Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 251
  • 699

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Dragon's Lair -arcadepeli ilmestyi aika tasan tarkkaan 40v sitten. Tunnen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eli ensi vuodesta lähtien voin alkaa virallisesti hokea tuota mantraa.

Kyllä ihmiset vanhenivat nopeasti vuosikymmeniä sitten. Ei tarvitse kuin katsoa esimerkiksi vanhoja NHL-pelaajien pelikortteja, joissa on esim. Steve Smith, Phil Housley, Dave Manson ja Bob Probert, jotka näyttivät 35 -vuotiaina 60 -vuotiailta.
Kyllä Sidney Crosbykin näyttäisi vähän vanhemmalta jos polttaisi erätauoilla pari röökiä ja joisi bissen siinä yhteydessä. Sitten pelin jälkeen baariin kunnes palaa hotellille joskus aamuyöstä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tällä kaudella NHL:ssä pelasi enää ainoastaan 13 itseni vanhempaa kenttäpelaajaa, eli ei edes yhden kokoonpanon verran pelaajia. Ensi kaudella luku on todennäköisesti vielä pienempi, sillä noista pelaajista todennäköisesti useampikin lopettanee uransa kuluvaan kauteen. Hyvä jos ensi kaudella saadaan edes yksi ketju kasaan.

Mark Giordano 1983 - sopimus voimassa ensi kauden, joten jatkanee vielä.
Joe Pavelski 1984 - Teki uuden sopimuksen ensi kaudeksi, eli jatkaa uraansa. 77 pistettä pistettä ja playoffeissa piste per peli tahtia, joten hän on elämänsä vireessä, vaikka täyttää ensi vuonna 40 vuotta.
Zach Parise 1984 - Sopimus päättyi tähän kauteen. Mahtaakohan 30 pisteen pelaajaksi taantunut entinen supertähti vielä jaksaa tahkoa jämäroolissa uraansa. Pelasi kuitenkin täydet 82 matsia, joten terveys ainakin näyttäisi olevan kunnossa.
Eric Staal 1984 - Vanhin Staalin veljeksista oli jo lähellä lopettamista aiemmin, sillä hän pelasi 21/22 kaudella ainoastaan 4 ottelua AHL:ää ja Olympialaiset. Kuinka ollakaan siitä avautui vielä paikka Panthersiin ja aina Stanley Cup -finaaleihin asti. Vähän sama tilanne kuin Parisen kohdalla, että jaksaako vielä tahkoa alaketjuissa. 72 runkosarjamatsia ja 21 playoffeissa kertoo kuitenkin, että tämä työhevonen kestää edelleen.
Jeff Carter 1985 - Sopimus jatkuu vielä ensi kauden, joten pelannee edelleen sen yhden kauden ikääntyvässä Pingviinilaumassa.
Ryan Suter 1985 - Pelasi hyvän kauden Starsin pakistossa ja sopimus jatkuu vielä 2025 asti. Jatkaa uraansa.
Pierre-Edouard Bellemare 1985 - Eroaa kaiksta yllämainituista siinä, ettei ollut koskaan mikään stara ja NHL-urakin alkoi vasta lähes 30-vuotiaana. Löytänee ehkä vielä paikan minimisopparilla jostain tai sitten siirtyy Eurooppaan.
Brent Burns 1985 - Jos jokin pitää oman mieleni ja kroppani nuorena on se ajatus, että Brent Burns todennäköisesti jatkaa uraansa vielä ainakin 10 vuoden ajan. 38-vuotias Burns on missannut viimeksi ottelun kaudella 2013/2014, jolloin Teemu Selänne pelasi vielä NHL:ää. Burnsin nykyinen soppari kestää 2025 asti, mutta en ihmettelisi jos tekisi vielä sen jälkeenkin useamman vuoden sopimuksen.
Corey Perry 1985 - Entinen liigan MVP ja Tripla-Kulta-kerhon jäsen ei enää juhli pisteillä entiseen malliin, mutta on tärkeä mies pukukopissa ja tosipelien tullen kentällä ja ilmoittanut halusta jatkaa uraansa. Aktiivipelaajista eniten playoff-otteluita 196 kpl, joista pelkästään 78 kpl viimeisen 4 kauden aikana, mihin tunnetusti mahtuu ne 3 finaalitappiota putkeen 3:ssa eri joukkueessa.
Patrice Bergeron 1985 - Bruinsin legenda, jonka paita varmuudella vedetään uran loppuessa hallin kattoon. Tämä kausi päättyi ennätyksellisestä runkosarjasta huolimatta järkyttävään pettymykseen, eikä Bergeron itsekään ollut terveenä tosipelien tullen. Luulen, että ura päättyy tähän.
Alex Golikoski 1985 - Kuluneella kaudella jäi pieneen rooliin Wild-pakistossa. En näe jatkoa NHL:ssä hänelle enää, mutta 2 miljoonaa kaudessa kattava sopimus jatkuu vielä ensi kauden. Saattaa roikkua vielä mukana, mutta luulen, että hänet ajetaan kortiston puolelle jotenkin.
Alex Ovechkin 1985 - Maaliennätyksen jahti jatkuu edelleen seisomalla B-pisteen kaarella maila ylhäällä. Sopimus jatkuu 2026 asti, eli pisimmälle kuin muilla listan jäsenillä.
Paul Stastny 1985 - Vähän samassa tilanteessa, mitä Staal, Parise ja Perry. Pistesarake ja rooli on tippunut sinne "ynnä muita" -osastolle, mutta on edelle tärkeä roolipelaaja ja kokeneena veteraanina tärkeä mies kopissa.


Veikkaukset

Jatkaa vielä: Giordano, Pavelski, Carter, Suter, Burns, Perry, Ovechkin.

Lopettaa: Parise, Staal, Bellemare, Bergeron, Golikoski, Stastny


Tällöin olisi 7 itseni vanhempaa pelaajaa mukana.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
@Jack DiBiase Craig Andersonin päätettyä uransa havahduin tilanteeseen, että NHL:ssä ei ole enää minua vanhempaa aktiivipelaajaa. Giordano on lähimpänä iältään, mutta hänkin on reilusti yli kuukauden minua nuorempi. Olen siis virallisesti vanhus.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Akillesjänne poikki melko vaarattomassa tilanteessa harrastuksen parissa. Lääkäri puhui, että nämä ovat keski-ikäisille hyvin tyypillisiä vammoja. En tiedä kumpi sattui enemmän.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tällä kaudella NHL:ssä pelasi enää ainoastaan 13 itseni vanhempaa kenttäpelaajaa, eli ei edes yhden kokoonpanon verran pelaajia. Ensi kaudella luku on todennäköisesti vielä pienempi, sillä noista pelaajista todennäköisesti useampikin lopettanee uransa kuluvaan kauteen. Hyvä jos ensi kaudella saadaan edes yksi ketju kasaan.
Mä olen jo siinä iässä että kanattaa siirtyä katselemaan GM:ien ikiä. 31 niistä on mua vanhempia. Pahuksen Kyle Dubas.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Oli noloo kun joutu pyytään apua että sai repun selkään kun vasen käsi tällä hetkellä pahasti liike/voimarajoitteinen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Jack DiBiase Craig Andersonin päätettyä uransa havahduin tilanteeseen, että NHL:ssä ei ole enää minua vanhempaa aktiivipelaajaa. Giordano on lähimpänä iältään, mutta hänkin on reilusti yli kuukauden minua nuorempi. Olen siis virallisesti vanhus.

Minä taas katsoin tämän ketjun innoittamana, että minkä ikäinen tämän kauden vanhin NHL-kiekkoilija oli. Näemmä juurikin tuo Anderson oli kyseessä, ja hän oli yli vuoden minua nuorempi.

Mutta en minä tuon vuoksi tunne itseäni vanhaksi. Muista syistä ehkä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
tuntenut itseni ko aivan ikäloppuksi jonkun vuoden. Ikää oikeasti karvan alle 50. Kroppa vaan alkaa sanomaan työsopimusta irti. Joka paikkaa kolottaa, yöt on yhtä tuskaa…isänisä kuoli vajaa 50 v ja äidinisä reilu 50 v. Oma isä porskuttaa menemään vaikka ikää liki 80 v
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun katselee suurimpien kesäfestareiden bänditarjontaa, niin kyllä sitä kieltämättä alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Suurin osa tai oikeastaan kaikki esimerkiksi tänä viikonloppuna Himoksella esiintyvistä artisteista on sellaisia, joiden nimet eivät joko sano mitään tai sitten ne ovat niin paskoja, ettei niiden kuunteleminen maksa vaivaa.
Woodstock olisi ollut kiva kokea.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tänään. Juhannusta viettäessä. Ikäluokkaa 0-7 vuotiaita leikkimässä ympäri mökin pihaa ja itse kuuluin kuoroon, joka koitti parhaansa mukaan ohjata kahdeksaa lasta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
tuntenut itseni ko aivan ikäloppuksi jonkun vuoden. Ikää oikeasti karvan alle 50. Kroppa vaan alkaa sanomaan työsopimusta irti. Joka paikkaa kolottaa, yöt on yhtä tuskaa…isänisä kuoli vajaa 50 v ja äidinisä reilu 50 v. Oma isä porskuttaa menemään vaikka ikää liki 80 v

Tiedän itte tähän hyvän hoiron. Jos varaa on niin käy hierojalla ja kerro sille vaivojas... Sieltä saat helpotusta moneen kolotukseen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun katselee suurimpien kesäfestareiden bänditarjontaa, niin kyllä sitä kieltämättä alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Suurin osa tai oikeastaan kaikki esimerkiksi tänä viikonloppuna Himoksella esiintyvistä artisteista on sellaisia, joiden nimet eivät joko sano mitään tai sitten ne ovat niin paskoja, ettei niiden kuunteleminen maksa vaivaa.

Tuo on vasta aikuiseksi kasvamista. Sitten kun olet muutaman vuoden ajan jättänyt katsomatta festareiden esiintyjät, koska et kuitenkaan olisi menossa niihin, "kun artistit ovat paskoja tai tuntemattomia - ja vaikkeivät olisikaan, niin kotona on silti niin paljon kivempaa", voit sanoa olevasi vanha.

Meinasin sanoa, että minä en ole vielä vanha, koska katson joka vuosi Tampere Jazz Happeningin tarjonnan. Mutta se on marraskuussa, niin kesäfestariksi sitä ei voi laskea.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tiedän itte tähän hyvän hoiron. Jos varaa on niin käy hierojalla ja kerro sille vaivojas... Sieltä saat helpotusta moneen kolotukseen.
Kiitos vinkistä mutta tätä vaivaa ei todennäköisesti paranna hieroja. Itse aiheutettua huonoilla elämäntavoilla…aletaan vaan olemaan niin sanotusti veitsen terällä joko aletaan parempaan päin tai sitten alkaa ns lähtölaskenta…valitettavsti näin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kiitos vinkistä mutta tätä vaivaa ei todennäköisesti paranna hieroja. Itse aiheutettua huonoilla elämäntavoilla…aletaan vaan olemaan niin sanotusti veitsen terällä joko aletaan parempaan päin tai sitten alkaa ns lähtölaskenta…valitettavsti näin.

Hieronta auttaa aina, myös sellainen mikä antaa pikku nautintoa. Mulla on myös huonot elämäntavat vaikka en tupakkaa polta. Mut hieronta ja porealtaassa makoilu + sauna on kolme sellaista asiaa mitkä auttaa ainakin henkiseen puoleen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Hieronta auttaa aina, myös sellainen mikä antaa pikku nautintoa. Mulla on myös huonot elämäntavat vaikka en tupakkaa polta. Mut hieronta ja porealtaassa makoilu + sauna on kolme sellaista asiaa mitkä auttaa ainakin henkiseen puoleen.
No se totta. Kaupunki asunnossa sähkökiuas niin en kovasti nauti niistä löylyistä…onneks mökillä puukiuas ja järvimaisema. Tuo henkinen puoli on kyllä melkein puoli ruokaa elämisessä.
Joo alkoholia silloin tällöin ja kloppina tuli tupakkaa kokeiltua eikö ole mun juttuja.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No se totta. Kaupunki asunnossa sähkökiuas niin en kovasti nauti niistä löylyistä…onneks mökillä puukiuas ja järvimaisema. Tuo henkinen puoli on kyllä melkein puoli ruokaa elämisessä.
Joo alkoholia silloin tällöin ja kloppina tuli tupakkaa kokeiltua eikö ole mun juttuja.

Kunnon hieroja osaa löytää sellaiset paikat kehosta mitkä tuovat myös hieronnasta nautinnollisen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kun katselee suurimpien kesäfestareiden bänditarjontaa, niin kyllä sitä kieltämättä alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Suurin osa tai oikeastaan kaikki esimerkiksi tänä viikonloppuna Himoksella esiintyvistä artisteista on sellaisia, joiden nimet eivät joko sano mitään tai sitten ne ovat niin paskoja, ettei niiden kuunteleminen maksa vaivaa.
Woodstock olisi ollut kiva kokea.

Tässä on hyvä testi; jos tämän festivaalin tarjonta pääsee lähelle miellyttävää, taitaa peli olla menetetty.

 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässä on hyvä testi; jos tämän festivaalin tarjonta pääsee lähelle miellyttävää, taitaa peli olla menetetty.

SoulBrothers
Heiduška
Regina Launivuo
Luontokerho
Niina Annika

Vaarien kamaa kieltämättä. Ehkä en vain dementialtani muista, kuinka noiden musiikin kanssa on menty vuosikymmenten ilot ja surut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eilen illalla tunsin itseni taas vanhaksi, kun psykologian opettajani (nuori naisihminen) muisteli nuoruuttaan ja kertoi, että vuonna 2008 hän siirtyi yläasteelle. Olin osannut hänen olevan nuorempi kuin minä, koska hän näyttää nuorelta ja lisäksi hänestä ei oikein välity sellainen opettajamainen habitus, jota monta vuosikymmentä kansankynttilänä olleissa henkilöissä on. Kovasti tuo nuori opettaja tykkää viljellä sivistyssanoja ja varsinkin psykologiaan liittyvää termistöä, joista osan ymmärsin, mutta suurinta osaa en.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt muista oliko täällä mitään "kylläpä aika rientää"-ketjua, mutta kai sopii tähänkin.

Huomasin, että varmaankin alla olevasta Such Great Heights-biisistä parhaiten tunnettu The Postal Service on "taas" kiertueella ja ajattelin että edellisestä reunionista on varmaan jotain viisi-kuusi vuotta maksimissaan, mutta siitä on KYMMENEN vuotta. Oli silloin heidän ainoan studioalbumin 10-vuotisjuhlakiertue ja nyt siis 20-vuotis. Ja juuri äskenhän tuo biisi vasta ilmestyi...



 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Meillä aloitti töissä vuonna 2005 syntynyt poikaoletettu. Oma työurani alkoi päätoimisesti samana vuonna.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen illalla tunsin itseni taas vanhaksi, kun psykologian opettajani (nuori naisihminen) muisteli nuoruuttaan ja kertoi, että vuonna 2008 hän siirtyi yläasteelle. Olin osannut hänen olevan nuorempi kuin minä, koska hän näyttää nuorelta ja lisäksi hänestä ei oikein välity sellainen opettajamainen habitus, jota monta vuosikymmentä kansankynttilänä olleissa henkilöissä on. Kovasti tuo nuori opettaja tykkää viljellä sivistyssanoja ja varsinkin psykologiaan liittyvää termistöä, joista osan ymmärsin, mutta suurinta osaa en.
Järkytyin nyt ehkä hieman siitä, että noin valtavan nuoret ihmiset ovat jo yhtä vanhoja kuin minä olin ihan vasta toissapäivänä, eli vuonna 2014, jolloin olin jo vanha.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tänään sain näyttää paperit. Ei oikeastaan edes haittaa koskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös