PAHAA JOULUA! –ketju

  • 82 136
  • 418

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmaan nyt edes pitäisi kirjoittaa tänne kun on kauhea vitutus päällä. Mä en tykkää joulusta yhtään. Varmaan se on lähtöisin lapsuudesta, kun mutsilla oli aina kauhea kiire ja stressi päällä. Piti siivota ja tehdä ruokaa, ostaa lahjoja, koristella ja muutenkin hössätä joka hommaa.

Mulle joulu on kaikkein ahdistavinta ja stressaavinta aikaa vuodesta. Vaikka sen pitäisi olla just päinvastoin. Tänä vuonna en mennyt vanhempien luokse, enkä sukulaisten, vaikka niin ensin suunnittelin. Mä en kestä nähdä yhtään joulukoristetta, kuulla yhtään joululaulua, enkä syödä mitään jouluruokaa. Nyt olen joulun yksin neljän seinän sisällä. Puhelimenkin taidan laittaa kiinni. Vois vaikka ryypätä nää päivät. Jääkaapissa on tarpeeksi ruokaa, olutta on riittävästi ja viskiäkin on kymmenkunta pulloa. Siten tää on oikein hermolomaa.
 

Aksu

Jäsen
Pete2004 kirjoitti:
Ei varmaan nyt edes pitäisi kirjoittaa tänne kun on kauhea vitutus päällä. Mä en tykkää joulusta yhtään. Varmaan se on lähtöisin lapsuudesta, kun mutsilla oli aina kauhea kiire ja stressi päällä. Piti siivota ja tehdä ruokaa, ostaa lahjoja, koristella ja muutenkin hössätä joka hommaa.

Mulle joulu on kaikkein ahdistavinta ja stressaavinta aikaa vuodesta. Vaikka sen pitäisi olla just päinvastoin. Tänä vuonna en mennyt vanhempien luokse, enkä sukulaisten, vaikka niin ensin suunnittelin. Mä en kestä nähdä yhtään joulukoristetta, kuulla yhtään joululaulua, enkä syödä mitään jouluruokaa. Nyt olen joulun yksin neljän seinän sisällä. Puhelimenkin taidan laittaa kiinni. Vois vaikka ryypätä nää päivät. Jääkaapissa on tarpeeksi ruokaa, olutta on riittävästi ja viskiäkin on kymmenkunta pulloa. Siten tää on oikein hermolomaa.

Pitkälti samat ajatukset. Tää on ahdistavinta aikaa vuodessa ja omalla tavallaan myös stressaavaa vaikka jätän noin jouluhömpötykset muiden huoleksi enkä suo niille ajatuksia.

Kaikki jouluun liittyvä pistää pinnaa kireämmälle. Syyt siihen on moninaiset ja lähtee kaukaa, mutta ei tämä perheettömälle ja hajanaista elämää elävälle mitään herkkua ole. Nopeasti vaan ohi niin olen tyytyväinen. Aika masentava juhla oikeastaan.

Edit: Ja omaa tyhmyyttää tulee langettua liikaa ajatuksineen siihen mitä joulu voisi olla parhaimmillaan. Kelaa niitä saavuttamattomia juttuja, epäonnistumisia ja muuta paskaa, joka tekee tästä koko roskasta aika tuskaisan kokemuksen tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aksu kirjoitti:
...
Kaikki jouluun liittyvä pistää pinnaa kireämmälle. Syyt siihen on moninaiset ja lähtee kaukaa, mutta ei tämä perheettömälle ja hajanaista elämää elävälle mitään herkkua ole. Nopeasti vaan ohi niin olen tyytyväinen. Aika masentava juhla oikeastaan.
Niin, syitä on varmasti niin paljon kuin on kulkijaakin, mutta yksi vahva tekijä lienee juuri tuo pointti: perhejuhlastahan joulussa on perinteisesti kyse, ja elleivät puitteet ympärillä olekaan 'perinteiset', niin äkisti tulee oursider-olo. Vaikka itselläni onkin mahdollisuus viettää joulua vanhempieni ja veljen perheen kanssa - on silti syitä, jotka saavat sydämen perin raskaaksi. Oman sisimmän tunne kodittomuudesta, juurettomuudesta ja yksinäisyydestä tekevät tästä vuodenajasta...murheellisen. Kun ymmärtää, että 'minun rakentamassa kodissa' on nyt 'uudet kuviot', on itku todella herkässä. Pitää vaan sitkeillä. Koristella kuusta ja purra hammasta.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Itse olen mies, mutten joudu käymään tuollaista läpi. Aatonaattona ostin lahjat ja tänään kävin parturissa ja ostin ruoat ja Stockalla oli mainiosti tilaa. Hyvä asioida ja ostokset pakattiin nätisti pussiin, joten ei tarvinnut edes itse pakata. Kaiken lisäksi parkkitalossakin oli väljää.

Missäköhän Stockalla scholl on mahtanut tänään päiväsaikaan käydä? Itse kävin tänään keskustan Stockalla tavaratalon puolella, Akateemisessa ja Herkussa ja kaikissa oli kauhea ryysis...
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Alamummo kirjoitti:
Missäköhän Stockalla scholl on mahtanut tänään päiväsaikaan käydä? Itse kävin tänään keskustan Stockalla tavaratalon puolella, Akateemisessa ja Herkussa ja kaikissa oli kauhea ryysis...
Tsekkaa koska scholli on ton postannut...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alamummo kirjoitti:
Missäköhän Stockalla scholl on mahtanut tänään päiväsaikaan käydä? Itse kävin tänään keskustan Stockalla tavaratalon puolella, Akateemisessa ja Herkussa ja kaikissa oli kauhea ryysis...

Opin viime joulusta sen, että aina kannattaa lähteä Tapiolan Stockalle. Jotenkin siellä ei vaan ole samanlaista ryysistä ja paniikkifiilistä kuin Manskulla, ostoksia tehdään rauhassa ja missään ei juurikaan ole jonoja.

Edit. Ottaen siis huomioon sen, että tarvitsee jonkun yhden tietyn asian. Toki kokonaisuudessaan Manskulla parempi valikoima.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
girlzilla kirjoitti:
Opin viime joulusta sen, että aina kannattaa lähteä Tapiolan Stockalle. Jotenkin siellä ei vaan ole samanlaista ryysistä ja paniikkifiilistä kuin Manskulla, ostoksia tehdään rauhassa ja missään ei juurikaan ole jonoja.

Edit. Ottaen siis huomioon sen, että tarvitsee jonkun yhden tietyn asian. Toki kokonaisuudessaan Manskulla parempi valikoima.

Tapiolan Stocka on niin kuollut että suurin osa tapiolalaisista tekee jouluostoksensa Manskulla.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Yrittämättä sen enempää kärjistää tämän ketjun keskustelua, tulee minulle aina mieleen kysymys: Miksi juhlitte ns "joulua" juuri nyt?

Mahdollisia vastauksia:

Jeesus syntyi tänä päivänä: Todisteet? On olemassa paljon lähteitä, joiden mukaan Jeesus syntyi syksyllä. Tähän tuskin saadaan ihan äkkiä vastausta.

Jeesuksen väitetään syntyneen tänä päivänä: Okei, parempi. Jonkin sortin mytologia pitää ihmistä järjissään tässä oudossa maailmassa. Mutta, olethan tietoinen siitä että suurin piirtein +/- 2 päivää talvipäivänseisauksen aikaan on ollut juhlapäivä jo kristillisestä näkökulmasta "pakanallisissa kulttuureissa"?

Haluan muistaa tärkeitä ihmisiäni ja nyt lahjat ovat halvempia: Kaunis ajatus muistaa läheisiään, sitä en kiistä. Mutta, oletko nyt aivan varma, että ne lahjat ovat juuri jouluna halvempia? Joidenkin tuotteiden kohdalla tuo väistämättä toteutuu, mutta oletko oikeasti niin naiivi, ettet usko että kauppiaat haistavat markkinaraon kaikelle?

Lehdessä sanottiin, että X:kin hankkii joululahjoja - ja sitä paitsi televisiosssa tuli tänään tosi makee mainos tuoteesta Y: Wau, olen ylpeä sinusta! Turhaan eivät ole hyväpalkkaiset mainosmiehet tehneet työtään, taas kerran joku lankeaa heidän ansaansa. Ja ne ns toimittajat, jotka kulkevat kuljetuspannassaan, hekin ovat tehneet työnsä.

Haluan saada paljon lahjoja!: Materialismin läpikyllästämässä elämässä on hieno elää.

No kun se on tapana...: No, sieltähän se sitten tuli. Tämähän on se syy, jonka uskon 95%:lla ihmisistä olevan. Eikä siinä mitään, on suorastaan helvetin hienoa, jos on joku juhla vuodessa, jonka puitteissa muistetaan niitäkin joilla asiat eivät niin hyvin ole. Jos juhlit joulua OIKEASTI sen vuoksi, että saat tuotua ihmisille hyvän mielen - niin pakkohan minun on kunnioittaa Sinua.

Kuten sanottua, en halunnut ketään loukata tällä kirjoituksellani... Joten, hyvää Joulua kaikille!

Kerouac

P.S Valtaosa aineistosta perustuu siihen miten ihmiset ovat suhtautuneet kotisivuillani olleeseen Joulu-aiheiseen novelllin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kerouac kirjoitti:
Yrittämättä sen enempää kärjistää tämän ketjun keskustelua, tulee minulle aina mieleen kysymys: Miksi juhlitte ns "joulua" juuri nyt?

Ehkä siksi, että olisi kornia juhlia nyt juhannusta, ja joulua kesällä.

Ylipäänsä kaikki keksimällä keksityt juhlat on perseestä. Joulu, juhannus (joo vietetty pakana ajoista lähtien, mutta silti), isäinpäivä, äitienpäivä, ystävänpäivä, pääsiäinen, uusivuosi. Jos jäi jotain juhlia mainitsematta, niin lisätkää vapaasti.
Kaikkein paskinta kaikissa noissa on se, että pitäisi automaattisesta näyttää iloista naamaa, ja olla hyvällä tuulella vaikka vittuttaisi kuinka huolella. Sitten kun vielä joihinkin juhliin lisätään lähestulkoon lakisääteinen pakko ryypätä ilman jeesustelua, niin ei sekään tilannetta paranna.

Mutta hyvää/pahaa joulua itse kullekkin.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain syystä en tänäkään jouluna kerennyt ostamaan lahjoja etukäteen. Torstaina taisin ajaa Jumbon ympäri ja totesin ettei mua tuolla tänään tarvita. Menin tänään aamulla sinne ja kas, tilaa oli vaikka millä mitalla. Kaiken lisäksi joulusuklaata sai ½hintaan eikä mihinkään tarvinnut jonottaa. Joten vinkiksi vaan ensi joulua ajatellen, käykää jouluostoksilla jouluaattona!

Kaikesta huolimatta, hauskaa viikonloppua!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Aina tähän aikaan vuodesta toivon, että voisin kadota pariksi päiväksi. Joulu ällöttää minua.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
En ole mikään uskontotieteilijä, mutta sen kaikki asiaatuntevat tiedostavat, ettei Jeesus ole syntynyt juuri tänä päivänä, eivätkä edes väitä niin käyneen.

Perusteina oli muistaakseni, että Jerusalemissa näkyi tähdet ja oli johonkin väliin lampaitakin laitumella, joka ei olisi mahdollista jouluisessa ilmastossa siellä päin. Jotenkin noin se meni.

Siksi sitten alettiin viettämään Joulua Jeesuksen syntymän juhlana, koska tilalla oli jokin pakanallinen juhla, joten kaikki järjestelyt sopivat, että sen tilalla aletaan viettämään tätä juhlaa.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Greffin kirjoitti:
En ole mikään uskontotieteilijä, mutta sen kaikki asiaatuntevat tiedostavat, ettei Jeesus ole syntynyt juuri tänä päivänä, eivätkä edes väitä niin käyneen.

Perusteina oli muistaakseni, että Jerusalemissa näkyi tähdet ja oli johonkin väliin lampaitakin laitumella, joka ei olisi mahdollista jouluisessa ilmastossa siellä päin. Jotenkin noin se meni.

Siksi sitten alettiin viettämään Joulua Jeesuksen syntymän juhlana, koska tilalla oli jokin pakanallinen juhla, joten kaikki järjestelyt sopivat, että sen tilalla aletaan viettämään tätä juhlaa.

Kristillinen joulun vietto alkoi 300-luvulla, jolloin se korvasi roomalaisten voittamattoman auringon syntymän (Sol Invicta) juhlan. Joulupuut sun muut koristeet ovat myöskin ei-kristillistä alkuperää.

Joulun ajankohdalla ei siis ole mitään tekemistä Jessen syntymän kanssa, kyseessä siis oli varhaiskristillisyydelle tyypillinen korvaus+hävitysoperaatio.

Niin ja hyvää joulua kaikille jotka sitä viettävät.

muaddib
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Golden AWe kirjoitti:
Jospa sais Tapanintansseissa fjoos~haa ja äipän syöpähoidot toimisivat. En ole uskovaista sorttia mutta näitä toivon.

~MERRY FUCKIN' CHRISTMAS!!!

Tus~hua joo tapanina tavoitteeksi. Itse kävin toki tänään oman äitini haudalla. Siitä on jo kymmenen vuotta.. mutta voimia sinne.

Yllättävän vähän on joutunut kestämään turhia joulumainoksia, lauluja ynnä muuta skeidaa, joten jos tän illan noita jaksais tossa kuunnella, niin eiköhän tästä selvitä. Nyt ainakin hyvä nousuhumala päällä ja jeppismeininki!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Täällä sentään puolirehellisesti nimitetään ko. juhlaa sen "alkuperäisellä" nimellä, muualla joutuvat raukat tappelemaan siitäkin. "You might as well be building miniature fucking Stonehenges in your den."
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Ajankohtaista jälleen. Vaikka nyt ollaankin päästy helpommalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Me ei vietetä muutenkaan joulua, syödään toki, mutta nyt on muija vielä vihainenkin.

Ihan totta, it takes two jne.

Niin olen tehnyt virheitä tänään ja kaikkea sitä, mutta pitäisi varmaan kuvata tuota vaimon nalkuttamista, tajuaisikohan se sitten?

Paha joulu, on hyvä joulu. Kohta on jo joulupäivä ja se on ihan aidosti superhauska mäyräpäivä. Paljon ystäviä ja glögi maistuu.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Haluan toivottaa pahaa joulua tolle Ärrän myyjälle kun tuhlasi parikytä sekkaa siihen että yritti irrottaa hintalappua edellisen asiakkaan Singstar paketista vaikka tämä sanoi voivansa irrottavan sen kotona itse. Ei se mitään, enhän mä niitä Valioliiga matseja pitkävedon osalta olisikaan halunnut pelata. Jos niillä lapuilla olisi tullut jotain niin sitten menen avautumaan Vitutusketjuun.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Master Chief kirjoitti:
Haluan toivottaa pahaa joulua tolle Ärrän myyjälle kun tuhlasi parikytä sekkaa siihen että yritti irrottaa hintalappua edellisen asiakkaan Singstar paketista vaikka tämä sanoi voivansa irrottavan sen kotona itse. Ei se mitään, enhän mä niitä Valioliiga matseja pitkävedon osalta olisikaan halunnut pelata. Jos niillä lapuilla olisi tullut jotain niin sitten menen avautumaan Vitutusketjuun.

Niin ihan ohimennen voisin kysyä, että et sitten viittinyt mennä aiemmin sinne Ärrälle palauttaan sitä lappuasi :)
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Niilo kirjoitti:
Niin ihan ohimennen voisin kysyä, että et sitten viittinyt mennä aiemmin sinne Ärrälle palauttaan sitä lappuasi :)

Oli muita puuhia. Ja siinä sai myös "jonottaa" vähän aikaa. Olin siellä jo varttia vaille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niilo kirjoitti:
Niin ihan ohimennen voisin kysyä, että et sitten viittinyt mennä aiemmin sinne Ärrälle palauttaan sitä lappuasi :)

Ja ohimennen toimii ystävällinen huutelu. Anteeksi, tässä on enää 30 sekuntia aikaa, otatko tämän jonon ohi. Varmaan kuitenkin ärrä- ja myyjäkohtainen, mutta ei tuossa mitään pahaa ole.

Pitkävedot tosiaan pitäisi viedä ajallaan, raveissa on eri juttu.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Joulu

Veikkasin että tulee olemaan perseestä. Yllättäen se ON perseestä. Huomenna voisi nukkua helvetin pitkään.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joulu tuo juhlista jaloin my ass. Ainoa 'juhla' jotka tästä nauttivat lasten lisäksi ovat kauppiaat jotka käärivät mukavat massit johon bonarina alet joulun jälkeen. Ainoa hyöty tästä meikäläiselle on pitkät vapaat jolloin mikään paikka ei luonnollisesti ole auki. Onneksi on pokeri jota lätkiä pyhien aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös