NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 540
  • 504

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Edelleen sama vika josta aiemmin jo mainitsin. Eli tulee todella usein kesken ottelun "disc is unreadable"-tilanne ja peli täytyy lopettaa. Millään muulla pelillä ei tätä ole koskaan ennen tullut. Pitänee pistää peli vaihtoon ja katsoa poistuuko ongelma. Aika monelta muultakin olen kuullut samaa ongelmaa.

Itselläni tuli eilen sama juttu. Ensin loppui selostus kuin seinään ja sitten peli jumitti. Hitusen vitutti, johdin siinä kohtaa peliä 1-0, paketti oli kasassa ja uusintamatsissa tuli kuokkaan 5-1. Salaliitto, sanon ma.
 

GameShark88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Atlanta Thrashers ja Suomen maajoukkueet
Noniin..surukseni olen saanut huomata, että maali on lähes aina selviö, kun kiertää vastustajan maalin ja laukoo (melkein nollakulmasta) kiekon häkkiin. Tämä siis huomattu livessä jenkkivastustajien kanssa pelatessa (käyttävät muuten tätä "varmamaali" -kikkaa usein).
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Itsellänikin pari kertaa jumittanut tuo peli. NHL07:n kanssa oli sama ongelma, mutta minkään muun pelin kanssa ei ole lukija seonnut, eli lieneekö EA:n käyttämissä levyissä tai ihan vaan peleissä jotain vikaa.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
peli on melko hyvä. itse konsolissa on huonoa se, että näin kerrostalossa asuvana ei tähän aikaan sillä voi enää pelata. On meinaan desibelit sen verran kovat, kun tuota pelilevyä pyöritetään, että aika pientä on ilo Dolby surroundeista...

Ei vaan meinaa tuo skill stick mennä jakeluun. Vähintään joka toinen kerta kun pitäisi laukasta, painan tuota oikeaa tappia "sisään" (kuten ekoissa "skillstick" versioissa ps2:lla).
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin..surukseni olen saanut huomata, että maali on lähes aina selviö, kun kiertää vastustajan maalin ja laukoo (melkein nollakulmasta) kiekon häkkiin. Tämä siis huomattu livessä jenkkivastustajien kanssa pelatessa (käyttävät muuten tätä "varmamaali" -kikkaa usein).

Noh kun pistää tarkkuuden vain sopivan alas(esim. 2:n) niin eipä tuo kovin usein kyllä mene. Eikä sitä kovin kovalla tasolla toki pääse kauhean usein yrittämäänkään. Eihän tuota muutenkaan viiti liian tarkoilla vedoilla pelata, muuten kiekko on kokoajan maalia kohti menossa.

Paljon varmempi maali on silloin kun syötät tyhjälle tolpalle ja lakaiset tyhjiin sisään.
 

Myrkky

Jäsen
Edelleen sama vika josta aiemmin jo mainitsin. Eli tulee todella usein kesken ottelun "disc is unreadable"-tilanne ja peli täytyy lopettaa. Millään muulla pelillä ei tätä ole koskaan ennen tullut. Pitänee pistää peli vaihtoon ja katsoa poistuuko ongelma. Aika monelta muultakin olen kuullut samaa ongelmaa.

Eilen oli Itäkeskuksen Anttilassa pelattavana olevassa pelissä sama virheilmo päällä...
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edelleen sama vika josta aiemmin jo mainitsin. Eli tulee todella usein kesken ottelun "disc is unreadable"-tilanne ja peli täytyy lopettaa. Millään muulla pelillä ei tätä ole koskaan ennen tullut. Pitänee pistää peli vaihtoon ja katsoa poistuuko ongelma. Aika monelta muultakin olen kuullut samaa ongelmaa.
Lähetin asiasta sähköpostia EA Sportsin tekniseen tukeen,ja heiltä tuli vastaus:

"Sä et ole ensimmäinen joka tästä valittaa, joten on ihan mahdollista, että joko pelissä on koodissa vikaa tai sitten levyprässille on sattunut sunnuntaipäivä. Eivät nekään sataprosenttisen hyvää jälkeä tee :)

Itse sanoisin, että kannattaa katsoa ensimmäiseen päivitykseen asti, koska emme ole varmoja kaatuilun lähteestä. Jos se on pelin koodissa, levyn vaihtaminen ei auta mitään ja lisäkulut ja odottelu ottavat sitten vain päästä.
Jos tuo ensimmäinen päivitys ei korjaa kaatuilua, vaihdetaan peli saman tien uuteen.
Voidaan tietysti halutessasi ottaa riski ja kokeilla vaihtaa levyä jo nyt, mutta mitään onnistumisen takeita ei ole.
"

Eli ensimmäistä päivitystä odotellessa... Koskahan sekin tapahtuu?
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Noniin. Peli on korkattu ja on aika summata ensimmäisiä kokemuksia.

Yritin aluksi lähteä pelaamaan noilla em. nettislaidereilla peliä ja tietenkin superstar-tasolla. Jälki oli aika rumaa ja maalisuhde viiden pelin jälkeen 5-30. En ole sitten ikinä pelannut yhtä vaikeaa tekelettä.

No eipä siinä. Tehdasasetukset kehiin ja niitä sitten muuntelin osittain vastaamaan nettislaidereita. Tasoksi muutin ammattilainen. Ensimmäisen pelin hävisin jatkoajalla 7-6, mutta sen jälkeen otin pari selvää voittoa. Ilmeisesti laukaisuvoima ja -tarkkuus vaikuttavat todella paljon maalien määrään. Niitä kannattaa siis laskea mielestäni niin, että maalimäärät saisi pyörimään siinä neljän osuman hujakoilla.

Täytyy kyllä ihailla EA:n tuomaa muutosta puolustuspelaamiseen, taklauspelaamiseen ja tietokoneen tekoälyyn. Edelleen tekee monessa kohtaa mieli ajaa äijiä pystyyn, mutta yleensä siitä seuraa vain takaisku. Iso plussa myös sille, että puolustajat pitävät viivan.

Kuvioita en ole vielä jaksanut väännellä. Ehkä sitten tuonnempana, kun osaa hiukan paremmin pelailla.

Kaikenkaikkiaan yltiökoukuttava peli.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi juttu jonka olen muilta foorumeilta bongannut joka joillain on auttanut tuohon "Disc unreadable"-ongelmaan:

XBox 360:n välimuistin tyhjennys.
1. Dashboardilla System-välilehdeltä valitaan Memory
2. Mene valinnan "Kiintolevy" kohdalle ja paina Y
3. Paina X, X, LB, RB, X, X.
4. hyväksy valinta

Tämä siis tyhjentää kiintolevyn välimuistin pelien päivityksistä ja muusta väliaikaistauhkasta. Pelitallennukset tai muu kiintolevyllä oleva sisältö ei häviä minnekään.
 

Teloch

Jäsen
Hieman yli puolet ensimmäisen kauden runkosarjasta + muutama irto-ottelu kesti sitten tätä huvia. Sikäli kun boksi oireilee PC:n tapaan, näytönohjain otti ja kyrvähti, RROD tervehti ja allekirjoittanut jotain hti-loppuista. Ilmeisesti Halon ja sen aiheuttamien boksien hajoamisten takia huollossakin on ruuhkaa, joten omaa konetta saa odotella n. viikon verran edes haettavaksi ja takaisin ehkä 4-6 viikon päästä jos kaikki menee putkeen. Näin ollen ei sitten meikäläistä ainakaan tässä vaiheessa näy Jatkiksen mahdollisissa liigoissa tai turnauksissa. Perkele.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Täytyy kyllä ihailla EA:n tuomaa muutosta puolustuspelaamiseen, taklauspelaamiseen ja tietokoneen tekoälyyn. Edelleen tekee monessa kohtaa mieli ajaa äijiä pystyyn, mutta yleensä siitä seuraa vain takaisku. Iso plussa myös sille, että puolustajat pitävät viivan.

Kuvioita en ole vielä jaksanut väännellä. Ehkä sitten tuonnempana, kun osaa hiukan paremmin pelailla.

Kaikenkaikkiaan yltiökoukuttava peli.

Tietokoneen tekoäly on kyllä ihan kiva, mutta mutta en ymmärrä mitä ihailet EA:n puolustus pelaamisessa? Minun mielestä tuo puolustuspelaaminen on ihan äääääääässistä, vaikkakin on ehkä parempi kuin versiossa aiemmin, Esim. 2k-sarjassa on puolustajan liikkeet paljon monipuolisempia.

Kuviot on helvetin hienoja juttuja, en ole käytännossä päässyt testailemaan paljoakaan mutta kuvioiden virittely oli siistä, toivottavasti ne mun Canucks-kaudella vielä alkaa toimimaan. ;)
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Tietokoneen tekoäly on kyllä ihan kiva, mutta mutta en ymmärrä mitä ihailet EA:n puolustus pelaamisessa? Minun mielestä tuo puolustuspelaaminen on ihan äääääääässistä, vaikkakin on ehkä parempi kuin versiossa aiemmin, Esim. 2k-sarjassa on puolustajan liikkeet paljon monipuolisempia.

No ainakin ensikosketukselta tietokone puolustaa paremmin kuin koskaan ja tuo oppivuus lisää aika paljon haastetta, koska kone alkaa lopulta lukemaan tutut kuviot. Kyllä siellä maalin eteen saa ihan tosissaan hommia tehdä, kun ryntäily pelisarjasta poistettiin kokonaan.

Viisikkopuolustamisesta puheenollen: onko kukaan päässyt karkaamaan pelissä läpiajoon? Ja tämä siis ilman alimman puolustajan kahvillevientiä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Viisikkopuolustamisesta puheenollen: onko kukaan päässyt karkaamaan pelissä läpiajoon? Ja tämä siis ilman alimman puolustajan kahvillevientiä.

Kyllä. Parhaiten pääsee juuri tietokoneen pyörityksen aikaan riistämällä pakilta viivalla kiekon. Tai sitten riistämällä omalla pakilla kiekon ja laittamalla nopeilla syötöillä esim. Ovechkin läpiajoon. Toinen tapa on hakea pystysyöttöä, kun tietokone tekee vaihtoa. Hyvällä ajoituksella on mahdollista päästä läpi. En kauhean hyvin vielä hallitse läpiajoja, mutta kohtuullisen toimivaksi tavaksi olen havainnut längeistä vetämisen. Vasen tatti alas ja oikea ylös samanaikaisesti.
 

Teloch

Jäsen
Viisikkopuolustamisesta puheenollen: onko kukaan päässyt karkaamaan pelissä läpiajoon? Ja tämä siis ilman alimman puolustajan kahvillevientiä.

Aika harvoin, mutta kyllähän niitä tulee. Viimeisimmissä peleissä oli Rangers vastassa ja siinä ottelussa sain jopa kolme puhdasta läpiajoa jotka kaikki lähtivät nopeasta vastahyökkäyksestä parilla nopealla syötöllä.
 

Jufo lll

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täällä yksi avuton ei saa tähän peliin suomenkielistä valikkoa. Eli miten se onnistuu? Ei nimittäin tuo englanti suju kovin hyvin.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsellänikin on alkanut esiintymään jonkinlaista tökkimistä ja jumittelemista. Äsken esimerkiksi peli jumahti paikoilleen juuri ennen erän päättymistä. Toivottavasti ei toistu.

Viisikkopuolustamisesta puheenollen: onko kukaan päässyt karkaamaan pelissä läpiajoon? Ja tämä siis ilman alimman puolustajan kahvillevientiä.
Kyllä tuo joskus harvoin onnistuu vaikkapa alivoimalla, kun lähtee yhdellä pelaajalla antamaan rohkeasti painetta vastustajan viivamiehille. Juuri tälläinen melko makoisa voittomaali tuli tehtyä äskettäin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Miksiköhän D. Helminen ei näy treidaus valikossa vaikka joukkueen kokoonpanossa näkyy? Olisin nääs tehnyt neloskentästäni HIP-ketjun ;)

Kenttäni tällä hetkellä:

Sedin - Sedin - Pyatt
Näslund - Morrison - Bertuzzi
Cooke - Linden - Burrows
Cowan - Immonen - Philman
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ikävä bugi kyllä tuossa tai sitten olen laittanut jonkun säädön väärin(tai olen vain tyhmä). Olen nimittäin koittanut päivitellä rostereita. Aiemmin tarjottiin sitä vaihtoehtoa kun siirsit pelaajan AHL:n että "haluatko pelaajan olevan esim. Anaheimin omaisuutta vai Free Agent". Nyt sitten tulee aina vaihtoehtona vain "Free Agent ja Free Agency" tjsp.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Millä nappuloilla tässä pelissä hoituu tappelut? Muutaman kerran joutunut pudottamaan hanskat, mutta mitään ei tapahdu... Yhtään lyöntiä ei lähde. WTF?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös