"Oletko" instagramissa?

  • 7 505
  • 61

"Oletko" instagramissa?


  • Äänestäjiä
    180

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Olen Instassa, vaikka vastustan palvelua lähinnä sen typeryyden takia. Tai käyttäjien (ja siis kaverieni) aktiviteettia. Kuten aiemmin mainittu, niin löytyy kuvia jostain junalipuista, kahvikupeista, bussin kyydistä jne jne. Sitten on ne miljoonat hääshtägit. Yhdellä homoseksuaalilla kaveriltani löytyy aina kuvista kaikki mahdolliset #finnishgay #finngayboy ja ties mitkä risuaidat homoiluineen.

Vittuillakseni olen lisäillyt tuonne kuvia jostain randomeista jutuista, jostain männystä tai lihapullapaketeista. Ja toki niin paljon tägejä kuin on jaksanut keksiä.
 

A Siente

Jäsen
En ole ja ideakin vaikuttaa sen verran typerältä etten jaksa edes kokeilla. Ilmeisesti tuolla siis vain jaellaan kuvia ja odotellaan kommentteja niihin?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole ja ideakin vaikuttaa sen verran typerältä etten jaksa edes kokeilla. Ilmeisesti tuolla siis vain jaellaan kuvia ja odotellaan kommentteja niihin?
Kyllä + että joku tykkäisi siitä kuvasta ja "keskustelut" on sitten, no niitä on aika vähän. Hashtagin käyttö toki on in niin sille täydellinen paikka yhdessä Twitterin kanssa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
En ole. Tai no periaatteessa minulla on Instagram-tili, mutta yhtään kuvaa en ole sille ladannut, minua ei seuraa kukaan enkä minä seuraa ketään. Matematiikan opettajallani ja opollani on omat tilinsä Instagramissa, kuin myös niukalla enemmistöllä kavereistani. En näe tarvetta räpsiä kuvia itsestäni ja omista jutuistani muiden nähtäväksi. Ketä nyt muka kiinnostaisi.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tottakai on. Eikai sitä pysy enää ajan tasalla jos ei olisi?

Mulla on tili Facebookiin, twitteriin, Instaan sekä WhatsAppiin ja pariin muuhun paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole, en ole muistaakseni edes koskaan käynyt Instagramissa. Ja yllä olevaan viitaten Twitter-tili mulla on, mutta en ole sielläkään ainakaan vuoteen käynyt. Facebook-tili on ollut vuodesta 2008, toki aktiivisuuteni siellä on tippunut murto-osaan alkuaikojen aktiivisuudesta, ainoastaan eräässä vedonlyöntiryhmässä siellä käyn viikoittain.

Jotenkin on viime aikoina tullut sellainen olo, että olen liian vanha sosiaalisen median pyörteisiin.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
En ole siellä, en ole uppomassa olevassa pärstäpankissakaan (Aku Ankankasta tuttu lärvikirja), enkä aio liitty tänä vuonna läpi lyövään Twitteriinkään (viserrykseen, sekin akkarista tuttu).
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole, en ole varmaan edes käynyt koko sivulla. Joskus Irc-galleria -aikoihin sitä oli vielä suhteellisen aallonharjalla näistä some-hommista, mutta teini-iän jälkeen on vuosi vuodelta hiipunut innostus näihin. Facebookiin liityin suhteellisen myöhään (ainakin omaan kaveripiiriini verraten) silloisen esimieheni sinnikkään painostuksen ansiosta, ja sitä jaksoin ensimmäiset vuodet jokseenkin aktiivisesti käyttääkin. Pikkuhiljaa tuo into on tosiaan hävinnyt, enkä ole juuri lisäillyt kuvia tai päivitellyt statustani varmaan vuoteen, silloin tällöin käyn esim. julkisissa istuessani katsomassa onko siellä mitään mielenkiintoista. Tuo chat-ominaisuus on kyllä lähestulkoon ainoa syy miksi tuolla enää edes roikun, tosin WhatsApp on jo aikoja sitten vienyt voiton siitäkin.

Twitteriin liityin verrattain aikaisin, 2009, mutta olen käynyt siellä ehkä 3 kertaa. Ei vaan koskaan auennut se hienous minulle. Viimeisellä kertaa näin jopa vähän vaivaa ja aloin seuraamaan kaikkia minua mahdollisesti kiinnostavia kanavia, mutta tajusin oikopäätä että noita päivityksiä tulee ihan vitusti liikaa ja tuolla pitäisi käydä monta kertaa päivässä ettei menisi suurin osa ohi. Ei todellakaan meikäläisen pala kakkua. Tästä Instagramista sitten en tosiaan edes tiedä juuri mitään muuta, kun että se on samanlainen hashtag-helvetti kuin Twitter ja siellä jaetaan pääosin kuvia. Jaan hyvin harvoin mitään kuvia kellekään ja muiden kuvatkaan harvemmin erityisemmin kiinnostavat minua, joten voinen lokeroida tämän "uuden IG:n" näkemättä paskaa-osastoon.

Facebook siis pysyy jatkossakin ainoana edes semi-aktiivisena someiluvälineenäni. Joskus tuokin tuntuu olevan vähän liikaa. Erityisesti nyt, kun tuttavista merkittävä osa on alkanut lisääntymään, ja aina kun tuolla käy niin etusivulle pomppaa välittömästi hervoton kasa vauvakuvia. Tietty sille mamille oma lapsi on aina kaikkein söötein, mutta näin ulkopuolisen silmin joka helvetin pentu näyttää ihan samalta ja jokaisesta toki pitää lisätä se 50 samansisältöistä kuvaa kerralla. Veeti opettelee potan käyttöä, Veeti konttaa lattialla, Veeti irvistää naama suklaajäätelössä. Jotenkin perverssiä tämä kaiken jakamisen kulttuuri. Välillä tekisi mieli poistaa tunnukset tuoltakin ja syrjäytyä rauhassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tietty sille mamille oma lapsi on aina kaikkein söötein, mutta näin ulkopuolisen silmin joka helvetin pentu näyttää ihan samalta

Tartutaan tähän näennäisesti pieneen asiaan, mutta kun eihän se ole pieni asia. Kaikki vauvat näyttävät samalta, eihän se äitikään sitä huomaisi, jos kätilö tai joku sairaanhoitaja toisi jonkun toisen pennun syliin.

Kaksi hyvää ystävää lisääntyi juuri nyt. Vielä on järjen rajoissa näytetty niitä samalta näyttäviä muksuja. Toivottavasti tilanne ei muutu huonommaksi, kun oppivat luistelemaan.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen. Mutta en montaa kuvaa sinne ole laittanut. Käytän koko höskää vaan, että näen kavereiden ja joidenkin naikkosten kuvia. Myös NHL:ää ja NHL joukkueita pystyy hyvin seuraamaan sieltä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä Instagramista sitten en tosiaan edes tiedä juuri mitään muuta, kun että se on samanlainen hashtag-helvetti kuin Twitter ja siellä jaetaan pääosin kuvia.

Boldaus minun. Mulla on muutama kaveri jotka aktiivisesti käyttävät Twitteriä. Ilmeisesti tuo hashtag-moodi jää päälle, koska esim. tekstiviestinsä sisältävät lähes aina jotain mukahauskuuksia hashtag-muodossa. Ihan saatanan #ärsyttävää on se.

Tosiaan vuodessa voi yhden käden sormilla laskea ne kerrat kun Twitteriä käytin, nyt kävin poistamassa koko profiilin. Alkuaikoina se tuntui kätevältä välineeltä esim. kannattamieni joukkueiden kuulumisten seuraamiseen, mutta siitäkin meni maku aika äkkiä, joten miksi sitä profiilia turhaan siellä roikottamaan. Sinne meni. Tai no joo, taisi siinä lukea, että odottavat 30 päivää ennen tilin pysyvää poistamista.
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
noita päivityksiä tulee ihan vitusti liikaa ja tuolla pitäisi käydä monta kertaa päivässä ettei menisi suurin osa ohi. Ei todellakaan meikäläisen pala kakkua.
Tuo on kyllä ihan totta. Ei tarvi seurata edes kovin montaa eri henkilöä, niin koko ajan tulee uutta twiittiä. Tosiaan pitäisi koko ajan olla siellä twitterissä paikalla, ettei kaikki jutut mene ihan ohi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omaa Twitter-historiaani en muista ihan tarkkaan, mutta ainakaan yhtään tviittiä en ole koskaan lähettänyt. Jonkun tilin tein, koska luulin haluavani paria juttua seurata. Ihan turhaa se oli, mutta nyt on alkanut Twitterilta tulemaan spämmimeiliä aika paljon.

Eipä se haittaa, koska se on juurikin spämmiosoite minne tulee kaikenlaista. Ihmetyttää vain sillä en ole muuttanut mitään asetuksia tai edes käynyt Twitterissa vuosiin tai milloin ikinä se alkoikaan. Olisikohan joku kampanja menossa asiakaspaon vuoksi.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
En ole enkä aio ikinä liittyäkkään. Saahan sinne Facebookkiinkin laitettua kuvia, kuten myös Twitteriin. Ja vielä pitäisi johonkin Instagramiin liittyä.. Hohhoijjaa.
 

dorka

Jäsen
Joskus 3,5 vuotta sitten tuli tehtyä käyttäjä Instagramiin. Silloin se oli vielä hieno ja kiehtova mesta, mutta kun se nousi suuren yleisön tietoisuuteen, niin sellainen selfiehuoraushelvettihän siitä tuli ettei mitään määrää. Ei siinä, kyllähän sitä itsekkin tulee lisäilttyä kerran kuukaudessa joku kokovartaloselfien, mutta koko palvelunhan idea ei siis ollut se kuvien lisäily pelkästään omasta naamasta.
 

JKyykka

Jäsen
Itse olen aktiivinen Instagramin käyttäjä. Harrastan kilpailumielessä kamppailulajeja ja instan kautta on mukava seurailla oman lajin harrastajia ympäri maailmaa.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nostan vanhan viestiketjun toteamalla, että on tämä jotenkin sairas sovellus mielestäni.

Pidin reilun viikon taukoa ja poistin sovelluksen puhelimesta. Sen jälkeen palasin tsekkaamaan mitä kaverit olivat viikon aikana julkaisseet. Feediä selatessa homma meni niin, että oli yksi tai kaksi kaverin julkaisua (kaikki ihan sekalaisessa ihme järjestyksessä) ja sitten aina väliin IG:n työntämä suositeltu julkaisu tai mainos, jotka luonnollisesti eivät kiinnosta millään tavalla.

Yön aikana puhelimen yläpalkki oli myös täyttynyt IG:n ilmoituksista, kuinka joku oli julkaissut tarinan ja jossain olisi jotain yhdentekevää reellssiä tarjolla. Tiedän kyllä, että ilmoitukset voi ottaa pois päältä kokonaan. Nyt oli unohtunut ja tuli samalla huomattua, miten sairaalla tavalla tuo sovellus yrittää koukuttaa viatonta käyttäjää.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minulla on tunnukset ollut vuosia, mutta en saa ilmoituksia enkä postaa sinne mitään - aina välillä tulee uutisaiheissa jotain linkkejä, joita on sitten kätevä avata. FB on se mitä somessa käytän ja sitäkin aika säästeliäästi. WhatsApp on sitten korvannut tekstarit lähes täysin, on vaan niin kätevä ja portaaton.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole, enkä mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule koskaan olemaankaan. Sama koskee Twitteriä ja Facebookia. Hyvä, että alkuvillitys näissä on hieman hiipunut, ei tarvitse enää selitellä kenellekään miksi ei halua sosiaalisen median hallitsevan käyttäytymistään. WhatsApp on käytössä ja on riittänyt vallan mainiosti.
Täsmälleen sama. Ikinä en ole ollut Instagrammissa, Twitterissä enkä Facebookissa. WhatsAppin kanssakin kesti vuoteen 2020 asti, mutta sitten oli melkeinpä pakko liittyä kun kaikki lasten harrastuksiin liittyvä informaatio oli siirtynyt sinne. Toki koitan olla tuonkin kanssa tarkkana enkä anna kenenkään liittää minua automaattisesti mihinkään typeriin ryhmiin.

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt tuota ihmisten vimmaa laittaa kuvia nettiin jakoon. Kiinnostaako muka toisten ottamat valokuvat oikeasti jotakuta?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pidin reilun viikon taukoa ja poistin sovelluksen puhelimesta. Sen jälkeen palasin tsekkaamaan mitä kaverit olivat viikon aikana julkaisseet. Feediä selatessa homma meni niin, että oli yksi tai kaksi kaverin julkaisua (kaikki ihan sekalaisessa ihme järjestyksessä) ja sitten aina väliin IG:n työntämä suositeltu julkaisu tai mainos, jotka luonnollisesti eivät kiinnosta millään tavalla.
Puhelimella pitää ainakin iOS:issa valita sieltä ylhäätä "Instagram"ia tökkäämällä "seurataan". Muuten saa tuota meta-tauhkaa tuutin täydeltä. Selainversion ovat paskoneet täydellisesti. Nyt se toimii kuten luuriversio huonoimmillaan ehdotuksineen, jotka saavat työntää hanuriinsa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minun IG-huumani laantui muutama vuosi sitten juuri tuon janan epäloogisuuden takia. Kävi sama kuin FB:lle.

Alkuun pidin tästä. Plarasin julkaisuja usein ja olinkin aina kartalla, kuka viimeksi julkaisi ja mitä. Otin varsinkin Turusta paljon kuvia ja sain niihin tykkäyksiä varsin tutuilta nimiltä. Ei, enää en jaksa. IG on myös mennyt paljon siihen, että avaudutaan pidemmin asioita. Tämä on ehkä se, että väki on luopunut Facebookista ja kuvalla tehostamalla saa asiansa Instagramissa eteenpäin. Jossain määrin hyväkin näin, mutta itsekään en jaksa puhelimella noita pitkiä tekstejä tihrustaa, saati itse avautua (vaikka asiaakin olisi).

Mutta näin se vaan on, että toisille toimii tässä päivässä podcastit, toisille blogit, toisille kuvat, toisille pitkät Face-vuodatukset. Itse en oikein siedä WhatsAppia, en tiedä, miksi. Moni ketju tuolla lähinnä mutella ja ilmoitukset piilossa. Jos tulee tekstarityyppisesti kertaluontoinen asia, huutelen tuonne sitten.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En käytä. Tissi- ja persekuvia löytää intenetistä ilman tätä palveluakin. Muut random kuvat ei jaksa kiinnostella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole enkä aio siihen liittyä. Tekniset valmiudet (kännykkää lukuunottamatta) kyllä ovat olemassa, mutta kiinnostus on täysi nolla. Twitterin jälkeen vastenmielisin sosiaalisen median kanava on Instagram, ainakin minusta.

En tajua, mitä järkeä on ottaa itsestään tuhansia selfieitä, ottaa kaikista ruoistaan tai juomistaan tuhansia valokuvia tai ottaa satoja kuvia jostain ravintolasta/yökerhosta/baarista/vaatekaupasta/ruokakaupasta/kuntosalista. Haluan pitää omana tietonani sen, missä milloinkin liikun. Jos se tekee minusta urpon, so fucking what.

En lähettele Facebookiikaan koko ajan kuvia arjen tekemisistäni.
Noin jämäkkä mielipide oli seitsemän vuotta sitten. Noin vuosi myöhemmin loin tunnukset ja siitä lähtien on tullut oltua Instagramissa. Kuvia tuli varsinkin alkuaikoina postailtua todella paljon, nyttemmin tahti on rauhoittunut. Aktiivinen kuitenkin olen edelleen.

Selfieitä en juuri ota. Noin parintuhannen kuvan joukossa on ehkä pari kolme niitä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niin mikä???
Juu - en ole insta- tai missään muussakaan -grammissa, en Facebookissa, tms. sekamelskassa. Ylipäätään Jatkoaika on ainoa someen viittava foorumi, jota lueskelen ja jolle jotain kirjoittelen - ja olen ratkaisuuni ollut tyytyväinen, so far...
Jo(t)ku(t) voi(vat) pitää elämääni köyhänä ja yksitoikkoisena, kun en melo somen syövereissä innolla valveillaoloaikanani, mutta kun on elänyt nuoruuttaan jo 60-luvulla, ollut osaltaan mukana tieto-/tietoliikennetekniikan hämmästyttävässä kehityksessä -80-90-luvulla, on väkisinkin kehittynyt jotain perspektiiviä siitä, mikä on itselle tarpeellista ja mikä ei.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Muutama kuukausi sitten tuli tehtyä tunnukset kaverin ehdotuksesta. Pari kuvaa olen sinne laittanut, mutta siinä se. Käyttö jää lähinnä siihen, että käyn tyyliin kerran tai kaksi kuussa katsomassa minkälaista settiä kaverit ovat postanneet.

Täytyy kyllä todeta, kuten moni muukin on jo todennut, että on kyllä harvinaisen sekava sovellus. Mulla kesti helvetin kauan oppia käyttämään tuota ja täytyy todeta, että vähäisen käytön vuoksi en osaa sitä vieläkään ns. kunnolla. Mobiili versio on ihan annelista eikä selain versio ole yhtään sen parempi. Täytyy sanoa, että tämmöiselle somea todella vähän käyttävälle toi ei ulkoasunsa puolesta sovi kovinkaan hyvin.

Hauska kyllä, että monet tuttavat ja kaverit/hyvänpäivän tutut käyttävät somea todella paljon. Itse olen lähinnä "somevastainen." Ennen Instagramiin liittymistä käytin vain Facebookkia. Sitäkin tulee todella vähän selailtua saatika postailtua mitään. Postailuni on lähinnä sitä, että silloin tällöin saatan jakaa jonkun hyvän biisin siellä ja pari kertaa vuoteen päivitän jotain "järkevää."

Oon kai vanhaa koulukuntaa, kun viihdyn enemmän eri foorumeilla kuin näissä sosiaalisen median kanavissa. Irkattua tuli melkein 20 vuotta, mutta kun moni aktiivinen kanava hiljeni porukan siirryttyä käyttämään pääsääntöisesti Discordia, niin itsekin siirryin sitten sinne. Foorumit ja reaaliaikainen keskustelu netin välityksellä on se mun juttu.

Ja ainiin, some on pilannut maailman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös