NHL-draft 2007-08

  • 84 667
  • 1 275

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Parhaaksi pitäisi äänestää sitä joka todennäköisimmin pääsisi stanley cup finaaleihin ensi kaudella. Ei mitään 3v päästä.

Ymmärrän miksi sanot noin kun katsoo sun joukkuetta. Brule poislukien.

Mutta silti äänestettäisiin kuitenkin joukkuetta joka on parhaiten omasta mielestä rakennettu... jos omasta mielestä se on tärkeämpää että voittaa nyt mestaruuden niin ok, jos jollekkin se että on nyt vahva joukkue ja tulevaisuuskin kunnossa niin pitäisi hyväksyä myös se. En sitä sano että oma joukkue olisi kumpaakaan, mutta itse tykkään sellaisesta tiimistä missä on vahvasti myös otettu tulevaisuus laskelmiin mukaan.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Ymmärrän miksi sanot noin kun katsoo sun joukkuetta. Brule poislukien.

Mutta silti äänestettäisiin kuitenkin joukkuetta joka on parhaiten omasta mielestä rakennettu... jos omasta mielestä se on tärkeämpää että voittaa nyt mestaruuden niin ok, jos jollekkin se että on nyt vahva joukkue ja tulevaisuuskin kunnossa niin pitäisi hyväksyä myös se. En sitä sano että oma joukkue olisi kumpaakaan, mutta itse tykkään sellaisesta tiimistä missä on vahvasti myös otettu tulevaisuus laskelmiin mukaan.

No mutta eiköhän nyt kuitenkin olisi selkeintä jos pääpaino laitetaan sille miten hyvin nämä draft-joukkueet tod.näköisesti pärjäisivät tällä kaudella. Monet ovat varmasti koonneet joukkueet ensi kausi silmällä pitäen, ja vaikka mitään selkeää ohjetta ei draftin alussa tullut niin käsittääkseni tässä draftissa oli tarkoitus kasata mahdollisimman hyvä joukkue tulevaa kautta varten. Tuollaisille "kuka on paras 3/6/9 vuoden päästä" voi mielestäni järjestää sitten vaikka omat erilliset äänestykset.
En kyllä tiedä yleistä mielipidettä tämän asian suhteen mutta ainakin itse olen alkanut jo pikkuhiljaa rankkaamaan lännen joukkueita ja järjestelen joukkueita ihan vain sen mukaan millä olisi parhaat mahdollisuudet viedä kannu kotiin ensi kaudella. Eli jos joku on rakentanut jenginsä' vain tulevaisuutta ajatellen, niin minun rankingeissa liian nuori ja kokematon joukkue ei ainakaan kovin korkialle nouse, tosin ei pelkkä hidas ja kankea veteraaniryhmäkään ihan kärkisijojani tavoittele. Katson että joukkueessa pitää olla kokemusta, johtajuutta, taitoa, nuoruuden intoa ja vähän kovuuttakin, ja ennen kaikkea hyvät malivahdit.

Toivottavasti nyt kaikki äänestykseen liittyvä saadaan päätettyä tämän viikonlopun aikana niin pääsisi jo äänestämään. :)
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Toivottavasti nyt kaikki äänestykseen liittyvä saadaan päätettyä tämän viikonlopun aikana niin pääsisi jo äänestämään. :)

Eiköhän se saada jo tämän päivän aikana päätettyä, kun Marwin tulee valaisemaan lopullisen äänetystavan.

Olen samoilla kannoilla, että tuo tyyli, jossa idän managerit laittaa lännen 8 tai 10 parhaiten rakennettua joukkuetta järjestykseen ja lännen managerit taas idän. Vai, oonko mä ihan pihalla? Ainiin perustelut olisi kanssa ihan kivoja, kun on kuitenkin parisen viikkoa draftailtu niin kyllä jokainen varmaan joitain perustelu jaksaa kirjottaa.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Olisikolla porukalla virtaa rankata kaikki konferenssin 15 joukkuetta? Perustelut eivät olisi pakollisia tässä ''runkosarjassa''.

Jos kaikki 16 joukkuetta rankattaisiin, millä tavalla joukkueille jaetaisiin pisteitä? Parhaalle 15 ja huonoimmalle 1? Ehdotuksia?
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Olisikolla porukalla virtaa rankata kaikki konferenssin 15 joukkuetta? Perustelut eivät olisi pakollisia tässä ''runkosarjassa''.

Jos kaikki 16 joukkuetta rankattaisiin, millä tavalla joukkueille jaetaisiin pisteitä? Parhaalle 15 ja huonoimmalle 1? Ehdotuksia?

Itse olen enemmän tuon puolella, että rankataan 10 jengia + pienet perustelut, koska ei ole mitään kivaa rankata mitään joukkuetta huonoimmaksi. =) Pisteet voisivat mennä jotenkin tyyliin.

Paras 10
Toiseksi parhaimmalle 9
....
10 parhaimmalle 1.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
No mutta eiköhän nyt kuitenkin olisi selkeintä jos pääpaino laitetaan sille miten hyvin nämä draft-joukkueet tod.näköisesti pärjäisivät tällä kaudella. Monet ovat varmasti koonneet joukkueet ensi kausi silmällä pitäen, ja vaikka mitään selkeää ohjetta ei draftin alussa tullut niin käsittääkseni tässä draftissa oli tarkoitus kasata mahdollisimman hyvä joukkue tulevaa kautta varten. Tuollaisille "kuka on paras 3/6/9 vuoden päästä" voi mielestäni järjestää sitten vaikka omat erilliset äänestykset.

No eipä tosiaan ollut alussa puhetta ja itse olen ainakin rakentanut joukkueen niin että olisi mahdollisimman tasapainoinen joukkue. Tämä hetki tärkeä, mutta myös tulevaisuus. Olisi Zajac, Clowe, Malkin, Burns, Downie jäänyt ottamatta, se on selvä kun tarjolla oli nyt olevia huippuja. Ja en todellakaan tarkoittanut että äänestetään kuka on paras x-vuoden päästä, vaan sellainen tiimi minkä usea NHL-GM (IRL) ottaisi mieluiten haltuunsa (en nyt paremmin osaa selittää).

Mutta ihan kuinka haluatte. Sillä nyt niin väliä sitten ole.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Itse olen sitä mieltä että, rankattaisiin toisen konferenssin 8 parasta. 1. saisi 1 pisteen, 2. saisi 2 pistettä jne. Vähiten pisteitä saaneet joukkueet pääsisivät pudotuspeleihin.

Siellä jokainen antaisi yhden pisteen mielestään paremmalle joukkueelle otteluparista, enemmän pisteitä saanut joukkue jatkaisi seuraavalle kierrokselle. Pisteitä ei annettaisi oman joukkueen otteluparille. Jatkuisi näin koko pudotuspelien ajan.

Mitä mieltä?

Edit. 1. 8p. | 2. 7p. | 3. 6p. | 4. 5p. | 5. 4p. | 6. 3p. | 7. 2p. | 8. 1p. |
Otetaan sitten näin, ja eniten pisteitä saaneet etiäppäin.
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse olen sitä mieltä että, rankattaisiin toisen konferenssin 8 parasta. 1. saisi 1 pisteen, 2. saisi 2 pistettä jne. Vähiten pisteitä saaneet joukkueet pääsisivät pudotuspeleihin.
..
Mitä mieltä?
Eli jos ei pääse kahdeksan parhaan joukkoon niin on hyvät mahikset voittaa, kun ei saa ollenkaan pisteitä? Kannatetaan. Ainakin omat osakkeeni nousivat juuri muutaman pykälän.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Edit. 1. 8p. | 2. 7p. | 3. 6p. | 4. 5p. | 5. 4p. | 6. 3p. | 7. 2p. | 8. 1p. |
Otetaan sitten näin, ja eniten pisteitä saaneet etiäppäin.

Juuri noin se rankkaus olisi järkevintä. Listan 1. saa eniten pisteitä, listan 2. saa toiseksi eniten jne. Yhteensä eniten pisteitä keränneet sitten luonnollisesti jatkoon, taistoon kuvitteellisesta Stanley Cupista. :)


Mutta mielipiteet näyttää jakautuvan siitä kuinka monta joukkuetta pitää rankata. Aluksi näytti siltä että porukoille kävisi toisen konfressin kaikkien 15 joukkueen laittaminen paremmuusjärjestykseen, mutta nyt sitten osalle kelpaisi pienempikin ranking, TOP8 tai jotain vastaavaa.
Mutta ei kai nyt kukaan loukkaannu/vedä herneitä nenään jos näkee oman joukkueensa viidentenätoista jonkun rankingissa? Ei kai 15 joukkueen rankkaaminen ole niin ylivoimainen tehtävä jos aikaa annetaan vaikka viikko? Tosin jos vain 8 tai 5 joukkuetta rankataan, niin siinä tapauksessa olisi kiva kuulla jokaisesta jengistä perustelut.

Noh, olenpahan oman mielipiteeni sanonut. Nyt häivyn tästä vain odottelemaan rauhassa Marwinin päätöstä siitä kuinka monta joukkuetta rankataan...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
No niin, nyt tulee annos teoreettista täplänaamailua ja kaavailua, jos vedetään kaavaksi niin arvostus menee näin, jos joku hiffaa mitä tarkoitan:

Näitä pelaajia pitäisi löytyä jokaiselta pelipaikalta, puolustuksesta ja hyökkäyksestä:

Pelaaja A: Varmasti hyvä pelaaja nyt ja 3 vuoden päästä.

Pelaaja B: Hyvä pelaaja nyt muttei (ehkä) enää 3 vuoden päästä.

Näitä pelaajia pitäisi löytyä pelaajien A ja B rinnalta:

Pelaaja C: Todennäköisesti hyvä pelaaja 3 vuoden päästä.

Pelaaja D: Edelleen melko hyvä veteraani tai/ja hyvä roolipelaaja.

Näitä pelaajia ei pitäisi löytyä ykköskentän johtavista rooleista, tai varsinkaan maalista:

Pelaaja E: Ura kovasti laskusuunnassa/ei koskaan ollutkaan mikään tähti.

Ykkössuosikit: Puolustuksessa ja hyökkäyksessä monipuolisesti pelaajia ryhmistä A ja B, sekä tuettuna pelaajilla C ja D. Ehdottomasti kuitenkin myös maalivahti jolla näet olevan mahdollisuuksia playoffmenestykseen. Täydet saumat Stanley Cupiin.

Haastajat a) Ratkaisupelaajat painottuvat ryhmään B, tuettuna pelaajilla C ja D. Veteraanitähdet, tukena lupaavia pelaajia plus vielä hyviä veteraaneja. Pelaajat jotka ovat varmuudella hyviä nyt ja kolmen vuoden päästä saattavat puuttua ratkaisurooleista mutta ei estä voittamasta Stanley Cupia.

Haastajat b) Ratkaisupelaajat painottuvat ryhmiin B ja D, veteraanipitoinen joukkue siis ratkaisupelaajien suhteen. Stanley Cup-kapasiteettia siis, muttei ihan ykkössuosikki sillä "yzermaneilla" on aina siellä kakkoskentässä sitten se "datsuyk" ja "selänteillä" se "dustin penner" tulossa takaa.

Seuraava porras: Jollain joukkueen osa-alueella ehkä pelaaja A (hyökkäys/puolustus), mutta toinen osa-alue auttamattomasti liikaa C:tä tai E:tä.

*****

HUOM! Yhtä tärkeä on myös sitten tarkastella sitä ettei kenenkään pelaajisto tai osa-alue ole liian mikki hiiri vaan löytyy sekä taitoa että fyysisyyttä, ja roolipelaajia.

*****

Tässä oli "Golden AWe's Guide for Winning a Stanley Cup".
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Näyttää vahvasti siltä, että meikäläinen saa päättää aika pitkälti sen millä systeemillä mennään. Ketjussa on ollut yllättävänkin hiljaista tämän päivän aikana, joten alan tekemään johtopäätöksiä isolla kädellä.

Joukkueiden managerit rankkaavat vastapuolen konferenssin kymmenen mielestään parasta joukkuetta paremmuusjärjestykseen. Ensimmäinen joukkue saa kymmenen pistettä ja kymmenes joukkue sen yhden. Viisi joukkuetta jää siis aina yhden managerin listasta pois, mutta luulisi että kokonaistuloksissa jokaisella joukkueella on ainakin se yksi piste. Jonkunlaiset lyhyet perustelut myös jokaisesta joukkueesta on oltava. Tuosta Goldenin ylläolevasta viestistä luulisi olevan apua, kun tekee perusteluja.

Kummastakin konferenssista kahdeksan joukkuesta pääsee jatkoon. Jatkoon menevien joukkueiden kesken sitten suoritetaan lopullinen äänestys.

Aikaraja, jonka aikana managerien pitää suorittaa ranking on ensisijaisesti viikko. Jos kuitenkin saadaan lyhyemmässkin ajassa ranking hoidettua, voimme siirtyä jo sitten seuraavaan osaan.

Perustan kummallekin konferenssille oman rankingketjun, joista löytyy sitten tarvittava informaatio.

Ranking-systeemiä voidaan muuttaa, jos ilmenee järkeviä muutoksia tai porukkaa hirveästi vaatii jotain.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Minulla ei ole valittamista tuosta systeemistä, Marwin.
Olisin kyllä mielelläni rankannut kaikki 15 joukkuetta, mutta kai se 10 on tarpeeksi. Olihan se korkia aika tehdä päätöksiä kun tämä ketju niin vain hiljeni.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Systeemi vaikuttaa ihan hyvältä. Itse olisin ollut Mr. Penguinin tavoin sillä kannalla, että jokainen olisi rankannut kaikki vastakkaisen konferenssin 15 joukkuetta. Mutta onhan tuo 10 joukkuetta parempi kuin, että vaan top5 tms. rankattaisiin.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Kyllähän tässäkin vastakkaisen konferenssin joukkueita rankataan. Vähän huonosti saatoin sen ilmaista tuossa ylemmässä viestissäni.

Joo kyllä mä sen ymmärsin ihan tuosta ylemmästä viestistäsi.

Huomisen aikana varmaankin saan tehtyä oman arvioni idän voimasuhteista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viitsitkö Marwin lisätä että tottakai kaikki saavat halutessaan rankata vaikka 15 joukkuetta, kuitenkin vain 10 parasta saa pisteitä?

Periaatehan olisi tavallaan realistinen, koska pleijarien ulos jääneille on Stanley Cuppia silmälläpitäen ihan sama onko 9. vai viimeinen.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kun miettii tuota kauden jälkeistä arviointia niin sitten toki myös äänestys, ja arviointihan on mahdollista niin että yksi kriteeri on pisteet (kaikki pelaajat, etenkin 2-3 ensimmäistä ketjua), mutta muuten sitten myös plussaa Stanley Cup-voittajista (kaikki), tilastoista ja playoffvoitoista (veskat), peliajat/vastuu, plusmiinustilastoista järkeillen (huonommassa joukkueessa +2 voi olla periaatteessa kovempi paljon minuutteja pelanneelle kuin +15 huippujoukkueessa), av- ja yv-aika...ja niin edelleen, ja niin edelleen.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
En viitsinyt kumpaankin rankingketjuun erikseen, joten laitanpa tänne.

Taitaa olla muutama jannu vielä rankkaamatta. Katsellaan nyt tämä päivä vielä, mutta sitten ei niitä enää odotella.

Millä tavalla porukkaa haluaisi tästä eteenpäin nyt mennä? ''Playoff''-joukkueet taitavat olla jo selvillä. Suoritetaanko tästä jo lopullinen äänestys vai pienennetäänkö joukkuemäärää vielä mahdollisesti jollain tavalla?
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Taitaa olla muutama jannu vielä rankkaamatta. Katsellaan nyt tämä päivä vielä, mutta sitten ei niitä enää odotella.

Millä tavalla porukkaa haluaisi tästä eteenpäin nyt mennä? ''Playoff''-joukkueet taitavat olla jo selvillä. Suoritetaanko tästä jo lopullinen äänestys vai pienennetäänkö joukkuemäärää vielä mahdollisesti jollain tavalla?

Eikö se olisi parasta, että ne kaverit, jotka eivät ole äänestäneet (+ perustelleet) eivät sitten pääsisi myöskään jatkoon. Tämän päivän odottaminen vielä kuulostaa ihan reilulta, kun onhan jannuilla ollut jo viikko aikaa.

Olisiko mielenkiintoa lähteä vetämään tuolla samalla tavalla kuin sm-liiga draftissa? Itselle käy kyllä mikä vain..
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Millä tavalla porukkaa haluaisi tästä eteenpäin nyt mennä? ''Playoff''-joukkueet taitavat olla jo selvillä. Suoritetaanko tästä jo lopullinen äänestys vai pienennetäänkö joukkuemäärää vielä mahdollisesti jollain tavalla?

16 joukkueen kesken loppuäänestyksestä voisi tulla liian raskas? Mielestäni olisi parasta jollakin systeemillä tiputtaa ensin puolet joukkueista pois ja sitten lopullinen äänestys suoritettaisiin 8 joukkueen kesken.

Tosin ei mulla mitään sitäkään vastaan ole jos edetään ihan ottelupareittain (eli runkosarjan ykkönen vastaan kahdeksas jne.). Tällöin kierroksia tulisi kuitenkin neljä, joten äänestysaika saisi olla viikkoa lyhyempi esim. 3 päivää.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Onko joku laittanut Käräpälle ja Punavalolle yksityisviestiä koskien draftia?

Itsekin olen samaa mieltä, että 16 joukkuetta on hieman liikaa yhteen "äänestykseen". Toisaalta tuntuu turhalta enää äänestää saman konferenssin joukkueita pienemmän tiimimäärän saamiseksi. Olisikin kenties ollut hyvä heti alkuun asettaa tuo jatkoon menevian määrä pienemmäksi...

Toki minulle sopii vaikka play-offit, jos näin päätetään. Siihen vaan tarvitaan melkoinen määrä ketjuja jatkossa. Ja missä vaiheessa piti siirtyä "julkiseen" äänestykseen, vai onko se jo kuopattu?
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Itsehän olen jo pistäny Itäisen konferenssin 10 parasta järjestykseen. Pitäisi varmaan vielä karsia muutama joukkue pois ennen tuota viimeistä äänestystä.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Itsehän olen jo pistäny Itäisen konferenssin 10 parasta järjestykseen. Pitäisi varmaan vielä karsia muutama joukkue pois ennen tuota viimeistä äänestystä.

Listassasi on virhe joten sitä ei voida hyväksyä. Carolina on listattu kaksi kertaa rankingissasi. Yritäppäs vielä käydä huolella listasi läpi. ;)
 
Yo! Koska omalta osaltani tämä hauska drafti loppui, niin tiedustelen onko kiinnostusta vetää koko paska uudestaan läpi, mutta tällä kertaa käänteisessä drafti järjestyksessä? Toinen kysymys on se, että seuraava looginen jatko fantasia draftaamiselle olisi All-time draft, jossa varattavissa olisi jokainen pelaaja historiasta, mutta vain tietyltä kaudelta, jolloin pelaaja olisi oletettavasti parhaimmillansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös