Onnellisuusketju

  • 1 292 693
  • 7 895

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Pitäisiköhän ostaa itselle luistimet.

Suosittelen todella. Itse hankin juuri ensimmäiset hokkarini sitten kouluvuosien ja onhan tuo ihan loistavaa toimintaa. Hyvä kenttäkin löytyy muutaman sadan metrin päästä niin eihän tässä voi olla kun hyvällä fiiliksellä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Uusi työpaikka.

Vanhan ainoa vikahan oli, että palkka tuli koska sattui. Uusi vaikuttaa kaikin puolin lupaavalta. Pääsee tekemisiin rakastamansa virvoitusjuoma-alan kanssa... Yllättäen cokis-riippuvuus hellitti heti, kun pääsi käsittelemään noita tyhjiä palautuspulloja 40 tuntia viikossa.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilvesläinen siskonmies sai pojan kotiin (sisko tietysti suht. suuressa osassa myös), kolmen aikaan pääsee katsomaan tummatukkaista naperoa.

Enoksi tuleminen on hieno tunne!
 

Cassu

Jäsen
UUsi työpaikka :) Pääsen takaisin yötöihin pois ihmisten katseiden alta. Tosin olen sitten ainoa nainen tällä hetkellä firmassa joka yötöitä tekee, mutta eiköhän sitä miesten kanssa pärjää
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tähän ketjuun on harvoin asiaa, mutta nyt on: minäpäs lähdenkin nyt Pietariin.
Paluupostissa sitten toivon mukaan Silver Stone-pytty, ja samalla tulee nähtyä pitääkö toteamus "Ei Venäjällä selviä kännistä" paikkansa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuli katsottua taas kerran tuo Basketball Diaries ja saa olla onnellinen että jossain vaiheessa, kun tuli se valinnan paikka että mille tielle lähtee niin tuli valittua se oikea reitti. Pari ala-aste aikaista kaveria on jo lähtenyt autuaammille maille. Kaveripiiristä löytyy edelleen jannuja jotka valitsivat toisen tien. Rankkaa katsoa sivustakin tuota touhua ja yrittää takoa jannuille järkeä (turhaan) päähän. Ei se ole ollut paljosta kiinni että sekoilisi tuolla vihanneksena kaduilla itsekkin.
 
Ainakin sellainen hetkellinen pieni onnellisuuden tunne hiipi puseroon tuossa hetki sitten.

Aivan nappiin mennyt ilta takana, kaikki onnettomat ahdistelijat sai pelotettua pois, kun puhui vain suomea. Just pro sujunut loppuilta, hirveän hyvät fiilikset. Aamulla ei edes darraa, ei morkkista. Ulkona paisteli aurinko, keväisen lämmintä ja aivan kuiva keli, siinä kylän halki pyöräillessä ei pystynyt muuta kuin hymyilemään. Sitten siinä vähän hyvässä seurassa leffaa naamariin ja lopuksi vielä rentoa ulkona istuskelua ja tupakasta nautiskelua. Kaupunkikin näyttää taas eksoottisen hienolta, ihan keväiset kelit.

Vähän ahdistaa jossain kaukana tulevaisuudessa ja menneisyydessä jotkut tyhmät jutut, mutta ne nyt jäivät taka-alalle. En palaa ikinä Suomeen.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
2-0 Rangers johtaa. Pitkästä aikaa näyttää hyvältä peli taino on se muutamissa edellisissäkin yhden erän kestänyt, toivottavasti tänään kaikki 3.
 

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Krapula ja pääkipu alkaa hellittämään ja kaiken lisäksi pizzakuski antoi 2e alennusta. Alkaa se päivä pikkuhiljaa kirkastua krapulaisillekkin.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen uskomattoman tyytyväinen itseeni tällä hetkellä! Päätin näin ankeana maanantaina tehdä jotain uutta ja ehkä pelottavaakin, joten siirryin keittiön puolelle. Selailin reseptikirjaa ja eteeni osui mokkapalojen resepti. Ovat todellakin suurta herkkua allekirjoittaneelle mutta koskaan en ole oikein mitään leiponut. Päätin kuitenkin yrittää vaikka se olisi uutta ja vaikeaa ja vähän jäntskätti et mitä tästä tulee.

Lopputulos oli hyvä. Mokkapaloista tuli hyviä joka myös aiheutti hyvää mieltä. Enemmänkin ehkä se että päätös piti. Oli hieno tunne kun oli päättänyt jotain tehdä ja joka oli uutta ja sen sai vietyä kunnialla päätökseen. Edes suuri sotku joka tästä aiheutui ei voi nyt lannistaa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella onnellista aikaa minulle tällä hetkellä. Tuntuu, että kaikki sujuu kuin unelma. Taloudellinen tilanne on vakaa ja hyvä. Ja ennen kaikkea menee tyttöystävän kanssa mainiosti ja hänestä, niin suuresti välitän. Myös uudenvuoden lupaukseni on mennyt, niin kuin pitääkin. Olen muuttanut ruokavaliotani terveellisemmäksi, kun oli syksyn aikana alkanut tynnyriä kertymään vaikka kesällä tuli oltua hyvässä kunnossa. Nyt sitten tuli aloitettua aikaisin rantakuntoon 2008-projekti ja hyvin on alku sujunut. Tuntuu, niin hyvältä kaikki asiat ja itseluottamus kohdillaan. Elämäni parasta aikaa elän tällä hetkellä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Työharjoittelussa maalaushommissa, tällä hetkellä likaista ja sokkeloista kellaria maalataan, seinät, katot, ovet ja lattiat työkohteina. Hankalia paikkoja, ei ihan ergonomisia työasentoja, olkapäätä särki, ahtaita välejä, kuumia putkia, ei tahdo saada käsiä taipumaan joka väliin eikä työkalut meinaa mahtua joka rakoon. Palkkaa ei saa, päivät on normaalin pituisia, välillä raskasta puuhaa, mutta ei vituttanut lainkaan, ei edes harmittanut. Lienee merkki että tämä on minun ala.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Viikon viimeinen työpäivä menossa. Duunit loppuu klo 07.00, jonka jälkeen alkaa 10 päivän vapaa. Yhtään vuosilomapäivää ei mene vaipaiden aikana. Vapaiden aikana voi rauhassa keskittyä lätkän seuraamiseen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Työharjoittelussa maalaushommissa, tällä hetkellä likaista ja sokkeloista kellaria maalataan, seinät, katot, ovet ja lattiat työkohteina. Hankalia paikkoja, ei ihan ergonomisia työasentoja, olkapäätä särki, ahtaita välejä, kuumia putkia, ei tahdo saada käsiä taipumaan joka väliin eikä työkalut meinaa mahtua joka rakoon. Palkkaa ei saa, päivät on normaalin pituisia, välillä raskasta puuhaa, mutta ei vituttanut lainkaan, ei edes harmittanut. Lienee merkki että tämä on minun ala.

Muutamana kesänä muutama vuosi nuorempana olen ollut vastaavanlaisissa paikoissa rakennusapumiehenä. Minä olin se, joka hioi pinnat Rahina-kivellä maalauskuntoon ja piikkasin niille saatanan putkille rei'ät kivikovaan betoniin 10-kiloisella iskuporakoneella, jota täytyi pitää pään yläpuolella epäinhimillisessä asennossa. Voi Venäjä, että olen onnellinen, ettei enää tarvitse rakennuksilla häärätä.

Kuitenkin: uudisrakennuksilla duusaileminen oli ihan ok, mutta peruskorjauskohteet... Ne ovat apumiehille maanpäällisiä helvettejä. Asbestia ei ole, mikäli suojausvarusteet tai asiaan erikoistunut firma ovat liian kalliita. Been there, done that. Yskä kesti kaksi vuotta.

Viikon viimeinen työpäivä menossa. Duunit loppuu klo 07.00, jonka jälkeen alkaa 10 päivän vapaa. Yhtään vuosilomapäivää ei mene vaipaiden aikana. Vapaiden aikana voi rauhassa keskittyä lätkän seuraamiseen.

Kuulostaa erinomaiselta. Itselläni seuraava "työpäivä" on syyskuun ensimmäinen, kun istun yliopiston suomen kielen laitoksella. Siihen asti pitää "kituuttaa" liiton työttömyyskassarahoilla. Viime yönä paniikissa kaivelin papereita ja löysin lomakkeen, joka todisti, että työssäoloehto on täynnä... Hejdå Kelan päiväraha, teretulemas liiton päiväraha, joka pienemmän veroprosentin takia on samaa luokkaa kuin työstäni saama palkka (joka oli perseestä).
 

Fordél

Jäsen
Sain harjoittelupaikan kesäksi, kummityttö on palaamassa terveiden kirjoihin, tyttöystävän kanssa menee hienosti vaikka onkin välimatkaa, tänään pääsee taas harrastusten pariin ja illalla tulee KooKoon peli töllöstä. Mitä muuta tässä voi enää vaatia? Täytyy vain olla kiitollinen tästä kaikesta sekä muistaa elää tässä ja nyt. Olen onnellinen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Alko.fi

1.4 alkaen Paulaner Hefe-Weizen on Alkon valikoimissa. Saattaa olla, että otan heti aamusella Paulanerin puolikorin mukaani ja ostan sen 10 pulloa tuota jumalallista tuotetta.
Alkossa muilla ostoksilla käydessäni ohitin oluthyllyn ja jotenkin sattumalta silmä osui juuri tuohon Paulaneriin. Pysähdyin ja ajattelin, että scholl on tuota kehunut muistaakseni, kokeillaanpas nyt sitten yksi flinda huvikseen. Nyt juuri avasin tuon ja pari huikkaa takana. Aika hauskanmakuinen, mutta täytyy sanoa, että olen ehkä sen verran juntti olutmakuni suhteen, että vehnäoluet ovat yleensäkin vähän siinä ja siinä, varsinkin tämmöinen hefe. Saatan ostaa kyllä toistekin tätä, mutta ei mene suosikkilistalle kärkipäähän. Mistä tuo tuommoinen ikäänkuin kuivatun banaanin maku on muuten lähtöisin?

edit: siis sellainen banaanilastun maku
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä tuo tuommoinen ikäänkuin kuivatun banaanin maku on muuten lähtöisin?

Sahdissa se on peräisin hiivasta, ainakin tämän sivun mukaan: http://www.oluthuone.com/sahti-ja-talonpoikai.html. Veikkaisin, että vehnäoluissa se tulee samaisesta syystä, vaikka tuolla sivulla ei noiden vehnälitkujen kohdalla asista mainitakaan.

Itse en oikein hirveästi syty vehnäoluille. En pitänyt tuosta schollin suosittelemasta Paulanerista edes Baijerissa, eli k.o. oluen alkuperäisessä kotipaikassa. Kyllä niitä juo, mutta parempiakin löytyy.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Pikkujuttuja, itseasiassa todella pieni asia, mutta Soundsin Painted by Numbers kun soi tuossa L-Koodin mainoksessa, niin aina tulee pirun hyvä mieli kun ko. mainos iskee telkkarista ulos.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Joskus se on vaan niin siistii, kun kaikki natsaa täydellisesti.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuli ostettua tuossa Unreal Tournament 3 ja pelonsekaisin tuntein asentelin sitä. Mahtaisiko siitä olla koskaan vastusta legendaariselle ensimmäiselle Unreal Tournamentille. Ja kyllähän siitä vittu on! Aivan mahtava peli kaikenkaikkiaan. Legendaariset aseet, legendaarinen Deck-kartta. Aivan vitun huikea ja yhtä hyvä kuin ensimmäinen UT!
 
On vähän siinä ja siinä kintaalla, että meneekö purkamiset onnellisuus-, ihmettely- vai vitutusketjun aiheeseen lähimmin, mutta aloitetaan nyt tästä.

Ulkomaanturnee alkaa olla viimeistä silausta vailla paketissa. Tänään lähti hand-iniin yksi suuritöisimmistä tehtävistä - enää olisi pari jäljellä, jotka ovat joko jo valmiiksi suunniteltuja tai joista ei enää osaa stressiä ottaa. Ihan järjettömän hyvä fiilis näin perjantai-iltapäivästä. Ja illalla kuuluisat - ja epäilemättä järjettömän villit - bileetkin legendaarisessa opiskelijakommuunissa. Maassa maan tavalla, ehkä joutunee hieman päästä levenevää tötsyäkin taas maistelemaan.

Kuten todettua, stressiä ei enää osaa ottaa mistään. Tiedossa vain reissaamista naapurimaihin ja lähikaupunkeihin ostamaan loputkin pennoset tililtä. Aivan mahtavaa, ja vielä kun ulkona paistaa aurinko ja täällä Keski-Euroopassa on sellainen Suomen huhtikuinen keli. Ei pysty kuin hymyilemään tuolla pistellessä menemään, kun sellainen hauska ukokekin on kainaloon eksynyt.

Jatkan vitutusketjussa lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös