NHL 24 keskustelu

  • 83 900
  • 503

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Onko täällä muita jotka tykkää hifistellä änärissä aina kaikilla kokoonpanoilla, pelaajien varusteilla ja kokonaisuuksilla? Itseä vituttaa miten huonosti tuo SM-liiga on tehty, pelaajien ratingit ihan mitä sattuu, kuka ne on päättänyt? Sitten jokaisella pelaajalla samanlaiset oletus varusteet ja joukkueiden jäähallit todella rumat. Ei tarvitsisi EA:n paljoa minulle maksaa nii voisin viikossa korjata tuon homman jo paljon paremmalle tasolle.

Oon itse monena vuonna jokasen SM-liiga pelaajan varusteet laittaneet sellaiseksi kuin ne on todellisuudessakin ja ratingeja muuttanut realistisemmiksi, nii sitten kun kavereiden kaa pelataan illanistujaisissa nii on paljon mukavampaa, vielä kun noita halleja pystyisi muokkaamaan…

Ehkä oon ainut jota häiritsee, samaistuuko kukaan?
Jos vääntelet muutenkin omaksi iloksi noita, niin jaa ihmeessä roster sharingin kautta muillekin!
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Onko täällä muita jotka tykkää hifistellä änärissä aina kaikilla kokoonpanoilla, pelaajien varusteilla ja kokonaisuuksilla? Itseä vituttaa miten huonosti tuo SM-liiga on tehty, pelaajien ratingit ihan mitä sattuu, kuka ne on päättänyt? Sitten jokaisella pelaajalla samanlaiset oletus varusteet ja joukkueiden jäähallit todella rumat. Ei tarvitsisi EA:n paljoa minulle maksaa nii voisin viikossa korjata tuon homman jo paljon paremmalle tasolle.

Oon itse monena vuonna jokasen SM-liiga pelaajan varusteet laittaneet sellaiseksi kuin ne on todellisuudessakin ja ratingeja muuttanut realistisemmiksi, nii sitten kun kavereiden kaa pelataan illanistujaisissa nii on paljon mukavampaa, vielä kun noita halleja pystyisi muokkaamaan…

Ehkä oon ainut jota häiritsee, samaistuuko kukaan?
Itse tuli useampi vuosi sitten muokattu aina kaikkien Liiga joukkueiden kokoonpanot vastaamaan oikeampaa tasoa ja skaala oli jostain 95 --> 65, käyttäen apuna Urheilusanomia sekä Jääkiekkolehteä. Lisäksi tuli tehtyä muutamia muiden euroopan liigojen pelaajia teksti-tv scouttauksella.

Sai sitten tehtyä fantasy draftia yms. kivaa kavereiden kesken.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
@Rupture jatkiksen EASHL joukkueessa on tilaa.
Noniin, kuulostaa hyvältä. Jos tässä jokunen päivä peleille pääsisi. Oon käytössä käytännössä joka päivä tällä viikolla. Jokainen pelipaikka käy paitsi veskari.
 

CoffeeOD

Jäsen
Alkaa vanhat tuttavat tippumaan sillä en vielä jaksa päivittää PS4 > PS5. Löytyykö täältä CHEL (PS4) peliseuraa? Alkaa puuduttaa nämä satunnaiset pelaajat joiden syöttönappi tuntuu olevan rikki tai sitten lähtää kesken pelin.

Oma "taitotaso" on 2/10, "kunhan on hauskaa" ajatuksella eteenpäin ja puolustajan rooli lienee se miun juttu. Saapi heitellä kutsua.

PSN ID: Kahvijuoma
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tuli tällainen juttu, että ps5 ei anna pojan pelata NHL24 peliä omilla tunnuksilla. Tämä pyyntö vanhemmalle on lähetetty, mutta ei minun tunnuksilla sitten näy mitään, missä hyväksyisin tämän pyynnön. Olen omilla tunnuksilla perheen hallitsija siellä. Onko kellään kokemusta tästä?

Edit. Löyty se sieltä.

Mulla alkaa mennä hermot näihin nykyajan systeemeihin, jossa pitää luoda käyttäjätilejä ja määritellä kaikenlaista. Kun edes toimisivat helposti ja vaivattomasti, mutta kun ei.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Alkaa vanhat tuttavat tippumaan sillä en vielä jaksa päivittää PS4 > PS5. Löytyykö täältä CHEL (PS4) peliseuraa? Alkaa puuduttaa nämä satunnaiset pelaajat joiden syöttönappi tuntuu olevan rikki tai sitten lähtää kesken pelin.

Oma "taitotaso" on 2/10, "kunhan on hauskaa" ajatuksella eteenpäin ja puolustajan rooli lienee se miun juttu. Saapi heitellä kutsua.

PSN ID: Kahvijuoma

Meillä on se uuden sukupolven konsolien jengi. Aiemmin oli vanhan sukupolven jengi ainakin jonkun aikaa mutta en tiedä onko enää.

Valitettavasti yleisestikin EASHL:ä käsittääkseni PS4:n ja Xbox Onen pelaajamäärät eivät ole mitään kummoisia. Valtaosa tuon skenen pelaajista on siirtynyt uuteen sukupolveen ja se näkyy erityisesti ECL:n toiminnassa ja muutenkin Sportsgamerin järjestämissä kisoissa.

Jos vanhemmille konsoleille onkin yritetty jotakin kilpatoimintaa järjestää niin osallistujamäärät ovat olleet murto-osa uuden sukupolven kisojen osallistujista. Kilpatoiminnassa ainakin näin mutta huvikseen pelaavia saattaa löytyä mutta heistäkin uskon aika monen jo pelaavan uusilla konsoleilla.

Mielestäni vanhemman sukupolven konsoli riittää toistaiseksi Änärin kaltaisiin urheilupeleihin hyvin jos kilpatoiminta ei ole olennaista. Itse siirryin juuri sen takia uuteen sukupolveen vaikka ilman sitä olisi muuten pärjännyt jos ei olisi tarvetta osallistua kisoihin tai olla sitä mahdollisuutta. Eri asia jos Änäriä ei jatkossa enää julkaista vanhalle konsolisukupolvelle joka on toki mahdollista kun saatavuus on nykyään jo hyvä sekä Pleikkarin että Xboxin kohdalla. Tuolloin jos Änärin uusinta versiota haluaa pelata niin siirtyminen uuteen konsolisukupolveen on välttämätöntä.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa, HPK, symp. Haukat, divarit
Nyt kun on saanut tatsia uuteen konsoliin ja siihen miltä peli nykyään viiden vuoden tauon jälkeen tuntuu, niin tämähän on oikein mukavaa ajanvietettä. Varsinkin HUT. SB ja 4 divarin rivals ja champsit on oikein leppoisaa ja hauskaa grindattavaa.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Alkaa vanhat tuttavat tippumaan sillä en vielä jaksa päivittää PS4 > PS5. Löytyykö täältä CHEL (PS4) peliseuraa? Alkaa puuduttaa nämä satunnaiset pelaajat joiden syöttönappi tuntuu olevan rikki tai sitten lähtää kesken pelin.

Oma "taitotaso" on 2/10, "kunhan on hauskaa" ajatuksella eteenpäin ja puolustajan rooli lienee se miun juttu. Saapi heitellä kutsua.

PSN ID: Kahvijuoma
Laitoin YV:tä. Edelleen haussa myös old-gen -konsolin pelaajia jengiin lisää.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa, HPK, symp. Haukat, divarit
Jostain syystä suomalaiset tuntuvat olevan pahimpia kulmissa pyörijöitä ja ajan pelaajia champseissa, näin parin kuukauden otannalla. Myös suomalaiset yleensä tuntuvat pitävän uusintojen katselemisesta eniten. Mikä meitä vaivaa? Vai onko kyseessä vain jotain toksiset lapset/nuorisolaiset? Yleensä jos käyttäjänimen perässä on vuosiluku ennen 90-lukua niin tätä harvemmin tapahtuu. Tuolla pelityylillä ja "käytöstavoilla" en usko että heistä kovin moni tänne kirjoittelee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tämä omien bottien sabotointi omaa peliä kohtaan on välillä suoranaista taidetta. Kiekkoon ei vaan yksinkertaisesti mennä vaikka se lipuisi suunnilleen jalkojen välistä, annetaan vaan mennä ja tekoäly pääsee pyörittämään peliä ja yleensä tekemään sen maalin. En sitten tiedä onko tuossa se että "nyt tekoälyn pitää saada maali", koska niin helvetin tyhmältä tuo touhu vaan välillä näyttää. Toinen on tietysti sitten se oman maalivahdin jähmettyminen ihan suolapatsaaksi ja kaikki muu sähläys, niin se on se perinteiset 4-5 maalia ja 10-15 vetoa omiin.

Toki ei siinä, olen kyllä oppinut tässä nyt sillä tavalla pelaamaan tätä että tekoälyä vastaan nuo lukemat ryöpsähtää välillä ihan käsittämättömiksi ja pelaan siis vaikeimmalla tasolla. Kolmesta viimeisestä pelistä olen voittanut kaksi lukemin 10-1 ja 10-2, välissä oli sitten yksi 2-1 voitto. Näissä peleissä puolestaan tuntuu siltä, että se tekoälyvastustaja jotenkin jättää leikin kesken ja hölmöilee ihan urakalla kun olen saanut vaikka jonkun 4-1 johdon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ahhaha hahaha haaa mä rakastan tän pelin maalivahtityöskentelyä välillä ihan käsittämättömän paljon.

Veskari päästää kolmannessa erässä kolme maalia, kaava on seuraava:

-Ekassa ja toisessa maalissa veskari hyppää jostain käsittämättömästä syystä kyljelleen ja vielä siten että puoli maalia on tyhjänä. No mikäs siinä leipoessa kiekko tyhjään maaliin
-Kolmas sitten oikein erikoinen, kuljetan kiekkoa pakilla itsestäni katsottuna maalin oikealta kulmalta, veskari siirtyy jotenkin siten että kiekko jää patjaan ja tämän jälkeen yrittää peittää kiekon, mutta työntää sen suoraan vastustajalle ja maali

Kyllä mä tuonkin pelin lopulta voitin, mutta ei tossa taas ollut mitään järkeä. Ihan käsittämätöntä paskaa sattuu käytännössä joka pelissä. En tiedä jos ihan kylmän viileästi pelaisi itse välillä niin päin helvettiä että tulisi enemmän tappioita, niin muuttuisikohan nuo random-sattumukset tekoälyä vastaan? Tuntuu nimittäin siltä että aina kun on voittoputki menossa, niin omat pelaajat alkaa käyttäytyä ihan vitun tyhmästi.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hieno tämä tekoälyn ominaisuus, jossa pakki lähtee omista siniviivalle kääntymään ikään kuin se olisi vastustajan pelaaja purkamassa paitsiota. Tarjoilee kyllä hienosti aina avoimet ovet vastustajalle.
Asetukset on vieläpä, että pakit ei nouse lainkaan ja perääntyminen maalin eteen, mutta ei vaan saa tuota ryntäilyä kuriin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sen tässä pelissä on kyllä kanssa oppinut, että ohjureilla maalin edestä tässä pelissä tulee ihan helvetisti maaleja. Toki joo onhan se ihan tehokas tapa jos pääset metrin-parin päästä ohjaamaan kiekkoa maaliin, mutta tuntuu ettei tekoäly kyllä osaa sitten taas näitä puolustaa kunnolla. Välillä on jopa ihan yksin pelaaja siellä maalin edessä, siitä vaan siniviivalta toimitusta maalille niin lähes aina se menee sisään ohjurin kautta.

Sinänsä hauskaa koska tekoäly tuntuu välillä murjovan kiekottomia pelaajia suht huolella tuolla ilman että on pelkoa jäähystä, mutta sitten tällaisia tilanteita tulee ihan helvetisti.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko NHL24-pelin HUT sellainen, että sitä on, kuten FC:ssä, ihan mielekästä pelata tietokonetta vastaan?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Millonkahan näihin peleihin saisi edes jollain tavalla järkevää maalivahtipeliä? Tällä hetkellä tuntuu että käytännössä jokainen tekoälyn maali on seurausta siitä, että veskari päättää jostain syystä hypätä kyljelleen tai perseelleen sinne jään pintaan. Välillä lähtee maskittomia vetoja jostain siniseltä, niin veskari torjuu ekan vedon siten että menee perseelleen jäähän ja siinä onkin sitten helppo työ pistää irtokiekko tyhjään maaliin, koska se torjunta suuntautuu aina juuri siihen missä se tekoälyn botti on.

Torjuntaprosentit on sitten pelien jälkeen ihan kohdallaan kun tekoäly laukoo sen 15 kertaa pelissä. Korkeintaan.
 

Wildhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boston Bruins
Millohan tässä pelissä pystyy pyytelee siirtoa? Alotin be a pron Hawkseissa, sieltä mut treidattii Arizonaa, ny jo 6.kautta vetelemässä ja aina pysyy harmaana se lähesty gm:ää vai mikä se ny oli. Pitääkö alottaa alusta koko paska vai mitä täs piteis tehä? Ei oikei viittis ku on kuitenki 6 kaus meneillää ja rapiat 670pts kerätty uralle.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa, HPK, symp. Haukat, divarit
Suomalaiset Champs peleissä on kyllä pahinta syöpää ikinä. Joku oululainen juuri kun pääsi yhden maalin johtoon niin pelasi aikaa koko loppu pelin ajan. Hyvä elämä joillain :D
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomalaiset Champs peleissä on kyllä pahinta syöpää ikinä. Joku oululainen juuri kun pääsi yhden maalin johtoon niin pelasi aikaa koko loppu pelin ajan. Hyvä elämä joillain :D

No mutta eikös tuo nyt ole suomalainen pelitapa yleisestikin jääkiekossa?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eashl:n drop innissä kuudetta peliä putkeen valittaa jotain virheellistä istuntoa heti kun löytyy pelikaverit ja vastustaja. Mikäköhän homma?

Edit. Ja nyt kun ei heitä ulos, niin on pakko itse lähteä, kun yhteys näyttäisi olevan aina punaisella. Ihme juttu taas.
 
Viimeksi muokattu:

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Pitkästä aikaa piti tähän tarttua, kun kaljakin maistuu pienen tauon jälkeen, ja on tämä edelleen kumma peli...
3 peliä dunkkuun 91 ovr tiimillä, joten päätin kokeilla peruskorttijengiä, ja kas kummaa, 5 pelin voittoputki...
83 ukot toimii paremmin kuin TOTY MacJeesukset tai MacKinnonit tai Mirot... Suorastaan lentävät kentällä...
Saa frendi kyllä pitää tämän pelin, hän se on grindannut kaikki nuo hyvät pelaajatkin, kimppaan kun on pelailtu tätä vuoron perään...
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Itse en osta uutta änäriä ennen kuin EA on palauttanut autenttiset maalibiisit. Kertoo paljon panostamisen halusta kun ei muutamaa euroa voida laittaa asiaan, jolla on aivan helvetin iso vaikutus tunnelmaan. Yhden gameplay videon katsoin ja meni hermo ensinnäkin tuohon selostajaan ja maalien jälkeisiin generisiin maalibiiseihin.
Näyttihän tuo peli muutenkin aika hirveältä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitähän vittua tässä pelissä taas tapahtuu? Tällä hetkellä tekoälyä vastaan ei onnistu noin kärjistäen yhtään mikään. Jokainen kiekko pomppii 120% varmuudella tekoälyn lapaan, veskari ei saa vittu edes silmiään kiinni ja muutenkaan tässä ei ole mitään järkeä. Omalla alueella et saa sekunnin tuhannesosan rauhaa kiekollisena, sieltä ilmestyy kuin tyhjästä muutama tekoälyn botti iholle ja sen taas maalipaikka käsillä. Ihan käsittämätöntä touhua tällä hetkellä.

Onko tähän tullut jotain pelipäivityksiä mikä tämän aiheuttaa, ei tossa tekoälyn sinkoilussa ole pienintäkään tolkkua tällä hetkellä. Omat botit on vielä normaalia paskempia, ne siis ihan oikeasti tällä hetkellä nostaa mailan lapaa kun pitäisi tulla syöttö niin annetaan mennä ohi vaan. Toinen hassu ominaisuus on se, että vaikka luistelet hakemaan kiekkoa niin se ei sitten jääkään lapaan.

En ole hetkeen tätä pelannut ja ei ihan hirveästi motivoi jatkamaankaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eashl:n droppi täynnä robotteja ja ihmis-susia. Ihan realistinen ulkojää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös