Negatiivisuusketju

  • 760 871
  • 4 943

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tärkeä huomio. Vitun tärkeä. Kiitos tästä.

Sitä vähän ihmettelenkin, kun kirjoitat ettei tunnu poffeissa löytyvän mitään uutta, kun poffit eivät ole vielä edes alkaneet.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
2. Sija ja kotietu olisi ollut aivan helvetin tärkeä asia menestyksen kannalta, nyt se ei ole mahdollista.
Kyllähän tuo vielä mahdollista on, mutta erittäin epätodennäköistä kyllä. Kunhan ei viidenneksi tiputa niin farssi vältetty, samaa mieltä silti että sijalta 2. olisi playoffeihin huomattavasti parempi lähteä kuin sijalta 3,4 tai 5. Joukkueen tavoite muuten ennen kautta oli runkosarjassa kahden joukkoon, eli epätodennäköistä että Virtasen JYP tavoitteeseen pääsee. Tärkeämpi tavoite toki playoffien ja liigan mestaruus, se toki vielä täysin omissa käsissä.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Koska viimeksi on esitetty muuta kuin tätäihansamaa?
TPS ja Kalpa näyttivät hienosti miten JYPin kulmamyllyt ja syötöt keskustaan pelataan pois.
Odottaako joku että asia muuttuu playoffeihin.

Tämä Virtasen ajan JYP vituttaa vain päivä päivältä enemmän.
Jos organisaatio on kolmos, nelos ja vitossijoista ylpeä ja haluaa samaa, niin siitä vaan.
Maksava katsoja haluaa enemmän. En näe miten tämä porukka ottaisi sen tarvittavan askeleen irti nykyisestä ja ylöspäin.

Jos pelaajat ottavat pelin haltuun ja jättävät valmentajan kiiltokuvakäyttöön katsomoon, niin ehkä. Niin Tapolakin "valmensi" Tapparaa. En usko että tapahtuu.

Playoffeissa ei voi vetää kolmea ohipeliä viikkoon ja selitellä.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Kyllähän tämä on masentavaa, mutta en siltikään halua päästää ketutustunnetta nyt sen suurempaan rooliin. Ehkä tämä pitää mennä juuri näin. Kyykkäämisen kautta fokus pleijarisarjoihin. Jotain pitää kyllä keksiä taktiikkapuolella. "Kiekko päätyyn ja kulmiin pyörimään" -taktiikka ei ehkä ihan riitä loppuun saakka.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
KalPa ei ymmärtääkseni voi mennä enää JYPistä ohi, koska JYPillä enemmän 3p voittoja. Mutta tulikuuma HIFK voi kyllä hyvinkin puristaa vielä ohi, jos JYPin pööpöily jatkuu samanlaisena. Sekin on mahdollista että HIFK ohittaa vielä Tapparankin, joka on lähes yhtä kovassa vireessä JYPin kanssa. Sekä HIFKillä että Tapparalla on tosin 3 peliä, JYPillä 2. Jäljelläolevat pelit tällä nelikolla, joka pelaa sijoista 3-6:

Tappara:
Kärpät (k)
Jukurit (v)
HPK (k)

JYP:
Ässät (k)
KooKoo (v)

HIFK:
SaiPa (k)
TPS (v)
Ässät (v)

KalPa:
Lukko (k)
Kärpät (v)

JYP varmistaa vähintään nelostilan ja kotiedun kahdella voitolla, eli kaikki on klassisesti ns. omissa käsissä. Mutta kompurointi torstaina Ässiä vastaan ja yllättäen tuleekin paineita lauantain Kouvolan-peliin...
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Pitää sinne Kouvolaan mennä uuden Newton-paidan kanssa kuitenkin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Täytyy todeta erään kuuluisan limun juojan sanoin että "Nyt kävi näin". Joskus pelit ei vain mene niin kuin olisi paras sarjasijoituksen kannalta, sekin on osa tätä jääkiekkoa. Silloin kun voittoa eniten tarvitsisi niin se jää tulematta, JYP tarvitsi tämän viikon neljästä pelistä voittoja ja ei niitä tullut kuin tasan yksi.

Ainahan sitä haluaisi sen parhaan mahdollisen asetelman pudotuspeleihin mutta sekin on totta että vaikka sieltä tulisi vastaan Pittsburgh Penguins niin sekin olisi voitettava mikäli jatkoon halutaan. Ainoastaan aika tulee näyttämään millaista roolia nämä tälle viikolle sattuneet heikot otteet lopulta näyttelevät. Pudotuspelit ovat aina oma maailmansa ja voi tapahtua ihan mitä vain.

Tämä viesti tuli tänne negaketjuun koska kirjoitin tämän kuitenkin negatiivisessa mielessä, olisi voinut mennä paremminkin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Sitä vähän ihmettelenkin, kun kirjoitat ettei tunnu poffeissa löytyvän mitään uutta, kun poffit eivät ole vielä edes alkaneet.

...

Olikohan tämä nyt kovinkin tärkeä huomio sinusta edelleen? Selvennetään nyt sitten: aiemmissa pudotuspeleissä. Ole hyvä.

Jos oikein olisi halunnut, niin olisi sen ehkä voinut ymmärtää oikeinkin.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...

Olikohan tämä nyt kovinkin tärkeä huomio sinusta edelleen? Selvennetään nyt sitten: aiemmissa pudotuspeleissä. Ole hyvä.

Jos oikein olisi halunnut, niin olisi sen ehkä voinut ymmärtää oikeinkin.

Kyllä, pyydän anteeksi, kuulosti saivartelulta varmasti ja ymmärsin mitä tarkoitit, mutta itse ajattelen niin, että valmentajatkin voivat kehittyä siinä missä pelaajatkin. Itse en vielä ennakkoon mene ennustamaan mitä kikkoja Virtaselta löytyy jos löytyy, sen näkee sitten.

Oletan, että Virtanen ja muu organisaatio ovat aikaisemmista kerroista jotain jo oppineet ja nyt viimeistään joukkuekin on sitä tasoa että siitä ei pitäisi jäädä kiinni.

Edit. Ja mielestäni oli oleellinen huomio, koska ennen oli ennen ja nyt on nyt.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Vahva oletus. Tapahtumat kentällä tosin eivät tue oletusta vanhasta oppimisesta.
Päinvastoin...nyt näyttää siltä että veltsun on entistä vaikeampi myydä pelitapaansa varsinkin kokeneille pelaajille 60min joka peliin.

Eikö kukaan muu aisti sitä, että joukkue haluaisi pelata ilman kaulapantaa ja hihnaa?
Nyt mennään narussa hiukan haluttomasti ja se näkyy tilanteisiin liukumisena, seisoskeluna jne.
Kuinka monta kertaa tällä viikolla joku luisteli meidän liukuvan pakin ohi?
Kuinka monta kertaa tällä viikolla syötön vastaanottanut pelaaja seisoi paikallaan?

Jos ei ihmeitä tapahdu, niin ekalla kierroksella tulee noutaja.
Ei ilme muutu pysyvästi sormia napsauttamalla.

Virtanen vetää jo henkeä selitykseen miksi pudottiin. Se menee seuraavasti:
"Kun sarja lähtee menemään huonosti, niin pirun hankala sitä on saada siinä kesken sarjan käännettyä." Lisäjargonia maalin peleistä ja sopimus taskussa takkaa lämmittämään kotio.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Joku kyseli miksi maksan kausikortista sen 1300€ ja lähden kesken pelin kävelemään 0-2 tilanteessa? Tällä perusteella olen huono kannattaja, väärin kannatettu jne.

Avataan nyt vähän, vaikkei varmaan kysyjääkään kiinnosta. Halusi vain päteä parempana kannattajana hetken.

Olen jaksanut tätä kannattamista melkolailla ehdoitta tappiin saakka vuodesta 1991 aktiivisesti.
En minä enää jaksa kännissä möyhötä seisomakatsomossa välittämättä siitä onko peli 1-0, 3-0, 0-2 vai 0-7. Se on ihan aivotonta toimintaa nykysilmin katsottuna. Joukkue saa tehdä ihan mitä vain ja se aina hyvä ja laulu raikaa. Oli se hurmoshenkisyys joskus kivaakin.

Minusta on tullut se tylsä parhaalla paikalla istuva setämies, joka alkaa vaatia vastinetta rahoilleen.

Olen havainnut tässä parin viimeisen kauden aikana, että näkee koska ei enää kannata kuluttaa persettään penkissä. Kotimatka on pari tuntia, eli peliin ja takaisin istutaan reilu neljä tuntia autossa. Siihen päälle tappiopelin jälkeisen veltsun vakioselitykset auton radiosta parkkipaikkajonossa eivät enää maistu. Joskus menee 20min että pääsee parkkipaikalta rautpohjankadulle.

Nytkin olin jo Jämsässä kun ottelu päättyi ja kuuntelin lopun radiosta.
Jos paikan päällä istuva on kovempi kannattaja kuin radiota kuunteleva, niin ollaan sitten.

Olen kyllästynyt nykyJYPiin. En osaa enää odottaa mestaruutta tällä valmennuksella.
Jätän todennäköisesti ensi kauden kausarin väliin ihan puhtaasti siksi, että veltsulla on jatkopahvi. Tämä kausikin meni vähän vastahakoisesti, mutta Immonen sai vielä ostamaan.
Ajattelin, että jos taas pelataan mestaruudesta, niin silloin en halua olla radion varassa.

Kuluja per kausi tulee kausarin lisäksi bensoista, hotelleista ja oheistuotteiden ostamisesta, sapuskoista jne noin 5000€/kausi. Näin olen laskenut.

Tällä sijoituksella päätän koska vapaa-aikani murhaaminen kentällä saa riittää paikan päällä nautittuna ja siirryn radion kuuntelijaksi. Ja päätän ihan itse. Kannattaminen on siirtynyt minulla enemmän paikan päällä 100% olemisesta taloudelliseen puoleen. Ostetaan niitä fanituotteita ja se kallis kausari. Rahalla osakeyhtiöt pyörii. Nytkin meni huiviin ja Newtonin paitaan, safkaan ja limppariin 118€ tepsipelissä...

Saa tulla juttelemaan kun törmäillään.

Tero Huikko
Tampere
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joku kyseli miksi maksan kausikortista sen 1300€ ja lähden kesken pelin kävelemään 0-2 tilanteessa? Tällä perusteella olen huono kannattaja, väärin kannatettu jne.

Avataan nyt vähän, vaikkei varmaan kysyjääkään kiinnosta. Halusi vain päteä parempana kannattajana hetken.

Olen jaksanut tätä kannattamista melkolailla ehdoitta tappiin saakka vuodesta 1991 aktiivisesti.
En minä enää jaksa kännissä möyhötä seisomakatsomossa välittämättä siitä onko peli 1-0, 3-0, 0-2 vai 0-7. Se on ihan aivotonta toimintaa nykysilmin katsottuna. Joukkue saa tehdä ihan mitä vain ja se aina hyvä ja laulu raikaa. Oli se hurmoshenkisyys joskus kivaakin.

Minusta on tullut se tylsä parhaalla paikalla istuva setämies, joka alkaa vaatia vastinetta rahoilleen.

Olen havainnut tässä parin viimeisen kauden aikana, että näkee koska ei enää kannata kuluttaa persettään penkissä. Kotimatka on pari tuntia, eli peliin ja takaisin istutaan reilu neljä tuntia autossa. Siihen päälle tappiopelin jälkeisen veltsun vakioselitykset auton radiosta parkkipaikkajonossa eivät enää maistu. Joskus menee 20min että pääsee parkkipaikalta rautpohjankadulle.

Nytkin olin jo Jämsässä kun ottelu päättyi ja kuuntelin lopun radiosta.
Jos paikan päällä istuva on kovempi kannattaja kuin radiota kuunteleva, niin ollaan sitten.

Olen kyllästynyt nykyJYPiin. En osaa enää odottaa mestaruutta tällä valmennuksella.
Jätän todennäköisesti ensi kauden kausarin väliin ihan puhtaasti siksi, että veltsulla on jatkopahvi. Tämä kausikin meni vähän vastahakoisesti, mutta Immonen sai vielä ostamaan.
Ajattelin, että jos taas pelataan mestaruudesta, niin silloin en halua olla radion varassa.

Kuluja per kausi tulee kausarin lisäksi bensoista, hotelleista ja oheistuotteiden ostamisesta, sapuskoista jne noin 5000€/kausi. Näin olen laskenut.

Tällä sijoituksella päätän koska vapaa-aikani murhaaminen kentällä saa riittää paikan päällä nautittuna ja siirryn radion kuuntelijaksi. Ja päätän ihan itse. Kannattaminen on siirtynyt minulla enemmän paikan päällä 100% olemisesta taloudelliseen puoleen. Ostetaan niitä fanituotteita ja se kallis kausari. Rahalla osakeyhtiöt pyörii. Nytkin meni huiviin ja Newtonin paitaan, safkaan ja limppariin 118€ tepsipelissä...

Saa tulla juttelemaan kun törmäillään.

Tero Huikko
Tampere

Hyvät perustelut!

Itse olen myös kiinnittänyt huomiota tuohon pakkien liu'utteluun. Iso ero entiseen. Joku selittämätön terävyyden puute vaivaa tällä hetkellä. Ennen olympiataukoa oli kylläkin eri tilanne.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku kyseli miksi maksan kausikortista sen 1300€ ja lähden kesken pelin kävelemään 0-2 tilanteessa? Tällä perusteella olen huono kannattaja, väärin kannatettu jne.
Kaikin puolin tyylikäs viesti, nyt odotellaan sitten kummituksen kuittausta...

Yksi juttu jäi mainitsematta, mutta lienee teikäläiselläkin mielessä. Eli se, että joukkueen on ansaittava kannustus.

Minulle ei ainakaan riitä, että parikymmentä ukkoa vetävät varusteet ja yhteneväisen pelipaidan niskaan, sellaisia joukkueita löytyy aina vitosdivarista asti. Joukkueen tulisi tehdä jotain, että sitä viitsisi kannattaa, eli antaa sille aikaa ja eurojansa. Ja se, että on joskus käynyt peleissä, ei todellakaan tarkoita mitään velvollisuutta tehdä sitä aina vaan uudelleen. Jos jotain sellaista tapahtuu, että aiemmin aktiivisesti fanittaneen innostus alkaa lopahtaa, silloin kannattaisi syyttelyn sijasta pohtia, että voisiko seura itse tehdä asioita jollakin tapaa toisin, ellei jopa paremmin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku kyseli miksi maksan kausikortista sen 1300€ ja lähden kesken pelin kävelemään 0-2 tilanteessa? Tällä perusteella olen huono kannattaja, väärin kannatettu jne.

Avataan nyt vähän, vaikkei varmaan kysyjääkään kiinnosta. Halusi vain päteä parempana kannattajana hetken.

Olen jaksanut tätä kannattamista melkolailla ehdoitta tappiin saakka vuodesta 1991 aktiivisesti.
En minä enää jaksa kännissä möyhötä seisomakatsomossa välittämättä siitä onko peli 1-0, 3-0, 0-2 vai 0-7. Se on ihan aivotonta toimintaa nykysilmin katsottuna. Joukkue saa tehdä ihan mitä vain ja se aina hyvä ja laulu raikaa. Oli se hurmoshenkisyys joskus kivaakin.

Minusta on tullut se tylsä parhaalla paikalla istuva setämies, joka alkaa vaatia vastinetta rahoilleen.

Olen havainnut tässä parin viimeisen kauden aikana, että näkee koska ei enää kannata kuluttaa persettään penkissä. Kotimatka on pari tuntia, eli peliin ja takaisin istutaan reilu neljä tuntia autossa. Siihen päälle tappiopelin jälkeisen veltsun vakioselitykset auton radiosta parkkipaikkajonossa eivät enää maistu. Joskus menee 20min että pääsee parkkipaikalta rautpohjankadulle.

Nytkin olin jo Jämsässä kun ottelu päättyi ja kuuntelin lopun radiosta.
Jos paikan päällä istuva on kovempi kannattaja kuin radiota kuunteleva, niin ollaan sitten.

Olen kyllästynyt nykyJYPiin. En osaa enää odottaa mestaruutta tällä valmennuksella.
Jätän todennäköisesti ensi kauden kausarin väliin ihan puhtaasti siksi, että veltsulla on jatkopahvi. Tämä kausikin meni vähän vastahakoisesti, mutta Immonen sai vielä ostamaan.
Ajattelin, että jos taas pelataan mestaruudesta, niin silloin en halua olla radion varassa.

Kuluja per kausi tulee kausarin lisäksi bensoista, hotelleista ja oheistuotteiden ostamisesta, sapuskoista jne noin 5000€/kausi. Näin olen laskenut.

Tällä sijoituksella päätän koska vapaa-aikani murhaaminen kentällä saa riittää paikan päällä nautittuna ja siirryn radion kuuntelijaksi. Ja päätän ihan itse. Kannattaminen on siirtynyt minulla enemmän paikan päällä 100% olemisesta taloudelliseen puoleen. Ostetaan niitä fanituotteita ja se kallis kausari. Rahalla osakeyhtiöt pyörii. Nytkin meni huiviin ja Newtonin paitaan, safkaan ja limppariin 118€ tepsipelissä...

Saa tulla juttelemaan kun törmäillään.

Tero Huikko
Tampere
Edelleen tästä jää todella outo fiilis, jopa aiempaa enemmän. Ihan kuin olisit yhtäkkiä päättänyt, että nyt itkupotkujen kera lähden pelistä ja haukun koko organisaation suohon. Tässä ei todellakaan tule sellainen olo, että olisit jo pitkään hiljalleen "valunut" nykyiseen mielentilaan.

Tuossakin ottelussa JYP pääsi alun vaikeuksien jälkeen peliin mukaan ja ei ollut kaukana, että olisi päästy vähintäänkin jatkoajalle. Havaintosi siitä milloin kannattaa tai ei kannata jäädä hallille eivät tunnu kovin hyvin perustelluilta. Ymmärrän, että jos kaksi erää on pelattu aivan järjettömän huonosti ja hyväkään erä ei enää voittoa voi tuoda, niin silloin lähdetään pois. En todellakaan ymmärrä, että saavutaan otteluun parin tunnin ajomatkan takaa ja lähdetään ensimmäisen erän aikana pois, kun joukkue on kahden maalin takaa-ajoasemassa. Suorastaan aivan järjettömältä kuulostava ajatus.

Ja koko tämä viestisi vain vahvistaa sitä mielikuvaa, että ei tässä ole mitään järkeä. Taitaa taustalla olla nyt jotain ihan muuta.

En todellakaan mielelläni puhu väärin kannattamisesta, koska yleisesti olen sitä mieltä, että jokainen taaplaa tyylillään. En kuitenkaan millään pysty käsittämään sitä, että tässä kyseisessä ottelussa kauempaa paikalle matkannut katsoja lähtee 0-2 -tilanteessa ulos hallista ensimmäisen erän aikana. Siitä jää vain ja ainoastaan mieleen lapsellinen itkupotkuraivari, jonka syystä minulla ei ole hajuakaan.

Toisaalta se fakta, että jätit edelliseen viestiini pääosin vastaamatta kertoo nähdäkseni omaa kieltään siitä, että et oikeastaan tiedä itsekään mistä nykyinen suhtautumisesi JYPiin johtuu. Voi olla, että tekisi ihan hyvää unohtaa JYPin touhut kokonaisuudessaan joksikin aikaa, sekä pohtia sillä välin, että mistä tässä nyt oikeasti on kyse. En sano sitä, etteikö nyky-JYPin "touhut" tai Veltsu voisi olla syynä, mutta jotenkin tuntuu, että tässä on syytä mennä syvemmälle.

Mutta jokainen todellakin saa kannattaa omalla tyylillään, vaikka minä en sitä kykenesikään ymmärtämään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikin puolin tyylikäs viesti, nyt odotellaan sitten kummituksen kuittausta...

Yksi juttu jäi mainitsematta, mutta lienee teikäläiselläkin mielessä. Eli se, että joukkueen on ansaittava kannustus.

Minulle ei ainakaan riitä, että parikymmentä ukkoa vetävät varusteet ja yhteneväisen pelipaidan niskaan, sellaisia joukkueita löytyy aina vitosdivarista asti. Joukkueen tulisi tehdä jotain, että sitä viitsisi kannattaa, eli antaa sille aikaa ja eurojansa. Ja se, että on joskus käynyt peleissä, ei todellakaan tarkoita mitään velvollisuutta tehdä sitä aina vaan uudelleen. Jos jotain sellaista tapahtuu, että aiemmin aktiivisesti fanittaneen innostus alkaa lopahtaa, silloin kannattaisi syyttelyn sijasta pohtia, että voisiko seura itse tehdä asioita jollakin tapaa toisin, ellei jopa paremmin.
Tässä on myös syytä jäädä pohtimaan, että milloin joukkue ansaitsee kannustuksen - ja milloin taas ei? Nyt on vaikea viikko takana, mutta tarkoittaako vaikea viikko automaattisesti sitä, että joukkue ei ansaitse kannustusta? Mielestäni ei todellakaan. SaiPa -ottelu oli sellainen mahalasku, että sen osalta joukkue ei mielestäni ansaitse mitään, mutta muutoin on vaikeaa nähdä, että tämän viikon otteluissa olisi ollut kyse siitä, että joukkue ei olisi yrittänyt parastaan ja halunnut voittaa.

Nykypäivänä turhan usein kannattajille nousee tappion hetkellä sellaisia ajatuksia, että joukkue olisi nyt itse omalla välinpitämättömyydellään aiheuttanut tappion. Tai vaihtoehtoisesti rangaistaan koko joukkuetta siitä, että päävalmentaja on epäonnistunut jollain tasolla. Kohtalaisen harvoin on kyse siitä, että koko joukkue pelaajia ja valmentajia myöten pelaisi ottelussa takki auki ja tappio tulisi sitä kautta. Kun JYPin tasoinen joukkue häviää, niin hyvin usein kyse on henkisen puolen asioista. Jos koko joukkuetta vaivaa negatiivinen ilmapiiri, niin valmentajistolla on iso vastuu, mutta huono lataus voi lähteä myös huonosta pelin alusta tai muista asioista. Monesti muutama tai jopa yksi pelaaja voi aiheuttaa joukkueelle tappion omalla huolimattomuudellaan ja takki auki -pelaamisellaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että joukkue ei kokonaisuutena ansaitsisi kannattajien tukea.

Kannattaa siis ihan oikeasti katsoa ja tunnustella tarkkaan joukkueen toimintaa, ennen kuin tulee siihen johtopäätökseen, että tämä joukkue ei ansaitse minun tukeani tällä hetkellä. Suomessa on liian usein tapana hylätä joukkue vaikeuksien hetkillä, kun se nimenomaan tarvitsisi eniten tukea juuri silloin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vaikea viikko tai pari ei haittaisi jos joukkue näyttää antavan kaikkensa kentällä, tämän viikon peleistä välittyi väliinpitämättömyys ja hiihtely meininki ja tuo on minusta ainakin oksettavaa katsojia kohtaan.

Se että viimeinen 10min pelataan kotona hyvin, ei kyllä lämmitä ainakaan meikäläistä yhtään, totta että tuon kympin ansiosta jatkoaika ja ainakin piste oli lähellä, mutta sitä ennekun pelataan 50min kananmunat kainalossa....

KalPa ottelussa peli oli jo parempaa ja toinen ja kolmas erä oli ihan hyviä, mitä nyt sitten se hävittiin pariin virheeseen, mutta tuo oli jo siedrttävämmän oloista kiekkoa. Ensimmäinen 20min oltiin kyllä pihalla tuolloinkin.

Tämän viikon peleistä välittyi vahva pellailun kuva, kun pitäisi oikeasti pelata ja laittaa 100% likoon pellailun sijaan.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Tässä on myös syytä jäädä pohtimaan, että milloin joukkue ansaitsee kannustuksen - ja milloin taas ei? Nyt on vaikea viikko takana, mutta tarkoittaako vaikea viikko automaattisesti sitä, että joukkue ei ansaitse kannustusta? Mielestäni ei todellakaan. SaiPa -ottelu oli sellainen mahalasku, että sen osalta joukkue ei mielestäni ansaitse mitään, mutta muutoin on vaikeaa nähdä, että tämän viikon otteluissa olisi ollut kyse siitä, että joukkue ei olisi yrittänyt parastaan ja halunnut voittaa.

Nykypäivänä turhan usein kannattajille nousee tappion hetkellä sellaisia ajatuksia, että joukkue olisi nyt itse omalla välinpitämättömyydellään aiheuttanut tappion. Tai vaihtoehtoisesti rangaistaan koko joukkuetta siitä, että päävalmentaja on epäonnistunut jollain tasolla. Kohtalaisen harvoin on kyse siitä, että koko joukkue pelaajia ja valmentajia myöten pelaisi ottelussa takki auki ja tappio tulisi sitä kautta. Kun JYPin tasoinen joukkue häviää, niin hyvin usein kyse on henkisen puolen asioista. Jos koko joukkuetta vaivaa negatiivinen ilmapiiri, niin valmentajistolla on iso vastuu, mutta huono lataus voi lähteä myös huonosta pelin alusta tai muista asioista. Monesti muutama tai jopa yksi pelaaja voi aiheuttaa joukkueelle tappion omalla huolimattomuudellaan ja takki auki -pelaamisellaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että joukkue ei kokonaisuutena ansaitsisi kannattajien tukea.

Kannattaa siis ihan oikeasti katsoa ja tunnustella tarkkaan joukkueen toimintaa, ennen kuin tulee siihen johtopäätökseen, että tämä joukkue ei ansaitse minun tukeani tällä hetkellä. Suomessa on liian usein tapana hylätä joukkue vaikeuksien hetkillä, kun se nimenomaan tarvitsisi eniten tukea juuri silloin.

Tässä asiassa olen aivan samoilla linjoilla, joukkue tarvitsee meitä juuri NYT! Tämä on se hetki kun jokaisen hurrikaanisydämmen pitää seistä selkä suorana joukkueen tukena. Minulle ainakin huokuu joukkueesta sellainen nälkäinen asenne että kunhan päästään pudotuspeleihin niin...

On monesti ennenkin joukkueita lähtenyt puolivälieriin ennakkoon epäedullisista asemista. On sieltä tultu ihan säälipleijareiden kauttakin mukaan ja ihan hyvin on pärjätty. Sitä vain että harvoin tässä vaiheessa kautta päästään valitsemaan mikä tulee olemaan sijoitus runkosarjassa ja miten väsynyt joukkue on. Kaikki pelit ovat aivan huipputasoisia joukkueita vastaan jotka taistelevat täysillä, ei JYP voi aina voittaa ja se johtuu ihan siitä että ihmisiä ne pelaajat ja valmentajatkin ovat.

JYP taistelee varmasti kynsin hampain pudotuspeleissä ja toivottavasti mylvivä hornankattila tukenaan.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
En asu täällä, enkä oikein muista mihin joku olisi vastausta toivonut.
Koetin valaista miten ajattelen ja toimin.

Taisin lähteä samalla kun Budish teki 0-3.
Koosteessa voi nähdä minut kävelemässä Bauerin mainoksen kohdalla maalin takana samaan aikaan kun 0-3 syntyy.
Kolmanteen erään päätin, että jos kavennus tulee ekaan vitoseen, niin jään.
Ei tullut vitosen jälkeen eka pelikatko ja nousin penkistä.

Tuota muuta siellä taustalla mietin.
Vapaa-aikaansa arvostaa enemmän vuosi vuodelta, samoin sitä monelta pääsee nukkumaan. On siellä varmaan muutakin, kuten kriittisemmäksi muuttuminen tuotetta kohtaan ja varsinkin henkilökohtainen antimarkopatia.

Minusta jää monelle outo fiilis ihan päivittäin. En välitä.
Pääasia on että kannatusta ja keskustelua on, sitä kriittistäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikea viikko tai pari ei haittaisi jos joukkue näyttää antavan kaikkensa kentällä, tämän viikon peleistä välittyi väliinpitämättömyys ja hiihtely meininki ja tuo on minusta ainakin oksettavaa katsojia kohtaan.

Se että viimeinen 10min pelataan kotona hyvin, ei kyllä lämmitä ainakaan meikäläistä yhtään, totta että tuon kympin ansiosta jatkoaika ja ainakin piste oli lähellä, mutta sitä ennekun pelataan 50min kananmunat kainalossa....

KalPa ottelussa peli oli jo parempaa ja toinen ja kolmas erä oli ihan hyviä, mitä nyt sitten se hävittiin pariin virheeseen, mutta tuo oli jo siedrttävämmän oloista kiekkoa. Ensimmäinen 20min oltiin kyllä pihalla tuolloinkin.

Tämän viikon peleistä välittyi vahva pellailun kuva, kun pitäisi oikeasti pelata ja laittaa 100% likoon pellailun sijaan.

Mitähän pelejä sä olet katsonut? KalPa pelissä pelattiin hyvin? Se peli oli kyllä paljon huonompi kuin TPS peli. Varsinkin uusi kakkoskenttä oli aika onneton, koska uusi kaveri oli niin pihalla.

JYP kyllä pelasin TPS vastaan koko 60 minuuttia. Olkinuora nyt vaan sattui imemään kaksi maalia.

Ei JYP tällä viikolla näyttänyt semmoista peliä millä se mestaruuden voittaisi, mutta ei kyllä esittänyt KalPa tai tepsikään.

Ja tämmöiset ottelut ja hetket on just niitä kun joukkue tarvitsee fanejaan eniten.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Osaan ainakin kohdistaa odotukset erilaiseksi jos peli on kotona vs vieraissa. KalPa peli oli ekaa erää lukuunottamatta oikeinkin mallikasta vieraskiekkoa joka lopulta omiin virheisiin sössittiin, kolme pistettä oli täysin omissa käsissä.

Olkinuora joo antoi alkusävelet TPS peliin ja periaattessa hävisi yksin tuon pelin omalla toiminnallaan, mutta ei JYP kyllä pelannut hyvää kiekkoa kuin vasta lopussa. Setänen myös pomputti ja ei TPS ollut mitenkään erityisen hyvä, sitä suuremmalla syyllä JYPin esitys oli pettymys.

Huudan/laulan/kannustan joka ottelussa ääneni käheäksi jonka käyn katsomassa. Tuen siis joukkuetta ottelun aikana mielestäni aivan tarpeaksi. Ottelu kun on ohi voin täällä esim purkaa tunteita ja kritisoida JYPin peliä jos siihen on aihetta tai vastavuoroisesti kehua.

Nyt JYPin pelit olleet sitä luokkaa että kritiikkiä tulee ja syystä, tuen silti joukkuetta silloin kun he pelaavat ja olen katsomossa. En edelleenkään ymmärrä, miten täällä jatkoajassa on näin paljon henkilöitä joiden mielestä joukkueen kritisoiminen on väärin ja jos sitä tekee ei tue joukkuetta tai ole oikea kannattaja. Ihme kummittelua
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt JYPin pelit olleet sitä luokkaa että kritiikkiä tulee ja syystä, tuen silti joukkuetta silloin kun he pelaavat ja olen katsomossa. En edelleenkään ymmärrä, miten täällä jatkoajassa on näin paljon henkilöitä joiden mielestä joukkueen kritisoiminen on väärin ja jos sitä tekee ei tue joukkuetta tai ole oikea kannattaja. Ihme kummittelua
Kritisoiminen ei ole väärin ja mielestäni sokea kannattaminen ei ole kenenkään etu, eli kritiikkiä tuleekin antaa, jos oikeasti välittää.

Itse kuitenkin vierastan täällä jatkoajassa vallitsevaa ylianalysointia ja turhan pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Yksi ottelu menee huonosti jollain osa-alueella, niin yhtäkkiä koko organisaatio on täyttä paskaa ja mistään ei tule mitään. Yksi pelaaja töhöilee joukkueelle tappion, niin yhtäkkiä koko joukkue pelasi koko ottelun päin helvettiä. Joukkue saa otteluun huonon alun ja yrittää taistella loppuun asti, mutta ei onnistu kääntämään hommaa, niin siellä onkin pelattu takki auki koko ottelu.

Ylipäätään otteluiden lopputuloksesta päätellään yleensä asioita, jotka eivät kuvasta ottelutapahtumia tai oikeaa tilannetta juurikaan. Maalin tappiolla ja maalin voitolla voi lopulta olla hiuksen hieno ero ottelun sisällä, ja lopputuloksen voi todellakin yksittäisissä otteluissa ratkaista huono tuuri tai yhden pelaajan hölmöily. Täällä kuitenkin ylianalysoidaan maalin tappion jälkeen, että kaikki meni päin helvettiä ja joukkue on hirveässä suossa - tai sitten maalin voiton jälkeen ollaan liigan parhaita ja meitä ei pysäytä mikään.

Toki tunteella kannattajat mukana elävät, joten ei se ole niin outoa, että tunnepuuskissa ylianalysoidaan ja liioitellaan, mutta täällä sama tuntuu jatkuvan, vaikka otteluista olisi kulunut jo muutama päivä. Tekisi yhdelle jos toisellekin palstaveljelle ihan hyvää pysähtyä välillä ajattelemaan, että mitä näiden otteluiden sisällä oikeasti tapahtui ja voisiko olla mahdollista, että tuli tunnepuuskassa analysoitua hieman pieleen.

Hyvin harvoin tämän tason ammattilaisjoukkue häviää ainakaan useampaa ottelua lyhyen ajan sisään sen vuoksi, että valtaosa joukkueesta pelaisi huonolla asenteella tai hiihtelisi takki auki menemään. Paljon useammin kyse on siitä, että niitä henkisiä takalukkoja iskee päälle ja rentous katoaa tekemisestä, vaikka pelaajat kuinka yrittäisivät parastaan. Jokainen pelaaja ja valmentaja on kuitenkin ihminen, joten he voivat epäonnistua pahoin, vaikka yrittäisivätkin parhaansa.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kritisoiminen ei ole väärin ja mielestäni sokea kannattaminen ei ole kenenkään etu, eli kritiikkiä tuleekin antaa, jos oikeasti välittää.

Itse kuitenkin vierastan täällä jatkoajassa vallitsevaa ylianalysointia ja turhan pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Yksi ottelu menee huonosti jollain osa-alueella, niin yhtäkkiä koko organisaatio on täyttä paskaa ja mistään ei tule mitään. Yksi pelaaja töhöilee joukkueelle tappion, niin yhtäkkiä koko joukkue pelasi koko ottelun päin helvettiä. Joukkue saa otteluun huonon alun ja yrittää taistella loppuun asti, mutta ei onnistu kääntämään hommaa, niin siellä onkin pelattu takki auki koko ottelu.

Ylipäätään otteluiden lopputuloksesta päätellään yleensä asioita, jotka eivät kuvasta ottelutapahtumia tai oikeaa tilannetta juurikaan. Maalin tappiolla ja maalin voitolla voi lopulta olla hiuksen hieno ero ottelun sisällä, ja lopputuloksen voi todellakin yksittäisissä otteluissa ratkaista huono tuuri tai yhden pelaajan hölmöily. Täällä kuitenkin ylianalysoidaan maalin tappion jälkeen, että kaikki meni päin helvettiä ja joukkue on hirveässä suossa - tai sitten maalin voiton jälkeen ollaan liigan parhaita ja meitä ei pysäytä mikään.

Toki tunteella kannattajat mukana elävät, joten ei se ole niin outoa, että tunnepuuskissa ylianalysoidaan ja liioitellaan, mutta täällä sama tuntuu jatkuvan, vaikka otteluista olisi kulunut jo muutama päivä. Tekisi yhdelle jos toisellekin palstaveljelle ihan hyvää pysähtyä välillä ajattelemaan, että mitä näiden otteluiden sisällä oikeasti tapahtui ja voisiko olla mahdollista, että tuli tunnepuuskassa analysoitua hieman pieleen.

Hyvin harvoin tämän tason ammattilaisjoukkue häviää ainakaan useampaa ottelua lyhyen ajan sisään sen vuoksi, että valtasosa joukkueesta pelaisi huonolla asenteella tai hiihtelisi takki auki menemään. Paljon useammin kyse on siitä, että niitä henkisiä takalukkoja iskee päälle ja rentous katoaa tekemisestä, vaikka pelaajat kuinka yrittäisivät parastaan. Jokainen pelaaja ja valmentaja on kuitenkin ihminen, joten he voivat epäonnistua pahoin, vaikka yrittäisivätkin parhaansa.
Asiaa Nelfor! Arvostan kykyäsi pitää pää kylmänä. Myönnän, että itsellä välillä lyö yli ja tulee naulattua kommenteja turhankin ärhäkästi yksittäisten pelien perusteella.

Iso kuva näyttää edelleen mielestäni hyvältä ja hienon CHL-kannun lisäksi voidaan jahdata liigassakin menestystä ihan tosissamme.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Siis olen samaa mieltä, että täällä monesti ylireagoidaan suuntaan tai toiseen. Itse kuitenkin olen yhä vahvasti sitä mieltä ettei tuo TPS peli ollut JYPiltä hyvä. Näin pelin niin livenä paikanpäällä, kuin jälkikäteen tvstä.

Iso kuva näyttää hyvältä siitäkin samaa mieltä, mutta kyllä tuo viime viikko ainakin itselle muutamia kyssäreitä JYPistä taas nosti.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko kai sitä on arvostaa että jotkut näkevät viime viikossakin noin paljon positiivista, tai eivät ainakaan käännä sitä negan puolelle. Omaan silmään TPS-pelissä JYP pelasi ajoittain hyvin ja viimeisen kympin erinomaisesti. Kokonaisuutena katsottuna ottelu ja Jypin esitys oli kuitenkin vaisu, eikä tuosta missään nimessä jäänyt positiivisen fiiliksen häivähdystäkään. Ensimmäinen erä tasainen, toisessa erässä TPS kontrolloi mielestäni selvähkösti pelin kulkua, ja päätöserä sitten puolestaan Jypin. Sanomattakin selvää, että Olkinuoran TPS-pelin kaltaisiin suorituksiin ei ole maalivahdeilla pudotuspeleissä varaa.

Se on ainakin selvää että männä viikolla töpeksittiin lopullisesti se runkosarjan toinen sija, joka oli muuten joukkueen / seurajohdon omakin tavoite. Nyt puolivälierissä vastaan asettuu HIFK tai KalPa, ja mahdollisissa välierissä ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä taaskaan ole kotietua.

Kaikkihan tässä mahdollista on, ja toivotaan että joukkue on 110% valmis kun ne tärkeimmät pelit alkaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis olen samaa mieltä, että täällä monesti ylireagoidaan suuntaan tai toiseen. Itse kuitenkin olen yhä vahvasti sitä mieltä ettei tuo TPS peli ollut JYPiltä hyvä. Näin pelin niin livenä paikanpäällä, kuin jälkikäteen tvstä.

Iso kuva näyttää hyvältä siitäkin samaa mieltä, mutta kyllä tuo viime viikko ainakin itselle muutamia kyssäreitä JYPistä taas nosti.

Tuon TPS pelin olen nähnyt aika pitkälti samoin. Minusta siinä oli hyvää vain kolmas erä, ainakin osa kolmannesta erästä. Tätä kyllä tukee myös pelaajien omat kommentit ja mitä Radio Cityn asiantuntijoita tuli kuunneltua myös. Totta kai vastus oli kova ja kokenut, mutta JYP ei laittanut silloin parasta pöytään. Juuri tuossa pelissä sitä odotti ja siten myös pettymys ainakin itselle oli suurempi.

Nähtäväksi jää millaista hintaa JYP CHL-mestaruudesta maksaa. Kova settihän se oli fyysisesti, mutta itseäni kiinnostaa myös millainen henkinen vaikutus sillä on pelaajiin, voittaa mestaruus kesken toisen sarjan, joka myös on lähestymässä kliimaksiaan. Onhan tässä onneksi vielä aikaa saada palaset kohdalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös