Päivän ”uutinen”

  • 911 532
  • 4 363

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pussikalja ei ole enää mitään. Pussiviiniä sen olla pitää.

Tulee mieleen lapsuus ja maito pusseissa. Muistelevatkohan nykyajan teinixit kaiholla viinipussukoita kolmenkymmenen vuoden päästä?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Pussikalja ei ole enää mitään. Pussiviiniä sen olla pitää.

Tulee mieleen lapsuus ja maito pusseissa. Muistelevatkohan nykyajan teinixit kaiholla viinipussukoita kolmenkymmenen vuoden päästä?

Ihmettelin vähän tuota uutista, että mikäs ihmeen uusi keksintö tuo on. Kun se pahvilaatikoissa oleva viini on kuitenkin jo muovipussissa, tuossa vain etiketit on pahvin sijaan painettu pussiin. Onhan tuo tietysti hieman kestävämpi pussi ja siinä on hieno hantaaki, mutta tuoko se nyt sitten oikeasti ympäristö- ja kustannussäästöjä.

Että silleen...
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä Karpo luuraa? Mehujäät voivat sulaa ja katketa siltä osalta missä ei ole tikkua.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711146843157_uu.shtml

Miten kyseistä lasta on opetettu syömään mehujäätä? Melkoinen syväkurkkutyyli, jos kurkusta löytyy 3.5 cm pätkä mehujäätä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Missä Karpo luuraa? Mehujäät voivat sulaa ja katketa siltä osalta missä ei ole tikkua.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711146843157_uu.shtml

Miten kyseistä lasta on opetettu syömään mehujäätä? Melkoinen syväkurkkutyyli, jos kurkusta löytyy 3.5 cm pätkä mehujäätä.

Heh, varsin sukkelaa. Opetetaanko lapsia ylipäätään syömään mehujäätä jollain erityisellä tekniikalla? Voihan tuosta kokea vahingoniloakin, mutta itse olen mielummin tyytyväinen perheen puolesta, että äiti osasi toimia oikein.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh, varsin sukkelaa. Opetetaanko lapsia ylipäätään syömään mehujäätä jollain erityisellä tekniikalla? Voihan tuosta kokea vahingoniloakin, mutta itse olen mielummin tyytyväinen perheen puolesta, että äiti osasi toimia oikein.

No ei mehujäätelöä tarvitse tunkea kurkkuun asti. Eikö nykyaikana opeteta lapsille, että suuhun ei tungeta liian isoja haukkupaloja. Kolme ja puolisenttinen pala on jo aikuiselle liian suuri pala ja tuon ikäiselle jättiläismäinen pala. Vai olenko ainoa jonka äiti varoitteli liian suurista haukuista?

IL:"- Isä:Sieltä sanottiin, että pienen lapsen mehujään syöntiä pitää vahtia koko ajan. Vastasin, että kyllä me vahdittiinkin, koska muuten poika olisi kuollut."
"- Maahantuoja: Voihan jäätelökin katketa keskeltä, vaikka siellä on tikku. Jos on pieni lapsi, niin häntä pitää seurata normaalin maalaisjärjen mukaisesti. Edes leipäpalaa ei voi jättää pienen lapsen käteen."

Hyvin on vahdittu, jos lapsi löytyy toisesta huoneesta huulet sinisinä "hetken" kuluttua. Hyvä juttu, että lapsi selvisi hengissä. Eikö kerro hieman vanhempien huolimattomuudesta, kun tuon ikäinen jätetään syömään yksin jäätelöä hetkeksi. Pitäisikö tuon ikäisiltä kieltää pakettijäätelö, kun siinä ei ole tikkua?
 

scholl

Jäsen
Minun nuoruudessani mehujäätä ei syöty, joten ei siihen mitään syöntitekniikka tarvitse. Se imeskellään samalla tavalla kuin kurkkupastillit ja annetaan sulaa suuhun.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No ei mehujäätelöä tarvitse tunkea kurkkuun asti. Eikö nykyaikana opeteta lapsille, että suuhun ei tungeta liian isoja haukkupaloja. Kolme ja puolisenttinen pala on jo aikuiselle liian suuri pala ja tuon ikäiselle jättiläismäinen pala. Vai olenko ainoa jonka äiti varoitteli liian suurista haukuista?

Mun pointti on siinä, että en näe tuollaisissa arkipäivän onnetomuuksissa mitään tarvetta hakea syyllistä edes vanhemmista, saati 3 v. lapsesta, joka tunki mehujään liian syvälle kurkkuunsa. Jokainen vanhempi tietää, ettei lapsia kytätä joka asiassa ja jatkuvasti, ja joskus voi käydä pahasti. Nyt äidin toiminta pelasti tilanteen. Tällä en puolustele itse juttua tai mehujäiden syyttelyä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mun pointti on siinä, että en näe tuollaisissa arkipäivän onnetomuuksissa mitään tarvetta hakea syyllistä edes vanhemmista, saati 3 v. lapsesta, joka tunki mehujään liian syvälle kurkkuunsa. Jokainen vanhempi tietää, ettei lapsia kytätä joka asiassa ja jatkuvasti, ja joskus voi käydä pahasti. Nyt äidin toiminta pelasti tilanteen. Tällä en puolustele itse juttua tai mehujäiden syyttelyä.
Mielestäni lapsia pitää seurata jatkuvasti, jos he syövät jotain. Voihan sinne kurkkuun upota liian iso leivänpalanen tai kokonainen viinirypäle. Mutta eihän vanhemmilla tunnu olevan ikinä vastuuta mistään, mikä liittyy heidän omien lastensa tekemisiin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nettikiristystä

Sattui tämä linkki tänään silmiin: www.tallinksilja.info

Sieltä kun seuraa sivun lopussa linkkiä www.keskustelut.info niin aukeaa mistä tässä on kysymys. Joku fiksu on päättänyt rekisteröidä vapaita domaineja ja ilmiselvästi aikoo myydä ne isolla rahalla kyseisille yrityksille. Ei saa olla tyhmä.

Ps. Kai Jatkoajan ylläpito on jo hoitanut pois kuljeksimasta kaikki jatkoaika.*** domainit?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku fiksu on päättänyt rekisteröidä vapaita domaineja ja ilmiselvästi aikoo myydä ne isolla rahalla kyseisille yrityksille. Ei saa olla tyhmä.

Fiksu, tyhmä vai katkera?

"Tämä on tosi tarina Tallink Siljasta (entinen Silja Line) sekä pienestä yksityisyrittäjästä, Virolaisista kiristäjistä, velkaantumisesta ja valehtelusta. Tapahtumat alkoivat jo vuonna 2004 ja loppua ei ole näkyvissä. Kiista on vaatinut jo yhden kuollonuhrin."
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kanki koitunut kohtaloksi?

Jäihin putoavista dogeista oli juuri viikonloppuna Hesarissa pieni juttu.

Koira kun pinkoo talvella esim. jäniksen perässä aukealle järvelle ja putoaa jään läpi veden varaan, jää uros sieltä ylös kömpiessään usein kyrvästään kiinni jään reunaan eikä saa itseään vedettyä sieltä takaisin turvaan.

Sama saattaa koskea myös meitä ihmismiehiä. Vittumaista jos tipahtaa jäihin stondiksen aikana, sinnehän sitä jää avuttomana muna pystyssä räpiköimään ja tekemään kylmää kuolemaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vittumaista jos tipahtaa jäihin stondiksen aikana, sinnehän sitä jää avuttomana muna pystyssä räpiköimään ja tekemään kylmää kuolemaa.
Jaa, no kyllähän se aika nopeasti vilahtaa tuppeensa ihan viileässä suihkussakin, saati sitten hyytävässä vedessä. Eli ihan huoletta voin kirmata jäällä alastonna vastakin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa, no kyllähän se aika nopeasti vilahtaa tuppeensa ihan viileässä suihkussakin, saati sitten hyytävässä vedessä. Eli ihan huoletta voin kirmata jäällä alastonna vastakin.
Niin, eikös tätä samaa metodia käytetty aikaisemmin myös mittaamaan veden lämpötilaa. Ukko veteen, katse pikkuveikkaan ja sen jälkeen peukalon ja etusormen välisellä vaaksalla (?) näyttää kuinka kylmää oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös