Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 481
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Näillä ehdoilla et mitenkään ja Telia varsinkaan ei voi ohjeistaa tekemään mitään heidän käyttöehtojensa vastaista.

On oma valinta asua ulkomailla ja on oma valinta, että mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen, että saa haluamansa Suomalaiset palvelut ulkomailla asuessaan.

Eihän Liigaa pysty katselemaan ollenkaan Euroopan ulkopuolella tällä hetkellä, vaikka olisikin mahdollisuus läheistensä kautta tilata se.
Eikös tässä kohtaa Telia periaatteessa riko EU:n uutta asetusta?

"EU:n kaikissa digitaalialan aloitteissa keskitytään kansalaisiin. Huhtikuun 1. päivästä alkaen eurooppalaiset kuluttajat eivät enää jää vaille digitaalisesti tilaamiaan elokuvia, tv-sarjoja, urheilulähetyksiä, pelejä ja sähköisiä kirjoja, missä tahansa EU:n alueella he matkustavatkin. Uudet säännöt koskevat maksettuja palveluja, mutta ilmaissisällön tarjoajatkin voivat soveltaa niitä. Ne hyödyttävät myös verkkosisällön tarjoajia. Tarjoajien ei tarvitse enää hankkia lisenssejä muille alueille, joilla niiden tilaajat matkustavat." Europa.eu

Mikäli minä oikein luen tätä tekstiä, niin Telian tulisi tarjota suomalaiselle tilaajalle mahdollisuus katsoa Liigan ottelua myös matkustaessaan EU:n alueella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäli minä oikein luen tätä tekstiä, niin Telian tulisi tarjota suomalaiselle tilaajalle mahdollisuus katsoa Liigan ottelua myös matkustaessaan EU:n alueella.
Jos nyt ihan kirjaimellisesti mennään, niin juuri tätähän Telia tarjoaakin. Palvelun tilannut Suomessa asuva henkilö voi täysin vapaasti käyttää palvelua EU:n sisällä missä tahansa maassa, eikä se vaadi mitään erityistoimenpiteitä.

Ongelma koskee sitä, että ulkomailla asuvat henkilöt eivät pysty palvelua tilaamaan.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattanee lukea mun viestit uudelleen, kun tuntuu pointti hukkuneen aika tehokkaasti. Olet oikeassa ihan jokaisessa kohdassa, mutta et tainnut oikein löytää sitä pointtia, mitä tässä hain takaa. Kirjoitukseni ei ollut suunnattu sinulle.

Kirjoitit: "[J]os Suomesta jotain palveluita halusin, niin aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään niiden eteen. En kokenut, että kukaan muu olisi vastuussa siitä, että saan helposti kaiken haluamani, kun olen itse muuttanut Suomesta pois." Tuo kohta minua vitutti, kun minun näkemykseni mukaan se vaiva, mitä nyt olisi pitänyt nähdä, oli kohtuuton. Sinulla varmaan oli muitakin pointteja, mutta vastasin nyt tuohon asiaan. Sitten vastasit minulle, ja vastasin uudelleen vitutusta purkaakseni.

Ja olen kyllä nähnyt viestejäsi, jopa lukenut ne. Minua on ennekin vituttanut vaan tämä suhtautumisesi toisiin asioihin. Toisista asioista olen myös ollut samaa mieltä.

Eikös tässä kohtaa Telia periaatteessa riko EU:n uutta asetusta?

"EU:n kaikissa digitaalialan aloitteissa keskitytään kansalaisiin. Huhtikuun 1. päivästä alkaen eurooppalaiset kuluttajat eivät enää jää vaille digitaalisesti tilaamiaan elokuvia, tv-sarjoja, urheilulähetyksiä, pelejä ja sähköisiä kirjoja, missä tahansa EU:n alueella he matkustavatkin. Uudet säännöt koskevat maksettuja palveluja, mutta ilmaissisällön tarjoajatkin voivat soveltaa niitä. Ne hyödyttävät myös verkkosisällön tarjoajia. Tarjoajien ei tarvitse enää hankkia lisenssejä muille alueille, joilla niiden tilaajat matkustavat." Europa.eu

Mikäli minä oikein luen tätä tekstiä, niin Telian tulisi tarjota suomalaiselle tilaajalle mahdollisuus katsoa Liigan ottelua myös matkustaessaan EU:n alueella.

Telia tarjoaa nämä EU:n alueella. EU:n asetus tarkoittaa siis sitä, että kun sinulla on joku tällainen palvelusopimus EU-maassa A, saat katsella sitä myös EU-maassa B. Se ei tarkoita sitä, että palvelun pitäisi olla myynnissä maassa B, eikä palvelun tarvitse näkyä EU:n ulkopuolella, minkä @Mane mainitsi.

No, Nelforkin ehti jo tämän kirjoittaa, mutta jätetään kumminkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjoitit: "[J]os Suomesta jotain palveluita halusin, niin aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään niiden eteen. En kokenut, että kukaan muu olisi vastuussa siitä, että saan helposti kaiken haluamani, kun olen itse muuttanut Suomesta pois." Tuo kohta minua vitutti, kun minun näkemykseni mukaan se vaiva, mitä nyt olisi pitänyt nähdä, oli kohtuuton. Sinulla varmaan oli muitakin pointteja, mutta vastasin nyt tuohon asiaan. Sitten vastasit minulle, ja vastasin uudelleen vitutusta purkaakseni.

Ja olen kyllä nähnyt viestejäsi, jopa lukenut ne. Minua on ennekin vituttanut vaan tämä suhtautumisesi toisiin asioihin. Toisista asioista olen myös ollut samaa mieltä.
En ymmärrä miksi noista kirjoituksista täytyy vittuuntua? Kirjoitinkin, että on ihan luonnollista ja hyväksyttävää, että harmittaa ja vituttaa, jos palveluita ei saa hankittua entiseen tapaan. Pointtini oli vain siinä, että ei Telia tätä tahallaan ja ilkeyttään tee. Olen vain niin pirun kyllästynyt siihen, että Telia nähdään jonain älyttömänä mörkönä, joka pyrkii tekemään kaikkien elämästä mahdollisimman vaikeaa. Telia on tehnyt paljon asioita väärin ja sitä täytyykin kritisoida, mutta tämä touhu vain menee pirusti yli välillä. Kirjoittelusta katoaa kaikki järjen hivenetkin, kun ei kyetä katsomaan enää mitään asioita objektiivisesti.

Minä vain koen, että tämä yli läikkyvä kirjoittelu johtaa ennen pitkää siihen, että Telia ei saa jatkiksesta mitään irti. Tästä on yhteistyö kaukana, kun joka toinen viesti on täynnä itkuparkua vailla mitään tolkkua ja rakentavasta palautteesta ei ole tietoakaan.

Jos objektiivisempi suhtautuminen asioihin vituttaa, niin se on mielestäni varsin huolestuttavaa.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Jos nyt ihan kirjaimellisesti mennään, niin juuri tätähän Telia tarjoaakin. Palvelun tilannut Suomessa asuva henkilö voi täysin vapaasti käyttää palvelua EU:n sisällä missä tahansa maassa, eikä se vaadi mitään erityistoimenpiteitä.

Ongelma koskee sitä, että ulkomailla asuvat henkilöt eivät pysty palvelua tilaamaan.
Selvä, hyvä juttu. Itsellä ei ole tuosta omakohtaista kokemusta, mutta lukihärön siivittämänä ymmärsin asian myös niin, että Suomessa palvelun tilanneet asiakkaat eivät voisi nykyisellään katsoa lähetyksiä EU maissa reissatessaan. Mutta hienoa, että tämä toimii siis niin kuin pitääkin!
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä miksi noista kirjoituksista täytyy vittuuntua?

Olet sinänsä oikeassa, en minä varsinaisesti noista kirjoituksistasi vittuuntunut. Minä vittuunnuin Telian antiikkisesta konseptista, joka ei sovi lainkaan palveluun, jota he nyt myyvät. Sinun kirjoituksesi vain syventävät sitä vitutusta.

Miksi ne sitten syventävät vitutusta? Mietipä itse tilannetta, jossa olet siellä lähikaupassasi (ks. joku aikaisempi sivu) ostamassa niitä kananmunia. Tarjoat maksukorttiasi kassalla, mutta kassa kertoo, ettei voi myydä sinulle, koska he ovat ennen myyneet paperia tonneittain. Eivät ole siksi viitsineet hankkia korttipäätettä, vaan laskuttavat asiakkaita. Sinulle ei kuitenkaan voida lähettää laskua sähköpostiin, kun sinulla ei ole kotiosoitetta Suomessa. Siihen sitten joku neropatti taaempana jonossa rupeaa selittämään, kuinka joskus se on vaan nähtävä enemmän vaivaa kananmunien ostamiseksi. Avaako tämä analogia yhtään tilannetta?

Edit. Lisättäköön vielä, että ne vituttavat tämän yhden asian kohdalta. Sinulla on ihan hyviä kirjoituksia ja pointteja muilta osin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olet sinänsä oikeassa, en minä varsinaisesti noista kirjoituksistasi vittuuntunut. Minä vittuunnuin Telian antiikkisesta konseptista, joka ei sovi lainkaan palveluun, jota he nyt myyvät. Sinun kirjoituksesi vain syventävät sitä vitutusta.

Miksi ne sitten syventävät vitutusta? Mietipä itse tilannetta, jossa olet siellä lähikaupassasi (ks. joku aikaisempi sivu) ostamassa niitä kananmunia. Tarjoat maksukorttiasi kassalla, mutta kassa kertoo, ettei voi myydä sinulle, koska he ovat ennen myyneet paperia tonneittain. Eivät ole siksi viitsineet hankkia korttipäätettä, vaan laskuttavat asiakkaita. Sinulle ei kuitenkaan voida lähettää laskua sähköpostiin, kun sinulla ei ole kotiosoitetta Suomessa. Siihen sitten joku neropatti taaempana jonossa rupeaa selittämään, kuinka joskus se on vaan nähtävä enemmän vaivaa kananmunien ostamiseksi. Avaako tämä analogia yhtään tilannetta?

Edit. Lisättäköön vielä, että ne vituttavat tämän yhden asian kohdalta. Sinulla on ihan hyviä kirjoituksia ja pointteja muilta osin.
Ymmärtäisin paremmin, jos olisin puhunut sellaisesta tilanteesta, että minulla ei olisi mitään kokemusta vastaavasta asiasta. Puhuin kuitenkin siitä näkökulmasta ja ajattelumallista, mikä itselläni oli ulkomailla asuessa. Kaikki eivät näe toki asioita samalla tavalla, mutta yritin tuon oman kokemuksen kautta ehkä tasoittaa hieman sitä näkökantaa, mitä täällä yleisesti asiasta ilmoilla on.

Kyllä minuakin harmitti, että monia Suomalaisia palveluita oli vaikeaa tai jopa mahdotonta hyödyntää ulkomailla asuessa, mutta en minä lähtenyt siitä ketään syyllistämään tai vittuuntumaan mitään yritystä kohtaan. Vaikka se kuinka onkin nykypäivää, että kaiken pitäisi olla helposti saatavilla riippumatta asuinmaasta, niin ei yrityksillä yleisesti ottaen ole mitään velvoitetta ulkomailla asuvia kohtaan. Heille voi ja pitääkin esittää toiveita, mutta en vain itse ymmärrä sitä, että tästä vittuunnutaan ko. yritystä kohtaan, vaikka he eivät periaatteessa tee mitään väärin tai pyri aiheuttamaan sinulle mitään pahaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pahintahan tässä on, että kaikesta päätelleen Telia pyrkii tekemään voittoa, ei myymällä Liigaa, vaan kaikella muulla.

Tässä ollaan nyt ongelman ytimessä. Me nauretaan Fifan korruptiolle ja joidenkin maiden palloliittojen omaan taskuun pistämisestä ja ties mistä. Korruptiota esiintyy Suomessa melko vähän ja tässäkään tuskin sitä ainakaan rikossyytteisiin asti ole olemassa.

Kuitenkin de facto kansallislajimme on alistettu perseraiskauksen uhriksi kuka tietää millä saunasopimuksella.

Liigan pitäisi näkyä vaikka sitä varten perustetulla erillisellä yhtiöllä minkä ainoa intressi olisi tuottaa yhtä palvelua. Maailma on täynnä yrityksiä mitkä tekevät enemmän tai vähemmän vain yhtä tuotetta.

Nyt Telia on vain kirpputori mistä saa vähän sitä ja tätä ja ehkä kanamunia, jos hyvin käy.

Missä on Liigan vastuu, kaikki ei tosiaan olekaan Telian syytä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minuakin harmitti, että monia Suomalaisia palveluita oli vaikeaa tai jopa mahdotonta hyödyntää ulkomailla asuessa, mutta en minä lähtenyt siitä ketään syyllistämään tai vittuuntumaan mitään yritystä kohtaan.

Minua taas ei harmittaisi pätkän vertaa, enkä vittuuntuisi yritystä kohtaan, jos koko tilanne ei olisi ko. yrityksestä lähtöisin. On ihan normaalia, että valtaosaa suomalaisista palveluista en pysty hyödyntämään ulkomailla. Jos nyt puhutaan vain vastaavista palveluista, en voi katsoa HBO:n suomalaista versiota (onko se nyt sitten Nordic), Netflix on paikallinen versio täällä, ei suomen Netflix, ja siinä on eri sarjat ja leffat. Kun kävin Suomessa, olisin voinut Amazon Primelta katsoa elokuvan Hot Fuzz. Täällä se ei onnistu, ja hyväksyn sen. Ruudun kohdalla hyväksyin sen, että maksoin saman hinnan, mutta näin sieltä palvelusta vain Liigaa ja jotain kotimaista tuotantoa, koska muuta he eivät saaneet ulkomailla näyttää. Oikeudet on maantieteellisesti näissä tapauksissa rajattu, eikä se minua sen kummemmin harmita, vaikka joskus toivoisin muutosta tilanteeseen. Tekijänoikeusmaailma internetissä on vaan sellainen vyyhti, että se ei ihan hetkessä selviä.

Se, että en voi Telialta tilata Liigapassia tai joukkuepassia johtuu vain Teliasta itsestään. Sillä on oikeudet näyttää Liigaa ulkomailla, eikä sille ole teknistä estettä, kun kerran se näkyykin jo, vähintään EU-maissa. Se ei vain ole viitsinyt tehdä sitä mahdolliseksi puolessatoista vuodessa. Ja siksi minua vituttaa. Kyllä mä tiedän, että se ei ole henkilökohtaista, mutta se vituttaa kuitenkin. Ihan samalla tavalla varmaan vituttaisi itse kutakin, jos munakauppa hyväksyisi Visa Electronin mutta ei Maestroa, vaikka kyseessä ei ole henkilökohtainen vittuilu Maestron omistajia kohtaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua taas ei harmittaisi pätkän vertaa, enkä vittuuntuisi yritystä kohtaan, jos koko tilanne ei olisi ko. yrityksestä lähtöisin. On ihan normaalia, että valtaosaa suomalaisista palveluista en pysty hyödyntämään ulkomailla. Jos nyt puhutaan vain vastaavista palveluista, en voi katsoa HBO:n suomalaista versiota (onko se nyt sitten Nordic), Netflix on paikallinen versio täällä, ei suomen Netflix, ja siinä on eri sarjat ja leffat. Kun kävin Suomessa, olisin voinut Amazon Primelta katsoa elokuvan Hot Fuzz. Täällä se ei onnistu, ja hyväksyn sen. Ruudun kohdalla hyväksyin sen, että maksoin saman hinnan, mutta näin sieltä palvelusta vain Liigaa ja jotain kotimaista tuotantoa, koska muuta he eivät saaneet ulkomailla näyttää. Oikeudet on maantieteellisesti näissä tapauksissa rajattu, eikä se minua sen kummemmin harmita, vaikka joskus toivoisin muutosta tilanteeseen. Tekijänoikeusmaailma internetissä on vaan sellainen vyyhti, että se ei ihan hetkessä selviä.

Se, että en voi Telialta tilata Liigapassia tai joukkuepassia johtuu vain Teliasta itsestään. Sillä on oikeudet näyttää Liigaa ulkomailla, eikä sille ole teknistä estettä, kun kerran se näkyykin jo, vähintään EU-maissa. Se ei vain ole viitsinyt tehdä sitä mahdolliseksi puolessatoista vuodessa. Ja siksi minua vituttaa. Kyllä mä tiedän, että se ei ole henkilökohtaista, mutta se vituttaa kuitenkin. Ihan samalla tavalla varmaan vituttaisi itse kutakin, jos munakauppa hyväksyisi Visa Electronin mutta ei Maestroa, vaikka kyseessä ei ole henkilökohtainen vittuilu Maestron omistajia kohtaan.
Kuten sanottu, niin ymmärrän vittuuntumisen ihan täysin. Tästä voi ja saa vittuuntua ihan rajattoman paljon, sillä ei ole minulle mitään merkitystä. En vain ymmärrä yritystä kohtaan vittuuntumista, koska se ei kuitenkaan ole mitenkään vastuussa siitä mitä palveluita sinä pystyt ulkomailla asuvana käyttämään. Telia pystyy sen mahdollistamaan, kyllä, mutta se ei ole vastuussa siitä, että sinä olet päättänyt muuttaa pois siitä maasta, mihin kyseinen palveluntarjoaja lähtökohtaisesti palveluitaan tarjoaa.

Mutta kuten todettua, niin minäkin todellakin toivon tähän tilanteeseen muutosta ja tulen myös itse vittuuntumaan Telialle, mikäli he eivät lupauksistaan huolimatta tee asialle tulevaisuudessa mitään. Nyt Telia on kuitenkin luvannut tähän muutosta ja sitä kautta koen sen olevan jatkossa myös vastuussa lupauksistaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä vastuu? Itseäänhän Liiga tässä tuhoaa, kun ei näe rahakasojen taakse, mutta eihän se nyt vastuussa ole kuluttajien suuntaan millään tavalla.

Onhan se vastuussa sen verran, että kilpailutuksen jälkeen ei olisi pitänyt ottaa halvinta ja epämääräistä palvelua. Eikun sitä mikä maksaa eniten ja lupaa kuut taivaalta ilman konkretiaa.

Jos tosiaan oli niin surullinen tilanne missä ei ollut vaihtoehtoja, niin silloin olen todella huolestunut lajimme tilanteesta. Onko tämä loppuun asti mietitty, jos tähän laitetaan nimet paperiin, niin onko toimiva palvelu puolentoista vuoden päästä.

Ymmärsikö palvelun ostaja mitä on ostamassa ja vaikka sen, että rajan takana ei pelit näy.

Telia pystyy sen mahdollistamaan, kyllä, mutta se ei ole vastuussa siitä, että sinä olet päättänyt muuttaa pois siitä maasta, mihin kyseinen palveluntarjoaja lähtökohtaisesti palveluitaan tarjoaa.

Ei tietenkään ole vastuussa, mutta miksi ei vain voisi avata sitä datakaapelia Viipuriin, jos kerran Joensuussa tai Lappeenrannassa näkyy pelit.

Olisi vain kiva kuulla mikä siinä nyt on niin haasteellista. Tuo ei mitenkään voi olla iso muutos ja sen tekisi nopeasti, jos tahtoa olisi.

Tarkoitan siis sitä, että miten voi olla Suomesta ostettu palvelu mikä lakkaa kuin seinään muutaman kilometrin päässä. Siinä ei ole mitään järkeä eikä kukaan hyödy siitä.
 
Viimeksi muokattu:

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanottu, niin ymmärrän vittuuntumisen ihan täysin. Tästä voi ja saa vittuuntua ihan rajattoman paljon, sillä ei ole minulle mitään merkitystä. En vain ymmärrä yritystä kohtaan vittuuntumista, koska se ei kuitenkaan ole mitenkään vastuussa siitä mitä palveluita sinä pystyt ulkomailla asuvana käyttämään. Telia pystyy sen mahdollistamaan, kyllä, mutta se ei ole vastuussa siitä, että sinä olet päättänyt muuttaa pois siitä maasta, mihin kyseinen palveluntarjoaja lähtökohtaisesti palveluitaan tarjoaa.

No yritä nyt vielä ymmärtää se, että Telia on nyt ottanut haltuunsa palvelun, joka on toiminut ulkomailla ihan ongelmitta viisi vuotta. Eli maksoin sillä Maestrolla ne munat vielä viime viikolla, mutta tänään ei sitten enää käykään. Jos oltaisiin vuodessa 2013, ei vituttaisi. Tai vuodessa 1983. Tempora mutantur, nos et mutamur in illis. En mä voi lähestyä Teliaa tässä asiassa puhtaalta pöydältä, vaan kyllä se mistä ollaan tulossa vaikuttaa suhtautumiseen.

Nyt Telia on kuitenkin luvannut tähän muutosta ja sitä kautta koen sen olevan jatkossa myös vastuussa lupauksistaan.

Onko Telia luvannut muutosta? Tässä on poiminnat @Telia lta tästä ketjusta hakusanalla ulkomailla.

Tällä hetkellä meidän verkkokaupan tilaukset vaatii tunnistautumiseen mobiilivarmenteen tai suomalaisen verkkopankkitunnistautumisen. Laitoin tästäkin tuotepäällikön suuntaan kyselyä, että miten onnistuu jos asuu virallisesti ulkomailla. Palaan siis tähän, kun saan asiaan varmuuden.

Kyllä tämä asia meitä tottakai kiinnostaa, kuten olen aiemminkin tähän ketjuun kommentoinut. Meillä on tosiaan tähän saakka ollut vain liittymiä ja palveluita, mitä on myyty Suomessa, joten tällaiselle ei ole aiemmin ollut tarvetta. Ymmärrän että nämä minun kirjoitukset tästä asiasta voi vaikuttaa ihan selittelyltä ja höpötykseltä, mutta aidosti hommaa pyritään edistämään. Kerrotaan toki heti jos muutoksia on tiedossa.

Ulkomailla asuvien osalta tilanne on ennallaan eli valitettavasti tilaus ei toistaiseksi onnistu. Tähän ei ainakaan lähiaikoina ole tulossa muutosta, mutta emme ole asiaa myöskään unohtaneet. Tällä hetkellä keskitymme kuitenkin Liigakauden alkuun ja että lähetyksissä kaikki toimii kuten pitääkin.

Toisesta ketjusta:
Ulkomailla asuvilla ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta tilata Liigan paketteja. Tämä johtuu siitä, että meillä on käytössä liittymissä ja tv-palveluissa vain jälkikäteinen laskutus, joka edellyttää henkilötunnuksen ja virallisen osoitteen Suomessa.

Täällä on jopa jotkut spekuloinut, että meitä ei kiinnostaisi tai ei haluta kehittää palveluita. Tämä ei pidä paikkaansa, kun näihin tapauksiin etsitään kyllä ratkaisuja.

Meillä on Telia TV:ssä kanavapaketteja, joissa on oikeudet esittää niitä vain EU-alueella, mutta Liigan osalta esitysoikeudet on laajemmat. Tällä hetkellä siis kaikkia sisältöjä voi katsella EU-alueella, mutta tilannetta toki selvitetään että saadaanko Liigan osalta sisällöt näkymään laajemmalle alueelle. Tästä ei siis ole toistaiseksi tarkempaa tietoa, mutta tilanne on tosiaan selvityksessä ja toiveet siis tämänkin osalta huomioitu.

Eli asia on viety eteenpäin, pyritään edistämään, eikä asiaa ole unohdettu Ratkaisuja etsitään ja tilanne on selvityksessä. Jos sinulla on jossain tiedossa lupaus asian tekemisestä, niin kerro toki, koska ainakaan hetkessä en sellaista löydä. Tässä käy helposti niin, että kuten niiden "ilmaisten" harjoitusmatsien kohdalla, ihmiset tulkitsevat Telian sanomiset omien toiveidensa mukaisesti. Ja sitten Nelfor vittuuntuu ihan turhaan, koska eihän se Telia ollut mitään luvannut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tietenkään ole vastuussa, mutta miksi ei vain voisi avata sitä datakaapelia Viipuriin, jos kerran Joensuussa tai Lappeenrannassa näkyy pelit.

Olisi vain kiva kuulla mikä siinä nyt on niin haasteellista. Tuo ei mitenkään voi olla iso muutos ja sen tekisi nopeasti, jos tahtoa olisi.

Tarkoitan siis sitä, että miten voi olla Suomesta ostettu palvelu mikä lakkaa kuin seinään muutaman kilometrin päässä. Siinä ei ole mitään järkeä eikä kukaan hyödy siitä.
En tiedä esitätkö tässä nyt tyhmää, vai mistä kiikastaa, mutta varmasti lopulta ymmärrät mistä tässä on kyse, jos oikein yrität. Muutos on tottakai mahdollista tehdä, mutta ihan niin simppeli muutos se ei tässä tapauksessa ole, kuin yrität nyt antaa ymmärtää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No yritä nyt vielä ymmärtää se, että Telia on nyt ottanut haltuunsa palvelun, joka on toiminut ulkomailla ihan ongelmitta viisi vuotta. Eli maksoin sillä Maestrolla ne munat vielä viime viikolla, mutta tänään ei sitten enää käykään. Jos oltaisiin vuodessa 2013, ei vituttaisi. Tai vuodessa 1983. Tempora mutantur, nos et mutamur in illis. En mä voi lähestyä Teliaa tässä asiassa puhtaalta pöydältä, vaan kyllä se mistä ollaan tulossa vaikuttaa suhtautumiseen.
Jos Telia olisi tähänkin asti toiminut palveluntarjoajana ja olisi yhtäkkiä muuttanut tarjontaansa siten, että ulkomailla asuvat eivät enää voisi tilata, niin ymmärtäisin vittuuntumisen yritystä kohtaan.

Nyt näin ei ole, joten ymmärrän sen yleisen vittuuntumisen, mutta en vittuuntumista Teliaa kohtaan. Tämä ei tästä mihinkään muutu, mielipiteemme vain eroavat.

Eli asia on viety eteenpäin, pyritään edistämään, eikä asiaa ole unohdettu Ratkaisuja etsitään ja tilanne on selvityksessä. Jos sinulla on jossain tiedossa lupaus asian tekemisestä, niin kerro toki, koska ainakaan hetkessä en sellaista löydä. Tässä käy helposti niin, että kuten niiden "ilmaisten" harjoitusmatsien kohdalla, ihmiset tulkitsevat Telian sanomiset omien toiveidensa mukaisesti. Ja sitten Nelfor vittuuntuu ihan turhaan, koska eihän se Telia ollut mitään luvannut.
Niin siis eihän sieltä tietenkään suoraa lupausta ole annettu, mutta sen suuntaisia kommentteja kuitenkin, että joko tilanne ei muutu ja sille annetaan hyvä selitys, tai sitten se muuttuu. Muutoin on asiakkailla kaikki ainekset vittuuntua Telian toimintaan.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllä minuakin harmitti, että monia Suomalaisia palveluita oli vaikeaa tai jopa mahdotonta hyödyntää ulkomailla asuessa, mutta en minä lähtenyt siitä ketään syyllistämään tai vittuuntumaan mitään yritystä kohtaan. Vaikka se kuinka onkin nykypäivää, että kaiken pitäisi olla helposti saatavilla riippumatta asuinmaasta, niin ei yrityksillä yleisesti ottaen ole mitään velvoitetta ulkomailla asuvia kohtaan. Heille voi ja pitääkin esittää toiveita, mutta en vain itse ymmärrä sitä, että tästä vittuunnutaan ko. yritystä kohtaan, vaikka he eivät periaatteessa tee mitään väärin tai pyri aiheuttamaan sinulle mitään pahaa.


Telialla on yksinoikeus näyttää liigaa ulkomailla, mutta se ei sitä yksinoikeuttaan käytä --> kukaan ei näytä Liigaa ulkomailla. Sinun mielestäsi tästä ei ole syytä vittuuntua, koska Telialla ei ole velvoitetta heitä kohtaan ja se saa itse ostamillaan oikeuksilla tehdä mitä huvittaa.

Samalla logiikalla, jos Telia jostain syystä ei näyttäisi otteluita Suomessa tai esimerkiksi yksittäisessä kaupungissa ollenkaan, vaikka oikeudet ovatkin, niin tämän kaupungin, tai koko Suomen, kuluttajilla ei olisi syytä olla vittuuntunut, koska Telia ei ole heille tilivelvollinen.
 
Viimeksi muokattu:

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei tästä mihinkään muutu, mielipiteemme vain eroavat.

Sovitaan näin.

Niin siis eihän sieltä tietenkään suoraa lupausta ole annettu, mutta sen suuntaisia kommentteja kuitenkin, että joko tilanne ei muutu ja sille annetaan hyvä selitys, tai sitten se muuttuu. Muutoin on asiakkailla kaikki ainekset vittuuntua Telian toimintaan.

Mikä tämä hyvä selitys mielestäsi olisi? Ja millä aikavälillä näet perustelluksi odottaa joko muutosta tai selitystä? Kuusi vuotta?

Jos nyt jotain tässä olen oppinut, niin lukemaan Telian tiedotuksen aika tarkkaan. Toistaiseksi annetut kommentit ovat ihan perusjargonia asioiden selvittämisestä (enkä toki muuta asiakaspalvelijoilta odottaisikaan). Siihen ei kannata panna juuri painoa. Että ennen konkreettista infoa joko täällä tai toisaalla varaan itselleni oikeuden vittuuntua Telian toiminnan puutteeseen asiassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Telialla on yksinoikeus näyttää liigaa ulkomailla, mutta se ei sitä yksinoikeuttaan käytä --> kukaan ei näytä Liigaa ulkomailla. Sinun mielestäsi tästä ei ole syytä vittuuntua, koska Telialla ei ole velvoitetta heitä kohtaan.

Samalla logiikalla, jos Telia jostain syystä ei näyttäisi otteluita Suomessa tai esimerkiksi yksittäisessä kaupungissa ollenkaan, vaikka oikeudet ovatkin, niin kuluttajilla ei olisi syytä olla vittuuntunut, koska Telia ei ole heille tilivelvollinen.

En tiedä esitätkö tässä nyt tyhmää, vai mistä kiikastaa, mutta varmasti lopulta ymmärrät mistä tässä on kyse, jos oikein yrität. Muutos on tottakai mahdollista tehdä, mutta ihan niin simppeli muutos se ei tässä tapauksessa ole, kuin yrität nyt antaa ymmärtää.

Tuostahan se kiikastaa missä kerrotaan. Syytä haluttomuuteen ei ole kerrottu.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tosiaan oli niin surullinen tilanne missä ei ollut vaihtoehtoja, niin silloin olen todella huolestunut lajimme tilanteesta. Onko tämä loppuun asti mietitty, jos tähän laitetaan nimet paperiin, niin onko toimiva palvelu puolentoista vuoden päästä.

Ymmärsikö palvelun ostaja mitä on ostamassa ja vaikka sen, että rajan takana ei pelit näy.

En olisi yllättynyt vaikka Telia olisi ollut ainoa varteenotettava vaihtoehto Liigan näyttämiselle. Voihan olla että neuvottelupöydässä on ollut useampi lafka, mutta tuskin moni on ollut valmis maksamaan mitään Telian maksamia summia, tai edes sellaisia summia joilla Liiga haluaa tuotettaan myydä. Discoveryn kai huhuttiin olleen kiinnostunut, varmaan Sanomakin jätti jonkun tarjouksen. Firmojen pitää haistella tuotteen tappiollisuuden mahdollisuuksia, ja Liiga-tuottessa ne tappiot haisee kauas. Sanoma teki abaut kaikki taikatemput, mutta tappiota hekin tuosta kuittasivat. Oikeuksista maksamisen päälle pitää vielä pyörittää Suomen mittakaavassa täysin poikkeuksellista tuotantoa, joka tietenkin maksaa maltaita. Liigalle ja seuroille tämä tehty diili oli erinomainen, TV-rahat nousee ja se on Sanoman sopimuksen jälkeen jopa mielestäni aika ihmeellistä. Jos noista nousseista TV-rahoista suurin osa päätyy seuroille, niin siinä on ylimääräisiä satojatuhansia joita seurat voi sijoittaa toimintansa kehittämiseen, tai vakaat seurat vaikka yhteen huippupelaajaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telialla on yksinoikeus näyttää liigaa ulkomailla, mutta se ei sitä yksinoikeuttaan käytä --> kukaan ei näytä Liigaa ulkomailla. Sinun mielestäsi tästä ei ole syytä vittuuntua, koska Telialla ei ole velvoitetta heitä kohtaan ja se saa itse ostamillaan oikeuksilla tehdä mitä huvittaa.

Samalla logiikalla, jos Telia jostain syystä ei näyttäisi otteluita Suomessa tai esimerkiksi yksittäisessä kaupungissa ollenkaan, vaikka oikeudet ovatkin, niin tämän kaupungin, tai koko Suomen, kuluttajilla ei olisi syytä olla vittuuntunut, koska Telia ei ole heille tilivelvollinen.
Jos Telia ei näyttäisi otteluita jossain yksittäisessä Suomen kaupungissa, niin siihen tuskin olisi mitään järkevää syytä ja se olisi pelkkää vittuilua asiakkaille. Ei näitä asioita voi vertailla miten vain mihin vain, koska ei siinä vain ole järkeä.

Ja kuten olen monta kertaa sanonut, niin tilanne saa vituttaa ja siitä saa yleisesti vittuuntua. Se on jopa täysin ymmärrettävää. Nyt on vain sellainen tilanne, että on olemassa ihan järkevä selitys sille, miksi tilanne on sellaine kuin se nyt on, joten en ymmärrä miksi tästä pitää hermoja Telian suuntaan menettää. Tuntuu lähinnä lapselliselta "kaikki mulle heti nyt" -tyyppiseltä itkemiseltä. Aina ei vain kaikki asiat elämässä mene omalla kohdalla täydellisesti ja sitten pitää vain sopeutua tilanteeseen, kunnes tilanne muuttuu.

Mua vain vituttaa tämä itsekäs ajattelu, jossa ei edes yritetä miettiä asioita useammalta kantilta, vaan katsotaan kaikkea sen oman navan kautta. Asioille on usein olemassa ihan järkeviä selityksiä, jos vain vähän kykenee nostamaan päätään ja ajattelemaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mua vain vituttaa tämä itsekäs ajattelu, jossa ei edes yritetä miettiä asioita useammalta kantilta, vaan katsotaan kaikkea sen oman navan kautta. Asioille on usein olemassa ihan järkeviä selityksiä, jos vain vähän kykenee nostamaan päätään ja ajattelemaan.

Minua vituttaa se, että on yli kymmenen vuotta uraa takana eri maissa ja mikään ei ole muuttunut, kaikkialla on samanlaista. Samat ongelmat pystyy näkemään ja siksi olin jo toukokuussa huolissani. Ei ole mitään tarvetta sanoa "mähän tiesin", mutta aika usein menneisyys kertoo tulevastakin. Niin se vain menee. Siksihän vaikka luottotiedottomia kohdellaan eriarvoisesti, koska niillä on menneisyys.

Se on todella kummallista kuinka firma puuttuu vaikka työntekijän päihdeongelmaan ja samalla ei nähdä oman pesän ongelmia. Tai siis nähdäänkin joissain tapauksissa, mutta sanotaan vain ei tälle nyt mitään voi.

Nykyisessäkin pörssiyhtiössä mistä leipää ja kaljaa tulee on aivan naurettava sirkus menossa ja pari tiimikaveria on jo lähtenyt menemään.

Näillä lupauksilla ja vaatimusmäärittelyillä tämä ei koskaan tullut onnistumaan, mutta muuta mainostettiin. Se ei vain ole sen kummempi asia eikä mitään itsekästä ajattelua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
varmaan Sanomakin jätti jonkun tarjouksen.

Sanomallahan oli optio, mutta päättivät jättää sen käyttämättä. Tekivät tappiota jo aiemmalla hinnalla ja nyt olisi sitten pitänyt vielä nokittaa Telian tarjoukseen.
 

Grafix

Jäsen
Ja kuten olen monta kertaa sanonut, niin tilanne saa vituttaa ja siitä saa yleisesti vittuuntua. Se on jopa täysin ymmärrettävää. Nyt on vain sellainen tilanne, että on olemassa ihan järkevä selitys sille, miksi tilanne on sellaine kuin se nyt on, joten en ymmärrä miksi tästä pitää hermoja Telian suuntaan menettää.

Mikä se selitys sitten on? En ainakaan itse ole nähnyt Telian kertomana mitään järkevää selitystä sille, miksei Liigaa ei voi tilata ulkomaille. Mistään lähetysoikeuksista tai vastaavistahan se ei voi olla kiinni, koska mitään geoblokkausta ei harrasteta. Kukaan ei nähdäkseni ole perustellut sitäkään miksi käyttäjällä tulee olla suomalainen kotiosoite. Sellainen nyt vaan jostain syystä pitää löytyä kun tähänkin asti niin on ollut.
 

Laskisset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko joku kokeillut katsoa liigaa Apple Tv 3 kanssa? Millainen laatu ja onko helppokäyttöinen. Apple tv:tä ei itselläni ikinä ole ollut, mutta nyt olisi mahdollisuus saada sellainen käytettynä ja halvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös