Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • 33 358
  • 348

Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • En yhtään, aivan turhaa

    Ääniä: 467 66,2%
  • alle 20 €

    Ääniä: 99 14,0%
  • 20-50 €

    Ääniä: 88 12,5%
  • Yli 50 €

    Ääniä: 51 7,2%

  • Äänestäjiä
    705

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tasan 35 eur. Edelleen harmittaa, että kunnon tykkäreitä ei ole enää myynnissä. En ole mitenkään innostunut rakettien ampumisesta, mutta onhan niitä nytkin messissä + kynttilöitä+perhosia+urut ja pienemmille papatteja ja sädetikkuja.
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
Niimpä, olen itse ihan samaa mieltä. Ne on ne kaverit jotka ihmettelee "siis mitä vittuu". Paljon hymiöitä tähän loppuun.

Minäkin sain saman vastauksen kun ilmoitin parille kauniimman sukupuolen ystävälleni, että en taida juoda uutenavuotena. No, pari Koffia ehkä otan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Viestin lähetti PeteX
Edelleen harmittaa, että kunnon tykkäreitä ei ole enää myynnissä.


Niin harmittaa minuakin! Niissä oli sitä jotain. Monena vuonna pallotykkäri jysähti kerrostalon rapussa (omassa). Toki kyllä niitä tuli itsekin laitettua johonkin sellaiseen rappuun, missä asui joku mistä ei pitänyt.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse en ole lapsuusvuosien jälkeen ostanut minkäänlaisia ilotulitteita. Ihan mukavahan raketteja on katsella, mutta kaikenlaiset paukkuvat pommit yms. suorastaan vituttavat ja pelottavat. Kieltolaki niille!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
0 €

Ei mennyt ilotulitteisiin taas(kaan) rahaa. En ole enää viiteen vuoteen tuhlannut penniäkään niihin. Viinaan toki meni senkin edestä baarissa kun tuli oltua.
 
Meinasin sortua raketteihin monen vuoden tauon jälkeen, mutta sattumalta eksyin Anttilan DVD-alelaariin, josta poimin kasan huippuleffoja pikkurahalla. Ei enää raketit kiinnostanu.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Tänä vuonna meni 25 euroa. Raketteja vaati eniten 6v. tytär. No kait niistä oli huvia kaikille.... Ainakin melkein kaikista. Ostin sellaisen "dynamite" jutun jonka piti singata jotain raketteja 7kpl. 25m. korkeuteen. Pimeässä laitoin tötsän maahan väärinpäin! Helvetti siinä ei ollut kunnon merkintää miten päin systeemi asetetaan. Ensimmäinen raketti kaatoi hökötyksen ja loput raketit ainkoutuivat vuorollaan pitkin pihaa. Onneksi kukaan ei loukkaantunut. Ei ollut mukavaa ja luulin että roskakatokseen osuneet 2 rakettia sytyttää sen tuleen... Olis kait pitänyt olla kännissä niin ei sattuis tälläistä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ilotulitteet ovat kyllä hienoja, mutta on nillä se toinenkin puoli. Taas aika moni pääsi näöstään osittain tai kokonaan eroon ilotulitteiden holtittoman käytön seurauksena. Kai se on kuulimpaa kävellä silmäpuolena lopun ikänsä kuin laittaa suojalasit päähän sen viiden minuutin ajaksi, kun raketteja ampuu. Viina ja ilotulitteet ovat huono yhdistelmä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Mari
Yhtään en itse raketteihin tuhlannut,kavereitten paukkuja yms.raketteja sain kyllä ammuskella.

En minäkään niin kuin jo aikaisemmin kirjoittelin.Minäkin tosin sain räjäytellä kaverin 5 vuotta vanhoja kiinareita.Eli se siitä 3 vuoden jaksosta jolloin en räjäyttänyt paukun paukkua enkä ampunut raketin rakettia.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Designer
Ilotulitteet ovat kyllä hienoja, mutta on nillä se toinenkin puoli. Taas aika moni pääsi näöstään osittain tai kokonaan eroon ilotulitteiden holtittoman käytön seurauksena. Kai se on kuulimpaa kävellä silmäpuolena lopun ikänsä kuin laittaa suojalasit päähän sen viiden minuutin ajaksi, kun raketteja ampuu. Viina ja ilotulitteet ovat huono yhdistelmä.
Suurin osa tämän vuotisista silmävammoista sattui ihan sivullisille katsojille, jotka eivät mitään tilanteille voineet. Siis myös katsojille lasit päähän tai sitten kannattaa tehdä niin kuin minä teen, eli pysytellä sisällä ja kurkkia ikkunoista niitä raketteja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Rontti
Suurin osa tämän vuotisista silmävammoista sattui ihan sivullisille katsojille, jotka eivät mitään tilanteille voineet. Siis myös katsojille lasit päähän tai sitten kannattaa tehdä niin kuin minä teen, eli pysytellä sisällä ja kurkkia ikkunoista niitä raketteja.
Olivatko ne katsojat siinä kahden metrin päässä raketista pullo kädessä katsomassa, vai jossain sivummalla ja epäonnekseen saivat raketista päähänsä? Kyllä omalla käyttäytymisellään pystyy paljon vaikuttamaan siihen, onko vaara-alueella vai ei. On sekin tietysti mahdollista, että ainoa virhe on olla väärässä paikassa väärään aikaan ja saa hieman heikosti tähdätyn raketin suoraan silmilleen.

Lasit tosiaan päähän kaikille, jotka siinä lähettyvillä ovat, ei pelkästään sille joka raketit ampuu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suurimpia syypäitä ovat nämä idiootit, jotka kännispäissään hösäävät näiden pommien kanssa.

Tiedän tapauksen, jossa muutama uusi vuosi sitten eräs ihminen tuli toivottamaan hyvää uutta vuotta toiselle ihmiselle ampumalla tätä samalla roomalaisella kynttilällä kasvoihin. Pienellä arvella oli selvitty. Näkö ei lähtenyt.

Eräs idiootti räjäytti kertaalleen tykinlaukauksen heittämällä sen minun jalkojeni väliin aivan huvikseen.

Nyt kuluvana uutena vuotena katselin kun eräät hieman maistissa olleet ulkomaalaista alkuperää olleet nuorukaiset ammuskelivat surutta kissanpieruja bussipysäkin vierestä ohi kulkevien ihmisten päälle. Kun eivät osanneet suomea (ilmeisestikään), ei heille oikein voinut asiasta huomauttaakaan.

Ja toisaalta bussimatkalla sitten eräät suomalaiset nuoret kunnostautuivat räjäyttämällä papattimaton bussissa.

Voi järjen köyhyyttä...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Designer
Olivatko ne katsojat siinä kahden metrin päässä raketista pullo kädessä katsomassa, vai jossain sivummalla ja epäonnekseen saivat raketista päähänsä? Kyllä omalla käyttäytymisellään pystyy paljon vaikuttamaan siihen, onko vaara-alueella vai ei. On sekin tietysti mahdollista, että ainoa virhe on olla väärässä paikassa väärään aikaan ja saa hieman heikosti tähdätyn raketin suoraan silmilleen.
Jos on siinä kahden metrin päässä katsomassa, niin varmastikin jotenkin osaa varautua tilanteeseen (poislukien tilanne jossa on ns. naula päässä). Jos taas jonkun pidemmän matkan päästä ammutaan raketteja yms. miten sattuu, ei siinä juurikaan mitään ehdi tehdä kun pommi on jo silmässä.

Kaupunkien keskustat ja kaikki sellaiset paikat missä ilotulitteita räiskitään lienevät riskialueita. Kuinka monella keskustoissa ilotulitusta seuranneella suojalasit silmillä oli? Veikkaanpa että ei juuri kellään.

Kun uutisista eilen katseli toimintaa vaikkapa Helsingin keskustassa, oli meno varsin holtintonta. Raketteja ym. saatanan pommeja viskeltiin minne sattui ja ihmeellistä minusta on, että niinkin vähän onnettomuuksia tapahtui.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Viestin lähetti Sistis
Suurimpia syypäitä ovat nämä idiootit, jotka kännispäissään hösäävät näiden pommien kanssa.

Niin, kaikista turhinta rahanhaaskausta on ampua kännissä raketteja. Ensin rahaa kurkusta alas ja loput taivaalle. Oi niitä aikoja, mitkä muistot jää...

Todellisia idioottejahan näytti taas löytyvän, varsinkin Helsingin keskustassa. Roomalaisia erilaisia patoja ammuttiin kädestä ja suunnattiin niitä kohti yleisöä. Paukkutteluhan on ainakin Tampereella ja Helsingissä keskustassa kielletty, mutta kiellot eivät paljon vaikuta. Täällä hieman pienemmissä taajamissa riittää tilaa ja peltoja kaikille. Ja onnettomuuksiakaan ei tapahdu. Mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ja joidenkin on pakko tuoda itseään esille, tuloksena sivullisten silmävammoja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Skeletor
Täällä hieman pienemmissä taajamissa riittää tilaa ja peltoja kaikille. Ja onnettomuuksiakaan ei tapahdu. Mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ja joidenkin on pakko tuoda itseään esille, tuloksena sivullisten silmävammoja.

Oma kokemukseni pienemmistä taajamista ajoittuu vuosien 80-00 ajalle ja Tampereella olen ollut tuosta eteenpäin. Tilaahan siellä pienessä taajamassa riittää kaikille, mutta silloin kun minä olin nuori, niin se meininki oli siellä 'torilla' kyllä huomattavasti kaoottisempi kuin ikinä kaupungissa olen nähnyt.

Syynä on, että siellä ei kukaan viranomainen koskaan valvonut tilannetta ja paukuttelua ei oltu kielletty. Raketit lensivät pitkin katua, roomalaisilla oltiin sotaa jne. jne...

Siellä sai aina katsoa eteensä ettei henki tai näkö lähde. Täällä ei oikeastaan pelottanut missään vaiheessa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaivetaan arkistoista esiin vanha äänestys, jossa tiedustellaan kuinka paljon tuhlaat rahaa ilotulitteisiin. Itse en aio ampua ainoatakaan rakettia, sillä mielestäni on ihan turha tuhlata rahoja joihinkin taivaalle ammuttaviin suutareihin.
Sama kuin menisi vessaan ja heittäisi rahat pönttöön ja vetäisi vessasta alas.

Raketit sytyttävät taas tänä vuonna lukuisia tulipaloja, pari kymmentä silmää vaurioituu ja kymmenkunta ampujaa menettää muutaman sormen, sekä pari kuulovauriota ilmenee...
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Niilo kirjoitti:
Kaivetaan arkistoista esiin vanha äänestys, jossa tiedustellaan kuinka paljon tuhlaat rahaa ilotulitteisiin. Itse en aio ampua ainoatakaan rakettia, sillä mielestäni on ihan turha tuhlata rahoja joihinkin taivaalle ammuttaviin suutareihin.
Sama kuin menisi vessaan ja heittäisi rahat pönttöön ja vetäisi vessasta alas.

Raketit sytyttävät taas tänä vuonna lukuisia tulipaloja, pari kymmentä silmää vaurioituu ja kymmenkunta ampujaa menettää muutaman sormen, sekä pari kuulovauriota ilmenee...

Tuo sama koskee viinan kanssa läträämistä,vahingot ovat vain vielä karmeammat,ja samalla lailla rahat menevät(kirjaimellisesti)vessan pönttöön.
Nuorena raketit ja pommit kiinnostivat,ja wanhoina hyvinä aikoina sai edes kunnon pommeja,vuodet ja uusi kielto laki vieneet innon,mukava silti katsella raketteja.Ehkä uusi vuosi on vapun ohella se joka ei kiinnosta pahemmin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
mauri kirjoitti:
Enpäs ajatellut investoida paukkumatskuun, kun Treen kaapunti tekee sen puolestani..
Eikös Mansesterin kaupunki satsaa 6.12. jonkun toisen aiheen kunniaksi?

Itse ajattelin satsata jälleen parikymppiä random-säkkiin, jonka paukut eivät perinteisesti näy eikä kuulu naapuritaloa pitemmälle.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ossi kirjoitti:
Eikös Mansesterin kaupunki satsaa 6.12. jonkun toisen aiheen kunniaksi?

Itse ajattelin satsata jälleen parikymppiä random-säkkiin, jonka paukut eivät perinteisesti näy eikä kuulu naapuritaloa pitemmälle.
Tjaa, eikös Tre meinaa ollenkaan pommitella uunnavuonna?
Kyllä, 6.12. paukuteltiin miun kunniaksi! :D
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vajaa viisikymppiä mulla meni. Mutta halvemmaksi se tulee kuin se että olisi baarissa koko illan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös