Oletko erityisen huono jossakin?

  • 15 188
  • 136

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Käsityöt! Hyvä, kun osaan napin ommella. Koulun käsityötunneillakin kannoin kaiken kotiin äidin tehtäväksi, kun en vaan osannut. Äiti ja mummoni ovat taasen olleet supertaitavia käsistään, mulle tuo taito ei periytynyt. No, onneksi kaupasta saa vaatteita.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piirtäminen ja uiminen on jo mainittu, mutta minäkin olen niissä mahdollisesti koko palstan surkein. Uimisessa hauskinta on se, että en pelkää vettä ja pystyn selälläni kelluen pysymään pinnalla lähes loputtomasti. Mutta annapas olla, jos pitää alkaa edetä, niin 25 metrin altaan mitta on yhtä kyytiä suoritettuna täysi mahdottomuus.

Lisäksi olen todella huono pitämään tavaroita järjestyksessä ja löytämään kadonneita esineitä, vaikka ne olisivat aivan nokkani edessä. Jostain syystä töissä kaikki paperit aina löytyvät kamalasta sekasotkusta huolimatta, mutta jos kotona on vaikka kello kateissa, niin eipä kerta kaikkiaan onnistu. Ei vaikka kadonnut esine olisi aivan nokan edessä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaan ajaa suht hyvin autoa, mutta jos se jostain syystä sammuu, niin keinoja on vähän. Voin vaihtaa renkaat vaikka edestä taakse ja päinvastoin, lisätä tuulilasinpesunestettä ja kokeilla startata uudelleen.

Tuo edellä mainittu häviäminen on ikävä asia. Sitä on tarpeettoman paljon minussakin. Ei se mitään, jos koko nenä on jalkapallomatsissa siirtynyt sentin verran sivullepäin, mutta sellainen tarpeeton, ansaitsematon tappio tekee paljon enemmän ja pidempään kipeää.

Tässähän voidaan jo perustaa ”Huonojen Häwiäjien Herrasmiesklubi”, jossa keksitään uusia fraaseja ja selityksiä väistämättömyyksille.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Polvet suorana kämmenet lattiaan ja ylikin. Tosta vaan ja koska vaan.
Toisesta ketjusta bongattuna, itse olen täysin vastakohta. Äsken kokeeksi yritin, sain juuri ja juuri kämmenet polviin. Notkeus ei ole todellakaan minun alaani.
Myöskään monen mainitsemat käsiala ja piirtäminen ei ole minunkaan vahvuuksiani.

Päätösten teko. Jos on hiemankin suurempi (ja usein myös pienempi) päätös, joka vaikuttaa jotenkin tulevaisuuteeni, niin vaikeuksia on sitten päättää sopivaa vaihtoehtoa.

Sosiaalisuus. Olen aika hiljainen ja usein omiin oloihini vetäytyvä, enkä paljoa harrasta ns. small-talkia. Ja esim. puheluiden soittaminen ei ole mielipuuhaani.

Nämä myös. Tulen kyllä kaikkien kanssa toimeen, mutta small-talk ei vaan ole luontainen juttu minulle. Ei minua kiinnosta jonkun puolitutun kuulumiset,joten miksi turhaan niitä kyselemään. Tuttujen kanssa ja kännissä tulee kyllä höpöteltyä ehkä liikaakin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piirtäminen ja uiminen on jo mainittu, mutta minäkin olen niissä mahdollisesti koko palstan surkein. Uimisessa hauskinta on se, että en pelkää vettä ja pystyn selälläni kelluen pysymään pinnalla lähes loputtomasti. Mutta annapas olla, jos pitää alkaa edetä, niin 25 metrin altaan mitta on yhtä kyytiä suoritettuna täysi mahdottomuus.
Sama juttu, mikäs sen kivempi kuin kesällä pulikoida hiekkarannan ääressä merellä tai kaverin mökillä järvessä sen minkä ehtii, ja kyllä minä nyt niitä muutaman metrin pyrähdyksiä vetelen Tarzanin tavoin, mutta en todellakaan ole mikään uimari.

Olisi ihan kiva ottaa asiakseen treenata uiminen parempaan terään, jonkinlainen taito siis on pinnalla pysymiseen ja jopa etenemiseen, mutta enpä pidä itseäni kummoisena uimarina varsinkin kun ei käytännössä ikinä tule käytyä hallissa uimassa ja harjaannutettua taitoa. Joskus junnuna tein kyllä faijani valvomana ihan tuntuvan uroteon, kun Kustavissa uin perhetuttujen mökkirannasta vastakkaiselle rannalle eli kuitenkin jonkinlaisen matkan. Eli varmasti siis löytyy heikompiakin tapauksia, mutta silti paskaa mitä paskaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi ihan kiva ottaa asiakseen treenata uiminen parempaan terään, jonkinlainen taito siis on pinnalla pysymiseen ja jopa etenemiseen, mutta enpä pidä itseäni kummoisena uimarina varsinkin kun ei käytännössä ikinä tule käytyä hallissa uimassa ja harjaannutettua taitoa. Joskus junnuna tein kyllä faijani valvomana ihan tuntuvan uroteon, kun Kustavissa uin perhetuttujen mökkirannasta vastakkaiselle rannalle eli kuitenkin jonkinlaisen matkan. Eli varmasti siis löytyy heikompiakin tapauksia, mutta silti paskaa mitä paskaa.

Mä olen ajatellut niin, että ihan joka asiassa ei sentään tarvitse olla edes hyvää keskitasoa. Jätän uimisen riemut suosiolla muille.

Jotain kertoo uimataidostani se, että armeijassa kun piti uida joku uintitesti, niin olin koko komppanian toiseksi huonoin. Lisäksi vielä huonompi oli kai se yksi täysin uimataidoton, joka ei edes tullut altaaseen. Vastaavasti cooperissa meni tuolloin 3450, joten kunnosta ei tuo uimatestin tulos ollut kiinni.

Rannalla teen minäkin sitten kaikenlaisia muita näyttäviä manööverejä, mutta joku muu saa luvan arvioida, ovatko ne tämän ketjun kamaa vai menevätkö tuohon toiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vieläkö käsiala-, piirtämis- ja suuntavaistokerhoissa on tilaa? Tuohon viimeiseen pitää lisätä ääretöntä hipova itseluottamus, mikä johtaa määrätietoiseen eksymiseen. "Sen täytyy olla tuolla, olen siitä 100% varma!".
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsityöt! Hyvä, kun osaan napin ommella. Koulun käsityötunneillakin kannoin kaiken kotiin äidin tehtäväksi, kun en vaan osannut. Äiti ja mummoni ovat taasen olleet supertaitavia käsistään, mulle tuo taito ei periytynyt.

Taisit lintsailla biologian tunneilta? Perit heidän käsityötaitonsa vasta, kun he ovat siirtyneet ajasta iäisyyteen.
Sitä odotellessa joudut vielä ostamaan villareuhkasi de Givenchyn sontalafkasta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on helvetin siisti käsiala, mutta piirtää en osaa kuin tikku-ukon, ja sekin seisoo vinossa.


Käsialani on tökerö ja sikäli erikoinen, että kirjoitettu "fontti" saattaa vaihdella tekstin sisällä. Esim N-kirjaimen kirjoitan pääosin tikkukirjaimin, joskus tosin pienaakkosin ja toisiaan myös "venäläisittäin" eli и.

Piirtää en osaa kuin suoria viivoja, siihen vahva sama.

Tuohon kolmanteen asiaan en ota kantaa. Jotkut naiset kuulemma tykkäävät.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Minäkään en itseäni kuvataiteilijana varmaankaan elättäisi. Tai mistä sitä tietää, en nykytaidetta kyllä ymmäräkkään, samanlaisia töherryksiä kuin omani.

Musikaalisuuttakaan ei löydy, mikä on sääli, koska tykkäisin osata laulaa ja soittaa jotain.

Emännän mielestä minä en osaa käyttää rahaa, omasta mielestäni se on yksi niistä harvoista asioista, joissa minulla ei ole pienenpiäkään ongelmia. Aina olen kaikki saanut käytettyä ja nopeasti.

t. hanu
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tämä ketjuhan on sukulaissieluja täynnä! En siis osaa minäkään piirtää edes vähää alusta. Käsiala on kyllä hyvä. Musikaalisesti olen totaalisen lahjaton, ala-asteellakin kun piti nokkahuilua soittaa niin meni päin persettä. Suuntavaistokin on kohtalaisen huono. Mihinkään en löydä ilman kunnon opastusta. Käsityöt eivät myöskään suju, jos joku tarjotin, linnunpönttö tms. pitäisi nikkaroida, niin ei tulisi mitään. Sama koskee vähän kaikkea pientä askarointia, esimerkiksi elektroniikka on hankalaa. Nytkin on kone paskana enkä saa toimimaan, joten kirjoitan toiselta koneelta. Lisäksi tuskastun kovin nopeasti johonkin aloittamaani asiaan. Jos saan jonkun inspiraatiopiikin, niin innostun kovasti, mutta into lopahtaa nopeaan.

Kaiken tuon lisäksi olen todella huono jo mainitussa small-talkissakin. Johtunee siitä, että ei kiinnosta paskaakaan rupatella joutavia puolituttujen tai tuntemattomien kanssa. Muutenkin kun keskustelen ikäiseni kanssa, keskustelu vaikeutuu usein siinä kohtaa kun aletaan puhua videopeleistä tai musiikista. Olen siinä mielessä poikkeava yksilö, etten pelaa juurikaan mitään fifoja ja sotapelejä. Kovin vähän on myös näitä metallin kuuntelijoita, kaikki tuntuvat kuuntelevan sitä samaa jumputuspaskaa tai räppiä tai niiden yhdistelmiä.

Joku mainitsi soittamisenkin. Siinäkin olen todella huono, enkä mielelläni soittele mihinkään. Jos nyt on aivan pakko, niin kyllä sitten.

Varmaan jäi paljon mainitsematta, mutta kerrotaan sitten kun tulee mieleen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minulla on todella huono käsiala. Jopa niin surkea että osa ihmisistä ei saa siitä mitään selvää ellen todella paneudu kirjoittamaan selkeästi. Olen myös erittäin huono piirtämään ja laulamaan. Sain sukujuhlissa jopa kiellon olla laulamatta Sing Starin kun olin niin huono. Myös fps-peleissä olen yksi maailmanhistorian paskimmista. Pelasin kahta kaveriani vastaan CS:ää niin että minulla oli mikä tahansa ase ja heillä kahdella vain puukot. Tuloksena oli voitto minulle noin joka toisesta pelistä.

-Tinke
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen huono muistamaan, unohtelen ihan törkeän paljon asioita, yksinkertaisia "Sano xxxx:lle asia x", ei vaan onnistu ikinä. Tosin sekin on vaihtelevaa, jonkun asian taas muistan vaikka kuinka hyvin, esimerkiksi pankkikortin pin-koodin tai vastaavan opin ekalla kerralla, salasanat ja käyttäjätunnukset jää heti mieleeni ja muutenkin tunnuslukuja jää hyvin mieleeni. Arkiset asiat unohtuvat kaikkein helpoiten.

Olen myös aika epävarma, en uskalla tehdä isoja päätöksiä tai oikein pieniäkään ilman vahvistusta asialle. En tiedä kuuluuko tämän epävarmuuden vai muistamisen piikkiin, mutta tapanani on kotoota aamulla lähtiessäni (jos olen viimeinen, kun lähtee) päästä hissillä alas asti, ehkä jopa ulos ja sitten olla epävarma siitä, että laitoinkohan oven kiinni vai en ja lähden sitä sitten ylös tarkistamaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Osaan visualisoida todella hyvin erinäisiä asioita, mutta niiden siirtäminen päästä paperille tai vaihtoehtoisesti tietokoneen näytölle onkin sitten ihan eri juttu. Useimmiten käy niin, että lopputulos on niin hirveä, että tuhoan sen ja aloitan alusta. Muutenkin kätteni jälki on aivan karmeaa, puhutaan sitten puutöistä tai ylipäänsä käsin tehtävästä työstä. Jotkut eivät vaan osaa.

Jos minun pitää kirjoittaa muistiinpanoja tyhjälle paperille, alkaa teksti varsin pian valumaan alaspäin. Yritän tietenkin korjata asiaa muuttamalla tekstin kokoa seuraavalla rivillä, mutta tuolloin koko tekstin ulkoasu kärsii.
 
Tuohan on ihan paskaa, että tarvitse vain värit tuntea. Lisäksi kun lukee sähköstä niin ei siitä mitään tajuakkaan. Itse olen käynyt sähköasentajan persututkinnon ja voin sanoa, että ensimmäisenä vuonna vasta keväällä alkoi mitään tajuamaan ja vain käytännöntuntien kautta. Toki pitäähän sitä perusteet tuntea kirjastakin. En ole ikinä ollut mikään kirjafiksu, mutta käytännön kautta sen sähköopin parhaiten tajuaa. Kyllä nuo insinöörien tuotokset ovat aivan hirveitä asennettavia.
Joo, allekirjoitan. Omaankin tutkintoon kuului aika paljon elektroniikkaa, mutta rehellisesti sanoen en missään vaiheessa ole tajunnut siitä hölkkäsen pöläystäkään, eikä kyllä toisaalta ikimaailmassa kiinnosta tajutakaan. Vähän sama ongelma kuin ruotsin kielen kanssa, mutta paljon pahempi.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jos tuntuu että piirtäminen ei suju niin kannattaa lukea Betty Edwardsin kirja Drawing on the Right Side of the Brain ja tehdä kirjan harjoitukset. Lopputulos voi yllättää ihmisen joka luulee ettei voi oppia piirtämään realistisesti.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Korjaus-, rakennus-, remontti sun muut tekniset väkertelyt kuuluvat asioihin, joissa olen aivan sukka. Koulussa aikanaan puukäsitöissä olin aivan toivoton. Kuksat, kaulimet ja linnunpöntöt olivat melkoisen tragikoomisia. Parasta olikin joka työ puhalluslampulla poltella pihamaalla. Tarkoitus olisi vissiin ollut hiukan huljutella liekkiä ja saada aikaan hieno viimeistely. Vitut sille, joka työ kunnolla käryämään.

Tämänsortin kädettömyys on noloa elämässä, jossa siskot ja mutsi ovat superkäsityöläisiä puhumattakaan appiukosta, joka on kenties universumin nohevin kirvesmies. Äijä rakentaa mitä vaan puusta täysin varustellussa hallissaan, ilman suurempaa yritystä. Minä käyn siellä hallissa vain, kun vien auton talvella sulamaan tai haen sen sulaneena pois.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
En omista minkäänlaista musiikillista lahjakkuutta, soittimista en osaisi edes lyödä triangelia. Laulu on kuin vetäisi kissaa hännästä, kaikenmaailman rytmitajuista sitten puhumattakaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voin kompata edellisiä viestejä. Käsiala ihan paska, en osaa piirtää, suuntavaistoa ei ole ja olen todella surkea mitä tulee kaikenlaiseen luotettavuuteen. Palapelit eivät kokoonnu, sosiaalisia taitoja ei ole ja olen erittäin epämusikaalinen. Uintini on näennäisen hyvää mutten etene juuri lainkaan. Vituttaa ajatellakin. Ahkeruus ei ole hyveitäni. Nimi- ja kasvomuistini olen juonut jo viime vuosituhannella. Perkeleen perkele. Suosikkijoukkueeni eivät milloinkaan voita. Ryhdyn ihan kohta vitun Jypin kannattajaksi ja Barca-faniksi since '13 että saisin kerrankin kokea voittamisen tunnetta. En ole hyvä edes paskantamaan. Kusen pääasiassa lattiaan. Kylläpä oli kiva kun tällainen ketju tehtiin, nyt on paha mieli. En osaa tehdä ketjuja. En osaa vastata.
 

Iekkuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, SaiPa
Korjaus-, rakennus-, remontti sun muut tekniset väkertelyt kuuluvat asioihin, joissa olen aivan sukka. Koulussa aikanaan puukäsitöissä olin aivan toivoton.

Nämä + kaikki autoihin liittyvä. Siis ihan kaikki, ajamisesta aina sen huoltoon asti. En osaa osien nimiä enkä osaa päätellä mikä on vikana jos auto pitää outoa ääntä. Öljyjen ja renkaiden vaihto on onnistunut, nekin pikkupoikana isän opettamana. Ja tämä isäukko on/oli autokorjaaja, oli oma yritys ja kaikkea. Keskustelut autoista meidän kesken on lähinnä omalta osalta dialogin kuuntelua ja nyökkäilyä, mitään en ymmärrä. Kiusallista ylipäätänsä olla ihmisten seurassa kun autoista puhutaan, kaikki tuntuvat osaavan asiat paljon paremmin kuin minä.

En ilmeisesti mikään miehinen mies ole.
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen onneton piirtäjä niin kuin moni muukin palstalla, hymynaama ja aurinko ovat bravuurejani, koska muuta en vain osaa. Koulussa häpesin piirrustuksiani.

Käsialani on myös luokaton, jos pitää tehdä nopeasti muistiinpanoja käsialani vaikkenee entisestään, hyvä kun saan siitä itse selvää myöhemmin. En ymmärrä kuinka opettajat sai koulussa selvää käsialastani.

Häviäminen, en vain osaa pitää mölyjä mahassani. Jopa nettipelissä häviäminen tuntuu vaikealta.
 
Tanssiminen! Minulla ei ole mitään rytmitajua, en osaa tanssiliikkeitä, "tanssimiseni" on varmasti aivan kamalaa katsottavaa. Onneksi vain harva sitä enää nykyään joutuu todistamaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
- En erota erilaisia automalleja, ja osin merkkejäkään, toisistaan. En sitten millään. Ok, eivät ne ihan liikaa toki kiinnostakaan, mutta silti tuo on ärsyttävää.

- Uimahypyt ei luonnistu kovin hyvin. En siis tarkoita mitään joonapuhakointa, vaan ihan peruspomppuja, jotka eroavat jotenkin jalat edellä hyppäämisestä tai kädet edellä päälleen veteen tippumisesta. Eipä näitä enää niin tule harrastettuakaan, mutta nuorempana harmitti, kun ei voinut Valkoslammella lesoilla. Kai se liittyi uskalluksen puutteeseen ja sitten ihan puhtaasi heikkoon kehonhallintaan vieraassa ilmaelementissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös