Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 295 660
  • 4 086
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Pioneeripoika kirjoitti:
Mites muuten mahtaa olla saako lentokoneeseen viedä nuuskaa mukanaan? Olisi tarkoitus lentää yksi kotimaanlento ensi viikolla.

Ei ole ongelmaa, saa viedä. Jenkeissä viime vuonna Chicagon lentokentällä poliisi alkoi vittuilemaan minulle nuuskasta, koska hän oli paatunut skoalin käyttäjä. Sanoi sitten läpällä, että ei päästä takaisin Suomeen minua ennen, kun tutustun jenkkinuuskaan.

Oli sinäänsä hienoa, että osasivat ottaa kaikki yleisetkin asiat lähes huumorilla vastaan, vaikka olin aivan varma, että löydän itseni takahuoneesta kumihanska tuhkaluukussa.
 

Eismo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
taisto-74 kirjoitti:
Meninpä tuossa viisaana poikana tilaamaan Ruotsista kolme stockia mustaa kultaa. Posti kiikutti kiltisti perille mutta mitä vielä-kyljessä oli joku tullilaitoksen lasku-ukaasi! Mitä helvettiä, joudunko minä täyttämään tämän hepreankielisen dokumentin ja lähettämään sen jotta valtio voisi nostaa purkkini hinnaks 10e?? Mites tässä pitäis toimia, lärpäke roskiin ja kättä ristiin vai muutto veropakoilaiseksi. Kyllä ottaa pattiin.

Onko kellään kohtalotoverilla vinkkejä, lohdutudsta tai nopeita itsaritapoja?

"Åt helvete med den jävla finska staten"

Itse tilasin snusworldwide:sta 2 tornia lokakuussa. Lähettivät kaksi karhulaskua Lappeenrannan tullipiiristä, mutta nyt on jo helmikuu eikä laskuja ole enää tippunut. Joten voisin uskoa että palkkakulut on kalliimpia kuin laskujen kirjoittelu.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eismo kirjoitti:
Itse tilasin snusworldwide:sta 2 tornia lokakuussa. Lähettivät kaksi karhulaskua Lappeenrannan tullipiiristä, mutta nyt on jo helmikuu eikä laskuja ole enää tippunut. Joten voisin uskoa että palkkakulut on kalliimpia kuin laskujen kirjoittelu.

Pari kertaa karhutaan jasitten asian osalta lähestyy "vouti". Nämä ovat suoraan ulosottokelpoisia (siis ilman oikeuden päätöstä) ja jos juttu menee ulosottoon asti, tapahtumasta seuraa erkintä luottotietoihin.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Vähän lisää informaatiota tähänkin ketjuun.

Eli nuuskaa saa laivalta ihan koko laivareissun ajan. Oltiin sitten Kansainvälisillä, Suomen, tai Ruotsin aluevesillä. Myyjältä kaveri kysyi tästä asiasta ja sanoi että on väärää tietoa, koko matkan oli nuuskakaapit auki. Näin ainakin Viikkarin vanhojen risteilyllä josta kaveri tänään toi tuliaisia.

On muutes pussi Generalille tullut hieno purkki, ei voi muuta sanoa. :D

-Cactus-

Edit: Käykääs katsomassa Northenerin uutuusnuuskat täältä Lisää nuuskamerkkejä on tullut muutamia siitä kuin itse viimeksi vierailin tuolla.
 
Viimeksi muokattu:
Cactus kirjoitti:
Vähän lisää informaatiota tähänkin ketjuun.

Eli nuuskaa saa laivalta ihan koko laivareissun ajan. Oltiin sitten Kansainvälisillä, Suomen, tai Ruotsin aluevesillä. Myyjältä kaveri kysyi tästä asiasta ja sanoi että on väärää tietoa, koko matkan oli nuuskakaapit auki. Näin ainakin Viikkarin vanhojen risteilyllä josta kaveri tänään toi tuliaisia.

On muutes pussi Generalille tullut hieno purkki, ei voi muuta sanoa. :D

-Cactus-

Ainakaan Siljalta ei saa koko risteilyn vaan tosiaan ainoastaan Ruotsin aluevesillä olisikohan ollut klo 7.30 alkaen ja se myyntiaika ei ollut kovinkaan pitkä. Itse tietysti missasin tämän kellonajasta johtuen ja vitutus oli suuri kun tajusin että jäi ostokset tekemättä.

Onneksi Siljalla oli palvelualtista henkilökuntaa, jotka sitten myivät "tiskin alta" pahimpaan tarpeeseen :)
 
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers,ManU,jääkiekko,Brittifutis
Onko muuten venäjältä saatavana oleva nuuska aivan kunnon tavaraa? Vai onko sama kuin viinaksien kanssa ettei tiedä että meneekö henki vai näkö... Olisi vaan tuttu menossa venäjälle niin ajattelin tilata siltä nuuskaa.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Broad Street Bullie kirjoitti:
Onko muuten venäjältä saatavana oleva nuuska aivan kunnon tavaraa? Vai onko sama kuin viinaksien kanssa ettei tiedä että meneekö henki vai näkö... Olisi vaan tuttu menossa venäjälle niin ajattelin tilata siltä nuuskaa.

Made in Sweden by Swedish match lukee ainakin oman purkkin pohjassa kaiken kyrillisen sekamelskan joukossa.
Kunnon tavaraa on tämä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Artsi kirjoitti:
Pari kertaa karhutaan jasitten asian osalta lähestyy "vouti". Nämä ovat suoraan ulosottokelpoisia (siis ilman oikeuden päätöstä) ja jos juttu menee ulosottoon asti, tapahtumasta seuraa erkintä luottotietoihin.

Minä olen käsittänyt vekkuleiden kavereitteni takia, että mikäli ei maksa ulosottomiehellekään, niin sitten menee luottotiedot. Sanoi vaan, että niiden kanssa kyllä pystyy neuvottelemaan ja mikäli maksaa niin homma on ok. Luottokorttia ja tämmöstä oli kyllä tällä kaverilla tämän jälkeenkin. Mitä nyt sitten veti saksilla poikki lopulta kun ei pystynyt kännipäissään pitämään itselleen jöötä:)

Siis ihan kuulopuhetta, kun kerta asiasta kysyin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
masaman kirjoitti:
Sanoi vaan, että niiden kanssa kyllä pystyy neuvottelemaan ja mikäli maksaa niin homma on ok.

Jollain Intrum Justitian karhukirjeellä ei ole mitään merkitystä mihinkään. Niillekin voi maksaa osissa ja miten vain, mutta maksaa toki pitää loppujen lopuksi.
 
Artsi kirjoitti:
Pari kertaa karhutaan jasitten asian osalta lähestyy "vouti". Nämä ovat suoraan ulosottokelpoisia (siis ilman oikeuden päätöstä) ja jos juttu menee ulosottoon asti, tapahtumasta seuraa erkintä luottotietoihin.

Luottotietoihin tuleva merkintä vaatii aina kumileimasimen. Elikkäs jos vouti lähestyy kirjeitse, mitään ei ole vielä missään. Ja kuten joku tuossa jo ehti todeta, niin voutin kanssa pystyy kyllä neuvottelemaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Koska näistä maksuhäiriömerkinnöistä jatkuvasti palstalla kerrotaan mutuna vähän sitä sun tätä, niin lienee paras asia taas kerran selvittää. Henkilötietolaki (523/99) 20 § kertoo seuraavaa:

Luottotietotoiminnan harjoittaja saa tallettaa luottotietorekisteriin henkilön nimen ja yhteystietojen lisäksi tiedon sellaisesta maksun tai suorituksen laiminlyönnistä:

1) joka on todettu lainvoimaisella tuomiolla, yksipuolisella tuomiolla, ulosottoviranomaisen toimituksella tai rekisteröidyn hyväksymän vekselin protestilla taikka jonka johdosta rekisteröity on ulosottomenettelyssä todettu varattomaksi;

2) joka on johtanut konkurssihakemuksen jättämiseen;

3) jonka rekisteröity on velkojalle antamallaan kirjallisella ilmoituksella tunnustanut tapahtuneeksi; tai

4) jonka johdosta osamaksukaupassa myyjällä on osamaksukaupasta annetun lain (91/1966) mukaan oikeus ottaa takaisin myyty esine tai luotonantajalla kuluttajansuojalain (38/1978) mukaan oikeus purkaa muu kulutusluottosopimus.

Edellä 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetun tiedon saa tallettaa vain, jos kulutusluottosopimuksessa on mainittu, missä tilanteissa maksun tai suorituksen laiminlyönti voi tulla rekisteröidyksi luottotietorekisteriin. Edellytyksenä on lisäksi, että velkoja on lähettänyt velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen rekisteröintiä kirjallisen maksukehotuksen, jossa on muistutettu mahdollisuudesta rekisteröidä maksuhäiriö luottotietorekisteriin, ja että maksu on viivästynyt yli 60 päivää maksukehotuksessa mainitusta alkuperäisestä eräpäivästä.

Varsinkin tämä 4 kohta aiheuttaa usein väärinkäsityksiä eli osamaksukauppaan tai luottokorttisopimukseen perustuva luottohäiriö (OSP/LKP) ei todellakaan vaadi edes oikeuden käsittelyä eikä perintätoimiston toimeksiantoa, vaan yli 60pv myöhästyminen josta kerran lähetetty maksumuistutus, riittää luottohäiriön rekisteröimiseksi.

Verot, määrätyt vakuutusmaksut yms. ovat suoraan ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä, joten näistä tulee merkintä vasta jos niitä ei pystytä ulosmittaamaan.
 
Gags kirjoitti:


Juurikin näin. Kuitenkin kuten aiemmat täällä ovat kommentoineet on se, että jos ulosottomies lähestyy maksukehoitteella, on se käytännössä ensimmäinen eteenpäin otettu askel siihen, että firma (valtio tai joku muu) haluavat todellakin rahansa. Tässä vaiheessa ei suomalaisten onneksi juurikaan käytetä tuota kohdan neljä asetusta. Monella varmasti sopimuksesta löytyy tuo kohta, mutta käytännössä firmat eivät ihan pikkuasioissa karkota asiakkaitaan. Ja tämän ne tekevät varmasti, jos myöhästyneestä maksusta painattavat luottomerkintää.

Ja palatakseni siihen, mitä suurin osa kommentoi on se, että kun vouti lähestyy maksupyynnöllä on pääsääntöisesti kyse siitä, että hän haluaa vain laskut maksuun. Ei ole mitään tekemistä sillä sen kanssa, että luottotiedot menee. Voutin kanssa pystyykin sopimaan jos jonkinlaisia maksutapoja ja aikatauluja. Suurin osa voutin käsittelemistä laskuista vaatii kumileimasimen ja yleistäen kaikki. Verottaja on btw hieman nihilisti poikkeus näihin, mutta sillä onkin markkinat kohillaan eli ei ole pelkoa, että joku toinen "palveluntarjoaja" ilmaantuisi apajille ;)


EDIT: Yllättävän moni firma tuota tänä päivänä taitaa käyttää, kertoivat viisaammat. Voiko siis olla, että ajan henki on näitä yleistänyt. Ja aika helppoa on menettää luottotiedot muutamaksi vuodeksi nykyään. (ei tullut postia asiasta minulle, joten tämä tietoisku ei johdu siitä)
 

Zame

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa, ottawa
Tietäisiköhän joku minkä hintaista nuuska nykyään on haaparannassa?
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pari viikoa sitten tuli 50 purkkia ja ilman välistä vetoa oli 170 euroa ja sentit päälle........
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Killeri kirjoitti:
Pari viikoa sitten tuli 50 purkkia ja ilman välistä vetoa oli 170 euroa ja sentit päälle........
Kohtalaisen kallista, kun laivalta saman määrän saa satasella tai halvemmallakin jos on tarjous päällä. Onneksi on tax free.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
onhan se tietty hintavaa, mutta Tampereelta lähteminen laivalle ja siellä pörrääminen ja viinan kanssa läträily niin taidan vielä jäädä säästön puolelle......heh.
 
Trenchtown kirjoitti:
Kohtalaisen kallista, kun laivalta saman määrän saa satasella tai halvemmallakin jos on tarjous päällä. Onneksi on tax free.

Kallista ja kallista... Haaparannan Shellillä sama satsi olisi noin 200 euroa, Netto Låg Prisissa vähän vähemmän. Thaimaassa Göteborg´s Rape oli muuten saman hintaista kuin Haaparannassa, mikä on vähintäänkin mielenkiintoista.

Ja just äsken maksoin viidestä Lucky Strike-purkista 20 euroa, ei välistä vetoa. Hyvää ja ihan riittävän vahvaa hätävaraa lento- ja automatkoille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mysteryman kirjoitti:
Kallista ja kallista...
Niin no, mikä nyt sitten on kallista kenellekin. Turussa asuvalle ei ole iso homma hakea nuuskaansa risteilyltä, tai sitten tilata se joltain joka on töissä laivalla. Tuon 50 purkkia saa halvimmillaan 80 euroon, joka ainakin minusta on melkoisesti vähemmän kuin 170 euroa.

Toki jokainen ostaa sieltä mistä ostaa ja jos ei halvemmallakaan saa niin minkäs teet.
 
Trenchtown kirjoitti:
Toki jokainen ostaa sieltä mistä ostaa ja jos ei halvemmallakaan saa niin minkäs teet.

Näinhän se on. Itse otin mukaan pitkästä aikaa varulta 120e ostoksille mukaan, että ostanpa 4 punttia. No ei riittänyt 120e. Törkeää miten Haparandassa nuuska maksaa :D

Mutta se ja sama.. Oulusta ei tule lähdettyä etelään hakemaan nuuskaa. Jos sattuu joku olemaan menossa niin sittenhän sitä saa edullisesti. Kuitenkin.. tuo nuuskan veron nousu on aika kova. Sitten kun nuuskan käyttäminen käy lompakolle liian kalliiksi, on se syytä lopettaa.
 
Tarkotin, että ei 170 EUR ole vielä edes paljon, kun vertaa sitä tuohon Haaparannan hintaan. Viimeksi kun itse kävin puntin hakemassa tammikuussa, niin irto-Röda maksoi tasan 40 EUR.

Meidän perukoilla ei paljon ole muuta vaihtoehtoa, kuin hakea tuota kallista tavaraa rajan takaa, Hailuodon lautalta nuuskaa kun ei saa.

Mutta en valita, pääasia että on helposti saatavilla.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri näin, se maksaa minkä maksaa ja jos persus ei kestä niin sitten täytyy lopettaa koko nuuskan kanssa pelailu....
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Trenchtown kirjoitti:
Turussa asuvalle ei ole iso homma hakea nuuskaansa risteilyltä, tai sitten tilata se joltain joka on töissä laivalla. Tuon 50 purkkia saa halvimmillaan 80 euroon.

Se on muuten 75e 50 purkin hinta ilman välistävetoa Turussa. Viisi tornia x 15e = 75e/koko satsi. Työntekijäthän maksavat laivalla 15e peruspatterista. Olen joskus naureskellut, kun muualla asuvat ihmettelevät Turun nuuskatilannetta, kun "täällä se on niin halpaa.". Sitten kävin kerran Tampereella ja perkele, nuuska on siellä rikkaiden miesten nautintoväline.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koala kirjoitti:
Työntekijäthän maksavat laivalla 15e peruspatterista.
Käsittääkseni perusettanista 16e, mutta samapa tuo. Kohtalaisen usein on "ota 4, maksa 3" -tyyppinen tarjouskin vielä päällä.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
No, itse maksoin aikanani Viikkarilla Ettanista sen 15e. 16e se varmaan oikeasti olisi maksanut, mutta kun olen niin tavattoman komea ja charmikas äijä, niin kassapuolen Jari antoi minulle vähän alennusta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koala kirjoitti:
No, itse maksoin aikanani Viikkarilla Ettanista sen 15e.
Samoin minä. Hinta on varmaankin sitten noussut niistä päivistä kun meikäläinen siellä duunissa oli. Tosin se oli suurimmalta osin markka-aikaa muutenkin. Ilmeisesti pitää hankkiutua takaisin sinne duuniin ja hankkia sievoiset sivutulot postittamalla nuuskaa ympäri sisä-suomea. Ai mutta niin ei saa tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös