PAHAA JOULUA! –ketju

  • 82 112
  • 418

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
En tiedä pahasta joulusta, mutta ei kyllä joulu kiinnosta paskan vertaa. Ei tule lähdettyä ulkomaille, mutta ei kyllä lahjojakaan osteltua eikä muutenkaan juhlittua. Jouluruuat on hyviä, mutta se intoilua, ja se että jouluna on kaikki niin ihanaa ja hyvin, jouluna ei muka ole oikeus ollaa vittuuntunut jostain ym ym. Ei kyllä tosiaan joulu kiinnosta. Teennäistä kulutusjuhlaa kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ensi vuonna lähden minäkin johonkin matkalle, vaikka muslimimaahan, niin ei tarvi joulujollotuksia kuunnella yhtään. Ahneiden ja kiittämättömien kakaroiden bakkanaali, toivottavasti pukki lähettää paljon pehmeitä paketteja. Eli pahaa joulua vaan kaikille!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokaisella on luonnollisesti mielipiteensä joulusta, mutta se, että ketjun avausajatuksen mukaan toivottaa muille PAHAA JOULUA on kyllä oikeesti aivan helvetin sairasta.Funtsikaa ny uudemmankin kerran sentään te joulun vihaajat!
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jokaisella on luonnollisesti mielipiteensä joulusta, mutta se, että ketjun avausajatuksen mukaan toivottaa muille PAHAA JOULUA on kyllä oikeesti aivan helvetin sairasta.Funtsikaa ny uudemmankin kerran sentään te joulun vihaajat!

Taidat olla väärässä ketjussa, oliko sun pakko lukea ketjun avausta? Nyt taisi mielensäpahoittaja tehdä sen ihan itse.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitää kyllä tulla tännekkin toivottamaan pahaa joulua, sillä joulutunnelma on täysin kadoksissa, ulkona sataa vettä ja pari astetta plussan puolella. Joulutunnelmaa vie pois myös ensimmäinen joulu ilman yhteistä perhejoulua. Isäukko toisella puolen Suomea ja äiti taas yksin kotona. Ei oo nannaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Yhdelle ihmiselle, jolla oli ennen muinoin paljonkin merkitystä elämässäni, tahdon toivottaa pahaa joulua. Sitä luulisi, että elämä ja vuodet kasvattaisivat, mutta ilmeisesti ihmisluonnolle on myös mahdollista taantua dramaattisesti. Ihan siis vilpittömästi toivon paskaa joulua eräälle exälleni. Vitun sekopää, tukehdu ittees.

Onnellista uutta vuotta toki.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Joulu.

Yksi päivä muiden joukossa. Jos ei lueta mukaan sitä, että elämän epätasa-arvoisuus ja Mahtavan Lännen rikkaus korostuvat kokonaan uusiin sfääreihin. Pienelle Ismailille päivä on täysin samanlainen kuin kaikki muutkin. Vieläkin hän kärsii nälästä ja juomavesikin tulee läheisestä purosta, jota koristaa hänen kuolleen setänsä ruumis. Suomessa Ville, neljä vuotias napero, iloisesti repii auki käärepapereita ja hihkuu riemusta saatuaan uuden leikkihevosen. Pian on tuokin kulutustavara unohtunut uuden tieltä, ja Ismail näkee vieläkin nälkää. Joulu on loistava tekosyy tehdä hyysätyistä lapsista vielä hyysätympiä.

Jotkut ottavat tässä vaiheessa esille mahtipontiset sanat: Yhteisöllisyys. Tunnelma. Levollisuus.

Ja kaikki yhtä suurta illuusiota. Missä on yhteisöllisyys, kun heräät 25. joulukuuta hirveässä darrassa lattialla? Missä on tunnelma, kun maata peittää loska ja taivaalta sataa vettä? Missä on levollisuus, kun kierrät kauppoja kuin viimeistä päivää etsien sitä saatanan kinkkua joka on menettänyt säälittävän elämänsä jotta aikaisemmin mainittu Ville saa ottaa siitä palan ja heittää loput roskiin?

Joulu on täyttä paskaa, pitäkää tunkkinne.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Lienee tämän ketjun kamaa.

Joulufiilis täysin kadoksissa. Ei vaan iske kyseinen juhla. Tarkemmin ajateltuna ei ole iskenyt muutamaan vuoteen, mutta jotenkin olen näköjään saanut valehdeltua itselleni että kiinnostaisi. Nyt sitä sitten iski realismi vasten kasvoja ja joulufiilis romahti kerralla.

Eli tosiaan, pitäkää tunkkinne. Pahaa joulua en toivota koska se olisi epäkohteliasta.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa tuo faija. Kutsuin serkun huomenna kahville niin tämä vanha puupää alkoi heti huutamaan ja kiroilemaan "ettei tarvii ketään kutsua tänne". Jos ei noin vanhalla ukolla ala pikkuhiljaa tuo meno rauhottumaan niin saa alkaa katselemaan hautapaikkoja. Tai sitten viettäköön joulunsa jatkossa yksinään. Ei jaksa puolta Suomee matkustaan kuuntelemaan tuollasta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joulu.

Yksi päivä muiden joukossa. Jos ei lueta mukaan sitä, että elämän epätasa-arvoisuus ja Mahtavan Lännen rikkaus korostuvat kokonaan uusiin sfääreihin. Pienelle Ismailille päivä on täysin samanlainen kuin kaikki muutkin. Vieläkin hän kärsii nälästä ja juomavesikin tulee läheisestä purosta, jota koristaa hänen kuolleen setänsä ruumis. Suomessa Ville, neljä vuotias napero, iloisesti repii auki käärepapereita ja hihkuu riemusta saatuaan uuden leikkihevosen. Pian on tuokin kulutustavara unohtunut uuden tieltä, ja Ismail näkee vieläkin nälkää. Joulu on loistava tekosyy tehdä hyysätyistä lapsista vielä hyysätympiä.

Kyllä ihan täällä kotimaassa jo kärjistyy tämä epätasa-arvoisuus. Ei siihen tarvita Ismaelia tai likaista puroa, jossa isän veli lilluu kuolleena. Suomessa on köyhiä perheitä yhä enenevässä määrin ja paljon lapsia, joilden Joulu on syvältä. Onko se sitten näiltä lapsilta jotenkin pois, että toinen lapsi iloitsee jossakin muualla? Ei se juhliminen ja ilonpito koskaan ole ollut tasa-arvoista. Oli maailman kolkka sitten mikä tahansa.
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Paskaa joulua mulle ja kaikille muille, jotka joulun tahtoo samoilla mielin ottaa vastaan. Noin 4 minuutin kuluttua korkkaan ensimmäisen ja lopetellaan sitten joskus viikonloppuna, mikäli vielä kyetään. En olekaan ikinä käynyt jouluaattona kapakassa, mutta sinne taidan tällä kertaa muistoni tästä joulusta lopettaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mutta tuskin kukaan pystyy rehellisesti sanomaan että joulussa olisi muka enemmän positiivista kuin negatiivista. Varsinkin siis kun miettii sitä kokonaisuutta. Äärimmäisen kuvottavia pula-ajan ruokia, vastenmielisiä lauluja, ärsyttäviä ja häiritseviä koristeita jne.

Tota ruokajuttua mä kummastelen ehkäpä eniten. Siis kaikki varmaan muistaa sen kun pienenä tuli aina oksennus suuhun ja kuinka se piti vaan nielaista takaisin mahaan. Naamakin piti pitää peruslukemilla vaikka teki mieli ilmeillä ja irvistellä. Ja sitten kehuttiin kilpaa miten hyviä ne kuvottavat laatikot olivat ja varsinkin se ällöttävä kinkku. No okei mä myönnän että sitä perunalaatikkoa mä voisin kyllä syödä, mikäli se siis maistuisi perunamuusilta, mutta jos siinä on vähänkään sitä kuvottavaa makua mikä niissä muissa laatikoissa on niin hyi helvetti. Yrjö lentää kaaressa.

Enkä mä oikein tota koristeluakaan ymmärrä. Siis eihän kukaan nyt oikeasti voi saada mitään kiksejä siitä jos ikkunassa möllöttää joku saamarin ankea tonttu. Aikaa, vaivaa ja rahaa vaan kuluu ja roskaakin syntyy, eli varmastikin kiistatta vain ja ainoastaan negatiivisia juttuja.

Joululauluista mä en viitsi edes kirjoittaa mitään kun niitä varmaan kaikki muutkin inhoavat.

Entä jouluruuhkat kaupoissa. Rakastatteko? Eilen jonotin cittarissa 40 minuuttia kassalle, aaah. Ei ala jöpöttämään vaikka kuinka muistelen.

Entä lahjat. Ei osteta toisillemme mitään. OK. Tadaa! Ylläripylläri. Tässä sulle lahja... Ostetaan vaan kympin lahja toisillemme. OK. Tadaa! Kultakello vs. suklaapatukka = ranteet auki... Ja hei mummo. Joo on tää XXXXL yöpaita ihan sopiva mulle, toivoo Petri 50kg. Ja eno perkele. Kiitti leffasta minkä oon nähnyt jo viis kertaa ja joita kaksi jo möllöttää tuolla hyllyssä. Ja tyttöystävä. Mikä ihana muumimuki. Mistä tiesit että mä oon lesbo?

Feikatkaa ja valehdelkaa te vaan rauhassa, sitähän joulu on.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kato ei tarvii feikata kun kaikki on hyvin ja on joulu. Saa olla läheisten kanssa ilman stressiä ja vaan nauttia ruuasta ja yhdessäolosta.



Se, ettei tähän kykene, johtuu vain ja ainoastaan ihmisestä itsestään. Ei joulusta.



Paska ketju, ei jatkoon.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
...Asiallinen vuodatus 5/5...


Jep. Ei joulusta ole loman lisäksi kuin harmia (negaillaan nyt kunnolla kun vauhtiin päästiin). Hirveä stressi lahjojen kanssa kun yrittää miettiä että minkälaisista lahjoista kukakin voisi ilahtua. Kinkku ei ole kuin suolaista sianlihaa (en ole mikään sian ylin ystävä) ja laatikoista varauksella korkeintaan 1/3 on hyviä. Riisipuuro on toki jees. Mutta sitten kun pitäisi joulupöydässä istua pidätellen oksennusrefleksiä ja nyökytellä että on tämä joulunaika ihanaa niin kyllä siinä väkinäinen olo tulee. Ja rosolli. Ei helvetti. Kuka sairas sielu on keksinyt yhdistää omenan, suolakurkun ja punajuuren? Ja "kaikkea on pakko maistaa kun niin iso vaiva nähtiin" tietenkin.

Itse olen ottanut viime vuosina jouluun sellaisen kannan, että toivon vain yhden lahjan mitä oikeasti tarvitsen. Mielessä olisi montakin toivomusta, mitä olen pidemmän aikaa kuumotellut, mutta yksi toive saa riittää. Viime vuonna kaiken himoitsemani viihde-elektroniikan sijaan toiveekseni valikoitui kylpytakki. Uusi televesio ois ollu ihan helvetin siisti saada, mutta vielä siistimpää oli ajatus siitä, että voin aamulla suihkun jälkeen mennä teemuki kädessä parvekkeelle uudessa kylpytakissa. Niin arkinen väline, jonka olisi voinut millä tahansa kauppareissulla napata hyllystä mukaan, mutta jotenkin vain oli tullut ajateltua että ehtiihän sitä myöhemminkin sen ostaa. Sitten ennen joulua äitini kysyi että mitä toivon joululahjaksi, ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Tänä jouluna lahjatoiveeni oli hiukan viihteellisempi, toivoin ja sain nimittäin legendaarisen Stigan pöytäjääkiekon. Sitäkin oli tullut useamman vuoden ajan kavereiden kanssa kuumoteltua että piru kun olisi siistiä pelata pöytälätkäturnauksia. Noh, ainahan siinä sitten tulee saatua vanhemmilta lahjaksi joku kirja tai pari (kuuluvat siihen sukupolveen joiden mielestä nuoriso lukee liian vähän) ja jotain sukkia yms. ja tietenkin suklaata. Tällaista samaa tavaraa mitä tulee itsekin perheelle lahjoitettua.

No ei tämä viesti sitten ihan kokonaan negailuksi mennytkään. Mutta jotenkin on edelleen se ajatus mielessä, että joulu on turha perinne jota en tule kyllä eteenpäin tule siirtämään.

Yksi jouluperinne on vielä rikkomatta. En tiedä että rikonko. Koskaan en ole ollut jouluaattona kännissä. En ole edes saunaolutta ottanut muistaakseni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa olla läheisten kanssa ilman stressiä
No sulla sit on hyvin, mutta mä muistan vielä elävästi sen kun pienenä piti olla sukulaisten kanssa. Siinä oli mummoa ja pappaa ja mutsin tätiä ja mutsia ja vaikka ketä. Onneksi enää ei ole pakko.

ja vaan nauttia ruuasta ja yhdessäolosta.
No sulla sit on hyvin, mutta meillä oli aina pienenä joulukinkku. Ja myös ne ne ikivanhat imelletyt laatikot, joiden maku muistuttaa ruotsalaista hapansilakkaa.

Se, ettei tähän kykene, johtuu vain ja ainoastaan ihmisestä itsestään. Ei joulusta.
Joo en kykene nauttimaan kuvottavasta ruuasta. Ennemmin vetäisin Madventures-tyyliin vaikka jotain iilimatoja. Enkä mä nauti siitäkään kun paniikkikohtauksen kourissa jäpitän ja hikoilen kaupan kassajonossa, enkä myöskään niistä uskovaisten hengellisistä valitusvirsistä, mitkä joka paikassa raikaavat. Mun suosikkibändi on Rolling Stones.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikesta huolimatta hyvää joulua kaikille. Pettter voisi lähteä vaikka pukiksi Tallinnaan heti pyhien jälkeen vai mitä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tammikuussa vasta. Yhdet treffit on jo sovittu. 33v venäläinen yh.

Mitä mitä mitä...? Mä otin jouluksi himaan jokusen ja parin päivän päästä lähtee lautta... Ain't life is a bitch!!!
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Pahaa joulua kaikille, jotka eivät joulusta pahemmin välitä.
Vitutus- ja ahdistusvapaata joulua niille, jotka tätäkin kisulinristiäistä yrittävät pitää arvossaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt kenellekään halua suoranaisesti toivottaa pahaa joulua, mutta kuulun tähän väestöryhmään, jota kaikenlainen jouluhössötys vituttaa suuresti. Onneks iän myötä tulleella kokemuksella osaa välttää ne pahimmat karikot ja muutenkin lieventää näitä väkisinkin kohdalle osuvia joulutraditioita.

Luojan kiitos lähipiirin muksut ovat jo sen verran vanhoja, ettei mitään sen suurempia jouluseremonioita tarvitse järjestellä. Pakolliset joululounaat menevät sivistyneesti keskustellen, voi ottaa viiniä ja napsunkin ilman paheksujia.

Olen hyvin onnellinen, että se on taas melkein ohi. Toivottavasti ens jouluna istun taas joulupöydässä shortsit jalassa. Aika monta vuotta ollaan lämpimässä vietetty eikä kaduta pätkääkään. Pidän grillaamisesta, etenkin jouluaattona.

Aina vaan jos budjetti ja lomapäivien määrä riittää, aion viettää jouluni todella kaukana Suomesta. Tää suomalainen joulu ei vaan millään tavoin sovi mulle, tuottaa pahaa ihottumaa. Ihannetilanteessa päästäis tietty lähtemään aurinkoon jo marraskuussa ja takaisin maaliskuussa, mutta ikävä kyllä tilinauhat eivät sitä mahdollista.

Sen verran olen kuitenkin valkkari- ja rommihöyryissä, että tahdon ketjun hengen vastaisesti toivottaa hyvää joulua kaikille palstalaisille. Vaikka ymmärrän helvetin hyvin niitäkin, joiden mielestä tässäkään joulussa ei oo mitään järkeä saati hyvää.

Una mas Havanna Club Ron Siete Anos, Feliz Navidad!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös