Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 587
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on just eikä melkein Teliasta kiinni. Tuotantoyhtiö tekee hommat sillä konseptilla jonka Telia haluaa. Ja tällä hetkellä haluaa jotain mullistavaa, mutta täysin turhanpäiväistä ja lätkässä toimimatonta kikkailua kuvakulmilla ja zoomauksilla.
Miksi tässä nyt oletetaan, että Telialta on tullut jotain tarkkoja ohjeistuksia tähän liittyen? Erittäin todennäköisesti ei ole tullut.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Iso peukku Telialle liigaliven loppumisesta kesken kierroksen.

Saatanan tunarit.
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Kolmanteen erään asti säilyi hyvänä katselukokemus, sisältäen parjaamieni ohjaajien työskentely Lappeenrannassa. 10 minuuttia ennen loppua kuitenkin piti heittää taas sinne kulmakameraan kesken SaiPan hyökkäyksen ja jäi laukaisupaikka näkemättä.

Äänimaailma läpi pelin omaan korvaan kohdillaan ja kuvahan on omilla laitteilla ollut koko kauden hyvä, ei valittamista.

Kiitettävä kokemus olisi ollut, jos saisitte nuo grafiikoissa olevat pallukat pois jo vihdoin häiritsemästä. Tänäänkin mukavasti yleisöä Kisapuistossa ja olisi ollut kiva yleisön reaktioita nähdä lopun takaa-ajossa noiden pallukoiden takaa.

Edit: Kieltämättä näinä lauantai-iltoina, kun pelataan myöhäisotteluita pitäisi Liiga-live-lähetys olla pidempi. Nyt jättää aika paskan maun koko kierroksesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä menee ihan naurettavaksi, kun oletetaan ties mitä vailla minkäänlaista tietoa siitä, miten asiat oikeasti ovat. Mutta siinä ei toki ole mitään uutta, että sinulta tällaista paskaa tulee.

Miksi kaikki on sitten mennyt päin helvettiä viime kauden jälkeen. Sinä sen tiedät, minä en.

Kerro ihmeessä, niin saadaan tähän selvyys. Ei tämä ole sen kummempaa, kerro nyt.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miksi tässä nyt oletetaan, että Telialta on tullut jotain tarkkoja ohjeistuksia tähän liittyen? Erittäin todennäköisesti ei ole tullut.
Mistä muualtakaan? Tuotantoyhtiö tekee hommat Telian tilauksen mukaan. Vai meinaatko, että siellä kameramiehet ja ohjaaja kikkailee omiin nimiin, kun ovet saaneet kivat kamppeet käyttöönsä.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liigalivehän on lopettanut joka lauantai klo 20, eli ihan suunniteltua.

Enemmän häiritsee jatkuva pätkiminen tämän päivän peleissä, ei ole ennen ollut.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Iso peukku Telialle liigaliven loppumisesta kesken kierroksen.

Saatanan tunarit.
Samalla loppui myös erätauon koosteet. Näytettiin vain pimeää hallia pimputus taustalla
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Liigalivehän on lopettanut joka lauantai klo 20, eli ihan suunniteltua.
No ihan ymmärrettävää, että on lopettanut, jos siellä on 0-1 matsia pyörinyt. Nyt puolet kierroksen matseista kesken niin luulisi hieman pelisilmää löytyvän Telian puolelta. Ja paskat, Telia haistatteli tässäkin asiassa pitkät maksaville asiakkaille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistä muualtakaan? Tuotantoyhtiö tekee hommat Telian tilauksen mukaan. Vai meinaatko, että siellä kameramiehet ja ohjaaja kikkailee omiin nimiin, kun ovet saaneet kivat kamppeet käyttöönsä.

Tämä on nyt se mitä asiasta tietämättömät ei ymmärrä. Olen ollut sellaisessakin projektissa missä ei ollut mitään väliä miten se tehdään, kunhan lopputulos oli tuo ja hyvä.

Telia on tilannut omalla tavallaan jotain minkä kaikki (jos asuu Suomessa) voi nähdä. Helposta asiasta on tehty uskomaton sirkus mistä puhutaan vielä 20 vuoden päästä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Maalikooste: TPS–Tappara

No niin! Taas on saatu videolle vähän mittaa, kun on ympätty heti kärkeen tuollainen noin minuutin ja 30 sekunnin vaihto, mitä seuraa MalisJaken komeuden ihastelu vaihtopenkillä. Tuon jälkeen tulee sitä kaivattua materiaalia, kun näytetään TPS:n hyvä maalipaikka, mutta sitten taas tötöillään ja näytetään joku puoli minuuttia laitapainia tuon tilanteen jälkeen. Äskeisen tilanteen rauetessa Tappara saa hyvän tilanteen vielä TPS:n maalille, mikä oli ihan mukava nähdä.

Noin neljän minuutin paikkeilla Tappara tekee ottelun ainokaisen ja videon loput noin neljä minuuttia 30 sekuntia koosteesta käytetään maalin videotarkasteluun, kun Haukeland on potkaissut maalin pois paikoiltaan kiekon mennessä maaliin.

Video siis sisältää yhden maalin ja kolme tai neljä maalipaikkaa. Loput videosta olisi voinut jättää leikkaamon lattialle.

Nämä on pakko toteuttaa jollain automaatiolla. Joku ihminen lyö materiaaliin jotkut merkit mistä mihin tapahtui jotain ja joku söpösti nimetty automaatiobotti tekee rautaisella ammattitaidolla loput.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllä nuo koosteet ovat täysin katsontakelvotonta paskaa!

Vielä Ruudun aikana tuli katsottua erittäin usein jopa koko kierroksen kaikkien pelien koosteet. Ne olivat ytimekkäitä n. 2-4 minuutin pläjäyksiä, joista näki kaiken oleellisen ja paljon muuta. Nykyään ei pysty katsomaan käytännössä noita ollenkaan, ellei ole aivan pakko.

Tulkaa nyt ite selittään miten jääkiekon seuraamiseni on nyt niinku mullistunut! @Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä muualtakaan? Tuotantoyhtiö tekee hommat Telian tilauksen mukaan. Vai meinaatko, että siellä kameramiehet ja ohjaaja kikkailee omiin nimiin, kun ovet saaneet kivat kamppeet käyttöönsä.
Kameramiehet ja ohjaajat ovat kuitenkin (oletettavasti) oman alansa ammattilaisia. Tuskin asiasta mitään tietämättömät pomot lähtevät kovin paljojn heitä ohjeistaaman omassa työssään. Näin se ainakin normaalissa työelämässä toimii.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Posin kautta ajateltuna, onhan nyt ihan kiva nähdä 1-0 päättyneestä ottelusta enemmän kuin 40 sekuntia, mutta onhan nuo koosteet aivan liian usein ihan täyttä paskaa.

Kansalaisopiston videotuotantokurssilta valmistuu huomattavasti parempaa materiaalia kuin mitä tuo äskeinen TPS-Tappara kooste on.

Onko koosteiden tekeminen ulkoistettu johonkin Intiaan vai onko tämä jonkun @Telia :n johtajan käynnissä oleva sairas performanssi?!?

Joku järjellinen selitys tähän on pakko olla?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä nuo koosteet ovat täysin katsontakelvotonta paskaa!

Vielä Ruudun aikana tuli katsottua erittäin usein jopa koko kierroksen kaikkien pelien koosteet. Ne olivat ytimekkäitä n. 2-4 minuutin pläjäyksiä, joista näki kaiken oleellisen ja paljon muuta. Nykyään ei pysty katsomaan käytännössä noita ollenkaan, ellei ole aivan pakko.

Tulkaa nyt ite selittään miten jääkiekon seuraamiseni on nyt niinku mullistunut! @Telia
Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä. Telialla on tekeillä joku uusi sovellus, joka tulee mullistamaan katselukokemuksen aivan uusiin sfääreihin. Onko tästä sovelluksen valmistumisajankohdasta @Telia muuten tietoa? Saadaanko sitä valmiiksi tämän kuuden vuoden sopimuksen aikana?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on nyt se mitä asiasta tietämättömät ei ymmärrä. Olen ollut sellaisessakin projektissa missä ei ollut mitään väliä miten se tehdään, kunhan lopputulos oli tuo ja hyvä.

Telia on tilannut omalla tavallaan jotain minkä kaikki (jos asuu Suomessa) voi nähdä. Helposta asiasta on tehty uskomaton sirkus mistä puhutaan vielä 20 vuoden päästä.
Tämä on nyt se mistä sinä luulet taas tietäväsi kaiken. Sinulla on noin kolmen sadan vuoden kokemus neljästä sadasta eri yrityksestä ja tiedät tarkalleen miten missänkin organisaatiossa asioita hoidetaan. Ei sulle voi kun nauraa, niin uskomatonta paskaa sieltä viesti toisensa perään tulee. Olisi kiva nähdä kasvotusten, että miltä näyttää tämä maailman kokenein, osaavin ja tietävin konsultti/ammattimies/tiesmikä.

Totuus on, että yleensä johtoportaasta ei kovin tarkasti lähdetä ohjeistamaan omien alojensa ammattilaisia. Sinne hankitaan osaavaa henkilökuntaa tai alihankintana osaava yritys hoitamaan tiettyjä osa-alueita ja niihin ei sitten erityisemmin puututa, vaan lähinnä seurataan, että hommat hoidetaan hyvin ja asiakkaat ovat jälkeen tyytyväisiä.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Mistä muualtakaan? Tuotantoyhtiö tekee hommat Telian tilauksen mukaan. Vai meinaatko, että siellä kameramiehet ja ohjaaja kikkailee omiin nimiin, kun ovet saaneet kivat kamppeet käyttöönsä.

Tämä on nyt se mitä asiasta tietämättömät ei ymmärrä. Olen ollut sellaisessakin projektissa missä ei ollut mitään väliä miten se tehdään, kunhan lopputulos oli tuo ja hyvä.

Telia on tilannut omalla tavallaan jotain minkä kaikki (jos asuu Suomessa) voi nähdä. Helposta asiasta on tehty uskomaton sirkus mistä puhutaan vielä 20 vuoden päästä.

Moskito vastaa sisällöntuotannosta ja sen suunnittelusta

Eli sinne kannattaa myös laittaa palautetta. Telia nimenomaan on ostanut tuon osaamisen ulkopuolelta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kameramiehet ja ohjaajat ovat kuitenkin (oletettavasti) oman alansa ammattilaisia. Tuskin asiasta mitään tietämättömät pomot lähtevät kovin paljojn heitä ohjeistaaman omassa työssään. Näin se ainakin normaalissa työelämässä toimii.
Höpöhöpö. Pomot kertovat mitä halutaan ja vaaditaan ja duunarit toteuttaa sen kykyjensä mukaan. Valitettavan usein lähtevät myös neuvomaan siinä käytännön työssä, jota eivät itse hallitse. Tässä tapauksessa Telia tilaajana määrittelee mitä halutaan ja Moskito yrittää sitä toteuttaa. Alempana olevasta linkistä näkee, että Telian tavoitteena on myydä kuluttajille jotain ennennäkemättömiä kokemuksia lätkäviihteessä. Lainaus Telian tiedotteesta: "Suomalainen jääkiekko näyttää ensi syksystä lähtien roimasti viihteellisemmältä ja raikkaammalta. Liigan tv-oikeudet hankkineen Telian tavoitteena on mullistaa Liigan katselukokemus ja lupauksen toteuttaminen vaatii uudistunutta sisällöntuotantoa. Tähän tehtävään Telia on valinnut Moskito Television Oy:n.". Kunnianhimoinen ajatus, joka toistaiseksi on mennyt pahemman kerran metsään.

Telia lähti palttoo auki toteuttamaan kunnianhimoista projektia urheilutuotannosta. Alalta, josta ei ole mitään kokemuksia. Tähän mennessä kuluttajan silmin katseltuna tuota projektia toteutaan raskaalla organisaatiolla, joossa ei oikein tapahdu mitään. Tuote on kehitysvaiheessa ja vaadittaisiin hyvinkin nopeita ratkaisuja vikaan menneiden ratkaisujen korjaamiseksi. Raskaan organisaation ongelmana on, että asioihin ei reagoida nopeasti. Kuluttajalta tulee asiakaspalvelijalle palautetta liiallisesta zoomaamisesta, joka kirjataan ylös. Palaute käydään läpi viikkopalaverissa, jossa mietitään pitäisikö asialle tehdä jotain. Annetaan jollekin hepulle tehtäväksi selvittää onko asia toteutettavissa ja millä kustannuksilla. Määrätty heppu tekee selvitystyötä ja toteaa seuraavassa viikkopalaverissa, että asia on toteutettavissa kustannuksitta. Asiaa ei lähdetä kuitenkaan toteuttamaan, vaan laitetaan selvitykseen sopiiko muutos ennalta käsikirjoitettuun konseptiin. Seuraavassa viikkopalaverissa todetaan, että tavoitteena on tehdä mullistavaa lätkätuotantoa ja siihen kuuluu uudet kamerakulmat ja zoomailut. Tuotantoyhtiölle ilmoitetaan, että on zoomailtava enemmän, jotta pystytään tarjoamaan kuluttajille entistä mullistavampia kokemuksia.

Tämä on nyt se mistä sinä luulet taas tietäväsi kaiken. Sinulla on noin kolmen sadan vuoden kokemus neljästä sadasta eri yrityksestä ja tiedät tarkalleen miten missänkin organisaatiossa asioita hoidetaan. Ei sulle voi kun nauraa, niin uskomatonta paskaa sieltä viesti toisensa perään tulee. Olisi kiva nähdä kasvotusten, että miltä näyttää tämä maailman kokenein, osaavin ja tietävin konsultti/ammattimies/tiesmikä.
Pata kattilaa soimaa, mutta jatkakaa ihmeessä. Hauskaa seurata tuota kikkelimiekkailua.

Moskito vastaa sisällöntuotannosta ja sen suunnittelusta

Eli sinne kannattaa myös laittaa palautetta. Telia nimenomaan on ostanut tuon osaamisen ulkopuolelta.
Se on aivan sama tuottaako Telia sisällön itse vai ostaako muualta. Telia vastaa tuotteesta kuluttajalle ja Moskito Telialle. Ei Moskito voi tehdä mitään muutoksia ja ratkaisuja ilman Telian määräyksiä. Kuvan laatuun liittyvät ongelmat kuten valkotasapainot ja sumuisuudet on toki Moskiton ongelmia, mutta ne pitäisi poistua ilman mitään palautteitakin jos siellä tuotantopäässä kukaan katsoo ulos menevää lähetystä. Näiltä osin voidaan Moskiton ammattitaoisuutta kyseenalaistaa hyvinkin voimakkaasti. Telia on joka tapauksessa palvelun myyjä, joka vastaa että asiat laitetaan kuntoon.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kameramiehet ja ohjaajat ovat kuitenkin (oletettavasti) oman alansa ammattilaisia. Tuskin asiasta mitään tietämättömät pomot lähtevät kovin paljojn heitä ohjeistaaman omassa työssään. Näin se ainakin normaalissa työelämässä toimii.
Pitäisi lähteä. Kyllä se vaan on niin, että johonkin asti pitää ammattilaisten antaa tehdä työnsä, mutta jos ne tekee sen niin päin vittua, että loppuasiakas reklamoi jatkuvasti, voi maksajataho ilmoittaa kuinka asia pitää tehdä. Ja jos siihen ei laillista estettä ole pitää tekijöiden muuttaa teko tapaa. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Ja jos joku hankkija on antanut streamteamille vapaat kädet, pitäisi tämä hankkija irtisanoa julkisesti ja samalla oven avauksella ne pari muutakin henkilöä jotka päätöksessä on olleet mukana.

Itse olen kyllä toiminut niin, että mikäli urakoitsijan työntekijä ei toimi kuten haluan, reklamoin ja pyydän korjaamaan toimintatavan. Mikäli tämä ei toimi, pyydän korvaamaan työntekijän. Aina on tapahtunut jompi kumpi eikä ole vielä tarvinnut vaihtaa urakoitsijaa.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Seuraten tuota alkukauden kuvaustyöskentelyä @Telia mielestä näköjään yksi tärkeimmistä asioista jääkiekko-ottelun aikana on seurata ruokaa syöviä ihmisiä tai katsojien istumista katsomossa. Näitä kun pyritään etsimään kameraan lähes jokaisella pelikatkolla, toisinaan jopa pelin aikanakin.

Jotta tuotetta voidaan kehittää eteenpäin, minulla on kehitysehdotuksia: käykää paikallisella snagarilla kuvaamassa. Sieltä saisi varmasti hyvää materiaalia ja laajempaa vaihtelua ruokatyyppeihin, aamuyön tunneilta saataisiin varmasti hidastuksiinkin toimivaa matskua. Noita istuvia katsojia voisi hakea muistakin katsomoista, kuten teattereista ja konserttisaleista. Saisi hiukan vaihtelua pelkän istuvan jääkiekkokatsojan seuraamiseen. Tätä laajennettua materiaalia voisi sitten lisätä myös erätauko-ohjelmaan ja ottelukoosteisiinkin.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pistetääs toinenkin vinkki. Jos joukkue saa jäähyn kärsiessään vielä edellistään, siitä seuraa 5-3 ylivoima. No tämän @Telia on huomannutkin. Mutta nyt tarkkana: siitä ei seuraa aina automaattisesti 2 min 5-3 ylivoimaa, vaan tuo 5-3 YV loppuu, kun ensimmäinen jäähy päättyy. Peligrafiikka väittää tuon 5-3 YV:n olevan aina 2 min.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös