Oletko äijä?

  • 12 935
  • 108

Oletko äijä?

  • olen äijä!

    Ääniä: 69 17,6%
  • olen mies (M.O.T)

    Ääniä: 86 21,9%
  • olen nainen

    Ääniä: 12 3,1%
  • olen hinttari

    Ääniä: 7 1,8%
  • olen runkkari

    Ääniä: 114 29,1%
  • olen mieshuora

    Ääniä: 34 8,7%
  • olen mamis

    Ääniä: 24 6,1%
  • olen vielä alaikäinen

    Ääniä: 24 6,1%
  • en mitään näistä vaihtoehdoista

    Ääniä: 22 5,6%

  • Äänestäjiä
    392
Nykypäivänähän puhutaan paljon äijistä ja äijyydestä. Joku luulee olevansa äijä siksi, että pitää oluesta ja suorittavasta työstä. Toinen taas tietää olevansa äijä, sillä eihän niin ruma ilmestys voi nainenkaan olla. Joku taas muuttuu äijäksi aina, kun laittaa räminämusiikin soimaan, kampaa pitkän kuontalonsa ja kiskoo Iron Maidenin paidan ylleen. Oletko sinä äijä? Mikä tekee äijästä äijän, vai onko äijä-termi vain hienompi versio keskivertomiehestä?
 
Viimeksi muokattu:

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
np:Sex Pistols - My Way

e: lupasin itselleni ettei enää jatkoaikaa. perkele minkäs sitä rapalalle mahtaa.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse on siitä, että tietyt toiminnat koetaan äijämäisiksi. Kaikki miehet ovat äijiä kalastaessaan lohen purosta paljain käsin ja vetäessään se naamaan raakana. Äijyys on näitä miesten alkukantaisia juttuja. Joku harrastaa niitä enemmän ja toinen vähemmän. Olen äijä aina välillä, useimmiten keskivertomies.

Ai sinne oli ilmestynyt äänestyskin, runkkari tottakai.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mieshuora, runkkari, mamis ja takuulla lähempänä hinttaria kuin äijää huutomerkillä.

EDIT. Muna on kuitenkin iiiiso.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole. Nössö mikä nössö. Toki vastasin silti runkkari.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1Timer kirjoitti:
Sanassa "äijä" kalskahtaa junttimaisuus jotenkin, en tieda... Joten

Molen miesh!

Sama juttu, olen mielummin vain mies, koska "äijä" kuulostaa niin sivistymättömältä punaniskajuntilta Forssasta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuttu ja turvallinen runkkari näistä. Äijäily on nyt saanyt liian suuret sfäärit. Ja työn perusteella jos luokitellaan niin mikä sitten on äijä-ammatti? Teurastaja?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kaikkea sitä kysellään. Koulutus ja työt eivät ole itselläni sieltä äijämäisemmästä päästä, ei ehkä ulkoinen habituskaan. Taidanpa mennä tästä iltapäivärunkille miettimään mikä noista olisi sopivin vaihtoehto.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä mikä vaihtoehdoista olen. Pyrin olemaan oma itseni, minä olen minä. Se on sitten ihmisten omien kuvitelmien varassa näkevätkö minut äijänä, miehenä vai minkälaisena tahansa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Hmmm....Ulkokuoren perusteella jos sanoisi, voisi joku äijäksi sanoakkin. (kalju, pitkä parta, tatointeja ymym...) Itse en lähtisi vetämään mitään viivaa. Antaa muiden tehdä omat johtopäätöksensä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nuo Jounit jos ovat äijiä, niin mie oon Ukko.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minulla on pelottavan näköinen koira, syön itse saalistamaani ja sitten voissa paistettua räkätuubia, ajan Kadetilla, jossa on polttoainevuoto, mulla on pitkä tukka ja grungeparta, kuuntelen Metallicaa ja Beatlesia, olen kerran vetänyt turpaan rastatukkaa, hengittänyt asbestia, haukkunut autosta neekereitä ja vastustanut homoadoptioita eli minun täytyy olla äijä... eikun runkkari.

EDIT: pelottavan koiran kuvan lisääminen, tuskin tulee kukaan pimeällä vittuileen

EDIT2: räkätuubi on eräs hauen (Esox lucius) nimitys
 

Liitteet

  • pelottava_koira.jpg
    pelottava_koira.jpg
    35,4 KB · kertaa luettu: 521
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Miesten elämää-ketjun innoittamana pitää nostaa Äijä-ketju ylös, joten nyt taas vastauksia miten äijä olet?

Olen mielestäni äijä, koska syön äijämäistä ruokaa, kuuntelen äijämusiikkia ja seuraan äijälajeja. Tuleva ammatti tulee olemaan äijämäinen ja tosiäijäthän eivät seurustele, joten en minäkään tällä hetkellä. Ugh!
 
Oikeasti olen runkkari, mutta vastasin silti olevani mamis.

Olin aikoinani kymmenen vuotta syömättä lihaa ja yhä edelleenkin valitsen ruokalassa yleensä kasvisvaihtoehdon, ammattikuntani on arviolta 95% naisvaltainen, en osaa ajaa autolla enkä ole kiinnostunut moottorilla kulkevista ajoneuvoista, en ole innossani tuliaseista, olen ollut hame päällä baarissa, a-rapun mummo luuli minua kerran tytöksi, en pidä toimintasarjoista/-elokuvista, tykkään siideristä, pienet eläimet ovat mielestäni hellyyttäviä, en osaa käsitellä työkaluja tai rakentaa yhtikäs mitään, en pidä farttailusta, lähes jokainen ex-tyttöystäväni on jossain vaiheessa suhdetta kysynyt minulta "oletko varma ettet olet homo?", olen kokeillut ihonkuorintaa ja kuivuvan nahkani vuoksi käytän kosteusvoiteita, ostin kerran naisten farkut (se oli oikeasti vahinko), imuroin melkein joka päivä, luen mielelläni naistenlehtiä esimerkiksi terveyskeskuksen odotustiloissa, omistan PMMP:n koko tuotannon ja muutakin tyttöjen musiikkia, joskus värjäsin hiuksiani, katson Euroviisujen finaalin joka vuosi, omistan vaaleanpunaisen vaatekappaleen (ei bokserit, vaaleanpunaiset sellaisetkin kyllä löytyy), en osaa iskeä naisia ja peseydyn päivittäin.

Äijä-prosenttiani korottaa mieltymykseni alkoholituotteisiin, jääkiekkoon, aikuisviihteeseen, mauttomaan huumoriin ja hevirokkiin tai mielellään näiden yhdistelmään. Näiden hyveiden avulla kyseinen prosentti taitaa nousta peräti jonnekin sinne kymmenen yksikön hujakoille.

Olen kyllä ollut ihan oikean naisen kanssa "sillain".
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka tämä nyt on vanhahko kysely niin silti mukana pitäisi ehdottomasti olla "Olen reservin majuri"-vaihtoehto. Sillä ovathan reservin majurit sentään kaikkien äijien yläpuolella, itse yliäijiä toisin sanoen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Äänestystulosten perusteella palsta tuntuu ainakin olevan täynnä runkkareita. Tiedä sitten yllättääkö moinen äänestystulos ketään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kaikkea sitä löytää kun arkistoja penkoo.

Sikäli kun äijä tarkoittaa samaa kuin geezer alkukielellä, enpä taida sitä vielä olla. Toisaalta olen kai kotimainen äijä kun olen keski-ikäinen, ylipainoinen, tykkään oluesta, partakin on ja todistettavasti olen saanutkin. Nahkaliivejä, Harrikkaa saati kertasinkoa ei kylläkään löydy ja pesen kyllä astioita ja imuroin muutakin kuin olutta, pyykkiäkin saatan pestä, mikä sotinee äijyyttä vastaan.

Vaan mitäpä nuokaan lopulta äijyydestä todistavat, muistan elävästi kun HS kauan sitten uutisoi poliisin tehneen ratsian Helvetin Enkeleiden luolaan ja löytäneen mm. katkaistuja haulikkoja piilotettuna pesukoneeseen sekä kuivausrumpuun. Siellä ne ovat pelätyt maantiehuligaanit kotioloissa pyykkejänsä viikanneet, lieneekö ollut esiliinaa päällä?

Vaikea kysymys on tämä kyllä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mikä on äijän ja machon ero? Liittyykö näihin kumpaankaan sovinistisia piirteitä? Monet (varsinkin naiset) ovat sanoneet, että allekirjoittaneesta löytyy aika paljon machomaisia piirteitä, mutta äijäksi tai sovinistiksi ei kukaan ole vielä kutsunut.

Tosin myös macho-sanaan liittyy - siten miten sen olen ymmärtänyt - negatiivisia konnotaatioita, vaikka en koekaan niiden edustavan omia arvoja, tai olevani muutoinkaan naisia halventava sovinisti. Olenkin päätellyt, että nykyään suuri osa (ikäisistäni) miehistä on niin nössöjä, että heihin verrattuna normaali, terveen itsetunnon omaava ja oikeuksistaan (ja velvollisuuksista) kiinnipitävä mies luokitellaan machoksi, ainakin Suomessa.

Olisi kiva kuulla myös jatkoajan naisten mielipiteitä näihin miehisiin määrittelyihin, ettei tämä mene pelkästään pe****en mittailuksi?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vastasin vahingossa hinttari, vaikka piti vastata runkkari. No se ja sama.

Prof. Puck tuossa ansiokkaasti pohtii termien äijä ja macho eroja. Oma näkemykseni on, että äijä on mies, joka kantaa vastuunsa suoraselkäisesti ja rehdisti. Sillä ei ole merkitystä, käykö äijä töissä toimistossa vai raksalla, mutta työnsä se hoitaa hyvin. Kotona se hoitaa osuutensa kotitöistä eikä tunne miehisyytensä rapisevan, vaikka heräisikin kahdelta yöllä vaihtamaan vauvalle vaippaa. Välillä se käy kavereiden kanssa kaljalla tai huutaa ohjeita jääkiekkoilijoille/jalkapalloilijoille peliä telkkarista katsoessaan, mutta ei koskaan ryyppää ruokarahoja saati kohtele perhettään mitenkään kaltoin. Äijä tekee perheensä elämästä turvallista. Äijä kunnioittaa muita ihmisiä ja osaa näyttää sen oikein.

Macho taas on sellainen, joka yrittää olla äijä ulospäin mutta on sisimmässään nössö tai jopa reppana. Macho luulee olevansa äijä kun sanoo muijalleen (huom! ei siis vaimolleen tai tyttöystävälleen, vaan muijalleen), ettei nyt huvita tiskata kun pitäisi katsoa tissileffaa telkkarista - mutta tiskaa sitten kuitenkin. Macho ei erota kunnoitusta ja nöyristelyä toisistaan, vaan luulee edellisen tarkoittavan jälkimmäistä aina kun sitä pitäisi itse osoittaa jotakuta toista kohtaan. Macho vaatii kunnioitusta, vaikkei sitä ansaitse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös