NHL16 – mustalista (muistakaa mainita konsoli)

  • 25 763
  • 117

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä muista mutta itseäni ärsyttää aivan totaalisesti tuo sitominen aloituksessa. Ei se mitää jos kerran kaks muutaman tekee mutta tämä kaveri aloitti joka ikisen aloituksen sitomalla eli TexTheMex89 ja joukkue HcTooSalami8. Itselleni ainakin meni mustalle listalle. Muutenkin koko peli hirveetä sooloilua.
Jos aloitat itse jatkuvasti rystyaloituksella (kuten noin 75 % pelaajista tuntuu netissä tekevän), vastustaja luonnollisesti jatkuvasti sitoo, koska sitominen voittaa rystyn. Siirryt itse kämmenpuolen aloitukseen, jolloin vastustaja joko lopettaa sitomisen tai häviää suurimman osan loppupelin aloituksista. Paitsi jos vastustaja pelaa Bostonilla, tällöin vastustaja voittaa suurimman osan aloituksista joka tapauksessa.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos aloitat itse jatkuvasti rystyaloituksella (kuten noin 75 % pelaajista tuntuu netissä tekevän), vastustaja luonnollisesti jatkuvasti sitoo, koska sitominen voittaa rystyn. Siirryt itse kämmenpuolen aloitukseen, jolloin vastustaja joko lopettaa sitomisen tai häviää suurimman osan loppupelin aloituksista. Paitsi jos vastustaja pelaa Bostonilla, tällöin vastustaja voittaa suurimman osan aloituksista joka tapauksessa.
Itse yleensä pelin alkuun otan pari aloitusta rystyllä, ihan vain nähdäkseni tuleeko joku sitomispelle vastaan. Sitten jos monta kertaa putkeen tulee sitomista, niin siirryn kämmeneen ja katson kun urpo häviää 90% aloituksista. Harvoinpa nämä sankarit tuntuu ymmärtävän, että kämmen voittaa sitomisen ja jatkavat vaan sitomisaloitusta. Parastahan onkin sitten tehdä itse se sitominen jossain hyökkäyspään aloituksessa ja räpätä siitä joku oikein buginen maali.

Mutta tottahan se on, että sitomisaloittajat on perseestä. Menee omakin keskittyminen siihen, että aina pitää kääntää kämmenelle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä sitomisaloituksissa on vain se huono puoli, että se pakottaa sinut aloittamaan kämmenellä ja sitten jos on astetta kehittyneempi sitomisaloittaja, niin, kun hän näkee vaihtavasi kämmenelle, niin ottaakin mailannostolla, jonka voi tehdä aloitusasentoa muuttamatta. Tässä helposti joutuu taas sellaiseen kierteeseen, että häviät suurimman osan aloituksista. Itse alan tässä vaiheessa myös sitten itse sitomaan. Ei siinä muu auta. Jossain vaiheessa lähdin menemään heti, jos ekassa aloituksessa tuli sitominen. Ei sitä vaan jaksa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse pidän kaikin puolin rehdistä pelistä, mutta tuo aloituksista kitiseminen ja "mustalle listalle" raportoiminen on jo hippusen naurettavaa. Itse en ole huomannut pelissä mitään ylivertaista aloitusta. Jos jotain pitäisi raportoida mustalle listalle, niin nämä vitun spedet, joilla on vasemmalla laidalla joka ketjussa rightin pelaaja, leftin oikealla laidalla, leftin pakki oikealla puolella ja rigtin pakki vasemmalla. Joka. Vitun. Ketjussa. Tekisi mieli läpsiä ja ravistella.
 
Viimeksi muokattu:

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse pidän kaikin puolin rehdistä pelistä, mutta tuo aloituksista kitiseminen ja "mustalle listalle" raportoiminen on jo hippusen naurettavaa. Itse en ole huomannut pelissä mitään ylivertaista aloitusta. Jos jotain pitäisi raportoida mustalle listalle, niin nämä vitun spedet, joilla on vasemmalla laidalla joka ketjussa rightin pelaaja, leftin oikealla laidalla, leftin pakki oikealla puolella ja rigtin pakki vasemmalla. Joka. Vitun. Ketjussa. Tekisi mieli läpsiä ja ravistella.

Tuohan ei olekaan naurettavaa kitistä miten joku kasaa ketjunsa...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuohan ei olekaan naurettavaa kitistä miten joku kasaa ketjunsa...
Onhan tuo nyt todella pelleä ja haluaisin nähdä sen joukkueen, joka kootaan NHL:ssä kätisyysperustein. En nyt sen naurettavampana pidä, kuin aloituksista kitisemistä. Valtavan realistisen vaikutelman antaa tuollaiset ketjut.
 

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
. Jos jotain pitäisi raportoida mustalle listalle, niin nämä vitun spedet, joilla on vasemmalla laidalla joka ketjussa rightin pelaaja, leftin oikealla laidalla, leftin pakki oikealla puolella ja rigtin pakki vasemmalla. Joka. Vitun. Ketjussa. Tekisi mieli läpsiä ja ravistella.
Mitäs vikaa siinä on?:D pelkästään fiksua, mikä helvetin järki olisi pitää Stamkosia oikealla laidalla kun kätisyys kusee...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän kaikin puolin rehdistä pelistä, mutta tuo aloituksista kitiseminen ja "mustalle listalle" raportoiminen on jo hippusen naurettavaa. Itse en ole huomannut pelissä mitään ylivertaista aloitusta. Jos jotain pitäisi raportoida mustalle listalle, niin nämä vitun spedet, joilla on vasemmalla laidalla joka ketjussa rightin pelaaja, leftin oikealla laidalla, leftin pakki oikealla puolella ja rigtin pakki vasemmalla. Joka. Vitun. Ketjussa. Tekisi mieli läpsiä ja ravistella.

Joo en mustalle listalle minäkään laittaisi. Kukin pelaa tyylillään. Ei se pelkkä sitomisaloitus kuninkaaksi tee, mutta on siinä mielessä helvetin ärsyttävä että kun sille häviät omassa päässä, niin kukaan AI pelaaja ei osaa regoida ja aina saa sen etunurkkaranteen siitä heittää. Se pitäisi korjata. En vain itse jaksa näitä vastaan aina pelata. Pelin laatu myös merkkaa. Ei pelkät voitot.

Tuota en ymmärrä lainkaan, että ei saisi kätisyyksiä matchata kentissä. Ei tässä AI:n ohjaamat pelaajat juuri osaa kentällä liikkua järkevästi, joten pakko yrittää edes jostain saada vetopaikkoja. Oikeassa elämässä rightin ukko hakeutuu esim. yv:ssä pelatessaan automaattisesti niin, että pystyy vetämään onetimerin vaikka aloituksessa paikat olisivat toisin. Tässä pelissä ukot menee omilla paikoillaa, kuin kiskoilla ja esim. yv:ssä pakit olisivat aina väärin päin.

Kumpi on mielestäsi realistisempaa: 1. Valmentaja matchaa kätisyydet kenttiin. 2. Vastustaja aloittaa 20 kertaa pelissä sitomisaloituksella ja joka kerta omat pelaajat eivät reagoi siihen mitenkään, vaan aina aukeaa suora linja kävellä parhaaseen vetosektoriin?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mitäs vikaa siinä on?:D pelkästään fiksua, mikä helvetin järki olisi pitää Stamkosia oikealla laidalla kun kätisyys kusee...
No se nyt jo näyttääkin niin helvetin typerältä. Onko Stamkos vasen laitahyökkääjä? Itse peluutan Stamkosia keskellä.
Tuota en ymmärrä lainkaan, että ei saisi kätisyyksiä matchata kentissä. Ei tässä AI:n ohjaamat pelaajat juuri osaa kentällä liikkua järkevästi, joten pakko yrittää edes jostain saada vetopaikkoja. Oikeassa elämässä rightin ukko hakeutuu esim. yv:ssä pelatessaan automaattisesti niin, että pystyy vetämään onetimerin vaikka aloituksessa paikat olisivat toisin. Tässä pelissä ukot menee omilla paikoillaa, kuin kiskoilla ja esim. yv:ssä pakit olisivat aina väärin päin.

Kumpi on mielestäsi realistisempaa: 1. Valmentaja matchaa kätisyydet kenttiin. 2. Vastustaja aloittaa 20 kertaa pelissä sitomisaloituksella ja joka kerta omat pelaajat eivät reagoi siihen mitenkään, vaan aina aukeaa suora linja kävellä parhaaseen vetosektoriin?
Niin tämä ei koskenut ylivoimaa, se on täysin luonnollista, että yv:llä katsoo noita vetäjien kätisyyksiä, vaan myös tasakentällisin kaiken aikaa. Ainakin itselläni pelaajat osaavat hakeutua vetopaikoille. Usein tasakentällisinkin pakit hakeutuvat pyörityksissä niin, että yllättäen rightin pakki ampuukin vasemmalta puolelta kenttää. Ja kyllä rightin hyökkääjällä voi tehdä maaleja oikealta laidaltakin. Ja mitä kysymykseesi tulee, pidän kumpaakin about yhtä realistisena. Yhtä realistisena, kuin nähdä Phil Kessel tai Steven Stamkos pelaamassa tasakentällisin 24/7 vasemmalla laidalla.
 

Ribals

Jäsen
Joka aloitukseen löytyy vastaote, joten en näe sitoja-aloittajia (joita yli 80% ykkösdivarista on) mitenkään ongelmana.

PS. Mitä Stamkosiin tulee niin itse en keskelle laittaisi heikohkon aloitustaidon takia. :)
 

Junttura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n Suomalaiset
PS4 Käyttäjä: Pruhjuhousu joukkue: Vaps Hockey teki mua vastaan sen ip kikkailun että multa katkes netti
 

P.Kaukalo

Jäsen
Onhan tuo nyt todella pelleä ja haluaisin nähdä sen joukkueen, joka kootaan NHL:ssä kätisyysperustein. En nyt sen naurettavampana pidä, kuin aloituksista kitisemistä. Valtavan realistisen vaikutelman antaa tuollaiset ketjut.

Eikös esim Kanadan maju kokoa pakkiparit juuri kätisyys perustein? Ainakin itse muistan joskus lukeneeni, että joku kovakin pakki ei mahtunut kokoonpanoon juuri sen vuoksi että kätisyydet ei kohdannu...mutta joo itse olen sitä mieltä, että tyhmä pitää olla jos ei kokoa ketjuja nhl-PELIIN omaan pelityyliin sopivaksi ja kun valinnan varaa on, niin tottakai katsotaan myös kätisyydet kuntoon. Itse en pelaa peliä sen vuoksi, että yritän imitoida jotain oikeaa NHL-jengiä. Tässä pelissä ikävä tosiasia on se, että onetimerit harvoin lähtevät hyvin jos syöttä tulee "väärälle" puolelle
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onhan tuo nyt todella pelleä ja haluaisin nähdä sen joukkueen, joka kootaan NHL:ssä kätisyysperustein. En nyt sen naurettavampana pidä, kuin aloituksista kitisemistä. Valtavan realistisen vaikutelman antaa tuollaiset ketjut.

Totta kai kätisyydet ovat iso vaikuttava tekijä kentällisiä ja joukkuetta rakentaessa. Ajatus on vain muuttunut vuosien saatossa. Vielä viime vuosikymmenellä änärissä ja muuallakin pelattiin paljon lapa kentän puolella juuri ajatuksena nyky änäripelien tapaan suorat one-timerit. Nykyään ajatusmalli on muuttunut niin että pelataankin lapa laidan puolella ajatuksena että pystytään pelaamaan helpommin suoraan luisteluun kiekkoa. Pelissähän ei taida kauheasti merkitystä ollaan syötön vastaanottamisessa huolimatta siitä tuleeko rystylle vai kämmenelle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin mustalistata itseni. Lähdin äsken menemään pelistä 1 minuutin sääntöä käyttäen, kun vs meni 1-0 johtoon. Ottelua ei siis rekisteröity. Kaveri veti sitomisaloitukset, otti kiekon ja tuli yli siniviivan, josta ampui säbäranteen yläpeltiin. Tässä vaiheessa vielä ajattelin normaalisti pelata, kuten aina ennenkin olen tehnyt. Kaveri katsoi sitten vielä hidastukset tästä 100 kertaa nähdystä maalista. 1+1+1=ulos.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Voisin mustalistata itseni. Lähdin äsken menemään pelistä 1 minuutin sääntöä käyttäen, kun vs meni 1-0 johtoon. Ottelua ei siis rekisteröity. Kaveri veti sitomisaloitukset, otti kiekon ja tuli yli siniviivan, josta ampui säbäranteen yläpeltiin. Tässä vaiheessa vielä ajattelin normaalisti pelata, kuten aina ennenkin olen tehnyt. Kaveri katsoi sitten vielä hidastukset tästä 100 kertaa nähdystä maalista. 1+1+1=ulos.

Mikä sun tunnus on ja millä alustalla pelaat?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Voisin mustalistata itseni. Lähdin äsken menemään pelistä 1 minuutin sääntöä käyttäen, kun vs meni 1-0 johtoon. Ottelua ei siis rekisteröity. Kaveri veti sitomisaloitukset, otti kiekon ja tuli yli siniviivan, josta ampui säbäranteen yläpeltiin.
Itselläni lähes sama tarina muutama minuutti sitten. Sitomisaloitus oli minulle jo liikaa ja odotin, että laukoo ja veskari torjuisi tai saisin heitettyä nopeasti pitkän, mutta boosteilla lämäri etukulmasta sisään.

Anteeksi, mutta en jaksa pelata sitomisaloituksia vastaan läpi ottelun.
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Voisin mustalistata itseni. Lähdin äsken menemään pelistä 1 minuutin sääntöä käyttäen, kun vs meni 1-0 johtoon. Ottelua ei siis rekisteröity. Kaveri veti sitomisaloitukset, otti kiekon ja tuli yli siniviivan, josta ampui säbäranteen yläpeltiin. Tässä vaiheessa vielä ajattelin normaalisti pelata, kuten aina ennenkin olen tehnyt. Kaveri katsoi sitten vielä hidastukset tästä 100 kertaa nähdystä maalista. 1+1+1=ulos.

Ihan oikein toimittu. Olen ottanut tavaksi poistua ottelusta heti pois, jos toinen lähtee ensimmäisessä aloituksessa sitomaan. Pelaaminen on ollut paljon miellyttävämpää, kun ei ole tarvinnut pelata keravalaisia joonaksia vastaan.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Miksi ette aloita kämmenpuolelta? Voittaa lähes aina sitomisalotuksen.
Huomaa sana lähes. Jaksaako lähteä arvuuttelemaan läpi ottelun saako vastustaja omassa hyökkäyspäässä all-star jengillä sitomisaloituksen läpi, että pääsee yrittämään bugirannarin etukulmaan? Ja toki osaavat vastata mailannostolla, jos oikein fiksu osuu kohdalle, jonka jälkeen joutuu uhrautumaan itsensä samanlaiseen sitomis-/mailannostojuhlaan, jossa on ilo kaukana. Joutuu muutenkin jokaisessa matsissa ottamaan aggressive-faceoffin käyttöön omalla puolustusalueella.

Ainiin. Jos olette niitä ihmisiä, jotka tahtoo katsella maalireplayt uudestaan ja uudestaan, minut kannattaa välttää suosiolla varsinkin siinä vaiheessa, jos omat sekunninpituiset pauset kesken maalireplayn ei tehoa. Sitten aletaan katselemaan kaikki mahdolliset replayt (pl. omat maalit) läpi.

Ja joo, oon aina aloittanut matsin kämmenpuolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
@Niksi tuossa pelasin pari tuntia sitten. 3 ekaa alotusta sitoi ja sen jälkeen alotukset 22-2. Käytin pelkkää kämmenalotusta ja apina ei tajunnu vaihtaa joten hienosti meni. Tämä vaan esimerkkinä, mutta siis ikinä en ole tajunnu mistä sitomisalotuksesta kaikki aina valittaa. Ja yleensä olen huono aloituksissa, (meidän tuolla liigassa varmaan huonoin alotusprossa%, mutta siellä kukaan ei kylläkään sido kun säännöissä kielletty).

Noh, ehkä olen erilainen ja onnekaskin ollut, sillä kovinkaan montaa kertaa ei ole minua vastaan alotuksesta sidottu ja päästy maalintekoon. (yli 500 peliä olen reilusti pelannut ja alle 10 on näiden maalien määrä.)
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Joku uusikin bugi tämä että hieman sinisen jälkeen laidasta ammuttu löysä ranne menee sisään?
Tai no ei se sisään aina mennyt mutta veskarilla jokaisessa sen verran vaikeuksia että mahdollisuutta pakille avaamiseen ei ehtinyt tulla.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
@Niksi tuossa pelasin pari tuntia sitten. 3 ekaa alotusta sitoi ja sen jälkeen alotukset 22-2. Käytin pelkkää kämmenalotusta ja apina ei tajunnu vaihtaa joten hienosti meni. Tämä vaan esimerkkinä, mutta siis ikinä en ole tajunnu mistä sitomisalotuksesta kaikki aina valittaa.

Jep, sama täällä, et kyllä noi sitomisaloitukset voittaa, kun pistää vaan kämmenpuolelle, joten en ymmärrä tätä valitusta? :D Tosin mulla nyt aloitusprosentti on online-matsien puolella yli 60%, niin en tiedä vaikuttaako se asiaan. En kyllä mielestäni tee yhtään mitään erikoista aloituksissa ja ehkä 1/4 sitomisaloituksesta voittaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, sama täällä, et kyllä noi sitomisaloitukset voittaa, kun pistää vaan kämmenpuolelle, joten en ymmärrä tätä valitusta? :D

Tämä keskustelu on käyty täällä 10 kertaa, mutta rautalangasta vielä kerran. Amatööriluokan sitomisaloittajan vielä voittaa kääntämällä kämmenelle. Kuten äskeisessä pelissä, eli vastustaja voitti 2 aloitusta koko pelissä. Sitten on astetta kehittyneempi sitomisaloittaja, joka aloittaa kahdella tapaa: 1. Sitoo kun aloitat rystyllä. 2. Kun siirrät kämmenelle, niin aloittaa mailan nostolla, joka on taas kämmenen heikko kohta. Vastustajan kun ei tarvitse tässä edes vaihtaa aloitusasentoa. Käytännössä oelt alakynnessä aloituksissa, ellet ala sitomaan takasin ja sitten molemmat sitoo koko pelin. Vittu miten hienoa.

Itse minulla ei sinänsä ole mitään tuota sitomisaloitusta vastaan. Lähinnä se siinä vituttaa, että aloituksen hävinneen joukkueen pelaajat eivär reago isiihen mitenkään, vaan aina oman pään sitomisaloitustappio johtaa automaattisesti siihen vitun bugirannemestaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
@Apassi ahaa mistäs tuo sitomisaloitus tehdään? Vedin itse juuri ykkösdivarin saldolla 8-0-1 ja mitään ongelmaa en alotuksissa huomannut muutenkaan. Mitä nyt yleensä häviän ne tyyliin 45-55%. Yhtään osumaa ei tullut aloituksen jälkeen omiin, mutta itse osuin varmaan 3 kertaa kun alotin pakille kämmeneltä joka ampui viivalta sisään. En sit tiedä onko tämäkin jonkun harmina, ehkä epäreiluna maalina?

Ei ole nyt tälle listalle ketään nimeä että anteeksi vaan turhan keskustelun jatkosta. Minun osaltani keskustelut aloituksista on nyt tässä.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Vähän siinä rajamailla, mutta gt: Vauxhall vm79 (XBone) ilmeisesti koitti epätoivoisesti synkrota äskeisen pelimme. Tai jotain :D Huvittava tapaus koko sälli ja terkkuja jos olet palstalla.

Ensimmäinen meidän keskinäinen päättyi meikäläisen 2-0 voittoo (toinen tyhjiin) ja peli oli mielestäni hyvää ja vauhdikasta ja esimerkiksi ensimmäinen erä mentiin kokonaan ilman katkoja. Miellyttävä peliseura kelpaa ja heitin tsemppausviestin matsin jälkeen ja vastauksena ainoastaan "tuuri paskaa koko peli!!!". Okeeeei... Noh sitten tietokone arpoikin meidät ottamaan uudestaan yhteen, mikäs siinä sillä tiesin kyllä voiton tulevan ja niin se tulikin. Viimeisessä erässä reppu repesi aivan totaalisesti ja meikäläinen jo 10-0 johdossa kunnes yhteys vastustajaan katkesi ja Boxikin heitti itensä tilttiin. Pienin pelonsekaisin tuntein sitten käynnistämään uudestaan ja kaveri heittää vielä viestiä, että "voi voi jäikö rahat saamatta.!". No eivätpä onneksi jääneet vaan tilille napsahti voitto ja tyytyväisenä sai hymyillä divarinousun johdosta.

Ei nyt siis suoranaisesti kuulu listalle, mutta ilmeisesti kannattaa olla varovainen kyseisen heebon kanssa jos jotain tälläisiä taipumuksia on. Kaikkein nolointahan tässä on se, että tuo tapahtui 8. divarissa, jossa pelailen uuden tiimini kanssa.

On tää vakavaa aina välillä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös