Naiset vastaan miehet

  • 14 353
  • 119

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lukkolady vois kyllä rauhottua, ennenkuin nolaa itsensä kokonaan.

Jos joku katsoo mun takapuoltani tai ryntäitä, niin siinähän katsoo. Takapuoli on treenattu ja luontoäiti on lahjoittanut hyvät rinnat, joten mulla ei ole mitään syytä hävetä kroppaani tai ärsyyntyä huomiosta. En ole kuitenkaan koskaan kokenut, että olisin miehille pelkkä tissit ja perä, koska minua on aina kohdeltu mukavasti ja huomaavaisesti. Känniset ördät ovat asia erikseen, mutta heille voi kyllä osoittaa paikkansa.

Ehkä metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän ole yksi trolli vain koko Lukkolady. Onnea valitsemallasi tiellä, motiiveistä en tiedä, mutta onhan tuo aika hassua oikeastaan. Paha sanoa, mitä pitäisi ottaa tosissaan, vai pitäisikö mitään...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
duud kirjoitti:
Tuossa olet aivan oikeassa. Sossuntädit ovat äidin puolella viimeiseen asti noissa huoltajuus asioissa. Itse sen rähäkän läpikäyneenä tosiaankin tiedän täti-mafian mahtavuuden ja miesten jyräämisen yhteiskunnassamme. Onneksi senkin voi järjellä ja sinnikyydellä voittaa...

Mielenkiintoista olisi myös tietää miksi siellä sossussa on lähinnä tätejä?
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse haluaisin tuoda tällaisen asian tähän keskusteluun esille, joka on mietityttänyt jo pitkään. Minkä **lvetin takia Suomessa on poliisikoulun pääsykokeessa eri vaatimukset miehille ja naisille?! Nyt kun tätä tasa-arvoa hehkutetaan, niin eikö olisi reilua, että kaikki ihmiset ikään tai sukupuoleen katsomatta joutuisivat suorittamaan samat testit? Kyse on kuitenkin ammatista, jonka tarkoitus on palvella ja SUOJELLA. Kumpi siinä sitten on parempi, nainen jolta ei vaadita lähimainkaan samanlaisia fyysisiä ominaisuuksia testeissä, vai mies? Kumman suojeluksessa tuntisitte olonne turvallisemmaksi? Onko muuten montaakaan kertaa tullut vastaan poliisipartiota, joka koostuisi kahdesta naisesta?

Tarkoitus ei ole vetää mitään sovinistista itkuvirttä. Mielestäni vain kaikille pitäisi tuollaisessa ammatissa olla samat vaatimukset. Eiköhän Suomesta löydy naisia, jotka pystyvät noihin poliisikoulun miehille asettamiinkin vaatimuksiin vastaamaan, tosin heitä on varmasti suhteellisen harvassa.

Kaikki kiintiöt ovat mielestäni pahasta. Jokaiseen virkaan pitäisi aina valita paras mahdollinen hakija.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Cannibal kirjoitti:
Kyse on kuitenkin ammatista, jonka tarkoitus on palvella ja SUOJELLA. Kumpi siinä sitten on parempi, nainen jolta ei vaadita lähimainkaan samanlaisia fyysisiä ominaisuuksia testeissä, vai mies? Kumman suojeluksessa tuntisitte olonne turvallisemmaksi? Onko muuten montaakaan kertaa tullut vastaan poliisipartiota, joka koostuisi kahdesta naisesta?
Ei ole tullut vastaan, eikä todennäköisesti tulekaan. Näkisin naisen kuitenkin hyvänä aisaparina ns. normi katukytälle.

Poliisi TV:ssä oli viime viikolla pätkä taas jonkun kaupungin yöelämästä. Vähän sivusilmällä tuli katsottua, mutta naispoliisi sanoi jotain siihen suuntaan, että vähemmän känniläiset ja muu retalejengi(©scholl) hyppii nenille kuin miespuolisille.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Snakster kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi myös tietää miksi siellä sossussa on lähinnä tätejä?

Minusta ei sinänsä ole ongelma, että sossutoimessa on lähinnä vain naisia töissä, jos he vain tekisivät työnsä hyvin.

Mutta kuten tiedämme, sosiaalitoimessa on melkoista asenteellisuutta, josta toinen sukupuoli joutuu kärsimään kohtuuttomalla tavalla. Tämä on sosiaalitoimen työntekijöiden vika. Heillä olisi mahdollisuus tehdä työnsä hyvin, mutta tätä he eivät halua tehdä. He eivät halua tehdä velvollisuuttaan. Tämä näkyy pahimmillaan ranskalaisen Pierren kaltaisissa tapauksissa. Kuinka paljon tällä ranskalaisella on kohtalotovereita Suomessa? Uskallammeko edes arvata?

Minä en voi ymmärtää sitä miesvihan määrää, joka sosiaalitoimen työntekijöissä piilee? Mikä saa tuolle alalle hakeutumaan ihmisiä, jotka vihaavat vastakkaista sukupuolta näin paljon? On surullista, että näillä ihmisillä on valta päättää erittäin isoista asioista, ja heidän päätöksensä pahimmillaan voivat tuhota ihmiselämän.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Cannibal kirjoitti:
Onko muuten montaakaan kertaa tullut vastaan poliisipartiota, joka koostuisi kahdesta naisesta?


Kyllä on! Jouduin itse kutsumaan poliisit paikalle hotelli Presidentin taksitolpalle auttamaan pulassa olevaa rahatonta naista. Olin kyllä todella yllättynyt, kun poliisiautosta kiipesi kaksi naista, eikä kumpikaan ollut mikään jääkaapinkantaja vaan ihan sopusuhtaisia nuoria naisia. Ei paha näky.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1Timer kirjoitti:
Olet kylla hyva muistutus siita, miksi suomalainen nainen ei ole maistunut jo vajaaseen kymmeneen vuoteen, eika tule maistumaankaan.

No pitää silti muistaa että Lukkoladyn nolot avautumiset täällä eivät edusta kaikkia suomalaisia naisia. Todellakaan. En tiedä onko tämä feminismitrendi joku n. 30-vuotiaiden naisten juttu, kun oma sukupolveni (eli n. 18-vuotiaat) eivät koe asioita ollenkaan näin. Ja olen huomannut että myös pukeutuvat naisellisemmin kuin nämä kolmekymppiset.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä onko tämä feminismitrendi joku n. 30-vuotiaiden naisten juttu, kun oma sukupolveni (eli n. 18-vuotiaat) eivät koe asioita ollenkaan näin. Ja olen huomannut että myös pukeutuvat naisellisemmin kuin nämä kolmekymppiset.

Vaikea kuitenkaan uskoa, että Lukkoladykaan olisi 18-vuotiasta kovin paljon iäkkäämpi. Siis ihan puhtaasti tässä ketjussa esitettyjen argumenttien perusteella pääteltynä.

Ja onhan se ihan suotavaa, että eri ikäiset naiset pukeutuvat eri tavoin.

Sovinismi kyllä hyväksytään, mutta kun naiset yrittävät puolustaa itseään ja omia oikeuksiaan, niin kyllä sille naureskellaan, muka turhaa meuhkaamista.

Itse annoit juuri hyvän esimerkin turhasta meuhkaamisesta.
 

Kelju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, JM Aaltonen
Cannibal kirjoitti:
Onko muuten montaakaan kertaa tullut vastaan poliisipartiota, joka koostuisi kahdesta naisesta?
Helsingin Pasilan Lidlin edusta muutama kuukausi sitten: Lidlistä pääsi jollain tavalla ostoskärry valumaan Ratapihantietä pitkin, keskelle autotietä siis. No poliisiahan siinä tietysti tarvittiin, ja maija singahtikin hetkessä kuin kutsuttuna paikalle. Sisällä oli kaksi uhkeaa poliisinaarasta mallia brunetti ja punapää. Partion toinen osapuoli lähti tärkeän näköisenä taluttamaan karannutta kärryä takaisin lidliin partnerin pysäköidessä auton ajokaistalle.

On noita naispoliisipartioita tainnut tulla useampikin vastaan, mutta tuo oli ainoa mainitsemisen arvoinen havainto, joka tuli mieleen.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
En tiedä, että mitä mieltä muut ovat, mutta miehellä on kyllä konkreettisesti isommat aivot. Välillä kyllä tuntuu, että käytännössäkin tämä on totta.

Muuten! Ihan kivojahan nuo Lukkoladyn kirjoitukset ovat lukea :D. Kyllä minä lukisin lisää samanlaisia...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Metsästäjä kirjoitti:
Muuten! Ihan kivojahan nuo Lukkoladyn kirjoitukset ovat lukea :D. Kyllä minä lukisin lisää samanlaisia...

Kyllä! En tiedä onko kyseessä joku tahallaan provoaja, mutta tällaista suoraviivaista avautumistahan lukee paljon mieluummin kuin sitä ainaista moralisointia siitä mikä on sopiva kanta mihinkin aiheeseen ja mikä ei. Se on kuulkaa niin että kyllä niitä tosikkoja ja nipottajia on maailma pullollaan...~PENA?

Ja kuka voi väittää kyseisiä Lukkoladyn kirjoituksia lukiessaan ettei edes jossain vaiheessa olisi tehnyt mieli PANNA kyseistä tyttölasta? Sillähän sitä saisi parhaiten opetettua...tai sitte Lukkolady opettaisi allekirjoittanutta.

Jokohan olisi aika ruveta nukkumaan.

Siirryn GOIJAUKSEN™ kiehtovaan maailmaan.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Myle#50 kirjoitti:
Itselleni naiset kelpaa kyllä joskus kännissä seuraksi, mutta nyt en enää ryyppää niin ei ole käyttöä niillekään. Jos panettaa niin runkkaan. Kavereiksi niistä ei kyllä ole, järjenjuoksua niillä en ole usein havainnut. Seurustelemaan en koskaan ala.. vituttaa kavereiden muijatkin ihan riittävästi.

Juttuseuraa saan kyllä miespuolisista ystävistä ja heidän kanssa minulla on samoja mielenkiinnon kohteita, toisin on naisien kanssa. Romantiikan nälkään halin nallea ja katson everwoodin viikottain ja jos panettaa niin runkkaan. En ole koskaan ymmärtänyt seurustelun päälle, miten kukaan jaksaa katsella joka päivä samaa eukkoa? Sairasta!

vai

Profiili: Myle#50
Syntymäpäivä:11.03.1965
Suosikkijoukkue:Gentle-Giant Helge, Daespoo, Moose
Asuinpaikka:Pyhäntä
Elämänkerta:
Olen aikamoinen kundi ...oikea kettu mieheksi. Keski-iän olen jo ylittänyt ja etiketit on hallinnassa. Rakastan vaimoani ja pidän myös itsestäni hiukan.
Harrastukset:
Harrastelen runoutta ja urheilua seuraan aktiivisesti. Pidän jääkiekosta ja Veneilystä. Golf-tasoitukseni on 16. En ole mikään turhanpäiväinen mailanheiluttaja. Olen oikea bätmän.
Ammatti:
Maalari

Tuus ny Myle itte selittään tää homma.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
The Original Jags kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää sitä miesvihan määrää, joka sosiaalitoimen työntekijöissä piilee? Mikä saa tuolle alalle hakeutumaan ihmisiä, jotka vihaavat vastakkaista sukupuolta näin paljon?

Snakster kysyi, miksi sosiaalitoimessa työskentelee niin paljon naisia, ja Sinun vastauksesi on siis se, että alalle hakeutuu naisia motiivinaan miesviha? Huhhuh.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Maple Leaf kirjoitti:
Snakster kysyi, miksi sosiaalitoimessa työskentelee niin paljon naisia, ja Sinun vastauksesi on siis se, että alalle hakeutuu naisia motiivinaan miesviha? Huhhuh.

Jos tuo Pierren tapaus meni niinkuin linkin teksti kertoo, niin mikä muu kuin miesviha motivoi näiden sosiaaliviranomaisten toimintaa? Toimintaa, jota itse nimittäisin jopa rikolliseksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
girlzilla kirjoitti:
No pitää silti muistaa että Lukkoladyn nolot avautumiset täällä eivät edusta kaikkia suomalaisia naisia. Todellakaan. En tiedä onko tämä feminismitrendi joku n. 30-vuotiaiden naisten juttu, kun oma sukupolveni (eli n. 18-vuotiaat) eivät koe asioita ollenkaan näin. Ja olen huomannut että myös pukeutuvat naisellisemmin kuin nämä kolmekymppiset.

Nain varmasti osaltaan myos on. Yleistys on tietysti aina vahan epavarmalla pohjalla.

Itse uskon Lukkoladyn olevan nainen, jolla yksinkertaisesti on vaikeuksia solmia sosiaalisia suhteita. Ja kun niita ei ole, niin silloin ei ole myoskaan laajempia kokemuksia. Mennaan siita yli mista aita on matalin. Ja kun ei ole kokemuksia, niin sitten lauotaan tuollaisia pehmeita mielipiteita. Eli siis puhutaan asioista, joista ei loppujen lopuksi ole paljoa tietoa. Toki meita miehia on sikojakin tassa maailmassa ihan yllin kyllin, sita en kiella, mutta... noh... tassa tullaan takaisin tahan kokemusjuttuun.

Yleisesti ottaen vaan tollanen silmiton viha ei koskaan ole hyvasta. Suvaitsevaisuus on oppisen arvoinen asia...
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lukkolady kirjoitti:
Paljon on puhuttu siitä, että mustat miehet ovat valkoisia parempia sängyssä ja kuulemma ns. musta makkara on valkoista pidempää. Pitäisiköhän joskus kokeilla, että pitääkö tuo paikkansa?
Varo vaan ettei repeä, sen verran tiukalla tuntuu olevan..
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Alamummo kirjoitti:
Lukkolady vois kyllä rauhottua, ennenkuin nolaa itsensä kokonaan.
Myöhäistä. Enkä nyt puhu rauhoittumisesta.

Tämän ketjun läpi luettuaan herää väkisinkin ajatus: minkälaista olisikaan olla kärpäsenä katossa, jos TOJ ja Lukkolady menisivät treffeille keskenään? Myöntäkää pois te muut, että pidätte ajatusta aika kutkuttavana. Mikään ruokaravintola ei kyllä miljööksi sopisi, niissä kun on teräaseita ja tulenarkoja materiaaleja turhan helposti saatavana.

Pariskunnalle pohdittavaa: kannattaako juuttua johonkin yksisilmäiseen, mustavalkoiseen ja katkeruuden kitkeröittämään mielikuvaan vastakkaisesta sukupuolesta, kun kerran maailma ympärillä todistaa asian olevan toisin?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
girlzilla kirjoitti:
No pitää silti muistaa että Lukkoladyn nolot avautumiset täällä eivät edusta kaikkia suomalaisia naisia. Todellakaan. En tiedä onko tämä feminismitrendi joku n. 30-vuotiaiden naisten juttu, kun oma sukupolveni (eli n. 18-vuotiaat) eivät koe asioita ollenkaan näin. Ja olen huomannut että myös pukeutuvat naisellisemmin kuin nämä kolmekymppiset.

Feminismitrendi on kyllä enemmän yksilöstä kuin iästä kiinni. En tunne yhtään ikäistäni (eli yli kolmekymppistä) feministiä tai edes feminismistä kiinnostunutta naista. Sen sijaan ystäväni parikymppinen tytär vaikuttaa kovastikin tämän aatteen puremalta. Ikä tuo toki elämänkokemusta ja itsevarmuutta ja jalostaa ihmisen ajatuksia, mutta ei se sinällään mitään naisasia-ajatuksia kenenkään mielessä automaattisesti voimista. Naisen itsevarmuus sekä tahto päättää asioistaan ja puolustaa omia oikeuksiaan ei ole feminismiä.

Miten tämä pukeutuminen liittyy feminismiin? Parikymppisillä naisilla toki on usein vielä vuosirenkaat kertymättä (tosin lihomistrendi on huolestuttava) ja lapset saamatta, mutta kyllä siinä iässä aika monellä näyttää olevan tyyli pahasti hakusessa. Mutta makuasiat ovat subjektiivisia ja niiden myötä se, mitä kukin ikäluokka pitää naisellisena pukeutumisena.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
girlzilla kirjoitti:
En tiedä onko tämä feminismitrendi joku n. 30-vuotiaiden naisten juttu, kun oma sukupolveni (eli n. 18-vuotiaat) eivät koe asioita ollenkaan näin. Ja olen huomannut että myös pukeutuvat naisellisemmin kuin nämä kolmekymppiset.

Siis tarkoitat että alle kaksikymppiset pukeutuvat paljastavammin ja tiukempiin vaatteisiin? Seuraavaksi varmaan kerrot huomanneesi että noin 18-vuotiaat näyttävät yleensä nuoremmilta kuin kolmekymppiset?

Katselin tuon MOT:in, missä kerrottiin Pierren - joka taisi olla ranskankielinen belgialainen - tapauksesta. Ohjelmaa katsoessa mieleen tuli että vaikuttiko isään suhtautumisessa myös se että hän oli ulkomaalainen, eikä pelkästään se että hän oli mies.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
heikkik kirjoitti:
Katselin tuon MOT:in, missä kerrottiin Pierren - joka taisi olla ranskankielinen belgialainen - tapauksesta. Ohjelmaa katsoessa mieleen tuli että vaikuttiko isään suhtautumisessa myös se että hän oli ulkomaalainen, eikä pelkästään se että hän oli mies.

Luulisin niin, että hänen ulkomaalaisuutensa ei vaikuttanut asiaan kovin merkittävissä määrin. Toisaalta siihen, että juttu sai julkisuutta, saattoi hänen ulkomaalaisuudellaan olla tekemistä.

Joka tapauksessa anteeksiantamattoman asenteellista, rasistista ja sovinistista toimintaa Espoon sosiaaliviranomaisilta. Minun puolestani heidät tulisi oikeasti asettaa vastuuseen räikeistä virkavirheistään. Mutta virkatantan koskemattomuushan on Suomessa hyvin pitkälti turvattu. Viranomaisen suojaa erottamista vastaan saisi minusta selvästi madaltaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huikea ketju. Tähän mennessä on siis todettu, että miehet ja naiset ovat eri sukupuolta ja vanhemmat naiset ovat erilaisia kuin nuoret. Eikä siihen mennyt kuin noin 100 viestiä.

Face the facts. Miehet ja naiset ovat erilaisia. Eri kyvyt, eri ajattelumallit. Miksi vitussa kaikki pitää sitten samaan muottiin änkeä?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Emme voi itse syntyessämme valita sitä, että synnymmekö naisina tai miehinä. Meidät tavallaan kuin pakotetaan tähän rooliin. Ilman naisia ei olisi ihmiselämää kuten ei ilman miehiäkään täällä maapallolla. Mies on perinyt luojalta suuremmat voimavarat ja täten voimiensa puolesta kautta historian ollut se hallitseva osapuoli. Nykyisin, kun olemme pääsemässä tästä luolamies ajattelusta, niin monelle on vaikea paikka, mikäli naisen paikka ei olekaan jääkaapin ja hellan välissä. Kuka tiskaa astiat, pesee pyykit jne. Puhumme työelämän parempipalkkaisuudesta, asepalveluksesta jne. Ei monessakaan työssä käyvässä perheessä työt pääty kellokortin napsahtamisen jälkeen, sillä kotona usein alkaa varsinkin pienten lasten kanssa uusi päivätyö. On ehkä epäkorrektia koittaa kertoa sitä, että mies olisi tärkeämpi tässä maailmassa kuin nainen tai edes päinvastoin. Molempia meitä tarvitaan omilla paikoillamme yhtä paljon. En jaksa enää ottaa kantaa ikäkysymyksiin tai vastaaviin.

Jotenkin tuntuu, että suurikaan osa täällä kirjoittavista ei ole puoleksikaan tosissaan, vaan kirjoittaa hyväksytyn linjan mukaista provotekstiä, josta pitkässä juoksussa tulee tämän ketjun mukaista puuroa. Onneksi kuitenkin pysyy ajantasalla, kun lukee naapuripalstoja hieman ja lykkyä tykö LL:lle :D

Toivottavasti 100 viestin jälkeen ollaan päästy myös jo siihen ymmärrykseen, että jo ennen syntymäämme muovautuva sukupuolinen jako tytöksi ja pojaksi, ei ole omassa päätösvallassamme ja tämän kohtalon muovaaman jaon jälkeen tulee meidän antaa molemmille sukupuolille mahdollisuus elää mahdollisimman tasa-arvoista ja täysipainoista elämää. Kiitokset upeista kommenteista ja jatkakaamme matkaamme kohti uusia seikkailuja ja lykkyä tykö tasapuolisesti.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mutta onko kukaan paassyt viela tahan ajatelmaan:

Lukkolady on 16 -vuotias porilainen finninaamakundi, joka pitaa taalla hauskaa muiden kustannuksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös