Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 294 480
  • 4 082

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Borgie kirjoitti:
Ok ja tack. Pitänee katsoa jos osuu silmään, onnistuit herättämään kiinnostukseni, ja nyt sitten tuota on pakko tietysti maistaa :)

Kunhan et haasta mua oikeuteen vuonna 2050 jos sairastut ;)
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Mustaine kirjoitti:
Jep, Göteborg's Rapéa on tullut noin neljä ja puoli vuotta käytettyä. Aiemmin poltin n. 8 vuotta tupakkia.

Oulussa asuessa helppo tehdä reissu kerran kahdessa kuussa Haaparantaan ja hakea jääkaappiin Ruotsin herkkua.
Mitä kaikkea tuolta Haaparannasta saa, onko jotain paljon erikoisempaa kuin Stokiksesta??

Haluisin joskus käydä siellä, varsinkin kun puolustusvoimat kutsuu mua tammikuun alussa. Lisäksi tolla SnusWorldWidessa on jotain ongelmia toimittaa Suomeen, kait sitä on pakko ennen armeijaa taas käydä botskilla.

Wewe
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Wewe kirjoitti:
Mitä kaikkea tuolta Haaparannasta saa, onko jotain paljon erikoisempaa kuin Stokiksesta??

En nyt tiedä onko nyt niin erikoisempaa, mut Hapiksella käydessä törmäsin Netossa (kaikille Haaparannan vakiovieraillehan on tuttu tämä liike, ei Konsum,jossa on ihan uskomattoman kallista, ostit mitä tahansa) Metropolit-lakristinuuskaan. On aiemmin tullu törmättyä Metropolit-lakritsipussinuuskaan mut tämä jota tuli sitten puntti ostettua, oli ihan tavallista "rouhenuuskaa". Ja olihan tuo aika hyvää, pitänee vaihtaa merkkiä ettanista.

Niinhän se on et vakio-ostokset (eikä tosiaankaan erikoisia) Hapikselta on yleensä se lavallinen Batteryä, leipää, suklaata, mehua ja pari punttia Ettania. Onhan ne niin hyviä kaikki ;)
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko nuuskan tuomisessa jotain rajoituksia? Itse olen lähdössä risteilylle Ruotsiin. Kiinnostaisi vain tietää onko jotain rajaa esim. kuinka monta kiekkoa saa tuoda Suomeen.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
nakkisormi kirjoitti:
Onko nuuskan tuomisessa jotain rajoituksia? Itse olen lähdössä risteilylle Ruotsiin. Kiinnostaisi vain tietää onko jotain rajaa esim. kuinka monta kiekkoa saa tuoda Suomeen.
Nuuska lasketaan nykyään elintarvikkeeksi, joten saat tuoda niin paljon kuin kehtaat.

edit. Fak, kun olin hidas.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
nakkisormi kirjoitti:
Elintarvike... Ja ikäraja on laivalla 18v. eikö niin?

Nuuskakaappien lähistölle on usein sijoitettu lappu joka ilmoittaa tupakkatuotteiden myynnin olevan kielletty alle 18-vuotiailta mutta kyllä sitä kumminkin myydään käytännössä kelle vaan. En oo kyllä koskaan ainakaa nähny tai kokenu et pahvit pitäis biitistä näyttää.
 

Routavaurio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semiviivelähdöt
Kyllä ainakin Haapparannassa kysyvät joskus papereita.

Itse kävin juuri hakemassa 2 sinkoa RÖÖDAAA, jumankekka, että on ehanaa.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Routavaurio kirjoitti:
Kyllä ainakin Haapparannassa kysyvät joskus papereita.

Itse kävin juuri hakemassa 2 sinkoa RÖÖDAAA, jumankekka, että on ehanaa.
Kuten myös Stokiksessa muistaisin että joskus kysytty. Kyllä helpottaa tieto etä on taas semmoset 5tornia jääkaapissa, pysyy selväjärkisenä seuraavalle laivareissulle asti. Sillon pitää sit tuoda todella paljon kun ei tiedä kauan toi intti kestää.

Joku mainitsi taannoin tuolla "paras nuuska"-äänestyksessä jostain nuuskasta nimeltä Gold River jota myydään Haaparannassa. Onko jollain kokemuksia tai jotain?? Kuulostaa aikas mielenkiintoiselta. Tukholmassa en muista koskaan törmänneeni.

Wewe
 
Asian vierestä, mutta silti vähän asiaan liittyen.

Batteryn sijasta kannattaa ostaa Netosta Kobbarbergin valmistamaa Frank´sia, 0,3 litran tölkki maksaa semmosen reilut 60 senttiä kipale, Battery 0,99 senttiä kipale. Ite nappaan aina nuuskanhakureissulla laatikon sitä mukaan ja uppoaa ainakin mulle paljon paremmin kuin Battery.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Tulihan juuri testattua tuo snusworldwiden nuuskantoimitus homma, pystyivät taas toimittamaan Suomeenkin nuuskaa. Pystyivät myös kertomaan milloin lähetys lähtee ja koska on suurinpiirtein perillä. Tilasin 2tornia Göteborgs PrimaFintiä nyt aluksi ja jos näyttää siltä että toimii hyvin niin täytyy laittaa kestotilaus tulemaan. 2-5pvää sanoivat että on toimitusaika, eu-maasta riippuen, veikkaan että tänne tulee kolmen pvän sisällä. Onko muilla paljon kokemusta tästä palvelusta??

Tilannetta seurataan.

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Routavaurio kirjoitti:
Itse kävin juuri hakemassa 2 sinkoa RÖÖDAAA, jumankekka, että on ehanaa.
Satuitko huomaamaan että nykyään Ruottissa myydään tuosta tuotteesta myös Röda Lacket white-portionia?? Kävin huvikseni taas northenerin sivuilla katsastamassa uusia pussinuuskia ja melkein huudahdin kun näin R.L vit portion. tota ei snusworldwidesta löydäkään, ei myöskään websnusilta eikä swedish-snusin sivuilta. Tuota on ihan pakko saada kokeilla jossain vaiheessa!!

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Todella säntillistä palvelua Snusworldwidesssa, sunnuntaina tilasin, tiistaina lähti Sveduista ja tänään to oli tornit postilaatikossa. Upeaa toimintaa, neljä pvää kesti tulla Suomeen tilauksesta, muutes kaksi pvää oli toimitus.

Wewe
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Kymmenen vuoden suhde Ettanin Ja Röda Lacketin kanssa loppui kolmisen viikkoa sitten kun sain ensimmäisen purkin Skrufin tranbär portionian. Mahtavaa tavaraa! Tyttönuuskaa tai ei, ko. herkku hakkaa muut tarjokkaat kirkkaasti. Kaiken lisäksi purkki on tyylikkään valkoinen jota on ilo ihailla kun se kiiltelee houkuttelevasti pöydällä. Vajaa RL puntti työnnettiin pakastimen perälle uusien tulokkaiden tieltä.
 

Jindebyne

Jäsen
julijussi kirjoitti:
Kymmenen vuoden suhde Ettanin Ja Röda Lacketin kanssa loppui kolmisen viikkoa sitten kun sain ensimmäisen purkin Skrufin tranbär portionian. .

Itse lopetin pitkän ja uskollisen suhteeni Ettaniin kun kokeilin tätä Skrufin irtotavaraa, kyllä on gutaa tavaraa!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En tupakoi, edes humalassa (tosin suljen pois näistä laskuista metsästysreissuilla kuluvat 1-2 askia Marlboro Ultra Light:a). Joskus nuorena ja typeränä poltin kyllä, useita vuosia, kunnes "lopetin tupakoinnin" ja siirryin nuuskaan. Sittemmin, tyttöjen nuuska on vienyt helppoudessaan irtonuuskat menneisyyden hämärään.

Portion snus, lukeepi tuossa ruskeassa kiekossa pöydälläni. Itse olen toki homogeeninen, etten Ettanin pussinuuskasta eroa, ellei sitten Göran tarjoa jotain "Annan" vaihtoehtoa... tyttöjen nuuskana toki.

Vaan enpä vieläkään ole oppinut, että mitäs ilveilyä ja hifistelyä se tuollainen merkistä toiseen hyppelehtiminen on? Mikä se sitten onkaan, mikä tuollaisen kokeiluhalukkuuteen ja riehakkuuteen ajaa, kertokaa minulle.

Kuka muuten vielä muistaa suomalaisen Rov (vai mitäköhän lie oli nimeltään) nuuskan? Kaverini sai kyseisestä aineesta aikanaan nikotiinimyrkytyksen, siitä punakantisesta. Ei hajuakaan miten, millä ja miksi ihmeessä...
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
En tupakoi, edes humalassa (tosin suljen pois näistä laskuista metsästysreissuilla kuluvat 1-2 askia Marlboro Ultra Light:a). Joskus nuorena ja typeränä poltin kyllä, useita vuosia, kunnes "lopetin tupakoinnin" ja siirryin nuuskaan. Sittemmin, tyttöjen nuuska on vienyt helppoudessaan irtonuuskat menneisyyden hämärään.

Portion snus, lukeepi tuossa ruskeassa kiekossa pöydälläni. Itse olen toki homogeeninen, etten Ettanin pussinuuskasta eroa, ellei sitten Göran tarjoa jotain "Annan" vaihtoehtoa... tyttöjen nuuskana toki.

Vaan enpä vieläkään ole oppinut, että mitäs ilveilyä ja hifistelyä se tuollainen merkistä toiseen hyppelehtiminen on? Mikä se sitten onkaan, mikä tuollaisen kokeiluhalukkuuteen ja riehakkuuteen ajaa, kertokaa minulle.

Kuka muuten vielä muistaa suomalaisen Rov (vai mitäköhän lie oli nimeltään) nuuskan? Kaverini sai kyseisestä aineesta aikanaan nikotiinimyrkytyksen, siitä punakantisesta. Ei hajuakaan miten, millä ja miksi ihmeessä...


Eipä sitä hyvää merkkiä vaihdeta ellei tarjolle tosiaan tule parempaa vaihtoehtoa kuten minun tapauksessani. Ennen Skrufia naureskelin noille karkinmaukuisille tuotteille, vaan pakko oli kääntää takkia. Glory hunter? Ehkä.

Oliko tuo Rov sellaisessa soikean muotoisessa rasiassa? Saaristolaisnuuskaa tjms. Melkoista myrkkyä se, en pystynyt purkillista käyttämään loppuun kun limakalvot vuotivat verta puolen purkin kohdalla. Pthyi.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
julijussi kirjoitti:
Oliko tuo Rov sellaisessa soikean muotoisessa rasiassa? Saaristolaisnuuskaa tjms. Melkoista myrkkyä se, en pystynyt purkillista käyttämään loppuun kun limakalvot vuotivat verta puolen purkin kohdalla. Pthyi.
Muistaisin tämän Saaristolaisnuuskan nimen olleen Skärgårdsnus, soikea purkki ja älyttömän vahva nuuska, mulla lähti ikenistä pieniä ihon paloja kun sitä käytin.

Sitten toiseen aiheeseen, uhosin tuolla toisessa nuuska-ketjussa etten ikinä luovu Generalista. Toisin kuitenkin kävi, Göteborgs Prima Fint vei minut mennessään ja luovuin Generalista. Nykyisin käytän enimmäkseen Prima Fintiä, Ettania ja "Kivi" Lacketia. Niin siinä vaan kävi että Generaliin kyllästyin, nytkin huulen alla sykkii Prima Fint.

Wewe
 

Jindebyne

Jäsen
Wewe kirjoitti:
Muistaisin tämän Saaristolaisnuuskan nimen olleen Skärgårdsnus, soikea purkki ja älyttömän vahva nuuska, mulla lähti ikenistä pieniä ihon paloja kun sitä käytin.


Wewe

Minulla lähti myös ihonpaloja huulesta kun käytin jotain mustassa purkissa ollutta Ålands tms nimistä nuuskaa, ihan vedet silmissä irvistelin kun otin sitä pois. Hyi helvata.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Trancezz kirjoitti:
Minulla lähti myös ihonpaloja huulesta kun käytin jotain mustassa purkissa ollutta Ålands tms nimistä nuuskaa, ihan vedet silmissä irvistelin kun otin sitä pois. Hyi helvata.
Eli olemme yhtä mieltä siitä että tämä Åland Skärgårgsbest oli ehtaa vanhan kunnon ajan nuuskaa..?? Mutta siitäkin puuttui se jokin, ja sehän oli kiinteys. Itse en pystynyt sitä pitämään kuin n.15min kun se jo valu suuhun. Tosin silloin kun sitä kokeilin niin olin vielä aika tuore nuuskaaja, mun mielestä yhtä huono koostumus kuin jollain Gustavuksella.

Wewe
 

Jindebyne

Jäsen
Wewe kirjoitti:
Eli olemme yhtä mieltä siitä että tämä Åland Skärgårgsbest oli ehtaa vanhan kunnon ajan nuuskaa..?? Mutta siitäkin puuttui se jokin, ja sehän oli kiinteys. Itse en pystynyt sitä pitämään kuin n.15min kun se jo valu suuhun. Tosin silloin kun sitä kokeilin niin olin vielä aika tuore nuuskaaja, mun mielestä yhtä huono koostumus kuin jollain Gustavuksella.

Wewe

Juu aika murua minunkin muistaakseni se Ålands oli, tosin on siitä pari vuotta vierähtänyt kun tämä kokemukseni oli. Tästä nuuskasta ei ainakaan voinut sanoa, että olisi ollut mitään tusina HMV-kamaa, joten propsit siitä!
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Wewe kirjoitti:
Eli olemme yhtä mieltä siitä että tämä Åland Skärgårgsbest oli ehtaa vanhan kunnon ajan nuuskaa..?? Mutta siitäkin puuttui se jokin, ja sehän oli kiinteys. Itse en pystynyt sitä pitämään kuin n.15min kun se jo valu suuhun. Tosin silloin kun sitä kokeilin niin olin vielä aika tuore nuuskaaja, mun mielestä yhtä huono koostumus kuin jollain Gustavuksella.

Wewe

Samasta tavarasta puhutaan. Muistaako kukaan legendaarista svarta Göteborgia? huhujen mukaan purkissa oli mm. lasinsiruja ja moninkertainen määrä nikotiinia muihin verrattuna?
Tuossa Skruf Stark -jauhoversiossa mainostetaan olevan normaalia enemmän nikotiinia. Pakastimessa on puntti ko. tavaraa referenssitarkoituksiin, pitää tehdä pienimuotoinen tutkimus aiheesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös