NHL-draft 2007-08

  • 84 663
  • 1 275

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Yo! Koska omalta osaltani tämä hauska drafti loppui, niin tiedustelen onko kiinnostusta vetää koko paska uudestaan läpi, mutta tällä kertaa käänteisessä drafti järjestyksessä? Toinen kysymys on se, että seuraava looginen jatko fantasia draftaamiselle olisi All-time draft, jossa varattavissa olisi jokainen pelaaja historiasta, mutta vain tietyltä kaudelta, jolloin pelaaja olisi oletettavasti parhaimmillansa.
Meikäläisellä ei ainakaan juuri nyt ole virtaa lähteä vetämään tuommoista ja tuskin tulevaisuudessakaan. Jää muiden hommaksi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Itse olen yhdenlaisen erikoisdraftin HFBoardsilla vetänyt muutama vuosi sitten. Pohjautuu lähihistoriaan eli viimeisen 20 vuoden ajalle tietyin säännöin. Jos kiinnostusta löytyy niin voisin samanlaista yrittää täälläkin.
 
Itse olen yhdenlaisen erikoisdraftin HFBoardsilla vetänyt muutama vuosi sitten. Pohjautuu lähihistoriaan eli viimeisen 20 vuoden ajalle tietyin säännöin. Jos kiinnostusta löytyy niin voisin samanlaista yrittää täälläkin.

Mä voin lähteä tukemaan kyllä ja jeesaamaan, mutten kerkeä sitä yksin vetämään. 1977-2007 voisi olla melko optimaalinen ainakin omasta mielestäni.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Kaikkien aikojen drafti olisi varmasti ihan mielenkiintoinen.

Mutta jos palataan tähän draftiin, mitenkä oikein edetään. Jatkoon menneet 16 jengiä alkaa olla selvillä. karsitaanko joukkueita edelleen vai mennäänkö näillä julkiseen äänestykseen, vai järjestetäänkö SM-Liiga draftin mukaisesti playoffit?
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsekin olen samaa mieltä, että 16 joukkuetta on hieman liikaa yhteen "äänestykseen". Toisaalta tuntuu turhalta enää äänestää saman konferenssin joukkueita pienemmän tiimimäärän saamiseksi. Olisikin kenties ollut hyvä heti alkuun asettaa tuo jatkoon menevian määrä pienemmäksi...

Toki minulle sopii vaikka play-offit, jos näin päätetään. Siihen vaan tarvitaan melkoinen määrä ketjuja jatkossa. Ja missä vaiheessa piti siirtyä "julkiseen" äänestykseen, vai onko se jo kuopattu?

Eikös tuo nimenomaan ole helpompaa mennä yhden ratkaisevan äänestyksen voimin kuin tahkota monimutkaisesti useammalla äänestyksellä?

Ehdottaisin vielä jonkunlaista joukkueiden esittelyä, jossa managerit esittelisivät oman joukkueen pelaaja pelaajalta ja kertoisivat mitä he odottavat kultakin pelaajalta. Tuo olisi paitsi mielenkiintoista, mutta myös helpottaisi jonkun verran joukkueiden arviointia. Hienolla joukkueen esittelyllä pystyisi tekemään joukkuettaan tunnetummaksi ja mahdollisesti saamaan sitä kautta pisteitä äänestyksessä.

Mitäs mieltä olette?

Itsellä on kirjoituksien muodossa varsin kiireinen viikko tulossa, joten tuskin ehdin tässä ehdin viikolla pahemmin äänestelemään, mutta kirjoitusten jälkeen kylläkin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eikös tuo nimenomaan ole helpompaa mennä yhden ratkaisevan äänestyksen voimin kuin tahkota monimutkaisesti useammalla äänestyksellä?

Niimpä, tätä kannatetaan. Ei mitään useampia äänestyksiä enää, vaan viimeinen ratkaiseva.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Ehdottaisin vielä jonkunlaista joukkueiden esittelyä, jossa managerit esittelisivät oman joukkueen pelaaja pelaajalta ja kertoisivat mitä he odottavat kultakin pelaajalta. Tuo olisi paitsi mielenkiintoista, mutta myös helpottaisi jonkun verran joukkueiden arviointia. Hienolla joukkueen esittelyllä pystyisi tekemään joukkuettaan tunnetummaksi ja mahdollisesti saamaan sitä kautta pisteitä äänestyksessä.
Itsekin kannatan joukkue-esittelyjä viimeiseen äänestykseen. Itse asiassa olisin kannattanut sitä jo ensimmäiseen, kun vaikuttaisi hieman siltä että kaikki joukkueet eivät välttämättä saaneet ansaitsemaansa arvostusta ja toisaalta taas osa joukkueista hyötyi ns. "vanhoista" meriiteistä turhan paljon.

Äänestystä ei mielestäni kannata avata ennen kuin nuo esittelyt on kirjoitettu, jotta kaikki pääsevät tutustumaan joukkueisiin tarpeeksi. Tässä on kuitenkin nähty sen verran vaivaa, että mielestäni olisi mukavaa että ratkaisuhetkiä ei tehtäisi ns. juosten kusemalla. Äänestystavasta tms. minulla ei kyllä ole sen ihmeellisempiä ehdotuksia, mutta mielestäni tuota voisi miettiä jotenkin muuten kuin asettamalla joukkueet vastakkain konferenssin 1. vs. 8. jne.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mä voin lähteä tukemaan kyllä ja jeesaamaan, mutten kerkeä sitä yksin vetämään. 1977-2007 voisi olla melko optimaalinen ainakin omasta mielestäni.

Voin kertoa tarkemmin. Eli tarkoituksena oli varata pelaajia niin, että 20 viimeisestä Entry Draftista sai varata kustakin vain yhden pelaajan. Draftivuodet sai käyttää missä järjestyksessä halusi. Lisäksi pari varausta käytettiin vapaisiin agentteihin, joten pelaajat kuten Martin St. Louis pääsivät myös mukaan.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Juu, mielellään omien joukkueiden esittelyja lukisin/tekisin.

Ja jos mietitään tulevaa loppuäänestystä, mielestäni 16 joukkuetta on yksinkertaisesti liian paljon yleiseen äänestykseen. Tuskin moni jaksaa kaikkien jengien kokoonpanoja ja esittelyjä selata läpi ja tehdä sen jälkeen tarkan ja harkitun äänestyksen. Olisko vaikka meidän managereiden kesken vielä jokin oma äänestys jossa saataisiin parhaat joukkueet selville ja niistä sitten vaikka joku 4-8 joukkuetta yleiseen äänestykseen? Tai sitten vain kylmästi nostaa noissa sarjataulukoissa esiintyvää playoffviivaa ylöspäin niin että kummastakin konferenssista pääse vain joku 4 tai 5 joukkuetta jatkoon. Omia mielipiteitäni tässä vaan esittelen...
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Juu, mielellään omien joukkueiden esittelyja lukisin/tekisin.

Olisko vaikka meidän managereiden kesken vielä jokin oma äänestys jossa saataisiin parhaat joukkueet selville ja niistä sitten vaikka joku 4-8 joukkuetta yleiseen äänestykseen? Tai sitten vain kylmästi nostaa noissa sarjataulukoissa esiintyvää playoffviivaa ylöspäin niin että kummastakin konferenssista pääse vain joku 4 tai 5 joukkuetta jatkoon. Omia mielipiteitäni tässä vaan esittelen...

Itse olen kanssa esittelyjen kannalla.

Oma ehdotus tuohon karsimisiin on playoffit 1-8, 2-7 jne ja niistä äänestykset. Eli kahdeksan äänestystä tulisi jatkoon menevistä joukkueista ja tämän jälkeen konferenssien neljä parasta per konferenssi olisi selvillä. Toinen vaihtoehto on sitten tuo playoff-viivan nosto, mutta se on aika raju vaihtoehto.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Itse olen ajatellut samalla tavalla kuin Mr. Smith. Kummastakin konferenssista tehtäisiin ''otteluparit'' eli 1- 8, 2-7 jne. Sitten vastakkaisen konferenssin managerit kävisivät antamassa jokaisen otteluparin jommalle kummalle joukkueelle yhden äänen. Näin saataisiin helposti konferenssin neljä parasta, josta voitaisiin suorittaa joukkuesittelyt ja lopullinen äänestys.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Itse olen ajatellut samalla tavalla kuin Mr. Smith. Kummastakin konferenssista tehtäisiin ''otteluparit'' eli 1- 8, 2-7 jne. Sitten vastakkaisen konferenssin managerit kävisivät antamassa jokaisen otteluparin jommalle kummalle joukkueelle yhden äänen. Näin saataisiin helposti konferenssin neljä parasta, josta voitaisiin suorittaa joukkuesittelyt ja lopullinen äänestys.

Mulle sopii myös, että jokainen jatkossa olevan joukkueen manageri vääntää joukkueestaan esittelyn. Niille joukkue-esittelyille voisi varmaan avata ihan oman ketjun sitten? Vai tehdäänkö ne vaan tuonne kokoonpanoketjuun?

Ja olen myös ehdottomasti tuon ottelupari-systeemin kannalla. 16 joukkueen laittaminen järjestykseen on työlästä ja jos järjestetään vielä ulkopuolisille erillinen äänestys niin tuskin monikaan heistä jaksaisi kovinkaan syvällisesti perehtyä 16 joukkueen kokoonpanoihin vaan listat olisivat tyyliin sinne päin...

Eli ei muuta kuin playoff-ketjua pystyyn munkin puolesta. Eikö kaikki managerit voisi äänestää kaikkia ottelupareja paitsi omaansa? Vai edetäänkö edelleen sillä taktiikalla, että ainoastaan vastakkaisen konferenssin ottelupareja äänestetään?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Eli ei muuta kuin playoff-ketjua pystyyn munkin puolesta. Eikö kaikki managerit voisi äänestää kaikkia ottelupareja paitsi omaansa? Vai edetäänkö edelleen sillä taktiikalla, että ainoastaan vastakkaisen konferenssin ottelupareja äänestetään?

Mikäli "julkinen" loppuäänestys suoritetaan 8 joukkueella ensimmäisen play-off kierroksen jälkeen, en näe mitään syytä miksei jokainen manageri voisi äänestää kaikkia muita pareja paitsi omaansa.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Eli ei muuta kuin playoff-ketjua pystyyn munkin puolesta. Eikö kaikki managerit voisi äänestää kaikkia ottelupareja paitsi omaansa?
Jep! Omasta mielestäni ehdottomasti järkevintä olisi niin että jokainen manageri saa äänestää kaikkia ottelupareja paitsi sitä jossa oma joukkue on mukana.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Jokainen manageri saa äänestää jokaista otteluparia, lukuunottamatta sitä jos oma joukkue pelaa. Mitä mieltä olette - saako myös tippuneiden joukkueiden managerit äänestää? Itse en ainakaan mitään syytä keksiä etteivät saisi.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Jokainen manageri saa äänestää jokaista otteluparia, lukuunottamatta sitä jos oma joukkue pelaa. Mitä mieltä olette - saako myös tippuneiden joukkueiden managerit äänestää? Itse en ainakaan mitään syytä keksiä etteivät saisi.

Eipä sille ole mitään syytä miksei tippuneiden joukkueiden managerit saisi myös äänestää.

Tehdäänkö nuo joukkue-esittelyt jo tässä vaiheessa vai sitten vasta kun lopulliseen äänestykseen menevät 8 parasta joukkuetta on saatu selville?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Tehdäänkö nuo joukkue-esittelyt jo tässä vaiheessa vai sitten vasta kun lopulliseen äänestykseen menevät 8 parasta joukkuetta on saatu selville?
Itse kyllä kannattaisin tuota esittelyä jo tässä vaiheessa. (muuten mulla ei liene saumaa jatkoon) Tehdäänkö esittelyille oma ketju, vai ängetäänkö ne esim. kokoonpanoketjuun?
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Itse kyllä kannattaisin tuota esittelyä jo tässä vaiheessa. (muuten mulla ei liene saumaa jatkoon) Tehdäänkö esittelyille oma ketju, vai ängetäänkö ne esim. kokoonpanoketjuun?

Eikös ne esittelyt kannata tehdä siihen äänestysketjun alkuun? Kummankin joukkueen manageri väsää sitten esittelyt kyseiseen ketjuun.

Toki ne voi tehdä sinne kokoonpanoketjuunkin varmaan ja kopioida sieltä sitten noihin äänestyksiin.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Joo eli mennään nyt sitten hommassa vähän eteenpäin. Joukkuesittelyt otetaan heti tässä pleijareihin alkuvaiheessa. Kun jokaisen jatkoon menevän joukkueen manageri on vääntänyt oman esittelynsä joukkueesta, suoritetaan ottelupari äänestys. Jäljelle jäävästä kahdeksasta joukkueesta suoritetaan lopullinen äänestys.

Eli seuraava vaihe on se että jatkossa olevien managereiden joukkuuet tekevät joukkueittensa esittelyt ja tuovat ne sitten tänne näytille vaikka kokoonpanoketjuun. Esittelyssä olisi tarkoitus jokainen osa-alue ja vaikka pelaaja pelaajalta käydä läpi. Tarkoitus siis olisi kertoa mitä odottaa kultakin pelaajalta, minkälaiseen rooliin hänet varattiin jne. Saatte oikeastaan itse päättää miten teette esittelyn, kunhan on lyhyesti kerrottu jokaisesta pelaajasta erikseen.

Mitään tarkkaa aikarajaa ei tähän hommaan aseteta. Mennään eteenpäin sitten, kun kaikki jatkossa olevat tehneet joukkuesittelynsä. Alemmas on sitten listattu ne managerit joukkueineen, joiden tehtävä on tehdä tuo joukkuesittely.

Itäinen konferenssi:
Toronto Maple Leafs (Mr. Penguin)
Tampa Bay Lightning (Infamous)
Washington Capitals (Golden AWe)
Atlanta Thrashers (Janda)
Carolina Hurricanes (Olpa)
Pittsburgh Penguins (Rush247)
Boston Bruins (Sylwester)
Ottawa Senators (Lauri)

Läntinen konferenssi:
Detroit Red Wings (Bosco)
Columbus Blue Jackets (Taskusorsa)
Los Angeles Kings (AnFa)
Vancouver Canucks (Mr. Smith)
Chicago Blackhawks (kilonkingi)
Minnesota Wild (Renny-)
Calgary Flames (Käräppä)
Nashville Predators (Erämaan kettu)
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Pistäkää vaan ihan uutena viestinä tuonne kokoonpanoketjuun nuo esittelyt, ettei tarvitse etsiä niitä sieltä niin kauan.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jaah... toki voin pistää uudenkin viestin, mutta yhtä lailla niitä kai sieltä perältäkin joutuu etsimään...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itsekin lisäilen esittelyni viimeistään sunnuntaina, nyt on netin käyttö epävarmaa, siirtyilen lomalla paikasta toiseen.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Vähän edistystä tällekkin hommalle. Eli tämän illan aikana tulen tekemään NHL-draftille playoff's-ketjun ja draftin nettisivut tullaan päivittämään. Muutamia joukkuesittelyjä toki vielä puuttuu, mutta aikaa on ollut niitä tehdä eikä enää odotella.

Seuraava vaihe on siis playoffit. Mennään niin kuin oikeassakin NHL:ssä eli konferenssin 1 vs. 8, 2 vs. 7 jne. Jokaisella managerilla on yksi ääni annettavana jokaista otteluparia kohden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös