Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 604
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Toisaalta kesällä Telia alkaa myymään tuota "all star" pakettia, jossa Liigan kylkeen myydään VIasat Jääkiekko HD-kanavaa. Minusta olisi ainakin kohtuullista mainita ehdoissa, että Viasat Jääkiekko HD-kanavalla kuvan laatu on heikompi ja nykivä, jos asiakas käyttää Chromecastia. Asiakas voi silloin päättää haluaako maksaa tuosta Liigan päälle sen 10 euroa kuukaudessa. Tässä oletuksena se, että Liigan peleissä kuva tulee olemaan tosiaan priimaa.

Nyt tuo Viasat Jääkiekko HD-kanava on ilmainen, joten laadusta ei voi sen enempää valittaa. Telian markkinointihan menee tuossa nyt täysin reisille, kun kuvan laatu on heikko. Veikkaisin aika harvan kuluttajan osaavan luottaa siihen, että syksyllä Liigaa tarjotaan laadukkaalla kuvalla. Ainakaan itse en luota.
Näimpä. Varmasti monta houkuttelee tehdä tilaus jo nyt, kun pääsee katsomaan Stanley Cup plaoffeja ilmaiseksi!

Sitten totuus paljastuukin. Näkyy vain yhden kanavan pelit ja nekin semmoisella kuvanlaadulla, että ei semmoista jaksa katsoa. Ainakin itsellä piti laittaa ihan homma seis kun ei vain silmät moista kestäneet. Surkeampi laatu kuin monessa ilmais-streamissa. Toki ilmainenhan tuokin on, mutta jos tuolla pyritään nyt ja kesän ajan kosiskelemaan uusia tilaajia niin aikalailla metsään mennään. Suosittelisin Telian ihan oman edun takia laittamaan tuon homman kuntoon ja hetimmiten. Monelle tulee uudesta Liigan tarjoajasta jo nyt huono kuva/kokemus kun streamin laatu on tuota luokkaa. Siinä voi monella olla "katkaise tilaus" nappulalla jo ennen kuin koko Liiga kausi pääsee alkuun.

Ja ylempeänä tulleisiin ohjeisiin. Suoritin kaikki edellä mainitut toimenpiteet ja sulin muut ohjelmat, jotka voisivat kaistaa käyttää. Ei auttanut laatuun millään tavalla, vaan samaa viivettä/varjoa kiekossa ja pelaajien liikkeessä näkyy edelleen. Sama homma niin selaimella kuin chromecastilläkin. Illasta taas laitoin Viaplayn ja Ruudun samaan testiin (joilloin 100/10 nettiä) käytti myös 2 muuta laitetta. Kuvanlaatu sulavaa ja HD-tasoista. Jaksoi tuon 5. finaaliottelunkin katsomaan mukisematta. Nuo ohjeet kuten ylläkin mainittu on tosiaan luokkaa "laita johto seinään" ainakin kokenemmille käyttäjille.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mun mielestä se on sinä joka tässä on miinaan astunut eikä Telia. #mitäsostit
Heh. Mielestäni on vain vanhanaikaista se, että pitää hankkia kaikenmoista lisälaitteita, että saa televisiokanavat näkyviin. Nyt olen ollut erittäin tyytyväinen kun sekä Ruutu ja CMore sovellukset toimivat erinomaisesti smart-teeveessä. Helppoa ja kuvanlaatu on ollut parempaa kuin televisiosta kaapelin kautta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Karkeasti vois sanoa, että yli 55-vuotiaat ovat todella kovissa vaikeuksissa, jos ei suoraan telkusta saa näkymään. Nämä jättävät ostamatta koko tsydeemin ja mukisevat. No onhan paljon vanhemmassa ikälukassakin ihmisiä jotka osaavat heittää pelin kännykästä telkkuun, mutta mitä vanhemmaksi menee niin sen vaikeempaa se on. Tästä voi kyllä osaltaan syyttää Liigaa, joka on oikeudet myynyt. Niissä pitäisi ehtona olla, että missä ja miten ne näkyy. Toki saattaa olla, että koska nykyinen teki tappiota, niin Telia tarjosi ainoan josta saa edes vähän rahaa.

Tarkennuksena vielä jos palstamme grandoldosasto veti herneitä nenään, niin te olette se osa joka pystyy ja osaa käyttää nykyisiä härpäkkeitä. Se osa joka harvemmin käyttää sosiaalisia medioita (josko ollenkaan) ei vaan luota/osaa.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Jossain vaiheessa talvella olin varovaisen optimistinen Telian suhteen. Oli niin hyvältä kuulostavia lupauksia ja markkinointipuhetta. Juuri tällä hetkellä vaikuttaa vähän heikommalta tuo toteutus, enkä uskalla tilata mitään ennen kunnollisia käyttäjäarvioita tilanteesta. Liigan ensi syksyn muutama ensimmäinen peli tulee todennäköisesti haisteltua tilannetta, ennen kuin uskallan harkitakaan tilaamista. Beta-testatkoon ne, joilla intoa siihen riittää.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pystyykö tuota boksia tilaamaan jos on luottotiedoissa merkintä?

Tähän on mahdotonta antaa ihan tarkkaa vastausta, kun nämä katsotaan aika tapauskohtaisesti. Voi onnistua, mutta joissain tapauksissa voidaan pyytää ennakkomaksua. Tällaisissa tilanteissa kannattaa aina olla asiakaspalveluun yhteyksissä, niin pystytään tsekkaamaan tilannetta.Niko / Telia
Onko tähän asiaan tullut selvyyttä?
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toisaalta kesällä Telia alkaa myymään tuota "all star" pakettia, jossa Liigan kylkeen myydään VIasat Jääkiekko HD-kanavaa. Minusta olisi ainakin kohtuullista mainita ehdoissa, että Viasat Jääkiekko HD-kanavalla kuvan laatu on heikompi ja nykivä, jos asiakas käyttää Chromecastia. Asiakas voi silloin päättää haluaako maksaa tuosta Liigan päälle sen 10 euroa kuukaudessa. Tässä oletuksena se, että Liigan peleissä kuva tulee olemaan tosiaan priimaa.

Nyt tuo Viasat Jääkiekko HD-kanava on ilmainen, joten laadusta ei voi sen enempää valittaa. Telian markkinointihan menee tuossa nyt täysin reisille, kun kuvan laatu on heikko. Veikkaisin aika harvan kuluttajan osaavan luottaa siihen, että syksyllä Liigaa tarjotaan laadukkaalla kuvalla. Ainakaan itse en luota.
Se on just näin. Jos myydään/markkinoidaan HD-kanavaa niin kyllä sieltä pitää silloin tulla HD-tasoista kuvaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Karkeasti vois sanoa, että yli 55-vuotiaat ovat todella kovissa vaikeuksissa, jos ei suoraan telkusta saa näkymään. Nämä jättävät ostamatta koko tsydeemin ja mukisevat. No onhan paljon vanhemmassa ikälukassakin ihmisiä jotka osaavat heittää pelin kännykästä telkkuun, mutta mitä vanhemmaksi menee niin sen vaikeempaa se on.
Kyllä tämä pitää paikkansa ja toi koskee jo nuorempiakin.
Itselläni on kaksi kaveria, jotka eivät pärjää tuon homman kanssa sitten millään. Olen 50 ja nämä kaverit ovat minua muutaman vuoden nuorempia. Molemmille olen käynyt laittamassa chromecastin toimimaan, kun eivät sitä itse osanneet. Tuo asennus on yksinkertaista ja sen jälkeenhän homma toimii kuin rasvattu, mutta ei vaan noilla henkilöillä. Muutaman kerran mennyt itsellä pelien alut perseelleen, kun olen herroja puhelimessa opastanut miten saadaan kuva kännystä telkkariin siellä mökkireissulla. Joillekin toi on vaan niin helvetin vaikeaa. Heilläkin on se, että eivät ole kasvaneet tietotekniikan parissa ja asia ei ole koskaan heitä kiinnostanut edes vähää alusta, niin ei se tunnu kiinnostavan nytkään. Muutosvastarinta heillä on kovaa, sillä monesti siinä kirotaan, että miksei nää voi näkyä yhtä helposti kuin puoli yhdeksän uutiset eli yhtä nappia painamalla.

Yksi esimerkkitilanne mökillä:
-"Sun täytyy laittaa siihen puhelimeen mobiilitukiasema päälle"
-"No vittu, onhan mulla jo se mobiilidata tässä käytössä"

Se on vaikea neuvoa, kun ei edes perusteet ole toisella hallussa ja itsekään en mikään nero näiden laitteiden kanssa ole ja sitten meillä menee molemmilla hermo.

Pointtina vaan se, että kyllä toi on joillekin todella vaikeaa, vaikkei sen pitäisi olla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta kesällä Telia alkaa myymään tuota "all star" pakettia, jossa Liigan kylkeen myydään VIasat Jääkiekko HD-kanavaa. Minusta olisi ainakin kohtuullista mainita ehdoissa, että Viasat Jääkiekko HD-kanavalla kuvan laatu on heikompi ja nykivä, jos asiakas käyttää Chromecastia. Asiakas voi silloin päättää haluaako maksaa tuosta Liigan päälle sen 10 euroa kuukaudessa. Tässä oletuksena se, että Liigan peleissä kuva tulee olemaan tosiaan priimaa.

Nyt tuo Viasat Jääkiekko HD-kanava on ilmainen, joten laadusta ei voi sen enempää valittaa. Telian markkinointihan menee tuossa nyt täysin reisille, kun kuvan laatu on heikko. Veikkaisin aika harvan kuluttajan osaavan luottaa siihen, että syksyllä Liigaa tarjotaan laadukkaalla kuvalla. Ainakaan itse en luota.
Boldasin tuon kohdan, jota haluan korjata. Kyse ei edelleenkään ole Chromecastin ongelmasta, vaan tuo Viasatin kanava näkyy yhtä huonosti Telia TV:n kautta, käyttipä sitten mitä tahansa reittiä Telia TV:n katsomiseen. Mutta edelleen tämä koskee vain Viasatin kanavaa.

Ei ole mitään syytä olettaa, että Liiga-lähetysten taso olisi ainakaan huonompaa, kuin se on Ruudulla nyt ollut. Telia on jo kertonut uusivansa laitteistoa isolla kädellä, jonka päätarkoituksena on parantaa kuvanlaatua. Itse ainakin luotan erittäin vahvasti siihen, että Liigan osalta kuvanlaatu tulee todellakin olemaan priimaa. Ei missään nimessä kannata lähteä ajattelemaan, että tuon Viasatin kanavan laatu kertoisi mitään syksyllä alkavien Liiga-lähetysten laadusta.
 

Telia

Jäsen
Jossain vaiheessa talvella olin varovaisen optimistinen Telian suhteen. Oli niin hyvältä kuulostavia lupauksia ja markkinointipuhetta. Juuri tällä hetkellä vaikuttaa vähän heikommalta tuo toteutus, enkä uskalla tilata mitään ennen kunnollisia käyttäjäarvioita tilanteesta. Liigan ensi syksyn muutama ensimmäinen peli tulee todennäköisesti haisteltua tilannetta, ennen kuin uskallan harkitakaan tilaamista. Beta-testatkoon ne, joilla intoa siihen riittää.

Se pitää nyt tässä vaiheessa muistaa, että tulevan kauden Liiga toteutetaan ihan uudenlaisilla ratkaisuilla, eli sitä toteutusta ei voi mitenkään vielä testata. Käytännössä ensimmäiset maistiaiset tulevan kauden kuvioista saadaan harkkapelien aikaan elokuussa ja nämäkin tarjotaan ennakkotilaajille täysin maksutta. Parhaillaan kuitenkin rakennetaan Liigan lähetyksiä varten Euroopan suurinta etätuotantolaitosta Helsinkiin ja muutenkin kaikki valmistautuminen ensi kautta varten on jo täydessä käynnissä. Se on selvä, että tuote pitää olla laadukas ja sitä se myös tulee olemaan.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Lainaus: Lainaus: Onko tähän asiaan tullut selvyyttä?

Mikäli luottotiedoissa on merkintä, niin se ei automaattisesti ole este tilaamiselle. Luottotietotarkistus tehdään aina uusien tilausten yhteydessä, mutta tilannetta tulkitaan aina tapauskohtaisesti. Käytännössä siis kannattaa rohkeasti kokeilla tehdä tilausta ja tarvittaessa meidän chat-palvelu voi myös olla avuksi tilausten tekemisessä. Joissain tapauksissa voi toki olla mahdollista, että tilaus ei onnistu. Luottotietoprosessi on sellainen, että olisi mahdoton listata niitä tapauksia, jolloin tilaus ei onnistu ja milloin se voi onnistua luottotietomerkinnöistä huolimatta. Esimerkkinä voin kuitenkin heittää, että mikäli asiakkaalla olisi meille jäänyt laskuja maksamatta ja avointa erääntynyttä velkaa on jäljellä, niin silloin tilaus saattaa epäonnistua. Kaikkien Liigasta kiinnostuneiden kannattaa kuitenkin yrittää tehdä tilaus, eikä tehdä itse mitään ennakkotulkintoja :)

Mahdollisia muita nykyisestä poikkeavia maksuvaihtoehtoja tutkitaan myös, mutta tässä vaiheessa tällaisista ei ole antaa mitään lisätietoja.

Niko / Telia
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Ensin markkinoidaan miten hienot ja toimivat systeemit Telialla on ja annetaan kylkeen HD-kanava, joka ei sitten käyttäjillä toimikaan kunnolla. Sitten kerrotaankin, että "nyt rakennetaan hienot systeemit ja syksyllä toimii kaikki".

Ei saa Telia ainakaan minua tällaisella viestinnällä vakuuttumaan palvelun laadusta ja tilaamaan ennakkoon Liigaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Juuri nyt katson telkkarista Viasat HD Jääkiekko kanavaa chromecastin kautta. Lähikuvissa joissa puuttuu liike esim kamera zoomaa vaihtoaitiossa olevaan pelajaan näyttää kuva todella hyvältä. Liikkeessä oleva pelaaja näyttää hieman huonommalta mutta en kyllä huomaa teidän muiden ilmoittamia haamukuvia tai tökkimisiä.

Speksit: 100/100 kuitu, Chromecast 5Ghz wlanissa kiinni (eikä muita laitteita koko taajuusalueella), puhelimesta (Nokia 6) castattu chromecastiin (2 gen.).
 

Telia

Jäsen
Ensin markkinoidaan miten hienot ja toimivat systeemit Telialla on ja annetaan kylkeen HD-kanava, joka ei sitten käyttäjillä toimikaan kunnolla. Sitten kerrotaankin, että "nyt rakennetaan hienot systeemit ja syksyllä toimii kaikki".

Ei saa Telia ainakaan minua tällaisella viestinnällä vakuuttumaan palvelun laadusta ja tilaamaan ennakkoon Liigaa.

Meidän tekniikan ihmiset on ottaneet nyt palautteiden pohjalta tämän Viasat Jääkiekko HD asian tutkintaan. Kiitokset siis kaikille, jotka on kertoneet täälläkin tarkkoja havaintoja ja käyttökokemuksia aiheesta. Edelleen haluan korostaa, että palautteita kuunnellaan ja niihin pyritään reagoimaan. Kerron toki sitten, kun saan tähän tilanteeseen lisätietoja.

Tarkoitus ei ollut tuolla aiemmalla kommentillani sivuuttaa kritiikkiä ja käyttäjien palautetta, vaan halusin korostaa sitä että panostetaan kyllä isosti tulevan kauden laadukkaaseen toteutukseen. Meillä on kuitenkin vahva luotto siihen, että saadaan hyvä tuote rakennettua.

Niko / Telia
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Juuri nyt katson telkkarista Viasat HD Jääkiekko kanavaa chromecastin kautta. Lähikuvissa joissa puuttuu liike esim kamera zoomaa vaihtoaitiossa olevaan pelajaan näyttää kuva todella hyvältä. Liikkeessä oleva pelaaja näyttää hieman huonommalta mutta en kyllä huomaa teidän muiden ilmoittamia haamukuvia tai tökkimisiä.

Speksit: 100/100 kuitu, Chromecast 5Ghz wlanissa kiinni (eikä muita laitteita koko taajuusalueella), puhelimesta (Nokia 6) castattu chromecastiin (2 gen.).

Kyllä, itselläkin sama, että pelaajien liikkeet näyttävät oikeastaan ihan hyvältä, MUTTA kiekko kun liikkuu, näyttää se kuin kentällä olisi tähtien sota käynnissä.

Kiekolla näyttää kokoajan olevan kuin viiden metrin häntä. Maalinteko kun tapahtuu, tämä hämää ja häirtsee todella paljon.
Ja tämä siis juuri telia tv app + viasat hockey + chromecast. Ruutu app + chromecast yhdistelmällä kiekkokin liikkuu normaalisti, mutta pelaajat ovat toki hieman "epätarkempia", mutta ei merkittävästi.

e. boldaus oma
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Itse olen alle 30vuotias ja kyllä se vaan kivempi on kaukosäätimellä laittaa appi päälle telkkarista ja peli pyörimään kuin että pitäisi peilata luurista. Onko sen sovelluksen luominen älytelkkarille niin hintavaa touhua että siihen ei ryhdytä vai mikä tässä on takana?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä tämä pitää paikkansa ja toi koskee jo nuorempiakin.
Itselläni on kaksi kaveria, jotka eivät pärjää tuon homman kanssa sitten millään. Olen 50 ja nämä kaverit ovat minua muutaman vuoden nuorempia. Molemmille olen käynyt laittamassa chromecastin toimimaan, kun eivät sitä itse osanneet. Tuo asennus on yksinkertaista ja sen jälkeenhän homma toimii kuin rasvattu, mutta ei vaan noilla henkilöillä. Muutaman kerran mennyt itsellä pelien alut perseelleen, kun olen herroja puhelimessa opastanut miten saadaan kuva kännystä telkkariin siellä mökkireissulla. Joillekin toi on vaan niin helvetin vaikeaa. Heilläkin on se, että eivät ole kasvaneet tietotekniikan parissa ja asia ei ole koskaan heitä kiinnostanut edes vähää alusta, niin ei se tunnu kiinnostavan nytkään. Muutosvastarinta heillä on kovaa, sillä monesti siinä kirotaan, että miksei nää voi näkyä yhtä helposti kuin puoli yhdeksän uutiset eli yhtä nappia painamalla.

Yksi esimerkkitilanne mökillä:
-"Sun täytyy laittaa siihen puhelimeen mobiilitukiasema päälle"
-"No vittu, onhan mulla jo se mobiilidata tässä käytössä"

Se on vaikea neuvoa, kun ei edes perusteet ole toisella hallussa ja itsekään en mikään nero näiden laitteiden kanssa ole ja sitten meillä menee molemmilla hermo.

Pointtina vaan se, että kyllä toi on joillekin todella vaikeaa, vaikkei sen pitäisi olla.

Mä olen tästä samasta sanonut alusta asti, kun selvisi että ei tule muualle kuin Telian kaapeliin. Heti tiedän 10kpl 55+ sukulais tai työporukasta, jotka lopettaa Liigan katsomisen kun ei enää onnistu nykyisellä kaukosäätimen avulla katsomaan. Ei ole älypuhelimia, eikä tabletteja. Tietokonetta ei käytetä. Näille on Nikon ja Telian turha sanoa että suoratoistopalvelut on nykyaikaa. He eivät tule koskaan elämänsä aikana käyttämään muuta telkkarin katseluun kun kaukosäädintä. Telian boksi ei varmasti tule, kun on jo digiboksit ja elisanboxit olemassa. Tätä käyttäjäryhmää on sitten muuten tässä maassa ja paljon. Ja mitä kauemmas korpeen mennään kaupungeista, sen enemmän niitä on nuoremmissakin. Samassa suhteessa kun nettiyhteydet heikkenee kun poistutaan kaupungeista, menee striimauskin jo vitutuksen puolelle. Mikä mielenkiintoisinta, niin nämähän kaverit ovat juuri ne, jotka täyttävät liigahallien katsomot!! Heitähän siellä valtaosa on, yli 50v vanhan liiton
jäärät.

Kaiken takana on tietenkin kaupallisuus, eikä todellakaan ajatus palvella asiakkaita. JOS haluttaisiin palvella asiakkaita, palvelu olisi kaikissa kaapeleissa ja smart-tv appseissä. Kaikki muu on paskapuhetta, ja totuuden peittelyä selittelemällä. Tarkoitus on tietenkin myydä Telian sitä, tätä ja tota, ja saada ihmiset käyttämään kaikessa vain Teliaa. Mulla tulee tällaisesta "pakko" syötöstä vastareaktio. Lopetan kaikki muut Telian palvelut, kehotan kaikkia sukulaisia ja kavereita tekemään samoin ja varmaan myös muutan firman liittymät muihin nimiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen alle 30vuotias ja kyllä se vaan kivempi on kaukosäätimellä laittaa appi päälle telkkarista ja peli pyörimään kuin että pitäisi peilata luurista. Onko sen sovelluksen luominen älytelkkarille niin hintavaa touhua että siihen ei ryhdytä vai mikä tässä on takana?
On tästä jo aiemminkin ollut ketjussa puhetta, mutta kyllä se vaan aikaa, rahaa ja muita resursseja syövää puuhaa on. Ainakin vielä jokunen vuosi sitten erilaisten äly-tv-alustojen kirjo oli melkoinen kun suunnilleen jokaisella TV-valmistajalla oli oma alustansa ja niissäkin oli vielä mallikohtaisia eroja. Sovelluskehittäminen oli kutakuinkin yhtä hankalaa kuin aikoinaan Nokian Symbiania käyttäville luureille, joille piti tehdä sovellukset mallikohtaisesti.

Sittemmin tilanne on vähän helpottunut kun jotkut valmistajat ovat ruvenneet käyttämään yhteistä alustaa ja tätä nykyä myös Android TV on alkanut yleistymään. Jälkimmäisenä mainittu onkin ehkä yksi sellainen alusta, jolle Telia voisi tuoda sovelluksensa saataville vielä tulevaisuudessa. Itse toivoisin sovellusta myös nykysukupolven pelikonsoleille eli ainakin PS4:lle ja Xbox Onelle, mikä on varmaan jo aiemminkin esitetty toive. Monelta jompikumpi edellämainituista tai jopa molemmat löytyy olohuoneesta vaikkei Chromecastia tai Apple TV:tä olisikaan käytössä.
 

Koge

Jäsen
Itse toivoisin sovellusta myös nykysukupolven pelikonsoleille eli ainakin PS4:lle ja Xbox Onelle, mikä on varmaan jo aiemminkin esitetty toive. Monelta jompikumpi edellämainituista tai jopa molemmat löytyy olohuoneesta vaikkei Chromecastia tai Apple TV:tä olisikaan käytössä.
Luulisi, ettei Windows-appin tuominen Xboxille olisi temppu eikä mikään. Muuten kai toimisivat ristiin, mutta Xboxille pitää hieman hioa käyttöliittymää ohjaimella tai kaukosäätimellä toimivaksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luulisi, ettei Windows-appin tuominen Xboxille olisi temppu eikä mikään. Muuten kai toimisivat ristiin, mutta Xboxille pitää hieman hioa käyttöliittymää ohjaimella tai kaukosäätimellä toimivaksi.
Tuo on kyllä aivan totta. Kun Telia TV -sovellus löytyy jo entuudestaan Microsoft Storesta niin mikäli se on oikealla arkkitehtuurilla rakennettu (eli kyseessä ei ole esimerkiksi sieltä löytyvän Spotify-sovelluksen tavoin pelkkä Desktop Bridge Toolilla tehty pikakäännös vanhasta Win32-sovelluksesta) niin juurikin tuo käyttöliittymän hiominen konsolikäyttöön jää jäljelle. Muutoin Universal Windows Platform -kelpoisuus eli että samaa sovellusta voidaan käyttää myös Windows-puhelimissa ja Xbox Onella vaatisi myös enemmän tai vähemmän muita koodimuutoksia.
 

Telia

Jäsen
Tuo on kyllä aivan totta. Kun Telia TV -sovellus löytyy jo entuudestaan Microsoft Storesta niin mikäli se on oikealla arkkitehtuurilla rakennettu (eli kyseessä ei ole esimerkiksi sieltä löytyvän Spotify-sovelluksen tavoin pelkkä Desktop Bridge Toolilla tehty pikakäännös vanhasta Win32-sovelluksesta) niin juurikin tuo käyttöliittymän hiominen konsolikäyttöön jää jäljelle. Muutoin Universal Windows Platform -kelpoisuus eli että samaa sovellusta voidaan käyttää myös Windows-puhelimissa ja Xbox Onella vaatisi myös enemmän tai vähemmän muita koodimuutoksia.

Kiitos @aurora borealis, kun avaat tätä kuviota! Sinulla on selvästi kokemusta näistä koodauspuolen jutuista. Ei se tosiaan ole ihan niin simppeliä, että kopioitaisiin sama koodi eri laitteille, vaan vaatii koodausta. Lisäksi sovellusten rakentamisen jälkeen pitää jatkuvasti ylläpitää sitä sovellusta ja tarvittaessa tehdä koodiin muutoksia, mikäli järjestelmiin tulee muutoksia yms.

Haluan kuitenkin lisätä tähän sen saman, mitä jo sanoin aiemmin. Mitään sovelluksia ei ole kokonaan tyrmätty, vaan tilannetta tutkitaan meidän puolella jatkoa ajatellen. Toki kerrotaan, mikäli jotakin lisätietoa tai muutosta nykyiseen tilanteeseen on tiedossa :)

Niko / Telia
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kyllä, itselläkin sama, että pelaajien liikkeet näyttävät oikeastaan ihan hyvältä, MUTTA kiekko kun liikkuu, näyttää se kuin kentällä olisi tähtien sota käynnissä.

Kiekolla näyttää kokoajan olevan kuin viiden metrin häntä. Maalinteko kun tapahtuu, tämä hämää ja häirtsee todella paljon.
Ja tämä siis juuri telia tv app + viasat hockey + chromecast. Ruutu app + chromecast yhdistelmällä kiekkokin liikkuu normaalisti, mutta pelaajat ovat toki hieman "epätarkempia", mutta ei merkittävästi.

e. boldaus oma

Mulla ei tuota häntää näy, mutta kiekon liike ei ole sulavaa vaan se menee kiekon vauhdista riippuen 20cm - 5m pompuin. Käytännössä siis katoaa kovissa syötöissä näkyvistä. Luulen että oireiden erilaisuuteen vaikuttaa TV:n kuvanparannusalgoritmit, joita on niin moneen lähtöön. Olen kyllä yrittänyt säätää kuvaa omassa LG:n 65-tuumaisessa 4k-ruudussa ihan joka suuntaan tuloksetta.

Tämä ihan sama ilmiö oli muuten CMoren sovelluksella vuosi sitten MM-kisoja katsellessa. Mun insinööriaivot sanoo, että tämä liittyy nyt jotenkin tuon videokuvan pakkaukseen.
 

Kekkos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hoi @Telia Onkohan kyseessä vika vaiko ominaisuus, kun en pääse luomaan Telian itsepalvelukanaviin tunnuksia vaan saan jatkuvasti herjan "vain liittymän omistaja voi tehdä tunnukset" tjsp. Otin siis Telia TV apin + joitain kanavapaketteja ja tähän tunnuksen teko onnistui (sekään ei näemmä yöaikaan toiminut) lopulta. Itse palvelun toimivuuteenhan tuo ei vaikuttane, mutta mukavahan niitä tilauksiaan olisi päästä myös hallinnoimaan. Kätevästi myös tukisivuston chat on noiden samaisten teliatunnusten takana.
 

Telia

Jäsen
Hoi @Telia Onkohan kyseessä vika vaiko ominaisuus, kun en pääse luomaan Telian itsepalvelukanaviin tunnuksia vaan saan jatkuvasti herjan "vain liittymän omistaja voi tehdä tunnukset" tjsp. Otin siis Telia TV apin + joitain kanavapaketteja ja tähän tunnuksen teko onnistui (sekään ei näemmä yöaikaan toiminut) lopulta. Itse palvelun toimivuuteenhan tuo ei vaikuttane, mutta mukavahan niitä tilauksiaan olisi päästä myös hallinnoimaan. Kätevästi myös tukisivuston chat on noiden samaisten teliatunnusten takana.

Tällaisesta tilanteesta ei ole tiedossa laajempaa vikatilannetta. Mikäli olet vasta nyt tänään ottanut palvelun käyttöön ja kanavat lähtenyt toimimaan, niin suosittelen testaamaan huomenna tunnusten luomista telia.fi sivuille nettipankkitunnistautumisen tai mobiilivarmenteen avulla. Mikäli ei onnistu vieläkään, niin sitten kannattaa jättää ilmoitus meidän häiriöilmoituksiin, niin voivat tsekata tilanteen kuntoon. Hyvä saada tunnukset toimimaan, niin pääsee hallinnoimaan kanavia myöhemmin itse ja lisäksi voi ottaa Minun Telia -sovelluksen käyttöön, jossa myös palveluiden hallinta onnistuu.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Tiedotus koskien Viasat Jääkiekko HD kanavaa Telia TV -sovelluksessa

Kiitokset hyvistä ja täsmällisistä palautteista, joita kirjoititte tähän aiheeseen liittyen. Meidän tekniikan ihmiset tarttui tähän jo eilen ja tutkivat tilannetta tarkemmin. Nyt on tämän aamupäivän aikana tehty teknisiä muutoksia tuohon kanavaan Telia TV -sovelluksen osalta, joten tilanne pitäisi olla paretmpi. Kiekon liike näkyy nyt sujuvammin ja muutenkin katselukokemus pitäisi olla parempi. Tässä juuri vilkuilen tuota kanavalta tulevaa KHL peliä ja ainakin omaan silmään vaikuttaa paremmalta. Tällä tehdyllä muutoksella on vaikutusta myös Chromecastin kautta katsottuna.

Laittakaa toki kommentteja, että mitä olette mieltä tämän hetken tilanteesta?

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös