Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 299 053
  • 4 088

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kuinka kauan sikarit säilyvät? Nyt löyty nimittäin muutama kuubalainen, jotka ovat vuosia olleet normaalissa huoneenlämmössä omassa metalliputkessaan ja muovissaan, joten ovatko vielä poltettavia?

Sikareita harrastavalta kaverilta tätä joskus kysäisin, niin kuivuneen sikarin elvyttämistä voi koittaa laittamalla se humidoriin kostumaan. Jotain aromeja kuivumisen yhteydessä kuulemma haihtuu ilmaan, joten täysin uudenveroisia niistä ei varmaankaan tule, mutta polteltavia kuitenkin.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Kun menette Siljalla Tukholmaan tsekatkaa Sonjas Tobak. Pieni peli/tupakkakiska Fältöveesten ostarin kupeessa Valhallavägenillä, todella halpa ja hyvä valikoima esim V2 tobaccon valmistamia biittejä. V2 on tanskalainen firma. Merkit Thunder,Offroad ja Phantom. Loistava tuo Thunder >Frosted, nikotiiniä 6mg eli tuplasti normi Swedish Matchin kamaan verrattuna. Ja hintakin muikea; 290sek lös tavara. Pussi 250sek. Ja Phantom pussi vain 199sek!!

Sorry modet jos meni mainoksen puolelle, tätä vaan on saatava ja jengi haluaa :-)
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
joo, noitahan täällä Göteborgissakin menee eniten nykyään kaupaksi, vähän niinku LMää ennen. Eli selvinpäin Rödaa ja sitten ravinteliin Thunderia ja Phantomin Lössiä (220sek torni). Katselin kun toivat noita Tanskasta, eivät taida kruunut eksyä verottajalle :).

Muutenkin varsinkin täällä Gssä on ehkä viisi "harmaata" kioskia yhtä Pressbyroota kohden (se lähin vastine Rkiskalle). Yllättäen Thunderit yms. ovat kiven alla näissä virallisemmissa paikoissa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään teistä muuten tullut nuuskasta vatsavaivoja?

Itse aloitin aktiivisemman nuuskankäytön pari kuukautta sitten ja nyt mietin syytä viimeisen reilun kuukauden aikana tulleille vatsavaivoille. Ruokavalio pysynyt samana, nuuska ainoa muuttuja. Se kuitenkin todettakoon, että käytän Generalin White Portionia, joten valuminen on aika minimissä.

Oireina lähinnä vatsan turvotusta, ilmavaivoja ja närästystä...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Onko kellään teistä muuten tullut nuuskasta vatsavaivoja?

Itse aloitin aktiivisemman nuuskankäytön pari kuukautta sitten ja nyt mietin syytä viimeisen reilun kuukauden aikana tulleille vatsavaivoille. Ruokavalio pysynyt samana, nuuska ainoa muuttuja. Se kuitenkin todettakoon, että käytän Generalin White Portionia, joten valuminen on aika minimissä.

Oireina lähinnä vatsan turvotusta, ilmavaivoja ja närästystä...

Nuuskahan tuon tekee.

Lopeta ny hyvä mies vielä kun et oo edes oikein aloittanu vielä.

Mulla on yksi purkki jäljellä white portionia ja sen jälkeen loppuu tää nikotiinilla leikkiminen. Nyt olen jo viikon verran käyttänyt nikotiinitonta nuuskaa ja välillä sitten laittanut oikean pussin huuleen.

Auttaa roimasti kun on aito nuuskapussi huulessa vaikka sitten ilman nikotiinia.

Viikon kuluttua voikin sitten siirtyä Läkerol Cactus-pastilleihin, joita pitää huulen alla..
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuuskahan tuon tekee.

Lopeta ny hyvä mies vielä kun et oo edes oikein aloittanu vielä.

Omassa tapauksessani lopetin tupakanpolton (tosin vain viitisen tupakkaa meni päivässä) ja "fiksusti" siirryin käyttämään nuuskaa. Tupakan kanssa ei ollut mitään mahaongelmia, mutta nuuskaa epäilen tosiaan nyt näiden vaivojen aiheuttajaksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Omassa tapauksessani lopetin tupakanpolton (tosin vain viitisen tupakkaa meni päivässä) ja "fiksusti" siirryin käyttämään nuuskaa. Tupakan kanssa ei ollut mitään mahaongelmia, mutta nuuskaa epäilen tosiaan nyt näiden vaivojen aiheuttajaksi.

Kuten edellä kirjoittanut niin lopeta nyt helvetissä. Ei se nuuska niin mahtavaa ole et tarttis kärvistellä mahakipujen kanssa. Ite aikanaan vaihdoin myös tupakasta nuuskaan ja oon todennu et nuuskan kanssa välittömät terveyshaitat/epämukavuudet on paljon pienempi paha. No eipä täs enää oo kyl vuosiin mitään haittoja ollutkaan mitä nyt silloin tällöin huuli vähän ärtyy. Ja silloin toki heitetään biitti toiselle puolelle.

Noi mahavaivat toki menee yleensä ohi ajan kanssa kun kroppa tottuu uusiin myrkkyihin.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Nuuska voi olla aika myrkky tottumattomalle. Itse olen todistanut tapausta jossa humalainen mies otti nuuskan ja meni siitä entistä enemmän sekaisin. Paskoi housuunsa jne. Miehen kaveri luuli että nuuskassa oli jotain paskaa ja vei miehen sairaalaan. Sairaalassa ajan ja paikan taju suhteellisen sekaisin ja agressiivinen. Huumeseula puhdas ja promillejakin muistaakseni 1,5. Lääkärikään ei muuta syytä keksinyt kuin tuon nuuskan. Noilla promilleilla ei aikuinen, normaalin päihdetaustan omaava mies vielä noin sekaisin ole. Nukkui humalansa pois ja aamulla kotiin. Toisaalta, huumeseulassa ei katsota ihan jokaista ihmisen keksimää myrkkyä joten onhan se nyt mahdollista että jotain muutakin nuuskassa oli. Varsinkin kun sai nuuskan tuntemattomalta mieheltä.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Olen siirtynyt takaisin Lössiin pussinuuskasta juuri mahaoireiden vuoksi. Eivät sovi minulle ainakaan. Varsinkin nämä whitet yms. nuuskat aiheuttavat ongelmia. Niissä olevat maku- ja hajuaineet eivät sovi minulle. Täällä Ruotsissa oli tehty tutkimus näistä nuuskista (kyseessä oli varsinaisesti tutkimus ns. vapaan nikotiinin? määrästä ), jossa kävi selville miten paljon eri nuuskissa on kemikaaleja. Röda Lacket, Ettan, Göteborgs Extra Fint/prima ja Rape olivat vähiten käsiteltyjä ja sitten Thunderit yms eniten. Swedish Match oli joutunut näitä ilmoittelemaan kun vievät tavaraa Jenkkeihin, Ruotsissa ei ole tämmöistä velvoitetta.

Olen käyttänyt nyt nuuskaa 25v. eikä ongelmia ole Ettanin, Rapen tai muun tavallisen nuuskan kanssa. Toki parempi on ilman, mutta jos jotain on pakko käyttää, niin kyllä tupakka on se vihonviimeinen myrkky.
 
Viimeksi muokattu:

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Toisena kysäisin, että minkäslaisia nuuskatarjouksia Silja Europalla on sekä pitääkö paikkaansa, että kartonki esim. Malboroa laivalla maksaa yli 40€?!

Nuuskatarjouksista Siljalla en tiedä, mutta punainen Mallu maksoi Vikingillä 35 € / kartsa. 2-pack 67 € eli noi yli 40 € hinnat tuntuu uskomattomalta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Täällä Ruotsissa oli tehty tutkimus näistä nuuskista (kyseessä oli varsinaisesti tutkimus ns. vapaan nikotiinin? määrästä ), jossa kävi selville miten paljon eri nuuskissa on kemikaaleja.
Saiskos tuosta tutkimuksesta enemmänkin tietoja? Nimimerkillä sekakäyttäjä...

Kaveri toi maistiaisena Thunderin Coolaa, eli tätä kokiksen makuista pussia. Ei ehkä se kaikkein toimivin makuyhdistelmä, mutta välipalana menettelee. Ei kuitenkaan eksy omalle ostoslistalleni enää.

Nuuskasta minulle ei ole tullut mahavaivoja, vaikka melko paljon sitä nannaa lientä tuleekin nieltyä päivän mittaan. Sen sijaan syksyisin metsästyksen yhteydessä tulee poltettua välillä reilustikin ja silloin on vatsa sekaisin ja ruikulipaskalla. Erikoista eli ei, sillä elimistö tottuu toiseen ja reagoi toiseen toisella tapaa. Lähtökohtaisesti molemmat ovat myrkkyjä, joita vastaan elimistö kapinoi. Kohta n. 20 vuoden nuuskankäytön vuoksi vatsa ei välitä, vaikka välillä vahingossa pussin nielaisisikin.

White portionit ovat kyllä noiden nuuskien osalta itselle no-no. Huuli ärtyy todella nopeasti niistä, ja ilmeisesti se pussi on paksumpaa kamaa (mikä ero normipussilla ja whitellä oikeastaan onkaan?) eli hyötykuormaa ei välity perille saakka totuttuun tapaan. Skruffin Stark White on ainoa paskapussi, joka huuleeni eksyy ja sekin vain jonkin urheilusuoritteen aikana vähäisemmän valumisen vuoksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Nuuska voi olla aika myrkky tottumattomalle. Itse olen todistanut tapausta jossa humalainen mies otti nuuskan ja meni siitä entistä enemmän sekaisin. Paskoi housuunsa jne. Miehen kaveri luuli että nuuskassa oli jotain paskaa ja vei miehen sairaalaan. Sairaalassa ajan ja paikan taju suhteellisen sekaisin ja agressiivinen. Huumeseula puhdas ja promillejakin muistaakseni 1,5. Lääkärikään ei muuta syytä keksinyt kuin tuon nuuskan. Noilla promilleilla ei aikuinen, normaalin päihdetaustan omaava mies vielä noin sekaisin ole. Nukkui humalansa pois ja aamulla kotiin. Toisaalta, huumeseulassa ei katsota ihan jokaista ihmisen keksimää myrkkyä joten onhan se nyt mahdollista että jotain muutakin nuuskassa oli. Varsinkin kun sai nuuskan tuntemattomalta mieheltä.

Oliko kyseinen mies tupakoitsija tai muutenkaan tottunut nikotiiniin? Kyllä mäki muistan ekan tupakanpolton joka tuntui samalta kun nykyisin jonku kuuden oluen vetäminen tyhjään vatsaan (sekava ja humalainen olo) tai ensimmäiset nuuskapussit kun alko päässä huippaamaan niin perkeleesti ja laattaaki piti heittää. Vielä kun ottaa huomioon et ensimmäisten nuuskakokelujen aikaan olin jo tupakkia poltellut ihan hyvän aikaa niin en ihmettele etteikö aikuinen mies humalapäissään voisi mennä sekaisin ensimmäisestä nuuskakokeilustaan.

Toki nuuskassa voi olla mitä tahansa paskaa joka muiden aineiden (esim. alkoholi) kanssa vaikuttaa ihan omalla tavallaan. Tai sitten kyseessä saattoi olla kotitekoinen nuuska..
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Oliko kyseinen mies tupakoitsija tai muutenkaan tottunut nikotiiniin? Kyllä mäki muistan ekan tupakanpolton joka tuntui samalta kun nykyisin jonku kuuden oluen vetäminen tyhjään vatsaan (sekava ja humalainen olo) tai ensimmäiset nuuskapussit kun alko päässä huippaamaan niin perkeleesti ja laattaaki piti heittää. Vielä kun ottaa huomioon et ensimmäisten nuuskakokelujen aikaan olin jo tupakkia poltellut ihan hyvän aikaa niin en ihmettele etteikö aikuinen mies humalapäissään voisi mennä sekaisin ensimmäisestä nuuskakokeilustaan.

Toki nuuskassa voi olla mitä tahansa paskaa joka muiden aineiden (esim. alkoholi) kanssa vaikuttaa ihan omalla tavallaan. Tai sitten kyseessä saattoi olla kotitekoinen nuuska..

Ymmärtääkseni mies ei ollut tupakoitsija. Nuuska oli pussia, joten tuskin omatekoista. Mikä ei tietysti poista sitä mahdollisuutta että nuuskaan oli liotettu jotain.

Krapulassa kun laittaa tykillisen huuleen niin kyllä päässä tuntuu minullakin. Ja vatsanhan nikotiini laittaa toimimaan ainakin aamulla. Olen vissiin kertonut aikaisemminkin kuinka kaveri sai töissä jotain nuuskaa, muistaakseni merkki oli Wildman, joka veti kuupan kokeneelta Ettanin käyttäjältä sekaisin.
 
Suosikkijoukkue
NY Jets, Knicks, Yankees, Islanders, Chelsea & TPS
Ihan mielenkiinnosta, miten nuuska vaikuttaa promilleihin? Luulisi jonkunlaisen vaikutuksen kuitenkin sisältävän.
 

Voittaja

Jäsen
Näköjään jotkut suomalaiset onnistuneet jäädyttämään nuuskan tilaamisen netin kautta kaikkiin Euromaihin, kiitti vitusti! Alkaa olla hiukka hankalaa kohta tämä käyttäminen kun pitää alkaa ostamaan lentoja Ruotsiin jos meinaa hankkia nuuskaa, ja kaikki tämä kun joidenkin kusipäiden mielestä se pitää bannata kaikkialla, lähtökohtana tälle tietenkin se kun tällä ei juuri pieneen Suomeen ole menossa ollenkaan verotuloja. Imekää sykkivää. Toimitus tänne saarille toiminut tähän asti loistavasti, toivottavasti tämä on erittäin lyhytaikainen jäädytys, sillä kohta alkaa olla nuuskat vähän vähissä... ja tämä jäädytyshän on alkanut lauantaina(ainakin näin nopean tutkimisen perusteella), eli sopivasti muutama päivä ennen kuin oma kipuraja tuli vastaan ja piti alkaa tilaamaan.
 

Vesku

Jäsen
Näköjään jotkut suomalaiset onnistuneet jäädyttämään nuuskan tilaamisen netin kautta kaikkiin Euromaihin, kiitti vitusti!

Siis nuuskaa ei saa nyt tilattua netistä mihinkään euromaihin? Eikö mistään?

Olen lähdössä Keski-Eurooppaan puoleksi vuodeksi. Katselin hiljattain (aiemmin kuin viime lauantaina), että tornille tulisi hintaa alle 50 euroa toimituskuluineen, mutta verot saattavat nostaa hintaa merkittävästi.

Puolestaan Keski-Euroopasta käynti Ruotsissa/Norjassa/Tanskassa olisi aivan liian kallista, joten ei muuta kuin kalenterista 24 h vapaata ja 23 h -risteilylle. Kävin. Nyt on materiaalia...
 

Voittaja

Jäsen
Tässä linkissä jotain infoa tästä asiasta. Itse laitoin koetilauksen Jenkeistä tulemaan, ainakin työkaverit on sieltä onnistunut tilaamaan ihan normaalisti aikasemmin, joten toivottavasti toimii meikäläisenkin kohdalla. EU Swedish Snus Ban!
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkos kukaan käynyt Haaparannan reissulla viime aikoina? Minkälaiset hinnat on esim. Ettanissa, Generalissa, Göteborgissa tai Thunderissa pussina ja löysänä?

Nimim. reissu edessä.
Parisen viikkoa sitten kävin Snusgrossenissa. Generalin pussisingolla oli hintaa 334.90 kruunua (37.5225 EUR).
 
Viimeksi muokattu:

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Mietiskelin tuossa tilata netistä nuuskaa. Mietimpä vain, että miten tulli suhtautuu esim. 3-5 tornin pakettiin? Sitten, olisi kysymys merkistä/sivusta jonka sain frendiltä. Elikkäs Oden's Snus, onko kokemuksia itse tuotteesta sekä toimituksen luotettavuudesta? Saa toki ehdottaa ns. varmoja sivustoja.

Pahoittelen vielä, että aihetta on varmasta käyty useinkin läpi ketjussa. Nyt ei vaan jaksanut penkoa tarkemmin. Kiitos vastauksista!

Niin ja linkki vie sivulle jossa myydään nuuskaa.
 
Odenssissa oli tyyliä. Siitä tuli joka kerta conan-olo eli "haluaisivatko herrat styygian parasta?". Vaan nuuskana aivan peruskauraa eikä pettymyksiä tuottavaa. Joskin ei ole tosiaan sieltä kärkipäästäkään omaan makuun. Huoleti voit tosin kokeilla tuota, sillä aivan varmasti saat ne ainakin käytettyä.

3 sinkoa taitaa se virallinen raja olla, mitä saat luvallisesti tuoda.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä linkissä jotain infoa tästä asiasta. Itse laitoin koetilauksen Jenkeistä tulemaan, ainakin työkaverit on sieltä onnistunut tilaamaan ihan normaalisti aikasemmin..[/url]

Mikä on aikaisemmin? Maamme typerän lain jälkeen vai ennen?

Pistin viestiä ja kyselin pystyykö tilaa. Pistän itsekin tulemaan jos natsaa.

Koekäytössä tällähetkellä Offroadin original lös. Ei yhtään hassumpaa nuuskaa, hieman vain makeahkompaa maultaan kuin Swedish Matchin tavarat. Ihan ok tavaraa jokatapauksessa. Yllätyin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viime lauantaina vierailin Hangossa ja huomasin että siellä oli myynnissä ainakin jonkinlaista nuuskaa. Mistä mahtaa olla kyse?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös