Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 604
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Telian kuvassa nyt häiritsee pakkaus. Pelaajien ja muiden taustasta erottuvien kohteiden ympärillä näkyy kehä ja kiekko katoaa nopeassa liikkeessä näkyvistä. Ei näihin ongelmiin auta vaikka kuva olisi 1080p, jos bitrate on liian pieni.

Ei minulla ainakaan ole ollut em. ongelmia. Paria treenipeliä olen katsonut iPhone SE->Apple TV 3->Lg Oled setillä ja todella hyvin näkynyt ilman haamuja ja kiekon katoamista. Parempaa laatua kuin Ruudulla vastaavalla laitteistolla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä Ruudun kaapelikuvan resoluutiosta, mutta eihän pelkkä resoluutio ratkaisekaan mitään.

Telian kuvassa nyt häiritsee pakkaus. Pelaajien ja muiden taustasta erottuvien kohteiden ympärillä näkyy kehä ja kiekko katoaa nopeassa liikkeessä näkyvistä. Ei näihin ongelmiin auta vaikka kuva olisi 1080p, jos bitrate on liian pieni.
En tiedä mitä kautta olet otteluita katsonut, mutta kuvailemasi toiminta kuulostaa hyvin oudolta. Omien kokemusten mukaan mitään tuollaista ei todellakaan ole havaittavissa, eikä pitäisikään olla.

Ja edelleen mustavalkoisesti tuijotat bitratea, kun näin ei pitäisi tehdä. Telian käyttämä pakkaus vaikuttaa ihan laadukkaalta, eikä se oikeasti kuvaa tuhoa. Bitrate taas ei merkkaa mitään, jos lähtötaso on heikko, kuten se Sanoman aikoina oli. Nyt lähtötaso on ihan eri luokkaa ja se näkyy. Telian käyttämä bitrate on ihan hyvää luokkaa, kun ottaa huomioon resoluution ja fps:n.

Kommenteistasi alkaa jäämään sellainen kuva, että olet päättänyt Telian laadun olevan paskaa, mutta et ole sitä itse kokeillut. Laadun suhteen oli elokuun alussa kyllä ongelmia, mutta jossain elokuun puolivälin tienoilla alettiin ottamaan uutta kalustoa käyttöön ja se näkyy. Nykyisellään Telian laatu on varsin hyvää luokkaa, jos aiempiin kausiin Sanoman kanssa vertaa.

Voin ihan käsi sydämellä todeta, että katson mieluummin nykyistä Telian nettilähetystä, kuin Sanoman aikaista kaapelilähetystä. Laatu on yksinkertaisesti omaan silmään parempi.

Ymmärrän, että kaapeliin tottuneena voi siirtymä nettipalveluihin tuntua vaikealta ja kankealta, mutta ihan kaikki ei tässä yhtälössä kuitenkaan välttämättä mene huonompaan suuntaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No niin, nyt testasin himassa kirjaston Ässät-Lukko -matsia.

Hyvin se pyörii puhelimesta Chromecastiin (tabletin wlanin kautta) ja televisioon.

Kuva on siedettävä, mutta huonompi kuin kaapelin kautta. Pysähtynyt kuva on hyvä, mutta liikkuvat pelaajat ja kiekko aiheuttavat pykimistä. Ehdottomasti pettymys.

Edit: tuolla "kaapelin kautta" siis tarkoitin aikaisempia kausia DNA:n kaapelin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

junde69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers
No niin, nyt testasin himassa kirjaston Ässät-Lukko -matsia.

Hyvin se pyörii puhelimesta Chromecastiin (tabletin wlanin kautta) ja televisioon.

Kuva on siedettävä, mutta huonompi kuin kaapelin kautta. Pysähtynyt kuva on hyvä, mutta liikkuvat pelaajat ja kiekko aiheuttavat pykimistä. Ehdottomasti pettymys.

Edit: tuolla "kaapelin kautta" siis tarkoitin aikaisempia kausia DNA:n kaapelin kautta.
No niin, nyt testasin himassa kirjaston Ässät-Lukko -matsia.

Hyvin se pyörii puhelimesta Chromecastiin (tabletin wlanin kautta) ja televisioon.

Kuva on siedettävä, mutta huonompi kuin kaapelin kautta. Pysähtynyt kuva on hyvä, mutta liikkuvat pelaajat ja kiekko aiheuttavat pykimistä. Ehdottomasti pettymys.

Edit: tuolla "kaapelin kautta" siis tarkoitin aikaisempia kausia DNA:n kaapelin kautta.

Pykiikö vaikka chromecastin laittaa 50hz tilaan?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minulla ainakaan ole ollut em. ongelmia. Paria treenipeliä olen katsonut iPhone SE->Apple TV 3->Lg Oled setillä ja todella hyvin näkynyt ilman haamuja ja kiekon katoamista. Parempaa laatua kuin Ruudulla vastaavalla laitteistolla.
Samat kokemukset. Apple TV 4k -> LG Oled ja kuva hyvää, ei kiekko katoa tai muuta vastaavaa. Testattu myös Chromecast Ultralla, eikä silläkään ongelmia. Omasta mielestä tämä on jo parempaa kuvaa kuin DNA:n kaapelissa. Ajoin vertailuna vielä tallennetta viime kaudelta digiboksilta. Oletan että juuri tuosta uusitusta kuvauskalustosta johtuu.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
En tiedä mitä kautta olet otteluita katsonut, mutta kuvailemasi toiminta kuulostaa hyvin oudolta. Omien kokemusten mukaan mitään tuollaista ei todellakaan ole havaittavissa, eikä pitäisikään olla.

Nyt viimeksi perjantaina KalPa - SaiPa -peliä katsoin ja totesin ettei vieläkään ole parempaa.

Mutta torstainahan kaikki on toisin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Nyt viimeksi perjantaina KalPa - SaiPa -peliä katsoin ja totesin ettei vieläkään ole parempaa.

Mutta torstainahan kaikki on toisin.
Kyllä, näin on LUVATTU. Että kauden alla kaikki on kunnossa. En tiedä mistä löytäävät moisen taikanapin, mutta näin homma kuitenkin on. Itsekkin tilaan paketin takaisin nyt perjantaille niin katsellaan. Katkaisin 30.8-14.9 väliselle ajalle, ihan periaatteen takia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pykiikö vaikka chromecastin laittaa 50hz tilaan?
Vaihdoin AppleTV:n tuohon 50Hz tilaan ja kuvanlaatu parani hurjasti ja nykiminen loppui kokonaan. Alkaa olemaan jo aikalailla samaa laatua kuin kaapelin kautta viime vuonna. Toivottavasti sama taso säilyy myös live-kuvan kanssa. Tästähän voi tulla hyvä!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Juuri ehdinkin löytää. On muuten paljon parempi, suorastaan erittäin hyvä.

Ei jumalauta, kuukauden jynkytyksen ja purnaamisen jälkeen setä sai asetukset ja laitteet kohdilleen.

Jos tätä saadaan tuutattua kun Liiga alkaa, niin olen kyllä tyytyväinen.

Sen voin todeta, etten ihan kalkkis ole, mutta ilman pojan apua joka tietää kaiken näistä puhelinvirityksistä olisi jäänyt tulevat pelit näkemättä. Harkkamatsit näkyi cc:llä ihan ok laadulla, toivottavasti trendi jatkuu.

Mutta ei vuonna 2018 pitäisi olla niin, että näitä lisähilavikuttimia pitäisi tilailla saatikka jotakin dinosaurusajan bokseja. Mulla on kaapeli, mutta ei edes rahalla sitä kautta saa näkymään.

Tehkää Telia niitä sopimuksia muidenkin operaattoreiden kanssa. Nykypalvelu on asiakkaiden kiusaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt viimeksi perjantaina KalPa - SaiPa -peliä katsoin ja totesin ettei vieläkään ole parempaa.

Mutta torstainahan kaikki on toisin.
Kuten todettua, niin mikäli laatu on todellakin kuvailemasi kaltaista, niin jossain on mätää, koska sellaista se ei todellakaan omien kokemuksieni mukaan ole.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma kokemukseni Telian asiakaspalvelusta tänään.

Lupasin hoitaa vanhemmalle ihmiselle käyttöön Telian kaapelikortin, joukkuepassin ja maksukortinlukijan jotta saisi mahdollisuuden katsoa jääkiekkoa.Tämä tietysti ottamalla kaapelikortti kanavineen omiin nimiin ja hoitamalla koko paketti. Itse en ole Telian kaapeliasiakas vaan katselen Telia TV-sovelluksen kautta.

Menin jonottamaan Telian liikkeeseen, koska kuvittelin saavani asian hoidettua siellä saman tien. Ei järjestynyt, joka oli ylläri ainakin itselleni.
Kuulemma kaapelikorteista halutaan eroon ja alkoi kauppaamaan nettiä. Totesin vielä toisen kerran, että tässä tapauksessa vain kaapelikortti maksukortinlukijan kautta tulee kyseeseen, eikä tämä tule itselleni käyttöön. Noh ei muutakuin jonottamaan puhelimella aspaan.

Selvisi, että kaapelikortin toimitus maksaa 12 euroa.

Kysyin puhelimessa, että onnistuuhan kaapelikortin linkitys maksukortinlukijan kanssa tässä samalla ja vastaus oli, että ilman muuta.
Annoin maksukortinlukijan takaa tarvittavan tiedon ja linkitys kuulemma kunnossa.

Myöhemmin saapui sitten viesti, että kun saan kaapelikortin niin pitää olla yhteydessä Telian aspaan, että linkitys voidaan tehdä.

Selvä, eikun chattiin varmistamaan asiaa, kun linkitys piti jo olla kunnossa. Chatissa henkilö ei meinannut päästä kartalle.
Ei ollut linkitystä tehty eikä löytänyt kaapelikortin numeroa. Oli vaikea käsittää miten Telia ei näe minulle tehdyn ja lähetettävän kaapelikortin numeroa.

Toinen kysymys oli, että miksi lähettivät tilausvahvistukset sähköpostiin jota ei ole Telian asiakastiedoissani.
Tähän asiakaspalvelija kyselee, että mikä on minun sähköpostiosoitteeni, että korjataan se tietoihini.

Aloin olla kyllästynyt ja sanoin, että ei pitäisi olla mitään tarvetta korjata mitään, koska tiedoissani oleva sähköpostiosoite on oikein ja siihen on aina tullut laskut ja tilausvahvistukset, mutta kysymykseni oli, että miksi tilausvahvistuksia ei lähetetty tähän osoitteeseen johon pitäisi.

Jonka jälkeen asiakaspalvelija kyselee, tarkistinko roskapostit. Huokaus....vielä kerran rautalangasta vääntäen, että tilausvahvistukset eivät ole roskapostien joukossa, koska ne on lähetetty osoitteeseen johon niitä ei olisi pitänyt lähettää, osoitteeseen jota ei ole asiakastiedoissani olemassakaan. Olin toki roskapostit tarkistanut sen sähköpostitilin osalta johon tilausvahvistuskin olisi pitänyt tulla, kun ei kuulunut eikä näkynyt.

Tässä pintaraapaisu kokemuksesta, mutta kokonaisuutena jäi aika sekava ja epävarma kuva Telian toiminnasta ja tärkeimpänä asiana tuntui olevan myynti, eikä ehkä niinkään hyvä ja toimiva palvelu. Ei kaadu maailma todellakaan tähän, mutta kokonaisuus ei ollut ihan toimivin ja paras sellainen.

Edit: Korjattu muutama silmiin osunut kirjoitushärö, kun tuli kiireessä kirjoitettua.
 
Viimeksi muokattu:

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Onko mitään tietoa tuosta viiveestä joka Chromecastin tai Apple TV:n kanssa tulee kun castataan lähetys televisioon? Näin Live-vedon pelaajana vain mietityttää.. Ilmeisesti pystyy pelaamaan tästedes vain hallilla jos viiveet on jopa luokkaa 2 minuuttia. Kannattaakohan jatkoajan otteluseurantaakaan enää seurata..
 

Telia

Jäsen
Kiitos palautteesta @Tepi#45 Tuossa ei kieltämättä menneet asiat aivan putkeen. Asioitko Jyväskylän Telia Kaupassa vai jossain muualla? Välitän terveiset eteenpäin suoraan myymälään, jossa tämä myyntitilanne tapahtui. Pyrimme tottakai tarjoamaan jokaiselle asiakkaalle juuri hänen tilanteeseen sopivan ratkaisun, joten hämmästelen kyllä tätä myyjän tapaa toimia, mikäli kaapelikortin hankinnan yhteydessä sinulle on sanottu, että niistä halutaan päästä eroon.

Tätä kautta en näe tarkempia asiakastietoja, jotta voisin tarkistaa tilannetta tarkemmin yhteystietojen ja pieleen menneen linkityksen osalta. Yhteystiedot toki pitää tarkistaa tilauksen yhteydessä myyjän toimesta, jotta tilaukseen syötettävät yhteystiedot ovat varmasti oikein.

Saatiinko asia lopulta kuntoon vai jäikö jokin seikka vielä epäselväksi? Voit laittaa asiakaspalveluun liittyvän palautteen suoraan Telia.fi -sivuilta löytyvän lomakkeen välityksellä ja samalla voimme katsoa, että kaikki on varmasti nyt hoidettu kuten pitääkin.

Joonas S. / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma kokemukseni Telian asiakaspalvelusta tänään.

Lupasin hoitaa vanhemmalle ihmiselle käyttöön Telian kaapelikortin, joukkuepassin ja maksukortinlukijan jotta saisi mahdollisuuden katsoa jääkiekkoa.Tämä tietysti ottamalla kaapelikortti kanavineen omiin nimiin ja hoitamalla koko paketti. Itse en ole Telian kaapeliasiakas vaan katselen Telia TV-sovelluksen kautta.

Menin jonottamaan Telian liikkeeseen, koska kuvittelin saavani asian hoidettua siellä saman tien. Ei järjestynyt, joka oli ylläri ainakin itselleni.
Kuulemma kaapelikorteista halutaan eroon ja alkoi kauppaamaan nettiä. Totesin vielä toisen kerran, että tässä tapauksessa vain kaapelikortti maksukortinlukijan kautta tulee kyseeseen, eikä tämä tule itselleni käyttöön. Noh ei muutakuin jonottamaan puhelimella aspaan.

Selvisi, että kaapelikortin toimitus maksaa 12 euroa.

Kysyin puhelimessa, että onnistuuhan kaapelikortin linkitys maksukortinlukijan kanssa tässä samalla ja vastaus oli, että ilman muuta.
Annoin maksukortinlukijan takaa tarvittavan tiedon ja linkitys kuulemma kunnossa.

Myöhemmin saapui sitten viesti, että kun saan kaapelikortin niin pitää olla yhteydessä Telian aspaan, että linkitys voidaan tehdä.

Selvä, eikun chattiin varmistamaan asiaa, kun linkitys piti jo olla kunnossa. Chatissa henkilö ei meinannut päästä kartalle.
Ei ollut linkitystä tehty eikä löytänyt kaapelikortin numeroa. Oli vaikea käsittää miten Telia ei näe minulle tehdyn ja lähetettävän kaapelikortin numeroa.

Toinen kysymys oli, että miksi lähettivät tilausvahvitukset sähköpostiin jota ei ole Telian asiakastiedoissani.
Tähän asiakaspalvelija kyselee, että mikä on minun sähköpostiosoitteeni, että korjataan se tietoihini.

Aloin olla kyllästynyt ja sanoin, että ei pitäisi olla mitään tarvetta korjata mitään, koska tiedoissani oleva sähköpostisosoite on oikein ja siihen on aina tullut laskut ja tilausvahvistukset, mutta kysymykseni oli, että miksi tilausvahvistuksia ei lähetetty tähän osoitteeseen johon pitäisi.

Jonka jälkeen asiakaspalvelija kyselee, tarkistinko roskapostit. Huokaus....vielä kerran rautalangasta vääntäen, että tilausvahvitukset eivät ole roskapostien joukossa, koska ne on lähetetty osoitteeseen johon niitä ei olisi pitänyt lähettää, osoitteeseen jota ei ole asiakastiedoissani olemassakaan. Olin toki roskapostit tarkistanut sen sähköpostitilin osalta johon tilausvahvistuskin olisi pitänyt tulla, kun ei kuulunut eikä näkynyt.

Tässä pintaraapaisu kokemuksesta, mutta kokonaisuutena jäi aika sekava ja epävarma kuva Telian toiminnasta ja tärkeimpänä asiana tuntui olevan myynti, eikä ehkä niinkään hyvä ja toimiva palvelu. Ei kaadu maailma todellakaan tähän, mutta kokonaisuus ei ollut ihan toimivin ja paras sellainen.
Kuulostaa valitettavan tutulta. Olen ollut aikanaan näkemässä ja kokemassa sitä touhua langan toisessa päässä.

Itse ainakin vierastan kovasti sitä, että asiakaspalvelussa työskentelevien henkilöiden ykkösprioriteettina on myynti. He eivät ole varsinaisesti myyjiä, heille ei tule puheluita tai viestejä, jotka on tarkoitettu myyntipuolelle, mutta silti tärkeintä on saada mahdollisimman paljon myyntiä. Vaikka olisit hyvä asiakaspalvelija, joka hoitaa asiakkaan tilanteen kuntoon ja saa asiakkaat tyytyväisiksi, niin saat herkästi johdon puolelta paskaa niskaan, jos et samalla tee hyvin myyntiä.

Jopa näiden asiakaspalvelussa toimivien henkilöiden koulutuksessa painotetaan myyntiä ja sitä, että kaikki pitää hoitaa mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Kun koulutuksessa käydään lopulta varsin vähän läpi muita asioita, niin on lähinnä työntekijästä itsestään kiinni, että onko pohjilla tietoa riittävästi jo valmiiksi tai motivaatiota opiskella oikeita asiakaspalveluun kuuluvia asioita itsenäisesti.

Ja lopputulos on sitten tuota luokkaa, kuin nyt sinulla oli. On tuurista kiinni, että sattuuko saamaan palvelua sellaiselta henkilöltä, joka kykenee oikeasti asiassa auttamaan ja tietää mitä tekee. Tämä ei ole työntekijöiden vika, vaan työnantajan vika.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko mitään tietoa tuosta viiveestä joka Chromecastin tai Apple TV:n kanssa tulee kun castataan lähetys televisioon? Näin Live-vedon pelaajana vain mietityttää.. Ilmeisesti pystyy pelaamaan tästedes vain hallilla jos viiveet on jopa luokkaa 2 minuuttia. Kannattaakohan jatkoajan otteluseurantaakaan enää seurata..
Siitä itse castauksesta ei mitään sekuntien viivettä pitäsi tulla. Liigan asettama raja-arvo hyväksyttävälle viiveellä on max 20s, mutta harkkapeleissä Telian lähetyksissä on kyllä ollut pidempi viive.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kiitos palautteesta @Tepi#45 Tuossa ei kieltämättä menneet asiat aivan putkeen.

Se nyt pitää sanoa, että vaikka tähän liigahässäkkään ja kaapeli-tv:n pakkovaihtumiseen näihin helevetin realplayereihin olen täysin kypsä, niin kyllä Telian asiakaspalvelu on ainakin minulle tarjonnut aina ihan priimapalvelua. Olin aiemmin vuosia Soneran asiakas, sieltä oli netit, kaapeli-tv:t, puhelinliittymät ja Sonera Viihteet ja aina homma toimi. Jos joskus tekivät asiakaspalvelussa jonkin virheen ja siitä huomautin, niin asia korjattiin välittömästi.

Samaa ei voi sanoa yhden toisen operaattorin asiakaspalvelusta. Pariinkin otteeseen on kanavapaketin irtisanomisen jälkeen laskutus lipsahtanut laskutusjakson verran pitkäksi tai jäänyt kokonaan katkaisematta. Sitten näitä ei suostuta korjailemaan ennen kuin joku komitea jossain kuuntelee nauhalta mitä puhelimessa on puhuttu, ja tähän kaikkeen menee viikkotolkulla aikaa. Soneran kanssa ei koskaan ollut tällaista paskanjauhantaa.
 

Telia

Jäsen
Onko mitään tietoa tuosta viiveestä joka Chromecastin tai Apple TV:n kanssa tulee kun castataan lähetys televisioon? Näin Live-vedon pelaajana vain mietityttää.. Ilmeisesti pystyy pelaamaan tästedes vain hallilla jos viiveet on jopa luokkaa 2 minuuttia. Kannattaakohan jatkoajan otteluseurantaakaan enää seurata..

Tällä hetkellä viive on sovelluksella katsoessa noin 45-55 sekuntia, joka on vertailukelpoinen muiden vastaavien palveluiden kanssa. Meidän tavoitteena on päästä myöhemmässä vaiheessa lähemmäksi 20-30 sekunnin viivettä, mutta kauden alkaessa viive on tuo 45-55 sekuntia. Kaapeli TV:ssä ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluissa viive on lyhyempi kuin sovelluksessa.

Joonas S. / Telia
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä hetkellä viive on sovelluksella katsoessa noin 45-55 sekuntia, joka on vertailukelpoinen muiden vastaavien palveluiden kanssa. Meidän tavoitteena on päästä myöhemmässä vaiheessa lähemmäksi 20-30 sekunnin viivettä, mutta kauden alkaessa viive on tuo 45-55 sekuntia. Kaapeli TV:ssä ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluissa viive on lyhyempi kuin sovelluksessa.

Joonas S. / Telia
Todella harmillista kuulla, ettei tuohon Liigan asettamaan 20 sekunnin tavoitteeseen, josta aiemmin on ollut kovasti puhe, nyt päästäkään kauden alkaessa. Vaikuttaa siis siltä, että näistä harjoituskauden viive-eroista voi siis aika hyvin vetää jo johtopäätöksiä kauden alun viive-erojen suhteen.

Itse tuossa jokunen päivä sitten testailin että kaapeli-TV:n ja Windows 10 -sovelluksen (PC ja Windows-puhelimet) välinen viive-ero on noin 22-23 sekuntia, Chrome lisäosineen ja iOS- sekä Android-sovellukset ovat tuosta Windows-apista vielä sitten sen noin 20 sekuntia jäljessä. Aiemmin harjoituskaudella ero Windows 10 -sovelluksen ja Chromen/mobiiliapplikaatioiden välillä oli peräti 35 sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä viive asettaakin esimerkiksi HIFK: n appsin, joka alkaa huutamaan maalilaulua HIFK:n tehdessä byyrin, mielenkiintoiseen tilanteeseen.

Aika hubaa kun maalilaulu alkaa soimaan kun televisiossa näkyy vielä kun äijät marssii erätauolta penkille....
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä viive asettaakin esimerkiksi HIFK: n appsin, joka alkaa huutamaan maalilaulua HIFK:n tehdessä byyrin, mielenkiintoiseen tilanteeseen.

Aika hubaa kun maalilaulu alkaa soimaan kun televisiossa näkyy vielä kun äijät marssii erätauolta penkille....
Puhumattakaan sitten erinäisistä muista äpeistä (kuten Livetulokset) ja seurojen Twitter-päivityksistä ottelun aikana. Toki ainahan näitä jonkinasteisia viiveitä sisältyy hyvin pitkälti livelähetysten toistoon alustalla kuin alustalla. Ihannetilanteessa tuota nettistriimauksen ja kaapeli-TV:n välistä eroa vaan saataisiin kutistettua mahdollisimman pieneksi ja yhtenäisemmäksi toistoalustasta riippumatta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nettistriimauksessa on lähes aina viivettä verrattuna kaapeli-tv:n kuvaan. Toki nykyään sitä viivettä on saatu pienemmäksi, mutta kyllä se n. 30 sekuntia on hyvinkin yleinen viive näissä. Joskus voi olla helposti enemmänkin, muistan kun formuloita katselin netin yli niin parhaimmillaan oli melkein minuutin luokkaa.

Tuon kanssa pystyy vielä elämään, kukaan ei käske pitämään jotain livetuloksia tai twitteriä päällä jos katsoo suosikkijoukkueen peliä. Ihan samalla tavalla sitä viivettä oli viime kaudella(kin) Ruudun nettilähetyksissä. Aiemmista kausista puhumattakaan. Itsehän spoilasin itseni keväällä 2014 täällä jatkoajassa kun Aaltonen ratkaisi game sevenin jatkoajalla Kärpille. Päivitin samaan aikaan otteluseurantaa ja ruutuun tärähtää JMA!, ja siinä vielä Maxwell ja Green kaivoivat aloitusta keskialueella.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuon kanssa pystyy vielä elämään, kukaan ei käske pitämään jotain livetuloksia tai twitteriä päällä jos katsoo suosikkijoukkueen peliä. Ihan samalla tavalla sitä viivettä oli viime kaudella(kin) Ruudun nettilähetyksissä.
Ei toki käskekään ja voihan ne mahdolliset aiheeseen liittyvät push-ilmoituksetkin äpistä poistaa ottelun ajaksi käytöstä. Ruudun nettilähetyksissä eroa on vielä HTML5-toiston ja Flash-pohjaisen toistonkin välillä.

Viivettä on myös kaukalontapahtumien ja TV-kuvan välillä. Viiveeseen voi vaikuttaa myös se millainen TV ja digiviritin on käytössä ja onpa niitä eroja myös kaapelioperaattoreiden välillä. Tämäkin on monesti tullut huomattua kun on erinäisten urheilu- ja muiden livetapahtumien liveseurantaa kaverien kanssa tullut harrastattua.

Kyllähän tuon kanssa siis elää ja eiköhän sitä joka tapauksessa jonkin verran tule esiintymään tulevaisuudessakin. Mukava myös kuulla, että Telia on asiaan kiinnittänyt huomiota ja viivettä on tarkoitus pienentää tulevaisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös