Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 265 098
  • 6 673

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Pettymyshän tuo on, että esim. Viasat Hockey menee nyt todennäköisesti erilleen, mutta oli toki tiedossa, että Nelonen pyrkii SM-liigalla rahastamaan kaikin mahdollisin tavoin.

Itselleni lähes se ja sama SM-liigan osalta, mutta en kyllä ala samaa hintaa maksamaan ilman Nelosen omia Pro-kanavia kuin näiden kanssa. Olen tuotteen ostanut sillä oletuksella, että Prot kuuluvat pakettiin ja, jos ne otetaan pois, niin oletan hinnan tippuvan myös. Eihän siinä mitään järkeä ole, että kuluttaja ostaa tuotteen A+B ja pian hänelle kerrotaankin, että tuote B otetaan pois, jolloin saat samalla hinnalla edelleen tuotteen A.

Eikös tuolla lukenut, että Nelonen Prot yksinoikeudella vain Nelonen Paketissa.

Siitä tuon oletuksen pakettien "erosta" teinkin. Minulle on ihan ok, jos SM-liigaa näytetään muilla kanavilla kuin näillä nykyisillä, SM-liigan takia en pakettia hankkinut. Se vituttaa, jos suomeksi selostettu NHL ja pesäpallo karkaavat kokonaan Viasat Sport -paketista.
 
Viimeksi muokattu:

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
7. Tullaanko SM-liigaa esittämään ilmaiskanavilla?
a. Sekä live- että jälkilähetykset tulevat keskittymään Nelonen Median maksukanaville ja Nelonen Pakettiin. SM-liigan markkinoimiseksi joitain live-otteluita tullaan näkemään myös ilmaiskanavilla esimerkiksi kauden tai finaalien alun kunniaksi.

Miten voi olla että Suomen suosituimman urheilusarjan loppuotteluita ei näytetä suorana ilmaiskanavalla? Miten tähän on tultu? Kuka näitä sopimuksia tekee? Haistakaa vittu koko liiga ja sanoma. Viimeksi surkuteltiin porsaanreikää joka tämän mahdollisti. Ilmeisesti sika pääsee vieläkin valloilleen kolosta..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Esko Seppänen juuri twiittasi että ma 15.4 pelattava eka finaalipeli näytetään suorana maksuttomalta puolelta.
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
ma 15.4 pelattava eka finaalipeli näytetään suorana maksuttomalta puolelta.

Tässä lisätietoa nelosen omilta sivuilta:
SM-liigan finaaliavaus nähdään myös ilmaiskanavalla! | Nelonen.fi

Nelosen nettistrimejä tämän kauden finaaleihin ei siis vieläkään tiedossa?

Edit: Löytyi tälläinen juupajaapa vastaus.

Ovatko kevään 2013 finaalit katsottavissa Ruutu-palvelusta?
"Osa finaalilähetyksistä saattaa siis olla tarjolla testilähetyksinä, mutta testilähetysten saatavuutta tai toimivuutta ei voida taata. Päätökset testilähetysten tekemisestä tehdään päiväkohtaisesti. Testilähetykset eivät edusta lopullisen palvelun ominaisuuksia tai laatua."
 
Täytyy ihmetellä Sm-liigan idioottimaisuutta. Eli kauden kohokohta, finaalipelit myydään jollekin vitun Nelonen-Pro kanavalle. Itsellä on kyseinen kanava aiemmin kyllä ollut.. mutta ei ihan ole sen arvoinen. Muille lajeille toki hyvä, että Sm-liiga pitää näkyvyyden kauden tärkeimpien pelien osalta matalampana.

Lähinnä järkevintä olisi pitää pelit juuri kaiken kansan nähtävillä ja myydä itse tuotetta, Sm-liigaa eteenpäin. Nyt otetaan sitten jonkinlainen tukko rahaa taskuun ja maksetaan siitä se hinta, että finaaleja katsoo huomattavasti pienempi määrä silmäpareja.
 

Pardus

Jäsen
En tiedä muista, mutta minulla jäi ainakin ihan positiivinen mielikuva tulevan kauden kokonaisuudesta. Vaikuttaa jopa siltä, ettei tarvitsekaan vaihtaa Canal Digitalia pois uudistuksen myötä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites tämä nyt meni BOL? Mielestäni voitin vedon. Vai olenko ymmärtänyt sinut väärin, auta miestä mäessä!

Odotellaan, odotellaan :). Tuossa voi olla "pari muuttujaa" ennen kuin ensi kausi alkaa...

Ihan vedon ulkopuolelta ihmettelen, miten mahtaa olla yksittäisten pelien ostamisen laita? Toivotaan, että yksittäisiäkin pelejä voi jatkossakin ostaa eikä hirttää itseään kiinni esim. koko kauden nettikausikorttiin.

Mutta mikäli kohtuuhinnalla saa katsoa hyväkuvaista lätkää, olen valmis olemaan vetoineni väärässä. Vielä ei kuitenkaan voi sanoa, mitä todellinen tarjonta tulee olemaan. Nyt on hyvä huudella ja luoda uskoa :).
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
BOL, kannattaa varautua tappioon.

Tamperelainen jääkiekkotoimittaja Miika Arponen twiittasi tänään seuraavaa: "Nelonen lanseeraa ensi kaudeksi NHL GameCenteriä vastaavan palvelun, jolla näkee kaikki #SMliiga-ottelut netistä yhdellä maksulla".

Aika messevältä kuulostaa, jos vain alustat(konsolit, Apple tv:t yms.) ovat huomioitu kuten loistavalla esikuvallaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasin tässä NHL-kauden alla Viasat Sport + Nelonen Pro 1 & 2 kanavapaketin n. 20€/kk hintaan, josta toki neljä ensimmäistä kuukautta -50%, MUTTA se mikä tässä nyt askarruttaa, niin se, että riistetäänkö minulta Viasat tai Prot syksyllä perustellen jotta kanavapaketit uudistuu ja tämä nykyinen systeemi ei enää ole mahdollista esim. toteuttaa vai saanko nauttia NHL:stä ja SM-Liigasta tammikuun puoliväliin saakka vuonna 2014? Ja jos saan niin pysyykö mulla nyt tämä nykyinen paketti samana niinkaun kun irtisanon sen 12kk jälkeen? Operaattorina toimii Elisa.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Tilasin tässä NHL-kauden alla Viasat Sport + Nelonen Pro 1 & 2 kanavapaketin n. 20€/kk hintaan, josta toki neljä ensimmäistä kuukautta -50%, MUTTA se mikä tässä nyt askarruttaa, niin se, että riistetäänkö minulta Viasat tai Prot syksyllä perustellen jotta kanavapaketit uudistuu ja tämä nykyinen systeemi ei enää ole mahdollista esim. toteuttaa vai saanko nauttia NHL:stä ja SM-Liigasta tammikuun puoliväliin saakka vuonna 2014? Ja jos saan niin pysyykö mulla nyt tämä nykyinen paketti samana niinkaun kun irtisanon sen 12kk jälkeen? Operaattorina toimii Elisa.

Itse mietin 2013 tammikuussa samoja asioita, tosin minulla kaapelitv-operaattori on Sonera.

Kysyin asiasta 12kk sopimusta tehdessäni, ja vastaus oli seuraava:

- Sonera ei takaa että syksyllä 2013 Viasat Sportissa näkyvät myös Nelonen Pro 1 & 2

- varmaa on vain se, että Viasat Sportin hinta on tuon 12kk 19.95€ kk:ssa, ja asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus, jos kanavapakettiin tulee merkittäviä muutoksia

eli: jos Nelonen Pro kanavat poistuvat VS paketista asiakas voi purkaa sopimuksen kesken määräaikaisuuden

Meikäläistä palvellut asiakaspalvelija totesi myös, että todennäköisesti Sonera tarjoaa syksyllä Viasat Sport asiakkaille mahdollisuuden vaihtaa toiseen kanavapakettiin "ale"-hinnalla, jos Nelosen urheilukanavat katoavat Viasat Sport paketista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL, kannattaa varautua tappioon.

Tamperelainen jääkiekkotoimittaja Miika Arponen twiittasi tänään seuraavaa: "Nelonen lanseeraa ensi kaudeksi NHL GameCenteriä vastaavan palvelun, jolla näkee kaikki #SMliiga-ottelut netistä yhdellä maksulla".

Minähän en koskaan varaudu tappioon, vaan syön sitten paskan ja menen eteenpäin :D.

Mikäli Twitter-siepon kuikuilut pitävät paikkaansa, on kyseessä todella hyvä uutinen. Olen joskus aikaisemminkin todennut, että mulla on niin paska karma, että mun kannattaa yleisen edun nimissä lyödä vetoa huonoimman vaihtoehdon puolesta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
"Tuleeko Nelonen Media tuottamaan ja tarjoamaan jatkossa SM-liigan kaikki pelit sisältävää tuotetta?
a. Kyllä. Kaikki SM-liigapelit koko kauden alusta loppuun voi ensimmäistä kertaa nähdä vain yhden tuotteen tilaamalla! Kaikki pelit sisältävä tuote tulee myyntiin Nelonen Median Ruutu-palveluun. Kaikki pelit sisältävän tuotteen lanseeraaminen maksu-tv-operaattoreiden palveluvalikoimassa on kiinni operaattoreiden kanssa käytävistä neuvotteluista. Toteutuessaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv-palvelu on tarjolla vain Nelonen Paketin tilaajille."

No niin hyvältä näyttää...

http://www.nelonenpro.fi/jääkiekko/sm-liiga/uutinen/faq-ennakkotietoja-nelonen-median-sm-liigakaudesta-2013-2014
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Kiinnostaisi kovasti tietää, että näinköhän noita matseja voi kattoa netistä, jos asuu ulkomailla?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Osa finaaleista voi siis olla nähtävissä ruutu.fi sivustolla. Siitä päätetään aina päiväkohtaisesti.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kiinnostaisi kovasti tietää, että näinköhän noita matseja voi kattoa netistä, jos asuu ulkomailla?

Ensi kaudella kaikki liigapelit ovat netissa katsottavana. Myos ulkomailla. Nyt vain jokunen finaalipeli testimielessa. Ruutu.fi on osoite.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kenelläkään tietoa, että pitääkö Nelosen lätkäpaketin katselemiseen olla 100-megainen nettiyhteys. (vrt. Sonera Kotitv, Elisa Viihdepaketti tms. jonka kylkeen puhelinmyyjä minullekkin paketin tyrkkäsi) Vai voiko kyseisen palvelun ostaa esim. maksukanavakorttina tai muunlaisena pakettina, jossa ei kylkeen tule kasaa turhaa sekä viihde-arvotonta kuraa?

Mulla on itsellä 10 meganen yhteys, joka tulee kuitua pitkin ja hyvin näkyy kanavat soneran boksista, nelosen kanavat myös. Ei tod. tarvitse mitään sadan megan yhteyksiä. EN ole ikinä ostanut erikseeen mitään viihdepakettia. Tilasin aikoinaan soneralta boksin ja myöhemmin uuden modeemin hintaan 0 euroa. Minulla oli aikaisemmin jo Soneran laajakaista valmiina. Vanhalla modeemilla kuva saattoi pätkiä jos esim emäntä oli samaan aikaan tietokoneella esim. Spotifyssa. Soitin tästä soneralle ja lähettivät uuden modeemin ja sen jälkeen on kuva liikkunut moitteettomasti.

Täyttä kusetusta nuo viihdepaketit! Soneran kotiTV:n saa muutenkin näkymään. Itse maksan ainoastaan kanavista, mitä olen KotiTV:n boksiin tilannut. Ja nettiyhteydestäkin maksan ainoastaan vuokrasssa, koska taloyhtiölläni on diili Soneran kanssa. Tällä hetkellä UrhoTotal, Disney, Viasatilta Film; urheilu sekä dokumentit ja NelonenPro, koko roska yhteensä 32 euroa/kk.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
"Tuleeko Nelonen Media tuottamaan ja tarjoamaan jatkossa SM-liigan kaikki pelit sisältävää tuotetta?
a. Kyllä. Kaikki SM-liigapelit koko kauden alusta loppuun voi ensimmäistä kertaa nähdä vain yhden tuotteen tilaamalla! Kaikki pelit sisältävä tuote tulee myyntiin Nelonen Median Ruutu-palveluun. Kaikki pelit sisältävän tuotteen lanseeraaminen maksu-tv-operaattoreiden palveluvalikoimassa on kiinni operaattoreiden kanssa käytävistä neuvotteluista. Toteutuessaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv-palvelu on tarjolla vain Nelonen Paketin tilaajille."

No niin hyvältä näyttää...

Ainoa mikä tuossa pistää silmään on tuo loppu jossa todetaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv palvelu on tarjolla vain Nelonen paketin tilaajille. Tuleeko siis jonkinlainen tv-palvelukin jossa näkisi kaikki pelit? Eli mahdollisesti 7 kanavaa lähettää pelejä samaan aikaan. Voi olla että tulkitsen nyt väärin.

Tuli tehtyä se vuoden sopimus johon kuuluu Viasat sport kanavat ja Pro sellaiset. Sisällön muuttuessa tuon saisi siis purkaa? Pitää ilmeisesti kysyä DNA:lta jos liiga pelit siirtyvät siis ainoastaan näkyviksi Nelonen pakettiin.
 
Sonerallahan tuo 7 yhtä-aikaa pelejä lähettävää kanavaa palvelu oli kaapeli-talouteen Urhon kanssa, mutta jos saisi vastaavan nyt syksyllä nelosen kautta antenni-talouteen, niin menisi kyllä tilaukseen, vaikka hinta olisi vähän korkeampi. Nyt kun ei ole kaapelia, eikä nettijutut toimi, niin tv-antennin kautta jos saisi...
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ainoa mikä tuossa pistää silmään on tuo loppu jossa todetaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv palvelu on tarjolla vain Nelonen paketin tilaajille. Tuleeko siis jonkinlainen tv-palvelukin jossa näkisi kaikki pelit? Eli mahdollisesti 7 kanavaa lähettää pelejä samaan aikaan. Voi olla että tulkitsen nyt väärin.

Noin minäkin sen tulkitsen. Eli kyse on siitä, mitkä (kaapeli/iptv)-operaattorit haluavat palvelun jakeluunsa ottaa. Kaistan vähyyden vuoksi tämmöinen ei liene mahdollista terrestiaaliverkossa, mutta olishan tuo mukava lisä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
mark my words

Jos ja kun nelonen vetää Pro-kanavat pois Viasat paketeista, Viasat vetää NHL:n pois neloselta. Tai niin mä ainakin tekisin. Vittuiluun pitää vastata vittuilulla.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ainoa mikä tuossa pistää silmään on tuo loppu jossa todetaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv palvelu on tarjolla vain Nelonen paketin tilaajille. Tuleeko siis jonkinlainen tv-palvelukin jossa näkisi kaikki pelit? Eli mahdollisesti 7 kanavaa lähettää pelejä samaan aikaan. Voi olla että tulkitsen nyt väärin.

Voi olla näin mutta voi se tulkinta niinkin mennä että palvelu on netissä, ostaminen edelllyttää nelonen paketin tilausta. Antennissa ainakin voi kaistan kanssa tulla ongelmaa jos 7 kanavaa pungetaan sinne. Tosin jos laitetaan niin vähänkin sopuhintaisempi menee tilaukseen.

Tai no mulle on kyllä oikeastaan ihan sama tuleeko kanavat ilmassa vai netissä kunhan tulee.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tätyy vain toivoa, että Nelonen tajuaa hinnoitella tuon gamecenter palvelun oikein. 10-12€ yhden ottelun näkemisestä nettistreaminä on kohtuuton. Urhollahan tämä oli joskus aikoinaan hinnoiteltu oikein kun matsi streaminä oli 5/7€.

Gamecenterhän on luokkaa 16,95€/kk joten tuohon hintaahan tuo vielä kuulostaa järkevältä. Kun taas tietää suomalaisten ahneuden niin hinta on luokkaa 30-40€/kk. Silloin saavat pitää tuotteensa
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Meneepä koko paska vaihtoon itselläkin, jos Viasatin urheilupaketista poistuu NP-kanavat. Gamecenteriä ei ole tullut testattua, koska striimien tuijottelu ei juurikaan kiinnosta.

Nykyinen Viasatin paketti on ihan riittävä NHL:n seuraamiseeni, erityisesti viikonlopun uusintatarjonta on ihan loistava. Jos Nelonen vetää suomenkieliset pelit ja erityisesti jenkkifutiksen pois paketista, romahtaa samalla Viasatin urheilupaketin arvo ihan nollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös