NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 399 888
  • 1 503
Suosikkijoukkue
#41 & #66
Paljon puhetta ja paljon oikeaa asiaa tässä ketjussa. Gameplayn puutteista olen samaa mieltä. Mitä EA:n puheisiin tulee siitä, että kukaan ei jaksaisi pelata, jos peli olisi aitoa, niin eiköhän viimeisten 10 vuoden aikana tehdyt muutokset esim. fudispeleissä ole vain nostaneet pelien suosiota niiden realistisuuden takia. Sama juttu autopeleissä.

Ja tuo lyhennetty kausi ja sen puute on itseänikin ihmetyttänyt, että miksi se piti ottaa pois.

Fiksu pointti ja yksi asia minkä luulisi olevan maailman helpoin toteuttaa: puolet pelikokemuksista tulee käytyä isolla kaveriporukalla saunailloissa, ja olisi hienoa, jos olisi joku Create a Tournament -moodi tms., jonka avulla voisi tehdä mieleisen turnauksen sen mukaan paljonko osallistujia on. Aika raskasta aina ottaa se exceli esille ja päivitellä sitä turnauksen edetessä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Tärkeimpiä uusia ominaisuuksia:
- NHL Winter Classic
- Taklaa vastustajalta kypärä irti
- Taklaa vastustaja vaihtopenkille
- Maalivahtien tappelut
- Maalivahtien haamutorjunnat

Eiköhän kerro kaiken oleellisen NHL:n "uudesta" pelistä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kertoo enemmän siitä kuinka paljon olet seurannut NHL12:n kehitystä, jos tuollaista listaa tulet jakamaan noin hienon kommentin kera.

Eipä ole oma listani vaan ihan NetAnttilasta repäisty. Tärkeimmät uudistukset ja kasa paskaa alla, joo onhan BeAGM rukattu täysin uudelleen, mikä on ihan jepa, mutta muuten tämä uudistaminen on paska esitys.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Minäpä haenkin sieltä kaiken tietoni, toimii paremmin kuin Wikipedia! Kävin kattomassa NHL 12 kultaversiota ja siel luki tommottii.
 

Fiiu

Jäsen
Minäpä haenkin sieltä kaiken tietoni, toimii paremmin kuin Wikipedia! Kävin kattomassa NHL 12 kultaversiota ja siel luki tommottii.

Tuo kultaversio on varmaan jotain todella huikeaa. Sisältääkö se EA:n tarjoaman golden showerin vai jonkun "kultaisen pelikamasetin"? Kenties kultaiset stringit? Numeroitu limited edition tms. se on mutta hintalappu tulee mitä todennäköisimmin olemaan lähellä 70 euroa. Joku saa syödä hattunsa jos näin ei ole, minulla ei mitään maistuvaa lätsää ole.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Tuo kultaversio on varmaan jotain todella huikeaa. Sisältääkö se EA:n tarjoaman golden showerin vai jonkun "kultaisen pelikamasetin"? Kenties kultaiset stringit? Numeroitu limited edition tms. se on mutta hintalappu tulee mitä todennäköisimmin olemaan lähellä 70 euroa. Joku saa syödä hattunsa jos näin ei ole, minulla ei mitään maistuvaa lätsää ole.

Mul on jo noi ainutlaatuiset kultaiset stringit...;)

Minusta nuo etenkin BaG uudistukset kuulostaa hyvältä ja ei tuo fysiikkamoottorikaan varmasti heikko ole. Tottahan se on, että virheitä ja puutteitahan tässä pelissä on, mutta herranjumala ei nyt ruveta vertaamaan EA tuotoksia mihinkään 2k sarjan pikselimössö tuotoksiin.

Kilpailu tekisi hyvää, mutta sitä 2k ei tuo edes alkuun.
 

Fiiu

Jäsen
Tulipa muuten mieleen ihan oikeaa asiaakin: FB:ssä oli joku video (EA:n postaama) uudesta änäristä jossa taklaustilanteessa keräili sekä taklaaja, taklattava ja huono-onninen oma pelaaja. Jotain muutosta siis tulossa jo parempaan jos kerran omiakin voi erehdyksessä kolata. Toivotaan ettei tuo ole rajoitettu tuollaisiin "three-way"-taklauksiin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
David "NBA Liven upottaja" Littman on taas hypännyt rakkaan jääkiekon pariin. (Littman on siis EA NHL:n entinen tuottaja, ja myös ex-NHL maalivahti).

Tässä video, jossa Littman kertoo NHL12:n "hattutempusta" eli kolmesta tärkeimmästä uudesta ominaisuudesta. Video on EA:n Summer Showcasesta.

Nyt tuo NHL12 alkoi kiinnostaa selvästi tuon ennakoivan tekoälyn vuoksi. Etenkin tuo puolustuspään tekoäly on rassannut suuresti. Alueelle pääsee vaikeimmallakin tasolla aina, koska kärkikarvaaja (sentteri) pelaa itsensä pihalle, laiturit pelaavat kaistaansa ja pakit tiputtavat sinisen alle. Siitä kunniakujaa voi mennä vaikka millä andysuttonilla alueelle. Monen mielestä tuo johtuu liian isosta kentästä. Ei johdu, hyviä pelaajia vastaan moninpelissä on todella vaikeaa päästä hyökkäysalueelle.

Huvittava tuo "balance-controlin" esimerkkipätkä tuolla videolla. NHL11:ssa Crosby heittää jurkat nurkkaan, mutta merkittävän uudistuksen jälkeen Crosby pääsee jo hanuria tarjoavan pakin ohi, menettää kiekon ja ajaa veskarin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt tuo NHL12 alkoi kiinnostaa selvästi tuon ennakoivan tekoälyn vuoksi. Etenkin tuo puolustuspään tekoäly on rassannut suuresti. Alueelle pääsee vaikeimmallakin tasolla aina, koska kärkikarvaaja (sentteri) pelaa itsensä pihalle, laiturit pelaavat kaistaansa ja pakit tiputtavat sinisen alle. Siitä kunniakujaa voi mennä vaikka millä andysuttonilla alueelle. Monen mielestä tuo johtuu liian isosta kentästä. Ei johdu, hyviä pelaajia vastaan moninpelissä on todella vaikeaa päästä hyökkäysalueelle.

Toisaalta ei se liian iso kenttä edesauta asiaa. Tilaahan kentällä on aivan liian paljon suhteessa oikeaan NHL-kaukaloon. Tästä syystä pelissä ei tule niin paljon ns. vääntötilanteita(eikä moottori toki kauheasti vääntöjä annakkaan tehdä tai ole ainakaan menneisyydessä). FIFA:n puolella kenttä tuntuu olevan aavistuksen liian pieni, kun taas NHL:n puolella selvästi liian iso.

Tulevista uudistuksista tulikin pari mieleen. Ensinnäkin, vihdoinkin saatu tuo jalan venyttäminen sinisellä mukaan. Kyllä sitä on odotettukin. Toisekseen mielenkiintoista odottaa onko tuo "maalinedustapelaaminen" yhtä irtonaisen tuntuinen pelin osa kuin varsinkin ensimmäisessä versiossa olleet "laitaväännöt". Tuntui nimittäin että mentiin kuin pelistä toiseen ja edelleen se ei kovin luonnollisen oloisen tuntuista ole.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ensinnäkin, vihdoinkin saatu tuo jalan venyttäminen sinisellä mukaan. Kyllä sitä on odotettukin.

Tässä on video Gamespotin On The Spot -lähetykseen EA:n tapahtumasta. Noin 28 minuutin kohdalta alkaa NHL12-tuottaja Rammerin haastattelu, samalla taustalla pyöriin ulkoilmapeli PIT-WSH.

Niin tuohon nimimerkki eaglen kommenttiin liittyen, kahden erän aikana kaksi paitsiota, toisessa Asham olisi voinut venyttää, ei venyttänyt jalkaa. Toisessa Perreault venytti, mutta liukui telemarkissa paitsioon. Eipä se "uudistus" näytä silti auttavan.

Ei nyt muutenkaan täysin gameplay vakuuttanut, pakit peruutteli entiseen malliin. Ja jos tuo pelaajien muuttaminen erilaisiksi saa Ovechkinin lämäämään aina sinisen kulmasta niin voi luoja. Mutta jotain plussaakin, supertaklauksia ei näkynyt, kiekko tuntui inan elävämmältä, tekoäly ei kehitellyt syöttöralleja ja maalinedusväännöt eivät pompanneet silmille. Ja pari selvästi uutta animaatiota oli mukana, maalivahdilla etenkin.

Tuo videon perusteella peli EI tulisi PC:lle. Rammer sanoi haastattelun lopussa vain Xbox360:n ja PS3:n.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Katellaanpas, kiitos muuten videosta.

Pitänee täydentää viestiä, mutta pari huomiota ensin. Näyttää ihan samalta kuin 11, ei mitään eroa edes oikein huomaa. Kentällä on edelleen aivan liikaa tilaa. Maalivahdit ei hae käytännössä yhtään rännikiekkoa(tai yritä edes hakea). Mielestäni toisi ihan uuden ulottuvuuden kun hakisivat ja joskus sitten epäonnistuisivat, jne. Turhat välianimaatiot mukana, syvä huokaus.

Jotain positiivista tuosta voi hakea, niin maalivahdit ei enää liimaa ihan niin hyvin kiekkoa. Patjoista eivät tuntuneet enää liimaavan ollenkaan. Kiekkoa ohjattiin torjunnoista kulmiinkin, jne.
 
Viimeksi muokattu:

höntsäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viihdyttävää jääkiekkoa pelaavat joukkueet
Maalivahdit ei hae käytännössä yhtään rännikiekkoa(tai yritä edes hakea). Mielestäni toisi ihan uuden ulottuvuuden kun hakisivat ja joskus sitten epäonnistuisivat, jne.

Mitääh? Videota en kyllä katsonut, mutta kyllä ainakin täällä päin NHL11 molarit hakee kiekon maalin takaa tai tulee vastaan purkukiekoissa. Harvemmin kämmäävät, mutta usein tulee itsellä soihittua kiekko yli laidan tai maalin takaverkkoon. Enemmän ärsyttää tai jopa huvittaa nämä maalivahtien räpyläheitot. Välillä lähtee melkosia tykkejä :D Video Youtubeen: NHL11 Goalie goal
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Kuvittelin, että Jatkoajassa ei olisi samanlaista valitusta tästä pelistä kuin jossain Suomi24:lla. Olin väärässä.

EA:n NHL:stä on kasvanut aikamoinen jättiläinen mitä eri pelimuotoihin tulee. Löytyy managerointimoodia, be a prota, oman pelaajan kehittämistä, perinteisiä pelimoodeja kuten playoffit, kansainväliset turnaukset, kaudet, moninpeliä kaverin kanssa, xbox liven monet eri moodit, HUT, ja niin edelleen.

Toisin sanoen se peli on ihan vitun iso. Isoissa peleissä on aina bugeja ja paljon, koska kaikkien ominaisuuksien testaaminen veisi aivan liikaa resursseja ja eri komponentteja yhteensovittettaessa tulee yllättäviä virhetilanteita minkä korjaamiseen ei välttämättä ole aikaa. Mitään isoa peliä ei korjata vuodessa. Varsinkaan, jos pitäisi samalla yrittää kehittää jotain ihme pleksin hajoamisia tms. pikkunassikoiden haluamia "parannuksia", jotta peliä saataisiin myytyä.

Kuten joku sanoi tuossa aiemmin, jos pelaa vaikka NHL09:ää ja vertaa uusimpaan, on ero aivan selvä uudemman eduksi. Jos ruvetaan puhumaan jostain luistelun painavalta näyttämiseltä niin se on jo aikamoista hifistelyä eikä todellakaan ole todo-listan kärkipäässä kun yritetään yhteensovittaa vanhaa ja uutta toiminnallisuutta toisiinsa, debugata ja testata testaamisen päälle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä tuon Anttilan tekstin ja siellä olleen trailerin perusteella täytyy tämä ostaa. Kultaversiota tuskin hommaan kun joku VPD luultavasti myy tätä halvimmalla hinnalla. Pakkopoisto jokatapauksessa heti kun ilmestyy.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mitääh? Videota en kyllä katsonut, mutta kyllä ainakin täällä päin NHL11 molarit hakee kiekon maalin takaa tai tulee vastaan purkukiekoissa. Harvemmin kämmäävät, mutta usein tulee itsellä soihittua kiekko yli laidan tai maalin takaverkkoon.

Jooh joskus tulevat vastaan, mutta maalin taakse eivät juuri koskaan mene. Sanotaan että 1/10 sellaisista missä ehtisivät kiekkoon. Tuostakin katsomaan videoita, missä kiekkoa heitetään monta kertaa päähän ja kertaakaan edes yrittänyt maalivahti sinne maalin taakse.

Toisin sanoen se peli on ihan vitun iso. Isoissa peleissä on aina bugeja ja paljon, koska kaikkien ominaisuuksien testaaminen veisi aivan liikaa resursseja ja eri komponentteja yhteensovittettaessa tulee yllättäviä virhetilanteita minkä korjaamiseen ei välttämättä ole aikaa.

Noh kyllä vuosi riittää ihan hyvin testaamiseen. Testaamista tekee ihan eri tiimi kuin koodaamista muuten. Jos ei julkaisuun mennessä, niin sitten sen jälkeen pitäisi ne bugit todellakin korjata. Se on ihan luonnollista ja jokainen peliyhtiö sitä tekee, enemmän tai vähemmän.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jooh joskus tulevat vastaan, mutta maalin taakse eivät juuri koskaan mene. Sanotaan että 1/10 sellaisista missä ehtisivät kiekkoon. Tuostakin katsomaan videoita, missä kiekkoa heitetään monta kertaa päähän ja kertaakaan edes yrittänyt maalivahti sinne maalin taakse.

Siis pelaatko nyt varmasti NHL11-peliä? Minun versiossa ainakin maalivahdit lähtevät pääasiassa aina rännikiekkoon. Hyvä vaan jos NHL12:ssa näin ei olisi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Siis pelaatko nyt varmasti NHL11-peliä? Minun versiossa ainakin maalivahdit lähtevät pääasiassa aina rännikiekkoon. Hyvä vaan jos NHL12:ssa näin ei olisi.

Pelaan kyllä. 360:lla. Katso ihmeessä tuota videota niin näet ihan saman kuin itselläni tapahtuukin. Maalivahdit käyvät itselläni ehkä pari kertaa ottelussa maksimissaan maalin takana. Muuten kyllä välillä tulevat vastaan, jne. Mutta siis jos olisi mahdollista hakea 10 kiekkoa rännistä, niin max yhden hakevat. Tuossa videolla laskin piruittani ja Capsit heitti kiekon päätyyn ainakin 6 kertaa, melko hiljaa ja muutama lähes punaiselta, Fleury ei hakenut näistä yhtään tai edes yrittänyt hakea.

Voi toki että tämä on maalivahtikohtaista, koska en tuota ole oikeastaan jaksanut pelata kuin kaverin kanssa Franchisea jonkun verran ja Luongo on ollut lähes kokoajan maalissa. Tuossa videossa kuitenkin tosiaan Fleury ei kertaakaan edes liikahtanut maalinsa suulta maalin taakse ja sitä kohden.
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitään isoa peliä ei korjata vuodessa. Varsinkaan, jos pitäisi samalla yrittää kehittää jotain ihme pleksin hajoamisia tms. pikkunassikoiden haluamia "parannuksia", jotta peliä saataisiin myytyä.

Vastasit oikeastaan itse ihmettelyysi. Eniten täällä on arvosteltu sitä, että oikeita uudistuksia tulee niin vähän edelliseen verrattuna, mennään vaan fanipoikien ehdoilla. Ja minua vähän pelottaa NHL-koodareiden ammattitaito, jos pleksin hajoamista joudutaan puoli vuotta hinkkaamaan isojen korjausten ehdoilla.

Jotenkin muistin Rammerin viime vuonna sanoneen, että nyt alkoi kolmivuotiskausi, jossa peli uudistetaan kolmessa isossa palassa, fysiikkamoottori, maalivahdit ja luistelu olivat nämä kolme isoa. NHL11 sai siis uuden fysiikkamoottorin kontakteihin. Sitten NHL12 sai uuden fysiikkamoottorin. Mitäs ensi vuonna? Oliskos fysiikkamoottori mitään?

Onhan 09:stä eteenpäin menty, mutta riittääkö se? EA:lle taitaa riittää se, että heidän NHL on markkinajohtaja (eli nyt ainut markkinoilla) ja myy muutenkin hyvin.

Mutta kun urheilupeleistä löytyy niin paljon parempiakin tuotteita. NBA 2k11 heittää tällä hetkellä kolme pistettä sukkana NHL:n naamaan ja pyyhkii pelillä vielä mennessään lattiaa. Siinä pelissä on todella paljon asioita, joista NHL voisi ottaa oppia. Siksi oli iso sääli, että NHL2k-sarja kaatui. Kilpailu olisi kehittänyt selvästi jääkiekkopelejä.

Niin ja sanoit tuossa, ettei iso peliä korjata vuodessa. NBA 2k oikeastaan teki sen. No peli on ollut timanttia varmaan koko next-genin ajan, mutta NBA2k10:n ominaisuuslista oli maltillinen isojen uudistusten osalta: My player mode ja NBA today. Sitten k11 räväytti: My Career, Jordan Challenges, enhanced presentation, revamped physics, smarter A.I, NBA Today 2.0. Ja näin kasassa onkin urheilupelien kärkinimi, josta muut voivat vain ottaa mallia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös