Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 882
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Saisko tonne studioon ton Sutturan tilalle jonkun joku tietää jääkiekosta jotain? Sukupuolella ja ulkonäöllä ei ole allekirjoittaneelle väliä, kunhan vaan osaisi.
Kyllä se muuten todennäköisesti on, jos muilla ei tuollaista ongelmaa ilmene
Ei ole netin nopeudesta kiinni vaan latensseista. Vähänkään jos pingi kasvaa, niin toi yliagressiivinen automaattisäätö iskee kiinni, vaikka kaistaa olisi käytössä tonnikaupalla.
 

JPL

Jäsen
Hieman on studiotyöskentelyssä vielä hiomista.

Arska koittaa pitää touhua näpeissa, vaikka on ammatiltaan ex-vasen pakki.
 

Grafix

Jäsen
Studioemäntä vaihtoon. Pleikkarihassuttelut voisi myös jättää sikseen. Ja miten noita insertejä ei mitenkään saada ajastettua niin, ettei mainokset katkaisisi niitä kesken. Muuten ihan ok meininki lähetyksessä.
 

Wire

Jäsen
Älä puhu shittiä, sinäkin oot sen verran lukenut näitä juttuja. Suurimmalla osalla on netinnopeus kunnossa, jotkut toki käyttää vääriä lähteitä esim selainta, mutta app pätkii saman lailla.. Pari edellistä peliä toimi hyvin, taas tällainen päivä. Samat laitteet käytössä. Eli paskasti tehty sovellutus.. Mut se tuskin yllättää enää ketään.

Androidilla sama homma.. Kivat sulle jos on toistaiseksi kaikki toiminut.
Ps. Jännä et studiot yms toimii hyvin, ja live ottelu ei. Silti vikaa laitteissa/yhteyksissä?

Ikävä Ruudun smart tv sovellutusta.

Ei ole suora vastaus sinulle vaan yleisemmin.

Kuten todettua niin Telian lähetys ilmaisee 5-8 Mbit kaistaa eli 10M netti ei tähän riitä. Tähän soppaan kun yhdistetään vanhat 2,4Ghz wifi modeemit, operaattoreiden alueiden rajallinen kapasiteetit, kodin muut käyttäjät. Sori mutta 4G ei ole mikään livestreamaus työkalu.

Te kenellä ongelmia niin ajakaa komentokehotteessa ping -n 999 telia.fi. Katsokaa tuleeko katkoja sekä miten ajat käyttäytyy. Jos ajat heittelee tai katkeilee niin se näkyy kuvassa 100% varmasti.
 

JPL

Jäsen
Miten voi olla mahdollista, että ammattimaisessa tuotannossa kerta toisensa jälkeen lähdetään mainostauolle kesken lauseen?
mahtaa studio pyöriä peleistä huolimatta. Kun studii pyörii "livenä" mutta pelit ei mene samaan tahtiin.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Vinkkinä @Telia että kannattaa katsoa edes yksi NHL harkkamatsien kooste malliksi. Siellä saadaan 5min koosteeseen muutakin kuin katsomoa. Jopa kaikki maalit ja muut kohokohdat. Palkatkaa edes yksi henkilö joka seuraa jääkiekkoa ja on katsonut sitä aikaisemmin. Auttaa huomattavasti tekemään noista koosteista ammattimaisempia.
 

Telia

Jäsen
Vinkkinä @Telia että kannattaa katsoa edes yksi NHL harkkamatsien kooste malliksi. Siellä saadaan 5min koosteeseen muutakin kuin katsomoa. Jopa kaikki maalit ja muut kohokohdat. Palkatkaa edes yksi henkilö joka seuraa jääkiekkoa ja on katsonut sitä aikaisemmin. Auttaa huomattavasti tekemään noista koosteista ammattimaisempia.

Koosteista on viety reilusti palautteita eteenpäin ja tarkoitus tuoda koosteisiin myös muita huippuhetkiä maalien lisäksi. Tämä asia on siis todella huomioitu!
JoonasL / Telia
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Koosteista on viety reilusti palautteita eteenpäin ja tarkoitus tuoda koosteisiin myös muita huippuhetkiä maalien lisäksi. Tämä asia on siis todella huomioitu!
JoonasL / Telia

Palautetta on viety tässä viime viikkoina eteenpäin ja huomioitu monesta muustakin asiasta. Siis oikeasti kymmenistä asioista.

Alla lueteltuna ne asiat, joita on palautteen perusteella korjattu:
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Koosteista on viety reilusti palautteita eteenpäin ja tarkoitus tuoda koosteisiin myös muita huippuhetkiä maalien lisäksi. Tämä asia on siis todella huomioitu!
JoonasL / Telia
Tääkin on semmoinen juttu mikä olisi pitänyt olla hallussa heti. En voi ymmärtää miten edes oli mahdollista mokata noiden kanssa kun ilmaiseksi katsottavia esimerkkejä on useista sarjoista. Miten on mahdollista että useammistakin on jäänyt maaleja näyttämättä? KooKoo - Tappara pelin hyväksyn kun sormet ei riitä kaikkiin maaleihin.

Edit: Jopa Ylen CS:GO matsit on hoidettu paremmin kun Telian Liiga lähetykset.
 

Telia

Jäsen
Aina löytyy varmasti jotain parannettavaa ja kaikkia on vaikea miellyttää, vaikka siihen pyritäänkin. Kritiikkiä saa antaa ja palautetta muutenkin, se kuuluu asiaan niin kuin pitää. Me viemme kuitenkin teidän toiveita, ajatuksia ja ideoita eteenpäin, jotta Liigakokemus olisi aina entistä parempi.
Grafiikoissa on esiintynyt joissain tilanteissa virheitä matseissa ja tämä johtui siis taustajärjestelmän yllättävästä virheestä. Tämä korjataan ja mukaan tuodaan edistyneempiä sekä monipuolisempia tilastoja ja grafiikoita.
Myös koosteissa oli puutteita muutaman maalin osalta. Vaikkei koosteita päästy korjaamaan, niin uskon, että koosteet saavat myös lisää sisältöä maalien lisäksi jatkossa.
Lisäkameroita on tullut mukaan ja niistä on saatu mukaan uusia kuvakulmia. Kameroiden käyttöön liittyvät tekemiset tulevat varmasti vielä tehostumaan. Äänitasojen parantelu on noussut myös aiemmin esiin ja sen eteen tehdään töitä.
Liiga-Live 360 -studio on nyt ollut kahtena iltana koko kierroksen pystyssä ja se on saanut paljon positiivista palautetta.
Kiitokset osallistumisesta keskusteluun ja jatketaan sitä.
JoonasL / Telia
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Aina löytyy varmasti jotain parannettavaa ja kaikkia on vaikea miellyttää, vaikka siihen pyritäänkin. Kritiikkiä saa antaa ja palautetta muutenkin, se kuuluu asiaan niin kuin pitää. Me viemme kuitenkin teidän toiveita, ajatuksia ja ideoita eteenpäin, jotta Liigakokemus olisi aina entistä parempi.
JoonasL / Telia
Eli teidän mielestä oli ihan ok että kaikkea alettiin kehittämään vasta kauden alun jälkeen? Ainoa mikä teillä aluksi toimi oli kuvanlaatu ja sekin vain välillä ja päivästä riippuen eri laitteilla. Kaikessa muussa on palattu vuosia taaksepäin.
 

F#21

Jäsen
Eli teidän mielestä oli ihan ok että kaikkea alettiin kehittämään vasta kauden alun jälkeen? Ainoa mikä teillä aluksi toimi oli kuvanlaatu ja sekin vain välillä ja päivästä riippuen eri laitteilla. Kaikessa muussa on palattu vuosia taaksepäin.
Missä kohdassa noin sanottiin? Mielestäni ihan hyvä kirjoitus Joonakselta. Täälläkin Telia yrittää tehdä ihan hyvää duunia asiakaspalvelun puolesta, mutta takaisin tulee lähinnä vittuilua. Ei nämä kaverit pysty itse asioita korjaamaan, saati kertomaan missä järjestyksessä mikäkin tehdään. Palautetta voi antaa myös rakentavasti.

Ja ei, en ole Telialla töissä saati edes asiakas enää. Mun mielestä on vain hieno juttu, että löytyvät tältä palstalta ja jopa vastaavat palautteisiin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Liiga-live 360 toimii. Hieno homma ja välillä jotain muutakin kuin iänikuista blaablaablaa "meiltä loppui bensa" skeidaa..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Missä kohdassa noin sanottiin? Mielestäni ihan hyvä kirjoitus Joonakselta. Täälläkin Telia yrittää tehdä ihan hyvää duunia asiakaspalvelun puolesta, mutta takaisin tulee lähinnä vittuilua. Ei nämä kaverit pysty itse asioita korjaamaan, saati kertomaan missä järjestyksessä mikäkin tehdään. Palautetta voi antaa myös rakentavasti.
Pakko nostaa kyllä hattua äärimmäisen pitkästä pinnasta. Itsellä olisi palanut käpy kyllä aikalailla nanosekunnissa, koska kyllähän tilanne hyvin pitkälti on se että jos ei ole mitään uutta valittamisen aihetta niin keksitään se pyörä uudestaan ja varmuuden vuoksi kysytään onnistuuko tilaaminen ulkomaille. Kyseinen asia on käsitelty noin 650 kertaa.

Tämä nyt oli vain kärjistys, mutta ei kovin kaukaa haettu sellainen kuitenkaan. Se minkä voin kyllä sanoa ilman kärjistämistä niin sen että suurin osa täällä Telialle vittuilevista ei uskaltaisi ikinä sanoa näitä asioita Telian henkilöille naamatusten, tai edes puhelimessa omalla nimellään. Mutta onhan se nimimerkin takaa mukava huudella.

En ole Telialla töissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä kohdassa noin sanottiin?

Eihän siinä suoraan niin sanottukaan, mutta jos olet koskaan ollut töissä, niin tiedät miten esimerkiksi lomien anomiset menee. Ei siellä ole koko heinäkuuta paiskittu hommia vaan useampi on sanout toukokuussa "mä oon muuten sitten noi henäkuun kaksi vikaa viikkoa lomalla." "Joo, ei mitään, oon itsekin tossa elokuun alussa."

Poliiseilta perutaan sovittuja lomia, jos tulee jonkunlainen tilanne päälle, mutta ei tälläiseltä firmalta tietenkään.

Se minkä voin kyllä sanoa ilman kärjistämistä niin sen että suurin osa täällä Telialle vittuilevista ei uskaltaisi ikinä sanoa näitä asioita Telian henkilöille naamatusten, tai edes puhelimessa omalla nimellään. Mutta onhan se nimimerkin takaa mukava huudella.

En ole Telialla töissä.

En ole Telialle vittuileva, mutta mitä kummaa tämä tarkoittaa. Sehän olisi nimenomaan paras mahdollinen tilanne päästä saunaan niiden kanssa ja keskustelemaan miten asiat oikeasti menee. Elikä siis sillä tavalla, että ne suostuisi puhumaan paskaa työnantajastaan, sitä aivan varmasti riittää.

Kertoisivat miten asiat on eikä mitään tehdasjargonia.
 
Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Missä kohdassa noin sanottiin? Mielestäni ihan hyvä kirjoitus Joonakselta. Täälläkin Telia yrittää tehdä ihan hyvää duunia asiakaspalvelun puolesta, mutta takaisin tulee lähinnä vittuilua. Ei nämä kaverit pysty itse asioita korjaamaan, saati kertomaan missä järjestyksessä mikäkin tehdään. Palautetta voi antaa myös rakentavasti.

Ja ei, en ole Telialla töissä saati edes asiakas enää. Mun mielestä on vain hieno juttu, että löytyvät tältä palstalta ja jopa vastaavat palautteisiin.
Tässä viitattiin osittain myös Nikon viestiin jossa sanottiin että kaikki oli valmista 14.9. Tässä lainatussa viestissä todettiin että "aina löytyy parannettavaa". Kun kausi alkoi heillä ei oikeastaan ollut mitään valmiina. Erätauot, hidastukset, äänet, tilanteet muista peleistä, jne puuttuivat aluksi kokonaan. Koosteet peleistä eivät ole vieläkään kunnossa. Tietenkin aina on parannettavaan jos lähtökohta on ettei mitään ole tehtynä.

Jos itse käyn läpi omat kokemukset pelkästään pelitapahtumien live lähetyksistä niin kauden avaus oli paras. Se oli ainoa peli missä kuvan laatu pysyi tasaisesti todella hyvänä. Heti seuraavana päivänä samoilla laittella ja samalla netillä kuvanlaatu heitteli välillä todella huonoksi. KooKoo peli jäi näkemättä omista syistä ja tänään Tampereelta puuttuivat lähes kaikki kaukalotason äänet lähetyksestä. Kuvanlaatu pysyi selaimella hyvänä mutta Telian win10 sovelluksella ei ollut edes katsottava surkean kuvanlaadun takia. Nyt on sentään erätauoille saatu jotain muuta kuin virheelliset grafiikat. Silti tuokin olisi pitänyt olla jo 14.9 valmiina kuten Telia on sanonut.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pakko nostaa kyllä hattua äärimmäisen pitkästä pinnasta. Itsellä olisi palanut käpy kyllä aikalailla nanosekunnissa, koska kyllähän tilanne hyvin pitkälti on se että jos ei ole mitään uutta valittamisen aihetta niin keksitään se pyörä uudestaan ja varmuuden vuoksi kysytään onnistuuko tilaaminen ulkomaille. Kyseinen asia on käsitelty noin 650 kertaa.
Juu, ei se näiden puhuvien päiden vika ole, mutta kyllä Telia on niin monta asiaa vetänyt vihkoon ettei tosikaan. Siis helppoja ja yksinkertaisia asioita, jotka näyttäisivät hyvälle ulospäin. Suurin osa tulisi minimaalisilla panostuksilla, mutta vaikutus asiakastyytyväisyyteen olisi iso.

@pernaveikko on ollut ihan liian monessa asiassa oikeassa että tätä kaikkea voisi pitää sattumana. Vaikka itsekkin olen isossa talossa työskennellyt, niin ei kehitys koskaan ole ollut näin hidasta. Aikajänteenä siis yksi vuosi, kun kaiken piti olla kunnossa 14.9.18
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juu, ei se näiden puhuvien päiden vika ole, mutta kyllä Telia on niin monta asiaa vetänyt vihkoon ettei tosikaan. Siis helppoja ja yksinkertaisia asioita, jotka näyttäisivät hyvälle ulospäin. Suurin osa tulisi minimaalisilla panostuksilla, mutta vaikutus asiakastyytyväisyyteen olisi iso.
Ongelmahan on siinä että Telia yritti tehdä asiaa liian isosti mutta nähtävästi on kustu sitten hommat ihan urakalla niihin puheisiin nähden. Olisi pidetty homma vaan maltillisen simppelinä ilman mitään ylimääräisiä lupauksia jostain "mullistavista katselukokemuksista" niin sekin olisi jo auttanut paljon. Näitä mullistavia juttuja olisi voinut sitten tiputtaa sen mukaa kun niitä oikeasti on saatavilla.

Liiga on kuitenkin tuotteena joka myy aikalailla itse itsensä ja sillä on se tietty käyttäjäkunta olemassa. Aika harvassa on ne satunnaiset katsojat joita oikeasti saadaan tilaamaan maksupaketti pelkkien suurten lupausten perusteella.

En ole Telialle vittuileva, mutta mitä kummaa tämä tarkoittaa. Sehän olisi nimenomaan paras mahdollinen tilanne päästä saunaan niiden kanssa ja keskustelemaan miten asiat oikeasti menee. Elikä siis sillä tavalla, että ne suostuisi puhumaan paskaa työnantajastaan, sitä aivan varmasti riittää.
Se tarkoittaa juuri sitä mitä sanoin, eli harva sitä kuitenkaan oikeasti uskaltaisi tehdä. Tokihan se olisi mukavaa, ei siinä mitään ja varmasti täällä nämä henkilöt asioista voisivatkin puhua, mutta eihän ne nyt voi alkaa näitä asioita avaamaan tarkkaan koska se on aikalailla satavarmasti heidän työsopimuksissaan kielletty.

Miksi pitää puhua paskaa työnantajasta selän takana? Varmaan asiallista kritiikkiä saa antaa, mutta paskanpuhumisen käsitän kaikkena ylimääräisenä mustamaalaamisena ja jopa valehteluna, ilman että sille on välttämättä edes mitään oikeita perusteita.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Pakko nostaa kyllä hattua äärimmäisen pitkästä pinnasta. Itsellä olisi palanut käpy kyllä aikalailla nanosekunnissa, koska kyllähän tilanne hyvin pitkälti on se että jos ei ole mitään uutta valittamisen aihetta niin keksitään se pyörä uudestaan ja varmuuden vuoksi kysytään onnistuuko tilaaminen ulkomaille. Kyseinen asia on käsitelty noin 650 kertaa.

Tämä nyt oli vain kärjistys, mutta ei kovin kaukaa haettu sellainen kuitenkaan. Se minkä voin kyllä sanoa ilman kärjistämistä niin sen että suurin osa täällä Telialle vittuilevista ei uskaltaisi ikinä sanoa näitä asioita Telian henkilöille naamatusten, tai edes puhelimessa omalla nimellään. Mutta onhan se nimimerkin takaa mukava huudella.

En ole Telialla töissä.
Mulla toiminut alkuhämmingin jälkeen kaikki, kuva on ok, äänen kohdistamisessa pientä korjaamista, mutta mulle peli on pääasia. Mua ei kiinnosta onko joku maalikooste liian pitkä, tai onko Vallinin jutut studiossa paskoja, kunhan kuva on hyvä ja lähetys ei pätki.

Pelin oheispalvelut parenevat varmasti, enkä kyllä minäkään ymmärrä tätä jatkuvaa kitinää ja vittuilua, aika hyvin on @ telia pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, kasetti ei vaan kaikilla kestä, jos nyt kaikki ei heti ole loistavalla tasolla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ongelmahan on siinä että Telia yritti tehdä asiaa liian isosti mutta nähtävästi on kustu sitten hommat ihan urakalla niihin puheisiin nähden. Olisi pidetty homma vaan maltillisen simppelinä ilman mitään ylimääräisiä lupauksia jostain "mullistavista katselukokemuksista" niin sekin olisi jo auttanut paljon. Näitä mullistavia juttuja olisi voinut sitten tiputtaa sen mukaa kun niitä oikeasti on saatavilla.

Liiga on kuitenkin tuotteena joka myy aikalailla itse itsensä ja sillä on se tietty käyttäjäkunta olemassa. Aika harvassa on ne satunnaiset katsojat joita oikeasti saadaan tilaamaan maksupaketti pelkkien suurten lupausten perusteella.
HTML5 kun olisi ollut valmiina, laskutus kunnossa, mikitykset toimivat sekä koosteet ruudun-tasoa, niin aika pitkälle olisi menty. Nyt varsinkin selaimella katselussa hypättiin 5-10v taaksepäin (ITC-alalla vastaa vähintään ihmisen elinikää), laskutus on täysin perseestä kun mistään ei ole tietoa ja koosteet ovat aivan paskat, niin kyllä vähintään petetty olo tulee. Noiden kuntoon laittaminen VUODEN aikana ei kuitenkaan olisi ollut tuon kokoiselle organisaatiolle kauhean iso homma. Sen jälkeen olisi voitu ruveta tuottamaan näitä Vallinstudioita, faneja studiossa yms oheispaskaa. Nyt Telia kusi homman täydellisesti, tuota ei oikeasti voi poistaa sillä että 50-75% katsojista homma toimii kuitenkin vähintään välttävästi, kun koko kuvio on juosten kustu. Ei tämä tietenkään ole @Telia vika, mutta olisi nyt voineet pahoitella yms. Eikä vain kysellä "mikä laitteisto" tai "mikä netti" tai sitten toistella kun papukaija että "kaikki on kunnossa 14.9". Vieläkin tuo jatkuu, vaikka iso osa ihmisiä näki että kaikki ei ollut kunnossa 14.9.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TeliaTV-sovellus Win10:llä alkoi tänään tökkimään ensimmäisen kerran. Siinä kun Rauman peli oli ratkennut niin vilkaisin tuloksista, että Vaasassa pelattaisiin vielä. Kokeilin kääntää sinne, niin antoi virheilmoitusta. Lopulta en saanut avattua mitään peliä tai liigakanavaa. Suljin ja käynnistin sovelluksen kaksi kertaa, ei vaikutusta. Sitten sammutin koko koneen ja sama peli jatkui edelleen tällä uusintayrityksellä. Noin viiden minuutin päästä kokeilin vielä uudelleen ja sitten liigalive-kanava suostui käynnistymään. Samaa bugia tuli myös ensimmäisessä erässä, kun meinasin katsoa kesken olevia eriä mutta silloin riitti "yritä uudelleen" napin kertapainallus.

Ja kyllä, verkkoyhteys on kunnossa ja täysin sama setti on toiminut melko ongelmitta aiemmin.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä jollain oli ongelmia sen windows 10 sovelluksen kanssa, että meni minuutteja, mutta ilmeisesti se jumitus tapahtui siinä vaiheessa kun käynnisti streamin? Itsellä se sovellus aina ensimmäisellä käynnistyskerralla vaan jää jumittamaan aloitusruutuun, ei mitään latauskuvaketta tms. Sitten vaan ruksia ja käynnistää uudestaan niin menee sovellukseen ok, ja streamit toimii ok.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Mulla toiminut alkuhämmingin jälkeen kaikki, kuva on ok, äänen kohdistamisessa pientä korjaamista, mutta mulle peli on pääasia. Mua ei kiinnosta onko joku maalikooste liian pitkä, tai onko Vallinin jutut studiossa paskoja, kunhan kuva on hyvä ja lähetys ei pätki.

Pelin oheispalvelut parenevat varmasti, enkä kyllä minäkään ymmärrä tätä jatkuvaa kitinää ja vittuilua, aika hyvin on @ telia pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, kasetti ei vaan kaikilla kestä, jos nyt kaikki ei heti ole loistavalla tasolla.

Ei kai ongelmaa olisi jos noita pelien oheispalveluita olisi ollut heti alusta lähtien. Ensimmäisenä viikonloppuna ei ollut mitään, ei yhtään mitään. Pelkät virheelliset grafiikat erätauoilla. Nyt niitä tuodaan vähitellen. Osa on todella hyviä (Liigalive 360) ja osa aivan luokattomia (koosteet). Koosteetkin olisi ollut helppo saada hyvälle tasolle katsomalla edes yksi kooste Ruudulta tai muista sarjoista. Nyt tuntuu olevan maksavien asiakkaiden tehtävänä auttaa paketti valmiiksi, vaikka se Telian mukaan oli valmis 14.9. Voit sanoa mikä esim. minun sanomisista on ollut mielestäsi aiheetta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös