Päivän ”uutinen”

  • 911 611
  • 4 363

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Ihan klassikkokamaa, totaalinen repeäminen!

Tositarina, jota kerrottiin ainakin 80-luvulla oikeustieteellisen luennoilla:

Mies meni hammaslääkäriin ja kuuli, että pitää tehdä helvetin kallis remontti, olisiko ollut tuon aikaista rahaa 5.000 markkaa. Äijä kauhistui ja hammaslääkäri sanoi, että voimme toki hoitaa homman pimeästikin ilman kuitteja ja silloin hinta on 2.500 mk. Mies suostui, remontti tehtiin ja raha vaihtoi omistajaa. Häntä rupesi kuitenkin vituttamaan, kun tajusi, että kyseinen hammaslääkäri tekee varmasti vuosittain helvetinmoisen tilin ohi verottajan, koska tekee pääasiassa näitä erikoishommia. Niinpä mies marssi katuvan oloisena poliisin puheille ja kertoi, että maksoin hammaslääkärille X 2.500 markkaa pimeästi kultakruunuistani ja kunnon kansalainen kun olen, rupesi kaduttamaan. Oikea hinta olisi ollut 5.000 markkaa ja kyllä minä maksan mielelläni sen 2.500 markkaa vielä päälle. Ja kannattaa muuten tutkia hammaslääkärin hommat muutenkin, tekee varmasti paljonkin tätä. Muutaman päivän päästä poliisi otti yhteyttä tähän potilaaseen ja ilmoitti: "Otimme yhteyttä hammaslääkäriin ja hänen mukaansa te ehdotitte 2.500 markan pimeää maksua, johon hammaslääkäri ei suostunut. Teillä on siellä 5.000 markan lasku maksamatta, se on valmiiksi kirjoitettu. Lisäksi hammaslääkäri haastaa teidät oikeuteen kunnianloukkauksesta ja vaatii 5.000 markan korvausta maineensa mustaamisesta". Juttu päättyi oikeasti niin, että mies joutui maksamaan 2.500 markan pimeän rahan lisäksi 5.000 markkaa laskulla ja 5.000 markkaa korvausta lääkärille perättömästä ilmiannosta. Eli kaikkiaan meni 12.500 markkaa.

edit: Sitä en muista varmasti, ottiko mies yhteyttä verottajaan vai poliisiin, mutta mielestäni todellakin poliisiin.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei muuten, mutta mies pistää tekonsa Diabeteksen piikkiin.

"En muista vedinkö akkaa nekkuun ja puukotinko samalla paria kaveria naamaan, kun mulla oli vähän heikkoa kun verensokerikin alhaalla you know.."

Alhainen verensokeri saattaa aiheuttaa poikkeavaa käytöstä (levottomuutta, äkkipikaisuutta [diabetesliiton opas: Tyypin 1 diabetes]). Harvinaista käsittääkseni, mutta yhdistettynä humalaan niin väkivaltainen käytös saattaa olla todennäköisempää. Koska itselleni tuli diabetes tuossa 23-vuotiaana, niin sen jälkeen ei kyllä ole tullut vedettyä kunnon kännejä juurikin tuon verensokeritason tippumisen johdosta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
BB-Aki käynyt naisen kimppuun:

http://www.iltalehti.fi/viihde/200711056803104_vi.shtml

Ei muuten, mutta mies pistää tekonsa Diabeteksen piikkiin.

"En muista vedinkö akkaa nekkuun ja puukotinko samalla paria kaveria naamaan, kun mulla oli vähän heikkoa kun verensokerikin alhaalla you know.."

Veljelläni on diabetes ja voin pari insuliinishokkia vierestä seuranneena sanoa, että siinä on todellakin leikki kaukana. Insuliinishokin alainen henkilö on täysin arvaamaton, ei hallitse käytöstään eikä jälkeenpäin muista tapahtuneesta mitään. Muistuttaa ulkoisesti paljon voimakasta humalatilaa.

Itse asiassa uutisessa kuvattu tapaus lienee ns "tavallinen tapaus" eli ryypiskellessään diabeetikko ei muista huolehtia syömisestään ja seurauksena on insuliinishokki.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veljelläni on diabetes ja voin pari insuliinishokkia vierestä seuranneena sanoa, että siinä on todellakin leikki kaukana. Insuliinishokin alainen henkilö on täysin arvaamaton, ei hallitse käytöstään eikä jälkeenpäin muista tapahtuneesta mitään. Muistuttaa ulkoisesti paljon voimakasta humalatilaa.

Itse olen myös nähnyt kertaalleen tällaisen shokin. Yläasteellani eräs opettajista sai tällaisen ja kyllä siinä hieman pisti pelottamaan kun kaverin yhtäkkiä sekaiseksi käyvää puhetta kuunteli.

Diabetesta sairastava kaverini unohti taas lukioaikana pistää vanhojen päivän reissulla herätyskellon soittamaan. Heräsimme tuntia liian myöhään ja kaveri oli melkoisessa tokkurassa. Hänellä ei esiintynyt aggressiivisuutta, mutta muuten sekavuus oli jotain aivan käsittämätöntä. Onneksi saimme kaverin raahattua syömään, jolloin tilanne korjaantui itsestään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei ole helppoa niilläkään, jotka luulivat saavansa rakastella 10 km:n korkeudessa ilman että sitä joku kuulee.

HS:n uutinen
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei todellakaan paikkaa mihin ei spämmi iske. Tuusulan uhrien muistolle Iltalehden sivulla ovat kynttilän sytyttäneet mm.

Koodi:
Auvinen Pekka-Eric, Jokela
Auvinen Pekka-Eric, Tuusula
Auvinen Pekka-eric, Tuusula
Auvinen Pekka, Jokela

Hitler Adolf, Valhalla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös