesti pettänyt, on se nimenomaan Bernd Brücker. Olen tästä todella yllättynyt. Blues olisi kaivannut Brückleriltä niitä gamesavereita, joilla ratkaistaan pelejä ja sarjoja, mutta niitä hän ei ole esittänyt.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Barcelona kirjoitti:
Mun mielipide asiasta on kikkailua = pelleilyä = säälittävää.

Ei herranjum**a! Etkö sä enää muuta keksi?

Tuo sanan "pohjoinen" korostaminen maammelaulussa on jotakin todella hienoa, josta todellakin tulee oikein kylmät väreet. Se kuuluu ja sopii hyvin Ouluun ja Pohjois-Suomalaisuuteen, koko Suomeen. Tänään se vasta kajahtaakin kun Raksilassa pelataan.

Vai että pyhä... Toki se on hieno ja upea veisu, jota käyttää myös rajanaapurimme Viro sellaisenaan ilman kertosäettä. Säälittävä provo Sinulta, arvon "B".
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
2302 kirjoitti:
Pelitaktiikkaa hämmästelin kärppien pelatessa pelicansseja vastaan ja ihmettelin kärppien ylivaroivaisesta karvauspelaamisesta(yksi nähty tv-peli). Jotan ihmeellistä tapahtui seuraavaan (tv-peliin kärpät-blues) jossa kotijoukkue muuttui erittäin agreevisesti päällekäyväksi. Onko taktisessa mielessä koettu bluesin puolustus haavoittumaksi kuin pelicanssin? Pelisysteemi on muuttunut täysin.
Minä luulen, että tuo tässä sarjassa nähty Kärppien karvauspeli on Kärppien normaalin pelisuunnitelman puitteissa ja marginaaleissa. Ero saattaa tulla nimenomaan vastustajasta johtuvista seikoista: Pelicans oli Bluesia tiiviimpi paketti eikä Bluesin pakisto laadulla päätä huimaa. Laatikainen on Laatikainen ja melkein ainoa pelimies pakistossa. Jari Korhonen olisi terveenä ja kunnossa olleena kiekollisena pelaajana huippumies tuohon pakistoon.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Blues kaatuu tässä sarjassa sen vuoksi, että Kärppien kaksi heikkoutta on kääntynyt heidän voitoikseen. Tilannekovuus oli eilen about 50-50, Tarkki-Brücks oli about 50-50. Nämä Bluesin olisi pitänyt kääntää itselleen, mutta ei pystynyt, vaikka nimenomaan tilannekovuudessa (tai fyysisyydessä however) pystyi tasaamaan puntteja keskiviikosta.

Japa oli muuten ok, mutta vihelsi mielestäni liikaa. Pelin intensiteetti kärsi helpoista jäähyistä. Esimerkiksi molempien 5-3-maalien jäähyistä olisi voinut jättää ainakin toisen viheltämättä. Ja Kärpät ei eilen kaatuillut yhtä pahasti kuin keskiviikkona.

Onnea Kärpille, peli oli 50-50, onnekkaampi voitti. Kummallakin oli paikkansa, mutta näin kävi.

Vähän on kuitenkin sellainen kutina, että tiistaina nähdään.

E: Kyllähän tuo pohjoinen kivasti kuului tuossa Maamme-laulussa, omasta mielestäni ihan hyvä - toisaalta Maamme-laulu on monille pyhä, joten ymmärrän kikkailun vastustajiakin.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Barcelona kirjoitti:
Eipä pitänyt tästä asiata puhua, mutta tällä asiasta hehkutetaan niin menee sietorajan yli. Musta kun toi kärppäfanien maamme laululla pelleily on ollut aina lähinnä säälittävää.

Kohtuullisen alhalla on pojun sietoraja jos ahistaa kun meikäläiset korostaa että ollaan pohjoisesta. Löysää hyvä mies sitä kaulusta ennenkuin napsahtaa =)

Barcelona kirjoitti:
Mulle Maammelaulu on sen verran pyhä, siksi että arvostan niitä miehiä jotka on joskus tapellu sen puolesta ettei tarvitse kuunnella ennen otteluja ”Suuri ja mahtava Neuvostoliitto” –biisiä.

Arvostus yhä vähenevää veteraanijoukkoa kohtaan on rajaton täällä pohjoisessakin. Painottamalla sanaa Pohjoinen Maamme -laulussa ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Barcelona kirjoitti:
Minulla ei tulisi mielenkään kikkailla Maammelaulun kustannuksella, mutta kärppäfaneista se on arvatenkin varmaan sika siisti juttu, ja mä oon vaan tyhmä stadilainen kun en sen hienoutta tajua.

Noniin, itsehän se taisit sitten sanoakin...

Barcelona kirjoitti:
Etäkärppien kannustus oli muuten ihan mallikasta, mutta tästä aiheesta täältä Ville Leinomaiset terveiset katsomoon.

Right back at you, buddy =D
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
E kirjoitti:
Ja Kärpät ei eilen kaatuillut yhtä pahasti kuin keskiviikkona.

Eiköhän se eilen ollut Blues, jolla oli tylsät luistimet. Todellakin. Kärpille tuli jäähyjä liukuhihnalta kun äijät kaatuilivat joka tilanteesta pienimmästäkin hipaisusta. On puhuttu että Kärpät ei olisi fyysinen joukkue, mutta näiden kahden pelin perusteella huomattavasti fyysisempi kuitenkin kuin Blues. Ja sekös on monet yllättänyt.
 

molari

Jäsen
Et sitten "syötä" ollut eilen Espoossa, jos väität, että Bruckler petti, oli mielestäni Bluesin parhaimmistoa ellei paras, otti muutamia uskomattomia koppeja ja hyvää tuuriakin oli matkassa.

2 lähes identtistä maalia tuli tiettyjen jo nimettyjen divaritason kaverien hasardeista ja siitä, että maalilla seistiin, kun ky..ät häissä. 3.s maali oli taas upea kuvio 5-3 YV:llä, josta Kärppä sai laittaa kiekon rauhassa sisään maalin kulmalta, eipä sitä kukaan MV olisi torjunut.

Bruckler piti Bluesin pelissä ja siinä 1-0 tilanteessa olisi pitänyt hyödyntää ne paikat ja tehdä 1-2 maalia ja jättää ym. kämmit väliin.

Sama juttuhan oli Oulussa, aika rauhassa Kärpät sai latoa maalinsa laatupaikoista täysin vapaasti.

Tämä sarja ratkennee nimenomaan materiaalin laajuuden tasoeroon. Siinä, missä Kärpät hommasi "maailmanluokan" kavereita kesken kauden, Blues täydensi miehistöään nobodeilla ja se näkyy kentällä. Ihmettelin (moni muukin) sitä, että ohkaiseksi tiedettyä rosteria ei täydennetty kunnon kiekollisella pakilla/hyökkääjällä. Nyt tavallaan homma kusee muutaman tärkeän palasen puuttumiseen. Seuraavaa kertaa saataneen odottaa vuosia, joten nyt olisi olettanut, että Kakelle olisi annettu hieman laadukkaammat "palikat".

Hieman liioitellen voisi sanoa, että tarvitsee olla helvetin huono valmentaja, jos Kärppien rosterilla ei kannua saa hommattua.

Blues saattaa tänään voittaa, tuskin suostuu häviämään kolmea peliä putkeen, mutta vielä epätodennäköisemmin pystyy voittamaan Kärppiä kolmesti putkeen, joten eiköhän Kärpät finaalissa ole Jokerien kanssa ja klaaraa homman. Jokereilla on astetta Bluesia leveämpi rosteri, mutta tokko sillä Kärppiä 3 kertaa voitetaan.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lauri kirjoitti:
...mutta Manderville kaatui erittäin helposti, filmi sekin oli.
Tämä oli kyllä hyvä. Sanoin vierustoverilleni Kentsun saatua kiekon, että nyt lähtee Kärppä jäähylle ja ei aikaakaan:

"Blues vaihtoi ja Kent toi kaikessa rauhassa kiekkoa ylös yrittämättä edes sen kummemmin haastaa pakkia ja päästä maalille. Kent liukui kiekon kanssa lähemmäs ja lähemmäs pakkia. Iholle päästyään, pakki kohotti kättään tehdäkseen pientä blokkia luistelulinjaan...ja hups keikkaa...Kentsulta lähti samantien luistimet irti jäästä. Ja käsi pystyyn ja miestä boksiin."

Vaikka filmit ja sukellukset tuomitsenkin, niin tämä oli tyylillä, harkiten ja kokeneen pelaajan "ammattitaidolla" tehty tempaus.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
molari kirjoitti:
Blues saattaa tänään voittaa, tuskin suostuu häviämään kolmea peliä putkeen, mutta vielä epätodennäköisemmin pystyy voittamaan Kärppiä kolmesti putkeen, joten eiköhän Kärpät finaalissa ole Jokerien kanssa ja klaaraa homman.

Tuo skenaario passais kyllä hyvin mutta itse ajattelen pikkasen eri tavoin.. Jos Blues vie tänään matsin niin se energiabuusti ja itseluottamus mikä siitä tulee on armoton. Jos Blues voittaisi tänään niin seuraava peli Espoossa tulisi olemaan sikamaisen paha Kärpille ja veikkaan että Blues sen voittaisi. Viimeisessä pelissä Kärppäpelaajilla olisi sitten pasmat ihan sekaisin kun 2-0 otteluvoitot olisi ryssitty 2-2:een.

Tämä ei ole mitään vieraskoreutta tai kakka housussa jännäämistä vaan todella luulen että jos Blues kaventa otteluvoitot tänään niin sarja menee viimeiseen peliin ja voi jopa etelän pojat mennä finaaliin !

(Peukut pystyyn että Kärpät hoitaa tänään homman niin ei tarvi ruveta pelkäämään että ennustus osuu kohdalleen)
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
molari kirjoitti:
Et sitten "syötä" ollut eilen Espoossa, jos väität, että Bruckler petti, oli mielestäni Bluesin parhaimmistoa ellei paras, otti muutamia uskomattomia koppeja ja hyvää tuuriakin oli matkassa. 2 lähes identtistä maalia tuli tiettyjen jo nimettyjen divaritason kaverien hasardeista ja siitä, että maalilla seistiin, kun ky..ät häissä. 3.s maali oli taas upea kuvio 5-3 YV:llä, josta Kärppä sai laittaa kiekon rauhassa sisään maalin kulmalta, eipä sitä kukaan MV olisi torjunut. Bruckler piti Bluesin pelissä ja siinä 1-0 tilanteessa olisi pitänyt hyödyntää ne paikat ja tehdä 1-2 maalia ja jättää ym. kämmit väliin. Sama juttuhan oli Oulussa, aika rauhassa Kärpät sai latoa maalinsa laatupaikoista täysin vapaasti.
Varmasti pitää paikkaansa. Luulen kuitenkin, että jos tilanne olisi päinvastainen, vastaavanlaisilla otteilla kuitenkin Tuomas Tarkin sanottaisiin pettäneen. Huikea maine kulkee Brücklerin edellä. Odotin, että Brückler olisi pitänyt Bluesin pelissä vielä pitempäänkin. Voi olla, että espoolaiset antavat Brücklerille liian paljon "anteeksi", ei "haluta" vaatia Brückleriltä vieläkin enemmän.

Tämä on nyt tämmöistä filosofista pohdintaa maalivahtiosastosta, suotakoon se.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Pyörälän kompurointi ei todellakaan ollut kompurointi. 100% filmi, joka näkyi screeniltä pariinkin kertaan. Pyörälä hiukan kyyryssä luistelee Bluesin pelaajan takana ja oikein pomppaa yläviistoon kohti Blues pelaajaa ja siitä kuoleva joutsen. Jos tuo ei ollut hyppy niin ei sitten mikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös