NHL 24 keskustelu

  • 83 816
  • 502

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Osaiskohan joku täällä auttaa meikäläistä? Ongelmana siis se, että en jostain syystä pysty lunastamaan noita HUT-champs pisteitä. Siellä olis ny 450 pisteen, sekä 2000 pisteen kortit, mutta kun yritän niitä lunastaa niin tulee vain teksti "yritetään lunastaa liian monta HUT-mestareiden pistekorttia."

Oon tosiaan vielä uusi tuttavuus HUT:in kanssa kun ensimmäistä kertaa ikinä sen tuossa kuukausi sitten aloitin.
Maksimi noissa on juuri tuo 2000, eli jos osallistut champsin seuraavalle kierrokselle eli samalla käytät sen 2000 pistettä, niin pystyt sitten taas sen jälkeen lunastamaan niitä lisää.

Käytännössä siis et pysty lunastamaan ainakaan noita molempia, koska silloin pistemäärä menee yli 2000:n. Sekava selitys varmasti, mutta aika sekavaksi EA on tuon tehnytkin :D
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Maksimi noissa on juuri tuo 2000, eli jos osallistut champsin seuraavalle kierrokselle eli samalla käytät sen 2000 pistettä, niin pystyt sitten taas sen jälkeen lunastamaan niitä lisää.

Käytännössä siis et pysty lunastamaan ainakaan noita molempia, koska silloin pistemäärä menee yli 2000:n. Sekava selitys varmasti, mutta aika sekavaksi EA on tuon tehnytkin :D
Tuo 450 pisteen kortti oli muistaakseni siellä saapuneet kohdassa jo ennen viime viikon champseja, enkä siitä asti ole siis pystynyt tuota lunastamaan. Pitäisikö sen siis mennä tuolla tavalla vai onko tässä ny joku bugi? En pysty edes yksitellen siis kumpaakaan lunastamaan. Vituttaa tämmöne.

EA kyllä tuntuu näiden änärien kohdalla osaavan tehdä kaiken mahdollisimman sekavaksi. Mitään muuta eivät sitten osaakkaan...
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Tuo 450 pisteen kortti oli muistaakseni siellä saapuneet kohdassa jo ennen viime viikon champseja, enkä siitä asti ole siis pystynyt tuota lunastamaan. Pitäisikö sen siis mennä tuolla tavalla vai onko tässä ny joku bugi? En pysty edes yksitellen siis kumpaakaan lunastamaan. Vituttaa tämmöne.

EA kyllä tuntuu näiden änärien kohdalla osaavan tehdä kaiken mahdollisimman sekavaksi. Mitään muuta eivät sitten osaakkaan...
Vaikea sanoa tässä tapauksessa, mutta oman ymmärrykseni mukaan noin se taitaa mennä. Kannattaa yrittää lunastaa nuo heti sen jälkeen kun on kirjautunut uuteen champsiin, jolloin tilin pitäisi olla ns. tyhjä.

Kaikennäköisiä ongelmiahan tässä toki on että voihan tuo olla myös bugi, mistä sen tietää...
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Vaikea sanoa tässä tapauksessa, mutta oman ymmärrykseni mukaan noin se taitaa mennä. Kannattaa yrittää lunastaa nuo heti sen jälkeen kun on kirjautunut uuteen champsiin, jolloin tilin pitäisi olla ns. tyhjä.

Kaikennäköisiä ongelmiahan tässä toki on että voihan tuo olla myös bugi, mistä sen tietää...
Joo no sain nyt tuon 2000 pisteen kortin lunastettua, kun rekisteröidyin champseihin. Tuo 450 pisteen kortti tuonne vielä jäi kummittelemaan, mutta vittu olkoot siellä :D. Kiitoksia avusta!

Ongelmia tosiaan piisaa. Eniten ehkä itse gameplayssa kuitenkin. Esimerkiksi takatolppasyöttöjen helppous, koska AI botit eivät osaa tuota itse pelata millään pois.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Ongelmia tosiaan piisaa. Eniten ehkä itse gameplayssa kuitenkin. Esimerkiksi takatolppasyöttöjen helppous, koska AI botit eivät osaa tuota itse pelata millään pois.
Tuo on kyllä rasittavin asia koko pelissä, aina kiva hävitä vastustajille joilla ei ole pelikirjassaan muuta kuin pelkät syötöt kolmen pelaajan läpi takatolpalle.

Sinällään vielä hauskaa että offlinessa pelatessa (vastustajan) botit katkovat syöttöjä välillä vähän turhankin hyvin, mutta onlineen siirryttäessä jotkut sliderit tai asetukset ilmeisesti muuttuvat niin ettei yksikään syöttö katkea. Tuohon saisivat tosiaan jotain parannusta kehitellä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tuo on kyllä rasittavin asia koko pelissä, aina kiva hävitä vastustajille joilla ei ole pelikirjassaan muuta kuin pelkät syötöt kolmen pelaajan läpi takatolpalle.

Sinällään vielä hauskaa että offlinessa pelatessa (vastustajan) botit katkovat syöttöjä välillä vähän turhankin hyvin, mutta onlineen siirryttäessä jotkut sliderit tai asetukset ilmeisesti muuttuvat niin ettei yksikään syöttö katkea. Tuohon saisivat tosiaan jotain parannusta kehitellä.
Jep tuo kyllä vituttaa armottomasti, kun tiedät viisi sekuntia ennen vastustajan maalia että sieltä tulee se syöttö takatolpalle, mutta kun se syötön katkominen ei aina toimi vaikka oisit kuinka linjalla.

Toinen ärsyttävä juttu on se, ettei kiekkoa meinaa saada välillä edes vahingossa pois. Tai toisin sanoen kiekonsuojaus on välillä suoraansanottuna aivan sairasta, kun kiekkoa ei pysty menettämään käytännössä mitenkään.
 
Joo no sain nyt tuon 2000 pisteen kortin lunastettua, kun rekisteröidyin champseihin. Tuo 450 pisteen kortti tuonne vielä jäi kummittelemaan, mutta vittu olkoot siellä :D. Kiitoksia avusta!

Ongelmia tosiaan piisaa. Eniten ehkä itse gameplayssa kuitenkin. Esimerkiksi takatolppasyöttöjen helppous, koska AI botit eivät osaa tuota itse pelata millään pois.
Sulla on siis se 2000 pistettä täynnä mikä vaatii Champseihin osallistumisen, jolloinka et voi ottaa lisää pisteitä, koska se ylittää sen 2000 pistettä. Sitten kun taas ensi viikolla alkaa se, että pitää olla uudestaan 2000 niin se ottaa sen 2000 pistettä, mutta ei enempää. Eli se ei hyväksy sitä 450 pisteen käyttöä, koska sulla on se pistetili täysi.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kyllä tää peli on rikki edelleen. Jos meet pelaajalla oli se sitten pakki tai hyökkääjä oman pään kulmaan/maalin taa niin jää muuten se kiekko yleisimmin sinne ja botti sen hakee ja tekee maalin. Jostain syystä omat pelaajat suorastaan kääntyy pois mielummin kuin menisivät sinne kulmaan/maalin taakse.
Hut rivalssissa on tähän mennessä ollu 2 pelaajaa jotka on lähteny kesken pelin menemään. Ite oon kestäny kyllä sen,että vihu takoo 6-0 tauluun joista 5 maalia on etukulma clitchillä tehtyjä. Toki burstissa 2min erillä pelaa mieluusti loppuun asti toisin kuin 3min erillä jos taulussa on ennen puolta väliä 5-0 kun kaikki vedot menee.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
NHL 24:n pelaajat, joilla rautoina old-gen. konsolit eli PS4 ja Xbox one:
Onko EASHL-jengi vielä hakusessa? Liittykää ihmeessä palstaveli-Danforth:n perustamaan HC Jatkoaika -joukkueeseen. Meitä on toistaiseksi vain seuran presidentti ja allekirjoittanut jengissä, palkintokaapista löytyy läpsyttelytyyliin saavutettu 10div. mestaruus. Erityisesti sentteriä etsitään 6vs6-peleihin, VL ja OL -paikat täytetty, toki voidaan myös vaihdella pelipaikkoja. Yhteys @Danforth.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Pääseekö muut pelaamaan HUT:tia tällä hetkellä? Parin tunnin ajan ilmoittanut jotain virhekoodia, kun yrittänyt mennä tuohon pelimuotoon. Peli ja järjestelmä päivitetty uusimpaan versioon. Järjestelmänä siis PS4.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuntuuko tämä vain minusta tältä, vai jääkö tässä pelissä välillä ihan käsittämättömän paljon vetoja blokkeihin?
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Ompas muuten ihan älytön hyppäys jo tuossa semi-pro -> pro. Alemmalla pelit päättyy järjestään 8-0 ja seuraavalla tuleekin jossei nyt tunti, niin ainakin puoli tuntia turpaan. Tosin sen verran monen vuoden tauko näistä peleistä, että aika nollista saa lähteä liikkeelle.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
NHL 24 World Championships

Mukana taas tänäkin vuonna. Viime vuonna ei tullut kuin yksi voitto. Pettymys oli silloin ja tänä vuonna odotan paljon parempaa. Pelit ovat tässä versiossa menneet esim. Champsissä minun tasooni nähden melko hyvin joten omille odotuksilleni on katetta.

Tosin nämä odotukset eivät tarkoita minun kohdallani turnauksen voittoa tai edes jatkopaikkaa ensimmäiseltä kierrokselta vaan noin 4-6 voittoa johon näen että on mahdollisuudet. Taso on edellisvuosien kokemuksen perusteella samankaltainen kuin Champsissä joten vastaan tulee pääosin parempia pelaajia mutta myös pelaajia joita voin voittaa.

Eilen Champs jouluaattona päättyi osaltani voittoon ja hyviin peleihin tuolla osallistumiskerralla. Oli joku heikompikin esitys joukossa mutta pääosin meni siten että hyvillä mielin voi lähteä tuonne NHL 24 World Championshipiin haastamaan kovia tekijöitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikka nyt ihan yhtä pahasti tämä peli ei mene tunteisiin mitä NHL22 pahimmillaan, niin on tämä silti ison osan ajasta tekoälyä vastaan erittäin perseestä. Toki varmasti paljon joukossa on ihan omaakin huolimattomuutta, mutta on tuolla joitain juttuja mitä nyt taas ei oikein voi selittää mitenkään.

-Saan jäähyn "ryntäämisestä" vaikka pelaaja kenellä taklaan seisoo käytännössä paikoillaan ja antaa taklauksen
-Tekoäly puolestaan vetää välillä näitä ihan täysin tappotaklauksia jollain puolen kentän vauhdilla ja ei mitään, Scott Stevensin higlightit pyörimään
-Omat botit sekoilee kyllä myös välillä ihan huolella, siellä vedetään kiekottomia pelaajia ja jäähyjä estämisestä. Toki jos tekoälyvastustaja tekee saman, niin ei jäähyä
-Omat botit ei myöskään osaa mennä hakemaan sitä irtokiekkoa kovin tehokkaasti, joskus saatetaan luistella kiekkoa kohti mutta päätetään kaartaa johonkin ihan muualle
-Vaihtoon meneminen on botille myös joskus haasteellista, vaikka pistäisi manuaalisesti ketjua vaihtoon niin joskus siellä saatetaan pyöriä ties miten pitkään. Toki sitten jossain vaiheessa kun päätetään mennä vaihtoon niin sinne kanssa mennään, siinäkin tapauksessa kun kiekko menee vierestä vastustajan pelaaja pääsee läpiajoon kun luistellaan vaihtoaitioon
-Pressure-toiminnosta olen avautunut ihan riittävästi, mutta on tuokin välillä itselle ihan täysin hyödytön ominaisuus silloin jos tekoäly saa puolustusalueella sen kiekon. Omat botit menee trappiin keskialueella ja yksin sitä kiekkoa on mahdoton saada pois
-Muutamia sitten sellaisia suht hassuja maaleja. Joskus kiekko on veskarin hallussa niin oma bottipakki luistelee päin ja kiekko omiin. Toinen sellainen että veskari ei otakaan kiekkoa haltuun torjunnalla vaan mailapelillä, lähden sitten syöttämään mutta syöttö ei lähdekään sinne mihin yritän sitä laittaa vaan menee suoraan vihulle ja kiekko maaliin

Tässä nyt vaan joitain asioita. Emmä tiiä, tuntuu että ei tää nyt aina ihan tällaistakaan ole ennen ollut. Niitäkin tilanteita tulee edelleen ihan riittävästi että omista et pääse välillä millään pois, tekoäly iskee päälle käytännössä kuin tyhjistä ja niillä ei se väsymysmittari paljon paina, jaksaa tulla päälle aina. Lisäksi ne saa kiekon välillä aika kiusallisen helposti pois ja hyvin usein syötönkatkotkin on mallia naurettava.

Jooh, nyt kun peliin on saatu joiltain osin vähän järkeä esim. laukausten ja torjuntamäärien kanssa, niin tuosta tekoälyn häröilystä ja muusta pelityylistä on tullut kyllä kertaluokkaa rasittavampaa sitten muuten.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tässä kun on NHL 93 pelistä asti käyttänyt ns Classic ohjain asetuksia, niin tämä pojille ostettu NHL24 ja pleikka5 oli pieni sokki. Eikö tässä nyt oikeasti saa vanhoja kunnon asetuksia päälle? Vai olenko vain tumpelo. Yritä tässä nyt sitten muuttaa aivoja 30 vuoden ajan käytetyistä asetuksista pois.. Paska peli :)
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Ihan oikeasti, antaisin vaikka toisen munuaiseni siitä jos tuon pressuren saisi pois.
Onko tuota joku saanut joskus päälle? Itse tulee lähes pelkästään pelattua online versusta ja välillä ollut niin kovia ukkoja vastassa ettei mitään jakoa mutteivät hekään ole mua vastaan saanut sitä täyteen. Varmaan sitten voisi itse saada pressuren päälle kun sattuu joku ohjain pöydälle tyyppi vastaan.
 
NHL 24 World Championships

Mukana taas tänäkin vuonna. Viime vuonna ei tullut kuin yksi voitto. Pettymys oli silloin ja tänä vuonna odotan paljon parempaa. Pelit ovat tässä versiossa menneet esim. Champsissä minun tasooni nähden melko hyvin joten omille odotuksilleni on katetta.

Tosin nämä odotukset eivät tarkoita minun kohdallani turnauksen voittoa tai edes jatkopaikkaa ensimmäiseltä kierrokselta vaan noin 4-6 voittoa johon näen että on mahdollisuudet. Taso on edellisvuosien kokemuksen perusteella samankaltainen kuin Champsissä joten vastaan tulee pääosin parempia pelaajia mutta myös pelaajia joita voin voittaa.

Eilen Champs jouluaattona päättyi osaltani voittoon ja hyviin peleihin tuolla osallistumiskerralla. Oli joku heikompikin esitys joukossa mutta pääosin meni siten että hyvillä mielin voi lähteä tuonne NHL 24 World Championshipiin haastamaan kovia tekijöitä.
Nyt on mennyt itseltä ihan ohi. Pystyykö noihin vielä osallistumaan ja miten tuo homma toimii? Itse olen suoriutunut aika hyvin Champseissa ja olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan vähän kovempia tekijöitä vastaan.

E: Olen siis ihan pihalla tuosta, elikkä montako peliä pelataan ja miten jne?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko tuota joku saanut joskus päälle? Itse tulee lähes pelkästään pelattua online versusta ja välillä ollut niin kovia ukkoja vastassa ettei mitään jakoa mutteivät hekään ole mua vastaan saanut sitä täyteen. Varmaan sitten voisi itse saada pressuren päälle kun sattuu joku ohjain pöydälle tyyppi vastaan.
Tekoälyn kanssa tuo tulee suht usein molempiin päihin, toki itsellehän se on täysin hyödytön viimeistään siinä vaiheessa kun tekoäly saa puolustusalueella kiekon. Omat botit menee keskialueelle ja väsyneitä ja hitaita vastustajia vastaan ei silti ihan yhdellä ukolla pärjää, tekoäly kun osaa kiusallisen hyvin kiekotella alta pois.

Äsken pelasin taas melko raivostuttavan pelin, tekoäly tuntui kyllä tekevän ne kaikki perus-temppunsa. Toki nyt oli siinä mielessä pelissä pitkään sellainen vaihe että en saanut oikein hippaakaan, mutta tossa tuli useamman kerran se tekoälyn totaalinen jumalmoodi päälle ja kiekkoa et saa mistään pois ja se loppuu siihen kun se tekoäly tekee maalin. Kolme kertaa tilanne oli juurikin se että peli runnottiin väkisin minun alueelle, siellä aikansa se kiekko pomppii milloin pakkien perseeseen ja milloin varmaan hyökkääjien persereikään, lopulta kiekottelua ja maali.

Pelasin Torontolla St. Louisia vastaan, ne meni 2-0 johtoon johonkin pelin puoliväliin mennessä mutta onnistuin kaventamaan. Mulla on kolmas kausi menossa, olen hankkinut Dylan Larkinin kakkosketjun keskelle niin ylivoiman loppuhyöryillä iskin Larkinilla kavennuksen 2-1:een. No sitten tuli taas ne perinteiset, eli erää joku 30 sekuntia jäljellä niin kiekko pomppii ties mistä Brandon Saadille maalin eteen ja tämä nostaa rystyltä maalin kattoon, peli taas 3-1 St. Louisille.

Kolmas erä, en meinaa saada oikeastaan mitään aikaan. Ihan jo kiekonhallinnassa on käsittämättömiä vaikeuksia, jos syöttö tulee lapaan niin sitä vastaanottoa hierotaan puoli päivää ja vihu on jo heti iholla. Pienikin hipaisu niin ollaan nurin jne. Noh, sain sitten lopulta muutama minuutti ennen erän loppua kavennuksen kun Alexandre Texier tarjoilee Kasperi Kapaselle ja peli on 2-3. Tän jälkeen taas meni hetki kun pääsin edes kiekkoon, mutta ihan viimeisillä voimilla sain vielä kaivettua kiekon ensin William Nylanderille, siitä syöttö Larkinille ja PAM - peli on 3-3 kun kellossa oli 14 sekuntia aikaa.

Jatkoaika, kiekko Matthewsin kautta Klinbergille ja siitä Marnerille - OIJOIJOIJOIJOIJOIJOI KIEKKO YLÄKULMAAN JA VOITTO 4-3! Fuck the system ja EA, kaiken sen saakelin paskan jälkeen punnersin väkisin voittoon. Kyllä teki sitä kuuluisaa nasueinaria.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Nyt on mennyt itseltä ihan ohi. Pystyykö noihin vielä osallistumaan ja miten tuo homma toimii? Itse olen suoriutunut aika hyvin Champseissa ja olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan vähän kovempia tekijöitä vastaan.

E: Olen siis ihan pihalla tuosta, elikkä montako peliä pelataan ja miten jne?

Suosittelen osallistumista!! Ilmoittautuminen edelleen auki. New Year's Open on tammikuun alussa jossa pelataan ns. sveitsiläisen järjestelmän tyylisesti 15 kierrosta ja vastus määräytyy aina kunkin kierroksen tulosten mukaan. Parhaat jatkavat.

Open Play on helmikuussa jossa - mikäli systeemi sama kuin viime vuonna - pelataan viikon aikana Champ-tyylisesti mutta 20 sijaan 25 ottelua ja rankingin parhaat jatkavat. Jos tammikuun alun turnauksesta selviää jatkoon niin Open Playssä ei voi pelata. Voi myös halutessaan jättää tammikuun turnauksen välistä ja osallistua vaan Open Playhin tai sitten vaan tammikuun turnaukseen.

Siellä taisi olla kolmaskin turnaus josta voi päästä jatkoon. Itse en siihen ainakaan vielä ole ilmoittautunut.

Noin mitä edellä selitin pääpiirteissään toimii. Tuon linkin kautta lisäinfoa ja Discord-kanavalta johon voi liittyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tietyissä tilanteissa tekoälyä kanssa huomaa kyllä senkin, että jossain vaiheessa se oma voittoputki vaan yritetään saada vaikka väkisin poikki. Sen huomaa omien bottien käytöksestä, ei ole mitään tolkkua näissä. Lähdetään menemään kiekolle, ei mennäkään, kaista auki ja siellä on tyyliin kahdella nollaa vastaan hyökkäys vastustajalla. Siis botit saattaa haahuilla ihan miten sattuu ja kun ne ei normaalistikaan osaa puolustaa yhtään, niin tuollainen päämäärätön sekoilu näkyy sitten siinä että se tekoäly pyörittää peliä miten haluaa.

Toinen on sitten tamimaisesti tämä jäähytasapaino. Tekoäly ei ota ensimmäistäkään jäähyä edes vahingossa, ja itselle sitä boksia tulee mitä mielenkiintoisimmista tilanteista. Kaiken huippuja on nämä "estämiset" joissa ei oikeasti tapahdu mitään, pahempia menee ohi koko ajan tuossa pelissä. Tai sitten se oma botti vetää jonkun ihan järjettömän poikkikentän vauhdilla tulevan taklauksen, nääkin on sellaisia että tekoäly ei saa noista koskaan jäähyä mutta itselle tulee about 9/10 kertaa.

Äsken piti oikeasti ihan Tamina kysellä jäähytasapainon perään, mulle tuli kuusi pikkukakkosta vastustajan nollaa vastaan. Lisäksi vastustaja sai myös rankkarin kun botti päätti vetää viikatteela läpiajossa, hauska huomio sekin että se veto oli jo lähtenyt kun viikate tuli, no pilkulle vaan. :)

Raivostuttaa välillä kyllä aivan saatanasti, mutta kyllä tuon kanssa vähitellen osaa elää :D
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tää peli on kyllä aivan suolesta onlinessa. Joko saat vastaasi jonkun pelkkää takatolppaa hinkkaavan peräkammarin pojan tai sitten jonkun kaapinperältä löytyneen dial up modeemin testaajan. Ehkä joka viides peli on sellainen, että saa tasaiset väännöt aikaiseksi ilman pirullista nykimistä ja viivettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös