PAHAA JOULUA! –ketju

  • 82 119
  • 418

Erik Loka

Jäsen
Mä olen tyytyväinen sinänsä tähän "mustaan jouluun". Mä en oikeen ole jouluihmisiä, eikä nyt ole muillakaan joulumieltä niin selviää tästäkin helpommalla.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tasapuolisuuden nimissä myös tämä ketju ylös. Olihan täällä tänä vuonna avattu Päivän Hyvä Tekosi- ketjun vastapainoksi Päivän Paha Tekosi- ketju.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Ai täällä on tällainenkin.

No mullehan tämä ketju on aika sopiva. Itse en ajatellut viettää joulua tänäkään vuonna. Itse asiassa siitä syystä, että ei ole oikein mitään järkevää syytä. Voihan sitä selitellä, että joulu on jotain yhdessäolon ja muun sellaisen aikaa. Toki varmasti näinkin, mutta omalta kohdaltani se ei toteudu siinä mielessä, joten miksipä sitä yksinään mitään ihmeellistä stressiä kasaamaan. Niille vähillekin sukulaisille ilmoitin jo hyvissä ajoin, että ei todellakaan tarvitse edes yrittää ostaa mitään. Ostanpa itse sitten joskus kun jotain tarvitsen.

Muutoinkin ihmettelen tätä joulun meininkiä, ihmisille ostetaan hirveä määrä tavaraa jonkun yhden kalenteriin mahdutetun päivän takia. Miksi? Miksei tavaroita voi ostaa tarpeeseen johonkin muuhunkin vuodenaikaan? Nyt tämä homma menee sellaiseksi "no mitä me nyt sille Tiina-Ilmarillekin ostetaan, kun sillä on kaikkea". Kesällä Tiina-Ilmari tarvitsisi kesäpaidan, toki silloin hänelle sanotaan, että "T-I:n pitää säästää kesätyörahoistaan sen verran että saa paidan ostettua". Eihän silloin ole joulu. Mikä helvetti tässä on, yrittävätkö ihmiset ostaa itseään suosituksi jouluna? Miksei ostoksia voi tehdä järkevästi ympäri vuoden aina tarpeeseen? Pitääkö väkisin yrittää keksiä jotain ostettavaa?

Siis toki ymmärrän että ihmiset haluavat muistaa toisiaan. Ehkäpä itsekin vietän joulua vielä joku vuosi, mikäli elämäntilanne muuttuu. Mutta en todellakaan meinannut panostaa kaikkia vuoden säästöjäni yhden päivän takia hankittaviin lahjoihin. Miksei toista ihmistä voi yllättää lahjalla jonain ihan satunnaisena päivänä? Ainakin itselleni se olisi paljon mieluisempi yllätys, kun joku kiikuttaa jonkun asian tai esineen tai minkä tahansa jonain typeränä rutiinien täyttämänä päivänä. Merkillistä on tämä joulun aika.

Ei siinä, en tosiaankaan halua kieltää ihmisiltä joulun viettoa enkä joulumieltä, varmasti hyvä tapa tavata sukulaisia sun muita. Itse vietän vaihtoehtoisen joulun, aatolle olen varannut pizzatarpeet ja läjän elokuvia. Sellainen on minun jouluni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiva nähdä että on muitakin joilla on kyrpä otsassa jouluna. Itselläni tuo joulun tunnelma on vuosi vuodelta vain hiipunut ja tänä jouluna ensimmäistä kertaa on oikeastaan tuntunut että alkaa mennä kuppi nurin tämän helvetillisen härdellin takia. Kun vain olisi mahdollisuus niin lähtisin joka vuosi marraskuun alussa reiluksi kahdeksi kuukaudeksi jonnekin sellaiseen maailmankolkkaan jossa joulusta ei olisi koskaan kuultu...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Täällä kompataan paria edellistä kirjoittajaa täysin. 3-4 vuoteen ei ole tullut vietettyä joulua millään muotoa, osittain kyllä siksi että yksin ei hirveästi jaksa panostaa tuohon jouluun eikä fiiliskään ole silloin oikea. Joskaan ei sitä tulisi muutenkaan ihan mahdottomasti juhlittua vaikka jaloissa pyörisi seuraa vaikka kuinka. Itse vietän koko joulun töissä ja illat katsellaan leffoja. That's it.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Toivottakaa minulle pahaa joulua ja hyvää onnea...

Yli 70-kymppinen Hulda-Täti nimittäin tuli jouluksi kylään.

Tää on painajainen...

Vähän sama juttu kuin Uleåborgirin anoppi.Isotäti ei tosin vedä pultteja mutta on ylihössöttelevä ja muistoihin takertunut ja kaikkea muuta.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi kirjoittaa esseen joulun ihanuudesta.
Tyydyn kiikuttamaan muutaman kynttilän niille kuuluvaan paikkaan.

Pahaa joulua kaikille !
 

Erik Loka

Jäsen
Vuosi sitten vierailin samaisessa ketjussa ja samoilla linjoilla olen edelleen. Ei jaksa kiinnostaa koko juhla, enkä ole panostanut tapahtumaan millään tavalla.
Nyt kun ei ole koko asiaa tullut ajateltua mitenkään, eikä muutenkaan pyörittyä kaupungilta ennen iltakymmentä niin on säästynyt kaikelta hössöttämiseltä ja muulta turhuudelta.

Huomenna voisi tosiaan katsoa muutaman elokuvan, syödä kinkkua ja lepäillä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tervehdys, piti pompata esille jossain salkkari ketjussa kun se on aina ajankohtainen..
Tullaan nyt sitten tässä, Primus tosiaan laulaa että jos joulua ei olisi niin kumpi olisi surullisempi, kauppias vai lapsi..
Ajatuksena ilmaan..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pahaa joulua kaikille tasapuolisesti!

Mahtava kirjoitus, kiitos!

Tuo kaikki pätee meidän iskään tuota vaimojuttua lukuunottamatta. Isäukkoparka kun haluaa aina meille lapsille - vaikka kaikki ollaan jo vastuussa rikoksista -iässä - paljon paremman joulun, kuin mitä hänellä itsellään lapsuudessa oli ollut.

Tänäkin päivänä isukki on kello yhdeksästä aamulla asti ravannut ruoka-, juoma-, ja lahjaostoksilla pyyteettömästi. Hän ei juuri itse juo alkoholia ja syöminenkin on kroonisen vatsakatarrin takia sitä ja tätä.

Meidän piti katsoa äijän kanssa el classico tms., mutta hän ei ehtinyt nähdä siitä kuin neljä ensimmäistä minuuttia, kun tuli aika lähteä hakemaan pikkubroidille tossumopoa toiselta paikkakunnalta.

Jälkiviisaana siinä isukille, että olisit pyytänyt aputonttuja, mutta ei ollut tullut mieleen. Isäntäparalla oli nyt illalla migreeni ja eilen hänellä oli ollut nopea mutta pikainen vatsaflunssa. Ja tulosvetokin meni miehellä pieleen. Vähintään 1-1 olisi tuonut Barca-Realista summaa, mutta minkäs teet.

Pari minuuttia oli peliä jäljellä. Mutta ei auttanut muu, kuin palautta peräkärry, jolla mopo oli haettu, omistajalleen. Siellä tietenkin pakolliset porinat ja himaan klo 22.30. Oli kuulemma hankkinut meidän koirillemmekin joululahjat.

Pro Meidän Isäntä!

Silti en toivota pahaa joulua. Toivotan jouluja kaikille. Ei kypsää eikä raakaa vaan mediumia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinullahan on toisin sanoen juhlan perusidea täysin hallussa!
Ei tuota voisi paremmin kiteyttää. En minäkään meinaa mitenkään erityisesti joulua viettää. Ajattelin huomenna/tänään heräillä sitten kun siltä tuntuu, ottaa rauhassa ja syödä hyvin. Vaan "pling", tuohan juuri on joulu.

Ei siis osaa toivottaa pahaa joulua kenellekään, tapoja nauttia joulusta on erilaisia ja hyvä näin.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Aaton vastaisen yön pohdiskeluja.

Mukava huomatta, että jatkoajastakin löytyy näitä sielunveljiä. Vaikka olenkin aina ollut tietyllä tavalla talvi-ihmisiä niin pitää myöntää, että tämä joulua edeltävä viikko tuntuu aina olevan yksi vuoden ärsyttävimmistä hetkistä. Radio täytyy erinäisistä joulu"lauluista" ja ihmiset alkavat olemaan kireimmillään kun aina mukamas löytyy joku pikku yksityiskohta, joka ei ole 100% parhaimmillaan ja siitä sitten kaikki ottavat aivan uskomattoman määrän stressiä harteilleen kannettavaksi. Vaikkakin tämä tuntuu onneksi olevan melkeinpä naisten yksityisoikeus niin varmasti jokainen mieskin on joutunut tuntemaan sen nahoissaan, jos ei muuten niin vanhan kunnon nalkutuksen kautta.

Eniten joulussa minua ärsyttää sen kaupallisuus, ihmiset kilpailevat keskenään kuka ostaa parhaimmat (tarkemmin sanottuna kalleimmat) lahjat ja joulupukit ja tontut pyörivät joka marketin ja kodinkoneliikkeen mainoksissa. Kaiken kukkuraksi ne iänikuiset samat joululaulut soivat marraskuun alusta ja hautausmaallakaan ei pysty rauhassa käymään. Vaikka en todellakaan ole kristitty niin silti täytyy sanoa, että tämä ei kyllä varmasti mene nyt ihan oikein.

Vielä tämän avautumisen lopuksi haluaisin vielä paneutua asiaan: Ne 'tanan joulukortit. Kiinostaako ihmisä todella lähettää/saada kerran vuodessa kortti ihmisiltä joihin ei ole _koskaan_ muuten yheyksissä? Jos prkl ei muuta asiaa ole kuin se "velvollisuus" lähettää joku pieni paperilappu mikä toittotaa rauhallista joulua niin sen voisi minun puolestani jättää hyvinkin väliin. Muutenkin minusta esim. soitto ei olisi ainakaan yhtään huonompi vaihtoehto.

Ainoa positiivinen asia mitä tulee joulusta mieleen on se tumma jouluolut.

Kiitos, anteeksi ja nauttikaa sen minkä voitte.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osa1:
Joulu on äärimmäisen teennäinen. Joulu koostuu monista feikkijutuista. Tietenkin mielipiteitä voi olla erilaisia, mutta fakta on faktaa. Ja vaikka tykkäisikin joulusta, ei totuus siitä muuksi muutu.

Monet joulustatykkääjät puolustelevat joulua sanoen että silloin on aikaa olla yhdessä ja silloin voi rauhoittua. Todellisuudessa jouluna monissa perheissä esimerkiksi äiti siivoaa kiukkusena monta päivää, tekevät keittiössä hullun lailla jouluruokia, ja kiertelevät paljon kauppoja ostaen lahjoja ja mitälie juttuja kaiken maailman sukulaisille ja naapureille. Ei silloin ehdi paljoakaan olla kotona lasten kanssa, ja silloin kun jää aikaa lapsille, ovat vanhemmat stressaantuneita ja ahdistuneita kaikesta kiireestä, eikä se oli mitään rauhoittumista. Nyt 2000-luvulla nykysukupolven isillä ja äideillä on kokoajan kauhea kiire joka paikkaan, laittautuvat viimeisen päälle kuin mitkälie hullut, ja muutenkin ostaminen ja kuluttaminen on mennyt ihan överiksi. Lapset sitten pelaavat yksin pleikalla väkivaltapelejä, ja vanhemmat luulevat että niillä on hyvä olla. Lisäksi todella monissa suomalaiskodeissa vanhemmat juovat jouluna. Nuo molemmat ehkäpä joulun "parhaat puolet", rauhoittuminen ja yhdessäolo, eivät monissa suomalaisissa kodeissa ja perheissä toteudu, vaan ovat jopa aivan päinvastoin.

Tosi kiva juttu jos jatkoaikalaisten lapsiperheissä vietetään ihanaa joulua. Kyllä mäkin sitten joskus jos on omia muksuja, vietän erilaista, perinteisempää, lapsille ihanaa joulua.

Osa2:
Mitä sitten jouluna tehdään?

Jos jouluna kokoontuu esimerkiksi 4-5 aikuista ihmistä yhteen tekemään monia kaikille vastemielisiä juttuja joista kukaan ei tykkää, siinä ei ole mitään järkeä. Se on jopa äärimmäistä tyhmyyttä.

Mun musamakuuni ei kuulu joululaulut, vaan enemmänkin rock´n roll. En mä halua kuunnella sellaista musiikkia mistä mä en tykkää. Olenko mä tyhmä tai outo, jos mä kuuntelen sellaista musiikkia josta mä satun tykkäämään, enkä huonoa musiikkia? Toisena asiana jouluruuat. Porkkana-, lanttu-, ja perunalaatikot, puhumattakaan muista perinteisistä jouluruuista, eivät maistu mun suussani kovinkaan hyvältä. Olenko mä saamarin friikki, jos mä syön sellaista ruokaa mistä mä tykkään, enkä sellaisia jotka maistuvat pahalle? Kolmantena asiana joulukoristeet + joulukuusi. En mä nauti olostani yhtään sen enempää onko ikkunassa tonttu vaiko ei ole, tai että onko nurkassa kuusi vaiko ei. Koristeiden askarteluun ja kuusen hakemiseen menee paljon aikaa, ja niiden ostamiseen paljon rahaa, sekä paljon vaivaa. Lisäksi tulee paljon roskaa esimerkiksi mitä kuusesta tippuu. Kumman valitsen, neutraalin vaihtoehdon, vaiko paljon negatiivisia juttuja ilman yhtäkään positiivista juttua sisältävän vaihtoehdon? Ei tarvitse kauaa miettiä.

Mä en ole mikään ympäristöaktivisti, mutta jouluna tulee todella paljon roskaa, ja se on tietenkin huono asia. Lisäksi esimerkiksi monet lapset saavat lahjaksi paljon sellaisia leluja joista eivät tykkää. Mä epäilen että ainakin puolet lasten leluista on turhia.

En mä tee mitään kovinkaan negatiivista juttua pelkästään sen takia että joskus sata vuotta sitten on tehty niin, esimerkiksi vaikka laulettu virsiä. Ja jos mulla on joku huono tapa, esimerkiksi vaikkapa nyt nenänkaivuu, niin mä yrittäisin päästä siitä eroon. Tai nenänkaivuussahan on hyvä puoli se että matskut lähtee nokasta, joulusta en keksi yhtäkään.

Enkä mä ole mikään kovinkaan uskovainen, vaikka kirkkoon kuulunkin. Jos joku tekee uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi jotain, se on täysin ok.
 

Europoli

Jäsen
Osa1:
Toisena asiana jouluruuat. Porkkana-, lanttu-, ja perunalaatikot, puhumattakaan muista perinteisistä jouluruuista, eivät maistu mun suussani kovinkaan hyvältä. Olenko mä saamarin friikki, jos mä syön sellaista ruokaa mistä mä tykkään, enkä sellaisia jotka maistuvat pahalle?

Et ole. Tai sitten meitä on ainakin kaksi.

Vaikka itse vietänkin joulua pienimuotoisesti (=syön, lepään, lueskelen, teen mitä itse tykkään) ja pidän joistakin perinteisistä jouluruoista, niin esim. kinkkua ja silliä en voi sietää. Niinpä jouluisin saatan syödä esim. moussakaa ja fetasalaattia tai tacoja. Eivätkä ne mielestäni riitele niiden perinteisten ruokien kanssa joista pidän. Itse asiassa rosolli + tsatsiki on mielestäni ihan jumalainen yhdistelmä. Mutta selitäpä tätä näille virtuaalinen perinnetonttulakki syvällä silmillä kulkeville kavereillesi! "Siis MITEN sä et syö KINKKUA JOULUNA?" "MITÄ jotkut TORTILLAT tekee joulupöydässä?" Joo-o, ja Jeesus-lapsi ja sen vanhemmat varmaan söi kinkkua ja porkkanalaatikkoa siellä tallissa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osa1:
Olenko mä tyhmä tai outo, jos mä kuuntelen sellaista musiikkia josta mä satun tykkäämään, enkä huonoa musiikkia?

Olet sekä tyhmä että outo. Ei jouluna voi eikä saa kuunnella sitä mistä normaalisti pitää. Jouluna täytyy kuunnella paskoja joululauluja koska niin kuuluu jouluna tehdä ja niin tekevät kaikki muutkin.

Pete2004 kirjoitti:
Olenko mä saamarin friikki, jos mä syön sellaista ruokaa mistä mä tykkään, enkä sellaisia jotka maistuvat pahalle?

Olet! Kuten musiikin suhteen, niin myös ruokien suhteen täytyy oma maku ja oma tahto unohtaa täydellisesti. Jouluna täytyy syödä jouluruokia koska niin tekevät kaikki muutkin, ja koska jouluna kuuluu niin tehdä. Sillä ei ole mitään väliä pidätkö sinä niistä, pääasia että teet kuten kaikki muutkin. Vaikka sitten oksennat ja syöt mutta pääasia että syöt. Ja tietenkin jouluun kuuluu myös se että sinun täytyy syödä liikaa, koska joka helvetin paikassa jossa käyt (jouluna kuuluu tietenkin kiertää kaikki sukulaiset läpi) täytyy syödä ne samat saatanan jouluruoat koska ei jouluna saa tietenkään kieltäytyä. Eli jälleen kerran, vaikka sitten oksennat ja syöt...

Pete2004 kirjoitti:
Mä en ole mikään ympäristöaktivisti, mutta jouluna tulee todella paljon roskaa, ja se on tietenkin huono asia. Lisäksi esimerkiksi monet lapset saavat lahjaksi paljon sellaisia leluja joista eivät tykkää. Mä epäilen että ainakin puolet lasten leluista on turhia.

Siitä ei pidä tietenkään välittää mitään tarvitseeko tai haluaako lahjan saaja ko. tavaraa, pääasia että ostat jotain koska niin kuuluu jouluna tehdä. Turhaa roinaa tai ei, ajatushan se tärkein kuulemma on...

-----

Mutta jos ihan vakavissaan ollaan, niin tuossa Pete2004:n kirjoituksessa on paljon asiaa, ja allekirjoitan tuon kirjoituksen lähes täydellisesti. Se joulun perimmäinen sanoma on kadonnut suurimmalta osalta ihmisistä, ja asioita tehdään vain sen takia koska niin kuuluu tehdä. Tuloksena on kireitä ja vittuuntuneita ihmisiä jotka pyrkivät naamioimaan vitutusta koska jouluna kaikkien pitää olla iloisia ja hyvällä mielellä. Jos jättäisi sen saatanan touhottamisen vähemmälle ennen joulua, ja tämä jouluhärdelli ei alkaisi jo lokakuun puolessa välissä niin ehkä jollakulla saattaisi oikeasti ollakin ihan aidosti hyvä mieli sitten jouluna. Mutta kun sitä joulua pitää väen väkisin oikein tekemällä tehdä niin tuloksena on sitten pelkkää teennäistä paskaa josta on se aito joulun tunnelma todella kaukana.

Hiljentymisen ja rauhoittumisen juhla... ja vitut!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään on tullut viimekin jouluna avauduttua tänne joulun "ihanuudesta"... Eikä ole kyllä vuodessa juuri tunnelmat muuttuneet, joulumieli on kyllä totaalisen kadoksissa ja tuon hässäkän sivusta seuraaminenkin näyttää vastenmieliseltä. Onneksi itse on kyennyt aika täydellisesti irtautumaan tuosta hössötyksestä, "pakollisiin kuvioihin" ei kuulu mitään muuta kuin käynti siskon luona jouluaterialla tänään ja parin kynttilän vienti äidin haudalle. Mutta nuo nyt ei mitenkään vastenmielisiä toimenpiteitä ole joten enköhän minä tästäkin joulusta selviä. Muut vapaapäivät (joulun ainoa hyvä puoli!) aionkin käyttää vaan rötväämiseen ja elämättömyyteen. En aio kiertää yhdenkään sukulaisen luona, en aio osallistua mihinkään "pakolliseen" joulunviettotapahtumaan...
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä kyllä meikäläiselläkään iske tämä helvetin kaupallinen joulu. Vituttaa suunnattomasti katsella tätä touhua kun marraskuun lopulla alkaa hössötys ja joululaulut soimaan viimeistään joulukuun toisella viikolla. Joulusiivouksesta stressataan ja sitä pitää tehdä yötämyöten vielä aattoon asti ja vielä aattopäivänäkään ei mikään ole hyvin ja sitten tehdään paskaa ruokaa kuten lipeäkala, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko.

Itse haluaisin vaan rauhoittua, mutta sekin on tehty täysin mahdottomaksi kun kaikki tunkee kyläilemään ja pitäisi vieläpä itsekin mennä jonnekin. Jos joskus menen hirteen ni varmasti joulun takia.

ei muutakun paskaa joulua kaikille!
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Joulu on syvältä. No, onhan siinä muutama päivä rällätä baareissa, mutta kaupassa työskentelevänä joulu ei vaan iske.

Aattona duunissa on aikaa istua ja roikkua netissä. Viimeiset lahjanostajat ovat vaan liikkeellä. Kaljaa/siideriäkin menee ihmeen hyvin (siis kassan kautta, ei miulle vielä..)

Kaupan aulassa joku "elämää nähneen" näköinen nainen vuodatti pahaa oloaan. 50 senttiä uupuu, jotta sais viimeisen 20€ ulos automaatista ja sossuun pääsee vasta ens tiistaina. En kehdannut toivottaa hyvää joulua..
 

vehhhmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Viesti2
Löytyipä näin "aamutuimaan" hyvä ketju tälle vuoden surkeimmalle päivälle...

Itselle joulu on mummelin kuoleman ja vanhempien eron jälkeen ollut aivan helvetinmoista tuskaa joka vuosi. Siitäkin on jo parikymmentä vuotta. Sitten on joka aatto joutunut poukkoilemaan äiteen ja isin välillä kun tapellaan että missä poika viettää taas aaton ja kumman kinkku on parempaa ja sauna lämpimämpi. Se siitä rauhasta! Jossain välissä nostin hanskat ylös ja päädyin vetäisemään ennen aattoa kunnon kyykyt joka jatkuikin sitten koko pyhän. Sitä en kuitenkaan suosittele, sillä sen jälkeen joulunpaska tuntuu vielä uudenvuodenaattonakin elimistössä.

Viimeiset viisi vuotta on tullut tehtyä pukinhommia. Siitä on tullut vähän niinkun perinne. Näkee ainakin iloisia perheitä lapsineen ja erilaisia joulunviettotapoja. Se palkitsee itseäni kun saan sillä tavoin muille tuottaa "jouluniloa". Lisäksi saa ihan mukavasti rahaa, jotka voi sitten törsätä pyhinä sen "oman joulun" juhlistamiseen.

Jep, onneksi huominen tulee pian ja saa nollata taas joulun tämän vuoden osalta.

Jep, eli paskaa joulua koko jengille...
toivoo: Pukki
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Eilen: toisella kissalla silmätulehdus, eläinlääkärireissu 82e ja kuuri päälle kissalle jouluksi.

Yöllä: toinen kissa kaataa joulukuusen.

Tänään: ihmiskissallani silmätulehdus, lähin terveysasema kiinni.

Hyvää joulua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Törmäsin tuossa äsken erääseen tuttuun, joka tietenkin aloitti hirveän tilityksen minkälaista hässäkkää on ollut joulun alla ja kuinka on pitänyt tehdä sitä ja on pitänyt tehdä tätä koska se ja se ja tuo ja tämä tulee käymään. Kauhea stressi näytti olevan päällä ja jos olisin siihen mennyt muistuttamaan kuinka "Joulu on rauhoittumisen aikaa" niin todennäköisesti olisin päässyt koristamaan joulun väkivaltatilastoja.

Pisti vaan oikein kovasti ihmettelemään että minkä helvetin takia ihmisten pitää muodostaa tästä joulusta itselleen niin pirunmoinen taakka? Ihan varmasti löytyy ihmisiä jotka oikeasti nauttii näistä jouluperinteistä ja kaikesta siihen liittyvästä touhusta mutta omien havaintojeni mukaan suurin osa ihmisistä kouhottaa joulun läpi hermot viulunkielenä ja kyrpä otsassa, ihan vaan sen takia että jouluna pitää tehdä tietyt asiat tietyn kaavan mukaan tietyllä tavalla ollakseen kunnon ihminen.

Jouluna pitää kiertää läpi kaikki ne vittumaiset sukulaiset, joita ei oikeasti edes haluaisi nähdä, mutta kun jouluna kuuluu vaan niin tehdä niin sitten vaan purraan hammasta ja mennään kyläilemään. Ja tottakai näillä vittumaisilla sukulaisilla on hirveä stressi päällä siitä kun tietävät että jouluna on taas tulossa kyläilemään näitä sukulaisia jotka eivät oikeasti haluaisi edes käydä heillä, ja joita he eivät varsinaisesti edes halua kyläilemään, niin totta kai sitä pitää siivota koko tupa lattiasta kattoon ja laittaa niitä perinteisiä jouluruokia joita kaikki muutkin laittavat ja joihin kaikki ovat kyllästyneitä jo ensimmäisenä joulun pyhänä kun niitä joutuu joka helvetin paikassa syömään. Sitten siinä vaihdellaan väkinäisesti kuulumisia ja ollaan mukamas niin iloisia kun on saatu jakaa tätä ihanaa joulumieltä ja joulun henkeä. Tosiasiassa kaikilla on vaan helvetinmoinen stressi ja vitutus päällä tuosta hössötyksestä. Mutta eihän sitä voi näyttää kun jouluna kaikilla pitää olla hyvä mieli ja nuo kyläilyt ym. hössötys kuuluu jouluun...

Siis perkele ihmiset! Ajatelkaa! Teidän ei ole mikään pakko! Ei tätä elämää tarvitse elää vaan täyttääkseen jotkut ihanne-elämän standardit! Voi valita aina myös toisen tien ja elää niin kuin huvittaa. Olla menemättä kyläilemään jos tuntuu että ei huvita kyläillä. Olla siivoamatta omaa torppaansa vaikka niitä yllättäviä vieraita saattaa tullakin, ei kai sitä ole missään laissa säädetty että kun jouluvieraat tulee niin koko torpan pitää olla putipuhdas ja sairaalamaisen siisti? Ei ole mikään pakko touhottaa ympäri pitäjää vaan voi ihan oikeasti toteuttaa sitä "Joulun on rauhoittumisen aikaa" -ajatusta!

Minulle joulu on oikeasti rauhoittumisen aikaa kun en vietä sitä mitenkään! Ylimääräiset vapaapäivät käytän oikeasti rauhoittumiseen ja niistä nauttimiseen. Ainoa vitutus ja stressi tulee siitä kun joutuu sivusta katsomaan näitä kyrpä otsassaan mutta väkinäinen hymy naamallaan touhottavia ihmisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös