Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 775 172
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei näitä luottopäätöksiä toki hatusta vedetä, vaan siihen vaikuttaa moni asia. Hyvänä uutisena voin kertoa, että olemme tehneet juuri muutoksia luottopäätösprosessiin eli jatkossa kaikki asiakkaat, joilla on maksuhäiriömerkintä, saavat Liigan joko ennakko- tai vakuusmaksulla.

Kuulostaa lupaavalta, mutta miten ne ulkomailla asuvat. Onko joku tilinumero antaa minne voi laittaa ennakko- tai vakuusmaksun.

Vai tehtiinkö tämäkin muutos tekemättä sitä kunnolla loppuun.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Joissakin Arris 5305W -digibokseissa on ongelmaa ohjelmiston latauksen kanssa. Viankorjaus on käynnissä. Voimme manuaalisesti valtuuttaa laitteesi verkkoon, jos teet häiriöilmoituksen ja kirjaat viestikenttään laitteen ETH MAC-tiedon, joka löytyy digiboksin pohjasta.

Häiriöilmoitus, jossa ETH MAC, on nyt tehty. Ei tässä onneksi vielä kiire ole, kun kausi ei ole vielä alkanut.
 

Telia

Jäsen
Kuulostaa lupaavalta, mutta miten ne ulkomailla asuvat. Onko joku tilinumero antaa minne voi laittaa ennakko- tai vakuusmaksun.

Vai tehtiinkö tämäkin muutos tekemättä sitä kunnolla loppuun.
Ulkomailla asuvien osalta tilanne ei ole muuttunut. Tilaus on mahdollista ainoastaan silloin, kun virallinen osoite on Suomessa.

Joonas S. / Telia
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ulkomailla asuvien osalta tilanne ei ole muuttunut. Tilaus on mahdollista ainoastaan silloin, kun virallinen osoite on Suomessa.

Joonas S. / Telia
Hieno päätös jolla varmistuu tämän keskustelun aktiivisuus ja ylhäällä pysyminen. Ihan mielenkiinnosta utelen miksi ulkomailla asuville ei haluta tarjota mahdollisuutta hankkia palvelua?
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hieno päätös jolla varmistuu tämän keskustelun aktiivisuus ja ylhäällä pysyminen. Ihan mielenkiinnosta utelen miksi ulkomailla asuville ei haluta tarjota mahdollisuutta hankkia palvelua?

Ihan mutulla voisin veikata, että tämä joukko on niin marginaalinen, että siihen ei kannata sen enempää laittaa resursseja.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihan mutulla voisin veikata, että tämä joukko on niin marginaalinen, että siihen ei kannata sen enempää laittaa resursseja.
Laskuun tarvitaan varmaan osoite, mutta sekin korjaantuisi jos maksu olisi samalla tavalla kuin kaikilla muilla. Eli maksu lähtee samantien.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan mutulla voisin veikata, että tämä joukko on niin marginaalinen, että siihen ei kannata sen enellämpää laittaa resursseja.

Syy on se, että dinosaurusajan järjestelmä ei taivu siihen. Kun ei vain taivu,

Toinen syy on se, että voidaan kotimaassa mainostaa kuinka Liiga näkyy kaikille eikä ymmärretä kuinka iso joukko se on missä olisi potentiaalisia asiakkaita ja ihmisiä millä on Suomen passi.

Jos olisi Suomessa joku muutaman sadantuhannen asukkaan kaupunki, niin eihän sitä blokattaisi pois. Nyt niin on kuitenkin tehty, täysin sama asia. Mitä ne tarkat mainoslauseet nyt olikaan, mutta jokainen suomalainen ei yksinkertaisesti näe pelejä.

Laskuun tarvitaan varmaan osoite, mutta sekin korjaantuisi jos maksu olisi samalla tavalla kuin kaikilla muilla. Eli maksu lähtee samantien.

En ole koditon, laittaisin osoitteeni samantien, jos joku tsättipalvelusta vaikka vastaanottaisi sen.
--

Jos nyt kuviteltaisiin, että ulkomailta ei ole paljoa asiakkaita, niin miksi sitä ei voisi tehdä manuaalisesti joku vaikka puolipäiväisenä. Tämä on juuri sitä politikointia missä illalla kotona nukkumaan mennessä kyllä johtaja tietää ei tämä aivan hyvin mene. Sitten vain aamulla taas puku päälle ja tiukka duuninaama.

Laittaisivat vaikka ulkomaan laskutuslisän.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sellaisia ulkomailla asuvia suomalaisia joilla ei ole esim läheistensä kautta mahdollisuutta tilata Liigaa on varmaan todella vähän. Ei sen silti niin pitäisi mennä, mutta käytännössä ongelma on aika vähäinen.
Mitenkähän jotkut ulkomaiset skoutit yms liigaa tai ottelutallenteita katselee. Onko liigalla tunnuksia valmiina tätä varten tms.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenkähän jotkut ulkomaiset skoutit yms liigaa tai ottelutallenteita katselee. Onko liigalla tunnuksia valmiina tätä varten tms.

Mielenkiintoinen havainto, enpä ole tuollaista ajatellut. Toivottavasti joku on.

Totta kai jollain tavalla saisi vaikka läheisten kautta jonkun paketin hankittua. Mutta ei se voi toimia yhdessä koko Suomen tärkeimmässä ja tunnetuimmassa tuotteessa niin, että pitäisi vaivata muita.

En tietenkään koskaan Suomessa käydessäni maksa majoituksesta mitään, mutta se on väliaikaista. Sitten mennään omaan kotiin ja vastavierailulle tullaan. Ei voi olla niin, että pitäisi vaivata jotain pysyvästi.

Sekin kai toimisi, että joku kaveri ottaa paketin ja sitten jaettaisiin tunnukset, jos kerran kaksi samanaikaista saa olla. Sekin vain olisi säätämistä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Sellaisia ulkomailla asuvia suomalaisia joilla ei ole esim läheistensä kautta mahdollisuutta tilata Liigaa on varmaan todella vähän. Ei sen silti niin pitäisi mennä, mutta käytännössä ongelma on aika vähäinen.

Eihän Liigaa pysty katselemaan ollenkaan Euroopan ulkopuolella tällä hetkellä, vaikka olisikin mahdollisuus läheistensä kautta tilata se.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sellaisia ulkomailla asuvia suomalaisia joilla ei ole esim läheistensä kautta mahdollisuutta tilata Liigaa on varmaan todella vähän.
En löytänyt mistään Telian Liigapassien käyttöehtoja, mutta epäilen, että siellä kielletään tunnusten jakaminen muuten kuin oman talouden kesken. Vai onko tosiaan sallittua ostaa passi ns. puoliksi kaverin kanssa kun katselu onnistuu kahdessa paikassa yhtä aikaa. TeliaTV:n käyttöehdoissa sallitaan katselu ulkomailla tilapäisesti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En löytänyt mistään Telian Liigapassien käyttöehtoja, mutta epäilen, että siellä kielletään tunnusten jakaminen muuten kuin oman talouden kesken. Vai onko tosiaan sallittua ostaa passi ns. puoliksi kaverin kanssa kun katselu onnistuu kahdessa paikassa yhtä aikaa. TeliaTV:n käyttöehdoissa sallitaan katselu ulkomailla tilapäisesti.

Eihän se varmaan olekaan, mutta tässä alkaa mielenkiinto muutenkin suuntautua venäläisiin striimeihin riippumatta mitä laki sanoo. Tulkoon poliiisi koputtelemaan ovelle ja jutellaan sitten.

Sitä vain rupesin miettimään, että jokainen striimi tarvitsee alkulähteen. Tässähän voi hyvinkin käydä niin, että venäläiset ei pysty lähettämään, kun eivät mistään pääse käsiksi signaaliin.

Eli kaikin puolin hyvin hoidettu ja blokkailtu Telialta. Kaikki on siis hyvin ja valmiina kauden alkuun.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Kysyisin Telialta, miksi asiakas joutuu tekemään 24kk määräaikaisen sopimuksen, kun tilaa tuon digiboksin, eikä saa sitä edes omaksi sopimuskauden päätteeksi? Yleensä noin pitkien sopimusten päätteeksi, laite annetaan asiakkaalle omaksi.
 

Telia

Jäsen
Ulkomailla asuvien osalta tilanne on ennallaan eli valitettavasti tilaus ei toistaiseksi onnistu. Tähän ei ainakaan lähiaikoina ole tulossa muutosta, mutta emme ole asiaa myöskään unohtaneet. Tällä hetkellä keskitymme kuitenkin Liigakauden alkuun ja että lähetyksissä kaikki toimii kuten pitääkin.

Telia TV sovelluksella Liigaa voi katsoa samoilla tunnuksilla kahdella laitteella yhtä aikaa ja Liigapassien käyttöehdoissa tätä ei ole rajoitettu mitenkään.

Ilari / Telia
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kysyisin Telialta, miksi asiakas joutuu tekemään 24kk määräaikaisen sopimuksen, kun tilaa tuon digiboksin, eikä saa sitä edes omaksi sopimuskauden päätteeksi? Yleensä noin pitkien sopimusten päätteeksi, laite annetaan asiakkaalle omaksi.
Koska tuolla laitteella ei tee mitään, jos et ole Telian asiakas enää. En tiedä onko tuossa jotain ip/paikka kohtaisuuksia mutta varmaan estetään eteenpäinmyyntikin näin. Että taas uudet asiakkaat maksavat sen 30e postin ja 10e/kk laitevuokran. Näin maksimoidaan oma voitto. Ns. helpot pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Koska tuolla laitteella ei tee mitään, jos et ole Telian asiakas enää. En tiedä onko tuossa jotain ip/paikka kohtaisuuksia mutta varmaan estetään eteenpäinmyyntikin näin. Että taas uudet asiakkaat maksavat sen 30e postin ja 10e/kk laitevuokran. Näin maksimoidaan oma voitto. Ns. helpot pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.
Niin olisi sinänsä mielenkiintoista tietää minkä käyttöjärjestelmän päälle tuo boksi on rakennettu. Esim. DNA:lla on se oma hubinsa ja se on Android-boksi. Vaikka et olisikaan DNA:n maksukanavien asiakas niin se toimii kuitenkin Android-boksina missä tahansa. Lisäksi antenniverkon boksina se taitaa toimia myös, kaapelissa se on lukittu DNA:n kaapeliverkkoon mutta nettiominaisuudet toimii kuitenkin missä tahansa.

Lisäksi DNA:lla sen boksin saa tosiaan omaksi 24kk jälkeen. Telialla maksat siis 240e(?)+toimituskulut boksista joka ei tule sinulle edes omaksi ja sillä ei varsinaisesti ole mitään käyttöä ilman Telian palveluita. Ei se tosiaan ole tyhmä joka pyytää.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Koska tuolla laitteella ei tee mitään, jos et ole Telian asiakas enää. En tiedä onko tuossa jotain ip/paikka kohtaisuuksia mutta varmaan estetään eteenpäinmyyntikin näin. Että taas uudet asiakkaat maksavat sen 30e postin ja 10e/kk laitevuokran. Näin maksimoidaan oma voitto. Ns. helpot pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.

Kahden vuoden jälkeen, jos tuon digiboksin saisi omaksi, olisi helpompi/mukavampi jatkaa liigapelien katselua Telian asiakkaana, koska ei olisi enää tuota raastavaa 10€/kk maksua boksista. DNA hoitaa nämä 24kk määräaikaiset sopimusasiat paremmin, kun lopulta palkitsee asiakkaansa pitkän sopimuskauden päätteeksi.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaisia ulkomailla asuvia suomalaisia joilla ei ole esim läheistensä kautta mahdollisuutta tilata Liigaa on varmaan todella vähän. Ei sen silti niin pitäisi mennä, mutta käytännössä ongelma on aika vähäinen.

Tämä myös @Espoonmies, joka oli samassa käsityksessä kuin minäkin. Nyt kuitenkin @Telia ilmoittaa:

Telia TV sovelluksella Liigaa voi katsoa samoilla tunnuksilla kahdella laitteella yhtä aikaa ja Liigapassien käyttöehdoissa tätä ei ole rajoitettu mitenkään.

Menin katsomaan Telia TV:n palvelukuvausta täältä.

Siellä lukee:

Telia kirjoitti:
Telia TV on Telia Finland Oyj:n (”Telia”) Suomessa vakituisesti asuville kuluttaja-asiakkaille tarkoitettu palvelukokonaisuus[...]
Telia TV on tarkoitettu vain kuluttaja-asiakkaille, vain yksityiseen ei-kaupalliseen käyttöön. Yksityinen käyttö on henkilökohtaista käyttöä tai samassa kotitaloudessa asuvien käyttöä.[...]
Telia TV sovellusta voi käyttää yhteensopivilla laitteilla kaikkialla Suomessa sekä tilapäisesti vieraillessasi EU-alueella. [...] Koska Telia TV on tarkoitettu ainoastaan Suomessa vakituisesti asuville henkilöille, Telialla on oikeus tarvittaessa tarkastaa asiakkaan asuinvaltio, jos sillä on perusteltu epäilys sen vaihtumisesta.

Että vaikka sitä ei ole Liigapassin käyttöehdoissa kielletty, niin eikös tuo Telia TV:n palvelukuvaus aika lailla kiellä ulkomailla asuvien käytön sekä kaverien kesken jakamisen.

P.S. Jännä juttu, että vähän aiemmin tänään avatessani palvelukuvauksen sain version, joss näitä rajoituksia ei ollut. Sen tiedostonimi oli "TELIA_TV_PALVELUKUVAUS_060217_FI.pdf". Nykyisen nimi on "telia_tv_palvelukuvaus_05_2018_FI.pdf". Sitä en ymmärrä, miten n. puoli tuntia sitten sain tuon vanhemman version, kun taas uudemman olen ladannut nyt sekä kuukausi sitten (downloads-kansiosta tarkistettuna).
 

Telia

Jäsen
Laajakaistan ja Telia TV:n voi halutessaan hankkia myös toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella, mutta tällöin veloitetaan listahinta + avausmaksu. 24kk sopparilla kokonaishinta tulee siis huomattavasti halvemmaksi hieman pidemmällä aikavälillä.

Tuo kympin kuukausimaksu ei ole varsinaisesti pelkästään boksista, vaan pikemminkin kokonaisuudesta, johon kuuluu boksin lisäksi kaikki TV:n peruskanavat + kuukausittain vaihtuva extrakanava, videovuokraamo, ohjelmakirjastot jne. Kyse on siis palvelusta ja sisällöistä, ei pelkästä laitteesta. Kyllähän esimerkiksi kaapeli-TV-liittymästä ja kaapelikortistakin maksetaan kuukausi- tai vuosimaksua ja sillä saa sitten kanavat näkyviin.

Boksi on tosiaan meidän omaisuutta, eikä se toimi muuten kuin Telia TV:n kanssa. Se on siis hyödytön sopimuksen päättyessä ja me huolehdimme sen asianmukaisesta kierrätyksestä, kun palvelu on irtisanottu. Vuokralaitteessa on sekin hyvä puoli, että siinä on periaatteessa rajaton takuu. Jos laite menee rikki tai siihen tulee muuta vikaa, niin vaihdamme sen veloituksetta uuteen.

Ilari / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän ulkomailla asuvien tilanteeseen voisin sen verran todeta, että Teliahan tuossa eniten häviää, kun järjestelmä ei siihen toistaiseksi taivu, että ulkomailla asuva voisi palvelun helposti itselleen tilata. Ei tässä ole kyse siitä, että Telia tarkoituksella estäisi näkyvyyttä ulkomailla asuvien osalta tai pyrkisi vaikeuttamaan heidän elämäänsä. Eli vaikka se ottaakin pattiin, niin ei tuota kannata ottaa liian henkilökohtaisesti. Kyse ei varmasti ole siitä, että Telia ei haluaisi tarjota palveluitaan myös ulkomailla asuville, vaan nykyinen järjestelmä ei vain ole suunniteltu siten, että tämä olisi mahdollista. Eiköhän tuohon muutosta joskus tule, mutta toistaiseksi mennään näin.

Ja tämän tekstin pohjana omissa ajatuksissa toimii myös se, että olen itsekin asunut pari vuotta ulkomailla, jolloin totuin siihen, että jos Suomesta jotain palveluita halusin, niin aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään niiden eteen. En kokenut, että kukaan muu olisi vastuussa siitä, että saan helposti kaiken haluamani, kun olen itse muuttanut Suomesta pois.

Vaikka itsekin moitin Teliaa isolla kädellä moniin laskutukseen liittyviin asioihin liittyen, niin on mielestäni varsin erikoista, että joidenkin mielestä Telia tekee kaiken väärin ja pyrkii tahallisesti vaikeuttamaan kaikkien elämää. Varmasti Telian intresseissä on myydä tuotettaan mahdollisimman paljon ja saada asiakkaat mahdollisimman tyytyväisiksi. Tämän saavuttaakseen tuotteen pitäisi olla mahdollisimman helposti saatavilla ja mukava käyttää. En ymmärrä sellaista ajattelumaailmaa, että Telia tarkoituksella vaikeuttaisi tuotteidensa tilaamista tai asiakkaiden käyttökokemusta. Virheitä siellä on tehty ja tehdään varmasti jatkossakin, mutta toivottavasti niistä osataan myös oppia.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tämän tekstin pohjana omissa ajatuksissa toimii myös se, että olen itsekin asunut pari vuotta ulkomailla, jolloin totuin siihen, että jos Suomesta jotain palveluita halusin, niin aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään niiden eteen. En kokenut, että kukaan muu olisi vastuussa siitä, että saan helposti kaiken haluamani, kun olen itse muuttanut Suomesta pois.

Konkretiaa peliin. Miten saan Liigan näkymään EU:n ulkopuolisessa maassa rikkomatta (a) lakia ja (b) palvelun käyttöehtoja? Olen valmis näkemään ylimääräistä vaivaa. Myös @Telia saa vastata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Konkretiaa peliin. Miten saan Liigan näkymään EU:n ulkopuolisessa maassa rikkomatta (a) lakia ja (b) palvelun käyttöehtoja? Olen valmis näkemään ylimääräistä vaivaa. Myös @Telia saa vastata.
Näillä ehdoilla et mitenkään ja Telia varsinkaan ei voi ohjeistaa tekemään mitään heidän käyttöehtojensa vastaista.

On oma valinta asua ulkomailla ja on oma valinta, että mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen, että saa haluamansa Suomalaiset palvelut ulkomailla asuessaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Koska tuolla laitteella ei tee mitään, jos et ole Telian asiakas enää. En tiedä onko tuossa jotain ip/paikka kohtaisuuksia mutta varmaan estetään eteenpäinmyyntikin näin. Että taas uudet asiakkaat maksavat sen 30e postin ja 10e/kk laitevuokran. Näin maksimoidaan oma voitto. Ns. helpot pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.

Mutta mitäs väliä vaikka laitteella ei tee mitään? Yleensä roskiin menee tuollaiset laitteet.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näillä ehdoilla et mitenkään ja Telia varsinkaan ei voi ohjeistaa tekemään mitään heidän käyttöehtojensa vastaista.

On oma valinta asua ulkomailla ja on oma valinta, että mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen, että saa haluamansa Suomalaiset palvelut ulkomailla asuessaan.

Eli kun puhut aiemmin vaivannäöstä, tarkoitat, että rikon joko lakia tai palvelun käyttöehtoja? Eihän se ole mikään valinta, minkä edessä pitäisi ihmisen olla. Ymmärtäisin tämän asenteen, jos Telialla ei olisi oikeutta näyttää pelejä ulkomailla. Esimerkiksi Ruutu-palvelussa näkyi jotain Eurooppaliigaa ym. urheilua, mutta näitä ei voinut katsella ulkomailla. Jos joku olisi sellaisia halunnut katsoa, niin olisi joutunut "näkemään vaivaa". Tai hankkia paikallisesti, tietenkin. Telialla on kuitenkin täysi oikeus näyttää Liiga-pelit ulkomailla, vain heidän kankeat ja tähän palveluun sopimattomat järjestelmänsä estävät sopimuksen tekemisen.

Kerrataan vähän historiaa. Muutin ulkomaille 2010. Urho TV ei näkynyt ulkomailla, ei tainnut olla lähetysoikeuksia. Kohautin olkapäitä ja totesin, että eipä voi mitään. 2013 aloitti Ruutu, ja sillä oli oikeus näyttää ulkomailla pelejä. Viiden vuoden ajan nautin tästä palvelusta (no en suoranaisesti nauttinut koko ajan, ottaen huomioon IFKn otteet joinakin vuosina, mutta kuitenkin). Nyt Telialla on oikeudet näyttää ulkomailla pelejä, ja jopa velvoite näyttää ne EU-alueella. He eivät vain pysty tekemään sopimusta ulkomaille, koska... öö... syyt? Viisi vuotta hyväksyin mukisematta, ettei pelit näy, mutta viiden vuoden aikana maailma on muuttunut. Enää ei ole normaalia, ettei pelejä pysty katsomaan, kun niitä on jo vuosia katsottu. Se vituttaa, ja tähän vitutukseen ei jonkun keskisuomalaisen besserwisserin kertomukset, että "aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään" ainakaan auta. Eikä @Telia n hymiöillä varustetut viestit, että kaikille löytyy ratkaisu.

Pahintahan tässä on, että kaikesta päätelleen Telia pyrkii tekemään voittoa, ei myymällä Liigaa, vaan kaikella muulla. Kerrataan vielä. Ruutu maksoi 14 miljoonaa vuodessa, ja teki tappiota. Telia maksaa 23 miljoonaa vuodessa, ja suunnittelee samoilla hinnoilla tekevänsä voittoa. Mihin tämä perustuu? Oletettavasti siihen, että laskevat Liigan siivellä myyvänsä laajakaistoja, digibokseja ja toimituksia tarpeeksi. Ja kun tavoite on nimenomaan myydä näitä muita tuotteita kuin varsinaista Liigaa, ovat ulkomailla asuvat prioriteettilistalla varsin alhaalla. Saattavat jopa katsoa, että ei maksa vaivaa järjestää tätä ulkomaille. Eihän ulkomaille voi ottaa Telian laajakaistaa tai digiboksiakaan.

Tähän liittyen kirjoitit aiemmin: "Varmasti Telian intresseissä on myydä tuotettaan mahdollisimman paljon ja saada asiakkaat mahdollisimman tyytyväisiksi. Tämän saavuttaakseen tuotteen pitäisi olla mahdollisimman helposti saatavilla ja mukava käyttää."

Totuus on se, että Telian intresseissä on myydä tuotteitaan, ja tässä Liiga on vain osa. Eikä silloin Liigan tarvitse olla niinkään helposti saatavilla, vaan mieluummin siten saatavilla, että asiakas valitsee myös muut tuotteet Telialta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli kun puhut aiemmin vaivannäöstä, tarkoitat, että rikon joko lakia tai palvelun käyttöehtoja? Eihän se ole mikään valinta, minkä edessä pitäisi ihmisen olla. Ymmärtäisin tämän asenteen, jos Telialla ei olisi oikeutta näyttää pelejä ulkomailla. Esimerkiksi Ruutu-palvelussa näkyi jotain Eurooppaliigaa ym. urheilua, mutta näitä ei voinut katsella ulkomailla. Jos joku olisi sellaisia halunnut katsoa, niin olisi joutunut "näkemään vaivaa". Tai hankkia paikallisesti, tietenkin. Telialla on kuitenkin täysi oikeus näyttää Liiga-pelit ulkomailla, vain heidän kankeat ja tähän palveluun sopimattomat järjestelmänsä estävät sopimuksen tekemisen.

Kerrataan vähän historiaa. Muutin ulkomaille 2010. Urho TV ei näkynyt ulkomailla, ei tainnut olla lähetysoikeuksia. Kohautin olkapäitä ja totesin, että eipä voi mitään. 2013 aloitti Ruutu, ja sillä oli oikeus näyttää ulkomailla pelejä. Viiden vuoden ajan nautin tästä palvelusta (no en suoranaisesti nauttinut koko ajan, ottaen huomioon IFKn otteet joinakin vuosina, mutta kuitenkin). Nyt Telialla on oikeudet näyttää ulkomailla pelejä, ja jopa velvoite näyttää ne EU-alueella. He eivät vain pysty tekemään sopimusta ulkomaille, koska... öö... syyt? Viisi vuotta hyväksyin mukisematta, ettei pelit näy, mutta viiden vuoden aikana maailma on muuttunut. Enää ei ole normaalia, ettei pelejä pysty katsomaan, kun niitä on jo vuosia katsottu. Se vituttaa, ja tähän vitutukseen ei jonkun keskisuomalaisen besserwisserin kertomukset, että "aika usein joutui ylimääräistä vaivaa näkemään" ainakaan auta. Eikä @Telia n hymiöillä varustetut viestit, että kaikille löytyy ratkaisu.

Pahintahan tässä on, että kaikesta päätelleen Telia pyrkii tekemään voittoa, ei myymällä Liigaa, vaan kaikella muulla. Kerrataan vielä. Ruutu maksoi 14 miljoonaa vuodessa, ja teki tappiota. Telia maksaa 23 miljoonaa vuodessa, ja suunnittelee samoilla hinnoilla tekevänsä voittoa. Mihin tämä perustuu? Oletettavasti siihen, että laskevat Liigan siivellä myyvänsä laajakaistoja, digibokseja ja toimituksia tarpeeksi. Ja kun tavoite on nimenomaan myydä näitä muita tuotteita kuin varsinaista Liigaa, ovat ulkomailla asuvat prioriteettilistalla varsin alhaalla. Saattavat jopa katsoa, että ei maksa vaivaa järjestää tätä ulkomaille. Eihän ulkomaille voi ottaa Telian laajakaistaa tai digiboksiakaan.

Tähän liittyen kirjoitit aiemmin: "Varmasti Telian intresseissä on myydä tuotettaan mahdollisimman paljon ja saada asiakkaat mahdollisimman tyytyväisiksi. Tämän saavuttaakseen tuotteen pitäisi olla mahdollisimman helposti saatavilla ja mukava käyttää."

Totuus on se, että Telian intresseissä on myydä tuotteitaan, ja tässä Liiga on vain osa. Eikä silloin Liigan tarvitse olla niinkään helposti saatavilla, vaan mieluummin siten saatavilla, että asiakas valitsee myös muut tuotteet Telialta.
Kannattanee lukea mun viestit uudelleen, kun tuntuu pointti hukkuneen aika tehokkaasti. Olet oikeassa ihan jokaisessa kohdassa, mutta et tainnut oikein löytää sitä pointtia, mitä tässä hain takaa. Kirjoitukseni ei ollut suunnattu sinulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös