Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 270 356
  • 6 673

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
En todellakaan ole nyt vahvuusalueellani, joten kysyn suoraan tyhmiä:

Minulla on LG:n smart-tv. En pysty katsomaan sillä Ruudun ohjelmia. Ruutu kuitenkin mainostaa, jotta liigaa pystyisi katsomaan missä vain ja millä vain. Pitääkö tässä lähteä DNA:lle kaapelikortin hakuun vai tuleeko tuo Liigan seuraaminen Ruudun kautta smart-tv:llä olemaan jotenkin mahdollista?
Jos asustat kaapelitaloudessa, niinkuin mainitsit. Niin ei toi paha hinta 29.90€/kk ole, kanavasurffailet vaikka joka kierroken peliä jos haluat. Pidin Urhon 15€/kk hintaa kovana, sillä näit vaan sen minkä Urhotv lähetti.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
En todellakaan ole nyt vahvuusalueellani, joten kysyn suoraan tyhmiä:

Minulla on LG:n smart-tv. En pysty katsomaan sillä Ruudun ohjelmia. Ruutu kuitenkin mainostaa, jotta liigaa pystyisi katsomaan missä vain ja millä vain.

Ja sit tohon Ruudun(ei suinkaan Jarkon) tarjontaan äly:tv:ssä. Itellä on Sonyn blu-ray soitin, missä on älyominaiosuudet. Viime kaudella katoin sitä kautta Urhon joitain matseja. Eli maksoin pöytäkoneella ja sitten telkun ääreen katsomaan Urhoa. Sonyn ohjelmistossa oli Urhon tuote ladattuna ja se piti sykronoida muistaakseni jotenkin ja vielä se vaatimus tottakai että se on saman langattoman modeemin alla. Nyt sitten odottelin josko Sony päivittäisi ohjelmistoa, että saisi ruudun näkyviin. Mutta ei aikaan vielä. Joten päätin että helpommalla/varmemmalla pääsen ottamalla Nelosen paketin kaapelista.
Meillä kun oli jo formulan, valioliigan ja mtv juniorin takia mtv total paketti. Niin ei se 20€ lisä enään pahalta tuntunut, siihen kumminkin tuli perhekanava myös tenaville. Vielä kun huomio että kolmosen paketin lisäksi oli aikaisemmin viasat sport(sisälsi silloin 4pro kanavat), jonka sai vaihettua 4 pakettiin Ainalta(Omistaa Hämenlinnassa kaapeli tv:n) jouheasti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos asustat kaapelitaloudessa, niinkuin mainitsit. Niin ei toi paha hinta 29.90€/kk ole, kanavasurffailet vaikka joka kierroken peliä jos haluat. Pidin Urhon 15€/kk hintaa kovana, sillä näit vaan sen minkä Urhotv lähetti.

Juuri kun pääsin DNA:n kaapelikortista eroon, joudun sen uudestaan hankkimaan. Ei näy Liiga Ruudusta, eikä Valioliiga Katsomosta smart-tv:n kautta. On tämä nykytekniikka vielä lasten kengissä. Oulussa näkyi muuten viime talvena Urhon pääkanava DNA:n kaapelissa hintaan 4,95€/kk ja siihen sai valita neljä muutakin kanavaa kaupan päälle. Se oli sopuhinta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
edit: Toisaalta tuossa ei ole kuulemma mitään "ip-rajoitusta" (tai miten se nyt pitäisikään ilmaista), eli vois tilata vaikka kaverin kanssa "puoliksi" tuon.

Viime kaudella oli rajoituksena 5 ip:tä, kun tämä tuli täyteen niin joutui soittamaan aspaan ja perustelemaan muutoksia.

Eli Viaplayn saa jaettua viidelle kaverille/laitteelle jos haluaa. Oletan että sama käytäntö tänä vuonna.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyykö sulta Ruutu-ohjelma Smart-tv:stä? Itseltä ei vielä Samsungin töllöstä löydy.. vähän niinkuin tässä olen odottanut, että se tulee viimeistään syyskuun alkupuolella. Joten onko sulla toi appsi jo, vai mitä tarkoitat?

Kuten sanottua olen nykytekniikasta pihalla kuin lumiukko. Olen ihmeissäni jo siitä, kun pystyn televisiolla nettiä selaamaan. Netflix oli minulle jotakin aivan ihmeellistä. No, asiaan. Ei löydy minulta Ruutu-ohjelmaa. Tällainenko on syyskuussa tulossa? Vaatiko se minulta jotain erityistoimintoja vai nojaanko vain taaksepäin ja odotan kunnes tällainen ohjelma televisiooni ilmaantuu? Vielä yksi tyhmä kysymys tietämättömältä, mikä on appsi?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kyllähän Neloselle on nostettava suurta hattua, että tämä mahdollisuus nähdä haluamansa pelit avautui myös muille kuin Soneran asiakkaille ja HD -tasoisena. Urhon nettipalvelut toimivat taloudessa keskimäärin ihan kelpotasolla, mutta kyllä niissä oma virittelynsä oli.

Itse olen kiittänyt tilaamalla palvelunsa kun DNA:kin vihdoin pääsi sopimukseen.
 

rpeez

Jäsen
Eipä ole vieläkään tullut PlusTv:ltä mitään ilmoitusta, että lopettaisivat NelonenPro1 kanavan vanhasta Omapaketistani, uusi lasku sentään tuli syyskuullekin jo.

Eli lienee mahdollista että se jatkuu edelleen. Tätä tukisi allaoleva lainaus, jolla jatkettaisiin edelleen vanhojen "Pro1 -only" tilaajien savustamista uusiin ja kalliimpiin paketteihin:

Tällainen kanavakuvaus löytyi neloselta

"
Nelonen Pro 2 –kanava tulee pääsääntöisesti olemaan SM-liigan kotikanava ja esittää SM-liigaa kauden alusta viimeiseen finaaliin asti. Runkosarjasta tulee lähetyksiä noin neljän ottelun viikkotahtiin (yleensä tiistaisin, torstaisin, perjantaisin ja lauantaisin).

"
 
Viime kaudella oli rajoituksena 5 ip:tä, kun tämä tuli täyteen niin joutui soittamaan aspaan ja perustelemaan muutoksia.

Eli Viaplayn saa jaettua viidelle kaverille/laitteelle jos haluaa. Oletan että sama käytäntö tänä vuonna.

Viaplayssä voi olla neljä laitetta aktiivisena tiliä kohden. Määrä perustuu laitteisiin ei ip:hin.
Viaplay tallentaa koneelle jotakin, koska jos käyttää puhdistusohjelmia esim. CCleaner kyseinen laite ei ole enään aktiivinen. Ccleaner:ssa pitää ottaa "puhdistus" ruksi pois Silverlightin kohdalta niin se ei poista Viaplayn tietoja.
 

Fat Jesus

Jäsen
Kuten sanottua olen nykytekniikasta pihalla kuin lumiukko. Olen ihmeissäni jo siitä, kun pystyn televisiolla nettiä selaamaan. Netflix oli minulle jotakin aivan ihmeellistä. No, asiaan. Ei löydy minulta Ruutu-ohjelmaa. Tällainenko on syyskuussa tulossa? Vaatiko se minulta jotain erityistoimintoja vai nojaanko vain taaksepäin ja odotan kunnes tällainen ohjelma televisiooni ilmaantuu? Vielä yksi tyhmä kysymys tietämättömältä, mikä on appsi?
Mutuilua: syyskuussa SAATTAA tulla juuri sinun televisiomalliisi(kristallipallosta patteri loppu niin en näe televisiosi mallia) saataville Ruutu-app(=ohjelma,ohjelmisto,sovellus) minkä latailet televisiosi sovelluskaupasta omaan televisioosi.
JOS tällainen tulee, tilaat Ruutu+ palvelun(todennäköisesti tietokoneella), syötät tietosi tuohon televisiosi Ruutu-sovellukseen ja alat katselee. Tästä siis ei ole varmaa tietoa koska kaikki nämä julkaistaan syyskuun alussa joten vielä ei kannata hirveästi stressata. LG:llä löytyy myös hyvä asiakaspalvelu puhelinsoiton päässä,kannattaa olla yhteydessä jos sormi eksyy väärään reikään.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
PS3:lle ei kuulemma tule ruutu appsia, vai miksi sitä kutsutaankaan.

Varför? Olisi helppo tapa katella matseja TVstä, jos hankkis sen Ruutu Plussan, vai mikä lienee .. Ei tarviis piuhojen kaa säätää, mikä ei tosin ole mahdottomuuskaan.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En todellakaan ole nyt vahvuusalueellani, joten kysyn suoraan tyhmiä:

Minulla on LG:n smart-tv. En pysty katsomaan sillä Ruudun ohjelmia. Ruutu kuitenkin mainostaa, jotta liigaa pystyisi katsomaan missä vain ja millä vain. Pitääkö tässä lähteä DNA:lle kaapelikortin hakuun vai tuleeko tuo Liigan seuraaminen Ruudun kautta smart-tv:llä olemaan jotenkin mahdollista?

Itsellä myöskin LG:n smartti ja kyllä minulla näkyy Ruutu. Telkkarin selaimella nettiin ruutupistefi jne. Vähän kyllä kestää ennen kun alkaa pyörimään. Areenakin näkyy, mutta Katsomo ei.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutuilua: syyskuussa SAATTAA tulla juuri sinun televisiomalliisi(kristallipallosta patteri loppu niin en näe televisiosi mallia) saataville Ruutu-app(=ohjelma,ohjelmisto,sovellus) minkä latailet televisiosi sovelluskaupasta omaan televisioosi.
JOS tällainen tulee, tilaat Ruutu+ palvelun(todennäköisesti tietokoneella), syötät tietosi tuohon televisiosi Ruutu-sovellukseen ja alat katselee. Tästä siis ei ole varmaa tietoa koska kaikki nämä julkaistaan syyskuun alussa joten vielä ei kannata hirveästi stressata. LG:llä löytyy myös hyvä asiakaspalvelu puhelinsoiton päässä,kannattaa olla yhteydessä jos sormi eksyy väärään reikään.

Kiitoksia paljon. Onkohan saatavilla millekään smart-tv:lle Katsomo-app? Näin voisi katsoa Valioliigan Katsomosta ja Liigan Ruudusta. Taitaa varmaan kuitenkin olla helpomaa nöyrtyä ja hakea takaisin se DNA:n kaapelikortti. Pikkaisen kalliimpaahan se on, mutta helpompaa ja varmempaa. Käsittääkseni 20€/kk Valioliiga ja 30€/kk Liiga + kaapelikortin vuokra ja Cl-moduuli.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä myöskin LG:n smartti ja kyllä minulla näkyy Ruutu. Telkkarin selaimella nettiin ruutupistefi jne. Vähän kyllä kestää ennen kun alkaa pyörimään. Areenakin näkyy, mutta Katsomo ei.

No hittolainen näkyyhän se mullakin. On sitä kyllä urpo. Luovutin ensin, kun se kyseli jotain uusinta Flash -mikälie päivitystä. No, kun vain näpsäytin play-näppäintä, niin homma rupesi toimimaan. KIITOKSIA! Eipä tarvitsekaan lähteä Cl-moduulin ja kaapelikortin ostoon. JEE!
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Varför? Olisi helppo tapa katella matseja TVstä, jos hankkis sen Ruutu Plussan, vai mikä lienee .. Ei tarviis piuhojen kaa säätää, mikä ei tosin ole mahdottomuuskaan.

Niihän se olisi. Jos oikein ymmärsin syyn, niin PS:n järjestelmä ei oikein juttele Ruudun kanssa johtuen mainoksista tjms.

Kysyin siis asiaa Neloselta ja tällaisen vastauksen sain.
 
Itsellä myöskin LG:n smartti ja kyllä minulla näkyy Ruutu. Telkkarin selaimella nettiin ruutupistefi jne. Vähän kyllä kestää ennen kun alkaa pyörimään. Areenakin näkyy, mutta Katsomo ei.
Huom McTorso:lle ja muille; tämä siis ei ole "appsi", vaan normaalia nettisurffailua (ja smart-tv:issä, ainakin oman kokemuksen ja tiedon mukaan, on vähän surkeita selaimia jotka esim. kaatuilevat tämän tästä). Kovasti odotamme siis dedikoitua appsia smart-tv:siin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niihän se olisi. Jos oikein ymmärsin syyn, niin PS:n järjestelmä ei oikein juttele Ruudun kanssa johtuen mainoksista tjms.

Kysyin siis asiaa Neloselta ja tällaisen vastauksen sain.

Omituista. Kuitenkin vielä hetki sitten Nelosen tiedotustilaisuudessa mielestäni puhuttiin tulevasta PS3:n Ruutu-sovelluksesta. Vai muistanko ihan väärin?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on valmiiksi ladattuna tässä Samsung Galaxy S3 luurissa tuo ruutu-appsi. Tietääköhän kukaan pystyykö tuolla sitten katsomaan lätkää jos (ja kun) hommaan ruutuplus palvelun?
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Mulla on valmiiksi ladattuna tässä Samsung Galaxy S3 luurissa tuo ruutu-appsi. Tietääköhän kukaan pystyykö tuolla sitten katsomaan lätkää jos (ja kun) hommaan ruutuplus palvelun?
No, sullahan toi Ruutuplus kattominen ei enään kestä kun vuoden, jos et meinaa ruveta jotain muuta seuraa kannattamaan. Jatkoajastakaan ei löydy KHL-puolta, eli loppuu ehkä kirjoitukset tännekin?

Ja mitä tulee katsomon nettilähetyksiin, niin demo-lähetyksiä vielä pelkästään tarjolla androidiin (kaikki ei näy), itse androidin netistä kaikki ohjelmat ei näy, vaikka pöytäkoneessa näkyisi. Omaa appsia Ruudulla(enkä tarkoita Jakea) ei ole vielä luultavsti älytelkkuihinkaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, sullahan toi Ruutuplus kattominen ei enään kestä kun vuoden, jos et meinaa ruveta jotain muuta seuraa kannattamaan. Jatkoajastakaan ei löydy KHL-puolta, eli loppuu ehkä kirjoitukset tännekin?

Ja mikähän se oli tämänkin vittuilun pointti? Teikäläisellä onneksi löytyy noita suosikkeja Liigasta, HPK ja sitten aina se uusin mestari.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hei, vähän kysymyksen tynkää, kun en nyt jaksa tätä ketjua alusta asti lukea läpi. Niin tarkoituksena olisi ottaa kanava tai kanavapaketti, josta näkee kaikki Liiga-ottelut, eli pystyy valitsemaan haluamansa pelin. Nopealla vilkaisulla Nelosen sivuilta saa käsityksen, että silloin pitää ottaa "Nelonen Paketti" ja "Nelonen Pro Extra", jotka olisivat yhdessä n. 30€/kk. Mutta onko pakko tehdä sitä 12kk sopimusta? Siltä se ainakin vaikuttaa. Ihan vain Liigan ja Jokereiden takia nämä kanavat haluaisin, niin ei minua kiinnosta jotain pesäpalloa sieltä ensi kesänä katsella, jos sopimus ulottuu ensi syksyyn asti, jos sen nyt ennen Liigakauden alkua teen. Onko tämä joku "Ruutu" palvelu sellainen, että täytyy katsoa tietokoneelta netin kautta lähetystä? Nimenomaan haluaisin sellaisen, mikä ei ole mitenkään riippuvainen tietokoneesta tai internetistä. Eli tiivistettynä, pystynkö ottamaan vain Liigakauden ajaksi kanavat, joista näen haluamani pelit? Kyseessä kerrostalon kaapelitalous.

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.
 
Nimenomaan haluaisin sellaisen, mikä ei ole mitenkään riippuvainen tietokoneesta tai internetistä. Eli tiivistettynä, pystynkö ottamaan vain Liigakauden ajaksi kanavat, joista näen haluamani pelit? Kyseessä kerrostalon kaapelitalous.
Ei millään pahalla mutta mikä tässä nyt sitten on niin vaikeaa? Surffaat kaapelioperaattorisi nettisivuille tai soitat heille ja selvität asian?? Pitikö tätä nyt erikseen kysyä?
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei millään pahalla mutta mikä tässä nyt sitten on niin vaikeaa? Surffaat kaapelioperaattorisi nettisivuille tai soitat heille ja selvität asian?? Pitikö tätä nyt erikseen kysyä?

No pahoittelut sitten tyhmästä kysymyksestä. Eihän se ole vaikeaa kaivaa tietoa operaattorin nettisivulta tai jostain asiakaspalvelusta. Pisti vain täällä silmään tämä ketju, niin ajattelin kysyä asiaa täältä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Omituista. Kuitenkin vielä hetki sitten Nelosen tiedotustilaisuudessa mielestäni puhuttiin tulevasta PS3:n Ruutu-sovelluksesta. Vai muistanko ihan väärin?

Toivottavasti olen saanut väärää tietoa, mutta itse ainakin olen henkisesti valmis siihen, että sovellusta ei tule.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös