"Oletko" instagramissa?

  • 7 503
  • 61

"Oletko" instagramissa?


  • Äänestäjiä
    180
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No mitäs mussukat arvelette...? Arvioisin että niistä valokuvista mitä oon eläissäni ite ottanu niin varmaan pualet oon pistäny tänne Jatkoaikaan hassutellessani.
 

axe

Jäsen
Tämänkin pilasi korporaatio. Tuossa tsekkasin jotain sovelluksen muutosaikajanaa ja yritin pinpointata, koska homma kallistui viimeistään paskan puolelle, ja kyllä se osuu aika lailla tuohon kohtaan, kun tuli tuo stories-ominaisuus. Sen jälkeen tällä ei ole ollut oikein mitään käyttöä, kun ihmiset (tavalliset ns. ystävät, ei julkkikset tai "influensserit) rupesivat käyttämään sitä vuorokaudessa poistuvaa turhuutta sen sijaan että loivat oikeita postauksia. Siihen päälle sitten jatkuva mainosten lisääntyminen, sitten nämä "suositellut julkaisut" ja alkoi olla työlästä löytää sitä oikeasti haluamaansa ja tilaamaansa sisältöä. Lopuksi on menty siihen, että ne oikeat postaukset käy fiidissä näkyvissä suurin piirtein randomilla, ja johonkin palatakseen pitää muistaa kenen se oli ja käyttää hakutoimintoa, niin tämä on koko lailla käyttökelvoton.

Monien ylläkirjoittaneiden lailla myös minä olen vanhan polven jääriä, jotka pärjäsivät ja pärjäisivät ilman somea oikein hyvin, mutta toisin kuin jotkut muut, minä näkisin somessa myös oikein hyviä puolia ja juttuja. Mutta tämä mainosmyyntiin ja rahantekoon keskittyvä ja käyttäjistä tai käyttäjien toiveista täysin piittaamaton nykysome ei ole sitä.

Se oli oikeasti ihan jees aikaa, kun eri somekanavat oli erilaisia, niillä oli eri kohderyhmät, eri sisällöt, eri tyylit. Sittemmin ne kaikki rupeasivat vaan matkimaan toisiaan ja nyt meillä on sitten iso tukku eri nimisiä mutta käytännössä täysin samanlaisia sovelluksia, joihin kaikkiin tuupataan myös se täysin samanlainen sisältö.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olen. Alkuun ei oikein napostellut, sitten aloin postailla omia luonto/taidekuvia ja jonkun aikaa homma oli varsin mukavaa, mutta nykyään tuo paikka lähinnä ärsyttää, käyn noin kerran kaksi viikossa vilkaisemassa muiden kuvia (eli mainoksia) ja silloin kun tulee ilmoitus, mikä koskee suoraan omaa tiliä.
Nyt ollut tarkoitus taas postata pari kuvaa, jahka jaksaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olen, mutta en ole postannut yli kahteen vuoteen yhtään kuvaa. Lähinnä seurailen tuttujen ja muiden postauksia silloin kun jaksan. Ei jaksa somettaa enää kauheammin, ei se oikea elämä siellä ole.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
Olen, mutta kuvia en sinne laita. Joskus tykkään jostain. Harmittaa tuo bottien lisääntynyt määrä. Instagramia ei ilmeisesti kiinnosta tehdä asialle mitään. Snapchatia ei ole, mikä lienee harvinaisuus ikäisteni joukossa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
En ole. En someta itseasiassa juuri yhtään. Vai onko jatkoaika somea? No sitten.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa jokunen viesti takaperin tänne kirjoittelinkin, miten ankeaksi tuo sovellus on muuttunut. Sittemmin poistin profiilin kokonaan.

Minulle sovellus alkoi tuottamaan vain ahdistusta. Puolituttujen jatkuvaa spämmiä elämästään, mainoksia ja mikä ärsyttävintä: feedi täynnä niitä IG:n suosittelemia somevaikuttajien jöötijulkaisuja, jotka eivät koskettaneet millään tavalla. Silti sain menemään tuhottoman paljon aikaa sovelluksen räpläämiseen. Aivot tottuivat siihen pieneen dopamiiniannokseen jonka sovelluksen avaaminen sai aikaan ja sitten se vain toistui päivän mittaan. Olo on todella tyydyttävä, kun sovellusta ei enää ole.

Jos koet, että IG alkaa olemaan ongelma, niin hyvä testi on olla Instagrammista muutaman viikon poissa ja sen jälkeen aukaista sovellus. Kokeeko oikeasti missanneensa jotain oleellista, kun selaa vanhat julkaisut ja mainokset läpi? Niinpä.

Se oli oikeasti ihan jees aikaa, kun eri somekanavat oli erilaisia, niillä oli eri kohderyhmät, eri sisällöt, eri tyylit. Sittemmin ne kaikki rupeasivat vaan matkimaan toisiaan ja nyt meillä on sitten iso tukku eri nimisiä mutta käytännössä täysin samanlaisia sovelluksia, joihin kaikkiin tuupataan myös se täysin samanlainen sisältö.
Hieno esimerkki tästä, kun jopa Youtube on ottanut suureen rooliin tuollaiset lyhyet "Shorts" -videot, jotka tulevat Tiktokista tai jostain muusta perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös