Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 269 663
  • 6 673

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Jahas...eivät sit Elisalla antaneet irtisanoa Viasat Sport kanavapakettia sillä perusteella, kun Nelonen Pro kanavat poistuvat. Ainoastaan vaihto nelonen pakettiin uudella 12 kk:n määräaikaisuudella kävi. Kuluttajaviranomaisille tuosta voisi toki valittaa.

Noh, olen ton puljun asiakas enää tasan 12kk (nelonen paketti + extrat + mtv3 total = 44,90€/kk) ja sen jälkeen en tuon lafkan tuotteisiin enää koske pitkällä tikullakaan. Omasta taloudesta löytyvät kuitenkin Elisa Viihde, kanavapaketit ja Saunalahden puhelinliittymä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen soitin ja kysyin laskusta, niin samalla kysyin SM-liigan näkyvyydestä ja osasi kertoa, että tämän viikon aikana tulee tarjous ainakin niille, jotka ovat tilanneet kanavapaketin heiltä SM-liigan takia. Itse olen ainakin aikaisemmin sanonut sinne, että tilaan juurikin tuon SM-liigan takia.

Eli perjantaihin mennessä pitäisi tarjousta pukata. Ovat kuulemma hieorneet tässä viikon näitä paketteja...

Ilmeisesti CD:lla ei ole tarjota antenniin ollenkaan noita kanavia, pelkästään satelliittiin. Tässä taitaa käydä niin että pleijareista 2006 alkanut asiakkuus loppuu meikäläisen osalta.
 

Pardus

Jäsen
Ilmeisesti CD:lla ei ole tarjota antenniin ollenkaan noita kanavia, pelkästään satelliittiin. Tässä taitaa käydä niin että pleijareista 2006 alkanut asiakkuus loppuu meikäläisen osalta.

Niin siis Canal Digitalhan on nimenomaan satelliittioperaattori eli tuskinpa olet sieltä aiemminkaan mitään harava-antennin kautta tilannut... (Jos ei lasketa mukaan antenniverkon ParempiTV-kokeilua joskus 07/08).

Antenniverkossa kanavat tilataan joko DNA:lta tai PlusTV:ltä.
 

SjV

Jäsen
Jahas...eivät sit Elisalla antaneet irtisanoa Viasat Sport kanavapakettia sillä perusteella, kun Nelonen Pro kanavat poistuvat. Ainoastaan vaihto nelonen pakettiin uudella 12 kk:n määräaikaisuudella kävi. Kuluttajaviranomaisille tuosta voisi toki valittaa.
Tästä oli viimeksi eilen YLEn uutissa juttua ja linkki ko. uutiseen muistaakseni löytyy tästäkin ketjusta. Lyhyesti kuluttaja- ja kilpailuviraston ohjeena oli, että jos määräaikaista tilausta on markkinoitu tuotteella X (tässä tapauksessa Jääkiekkon SM-liiga), niin ko. tuote on oltava saatavilla tilausksen ajan.
Ohessa vielä linkki KKV.fi usein kysyttyä osastolle.
Elisalla ei muistaakseni aiemmin saanut 4Prota, kuin Viasat-paketoituna, mutta ko. pakettia markkinoitiin SM-liigan näkyvyydellä.
Itse asiassa edelleen Elisan sivuilta löytyy kanavapakettien alta tieto, jossa Viasat Sport pakettiin kuuluu 4Pro1 + 4Pro2 ja näiltä kanavilta kerrotaan tulevan SM-liiga
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ei tartte tilailla kun soneran kautta urho näkyy vaikka viime kauden lätkäkausaritilaus piti katkaista kanava toukokuussa pois... vieläkin näkyy. :D

Joo siellä ei tunnu toimivan tuo kanavien poistaminen, ei haittaa kyllä. Itse katselen vieläkin MTV3 maxia ja muita maikkarin kanavia vaikka soppari loppui toukokuun lopussa :D Urho ei kyllä enää mulla näy.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Tästä oli viimeksi eilen YLEn uutissa juttua ja linkki ko. uutiseen muistaakseni löytyy tästäkin ketjusta. Lyhyesti kuluttaja- ja kilpailuviraston ohjeena oli, että jos määräaikaista tilausta on markkinoitu tuotteella X (tässä tapauksessa Jääkiekkon SM-liiga), niin ko. tuote on oltava saatavilla tilausksen ajan.

Joo...olen kyl tietoinen, että kuluttajaviraston avulla olisin päässyt irti tästä sopimuksesta. Heidän sivuillaankin tuosta on maininta linkki. Lisäksi samaiselta sivulta löytyy seuraava lause: "On myös hyvä huomioida, että sopimus tehdään kanavista, ei ohjelmista, joten kanavien ohjelmat voivat muuttua siitä, mitä ne olivat sopimusta tehtäessä." Tässä tapauksessahan nimenomaan kanavat muuttuvat.

Syy miksi nyt "nöyrryin" tähän 12kk on se, että tää nyt tulee joka tapauksessa olemaan viimeinen vuosi, kun tulee Liigaa katsottua ja lisäksi katsoisin nuo olennaisimmat Viihteen tallenteet ennen kuin puran sitäkään sopparia.

Omassa tapauksessani nyt vain Elisa menettää pitkäaikaisen asiakkaan, koska halusivat väkisin pitää 3kk:n ajan minulle turhaa kanavapakettia. Paljon on paskaa tullut siedettyä, mutta nyt sit meni kuppi nurin.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Itse olen Lumo TV:n asiakas KYMPin kaapeliverkossa ja sain tuon Viasat Sportin ihan soittamalla vaan irtisanottua. Ei osannut asiakaspalvelija puhelimessa sanoa yhtään tuosta Pro Extrasta, luonnollisesti. Viikko sitten Lumo TV:n sivuilla tiedotettiin näin:

"Nelonen Median vaatimista korkeista jakelukustannuksista johtuen Nelonen Pro Extra -kanavapaketin jakelusta ei olla vielä päästy sopimukseen. Neuvotteluja jatketaan, ja mikäli sopimus syntyy, tiedotetaan siitä ensi tilassa. "

Täytyy siis vain odotella että syntyykö tuo sopimus. Pystyyhän sitä sitten ottamaan tuon Ruudun ns. back-uppina. Täytyy sitten vain aina olla konetta virittelemässä telkkariin kiinni. Sama hintahan siitä loppujen lopuksi tulee jos ei vuoden sopparia ota, vaan kuukausi kerrallaan. Itseä ei kauheasti kiinnosta maksaa koko kesää tyhjästä.
 

Kärkiminttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omassa tapauksessani nyt vain Elisa menettää pitkäaikaisen asiakkaan, koska halusivat väkisin pitää 3kk:n ajan minulle turhaa kanavapakettia. Paljon on paskaa tullut siedettyä, mutta nyt sit meni kuppi nurin.

Ymmärän yskän. Itseänikin ketuttaa asua Elisan monopolialueella, jossa voi olla varma että kaikista heikoimmat tarjoukset sattuvat omalle palveluntarjoajalle. Jos niitä tarjouksia ylipäätänsä edes on.

Elisaa ei tunnu omat asiakkaat kiinnostavan niin kauan kun heillä on isoja alueita ainoastaan oman kaapeliverkon piirissä.
 

Ferris

Jäsen
Onkos tää ollu jo aikaisemmin tarjolla?

Tilaa Viasat

Ymmärränkö oikein, että tossa paketissa sais kaapelista koko NelonenPron tarjonnan (liigakauden kaikki matsit) + Viasatin hokitarjonnan (NHL, KHL, hurriliigat) ja päälle vielä Viaplayn käyttöönsä netistä?

MARKKINOIDEN KOVIN JÄÄKIEKKOPAKETTI

- Koko NHL-kausi yksinoikeudella VIASAT HOCKEY FINLAND, VIASAT HOCKEY ja VIASAT SPORT –kanavilta
- Kaikki SM-liiga pelit NELONEN PRO -kanavilta
- Yli 2000 ottelua kauden aikana suorina lähetyksinä – viikonloppuisin ensimmäiset ottelut parhaaseen katseluaikaan
- Suomalaiset huippuluokan pelaajat mukana
+ Nelonen Pro Extra –kanavat
+ Viaplay boksi- ja nettipalvelu, sekä NHL Game Center
 

Heimonjohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos tää ollu jo aikaisemmin tarjolla?

Tilaa Viasat

Ymmärränkö oikein, että tossa paketissa sais kaapelista koko NelonenPron tarjonnan (liigakauden kaikki matsit) + Viasatin hokitarjonnan (NHL, KHL, hurriliigat) ja päälle vielä Viaplayn käyttöönsä netistä?

Ei tuolla kyllä lue missään että näkyisi nelonen pro extra kanavat. Ainakaan nopeesti vilkaistuna, korjatkaa jos olen väärässä. Käsitin että jos haluaa kaikki pelit näkymään, täytyy myös hommata nelonenpaketti. Aika kusetusta on mainonta, jos näin on. Jos ei ole niin tulen vaihtamaan pakettini heti :D

EDIt... heti kun 9 h työpäivän jälkeen jaksoi lukea tarkempaan niin, se on satelliittikanavapaketti. 59,95 e kuukaudessa, ekat 3kk ilmanen.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ei tuolla kyllä lue missään että näkyisi nelonen pro extra kanavat. Ainakaan nopeesti vilkaistuna, korjatkaa jos olen väärässä. Käsitin että jos haluaa kaikki pelit näkymään, täytyy myös hommata nelonenpaketti. Aika kusetusta on mainonta, jos näin on. Jos ei ole niin tulen vaihtamaan pakettini heti :D

Tässä pari lainausta viasatin sivuilta (Tilaa Viasat)


Kaikki SM-liiga pelit NELONEN PRO -kanavilta

Yli 2000 ottelua kauden aikana suorina lähetyksinä – viikonloppuisin ensimmäiset ottelut parhaaseen katseluaikaan

Koko NHL-kausi yksinoikeudella VIASAT HOCKEY FINLAND, VIASAT HOCKEY ja VIASAT SPORT –kanavilta

+ Nelonen Pro Extra –kanavat


Itse katsoin että Elisa Viihteeseen saa esim seuraavan paketin:

Viasat Sport + Nelonen Paketti + Pro extrat 12 kk 39,90 €/kk. Viasat Sport + Nelonen paketti + Pro extrat 12 kk:n määräaikaistilaus.

- Tinke
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko jo mainittu täällä, mutta Viaplaylta tuli juuri sähköpostia jonka mukaan TV+Leffa+Urheilu on jatkossa 24,95e/kk, eli se paketti jonka kautta NHL:n näkee. Sama tieto näkyy myös Viaplayn nettisivuilla nyt. Aiemminhan hinta oli muistaakseni 16,95e/kk. Eli enpä taida Viaplayta tilata, vaan nyt taitaa vaaka kallistua mieluummin Nelonen + Nelonen Extra + Viasat Sport -pakettiin, vaikkei sitten NaHiLa-pelejä voi katsoa silloin kun lystää.

edit: Toisaalta tuossa ei ole kuulemma mitään "ip-rajoitusta" (tai miten se nyt pitäisikään ilmaista), eli vois tilata vaikka kaverin kanssa "puoliksi" tuon.
 
Viimeksi muokattu:

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Aina ja nelonen Pro extra

Ainan kaapeliverkossa nämä Viasat sport ja Nelonen sport paketti vaihdokset nelosen pakettiin (pro extra mukaan lukien) käy vaivatta ilman turhia kuluja. Eli Nelosen paketti 19,95 ekee, siihen Pro extra päälle niin 29,95 ekee. Eli kymppi lisää kuussa, niin näät kaikki pelit. "Eikä se vielä mitään" jos sulla on Mtv Total ja otat Nelosen paketin lisäksi, niin hinta on yht 44,95 ja kaupan tekijäisiksi pakettiin kuuluu myös Pro extra.
Näin meillä Hämptonissa homma toimii! Joten kiitän Ainaa hyvästä palvelusta!
Joten ihmetyttää toi Elisan hinnoittelu ja nihkeys vaihto hommiin.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellänikään ei ole mitään pahaa sanottavaa Ainasta. Eilen onnistui MTV3 Totalin määräaikaisen tilauksen (olisi päättynyt lokakuun puolessavälissä) vaihto ilman kuluja Nelonen pakettiin+ekstra. Voisihan sitä koittaa vaihtaa toisinpäin jälleen toukokussa, kun MM-kisat alkavat.
 

Wire

Jäsen
Itsellänikään ei ole mitään pahaa sanottavaa Ainasta. Eilen onnistui MTV3 Totalin määräaikaisen tilauksen (olisi päättynyt lokakuun puolessavälissä) vaihto ilman kuluja Nelonen pakettiin+ekstra. Voisihan sitä koittaa vaihtaa toisinpäin jälleen toukokussa, kun MM-kisat alkavat.

Vai onko taustalla se että Nelonen hamuaa asiakkaita ja maksaa Ainalle kompensaatiota
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vai onko taustalla se että Nelonen hamuaa asiakkaita ja maksaa Ainalle kompensaatiota

En usko, koska Ainalla on myös tarjolla paketti, jossa on MTV3 Total+Nelonen+Pro Ekstra = 44,90€. Kuten AIV30 aikaisemmassa viestissä kirjoitti.

Eiköhän tuossa ollut Ainan kannalta kyse siitä, että saavat pidettyä asiakkaan, jolla on joku maksullinen paketti tilattuna heidän kauttaan.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Voikohan peleihin ostaa yksittäisiä katseluoikeuksia Ruudun kautta siten, kuin Urholla oli tapana tarjota otteluita katsottavaksi jollakin järjettömän suolaisella hinnalla, onko tietoa?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voikohan peleihin ostaa yksittäisiä katseluoikeuksia Ruudun kautta siten, kuin Urholla oli tapana tarjota otteluita katsottavaksi jollakin järjettömän suolaisella hinnalla, onko tietoa?

Syyskuun ensimmäisenä päivänä tulee tarkemmin tietoa Ruudun kuvioista, kun myynti siellä alkaa. Tällä hetkellä näyttäisi noiden pakettien lisäksi tarjolle tulevan vain Ruutu+Pron yhden vuorokauden katseluoikeus 15 euron hintaan. :S
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Voikohan peleihin ostaa yksittäisiä katseluoikeuksia Ruudun kautta siten, kuin Urholla oli tapana tarjota otteluita katsottavaksi jollakin järjettömän suolaisella hinnalla, onko tietoa?


Koko SM-liiga Ruudussa
Tuolla on hinnat ja vuorokauden kokeilu 14,95€ pelkkä pro tai 12kk sopparilla ruutu + pro 19,95kk.
Mitäs ne Urhon netti lähetykset maksoi? Tuli niitäi tekkin tilattua varsinkin pleijaripelit mutta kun on kanan muisti, oliko se n.8€?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs ne Urhon netti lähetykset maksoi? Tuli niitäi tekkin tilattua varsinkin pleijaripelit mutta kun on kanan muisti, oliko se n.8€?

12€ jos en vallan väärin muista. Ja sitten poffit 15€.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään sitten DNA:n myyjä soitteli ja tuli otettua Nelonen+Extra-paketti hintaan 29,90 kuussa. Ei kovin paha, mutta 12 kuukauden sopimus on kyllä aika tympeä, kun ilmeisesti sieltä extra-kanavilta tulee pelkkää mustaa ruutua noin 5 kuukautta. Tai ainakaan en keksi, mitä minua kiinnosvaa sinne voisi kesäkuukausiksi saada. Vähän kyllä näin jälkikäteen pännii, että myyjä ei maininnut että Viasat Sport-paketti tuohon päälle olisi ollut vain kympin kuussa lisää. Kai sen vielä pystyisi vaihtamaan, mutta mietitään nyt, kun maksan seuraavat 12 kuukautta myös MTV3+Mix-paketista 34,95 kuukaudessa.

Muutama vuosi sitten en kyllä olisi voinut edes kuvitella, että voisin kuluttaa maksukanaviin edes jotain 65 euroa, mutta tässä käy helposti kuin sille halkoja hevosen rekeen latoneelle hölmöläiselle - "Jos minä voin maksaa 65 euroa kuussa, niin kyllä minä voin sitten maksaa 75 euroakin..."
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En todellakaan ole nyt vahvuusalueellani, joten kysyn suoraan tyhmiä:

Minulla on LG:n smart-tv. En pysty katsomaan sillä Ruudun ohjelmia. Ruutu kuitenkin mainostaa, jotta liigaa pystyisi katsomaan missä vain ja millä vain. Pitääkö tässä lähteä DNA:lle kaapelikortin hakuun vai tuleeko tuo Liigan seuraaminen Ruudun kautta smart-tv:llä olemaan jotenkin mahdollista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös