Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 296 656
  • 4 087

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tänään tuli sitten matkahuollosta paketti. 100kpl 3ml Hsw ruiskuja maksoi kaikenkaikkiaan 18,03e eikä haittaa yhtään. Tilavuus sama kuin 3ml Ice toolissa ja itse tykkään kun ruisku ei ole niin jykevä kuin alumiini/terästykki ja lisäksi ruiskun putkiosa on aavistuksen Ice toolia pidempi mikä ainakin omalla kohdallani mahdollistaa biitin sujauttamisen hieman pidemmälle huuleen kuin aivan eteen. Kyllä on taas mukava tykitellä ja 100kpl ruiskuja riittää joksikin aikaa. =)

Itse aikoinaan ostin 4ml ja 5ml IceToolin ja ihan hyvin niillä on tullut pärjättyä. On kuitenkin periaatteessa ikuisia, ellei tiivisteen vaihtoa lasketa. On tuo 4ml jääny vaan vähemmälle käytölle, kun tolla isommalla saa sen verta paremmin lyötyä tavaraa huuleen.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Palstalla kun on nuuskamiehiä yksi jos toinenkin , niin pitääpä teiltä kysyä ihan tosta pussinuuskasta.

Itse olen tykkikaman miehiä ollut aina, pussia vain pakon edestä ja nyt on se "pakon edestä" tilanne päällä kun on 4 tornia pussinuuskaa kaapissa. Thunder Frostedia ja Offroad Frostedia, General Extra Strongia sekä General normaali pussia.

Kysymys kuuluu nyt tästä pussinuuskan pakastamisesta. Olin jostain lukevinani ettei se kovin hyvää tee tuoreuden kannalta ja pussinuuskat eivät pakkasesta ottamisen jälkeen säilyisi kovin pitkälle. En nyt ole ainakaan huomannut tätä noissa generaleissa tätä ongelmaa, mutta kyllä tuossa eräänä päivänä kun otin 2 purkkia pakkasesta pois niin tämä toinen mitä en niin intensiivisesti huulen alle kokoaika työntänyt, oli muutaman päivän päästä asteen kuivempaa.

Otin sitten tossa pelko perseessä kuivumisesta pari tornia ihan perus jääkaappiin pakkasesta pois pussiin käärittynä kun tänään aiemmin 2 tornia lisää tungin pakkaseen säilyttääkseni näitä paremmin (kerkesivät olemaan 3h pakkasessa joten ei vaikutusta vielä).

Löysän pakastamisessa en ole nähyt mitään haittaa, itsellä max 2 pv kestää 1 löysä purkki ja siinä ajassa erinomaisen tuoretta ollut aina kun on pakkasesta ottanut ja sulattanut. Jotenkin omasta mielestäni taas jos pitää pussinuuskat jääkaapissa niin ne menisi nopeammin kuivaksi..

Eli onko vaikutusta pussinuuskan pakastamisella vaiko eikö ole? Kokemuksia? (Lähinnä pussimiesten kokemuksia tässä hieman lukaisisin niin tiedän että pidetäänkö jääkaapissa vai pakkasessa)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pidetäänkö jääkaapissa vai pakkasessa

Pussimies ilmoittautuu. Pakkasessa mä olen pitänyt ja hyvin ovat säilyttäneet tuoreutensa tai ainakin illuusion siitä, kun varmaan vanhimmillaan puoli vuotta päiväyksen umpeen menosta olen purkin pakastimesta kaivanut. Purkki kestää sen n. kaksi päivää, eikä kyllä sinä aikana ole ehtinyt kuivahtamaan.

Tuo normi Genkku on muuten aika vaisua tavaraa Camelin, Onyxin ja General Extra Strongin jälkeen. Ei tunnu yhtään miltään, mutta kyllähän se nikotiini siitä silti imeytyy. Ja mainittakoon taas kerran, että Onyxia parempaa pussinuuskaa saa etsiä. Camel Original Portion ja Montecristo pääsevät lähelle. Makuasioita toki, mutta mulla on erikoisen hyvä maku.
 

Vesku

Jäsen
Pakastimeen menee tuliaiset aina samantien, vaikka pussinuuskien päiväys ei koskaan ehdi tulla vastaan jääkaapissakaan. En ole huomannut laadun merkittävää heikentymistä pussinuuskassa, vaikka olisi ollut pakkasessa.

Sen sijaan kannattaa olla tarkkana, miten säilytettyä nuuskaa ostaa. Esim. talvella ostin amatööriltä muutaman purkin löysää, joka oli ollut pakkasessa ja päiväystäkin oli vielä jäljellä. Oli vaan olleet purkkien sisältö aivan kuivahtanutta, eli olivat ehtineet olla ennen pakastimeen laittoa vähintään pari viikkoa huoneenilmassa. Kosteuttaminen ei auttanut tuossa tilanteessa yhtään mitään - mennyttä mitä mennyttä. Katkera tilanne...
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitokset infosta ja kokemuksista. Pakkaseen ne eilen kerkesin jo takaisin laittamaan ja tuoretta kamaa on ihan ylipäätään ollut alusta pitäen, eilen ei kerennyt vahinkoa sattua kun otin 3h pakastamisen jälkeen 2 tornia jääkaappiin (selvityksen ajaksi) ja pistin siitä sitten n. puolentunnin-tunnin kuluttua takaisin pakkaseen.

Tykkinuuska kyllä säilyy pakkasessa hyvin ja hyvä tietää että pussit säilyvät siellä myös ihan samalla tavalla.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Generalin normi pussia nyt pakon edessä käytössä ja pakko todeta että hirveää paskaa. Olin jotenkin siinä muistikuvassa että ainoastaan Onyxissa on tuo hirveä ominaishaju ja maku. Koskee näköjään kaikkia Generalin tuotoksia. Ei tee mieli laittaa sellaista biittiä huuleen joka haisee ja maistuu ihan silkalta koiranpaskalta.
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Kaveri lähdössä Haparandaan viikonloppuna, ja ajatuksena olisi tilata tätä yksi sinko: Probe Whiskey Loose (linkki vie northerner.com -sivustolle). Whiskey flavorilla varustettu löössi. Jatkislaisilla kokemuksia?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En jaksa selata koko ketjua läpi, mutta Viron matkailijoille ja tupakanpolttajille sellainen kysymys, että mistäpäin Tallinnaa saa tupakkaa Suomi/Ruotsi teksteillä, sillä ilman noita on tämä järjetön Tullirajoitus, vai saako mistään? Lähiaikoina olisi tarkoitus lähteä.

Myöskin, jos nuuskaa saa jostain, niin info kiinnostaa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
En jaksa selata koko ketjua läpi, mutta Viron matkailijoille ja tupakanpolttajille sellainen kysymys, että mistäpäin Tallinnaa saa tupakkaa Suomi/Ruotsi teksteillä, sillä ilman noita on tämä järjetön Tullirajoitus, vai saako mistään? Lähiaikoina olisi tarkoitus lähteä.

Myöskin, jos nuuskaa saa jostain, niin info kiinnostaa.

Kopioi niitä suomi tekstejä, ja liimaa päälle, eikös sen noin voinut joskus kiertää..

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Kaveri lähdössä Haparandaan viikonloppuna, ja ajatuksena olisi tilata tätä yksi sinko: Probe Whiskey Loose (linkki vie northerner.com -sivustolle). Whiskey flavorilla varustettu löössi. Jatkislaisilla kokemuksia?

Itse olen noin 10 vuotta käyttäny probea. Olen kaveripiiristä ainut joka tuota tykkää käyttää. Muut tykkäävät ottaa satunaiset piitit. Mutta sanovat että ei ole pidemmänpäälle mukava käyttää.

Vasta viimeaikoina olen alkanut vähän siirtyä enemmän tuohon odensen nuuskaan. Ihan vaan siitä syystä että tarvii jotain tujumpaa että saa jotain nautintoa

Itsessään en tuota viskiä siinä tietenkään en maista. Mutta muistan alussa kun ekoja kertoja otin niin olihan se hyvää... SUOSITTELEN(ainakin kokeilemaan).

Miksi purkissa on hevosenpää? :D
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kopioi niitä suomi tekstejä, ja liimaa päälle, eikös sen noin voinut joskus kiertää..

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

Jep, toi kävi mullakin mielessä. Tosin, uskoisin, että jollain Virolaisella olis sen verran ollut järkeä päässä, että myisi tällaisi sillä sen verran paljon suomalaiset Virossa käyvät ja varmaan tupakka-kauppa kävisi vauhdilla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua? Onkohan mulla mennyt jotain ohi, kun en ole kuullut tupakan kallistuvan? Tänään olin kaupassa ja ostin Bonus Gold MAX -säkin, hinta 5,95€ entisen 5€ sijaan. Mitä mitä mitä??
 
Jep, toi kävi mullakin mielessä. Tosin, uskoisin, että jollain Virolaisella olis sen verran ollut järkeä päässä, että myisi tällaisi sillä sen verran paljon suomalaiset Virossa käyvät ja varmaan tupakka-kauppa kävisi vauhdilla.

Johanneksella aikoinaan ehkä olisikin ollut, nykypäivän rimpuloilla ei. Maakin oli silloin vielä osa Neuvostoliittoa.

Ketjun aiheeseen, nuuskatta ja ilman nikotiinituotteita mennyt nyt puoli vuotta. Ei siinä, paljon mukavampaa oli patti huulessa, joten jatkakaa kaikki harrastustanne.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tuli tänään vaihteeksi tsekattua ikenet läpi ja huomasin että toiselle puolelle ikeneen, ei siis huuleen ilmaantunut pieni musta piste. Ei sattumoisin jollain JA:n käyttäjällä olisi kokemusta? Puoli jota käytän on ollut viimeiset ajat kovassa käytössä ja tuumasin että lepohetken voisi kyseinen puoli ansaita. Täytynee seurailla mihin se tosta menee, tosin uskon asian korjautuvan kun ien saa olla hetken rauhassa.
 
Tuli tänään vaihteeksi tsekattua ikenet läpi ja huomasin että toiselle puolelle ikeneen, ei siis huuleen ilmaantunut pieni musta piste. Ei sattumoisin jollain JA:n käyttäjällä olisi kokemusta? Puoli jota käytän on ollut viimeiset ajat kovassa käytössä ja tuumasin että lepohetken voisi kyseinen puoli ansaita. Täytynee seurailla mihin se tosta menee, tosin uskon asian korjautuvan kun ien saa olla hetken rauhassa.

Minullakin ollut useasti sama homma ja luulenpa että se on vaan ihon alle purkautunutta verta joka siellä tummana näkyy. Puolia en ole sen takia ruvennut vaihtamaan ja kyllä se sieltä on muutamassa päivässä sitten hävinnytkin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kaipailisin suositteluja nyt että mille ruotsin laivalle lähtisin kun kaveriporukalla lähdetään nuuskaa hakemaan (ja siinä ohessa tietysti normaalia laiva-elämystä). Eli millähän laivalla olisi halvimmat hinnat tai vaihoehtoisesti paras valikoima. Ennen joulua kävin Silja Europalla ja siellä 3 tolppaa irto-Ettania kustansi jotain 94e. Helmikuussa taas Viking Gabriellalla tolppa irto-ettania á 40,50e. Halvinta taisi olla Göteborg (irto) á 33,60e. Ilmeisesti hinnat ovat nyt nousseet? Mitä laivaa suosittelisitte persaukisille nuuskaaville opiskelijoille? :)
 
Kaipailisin suositteluja nyt että mille ruotsin laivalle lähtisin kun kaveriporukalla lähdetään nuuskaa hakemaan (ja siinä ohessa tietysti normaalia laiva-elämystä). Eli millähän laivalla olisi halvimmat hinnat tai vaihoehtoisesti paras valikoima. Ennen joulua kävin Silja Europalla ja siellä 3 tolppaa irto-Ettania kustansi jotain 94e. Helmikuussa taas Viking Gabriellalla tolppa irto-ettania á 40,50e. Halvinta taisi olla Göteborg (irto) á 33,60e. Ilmeisesti hinnat ovat nyt nousseet? Mitä laivaa suosittelisitte persaukisille nuuskaaville opiskelijoille? :)

Viikkarin botskilla oli kuulemma tän kuun alussa tullut joku tarjous, jossa kolme tornia g.rapea oli maksanut noin 26e torni. Eli yhteensä maksoi 78e. Jos hinta pitää paikkansa niin on varsin kilpailukykyinen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Viikkarin botskilla oli kuulemma tän kuun alussa tullut joku tarjous, jossa kolme tornia g.rapea oli maksanut noin 26e torni. Eli yhteensä maksoi 78e. Jos hinta pitää paikkansa niin on varsin kilpailukykyinen.

Kaikilla Viking Lineilla vaiko vain jollain tietyllä? Hintana erittäin kilpailukykyinen, ei varmaan paljoa tuon halvempaa voi enään olla :D
 
Kaikilla Viking Lineilla vaiko vain jollain tietyllä? Hintana erittäin kilpailukykyinen, ei varmaan paljoa tuon halvempaa voi enään olla :D

Kaveri muisteli, että olisivat menneet Mariellalla. Oon kyllä miettinyt, että jatkossa, jos laivahinnat vielä nousevat, alan suosiolla ostaa nuuskat maista.

Kiitos muuten nimimerkki bozikille käyttökelpoisesta nuuskareseptistä!
 

Vesku

Jäsen
Kaveri muisteli, että olisivat menneet Mariellalla. Oon kyllä miettinyt, että jatkossa, jos laivahinnat vielä nousevat, alan suosiolla ostaa nuuskat maista.

Ite ostan puolet maista ja puolet laivalta. Perusmerkit travel pack -koonsa puolesta ovat suhteessa edullisempia laivalla. Maista taas saa erikoisempia merkkejä.

Ilmaisia lounaita ei tunnu olevan, mutta Göteborgista 26 euroa per torni olisi sellainen. Kaikkein edullisin tapa hakea nuuskaa Etelä-Suomesta on käydä Siljan aamulähdöllä Ahvenanmaan-risteilyllä. Laivareissu kestää n. klo 8-19 ja lippu 10 eur.

Myös lentoreissuilla saa toki nuuskaa. Arlanda ei ole erityisen hyvä ostopaikka. Onneksi olin viimeksi ostanut erikoiskamat jo maista, sillä Arlandan taxfreessä oli katalogin tarjonnasta huolimatta pelkkää peruskamaa.

Eiköhän tämä mehustelu riitä tältä aamulta - nyt Ettan-biitti huulessa kohti työpaikkaa...
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Mites muilla nuuskamuikkusilla tuo pussien pakastaminen? Tuli tuossa muutama päivä takaperin nakattua Offarin frostedit pakastimen puolelle ja voi helevatan perkele kun otin ne sieltä ulos... joko mulla oli yön aikana levähtäny ikenet kun pelikaanilla tai sitten ne pussit kutistui. Veikkaan kyllä jälkimmäistä... pieni vitutus iski päälle kun melkeen täys puntti kyseessä. Ei varmaan auta kun painella länsinaapuriin tässä lähiaikoina ja myydä nuo roskat muualle.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Mites muilla nuuskamuikkusilla tuo pussien pakastaminen? Tuli tuossa muutama päivä takaperin nakattua Offarin frostedit pakastimen puolelle ja voi helevatan perkele kun otin ne sieltä ulos... joko mulla oli yön aikana levähtäny ikenet kun pelikaanilla tai sitten ne pussit kutistui. Veikkaan kyllä jälkimmäistä...


Eipä ole itsellä koskaan noin käynyt, tosin en ole noita halpismerkkejä pakastellut kun vaan kerran ostanut. Mulla aina nuuskat pakkasessa josta sitten purkki kerrallaan jääkaapissa sulatuksen jälkeen käyttöön. Mutta tosiaan koskaan ei tuommoista ole käynyt.

Pystytkö ihan katsomalla toteamaan että olisivat kutistuneet vai tuntuuko vaan siltä?
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Pystytkö ihan katsomalla toteamaan että olisivat kutistuneet vai tuntuuko vaan siltä?

Huomaa kyllä ihan katsomallakin. Ei se nyt mitenkään järjettömästi kutistu, mutta sen verran kuitenkin että kun huuleen työntää niin täytyy melkein kaksi pussia heittää kerralla että saa pysymään paikoillaan. Tiedä häntä miksi tuo offari ei pakastimesta tykkää, jääkaapissa säilynyt kyllä erittäin hyvin. Taitaa olla vain halpisroskan miinuspuoli, koska Skruffin kanssa ei koskaan ole ollut propleemeja.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jyväskylän Sokos ja sikarit.

Nostetaas ketjua ylös. Sikareita pitäisi saada. Yleensä olen tilannut sikarini kaverin kanssa ulkomailta, mutta nyt ei budjettivajeen takia viitsisi lähteä ulkomailta isoja satseja tilailemaan. Sokokselta ainakin löytyi ennen sikareita, mutta mikä tilanne tuolla on tällä hetkellä tupakkalain uudistuksen jälkeen? Pitääkö sikareita lähteä henkilökunnalta erikseen kyselemään vai vieläkö nämä löytyvät omista kaapeistaan? Eihän tuo kyllä paljoa maksa vaivaa lähteä kyselemään itse, mutta jos jollakin on ensikäden tietoa, niin ottaisin sitä innolla vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin Tanskassa ja ilokseni huomasin, että Kööpenhaminan lentokentälle myytiin nuuskaa! Miksi näin? Onko se sallittua Eu-maiden lentokentillä "kansainvälisellä
alueella" ja jos on, miksi ei myydä esim. Helsinki-Vantaalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös