Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • 33 444
  • 348

Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • En yhtään, aivan turhaa

    Ääniä: 467 66,2%
  • alle 20 €

    Ääniä: 99 14,0%
  • 20-50 €

    Ääniä: 88 12,5%
  • Yli 50 €

    Ääniä: 51 7,2%

  • Äänestäjiä
    705

scholl

Jäsen
Miksi ne pitäisi kieltää kokonaan ja kaikilta? Senkö takia, että jotkut vanhemmat ovat idiootteja ja antavat joitakin ilotulitteita 12-vuotiaiden käyttöön.

sen takia, kun ihmiset pilaavat ne ilotulitukset, kun eivät osaa tehdä mitään hienoja sommitelmia, jotka ammutaan tasan klo 24. Jos niitä räiskitään klo 18 alkaen milloin huvittaa niin se ei ole mitään uuden vuoden juhlintaa. Joka väittää vastaan, katsokoon vaikkapa miten Sydneyssa toimitaan.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Samalla logiikalla pitäisi kieltää alkoholi. Haittakustannukset yhteiskunnalle, haittaa ulkopuolisille ja törkeä roska varsinkin juhlapäivien jälkeen...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vielä en ole ostanut, mutta huomenna ajattelin muutaman "tykinlaukauksen" käydä marketista hakemassa. Eiköhän parillakympillä irtoa sopiva setti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En yhtään. Vaarallisia, koirakin pelkää niitä ihan perkeleesti.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Noin 100 egen budjetilla mennään. Paukutteluaika puoliyö, +/- vartti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
32 euroa menee savuna ilmaan. Ja aika on tosiaankin se keskiyö.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
En ole koskaan ostanut ilotulitteita. En myöskään ole niitä koskaan itse ampunut. Kaupungissa kun asuu, niin raketteja näkee muutenkin. Turhaa hommaa itse ostaa niitä. Eikä noi nyt mua sillein hirveästi jaksa edes kiinnostaa. Lasten hommia enemmänkin. Sisarusten lapsia kovasti nämä viihdyttävät ja viihdyttivät minuakin silloin aikanaan, muttei enää.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En senttiäkään ja kaikille niille vitun paskahousuille, jotka niitä tuolla paukuttelevat ennen aikojaan toivoisin tykinlaukausta peräsuoleen ja kissanpierua naamaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yleensä en ole laittanut latiakaan tai lasten mieliksi vain muutaman paukun verran. Nyt teen poikkeuksen ja ostin tavaraa noin satasella. On vieraitakin kyläilemässä, sen verran kaukaa ja lapsiakin mukana, että jos nyt tämän kerran.

Vituttaa lähinnä tuo ilotulitusten oheisilmiöpuoli, lähinnä sekalainen koheltaminen, potentiaaliset vahingot ihmisille ja omaisuudelle sekä tahallinen pahanteko. Muutaman tunnin pientä pauketta kestää kerran vuodessa, jos sen pahempaa ei tapahdu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En pistä ilotulitteisiin penniäkään. Kaupungin ilotulitus on riittänyt minulle jo ainakin sen 15 vuotta. Ampukoon toki ken tykkää, mutta itse keksin rahoilleni parempaakin käyttöä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
200-300e tänä vuonna. Edellisinä vuosina mennyt 300-400e. Nyt innostus hieman laantunut, mutta pitää se perinteitä kunnioittaen muutama isompi pata käydä hakemassa.
 

Ralph

Jäsen
En yhtään. En maksa kymmeniä euroja yhdestä pamauksesta, jonka 'nautinto' kestää pari sekuntia. Joissain tapauksissa ei edes sitä, kun suutariksi jää.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Sata euroa riittänee tällä kertaa. Tulee tuostakin 15 minuutille toki hintaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Saman verran kuin aina ennenkin, eli nolla egee. Paukutelkoon ken haluaa, ei haittaa minua lainkaan, vaikka jo joululta hätäisimmät aloittais. Ei jaksa ärsyttää lainkaan, muttei tuo mitään lisäarvoakaan.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
200-300e tänä vuonna. Edellisinä vuosina mennyt 300-400e. Nyt innostus hieman laantunut, mutta pitää se perinteitä kunnioittaen muutama isompi pata käydä hakemassa.

Se on hienoa, että joillakin on tuon verran ylimääräistä. Itse olen vuosien varrella todennut, että parempi katsoa itse vain taivaalle, kun herrat ampuvat raketteja. Näin säästyy rahat ja näkee kaikenlisäksi helvetisti enemmän, kun ei itse tarvitse koheltaa sytyttämisen kanssa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Se on hienoa, että joillakin on tuon verran ylimääräistä.

Onko se kaikki ylimääräistä rahaa jos ostaa raketteja, uuden kännykän, PS 4:n, taulutöllön, viettää ravintolaillan tai käy laivalla? Monikaan ei näitä välttämättä tarvitse mutta rahaa laitetaan tolkuttomasti menemään. Ja usein jopa osamaksulla. Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten rahansa käyttää. Nää rakettihommat tuntuvat nostavan aina nämä raha-asiat pinnalle. Kännykän voi tosin uusia kerran vuodessa eikä tunnu misään. Tai ostaa vuoden aikana tolkuttomasti viinaa.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
68€ tuli äsken sijoitettua tulevaisuuteen. Toimin reissulla vain robottina, sillä vaimo oli antanut ostoslistan matkaan. Muutama kylkiäinen tuli jonkun patapaketin mukana, sellaisen isomman raketin otan varmaan itselleni. Viime vuosista poiketen vietän vuodenvaihdetta kaveriporukassa, niihin kekkereihin en jaksa/viitsi/halua ottaa juurikaan paukkuja mukaan. Tuli tuettua ostoksilla paikallista jalkapalloseuraa, joten tuhlaamisesta kitisijöille, tiedätte kyllä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Omat koirat eivät onneksi pauketta pelkää, mutta solidaarisuudesta pelkääviä koiria ja niiden omistajia kohtaan en tuhlaa raketteihin tänä vuonnakaan sentin jeesusta. Ja toivon jokaisen idioottikakaran, joka ampuu rakettinsa uudenvuoden aattona ennen klo 18.00 ampuvan sen omaan silmäänsä.

Sen sijaan satanen meni shampanjaan.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis pierustakin saat enemmän iloa, ja vielä ilmaiseksi. Lisäksi niitä voi paukutella ympäri vuoden.
Kyllä noissa visuaalisuus on yleensä aika nolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös