Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 290 854
  • 4 082

ermo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tottenham
Jaahas.
Kuulostaa varsin kummalliselta käytännöltä tuo aikataulutus Silja Europalla, onko tästä kovinkin varmaa tietoo? Olen nimittäin lähdössä huomenna kyseiselle laivalle risteilemään, tosin tulen takaisin Silja Festivalilla, ja olis varattu lähes 150 euroo nuuskiin. Olisikin paras että saisin nuo ostettua laivalta, koska hinnat maissa ovat aivan karmeat.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Onko nuuskan myyminen Latviassa laillista? Ei?
 

J.Rita

Jäsen
ermo kirjoitti:
Jaahas.
Kuulostaa varsin kummalliselta käytännöltä tuo aikataulutus Silja Europalla, onko tästä kovinkin varmaa tietoo? Olen nimittäin lähdössä huomenna kyseiselle laivalle risteilemään, tosin tulen takaisin Silja Festivalilla, ja olis varattu lähes 150 euroo nuuskiin. Olisikin paras että saisin nuo ostettua laivalta, koska hinnat maissa ovat aivan karmeat.

Festivalilta saa ainakin ostaa Turku-Maarianhamina taipaleella, Europalla laivan sijainti ratkaisee. Saattaa johtua siitä että Europa seilaa Suomen lipulla ja Festival Ruotsin lipulla.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Nyt, kun ravintolat, julkiset paikat yms. ovat menossa savuttomiksi Euroopassa, niin alkaa ruotsalaisen nuuskan kysyntä olemaan aika kovaa ja muutenkin EU:lle tullaan esittämään paljon kysymyksiä aiheesta nuuska.

Lähetin taannoin Swedish Match:lle sähköpostia ja kysäisin piruuttani nuuskaa koskevista karsinogeeneistä/syöpää aiheuttavista aineista yms. ja vastaus oli aika mielyttävä. Gothia Tek tarran omaavat nuuskat sisältävät nykyään vain muutaman, kymmenkunta syöpää aiheuttavaa ainetta mikä on tosiaan älyttömän vähän väitetyistä 30-35.

Tulipa eteeni myös sivu, missä on aika mielenkiintoista uutista ja keskustelua liikkellä juuri naapurimme moskasta.

http://www.eudoxascience.com/
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
-japi- kirjoitti:
Nyt, kun ravintolat, julkiset paikat yms. ovat menossa savuttomiksi Euroopassa, niin alkaa ruotsalaisen nuuskan kysyntä olemaan aika kovaa http://www.eudoxascience.com/

Hiiohoi, kerrankin mulla saattaa olla baarissa kavereita....

Tuo ruotsinuuskan syöpää aiheuttavista ainesosista tuleva propaganda on suurimmalta osalta ihan tuubaa, muistaakseni jenkkinuuska on huomattavasti vahvempaa ja siellä ei ainesosien suhteen oltu niin nuukia.

Tosin tuosta ei täyttä varmuutta ole, jos joltain se tieto löytyy niin saa sanoa.

Totta on se, että limakalvot tästä ei pidä, mutta tuo jostain kuulemani "vuodenkäytönjälkeenvälitönsyöpäriski"-tieto nyt on ihan täyttä paskaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sir von Aulis kirjoitti:
Totta on se, että limakalvot tästä ei pidä, mutta tuo jostain kuulemani "vuodenkäytönjälkeenvälitönsyöpäriski"-tieto nyt on ihan täyttä paskaa.
Jos vuoden käytön jälkeen on välitön syöpäriski niin toivottavasti pysyy riskinä. Tämä näin yli 20 vuotta nuuskaa käyttäneen kannalta ajateltuna.

Kyllähän nuuskan myynnin kieltäminen edelleen jonkin verran vituttaa. Toisaalta voi asian ajatella toisinkin. Jos Suomessa edelleen myytäisiin nuuskaa, olisi purkin hinta todennäköisesti noin 5 euroa. Nyt kun sitä ei myydä, "joudun" hakemaan sitä laivalta hintaan 2 euroa :) Tässä voisi näin ammattilaisena sanoa, että nuuskan myynnin kieltäminen aikanaan oli täydellinen moka, jonka lopputulema oli päinvastainen tavoiteltuun nähden. Muistutukseksi että tavoitehan oli nuuskan kulutuksen vähentäminen ja toisaalta verotuloja vastaan valtiolla ei ole mitään. Lopputulema taas on, että käyttö ei ole vähentynyt, mutta verotulot ovat loppuneet. Iso peukku asiaa voimakkaasti ajaneille STM virkamiehille ja valveutuneille poliitikoille.

Vielä noista määristä mitä saa tuoda. Gags tuolla aikaisemmin laittoi sen miten asia säädösten mukaan menee eli omaan käyttöön saa tuoda rajattomasti. Viimeksi toin itse 400 prk ja olisin ollut täysin valmis selventämään asian tullille, että tuon niitä omaan käyttööni. Eikä olisi tarvinnut edes valehdella.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
bozik kirjoitti:
Jos Suomessa edelleen myytäisiin nuuskaa, olisi purkin hinta todennäköisesti noin 5 euroa.
Eikös ne vikat lailliset myyntihinnat olleet jotain markoissa jotain 24,20 ja tämä oli joskus vuonna, niin mitä? Muistaakseni röökiaski maksoi silloin jotain 15 hugen hujakoilla, joten siihen suhteutettuna myyntihinta voisi olla jopa enemmänkin kuin tuo 5 egen arviosi. Halvemmaksi tämä tulee todellakin ruotsinristeilyineenkin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Eikös ne vikat lailliset myyntihinnat olleet jotain markoissa jotain 24,20 ja tämä oli joskus vuonna, niin mitä? Muistaakseni röökiaski maksoi silloin jotain 15 hugen hujakoilla, joten siihen suhteutettuna myyntihinta voisi olla jopa enemmänkin kuin tuo 5 egen arviosi. Halvemmaksi tämä tulee todellakin ruotsinristeilyineenkin.
Mulla on mielikuva jostakin 21,10 ja sitten pimenee. Tuo 21,10 ? taisi olla suunnilleen samoihin aikoihin tyrannosaurus rex poistui iäisyyteen ja Raipe teki ekan liigamaalin.

Heitin tosiaan tuon 5 egeä todella maltillisesti, voisi olla enemmänkin.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Onhan se sinänsä aivan sama tullaanko Euroopassa nuuskaa myymään nyt lähi vuosina tai myöhemmin, koska hinta tosiaan olisi Suomessa todella tyyris. Ihan vain mahdollisen loppumisen takia, se olisi helpompaa käydä Siwasta hakemassa se yksi mäystipurkki, kun soittaa puhelinluetteloa läpi suu kuolassa ja metsästää nuuskaa jos jollain sattuisi sitä olemaan. Ja siitä suusyövästä, Ruotsissa on suhteutettuna asukaslukuun ollut miehillä lähes vähiten Euroopassa suusyöpää 2000-luvulta eteenpäin, joten itse en edes ajattele koko asiaa. Sydän-versisuonitaudit on taas ollut nousemaan päin, mutta sekin pelko, että niitä tulisi on omalla kohdalla jätettävä omaan varjoonsa, koska urheilen sen verran paljon ja haluan kuitenkin sallia itselleni jonkun paheen. Tulee jos on tullakseen.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
-japi- kirjoitti:
Onhan se sinänsä aivan sama tullaanko Euroopassa nuuskaa myymään nyt lähi vuosina tai myöhemmin, koska hinta tosiaan olisi Suomessa todella tyyris. Ihan vain mahdollisen loppumisen takia, se olisi helpompaa käydä Siwasta hakemassa se yksi mäystipurkki, kun soittaa puhelinluetteloa läpi suu kuolassa ja metsästää nuuskaa jos jollain sattuisi sitä olemaan.


Niin ja nyt kun mahdollinen loppuminen tulee ja kavereilla on sama juttu niin joutuu jokatapauksessa maksamaan sen 5€ purkista tiskin alta. Oikeastaan aivan vitun sama. Mutta kyllä musta olisi myös kallista maksaa 24g pussinuuskapurkista 5-6€ ja sit ku se menee päivän, ehkä kahden aikana niin kalliiksi tulisi pidemmän päälle.


Ai että suusyöpä.. ..niin varmaan, seuraavaksi varmaan suklaasta kives-syöpä..


-Cactus-
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Cactus kirjoitti:
Niin ja nyt kun mahdollinen loppuminen tulee ja kavereilla on sama juttu niin joutuu jokatapauksessa maksamaan sen 5€ purkista tiskin alta.

Paitsi että ainakin Helsingissä vielä asustellessani sai tiskin alta neljään euroon, joka jollain henkisellä tasolla tuntuu paljon paremmalta hinnalta kuin 5 euroa. Jos nyt näin pilkkua viilataan :)
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
No niin, nuuska-arvostelua taas kerran.

Edellisen kerran Lucky Strikea arvioidessani kyseessä oli siis valkoisen purkin Lucky Strike, eli tänään vuorossa musta purkki.

Ensivaikutelmahan oli vallan kostea, which ain't good
Mutta!

Pari tyynyä huuleen heitettyäni totesin ettei tämäkään paskempaa tavaraa ole, vaikkei kuivan tyynyn koulukuntaa edustakaan. Kosteudesta huolimatta nesteitä ei hirvittävästi valu suuonteloon ja nieluun, mistä heti ylimääräinen pinna ja tappara-pinssi. Noin tunnin odottelun jälkeen nestettä alkaa valumaan, mutta makuhan on normitupakka, eli ei sinänsä paniikkiin aihetta. Tosin arvioijan kahden promillen humala saattaa vaikuttaa asiaan, mutta vitut, mehän ei pikkuseikkoihin tartuyta.

Loppuhen lopuksi laittaisin tämän pussinuuskan tähän parempaan yläluokkaan, eli tästä hyvästä ****½/******

Suosittelen.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/05/526317

Ampuukohan tämä taas vähän yli..? En yhtään epäile etteikö lisäisi riskiä, mutta saattaisi tuokin asia korjaantua jos Svenskit käyttäisivät tuota tavaraa hiukan siistimmin. Kaikki tietää mitä tarkoitan, jos olette nähneet ruotsalaisen nuuskan käyttäjän. Sitä palloa ei tarvitse pyöritellä suussa, valuvaa nuuskaa nyt ei vältämättä tarvitse nielaista kurkusta alas, sitä nuuskaa ei tarvitse laittaa kerralla niin paljon, ettei pysty edes puhumaan ja tykin käyttöä ei ole ainakaan Suomessa kielletty.

Tästä on hyvä esimerkki, kun istusin laivassa samassa pöydässä ruotsalaisen porukan kanssa niin he nauroivat minulle, kun välillä heitin klimppejä tyhjään lasiin. Eivät vain pystyneet käsittämään miksi en nielaise niitä murusia joita sylki suuhuni tuo. Pallot oli kyllä pakko pyörittää käsin etteivät vetäisi turpaan, mutta oli siinäkin jotain vikaa. Minun olisi yhden Svenskin mielestä pitänyt laittaa murut suuhun ja pyöritellä se pallo suussa.

Tässä on minun perusteluni sille, miksi Ruotsissa on nyt ilmeisesti tullut haimasyöpä tapauksia nuuskan käytön johdosta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse olen nyt aktiivisesti käyttänyt reilun vuoden verran pussinuuskaa, joku ~10 pussia päivässä.

Kävin hammaslääkärillä, sanoin että olen käyttänyt nuuskaa (kauhisteli tässä vaiheessa). Kysyi käytänkö päivittäin, ja sanoin että noin 10 annosta päivässä (kauhisteli tässäkin vaiheessa). Pyysin että voisiko katsoa ikeniäni, jos siellä vaikka olisi lasinsiruja tai syöpiä.

Katseli pitkään ja sen jälkeen sanoi:
"Täytyy olla ihan rehellinen, mutta ei täällä mitään jälkiä näy että olisi nuuskaa käyttänyt."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pyysin että voisiko katsoa ikeniäni

Minulta katseltiin ihan kysymättä. Hyvät oli. Nuuskaa olen käyttänyt vähäisiä määriä vuosien varrella. Pusseja, ei sitä ihme sotkuista mömmöä oikein viitsi. Jos se äijien aine pääsee ikeniin asti, niin sitten se valuu.

Niin joo, tietenkin olin kunnallisessa. Hintaa kertyi jopa 22e. Miksi olisin käynyt jossain H Ammaksen vastaanotolla hintaan 130e, mutta se ollee toisen ketjun asioita.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Paitsi että ainakin Helsingissä vielä asustellessani sai tiskin alta neljään euroon, joka jollain henkisellä tasolla tuntuu paljon paremmalta hinnalta kuin 5 euroa. Jos nyt näin pilkkua viilataan :)

Noin kolme kuukautta sitten velotettiin Tsadissa 4,5e ja nyt kuulema noussut viime kuukausien aikana viiteen. Noita neljän euron purkkeja ei ole nyt hetkeen näkynyt.
 
Ehkä teen pienen vierailun täällä ja asiahan kuitenkin minua läheisesti koskettaa. Kyllähän nämä ovat sama peli tai asia; jääkiekko ja nuuska. Se jäähallien sekä pukukoppikäytävien haju jotenkin liittyy vahvasti nuuskaan minun mielessäni ja sieltä se kaikki lähti aikanaan.
Sanoisin melko nuorena tuoneeni tämän asian silloin ensimmäisenä oman ikäluokkani joukkueen pariin ja kyllä omaan sen taustan, että nuuskaa sai hakea ihan huoletta ja ei tarvinnut miettiä näitä ikä asioita kuten tupakan kohdalla. Muutaman kauden kuluttua reippaasti yli puolet tuttuun linjaan käytti enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja itse olin jo siinä vaiheessa heittänyt tykinkin pysyvästi nurkkaan. Luistimet sitten naulaan aikanaan, mutta tämä tärkeä piirre pelistä jäi matkaan ja tie on vienyt lukuisista juurihoidoista mahahaavaan muiden mukavampien kokemusten ohella.
Nämä kiekkourpon ymmärryksellä liittyvät toisiinsa ja tähän käsitykseen minut on jätetty, mutta pelkistetysti mitä on hallit, pelit ja tappelut ilman biittiä ja onko tämän kaltaista reittiä edes olemassa pelin ympärillä?
Itse pidättäydyn vastaamasta suojellakseni nimimerkkini uskottavuutta ja kiitän kuitenkin biittiä kaikista niistä yhteisen taipaleemme tuhansista illoista ja aamuista.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ai kun tekee hyvää nuuska taas pienen tauon jälkeen. Tupakointi loppui tuossa maanantaina. Iltaisin tekee välillä mieli, mutta uusissa ympyröissä ei onneksi ole niitä pahoja tottumuksia. Helpottaa silti tämä miellyttävä hörö huulessa, ai ai..
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Tänään on alkanut röökilakko vol. xx. Toivottavasti kestää. Aseina pääasiassa nikotiinikorvaustuotteita.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma lakko/lopetus täyttää juuri näillä näppäimillä 2kk. Muuten on mennyt hyvin, mutta hitonmoinen sikarinhimo on ruvennut ahdistamaan, kun on tottunut kesäisin silloin tällöin pössöttelemään pihalla kunnon pöllin hyvän kirjan ja konjamiinin kera.

Perkele sentään. Erossa pitäisi pysyä, mutta...Pitänee kyörätä humidori pankin holviin jemmaan.

Spaddua ei kyllä ole tullut himoittua lainkaan.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kävin tuossa sitten hakemassa 30 kpl. pakkauksen nicorettea (4 mg). Muutaman olen tässä jauhanut ja täytyy sanoa että hyvänmakuista ovat onnistuneet siitä saamaan. Maku on fruit ja se kestää todella kauan oikealla pureskelutekniikalla. Tuollainen 30 kpl. pakkaus vielä kestääkin kevyesti muutaman päivän kun spadduaski taasen kesti yhden päivän juuri ja juuri.

Olen nyt päättänyt että en ota kunnolla kuppia hetkeen aikaan että saisi tämän lakon ihan todelliseen vauhtiin. Sen tietää että jos lähtee kunnolla kipottamaan niin illalla palaa tupakka taas kuin viimeistä päivää.

Nuuska täytyy ehkä jossain vaiheessa ottaa peliin myös mukaan ainakin jollain tasolla. Lähinnä töissä ajattelin että pussia voisi käyttää. Pakkasessa on runsaasti generalia, mutta se on jo sen verran vanhaa että onkohan mennyt piloille? Kuulemma se alkaa valumaan aikaisessa vaiheessa jos on mennyt huonoksi. Vai onko jollain tarkempaa tietoa miten pussinuuska säilyy pakkasessa sen jälkeen kun päiväys on mennyt umpeen? Ja oikeastaan se on jo reilusti ummessa.
 

Tunturisusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luulisin että säilyy samalla lailla kuin irtotavarakin. Ainakin jossain luvattiin jopa vuoden säilyvyyttä. Jotenkin vain tuntuu, että pussit saattaisivat kuivahtaa vähän nopeammin, kun ovat väljemmin purkissa, mutta tiedä sitten, tiivishän tuollainen muovipurkki on. Mielestäni pussinuuska alkaa valskaaman tosi nopeasti, ainakin itsellä, siksipä en niitä käytä kuin hätätilassa, siistimpäähän homma tosin olisi.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Okei, hyvä juttu. On pakko pitää nuuskaa varalla, koska ainainen purkan mäyssääminenkin on puuduttavaa hommaa.

Eniten tässä taas tuntuu olevan vaikeuksia tuon tavan kanssa. Kävin päivällä syömässä hyvin, sen jälkeen sitten vaan röökin sijasta purkkaa huuleen. Huoltoasemalta hain kaasupullon, siinä sivussa join kahvin ja taas tuli tuttu tunne. Jotain puuttui.

No onneksi tämä on tuttua puuhaa, lakkoon ryhtyessään tiesi mitä tuleman pitää.
 

Tommy72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hifk
Asiasta kiinnostuneille, Kuola Lumpurin lentokentalta saa nuuskaa, kyseessa on pussinuuska, joka myydaan 6 gramman pakkauksissa, hinta noin 1,5 euroa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös