Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 299 410
  • 4 088

Lavis

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko Thunder Frosted Loose (Snus Information) -nuuskaa vaikea saada Ruotsista ja tarkemmin ottaen Tukholmasta? Erään henkilön pitäisi sitä ensi viikoksi toimittaa tänne kotiin asti, mutta kuulemma vaikea löytää. Kellään tietoo, mistä tätä kyseistä nuuskaa voisi saada? Entä onko mitään muita hyviä nuuskia olemassa, näiden "laiva"-nuuskien ohella? Ja irtotavaraa tietenkin.

(linkki vie snus.com -sivustolle)
 

Bragu2Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko Thunder Frosted Loose (Snus Information) -nuuskaa vaikea saada Ruotsista ja tarkemmin ottaen Tukholmasta? Erään henkilön pitäisi sitä ensi viikoksi toimittaa tänne kotiin asti, mutta kuulemma vaikea löytää. Kellään tietoo, mistä tätä kyseistä nuuskaa voisi saada? Entä onko mitään muita hyviä nuuskia olemassa, näiden "laiva"-nuuskien ohella? Ja irtotavaraa tietenkin.

(linkki vie snus.com -sivustolle)

Kävelymatkan päässä T-Centralenista löytyy erinomainen nuuskakioski Kungstobak. Osoite on Kungsgatan 68, joka sijaitsee Kungsgatanin ja Vasagatanin risteyksessä. Valikoima on laaja ja ihmettelen jos ko. tuotetta ei löydy. Itse en pysty tota frostedia vetämään paria purkkia enempää ellei ole pakko, omaan makuun skruf stark lös on paljon miellyttävämpi. Taitaa muuten nykyään löytyä extra starkkinakin skruffin löysää. Jos nikotiinin määrällä ei väliä niin röda lacket on erinomainen merkki sen muovailuvahamaisen koostumuksen ansiosta.
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Hei tällainen kysymys, kun ystävä lähtee huomenna Siljalle. Kyseessä taisi olla Europa paatti. Saako kyseiseltä laivalta Generalin Onyxia? Ja jos saa mihin hintaan ollut viimeksi ? Ja jos kyseistä tavaraa ei ole myynnissä, niin onko muita "vahvempia" Sterkkiä ym. ?
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Minä kun olen ymmärtänyt että laivoilla oli onyxia joka sitten lähti listoilta syystä tai toisesta mutta itse olen viimeksi pari vuotta sitten ostanut laivalta Generalin extra strongia pussitettuna, nikotiinia 15mg eli lähes tuplat normi pussinuuskiin. Hyvä pussinuuska, irtonakin menee mutta omassa tapauksessani kun nuuska on huulessa lähes koko ajan minkä olen valveilla niin oli vähän liian tujua. Tai siis en tarvinnut niin paljon nikotiinia. =)

Tyttöystävän kaveri toi eilen laivalta Ettania sekä irtona että pussitettuna (3tukkia 93,90e) ja täytyy sanoa että kyllä maistuu taas pitkästäaikaa pussinuuskakin. Varsinkin eilen taloyhtiön kokouksessa oli rentoa istua yli 2h pussi huulen alla.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Monta vuotta tuli tätäkin käytettyä, mutta viime maanantaina eli 30.4. aamulla laitoin viimeisen pussin huuleen. Päätös oli tehty jo aiemmin, eli kun varastot tyhjenevät, niin uutta ei tule. Tuon jälkeen en ole siis koskenut nuuskaan taikka röökiin.

Ekat päivät vetelin 2mg nikotiinipurkkia 2-3 tunnin välein. Sitten ne jäivät pikkuhiljaa pois ja korvaantuivat tavallisella purkalla. Vissiin viime viikon torstaina vedin viimeiset nikotiinipurkat, eli ilman niitäkin oltu nyt viikko.

Mitä vieroitusoireita tullut?

- ekoina päivinä tuli välillä ihmeellinen tunne pääkoppaan. Ei osaa selittää, mutta nikotiinin puutteesta kai johtui. Lähti purkalla pois. Nykyisin niitä ei tule.
- aamulla ja ruuan jälkeen tekisi mieli heittää se pussi huuleen. Ei muuten, mutta kun on joka kerta monen vuoden ajan niin tehnyt.
- ekat päivät piti syödä kuin hevonen. Koko ajan olisi pitänyt olla jotain naposteltavaa. Aiemmin nuuska on korvannut nämä. Pikkuhiljaa tämä on vähentynyt, vaikkakin outoja mielihaluja esim. karkkiin tulee nyt useammin mitä aiemmin. Mutta täytyy pysyä kovana.
- ainakin ekan viikon väsytti ihan helvetisti. Nukkumaan olisi pitänyt mennä jo kahdeksalta. Toki sitten myös aamuisin heräili aikaisemmin, mutta jotkut kahdeksan tunnin yöunet oli pakko ottaa. Ennen meni vaikka neljällä tunnilla per yö viikko kevyesti. Tätä siis kesti noin viikon, nyt alkanut helpottaa tämä väsymys, vaikka urheilua on lisätty koko ajan.
- syön tavallista purkkaa koko ajan kun olen hereillä. Olen ilmeisesti jäänyt nyt koukkuun joko ksylitoliin tai sitten pureskeluun. Jos olen ollut vaikka tunnin ilman purkkaa, sitä on pakko saada.
- vieläkin täytyy kuitenkin mennä ns. päivä kerrallaan. Vaikka fyysisiä oireita ei ole, niin henkisiä kyllä on. Nuo "nyt täytyy heittää nuuska huuleen" ja muut tottumisjutut ottavat vielä aikansa. Ne kyllä kestetään. Kuitenkin nyt oltu 10 päivää ilman nuuskaa ja tämä on ollut so far ehkä miljoona kertaa helpompaa, mitä olen uskaltanut kuvitella.

Ehdoton ohje lopettamista haikailevalle on se, että yhtään purkkia nuuskaa ei saa kotiin jäädä, kun lopettaa päättää. Kyllä olisi itsellänikin mennyt suuhun pussi jos toinenkin, mikäli joku varasto olisi jossain ollut. Toinen ohje on se, että nikotiinipurkat ovat ainakin mun mielestä helvetin hyvä apu. Ei kokoaikaiseen syömiseen, mutta kun huomaa kunnon jysärin tai jonkun vieroitusoireen, niin purkka suuhun. Kyllä se helpottaa ja koko ajan kuitenkin nikotiiinimäärät vähenevät, ellei nyt sitten ala syödä purkkaa kuin leipää. Mutta itselläni oli suuri apu ja käytännössä purkan ansiosta fyysisiä vieroitusoireita ei tullut.

Nyt haetaankin uusi salmiakkipurkka suuhun.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä kun olen ymmärtänyt että laivoilla oli onyxia joka sitten lähti listoilta syystä tai toisesta...

Siljalta saa Onyxia, ainakin Turun laivoilta. Viikingiltä Onyx hävisi joskus pari vuotta sitten. Mä olen tykästynyt Camelin Original Portion -pussinuuskaan. Hieman pähkinäinen ja savuinen maku. Me likey. Tätä ei saa Siljalta, mutta Viikkarilta saa, eli jos haluan kahta lempinuuskaani, eli Onyxia ja Camelia, joutuisin käymään molemmilla laivoilla. Onneksi on kavereita molemmilla porauslautoilla töissä, jotka pientä korvausta vastaan pitävät meikäläisen nuuskissa. Nyttenkin on pöydällä Camel ja Onyx -purkit ja pakastimessa reilusti lisää.

Generalin extra strong on kyllä hyvää, tuo taisi ennen olla nimellä extra sterk. Siinä on vaan vähän liikaa nikotiinia mulle, yritän pysytellä näissä vähän miedommissa. Onyxissa taitaa olla 11 mg ja Camelissa muistaakseni joku 8-9 mg.

*edit*

Näköjään Camelissa on mausteena bergamon, mikä ikinä se sitten onkaan. Vissiin jonkunlainen appelsiini. Nyt kun tuon tietää ja tarkemmin makustelee, niin onhan tässä vähän sitrushedelmän makua.
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Monta vuotta tuli tätäkin käytettyä, mutta viime maanantaina eli 30.4. aamulla laitoin viimeisen pussin huuleen. Päätös oli tehty jo aiemmin, eli kun varastot tyhjenevät, niin uutta ei tule. Tuon jälkeen en ole siis koskenut nuuskaan taikka röökiin.

Oho, kova veto, tshemppiä vaan. Itselläni on vieläkin vähän semmoinen pitäisikö lopettaa-fiilis, kun ikenet eivät taida tykätä hyvää, mutta vielä en ole tuohon vaiheeseen kuitenkaan päässyt. Tosin pakon sanelemista syistä aina silloin tällöin (n. kerran vuodessa) on saattanut olla parin viikon tauko nuuskasta. En ole korvannut millään muulla nikotiinituotteella, mutta kieltämättä itsellä on aina ollut samat tuntemukset, eli koko ajan pitäisi jotakin napostella tai jauhaa juuri vaikka purkkaa. Muita kummempia fyysisiä vieroitusoireita ei sinänsä ole ollut, mutta sen sijaan se tunne, että nyt ois kiva pistää nölliä huuleen - niitä tuli harva se hetki. Aamunuuska, nälkänuuska, ruoanjälkeinen nuuska, nuuska, iltanuuska, illan viimeinen nuuska jne.

Itsellä varannot piakkoin tyhjentymässä, mutta jotenkin ei vielä huvittaisi lopettaa. Sehän tässä vaikeinta onkin, vakuuttaa itsensä lopettamiseen. Tupakasta tuskin tulisi ongelmaa, koskaan en ole polttanut muuta kuin hyvin harvoin joskus hjumalassa, ja vermeet haiseekin niin pahalle polttamisen jälkeen. Mitä minä sitten teen, nenänuuskaan? Sitäkään pysty kun aivastelee saman tien pois. En käyttäisi enää mitään? Perkele.

Eijoo heleppoo.
 

Vesku

Jäsen
"Lopetin" viimeksi viime kesänä. 1,5 kk olin ilman, kunnes svedupettereiltä oli vissiin tarpeellista ottaa maistiaisia ja pari rasiaa. Piti jatkaa "kohtuulinjalla", mutta käyttö meni nopeasti äkkiseltään juurikin tähän:

Aamunuuska, nälkänuuska, ruoanjälkeinen nuuska, nuuska, iltanuuska, illan viimeinen nuuska jne.

Töissä ja rapatessa pitäisi kulua nuuskaa, mutta päinvastoin kotona menee paljon enemmän.

Edellä mainitsemani General Extra Strong Long saa kyllä pitämään taukoja... Sitä ei pysty vetämään vartin taukojen kanssa.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Juuri tultu takaisin kotiin laivalta. Viking Line nostanut jälleen hintoja. Nyt kaikki tykkinuuska 45,20 € torni. Pussinuuskankin hinta on noussut, 36 tai 37 € torni. Kun kysyin mistähän tälläinen hinnan nousu, vastaus oli että kaikki kallistuu. Tokaisin siihen, että Siljalla viimeksi mentyä (pääsiäisenä) tykki oli 36 €. Kaveri lupaisi viedä asiaa eteenpäin.
 

motamoro

Jäsen
Juuri tultu takaisin kotiin laivalta. Viking Line nostanut jälleen hintoja. Nyt kaikki tykkinuuska 45,20 € torni. Pussinuuskankin hinta on noussut, 36 tai 37 € torni. Kun kysyin mistähän tälläinen hinnan nousu, vastaus oli että kaikki kallistuu. Tokaisin siihen, että Siljalla viimeksi mentyä (pääsiäisenä) tykki oli 36 €. Kaveri lupaisi viedä asiaa eteenpäin.

Kaveri kävi viikko sitten Siljalla ja näytti valokuvaa hinnastosta, 42,50e kaikki merkit. Taisi olla jopa pussi tuon verran jos oikein muistan.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Juuri tultu takaisin kotiin laivalta. Viking Line nostanut jälleen hintoja. Nyt kaikki tykkinuuska 45,20 € torni. Pussinuuskankin hinta on noussut, 36 tai 37 € torni. Kun kysyin mistähän tälläinen hinnan nousu, vastaus oli että kaikki kallistuu. Tokaisin siihen, että Siljalla viimeksi mentyä (pääsiäisenä) tykki oli 36 €. Kaveri lupaisi viedä asiaa eteenpäin.

Viikkarilla on aina hinnat ollut n. 10€ tornilta korkeammat. Tämän takia ei ole tullut moneen vuoteen käytyä kyseisillä purkeilla. Eikös Siljalla ole näitä 96,90€ 3 tornia tarjouksia vieläkin? Kaukana on ne ajat, kun ostin 5 tornia 99,90€ ja sai vielä ettanin kalastushatun kaupanpäälle.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Epävarmojen huhujen perusteella nuuskan hinta Ruotsissa pompsahti tuossa kuun vaihteessa ilmeisesti veron korotuksien tai jonkun muun syyn takia. Epäilenpä, että hintojen korotus laivoilla on liityy tähän.

Huhujen epävarmuus johtuu siitä, että en ole jaksanut asiaa enempää selvittää, koska olen itse saanut tarvitsemani nikotiiniannokset sähkötupakan avulla viimeisen kolmen viikon ajan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Epävarmojen huhujen perusteella nuuskan hinta Ruotsissa pompsahti tuossa kuun vaihteessa ilmeisesti veron korotuksien tai jonkun muun syyn takia. Epäilenpä, että hintojen korotus laivoilla on liityy tähän.

Huhujen epävarmuus johtuu siitä, että en ole jaksanut asiaa enempää selvittää, koska olen itse saanut tarvitsemani nikotiiniannokset sähkötupakan avulla viimeisen kolmen viikon ajan.

En tiedä paljon on aiemmin ollut, mutta viime viikolla oli peruspussinuuskat maissa n. 40 EUR / torni.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kotikonnuilla käydessä tuli pyrähdettyä päivältään haaparannallakin vaihteeksi ja saaliina taas uusia tuttavuuksia: General Onyx, Röda Lacket White ja Catch Licorice. Mielenkiinnolla testaamaan ja nyt saa ison osan pötköistä pakastimeen kun tuli semmoinen hankittua niin eipä ole estettä hankkia aina tilaisuuden tullen lisää tavaraa vaikka entisiä olisi jäljellä (vaikka se pakastin toki ihan muista kuin nuuskansäilytyssyistä tuli hankittua) =) Melko hintavia laatujahan nuo olivat mutta ainakin Onyx maistuu ensituntumalta hyvin.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Siljalta kotiuduttu ja päivitystä hintoihin. Tykkinuuska järjestäen 41 €, pussinuuskat 43 €. Pussinuuskan hinta on noussut 9 € sitten pääsiäisen. Oli joku halpa merkkikin, nimeä en nyt muista. Se maksoi 34 €. Sitten oli General uutuus, long...????
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli joku halpa merkkikin, nimeä en nyt muista. Se maksoi 34 €. Sitten oli General uutuus, long...????

Veikataan halpismerkiksi vaikka Offroad? Muistaakseni se on suhteellisen halpaa. Tuo General on varmaan se Extra Strong long, jota joku tässä ketjussa juuri mainosti? Liian jytyä kamaa mulle, olisko siinä ollut 20 mg nikotiinia per pussi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Meneekös tuo nyt vieläkin niin, että kun silja Galaxy risteilee Ruotsin lipun alla, niin nuuskaa myydään aina taxfreen auki ollessa?
Tarkoitus on kuun vaihteessa lähteä Tku-Tukholma risteilylle ja laivaksi sattui iltalähdöstä huolimatta Galaxy, kun Europa on telakalla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meneekös tuo nyt vieläkin niin, että kun silja Galaxy risteilee Ruotsin lipun alla, niin nuuskaa myydään aina taxfreen auki ollessa?
Tarkoitus on kuun vaihteessa lähteä Tku-Tukholma risteilylle ja laivaksi sattui iltalähdöstä huolimatta Galaxy, kun Europa on telakalla.

Taitaa mennä niin, että nuuskaa myydään vain Ruotsin aluevesillä, eli iltaristeilyllä ei ihan heti nuuskaa saa. Tosin en osaa selittää, miksi Siljan piknik-risteilyillä nuuskaa kuitenkin myydään jonkun aikaa ennen ja jälkeen Maarianhaminassa poikkeamisen.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Sellasta mie epäilinkin, eli tässä varmaankin on vanhentunutta tietoa.
Edit:Siljan omat sivut sanoo:
Nuuskaa myydään Ruotsin lipun alla liikennöivillä Silja Symphonylla ja Silja Galaxylla.
- Suomen lipun alla liikennöivillä Silja Europalla ja Silja Serenadella vain alusten ollessa Ruotsin aluevesillä (Helsinki-Tukholma klo 08.00-09.30 ja Tukholma-Helsinki klo 17.00-21.30).
- Nuuskaa myydään myös Tallinna-Tukholma linjalla.
- Riikan linjalla nuuskaa ei myydä.

Ja linkki vie sivustolle nuuskan osto ajoista siljan laivoilla...
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tuli tilattua netistä laatikko 2,5ml injektioruiskuja kun rupesi riittävästi ärsyttämään tykkien metsästys apteekeista. Toki niitä sieltä saa mutta itse en suosi käytössä ollenkaan ruiskua jossa on kumitiiviste ja valtaosa apteekeista jotka tiedän myyvän, myyvät juurikin näitä. Nyt sitten tilasin netistä, ihan suomalaisesta liikkeestä laatikon jossa on 100kpl ruiskuja. Hintaa tuli vajaa 7e (+toimituskulut yms) mutta enpä välitä. Niistä riittää sitten taas vähäksi aikaa.

Onko nyt jollain sitten ihan faktatietoa noista nuuskien hinnoista laivalla ja maissa? Itse kun viimeksi sain satsin Ettania laivalta nii 3tolppaa maksoi 94e.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Siljalta juuri kotiutuneena tässä ulkomuistista hintoja: Ettan irto 40,9 kpl, gene tarjouksessa irto 3kpl 104,9 ja pussi 3kp l109,9. Travelpack kokoja kaikki eli irto 50g ja pussi jotain 26g. Uusina tuotteina Granit jotain 36,9kpl ja GeneExtra stark long, about 42e.

Eli hinnat nousseet ihan vtusti sitten viime kerran, pussikama jopa kalliimpaa kun maissa ! Henkilökunta sanoi että 1.5. tuli uusi taxfreeluettelo ja silloin ryssät/Tallink nostaa aina hintoja. Näin kävi ! Noh, ymmärtäähän tuon: ei se tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...Ja biittiähän menee ihan mielin määrin hinnasta riippumatta.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Meneekös tuo nyt vieläkin niin, että kun silja Galaxy risteilee Ruotsin lipun alla, niin nuuskaa myydään aina taxfreen auki ollessa?
Tarkoitus on kuun vaihteessa lähteä Tku-Tukholma risteilylle ja laivaksi sattui iltalähdöstä huolimatta Galaxy, kun Europa on telakalla.

Menee. Heti kun kauppa aukee, on nuuskakaapit auki. Kauppa on auki aamuisin tunti lähdön jälkeen. Nyt jos se kerran on iltalähtö, eiköhän kauppa ole samantien auki.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tänään tuli sitten matkahuollosta paketti. 100kpl 3ml Hsw ruiskuja maksoi kaikenkaikkiaan 18,03e eikä haittaa yhtään. Tilavuus sama kuin 3ml Ice toolissa ja itse tykkään kun ruisku ei ole niin jykevä kuin alumiini/terästykki ja lisäksi ruiskun putkiosa on aavistuksen Ice toolia pidempi mikä ainakin omalla kohdallani mahdollistaa biitin sujauttamisen hieman pidemmälle huuleen kuin aivan eteen. Kyllä on taas mukava tykitellä ja 100kpl ruiskuja riittää joksikin aikaa. =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös