Oudoin paikka, johon olet sammunut?

  • 29 489
  • 87

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla on itseasiassa parikin oudohkoa paikkaa minne sammahtanut olen. Kerran jopa menin sammumaan keskustan kauppakeskuksen ulkopuolelle. Poliisithan siitä kotiin vei. Toinen kerta oli parisen vuotta sitten vappuna, kun kaverin luokse päädyttiin ja aamulla herään heidän keittiön pöydän alta. Hetken miettisin, että mitäs perkelettä.
 
Bussiin, vaikka eihän se nyt kovinkaan outo paikka ole sammua. Kyllähän siinä oli herätessä ihmettelemistä, kun bussi oli ajanut sellaiset 30km pysäkkini ohi. Ei suostunut kuski enää kääntämään autoa toiseen suuntaan, vaikka kuinka yritin siinä selittää tilannetta...

Keskusliikenneaseman penkki on sitten toinen paikka, johon olen sammunut. Se reissu päättyi putkaan, kuten jo toiseen ketjuun olen kirjoittanut. Muita tapauksia ei onneksi ole.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ei nyt varsinaisesti mitään outoja paikkoja, mutta pari ikimuistoista heräämistä on tullut koettua sammumisen johdosta. Jaanpa nämä teidänkin iloksi, kun sattui mieleen juolahtamaan...

Tuoreempi tapaus on about kolmen vuoden takaa, kun oli AMK:n tutustumisbileet (monille amk:ssa opiskeleville varmasti tuttu tapahtuma). Ensin kokoonnuttiin koululle tutoreiden ja saman vuoden alan opiskelijoiden kanssa. Siellä istuttiin sitten iltaa kortti- ja lautapelien parissa. Jotenkin siinä kävi sitten niin, että kun kiskoin Salmariani illan mittaan, niin ajauduin yhden tutorin kanssa juttusille. Juteltiin sitten niitä näitä ja parannettiin maailmaa. Yhdessä vaiheessa hän alkoi sitten juottamaan minulle sellaisia 1:1 viinadrinkkejä. Paljoa en siitä illasta muista, mutta jotenkin sitä sitten selvisin kotiin. Aamuyöstä heräsin hikisenä ja tuskissani kämppäni wc:n lattialta pää vessanpöntössä. Jotenkin olin onnistunut riisumaan kaikki vaatteni päältä, vain bokserit oli jalassa. Onneksi olin sentään vessaan ehtinyt enkä ollut tukehtunut omaan oksennukseeni. Jälkikäteen kuulin, että olin kovasti ängennyt baareihinkin mukaan, mutta pari ystävällistä tutoria ohjeisti minulle, että parempi mennä kotiin etten löydä itseäni putkasta...

Toinen tapaus on vuodelta 2007. Olimme kavereideni kanssa eräässä nuorten menomestassa ja tarkoitus oli katsastaa erään trash metal bändin keikka. Ilta ei minun osaltani aivan putkeen mennyt. Kun bändin aloitukseen oli aikaa noin 45 minuuttia menimme kavereiden kanssa eturiviin sisätiloihin. Tämä poika päättikin sitten soittaa Norjaan. Seuraava muistikuva on, kun herään aivan hirveässä kusihädässä ja paniikissa ko. menomestan ns. ensiavun patjalta. Kiroilin isoon ääneen ja järkkäreiltä taisi tästä jotain kommenttiakin tulla... Tuostakaan kerrasta en paljon mitään muista.

Kuten jo totesin, niin eivät nuo mitään outoja paikkoja sinänsä ole, mutta hämmennystä ko. heräämiset ovat jälkikäteen aiheuttaneet.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oudoin paikka on varmaan nykyisen pihan hiekkalaatikko, josta tuli herättyä pari kesää sitten. Naapurin bussikuski tuli joskus aamu viiden kuuden aikaan herättelemään ja kysymään onko kaikki ok. Kyllä hävettää nähdä ukkoa nykyisin.
 

Päärynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä on helppo. Viime pääsiäisenä olimme kaveriporukalla Himoksella rajusti ryyppäämässä. Kolmannen päivän iltana sammuin terassilla olleseen halkolaatikkoon. Pari-kolme tuntia lepoa halkolaatikossa ja taas mentiin. Hieman tikkuinen punkka oli.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intistä viikonloppulomilla muutama vuosi sitten tuli sitten perinteisesti otettua vähän reippaammin ja suhteellisen raivoisien pohjien jälkeen tie vei baariin. Noh, baarin jälkeen tie vei kohti kotia ja koska päivärahoilla ei paljoa takseja makseltu niin tossua vaan toisen eteen. Matkaa kotiin oli ehkä 5km, saatanan kylmä ja lunta tuli taivaan täydeltä. Helsinkiä tunteville asuin siis Pasilassa, olin muistaakseni Iso-Roballa jossain yökerhossa (ei siinä homoille tarkoitetussa) ja jostain ihmeen syystä tepastelin kotia kohti Kallion kautta. Kalliossa sitten tuli eräs neito kysymään tupakkaa ja jäinkin hänen kanssaan jutustelemaan hetkeksi. Kuten niin usein käy, kaksi yksinäistä löysivät toisensa Helsingin yössä ja jatkettiin sitten yksissä tuumin matkaa kohti yhteistä yöpaikkaa.

Oltiin ihan umpijäässä ja kotiin oli liikaa matkaa, joten kuningasideana tajusin että hei, mullahan on vielä vanhan Kallion kämpän yleisten tilojen avaimet nipussa ja voidaan mennä sinne rappuun lämmittelemään. Siinä sitten istuskeltiin ja vaihdettiin sylkeä & ryypättiin lopulta parikin tuntia aamuun saakka kunnes tyttö tajusi että oli aikaista menoa ja joutui lähtemään. Julkiset eivät vielä kulkeneet ja viinaakin oli, joten siirryin rapusta taloyhtiön saunatiloihin jatkamaan kunnes baarit taas aukeaisivat. Unihan siellä sitten tuli ja voin kyllä sanoa, että oli kenties elämäni kuumottavin herätys kun talonmies tulee aamukahdeksalta saunaan ja löytää minut sieltä lauteiden alta taju veks ja täysissä ulkokamppeissa. Ei tainnut kaverin huumori oikein riittää, sen verran kovaa tykitystä tuli. Jotain se poliiseista puhui, en kuullut tarkemmin kun hoipuin niin hyvällä sykkeellä ulos. Tytön numeron olin jossain välissä tajunnut ottaa ja käytiin sitten illalla kahvilla ja päädyttiin seurustelemaan reilun vuoden päivät. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Onhan näitä. On tullut sammuttua baarin pöytään, kadulle, porttikäytävään, Kampin bussiterminaalin liukuportaiden alle (3 kertaa), ties kuinka moneen rappuun, paperiroskikseen, soutuveneeseen keskelle järveä, jne. Ei näitä jaksa katua, ihan hyviä muistoja vaan. Tuntee ainakin eläneensä kun muistelee mitä kaikkea on tullut tehtyä ja koettua.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Joskus baari-illan jälkeen lähdettiin kaverille jatkoille ja olin siinä pikku simassa sitten vessaan lähtenyt. Tai näin ainakin ilmoittanut. Kaverit siinä sitten naisten kanssa iltaa jatkaneet ja pitäneet hauskaa, kunnes pitkän ajan jälkeen tajusivat etten ollut vieläkään tullut takaisin. Yksi kavereista sitten lähti vessaan katsomaan josko jotain on sattunut. No kaveri meni katsomaan ja suureksi hämmästykseksi meikäläistä ei näkynyt. Tämä oli sitten etsiskellyt ympäri kämppää ja löytänyt sivuunkirjoittaneen siivouskomerosta. Siellä sitä farkut nilkoissa nukuttiin ja kusihätäkin oli saatu hoidettua ämpäriin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sänky.

Arviolta 97-prosenttisesti tulee juopotteluillan ja -yön jälkeen kotiin selviydyttyä sammuttua joko olohuoneen sohvalle tai keskelle saman huoneen lattiamattoa teksti-tv:n sivu 235 auki, mutta viime syksynä tuli tehtyä harvinainen temppu ja ihmetys oli aamulla melkoinen kun heräsin aamujurreissani sängystä vaimoni vierestä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sänky.

Arviolta 97-prosenttisesti tulee juopotteluillan ja -yön jälkeen kotiin selviydyttyä sammuttua joko olohuoneen sohvalle tai keskelle saman huoneen lattiamattoa teksti-tv:n sivu 235 auki, mutta viime syksynä tuli tehtyä harvinainen temppu ja ihmetys oli aamulla melkoinen kun heräsin aamujurreissani sängystä vaimoni vierestä.

Tämä samantyyppinen asia kävi viime kesänä minulle. Ei mitään muistikuvaa kotiintulosta ja olin varma silmiä aukastessani, että herään varmaankin jostain ojanpohjalta, niin hämmästykseni oli suuri, kun heräsin omasta sängystä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
kaverin luokse päädyttiin ja aamulla herään heidän keittiön pöydän alta.
Kerran muistaakseni lukioiässä olin sammunut kaverin kotiin olohuoneen pöydän alle. Sinne jäin nukkumaan, tuli yö, valot oli sammutettu. Havahduin, avasin silmäni, oli pimeää. Yritin nousta ylös, ja löin tietysti heti pääni matalahkon pöydän kannen alapintaan. Olin hetken ihan varma että se oli arkun kansi ja tämä on menoa nyt...

"APUA!!! OLEN VIELÄ ELOSSA!!!"
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole varsinaisesti sammunut ainakaan tällä vuosituhannella kertaakaan. Juopottelua opetellessa noinkin pääsi toisinaan käymään, noin 15-25 vuotta sitten.

Halkopinon päälle olen kerran sammahtanut, se on varmaan oudoin paikka. Olin ympärihumalaisena saanut loistoidean hakea liiterin katonrajasta jonkin vermeen, mutta kiipeillessä päätin puolimatkan kohdalla hiukan levähtää. Sieltä halkojen päältä minut herätettiin ehkä puolisen tuntia myöhemmin ottamaan lisää kuppia. Ihan totaalisammumisesta ei ollut siis kyse, mutta tajunta tuossakin kaikkosi.
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Samalla reissulla laivanhissiin, Turun torin viereen bussipysäkille ja bussiin. Päivä taisi olla tiistai ja aamuruuhkan aikaan. Bussipysäkiltä herätti joku mummo ja kehotti mennä lämpimään nukkumaan, pakkasta oli melkein -20 astetta. Bussista sitten päättärillä kuski, josta onneksi oli lyhyt matka kävellä kotiin asti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tämänkaltaisen pyykinkuivaustelineen päälle. Siinä mielessä hämmentävää, että selvinpäin ei varmaan tuollaisen päälle edes osaisi mennä. Sieltä kuitenkin silloin noin 80-kiloinen ukkeli heräsi. Muistan hämärästi, että olin yrittänyt taitella laitetta kasaan, mutta siinä onnistumatta yritin kiivetä tuon ylitse. Ilmeisesti kesken tämän suorituksen olivat voimat sitten päässeet loppumaan. Jälkeenpäin selvisi, että olin saattanut myös ulostaa kotiviinisammioon samassa toiletissa. Onneksi kyseessä oli tyhjä yksilö, joten jonkinlainen sopu säilyi. Good times.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nuorena pojankoltiaisena on tullut sammuttua kummallisiin paikkoihin. Nykyään sitä tulee kuitenkin kotiin aina löydettyä. Tässä pari vuosien takaa:

- Festareilla kerran heräsin teltasta jonkun aivan oudon pariskunnan välistä. Ei mitään muistikuvia kuinka sinne olin päätynyt. Vähin äänin herättyäni sitten omaan telttaan.
- Kerran heräsin (onneksi kesällä) kaverin parvekkeelta pyykkikorista. Olin ilmeisesti onnistunut kännissä roudaamaan kylpyhuoneesta pyykkikorin parvekkeelle ja menemään nukkumaan siihen. Vieressäni oli roskakori tyhjennettynä parvekkematolle ilmeisesti mahdollista huonoa oloa silmällä pitäen.
- Exän pikkusiskon sängystä. Oltiin tuolloisen emännän kanssa eri baareissa ja sovittiin, että mennään sitten sen kämpille nukkumaan. Loppuiltaa kohden olin sen verran tuubassa, että päätin mennä edeltä kun avainkin kerran löytyi ja olin sitten vissiin unohtanut, että sillä oli pikkusisko yökylässä. No, meikäläinenhän oli sitten kämpille mennessä rötkähtänyt siskon viereen nukkumaan, joka oli onneksi tajunnut mennä tässä vaiheessa itse sohvalle. Ja ennen mitään syyttelyjä täytyy vielä sanoa, että sisko oli täysi-ikäinen ja erehdyin oikeasti vain vuoteesta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse on ole varmaankaan koskaan sammunut kunnolla, saati sitten ihmeellisiin paikkoihin, mutta tätä ketjua lukiessa tuli pakottava tarve avautua.
Olin 90-luvun lopulla esimiehenä eräässä yrityksessä ja olimme koko Suomen henkilöstön kanssa Jyväskylässä jossain hotellissa myyntipäivillä. Olisikohan ollut laajavuori niminen hotelli.
No ilmaista viinaahan oli tarjolla sammioittain ja joillekin se ei vain sovi. Olin mennyt joskus 2 aikaan yöllä nukkumaan ja heräsin siihen että oveani hakataan joskus 4 aikaan aamulla. Vartijahan se siellä. Alaiseni, eräs parikymppinen huoltomies, oli soittanut hädissään hotellin respaan ja kertonut että on eksynyt hotellissa ja sammunut ja heräsi jossain pimeässä, korkealla eikä uskalla liikkua.
Oli ollut aivan paniikissa ja respa oli soittanut vartijan paikalle. Herätin pari työkaveria ja etsimme varmaan tunnin tätä huoltomiestä.

Noh, minä ja vartija löysimme lopulta tämän huoltomiehen. Pimeästä pannuhuoneesta, noin 2m halkaisijaltaan olevan pannun päältä, noin 2,5m korkeudesta... Oli etsinyt nukkumapaikkaa, päätynyt pannuhuoneeseen, laittanut valot päälle (joissa oli aika katkaisin eli noin 20-30s sisällä olisi taas pitänyt painaa katkaisinta) kiivennyt pannun päälle lepäämään ja sammunut. Heräsi, eikä tiennyt missä oli, pimeä ja kuuma, joka puolella vain reunaa josta putousta alaspäin. Ei uskaltanut paniikissa liikkua ja ainoa mitä muisti oli hotellin nimi ja oli sitten soittanut tosiaan respaan.
Voi vtu että repeilimme nauruun kun kuulimme tämän.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tämänkaltaisen pyykinkuivaustelineen päälle. Siinä mielessä hämmentävää, että selvinpäin ei varmaan tuollaisen päälle edes osaisi mennä. Sieltä kuitenkin silloin noin 80-kiloinen ukkeli heräsi. Muistan hämärästi, että olin yrittänyt taitella laitetta kasaan, mutta siinä onnistumatta yritin kiivetä tuon ylitse. Ilmeisesti kesken tämän suorituksen olivat voimat sitten päässeet loppumaan. Jälkeenpäin selvisi, että olin saattanut myös ulostaa kotiviinisammioon samassa toiletissa. Onneksi kyseessä oli tyhjä yksilö, joten jonkinlainen sopu säilyi. Good times.

Pakko kysyä, että oliko se teline kuvan osoittamalla tavalla ja jos oli, niin miten hitossa se kesti ja pysyi pystyssä. Täytyy tunnusta, että mielikuvat aiheutti hulvatonta naurua.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten ***vetissä tällainen on voinut tapahtua???
Taitaa mennä kastiin urbaanit legendat, koska saman tarinan kuullut vuosien saatossa myös kolmelta muulta henkilöltä. Aina kaverille tapahtunut jne. Viimeeksi järjestyksenvalvoja kurssilla opettaja sen totena kertoi, kun innostui tarinaa iskemään.

Ja en ole eläessäni sammunut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suoritin viime talvena öisen sammumisen junassa ja heräsin vasta Ylivieskan asemalla, noin 130 kilometrin päässä Oulusta, mihin piti alun perin päätyä. Ristus että vitutti. Parin tunnin päästä lähti juna sieltä Ouluun ja jäniksenä pääsin kotikaupunniin. En olisi muuten jänönä matkustanut, mutta konnarikin taisi olla sammuneena.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pakko kysyä, että oliko se teline kuvan osoittamalla tavalla ja jos oli, niin miten hitossa se kesti ja pysyi pystyssä.

Kyllä ja juuri vastaavankaltaisesta rimpulasta oli kysymys. Tuohon toiseen kysymykseen en osaa todellakaan vastata, mutta ihan tositarinasta on kyse. Pitäisi varmaan lähettää kertomus valmistajalle, niin voisivat pientä provikkaa vastaan käyttää jossain mainostarkoituksissa, kun kehuisivat tuotteen kestävyyttä. Tosin pakko sanoa etten usko tuossa kovin pitkään ehtineeni kölliä, vaan kysymyksessä lienee juuri mainitsemani tapainen väsähdys kesken rankan suoritteen. Estimaatio tajunnankarkaukselle voisi olla jotain viiden minuutin ja kolmen vartin väliltä. Mutto joo, mystinen tapaus kaikkiaan.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei nyt ehkä mikään kovin eksoottinen paikka sammua, mutta teininä tuli kossun ansiosta simahdettua ulkovaraston lattialle kuulosuojaimet päässä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei nyt ehkä mikään kovin eksoottinen paikka sammua, mutta teininä tuli kossun ansiosta simahdettua ulkovaraston lattialle kuulosuojaimet päässä.

Oliko tämä se tapaus, jolloin maalinliuottimet kaatuivat päälle?
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Muutama kesä sitten provinssissa Seinäjoen jääurheilukeskukseen yms. Sieltä tuli kovilta penkeiltä herättyä, ovet ilmeisesti ollut auki. Jätkät pelaili ihan rauhassa siinä vieressä tennistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös