Nokia – jättiläinen huojuu?

  • 951 730
  • 5 138

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Tuo 720 on kyllä hieno julkistus. Loistava paketti ja ohuus antaa viitettä Catwalkin julkaisun suhteen, siitäkin kun on tulossa ohut. 720:ssa on sama akku ja hieman pienempi näyttö kuin 920:ssa, silti paljon ohuempi. Lupailee hyvää akunkestoa, tosin AMOLED polttaa akun aika nopeasti kun selailee valkopohjaisia webbisivuja tiuhaan. Ensimmäinen alle f2 objektiivi puhelimissa, loistavaa Nokia.

Voisin kyllä vaihtaa N9:n tuohon 720 - LTE:tä en tarvitse, kamera tuntuisi olevan loistava ja ainut miinus on näytön resoluutio.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tuossa Nokian Lumia 720:ssa on kyllä kaivattuja päivityksiä joten voisi olla ihan testailun paikka, ensin tietty firman piikkiin. Tollaisen 105 mallin voisi ostaa sitten tyttärelle kun vielä vähän kasvaa. :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erittäin hyvät julkistukset. Nokia 105 maksaa 15 euroa ennen veroja. Siinä on kyllä savimajoihin hyvä puhelin.

Nuo Lumiatkin ovat hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Nokiaa juuri arvosteltiin siitä, että halvemmat androidit syövät sen elävältä. Nokian vastaus on tässä ja voi kyllä sanoa, että ei syö.

Lisäksi kaikki ovat saatavilla jo Q1, eli kuukauden sisään. Varsin epänokiamaista.

Hyvää halvalla ja nopeasti. Kyllä tässä voi ihan hyvillä mielin nokia-positiota holdailla, vaikka odotankin tässä tänään-huomenna anaalien murska-arvosteluja, kun sitä uutta superpuhelinta ei tullutkaan (vaikka juuri alle puoli vuotta sitten sellainen julkaistiin). Nokia tarvitsee nyt volyymiä ja näillä sitä luulisi tulevan.

Taitaa nykyisillä markkinoilla olla ihan järkevääkin panostaa näihin alemman hintaluokan puhelimiin kun niissä superpuhelimissa ei olla onnistuttu. Taitaa kuitenkin esimerkiksi afrikassa ja aasiassa kuitenkin ihan tavallisien halpojen puhelien markkinat olla aika kuumia ja kun saadaan syötettyä ensin peruspuhelimet sinne niin hankkivat ehkä sen jälkeen älypuhelimen kunhan nyt kännykkäkulttuuri kasvaa.

Kyllähän joku tuommoinen nokia 105 puhelimelle ihan Suomen markkinoillakin jonkinlainen markkinarako voisi olla, toki taitaa jo nokia 100 puhelinta saada n.30 eurolla, mutta jos alle päästään niin ihan hyvä kakkosluuri vaikka festareille tai hyllylle varalle kun älypuhelin päättää ettei toimi..

Tuo 301 kuulostaa myös hinnaltaan todella hyvältä ja saattaa kyllä olla itselle se puhelin jota harkitsen, Lumia 610 kun ei oikein tämmöiselle nakkisormelle ole sopiva ja lian jökkivä ja hidas puhelin muutenkin.. peruspuhelin perus netin selaamisella ja joillakin muilla perusohjelmilla kelpaa hyvin ja ilmeisesti tuota tuo 301 tulee olemaan. Heti kun joskus satun heittämään vesilintua tuolla nykyisellä niin eiköhän joku 301 tyylinen känny tule hankintaan, missä on perusnäppäimistö ja perustarpeisiin sopivat ominaisuudet, kuitenkin lähinnä nettiä puhelimella tulee käytettyä ja toki joskus puhunkin sillä :D akunkestokin näyttää aika hyvältä.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt evleaksilla on kuvia myös tänään julkaistavista uusista ashoista. Varsinkin tuo yksi niistä on aikamoinen aifoun-kopio.

Täytyy kyllä tunnustaa, että hieno on tuo Asha. Täytyy katsoa hinta ja käyttiksen parannukset ennen kuin hankkii kakkospuhelimeksi. Tuohon vielä Meego niin veisi jalat alta halpapuhelimena.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En itsekkään näe mitään järkeä ostaa tuota lippulaivamallia. Hintaa sen 600€ melkein, ostat nyt lumia 620 (kun tulee suomen markkinoille tai tilaat ulkomailta) hintaa se alle 300€ vuoden päästä on sitten varmaan lumia 630 tai 640 vähän alle 300€ ja se varmaan pyyhkii lattialta pölyt tuon 920:n kanssa.

Toisaalta jos lippulaiva olisi iskujen, veden ja lähes kaiken muun kestävä puhelin, jossa laturin liittimen paikka järkevästi sijoitettu, niin siinä olisi sellainen puhelin että voisin itsekkin sortua.

Viimeinen lippulaiva itsellä oli HTC:n desire kolmisen vai nelisen vuotta sitten. Muuten helvetin loistava puhelin, mutta se laturin liitin oli erittäin huonosti sijoitettu ja oli täysin suojaamaton, muutenkin heikoilla kiinnityksillä. Noh se laturia laitettaessa n.1v käytön jälkeen oli ilmeisesti sen paskaa kertynyt sinne että veti sen liittimen vinoon ja huolto olisi maksanut 230€ muistaakseni. Netin mukaan muutenkin siinä liittimen ympärillä liikaa tilaa, joka aiheuttaa sen vaaran että laturi pääsee vääntämään tuon liittimen. Samalla hetkellä otin DNA:n liittymän ja totesin saunalahdelle että heidän maksunsa maksan pois, mutta en enää koskaan palaa asiakkaaksi. Vaikkei se huolto heidän vikansa ole, mutta eipä tuonne saanut oikein millään muullakaan tapaa viestiä perille.

Samsungeissa tuo oli suojattu jopa halvimmissa malleissa ja oli muutenkin jämäkämmän tuntuinen. Joten oli viimeinen HTC:n laite joka minun talouteeni tulee. Nokian vehkeet ovat loppujen lopuksi toimineet aina loistavasti, harmi kun pitivät symbiania liian kauan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toisaalta jos lippulaiva olisi iskujen, veden ja lähes kaiken muun kestävä puhelin, jossa laturin liittimen paikka järkevästi sijoitettu, niin siinä olisi sellainen puhelin että voisin itsekkin sortua.

Langaton lataus takaa aika hyvin sen, että liitin on järkevästi sijoitettu. Todella paljon käyttömukavuutta lisäävä asia.
 

Fiiu

Jäsen
Jep, mä oon aina halunnu maata korva tyynyllä, kun puhun puhelimeen.

Eikö käsiproteeseja ole nykypäivänä saatavilla?

Aihetta sivuten, olen tähän mennessä onnistunut irroittamaan laturin johdonkin jos on pitänyt siirtyä laturin lähettyviltä johonkin. Ai niin, siihenhän tarvitsee ne kädet. My bad.
 

Sergei34

Jäsen
Eikö käsiproteeseja ole nykypäivänä saatavilla?
Juuh, mut normimittaset proteesit katkoo tuon langattoman latauksen.
Aihetta sivuten, olen tähän mennessä onnistunut irroittamaan laturin johdonkin jos on pitänyt siirtyä laturin lähettyviltä johonkin. Ai niin, siihenhän tarvitsee ne kädet. My bad.
Sä siis oot puhunut puhelimeen kun se on latauksessa, onnistuuko se siis tuon suunnattoman hyödyllisen langattoman latauksen kanssa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sä siis oot puhunut puhelimeen kun se on latauksessa, onnistuuko se siis tuon suunnattoman hyödyllisen langattoman latauksen kanssa?

Tottakai onnistuu, vaatii vaan vähän akrobatiaa. Mä puhun kai tavallista lyhyempiä puheluita kun ei tarvi koko ajan roikkua laturissa kiinni. Eiks se olis sama käyttää sitten lankapuhelinta?
 

Sergei34

Jäsen
Noista julkistuksista voipi 720 olla hyvinki tärkeä Nokian amerikan valloitukselle.
Positiivisia arviota (jenkkki)verkkojulkaisuissa, halvahko hinta ja epänokiamasesti nopeasti markkinoille tulossa.

Hyvään suuntaan Nokia vie mallistoa.
 
Jep, mä oon aina halunnu maata korva tyynyllä, kun puhun puhelimeen.

..
Sä siis oot puhunut puhelimeen kun se on latauksessa, onnistuuko se siis tuon suunnattoman hyödyllisen langattoman latauksen kanssa?
En tiedän menenkö nyt vähän helppoon, mutta näissä langattoman latauksen laitteissahan on se piuhakin mukana. Voi sitten letkun laittaa, jos haluaa. Minä koen käteväksi, että voi se laturi olla vaikka jossain olkkarin sivupöydällä tms. ja kännykän laskea siihen latautumaan, kun siihen tulee. Eikä tarvitse kaivella jostain lattialta johtoa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedän menenkö nyt vähän helppoon, mutta näissä langattoman latauksen laitteissahan on se piuhakin mukana. Voi sitten letkun laittaa, jos haluaa. Minä koen käteväksi, että voi se laturi olla vaikka jossain olkkarin sivupöydällä tms. ja kännykän laskea siihen latautumaan, kun siihen tulee. Eikä tarvitse kaivella jostain lattialta johtoa.

Kyllä tuo langaton lataus vaan on todella hyvä uutuus puhelimiin. Kaikki, jotka mukahassuttelevat siitä, eivät varmasti ole kokeilleet ihan käytännössä kyseistä toimintoa. Aivan varmasti tulee olemaan kahden vuoden sisällä vakiona vähintäänkin kaikissa lippulaivamalleissa ja lisävarusteena Nokian tapaan myös edullisemmissa.
Ja tosiaan, jos ahdistaa niin pakko sitä langatonta alustaa ei ole käyttää jos vaikka haluaa latauksen aikana soittaa johonkin.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Kyllä tuo langaton lataus vaan on todella hyvä uutuus puhelimiin. Kaikki, jotka mukahassuttelevat siitä, eivät varmasti ole kokeilleet ihan käytännössä kyseistä toimintoa. Aivan varmasti tulee olemaan kahden vuoden sisällä vakiona vähintäänkin kaikissa lippulaivamalleissa ja lisävarusteena Nokian tapaan myös edullisemmissa.
Ja tosiaan, jos ahdistaa niin pakko sitä langatonta alustaa ei ole käyttää jos vaikka haluaa latauksen aikana soittaa johonkin.


Tästä vahvasti samaa mieltä. Itsekkin tuumailin aluksi, että eipä tuosta ole mitään käytännön hyötyä. Sainpa muutama viikko sitten langattoman latausalusta L920:lle ja sen jälkeen onkin aina kyrsinyt, jos joutuu laitetta piuhan päähän tökkimään. Langaton lataus on pieni, mutta sitäkin mukavampi ominaisuus. Tulee olemaan varmasti vakio-ominaisuus kaikissa älypuhelimissa muutaman vuoden jänteellä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

J.Petke

Jäsen
Näin on, esim. LG julkisti tänään oman uuden latausalustansa Barcelonassa. Epäilen, että yli 300 euron puhelimissa on viimeistään syksyllä 2014 langaton lataus vakiovarusteena ja halvempiin älypuhelimiin sen saa lisävarusteena, jos haluaa.
LG unveils world's smallest wireless charger, preps it for global availability

En ymmärrä lainkaan tuota LG:n latausalaustaa. Jos et pysty esim. teipata tuota alustaa esim. pöydän alle niin tuolta alustaltahan puhelin putoaa todella helposti jos vähänkään tärähtää. Puhelimen kokoinen alusta on minun mielesäni optimi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En ymmärrä lainkaan tuota LG:n latausalaustaa.
Samaa ihmettelin itsekin. Mutta LG:n tapa markkinoida on nimenomaan ollut tällainen uutisointi viime vuosina. Kaiken lisäksi se ei pidä paikkaansa että se on "maailman pienin langaton laturi", sillä onhan tämä Braunin hammasharjalaturi selvästi pienempi.

Vaikka Nokian langaton laturi on melkein 920:sen kokoinen, niin olen sitä mieltä että se saisi olla jopa vähän isompi, sillä muutman kerran olen huomannut että puhelin ei lataa (laturin valo vilkkuu kun se ei saa tarpeeksi hyvää yhteyttä) kun se ei ole ollut ihan keskellä laturia. Jos se olisi yhtä iso kun itse puhelin, niin tätä ongelmaa ei olisi. Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa tuolla LG:n pienellä laturilla on asettaa puhelin juuri oikeaan kohtaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vaikka Nokian langaton laturi on melkein 920:sen kokoinen, niin olen sitä mieltä että se saisi olla jopa vähän isompi, sillä muutman kerran olen huomannut että puhelin ei lataa (laturin valo vilkkuu kun se ei saa tarpeeksi hyvää yhteyttä) kun se ei ole ollut ihan keskellä laturia. Jos se olisi yhtä iso kun itse puhelin, niin tätä ongelmaa ei olisi. Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa tuolla LG:n pienellä laturilla on asettaa puhelin juuri oikeaan kohtaan.

Jep. Mulla Fatboy ja ei siihenkään voi sitä luuria heittää ihan miten sattuu. Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että erinomainen ominaisuus kyseessä. Ei mikään sellainen, jota ilman ei voisi olla, mutta juurikin niitä hyviä pieniä parannuksia, jotka helpottavat elämää. Noita kun rupeaa saamaan kympillä, niin jokaisesta huoneesta tulee tässä kämpässä löytymään yksi kappale.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos Lumia 520 ei menesty, se oli siinä.
Taloussanomien jutusta.

Eikö se ollut n9 jonka mukana Nokia kaatuu, sitten lumia 800, lumia 710, sitten 920, sitten 620 ja nyt 520.

Alkaa itseäni pikkuhiljaa väsyttää tämä "XXX on Nokian viimeinen toivo". Niitä on ollut jo aika kauan, niitä viimeisiä toivoja. Huoh, seuraava joka ratkaisee Nokian kohtalon on sitten ilmeisesti tabletti, sen jälkeen lumia x20-sarjan seuraaja.
 

#76

Jäsen
Ehkä oleellisempaa olisi pohtia onko Nokia tai kukaan kilpailijoistaan tuonut nyt tai tuomassa lähitulevaisuudessa jotain sellaista mikä räjäyttää pankin?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Samsung luottaa ainakin 14.3 julkistettavaan Galaxy S4:n kuin vuoreen, mutta saa nähdä.

Clove ja varmaan muut Iso-Britannian kaupat saavat Lumia 520:n ja 720:n myyntiin 1.4.2013 ja hinnat verojen jälkeen ovat n. £170 ja £300. Nokia Lumia 520 date
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Samsung luottaa ainakin 14.3 julkistettavaan Galaxy S4:n kuin vuoreen, mutta saa nähdä.

Galaxyssä on 5 tuuman näyttö. Kuka ihme haluaa 5 tuumaisen näytön kännykkään? Itse en ainakaan kuulu kohderyhmään. Lumia 920:nkin näyttö on jo liian iso.

Varmaan parin vuoden päästä kännyköiden näytöt ovat yleisesti 7" ja sitä kuljetetaan jossain käsilaukussa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Varmaan parin vuoden päästä kännyköiden näytöt ovat yleisesti 7" ja sitä kuljetetaan jossain käsilaukussa.

4 tuuman näyttö on sopiva kännykälle, +/- 0,3 tuumaa, jos tekniikka on nykyinen.

Vertun Anssi Vanjoki on usein vihjaillut julkisuudessa, että taivuteltavat näytöt ovat nurkan takana. Mitä se käytännössä tarkoittaa on toinen juttu. Kyllä Samsungin 7-8 tuuman tabeja ja noteja voi jo nykyään käyttää myös tavallisina puhelimina, jos niissä on 3g, mutta olisi aika hassua käyttää sellaista puhelinta, jos ei ole oikea hätätilanne tai tarvitsee esim. taksin jonnekin yöllä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös