Parhaat rakkauslaulut

  • 58 313
  • 158
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Alice Cooperilta Poisonia kovempi on Hell Is Living Without You.
Tämä on kova myös, mutta liputan silti Poisonin puolesta. Olenko väärässä jos väitän että Poisonin kiivaampi radiosoitto tekee ks. biisistä vähän vähemmän tunteikkaan?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä kuuntelen Poisonia lähinnä tuona Groove Coveragen versiona. Tuo taitaakin olla versio, joka on soinut jokaisessa teinirassissa jonain viikonloppuna, kun ollaan lähdetty kartsalle.

Jos miettii parhaimpia rakkauslauluja minun mielestäni, niin ensimmäisenä tulee mieleen se Johanna Kurkelan Rakkauslaulu. Myös Pyhimyksen samanniminen kappale on ihan hyvä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä on kova myös, mutta liputan silti Poisonin puolesta. Olenko väärässä jos väitän että Poisonin kiivaampi radiosoitto tekee ks. biisistä vähän vähemmän tunteikkaan?

Hyvin mahdollista, tuota en kiellä yhtään. Itse olen Poisoniin saanut ensikosketukset erään Turun yökerhon rokkipuolella.

Olen myös rakkauslauluissa hyvin laajalle katsova. Suomi-iskelmästä löytyy aivan helmiä, kuten Taikakuun Hiljainen on laulu rakkauden.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itseni juntiksi tekemisen uhallakin kysyn että kait kaikki tietävät että Vincent ei laula tässä naisen kaipuusta...?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun tunteisiini vetoavia rakkauslauluja ovat Scorpionsin Holiday ja Still Loving You. Tärkein ja ihan aidosti merkityksellinen ”rakkauslaulu” Scorpionsilta on kuitenkin Wind Of Change, joka ilmestyi oikeassa elämäntilanteessa.

Juha Tapion Kaksi puuta on kaikenkaikkiaan niin oma ja itseäni puhutteleva rakkauslaulu.

Eric Claptonin Wonderful Tonightissa on myös jotain niin vetoavaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Phil Collinsin One more night. Ja miksi? No siksi, kun siitä tulee mieleen sweet memories.
Elettiin vuotta 2003 eli kauan kauan sitten, kun olin työreissussa Canadassa Quebecin provinsissa ja siellä tein sitä kaikkein kauneinta, erään silloin 33 vuotiaan kauniin ruskeasilmäisen Canadan Ranskalaisen naisen kanssa, tuon kappaleen soidessa hiljaa taustalla nonstoppina. Sen jälkeen tavattiin seuraavien 2kk ajan hyvinkin useasti, kunnes työkomennukseni loppui. Maantieteellisistä seikoista johtuen, sen jälkeen ei tavattu, mutta tuota kappaletta ja siitä seuraavia muistoja ei kukaan voi pois ottaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ellinooran "Aina ku Aira". Äärettömän kaunis ja koskettava, sydämellinen kappale...


...samoin kuin Chisun "Ruusunen":


"Ei antautunut toinen viel',
epäily oli onnen tiel'.
'Entä jos en kukkaan puhkea?
En olekaan niin rohkea?'

Vastaus oli valmiina:
'Jo pidän sua kauniina.
Tärkeintä kanssas' kasvu on
tai jokainen ois kukaton.'

'Ja huulillesi ruusunpunan
tahdon nostattaa.
Ja piikkejäsi helliä,
kunnes ne enää kutittaa.

Rakaudella ruokkia,
iltaisin sulle puhella.
Ja jonain aamuna,
jonain aamuna,
puhkeat kukkaan."
 
Viimeksi muokattu:

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Alice Cooperilta Poisonia kovempi on Hell Is Living Without You.

Yllätyin kuinka paljon Cooperilla on balladeja tutustuessani häneen joskus peruskoulussa, kun mies teki paluuta 5 vuoden isyysloman jälkeen. Kaverit mainostivat klassikoista lähinnä rajua materiaalia ja 70-luvun rockia + uusi materiaali oli 2000-luvun alussa enemmän heviä kuin rockia. Kun levyihin upposi enemmän, niin sieltä löytyi myös suuri määrä varsin hyviä slovareita.

Aliarvostetuksi voisin nostaa esim. How You Gonna See Me Now:n. Vaikka se menestyi aikanaan radiossa, niin jää nykyään aina muiden hittien jalkoihin. Kaunis kappale vaimolleen, kun mies oli ollut pitkään kiertueilla vetänyt viinaa kaksin käsin jne. Hän oli surkea isä alkoholismin takia ja ero oli lähellä. Tämä varmaan johti mainittuun järkevämpään järjestelyyn kun seuraavat lapset syntyivät..





Tunnetuin lienee Only Women Bleed. Sitä on coveroinut suuri määrä naisia aina Tina Turnerista lähtien. Naisten asemasta ei laulettu tuohon aikaan juurikaan. Ainut slovari I Never Cryn ohella jota soitetaan vielä 2010-luvulla livekonserteissa. Olen liian nuori, että olisin nähnyt 70-2000-luvun keikkoja, joten moni on jäänyt väliin.





Jonkinlainen suosikkini on ollut noista kouluajoista lähtien Might As Well Be On Mars. Kappale on eeppisempi kuin monet Alicen slovarit. Jotenkin myös klassista että mies joutuu soittamaan lankapuhelimeen saadakseen rakkauden kohteensa kiinni. Se on sitten tuurista kiinni sattuuko neito olemaan kotona vai jäätkö nuolemaan näppejäsi. Biisi on liian pitkä soitettavaksi livenä. Kun materiaalia on järjetön määrä, niin settiin ei mahdu oikeastaan mitään jos näitä laittaa edes pari. Cooperille sopii hieman voimakkaampi, jopa stalkkausmainen meno.





Hauskin on ehdottomasti You And Me jos se esitetään Muppettien kanssa! Ikävää ettei Pikku Kakkosessa ollut mitään tämän tyyppistä kun sitä tuli katsottua. Olisi oppinut hyvää musiikkia jo ennen ala-asteen loppua. Siihen asti sitä piti kuunnella lähinnä jäähalleissa, kun radiokin alkoi jo siirtymään vähän sinne sun tänne, ellei istunut sen äärellä juuri tiettyyn aikaan viikosta. Jopa Frank Sinatra esitti You And Me:n jossain tapahtumassa kun hän oli tykästynyt siihen radiossa. Legendaarinen sinisilmä oli siis kertonut tästä etukäteen Alicelle, joten hän älysi tulla paikalle. En ole ikävä kyllä törmännyt tallenteeseen siitä vedosta.


 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tajusin juuri, että tämähän on mulle itseasiassa melko ajankohtainen topiikki. Nimittäin päätin tuossa muutama päivä takaperin, että juuri tämä rakkauslaulu on se, jolla haluan ja aion kosia tulevaa vaimoani, kuka hän sitten tulee olemaankaan. Ja nimenomaan haluan laulaa tämän hänelle itse koska a) laulaminen on ihanaa b) koen, että näin ne sanat välittyvät parhaiten suoraan sydämestäni.

Kyseessä on siis kappale Dead By April - Replace You




I walk on my own to think it over
I can't believe this is real
It all seems so clear
All seems so right
I can't put on words how I feel
In time you'll see
What you mean to me
Everyday I think of you

There's nothing here in the world
That can replace you, no
There's nothing here in the world
I can face without you, no

I'm lost in your eyes
You dream me away from here
Far away, where I can feel no pain
With you I feel safe
I know you keep me out of harms way
In time you'll see
What you mean to me
Everyday I think of you

There's nothing here in the world
That can replace you, no
There's nothing here in the world
I can face without you

Anytime your doubtful thoughts
Makes you wanna run away
You think of what we have
If it feels like everything goes the wrong way
I'll be standing here

There's nothing here in the world
That can replace you
There's nothing here in the world
That can replace you, no
there's nothing here in the world
I can face without you

Nothing in this world can replace you
There is nothing
There is nothing
There is nothing
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Niin upea, kaunis ja koskettava, että vatsasta ottaa, oikeasti: vatsalihakset jännittyvät heti ensimmäisistä sävelistä.



Makaan vierelläsi
Mun pieni sydän sykkii peiton alla
Tässä lähelläsi
On paikka, jossa mun kuuluu olla

Ota minut syliisi,
Enkä enää pelkää
Kiedo siivet ympärilleni,
Enkä enää pelkää

Pehmeä äänesi
Tänä yönä minut nukuttaa
Saanko ikuisesti
Tähän jäädä, sua rakastaa?

Ota minut syliisi,
Enkä enää pelkää
Kiedo siivet ympärilleni,
Enkä enää pelkää

Ota minut syliisi,
Enkä enää pelkää
Kiedo siivet ympärilleni,
Enkä enää pelkää

Kaikki, mitä mä etsin
Kaikki sinusta löysin
Kaikki, mitä mä etsin
Kaikki sinusta löysin

(Ota minut syliisi
Kiedo siivet ympärilleni
Enkä enää)
Saanko ikuisesti
Tähän jäädä, sua rakastaa?

En enää pelkää
En enää pelkää
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ramonesin Every Time I Eat Vegetables It Makes Me Think Of You.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Oheinen BEHMin kappale on vähäeleisyydessään ja aitoudessaan aivan käsittämättömän kaunis: ei mitään turhaa eikä mitään liikaa. Käy suoraan sydänalaan suunnattoman koskettavan videon kanssa. "Ilman sua ne ois sointuja vaan." <3


 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Tämä kolahti lujaa, oli sanoituksensa vuoksi pakko kuunnella autossa kolme kertaa putkeen. Jarkko Martikainen osaa.

 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Montakin olisi, mutta tänä aamuna ajaessa soi Sirkesalon & Nilssonin Mysteriet.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä kolahti lujaa, oli sanoituksensa vuoksi pakko kuunnella autossa kolme kertaa putkeen. Jarkko Martikainen osaa.


Tästä biisistä oli joskus SuomiLove-pätkä jossa nainen yllätti tulevan aviomiehensä kutsumalla Jarkon säestämään ja häävieraat paikalle katsomaan tanssitreenejä. Mies oli siis suhteen aikana saanut MS(?)-diagnoosin ja pysyi tuettuna vielä tolpillaan mutta hyvin huteraa se meno valssin aikana oli. Tuli jotenkin yksi taso vielä lisää jo ennestään kauniiseen kappaleeseen. Todellakin kaunis rakkauslaulu.

Tässä YLE:n juttu parista ja jutun yhteydessä se video.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Elton John: Your Song





The Beatles: Something





Stevie Wonder: My Cherie Amour





Aivan jäätävän kovia kaikki. Pienenä huomiona se, että yhdessäkään ei ruikuteta, eli lauleta menneestä suhteesta. Onnistuvat silti olemaan hyvin kauniita ja koskettavia kaikki. Katsotaan nykyisyyteen tai tulevaan. Okei, tuossa Stevien biisissä lauletaan (vielä) kaukaisesta ihastuksesta, mutta minusta tuo on silti hyvä syy tehdä laulu.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Sentenced - Sun won't shine ja You are the One.

Lopakka osasi itsemurhaveisujen lisäksi kynäillä kyllä hyviä rakkauslaulujakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös