Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 506
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Sinun esimerkissäsi asiakkaalle ei koidu mitään lisäkustannuksia siitä että on ajoissa liikenteessä, kyse on vain ja ainoastaan ajanhallinnasta. Telia sen sijaan on päättänyt rahastaa heidän tuotettaan testaavia ja työtään helpottavia lupauksiaan halventavilla laskuilla ja maksattaa ennakkotilaajia tyhjästä. "Tilaa ennakkoon- et menetä mitään" Jep jep.
Et ole kuullut esimerkiksi erihintaisista juna- tai bussilipuista? Joskus piheydestä "sakotetaan"..
 

Telia

Jäsen
@Telia Huomasin että kännykällä ei voi ottaa screenshottia ottelutallenteista. "Tämä sovellus ei salli kuvakaappauksia jne". Mikäs tässä on järki? Eikö tuotteelle olisi vaan eduksi jos katsojat pystyisivät jakamaan tällaista sisältöä? Honor 9 lite. Nopeasti kokeiltuna Areena, Ruutu, HBO ei ole tällaista rajoitusta.

Laitan tästä kyselyä tarkemmin eteenpäin, kun nyt en ihan suorilta osaa vastata. Testailin juuri ja iPhonella tuntui ainakin onnistuvan, mutta tässä lienee nyt alustakohtaisia eroja. Toki myös sellainen tilanne, että meidän Telia TV -sovelluksella tarjotaan paljon muitakin kanavapaketteja ja sisältöjä, kuin meidän omat Liigan sisällöt. Näihin on kuitenkin tarkat ehdot, että miten sisältöjä pitää suojata.

Palailen tähän asiaan, kun saan tarkennuksia tekniikan puolelta!

Niko / Telia
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi ihan järkevää teillä sisäisesti nostaa vielä tapetille tätäkin asiaa. Asiakkaiden näkökulmasta on hyvin vaikea nähdä mitään järkevää syytä sille, että muiden operaattoreiden kaapeleita ei tueta. Vastauksena on teidän suunnalta aina saatu jotain tyyliin "koska meillä on yksinoikeus", mutta se ei itsessään selitä miksi tähän on päädytty. Jos jokaisella asiakkaalla olisi mahdollista valita miltä operaattorilta kaapeli-tv:n tilaavat, niin tällaisen yksinoikeuden käytön voisi hyvin ymmärtää, mutta kun nyt ollaan siinä tilanteessa, että yli puolet asiakaskunnasta ei Telian kaapelia itselleen saa, vaikka kuinka haluaisivat. Mitä Telia tässä siis voittaa? Suututtaa vain asiakkaat tarpeettomasti, eikä saa yhtään kaapeli-tv -tilausta lisää.

Jos taustalla on jokin muu syy, niin siitä kannattaisi julkisesti kertoa. Tällä hetkellä on havaittavissa pelkkää ärtymystä ja ihmetystä asian tiimoilta, kun yksikään asiakas ei tätä tilannetta voi ymmärtää.

Mitä järkeä on "pakottaa" yksinoikeutta, jos yritys ei itse siitä voi mitään hyötyä, tilausmäärät jäävät vähäisemmiksi ja asiakkaat suututetaan?

Syyhän siihen että ei myydä toisille operaattoreille on yksinkertaisesti se että saadaan myytyä omaa lisäarvoa. Liigalla Telia tekee persnettoo, rahaa taotaan sillä kun saadaan tilaamaan kännykkäliittymät ja netit telialta liigan kylkeen.
 

Frolikov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi tuo muiden tuotteiden myyminenkin kääntyä itseään vastaan. Itsellä on joukkuepassi ja yhden pelin katsonut surkealla laadulla, vaikka iso osa kuulemma tuon hyvin nähnyt. Tämä puuhastelu asikaspalvelun, katteettomien lupausten yms. kanssa on itselle aiheuttanut sen, etten jatkossa tule Telian liittymiin koskemaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voi tuo muiden tuotteiden myyminenkin kääntyä itseään vastaan. Itsellä on joukkuepassi ja yhden pelin katsonut surkealla laadulla, vaikka iso osa kuulemma tuon hyvin nähnyt. Tämä puuhastelu asikaspalvelun, katteettomien lupausten yms. kanssa on itselle aiheuttanut sen, etten jatkossa tule Telian liittymiin koskemaan.
+ minkä kuvan tämä jättää niille keillä ei ole järkevää mahdollisuutta Telian "lisämyyntiin". Tarkoittaen vaikkapa kännykän tai mobiilinetin kuuluvuutta, kaapeliyhteys kilpailijan monopolilta yms. Eli ei siis ole järkevää vaihtaa liittymän toimittajaa, mutta nyt koitetaan liigan avulla pakottaa ottamaan "huonompi" vaihtoehto. Aika monella paikkakunnalla on kuitenkin esimerkiksi DNA:n kaapelimonopoli, niin siinä on vaikea saada sitä Telian kaapelia näkymään.

Mutta sitten palvellaan kuluttajia tuomalla faneja studioon, tuottamaan ilmaiseksi sisältöä ja tehdään uusia mediaportaaleja joista näkee highlightit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Syyhän siihen että ei myydä toisille operaattoreille on yksinkertaisesti se että saadaan myytyä omaa lisäarvoa. Liigalla Telia tekee persnettoo, rahaa taotaan sillä kun saadaan tilaamaan kännykkäliittymät ja netit telialta liigan kylkeen.
Niin, paitsi että monet jättävät tilaamatta kokonaan, kun ei saa kaapeliin ja siinä samalla suuttuvat Telialle, kun tällä tavalla heitä kiusaavat.

Mielestäni on yksinkertaista lyhytnäköistä ja typerää lähteä haalimaan lisää myyntiä pakottamalla asiakkaita toimimaan tietyllä tavalla. Paljon järkevämpää olisi pitkässä juoksussa hakea lisämyyntiä asiakastyytyväisyyden kautta. Tällä pakottamisella voidaan jonkin verran myyntiä lisätä, mutta yrityksen maine kärsii siinä samalla paljon. Jos hommaa hoidettaisiin asiakaslähtöisesti, niin myyntiä saataisiin todennäköisesti lopulta paljon enemmän, sekä yrityksen yleinen maine paranisi siinä sivussa.

Mielestäni Telian päättäjien olisi syytä katsoa peiliin, ehkä jopa lähteä kävelemään. Kenkää nimittäin tulee jossain vaiheessa, kun havaitsevat itsekin, että lopputulos ei ole paras mahdollinen, kun yritetään väkisin pakottaa asiakkaita ostamaan tuotteita ja siinä sivussa unohdetaan asiakastyytyväisyys.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Niin, paitsi että monet jättävät tilaamatta kokonaan, kun ei saa kaapeliin ja siinä samalla suuttuvat Telialle,

Tässä on olemassa ihan potentiaalinen mahdollisuus lose-lose-lose -skenarioon. Liiga menettää näkyvyyttään, osa katsojista menettää mahdollisuuden nähdä Liigaa ja lopulta Telia menettää rahaa kun riittävän moni yritys ja yksityishenkilö laittaa palikat vaihtoon.

Jää nähtäväksi miten käy.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Et ole kuullut esimerkiksi erihintaisista juna- tai bussilipuista? Joskus piheydestä "sakotetaan"..
Olen kuullut. Kuin myös muistakin palveluista. Tässä tapauksessa aikoinaan liikkeellä olevia on palkittu vain ja ainoastaan suuremmalla laskulla. En muista ihan hetkeen näheeni moista ennakkotilaajan etua. Sotii vielä hyvinkin voimakkaasti kesän jatkunutta markkinointislogania vastaan.

Niin, paitsi että monet jättävät tilaamatta kokonaan, kun ei saa kaapeliin ja siinä samalla suuttuvat Telialle, kun tällä tavalla heitä kiusaavat.

Mielestäni on yksinkertaista lyhytnäköistä ja typerää lähteä haalimaan lisää myyntiä pakottamalla asiakkaita toimimaan tietyllä tavalla. Paljon järkevämpää olisi pitkässä juoksussa hakea lisämyyntiä asiakastyytyväisyyden kautta. Tällä pakottamisella voidaan jonkin verran myyntiä lisätä, mutta yrityksen maine kärsii siinä samalla paljon. Jos hommaa hoidettaisiin asiakaslähtöisesti, niin myyntiä saataisiin todennäköisesti lopulta paljon enemmän, sekä yrityksen yleinen maine paranisi siinä sivussa.

Mielestäni Telian päättäjien olisi syytä katsoa peiliin, ehkä jopa lähteä kävelemään. Kenkää nimittäin tulee jossain vaiheessa, kun havaitsevat itsekin, että lopputulos ei ole paras mahdollinen, kun yritetään väkisin pakottaa asiakkaita ostamaan tuotteita ja siinä sivussa unohdetaan asiakastyytyväisyys.
Aika näyttää kuinka tuo touhu onnistuu. Koko touhuhan on aivan puhtaasti sitä, että myydään kaikkea muuta liigan siivellä. Ei tarvitse olla kummoinen professori miksi @Telia ei halua tehdä liigatuotteen maksamista helpoksi eikä mahdollistaa liigan seuraamista android-tv:n sovelluksella. Android-tv mahdollistaisi liigan seuraamisen kilpailijan hubilla ja romahduttaisi tavoitteen saada ihmiset hankkimaan, ei kun vuokraamaan, ryöstöhintaisen kikkareen, josta ei tule koskaan omaa vaikka maksat boksista vallan komean töllön hinnan vain saadaksesi liigan näkymään sopimuskauden ajan.

Liigatuotteen veloitus olisi hyvinkin helppo toteuttaa aivan kuten muutkin palveluntarjoat tekee. Siihen ei Telia lähde, koska siinä jäisi myymättä oheispalvelut joita tuossa samalla myydään.
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei tarvitse olla kummoinen professori miksi @Telia ei halua tehdä liigatuotteen maksamista helpoksi

Korttimaksuissahan CREDIT/DEBIT kuluttajansuoja on huomattavasti parempi kuin pankkimaksuissa. Kortilla maksaessa kuluttaja saa suhteellisen helposti hyvityksen mikali ostettu tuote/palvelu ei vastaa tilausta. Esimerkkina Ruutu on hyvittanyt palveluhairioista johtuvista ongelmista palauttamalla osan maksusta maksukortille tai tarjonnut lisaa aikaa palvelun kayttoon. Pankkimaksuissa tallaista velvollisuutta/mahdollisuutta ei kaytannossa ole.

Lisaksi mietittaessa Telian suhmurointia eittamatta tulee mieleen etta esimerkiksi haluttomuus Android TV yhteensopivuuteen johtuu siita, etta kun kuluttajalla on pakosta kaytossa useita tarpeettomia laitteita, Telia voi yrittaa peittaa palvelun toimimattomuuden syyttamalla juuri naita lisaharpakkeita.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Korttimaksuissahan CREDIT/DEBIT kuluttajansuoja on huomattavasti parempi kuin pankkimaksuissa. Kortilla maksaessa kuluttaja saa suhteellisen helposti hyvityksen mikali ostettu tuote/palvelu ei vastaa tilausta. Esimerkkina Ruutu on hyvittanyt palveluhairioista johtuvista ongelmista palauttamalla osan maksusta maksukortille tai tarjonnut lisaa aikaa palvelun kayttoon. Pankkimaksuissa tallaista velvollisuutta/mahdollisuutta ei kaytannossa ole.
Olen pariin otteeseen kysynyt millaista hyvitysmallia on odotettavissa kun tuote ei melkoisella varmuudella toimi luvatulla tavalla ainakaan alussa. Liekö koko kauden aikana. Vähemmän yllättäen @Puhuvat päät ovat heittäytyneet täysin mykäksi asian suhteen.
 

Telia

Jäsen
Olen pariin otteeseen kysynyt millaista hyvitysmallia on odotettavissa kun tuote ei melkoisella varmuudella toimi luvatulla tavalla ainakaan alussa. Liekö koko kauden aikana. Vähemmän yllättäen @Puhuvat päät ovat heittäytyneet täysin mykäksi asian suhteen.

Vioista tehtäviä hyvityksiä on vaikea ennustaa, sillä ne ovat hyvin tapauskohtaisia riippuen esimerkiksi vian laadusta / kestosta / tuotteesta. Mikäli siis vikatilanne yllättäisi, on suositeltavaa tehdä asiasta vikailmoitus, jotta vika voidaan tutkia ja korjata. Ilmoitamme laajemmista vioista häiriötiedotteissamme ja niitä voi seurata täältä.

JoonasL / Telia
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan simppeliähän tuo hyvitys on: hyvityksen määrä(% kuukausimaksusta) tulee olla: pelien määrä, jossa palvelu ei toimi luvatusti / kuussa näytettävien pelien määrällä x 100. Itse peruin tilauksen myös elokuussa ja kattelen ainakin ekan kuun foorumipalautetta ennen omaa tilausta, ihan vaan periaatteesta sekä siitä syystä että siitä ajasta, jonka ongelmien selvittämiseen ja hyvitysten hakemiseen menee, ei kuitenkaan mitään hyvitetä.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vioista tehtäviä hyvityksiä on vaikea ennustaa, sillä ne ovat hyvin tapauskohtaisia riippuen esimerkiksi vian laadusta / kestosta / tuotteesta. Mikäli siis vikatilanne yllättäisi, on suositeltavaa tehdä asiasta vikailmoitus, jotta vika voidaan tutkia ja korjata. Ilmoitamme laajemmista vioista häiriötiedotteissamme ja niitä voi seurata täältä.

JoonasL / Telia

Tässä on taas malliesimerkki siitä dinosaurusajan asiakaspalvelusta. Tee vikailmoitus, niin katsotaan sitten JOS jotain hyvitetään. Ja odotetaan että kun tämä hyvittäminen tehdään mahdollisimman hankalaksi, niin mahdollisimman harva jaksaa sitä tehdä.

Nykyaikana organisaatio, joka haluaa palvella asiakkaitaan, haluaa yllättää heidät positiivisella tavalla ja tehdä asiat helpoksi, varsinkijn silloin jos joku ei ole mennyt kuin on luvattu. Silloin mm. tässä tapauksessa, hyvitykset pitäisi tulla kaikille automaattisesti, pyytämättä ja perään lähtisi automaattinen viesti/tekstari jossa kerrotaan näin käyneen, pahoitellaan, ja kerrotaan hyvityksestä, joka tulee automaattisesti tilille tai vaihtoehtoisesti vähennetään seuraavasta laskusta. Ei ikinä missän nimessä milloinkaan niin, että odotetaan että kuka valittaa ja koska, ja sitten aletaan vääntämään muutamasn euron alennuksia niille ketä ymmärsi pyytää.

Vitun pellet, nyt jotakin järkeä jo tähän toimintaan. Kaikkea teidän toimintaa leimaa kilometrien päähän se, että sitä ei todellakaan tehdä asiakaslähtöisesti, asiakasta kunnioittaen. Jos aikomuksena on myydä Telian muitakin palveluita ja brändiä nostaa, niin aika ison joukon edessä vedätte itsenne niin isoon kuoppaan että nousua ei ole eikä tule.100 000 Telian Liiga-tv:n käyttäjää esimerkiksi voi vaikuttaa jo helposti 500 000 ihmisen vaikutuspiiriin ja sille masslle kun aletaan kertomaan kuinka mikään ei Telialla toimi ja kuinka on laskutuksesta asiakaspalveluun kaikki sekaisin niin mainosarvo on taattu.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Nykyaikana organisaatio, joka haluaa palvella asiakkaitaan, haluaa yllättää heidät positiivisella tavalla ja tehdä asiat helpoksi, varsinkijn silloin jos joku ei ole mennyt kuin on luvattu. Silloin mm. tässä tapauksessa, hyvitykset pitäisi tulla kaikille automaattisesti, pyytämättä ja perään lähtisi automaattinen viesti/tekstari jossa kerrotaan näin käyneen, pahoitellaan, ja kerrotaan hyvityksestä, joka tulee automaattisesti tilille tai vaihtoehtoisesti vähennetään seuraavasta laskusta. Ei ikinä missän nimessä milloinkaan niin, että odotetaan että kuka valittaa ja koska, ja sitten aletaan vääntämään muutamasn euron alennuksia niille ketä ymmärsi pyytää.

Ihan nyt vain mielenkiinnosta, niin mikä organisaatio toimii näin? Itselle ei tule äkkiseltään yhtään organisaatiota, joka olisi tuolla tavalla toiminut.

Että silleen...
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ihan nyt vain mielenkiinnosta, niin mikä organisaatio toimii näin? Itselle ei tule äkkiseltään yhtään organisaatiota, joka olisi tuolla tavalla toiminut.

Että silleen...
Äkkiseltään yksi operaattori tulee mieleen viime kaudelta Liigan osalta kun ei ensimmäinen matsi näkynyt kokonaan. Loput saat itse päätellä/googlettaa

Että silleen..
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Äkkiseltään yksi operaattori tulee mieleen viime kaudelta Liigan osalta kun ei ensimmäinen matsi näkynyt kokonaan. Loput saat itse päätellä/googlettaa

Uuh, tämän muistelu saa edelleen verenpaineeni kohoamaan. Perkeleen Grillikylki-porukka!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Äkkiseltään yksi operaattori tulee mieleen viime kaudelta Liigan osalta kun ei ensimmäinen matsi näkynyt kokonaan. Loput saat itse päätellä/googlettaa

Eli siis käytännössä ei taas löydy, mutta aina voi sellaista väittää. Täälläkin joissain tapauksissa hehkutetun Ruudun tilauksissa ei käytännössä koskaan ole mitään hyvityksiä ollut ennen kuin valittaa. Ja valittamisenkin jälkeen kestotilaajalle tarjotaan katselukoodia.

Että silleen...
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Eli siis käytännössä ei taas löydy, mutta aina voi sellaista väittää. Täälläkin joissain tapauksissa hehkutetun Ruudun tilauksissa ei käytännössä koskaan ole mitään hyvityksiä ollut ennen kuin valittaa. Ja valittamisenkin jälkeen kestotilaajalle tarjotaan katselukoodia.

Että silleen...
Osaatko käyttää googlea vai kerronko itse?

Että silleen...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Et voi väittää etteikö grillikyljestä olisi ollut jotain hyötyäkin

Ehkä meidän lähi-Prisman lihatiskille. Koska huomasin himoitsevani kylkeä jopa useammin kuin ennen, kun se vaan jatkoi putkahtelua ruutuuni! Kauppa kävi siellä.
 

Telia

Jäsen
Tässä on taas malliesimerkki siitä dinosaurusajan asiakaspalvelusta. Tee vikailmoitus, niin katsotaan sitten JOS jotain hyvitetään. Ja odotetaan että kun tämä hyvittäminen tehdään mahdollisimman hankalaksi, niin mahdollisimman harva jaksaa sitä tehdä.

Nykyaikana organisaatio, joka haluaa palvella asiakkaitaan, haluaa yllättää heidät positiivisella tavalla ja tehdä asiat helpoksi, varsinkijn silloin jos joku ei ole mennyt kuin on luvattu. Silloin mm. tässä tapauksessa, hyvitykset pitäisi tulla kaikille automaattisesti, pyytämättä ja perään lähtisi automaattinen viesti/tekstari jossa kerrotaan näin käyneen, pahoitellaan, ja kerrotaan hyvityksestä, joka tulee automaattisesti tilille tai vaihtoehtoisesti vähennetään seuraavasta laskusta. Ei ikinä missän nimessä milloinkaan niin, että odotetaan että kuka valittaa ja koska, ja sitten aletaan vääntämään muutamasn euron alennuksia niille ketä ymmärsi pyytää.

Vitun pellet, nyt jotakin järkeä jo tähän toimintaan. Kaikkea teidän toimintaa leimaa kilometrien päähän se, että sitä ei todellakaan tehdä asiakaslähtöisesti, asiakasta kunnioittaen. Jos aikomuksena on myydä Telian muitakin palveluita ja brändiä nostaa, niin aika ison joukon edessä vedätte itsenne niin isoon kuoppaan että nousua ei ole eikä tule.100 000 Telian Liiga-tv:n käyttäjää esimerkiksi voi vaikuttaa jo helposti 500 000 ihmisen vaikutuspiiriin ja sille masslle kun aletaan kertomaan kuinka mikään ei Telialla toimi ja kuinka on laskutuksesta asiakaspalveluun kaikki sekaisin niin mainosarvo on taattu.

Lähtökohta on tietty se, että homma toimii kuten pitääkin ja paljon ollaan preseasonilla testattu, jotta kaikki on kunnossa ennen runkosarjan alkua. Vikatilanteita kuitenkin todellisuudessa on hyvin erilaisia ja sen vuoksi on vaikea lähteä erottelemaan tai ennakoimaan hyvityksiä ennen kuin vikatilannetta on tapahtunut. EI ole toki salaisuus, että erilaisista vikatilanteista on hyvitetty, mutta toki ennen sitä ongelma tutkitaan ja korjataan.

JoonasL / Telia
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vähän offtopicina osallistun keskusteluun ja totean, että jos Telia haluaa mullistaa lätkäfanin katsojakokemuksen, niin eikö voisi olla halua myös mullistaa asiakaspalvelun taso.

Itseä ainakin vituttaa suunnattomasti muutama paikka, missä tehdään päätöksiä jo lähtökohtaisesti niin, että tiedetään ettei kaikki jaksa/viitsi valittaa. Tehdään siis osin tulosta epävarman tuotteen kustannuksella. Eihän sitä tietenkään myönnetä, mutta rivien välistä tuo on helppo todeta.

Se automaattinen hyvitysyllätys voisi imagollisesti maksaa itsensä takaisin aika nopeasti.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Hyvityksiä tullaan tarvitsemaan. Tämä on tässä vaiheessa päivän selvää. Täysin uusi konsepti otetaan vähällä testauksella käyttöön. Heti ekalla kierroksella 7 yhtäaikaista peliä ja studiohässäkkä suoraan kylmiltään. Ei varmasti ala toimia tuosta noin nappia painamalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös