Naisasiat

  • 7 509 823
  • 26 558

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
moby puhuu vähän, mutta sitäkin enemmän asiaa.
Ehkä jos uskoo kyynisesti, että kaikki naiset on jotain laskelmoivia "testaajia". Mahtaa olla tukeva pohja rakentaa minkäänlaista suhdetta, kun on tuollainen peruslähtökohta naisten suhteen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mä oon tässä sen verran tintannut tänäkin iltana, etten ole ihan varma ymmärsinkö ihan oikein tuota edeltävää keskustelua, vaikkakin luin sen varmaan kolmeen kertaan, mutta siis kuitenkin.

Tuosta tutzban tilanteesta siis. Naisessa on "vikaa", varsinkin tuossa jääkiekkoon liittyvässä kappaleessa. Ei mitään järkeä eikä logiikkaa, paitsi naisen sellaista.

Asiahan on niin, että miehen ei missään nimessä kannata alistua naisen tahtoon ja hänen orjaksi sen menemisten mukaan. Ideaalitilannehan olisi noin suunnilleen 50-50, tietenkin asiasta riippuen molemmat joustaen jne lässynlässynlää.

Testaako se vaiko ei, sillä nyt ei ole niinkään väliä. Tai toisaaltahan sen "testauksen" ymmärtää hyvin. Esimerkiksi seuraavanlainen tilanne, otatko sinä 10 euroa, vai katsotko olisiko hän valmis antamaan peräti 20e, jos ei niin saat kuitenkin sen kympin, ja jos on, niin koita antaisiko 30e jne. Nykyajan suomalaisilta miehiltä on helppoa tinkiä, kun ne alistuu lähes täysin naisen määräysvallan alle. Kyllähän naisen kannattaa kokeilla miten paljon mies on valmis joustamaan. Tyhmä mies siis.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ehkä jos uskoo kyynisesti, että kaikki naiset on jotain laskelmoivia "testaajia". Mahtaa olla tukeva pohja rakentaa minkäänlaista suhdetta, kun on tuollainen peruslähtökohta naisten suhteen.

Mahtaa olla tukevalla pohjalla nämä suhteet, joista täällä itketään. "Nainen ei päästä matsiin", "nainen vittuilee", "nainen puhuu yhtä ja tekee toista".

Tuollainen käytös ei ole mitään muuta kuin silkkaa kunnioituksen puutetta ja siitä voitte syyttää vain itseänne. Jos ette näytä olevanne kunnioituksen arvoisia, saatte niskaanne juuri tuollaista paskaa.

Naiset eivät laskelmoi, vaan "testaaminen" on tiedostamatonta toimintaa, jolla nainen ottaa selville oletko ominaisuuksiltasi potentiaalinen kumppani. Tuo edellinen kuullostaa tyhmältä, mutta ihminen on kuitenkin eläin, jolla on sisäänrakennettuja tiedostamattomia toimintoja.

Cosmopolitan on täynnä vinkkejä, miten kyykytät nössöä miestä ja saat hänet syömään kädestäsi/ostamaan lahjoja/drinkkejä/mitä vaan. Suomalaiset naiset ovat oppineet jo lapsuudesta "herrasmiehen" kuuluu tehdä sitä ja tätä ja Susanna Sieviset levittävät omaa prinsessamantraansa.

Miksi miehille ei kukaan anna oikeita vinkkejä liittyen suhteisiin, vaan joka puolelta tuputetaan tuota samaa shittiä. Suomessa ollaan menty pahasti metsään näissä asioissa parin viime sukupolven aikana. Kaikki on niin perhanan tasa-arvoista ja rekkalesbofeministit tykittävät miehet maanrakoon.

Nämä ihmissuhteet eivät todellakaan ole niin monimutkaisia, kuin naistenlehdissä annetaan ymmärtää. Miehellä on oma roolinsa ja naisella omansa. Kun nämä roolit ovat molemmille selvät ja molemmat kunnioittavat toisiaan, ei tule jatkuvia ongelmia ja valtataistelua. Tämä ei tarkoita mitään nyrkkihellalumihanki-juttua, vaan todella normaalia elämää, jossa kaikki ovat tyytyväisiä.

Oman epäonnistuneen avioliiton jälkeen aloin miettimään näitä asioita ja "tarkkailemaan" sellaisia parisuhteita, joissa oikeasti tiedän molempien osapuolten olevan onnellisia ja myös sellaisia miehiä joiden oikeasti tiedän olevan ns. naisten miehiä. Tämän pienen tutkimuksen perusteella tajusin, että on pakko ottaa itseään niskasta kiinni jos haluan olla tässä elämässä onnellinen jonkun naisen kanssa.

Netti ja kirjastokin on pullollaan kaikenlaista materiaalia aiheesta ihan yleisellä tasolla. Itse en enää jaksa aiheesta jauhaa, koska yleensä tämä homma aukenee vasta sitten, kun alkaa näitä juttuja kelailemaan vähän vakavammin ja on halu katsoa peiliin ja muuttaa itseään tai elämäänsä uuteen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Naiset eivät laskelmoi, vaan "testaaminen" on tiedostamatonta toimintaa, jolla nainen ottaa selville oletko ominaisuuksiltasi potentiaalinen kumppani. Tuo edellinen kuullostaa tyhmältä, mutta ihminen on kuitenkin eläin, jolla on sisäänrakennettuja tiedostamattomia toimintoja.

Cosmopolitan on täynnä vinkkejä, miten kyykytät nössöä miestä ja saat hänet syömään kädestäsi/ostamaan lahjoja/drinkkejä/mitä vaan. Suomalaiset naiset ovat oppineet jo lapsuudesta "herrasmiehen" kuuluu tehdä sitä ja tätä ja Susanna Sieviset levittävät omaa prinsessamantraansa.
Jos nainen ei laskelmoi ja toiminta on tiedostamatonta, niin miten sinä sitten voit tiedostaa, että nainen toimii noin ja miksi nainen ei sitä itse tiedosta jos sinäkin tiedostat?

Ja jos Cosmopolitan on täynnä vinkkejä liittyen kyykyttämiseen, niin pakkohan toiminnan on olla tiedostettua, ei kai vinkkejä muuten voisi käyttää. Vai kulkeutuvatko nämä vinkit suoraan alitajuntaan ohi tiedostamisprosessin?

Pahoittelut näsäviisastelunomaisesta viestistä, ihmettelin vain.
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Naiset eivät laskelmoi, vaan "testaaminen" on tiedostamatonta toimintaa, jolla nainen ottaa selville oletko ominaisuuksiltasi potentiaalinen kumppani. Tuo edellinen kuullostaa tyhmältä, mutta ihminen on kuitenkin eläin, jolla on sisäänrakennettuja tiedostamattomia toimintoja.

Cosmopolitan on täynnä vinkkejä, miten kyykytät nössöä miestä ja saat hänet syömään kädestäsi/ostamaan lahjoja/drinkkejä/mitä vaan. Suomalaiset naiset ovat oppineet jo lapsuudesta "herrasmiehen" kuuluu tehdä sitä ja tätä ja Susanna Sieviset levittävät omaa prinsessamantraansa.

Ja miehille on opetettu lapsuudesta asti, että nainen on "kodin sydän", eli siis tekee kaikki kotityöt eikä miehen tarvitse tehdä muuta kuin maata sohvalla, juoda kaljaa ja koplata muniaan. Joopajoo.Aikamoista yleistämistä arvon moby kyllä harrastaa.

Sekö on sitten aivan itsestäänselvää, että kaikki naiset harrastavat em. "testaamista"? Täytynee minunkin alkaa sellaista harrastamaan, jos sen avulla todella voi kyykyttää miestä ja saa tämän syömään kädestään. Eiköhän kuitenkin ole niin, että suurin osa naisista vaatii mieheltään/parisuhteeltaan aika kohtuullisia asioita, kuten uskollisuutta, rehellisyyttä ja tietynlaista huomaavaisuutta.Joka ei sitten tarkoita mitään jokapäiväistä kukkien kuskaamista, vaan sitä, että otetaan toinen huomioon aivan tavallisissa asioissa.

Hauskaa huomata, että miehetkin lukevat Cosmopolitania, vieläpä aika huolellisesti, kun pystyvät noin tarkkaan kertomaan, millaisia juttuja sieltä löytyy. Täytynee itselläkin alkaa perehtymään paremmin, vaikka itselleni koko aviisi on suhteellisen vieras.Hyville miehenkäsittelyneuvoille olisi kuitenkin käyttöä... ;D
 

Ender00

Jäsen
Ja miehille on opetettu lapsuudesta asti, että nainen on "kodin sydän", eli siis tekee kaikki kotityöt eikä miehen tarvitse tehdä muuta kuin maata sohvalla, juoda kaljaa ja koplata muniaan.

Itse asiassa alle 40v miehet ymmärtääkseni ovat kotitöiden suhteen hyvinkin tasa-arvoisia eli niitä tehdään varsin lähelle 50/50 jakoa.

Tosin yleensä näihin kotitöihin ei sitten lasketa auton renkaiden vaihtoja ja muita huoltoja, nurmikon leikkuuta, lumen luontia, rännien putsausta yms. Ne kun ovat miesten töitä..
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tiedän kyllä että kaikki kirjoittamani kuullostaa skeidalta ja varsinkin naiset eivät tätä lähestymistapaa ikinä ymmärrä, koska heille tämä naisen rooli on arka asia. Kotitöillä tai lastenhoidolla ei ole mitään tekemistä minun mainitsemieni roolien kanssa. Kysymys on siitä, että naiset ja miehet ovat erilaisia ja jos mies ymmärtää suurinpiirtein miten naisen aivot toimivat, tulee parisuhteessa vähemmän näitä ongelmakohtia. Sama toimii myös toisinpäin.

Kuten sanoin, näiden juttujen hahmottaminen ja sisäistäminen vaatii halua oikeasti ymmärtää mistä tässä on kysymys ja halua muuttaa elämäänsä ja itseään. Itsekään en uskonut sanakaan, kun ekan kerran törmäsin näihin "teorioihin". Pahoittelen, että otin tämän asian puheeksi, vaikka tiesin etukäteen, että vaikutus on sama kuin ateistille yrittäisi kertoa jumalasta.

Materiaalia tästä asiasta kiinnostuneille löytyy tosiaan enemmän kuin kukaan ehtii lukea/katsoa.

Cosmopolitan on muuten parhaita huumoripläjäyksiä, mitä lehtipisteistä löytyy. Suosittelen kaikkille miehille. Sieltä löytyy sitä naisnäkökulmaa asioihin.
 
Viimeksi muokattu:

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse asiassa alle 40v miehet ymmärtääkseni ovat kotitöiden suhteen hyvinkin tasa-arvoisia eli niitä tehdään varsin lähelle 50/50 jakoa.

Tosin yleensä näihin kotitöihin ei sitten lasketa auton renkaiden vaihtoja ja muita huoltoja, nurmikon leikkuuta, lumen luontia, rännien putsausta yms. Ne kun ovat miesten töitä..

Tarkoitukseni oli vain yleistää yhtä raa´asti kuin moby, jonka kirjoituksesta kävi ilmi, että KAIKKI naiset testaavat miehiään. En todellisuudessa ole sitä mieltä, etteivät miehet osallistu kotitöihin, oma miehekkeenikin niihin osallistuu ihan kiitettävästi. Pahoittelen sekaannusta.

Meidän taloudessamme toimitaan niin, että tavalliset kotityöt (ruuanlaitto, imurointi, pyykkäys) hoidetaan melkolailla yhdessä. Mies todellakin hoitaa auton huollot, erilaiset asennushommat jne. Minä taas puolestani hoidan ikkunoiden pesun, isommat siivoukset (sisältäen kaappien pesun) jne. Mielestäni systeemimme on aika toimiva, kumpikin tekee hyvin osansa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä lähden siitä, että parisuhde perustuu luottamukseen, kunnioitukseen ja kumppanuuteen. Tuntuu välillä, että nämä perusasiat ovat hukassa, kun lukee esim. tätä ketjua, tai kuuntelee ihmisten tilityksiä. Meidän liittomme ei ole täydellinen, turha kenenkään tulla siitä aukomaan. Olemme silti pyrkineet vaimoni kanssa siihen, että suhteessa ollaan tasavertaisina aikuisina yksilöinä, jotka haluavat jakaa elämänsä kahdestaan, mutta joilla on myös omia henkilökohtaisia mieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita, eikä näihin toista välttämättä tarvita. Voi olla kiinnostunut toisen asioista, tukea harrastuksia ja vastaavaa, mutta kaikkea ei tarvitse kuitenkaan jakaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuollainen käytös ei ole mitään muuta kuin silkkaa kunnioituksen puutetta ja siitä voitte syyttää vain itseänne. Jos ette näytä olevanne kunnioituksen arvoisia, saatte niskaanne juuri tuollaista paskaa.
Eihän ne terveitä suhteita olekaan, eikä sellaiseen kenenkään miehen tule alistua. Tuo nyt on ihan selvää. Alistamista jos jonkinlaista tapahtuu kuitenkin molemminpäin.

Itse nyt en ole suhteessa yhdenkään naisen kanssa, joten paskaa ei tule niskaan ja olen nimenomaan tullut todella tarkaksi sen suhteen. Liian pompottelevalta tuntuvat naaraat skippaan samantien, koska tiedän, että siitä seuraisi vaan helvettiä.

Kuulosti vain puheissasi, että suhtaudut automaattisesti siten, että kaikki naiset pyrkivät järjestelmällisesti tuollaiseen naruttamiseen. Tosin pitää muistaa, että osa miehistä tarviaakin tietynlaista kaitsemista ja rajojen vetämistä, kun eivät omaa elämäänsä saa tolkulliseen muotoon muutoin. Varmaan monesta rettelöivästä ja lääväelämää viettävästä poikamiesporsaasta on suhteen myötä voinut tulla siivompi ja vastuullisempi ihminen.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cosmopolitan on muuten parhaita huumoripläjäyksiä, mitä lehtipisteistä löytyy. Suosittelen kaikkille miehille. Sieltä löytyy sitä naisnäkökulmaa asioihin.

Kyllä. Ja miesnäkökulmaa edustaa sitten varmaan laatujulkaisu nimeltä Kalle. Varsinkin gay-liite.

Muutenkin mielestäni on aika hävytöntä sotkea keskenään Cosmopolitania lukevat keskenkasvuiset kyykyttäjä-pissikset (jotka eivät kyllä yhtään järkevää miestä saa kyykytettyä) ja sitten ihan tavalliset asialliset naiset joiden kanssa tulee toimeen samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten kanssa.
 

Fordél

Jäsen
Minä lähden siitä, että parisuhde perustuu luottamukseen, kunnioitukseen ja kumppanuuteen. Tuntuu välillä, että nämä perusasiat ovat hukassa, kun lukee esim. tätä ketjua, tai kuuntelee ihmisten tilityksiä. Meidän liittomme ei ole täydellinen, turha kenenkään tulla siitä aukomaan. Olemme silti pyrkineet vaimoni kanssa siihen, että suhteessa ollaan tasavertaisina aikuisina yksilöinä, jotka haluavat jakaa elämänsä kahdestaan, mutta joilla on myös omia henkilökohtaisia mieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita, eikä näihin toista välttämättä tarvita. Voi olla kiinnostunut toisen asioista, tukea harrastuksia ja vastaavaa, mutta kaikkea ei tarvitse kuitenkaan jakaa.

Juuri näin! Todellakaan kaikkea ei parisuhteessa pidäkään jakaa vaan kyllä jokaisella pitää olla se oma tontti missä voi tarvittaessa levähtää ja tuulettua. Kaikki lähtee siitä, että on kiinnostunut toisen asioista, mutta kunnioittaa kuitenkin tämän omaakin elämää. En ymmärrä miksi joku edes harkitsisi elämänkumppanikseen sellaista, jota ei voi kunnioittaa tai jonka asioista ei olisi kiinnostunut?

Ja musta on turha aina heitellä näitä "naiset sitä ja miehet tätä" juttuja. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tyyliä vaan kaikki on kiinni siitä miten nuo yksilöt sopivat yhteen. Jonkun kanssa homma toimii kuin unelma, mutta toisen kanssa ei sitten millään vaikka tuntisivatkin kuinka vetoa toisiinsa. Mutta silloin kun molemmilla intressit kohtaavat, ei noita ongelmia pitäisi juurikaan olla. Toki pieniä vääntöjä tulee aina, mutta niitä tulee myös miestenkin kesken. Sitten kun nuo intressit eivät toimi, tullaan tänne selittämään teorioista kuinka "naiset sitä ja miehet tätä" vaikka mun näkemyksen mukaan kyse on vain siitä, että noiden kahden kemiat eivät vain natsaa. Ja suosittelen myös muuten puhumista asioista sen toisen osapuolen kanssa. Niin ja mielellään alle 0,5 promillessa....
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En ymmärrä miksi joku edes harkitsisi elämänkumppanikseen sellaista, jota ei voi kunnioittaa tai jonka asioista ei olisi kiinnostunut?

Ja musta on turha aina heitellä näitä "naiset sitä ja miehet tätä" juttuja. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tyyliä vaan kaikki on kiinni siitä miten nuo yksilöt sopivat yhteen.

Toiset ihmiset osaavat tämän parisuhdehomman luonnollisesti ja juuri heidän ei tarvitse miettiä asiaa sen tarkemmin. Toisten pitää opetella kantapään kautta ja kysellä että miksi naiset ovat vaikeita.

Joskus on tullut sama juttu mieleen, kun on nähnyt jonkun susiruman äijän pyörittävän naisia ja naiset ovat häneen lääpällään ja toisaalta normaalit nuoret miehet valittavat ettei pesää heru, vaikka "yritys" on kova

Asiat joko osaa luonnollisesti tai sitten pitää opetella. Itse olen joutunut opettelemaan...
 

Fordél

Jäsen
Toiset ihmiset osaavat tämän parisuhdehomman luonnollisesti ja juuri heidän ei tarvitse miettiä asiaa sen tarkemmin. Toisten pitää opetella kantapään kautta ja kysellä että miksi naiset ovat vaikeita.

Joskus on tullut sama juttu mieleen, kun on nähnyt jonkun susiruman äijän pyörittävän naisia ja naiset ovat häneen lääpällään ja toisaalta normaalit nuoret miehet valittavat ettei pesää heru, vaikka "yritys" on kova

Asiat joko osaa luonnollisesti tai sitten pitää opetella. Itse olen joutunut opettelemaan...

Edelleen, en sanoisi, että naiset ovat vaikeita tai miehet ovat vaikeita vaan se yhteinen soppa on vaikeaa. Toki on olemassa molemmissa sukupuolissa sellaisiakin edustajia, joita varten ei liene olemassa toista keittäjää, joka sen sopankeiton kaikkine mausteineen kestäisi...

Enkä tiedä osaako kukaan näitä asioita kovinkaan luonnollisesti. Ehkä kyse on enemmänkin vain halusta oppia ja halusta ottaa toisen toiveet huomioon. Tuijottaa muutakin kuin omaa napaa. Itsekin olen joutunut opettelemaan ja monasti vielä kantapään kautta. Enkä ole kyllä millään lailla valmis vieläkään, mutta sanotaa näin, että halu kehittyä on kova.

Ja miksi? Koska esim. nyt on käsillä sellainen nainen, jota kunnioitan suuresti ja jolle haluan vain ja ainoastaan hyvää. Tiedän, että hän ajattelee musta samalla lailla, joten mulla ei ole mitään intressiä lähteä sekottamaan pakkaa millään kukkoilulla yms. Eikä se tarkoita, että pitäisi lähteä mitenkään nössöilemään. Musta on paljon miehekkäämpää se, että kantaa asioista vastuun, osaa ottaa muut huomioon, näyttää tunteensa kun on sen paikka, osaa joustaa tarvittaessa yms. Sooloilu ja itsekkyys eivät ole mun mielestä mitenkään miehekästä. Lisäksi meillä kemiat vaan toimivat todella hyvin yhteen, joten mikäs tässä on ollessa.

Tiedän, että suurimman osan kanssa naisista en todellakaan tulisi näin juttuun, mutta toisaalta tiedän aika hyvin millainen ihmistyyppi mulle sopii ja mitä itse haluan vastapuolesta. Kun sellainen löytyy, katoaa pois jo suuri osa niistä terävistä kulmista mitkä parisuhde lopulta tasoittaa.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Hassua että täällä useimpien ongelmana tuntuvat olevan pomottavat tai kyykyttävät naiset. Itselläni on ainakin juuri päinvastoin - en tunnu millään löytävän naista joka ei yrittäisi tehdä minusta väkisin suhteen johtohahmoa. En jaksaisi (melkein) joka kerta päättää yksin kaikista yhteisistä asioista.

Kun en ole jääkiekkokatsomossa, olen kiltti ja rauhallinen kaveri, joten ehkä vaan sitten vedän tuonkaltaista naistyyppiä puoleeni, tiedä häntä.
 
Hassua että täällä useimpien ongelmana tuntuvat olevan pomottavat tai kyykyttävät naiset. Itselläni on ainakin juuri päinvastoin - en tunnu millään löytävän naista joka ei yrittäisi tehdä minusta väkisin suhteen johtohahmoa. En jaksaisi (melkein) joka kerta päättää yksin kaikista yhteisistä asioista.

Itse mitä olen tilanteita(omia ja muiden) tarkkaillut, tuntuu normaali kuvio olevan että nainen ulkoistaa mielellään päätöksenteon suhteessa miehelle, jonka tosiasiallinen tehtävä onkin vain arvailla mitä päätöksiä nainen haluaa miehen tekevän. Halutaan siis tehdä päätökset, mutta ei kantaa niistä vastuuta. Jos mies päättääkin oman päänsä mukaan ilman perinpohjaista naisen konsultointia ja vihjeiden lukemista, on seurauksena mykkäkoulua ja murjotusta.

Karkea yleistys, myönnetään, mutta tällainen kuvio tuntuu valitettavasti melko monessa suhteessa olevan valloillaan. Eikös se sanontakin mene että "mies on perheen pää, mutta nainen sitä pääntä kääntää"?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Karkea yleistys, myönnetään, mutta tällainen kuvio tuntuu valitettavasti melko monessa suhteessa olevan valloillaan. Eikös se sanontakin mene että "mies on perheen pää, mutta nainen sitä pääntä kääntää"?

Juuri näin. "Jarkko (nimi muutettu varmuuden vuoksi kahteen kertaan) saisi kyllä lähteä poikien kanssa baariin, mutta Jarkko ei halua, koska Jarkkoa väsyttää."
 

pulska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja TPS
Sattuuu...

En niin hirveästi ole koskaan jatkoaikaan kirjoittanut, mutta nyt on kirjoitettava tänne ja purettava tunteita, tuntuu niin pahalle.

Olin seurustellut naiseni kanssa 3,5 vuotta ja suhde oli kieltämättä koko ajan ala- ja ylämäkeä eikä ollut mikään unelmasuhde kuin osittain, ja viimeisen parin kuukauden aikana hellyydet yms. hävisivät kokonaan, ehkä tietoisesti tein tämän ja yritin eroa, ei ollut vaan motivaatiota enää yrittää monesta alamäestä johtuen. Silti jatkettiin yhdessä ja olihan kuitenkin edelleen hyviäkin hetkiä ja uskottiin, että tästä tämä paranee ja naiseni ehdotti yhteenmuuttoakin isompaan asuntoon, mihin en suostunut vaan päätin lopulta muutama viikko sitten muuttaa yksin pienen välimatkan päähän. Ehkä hain alitajuisesti eroa näin, tai en osaa sanoa, mutta tämän muuton jälkeen aloimme kummatkin tajuamaan, että juttumme alkoi olla loppusuoralla.

Keskiviikkona erosimme ison riidan jälkeen ja uskoin, että tämä oli oikein ja pärjään yksinkin. Joka päivä tyttöystäväni kuitenkin lähetteli viestejä kuinka hän kaipaa minua ja harkitsee vielä yhteenpalaamista ja siksi en surrutkaan tätä eroa, koska tiesin että ehkä palataan vielä yhteen tai jotenkin se että hän kaipaa minua ja minä häntä niin helpotti oloani.

Sain sitten kärsiä tästä kaikesta eilen, kun eksyin samaan illanviettopaikkaan tyttöystäväni kanssa. Hän ei ollut tunteakaan minua, vietti aikaa toisen vanhemman miehen seurassa ja lopulta lähdin pois kun en kestänyt enää tätä. Vielä päivällä hän oli lähetellyt kaipuu viestejä ja kutsui minua kullaksi mutta miksi satuttaa sitten näin?! En voi olla niin paha ihminen että tekee näin. Kaiken kruunasi, kun "eksyin" seuraamaan heitä illan jälkeen ja yhteinenhän osoite heiltä löytyi illan päätteeksi ja katsoin tätä käsikädessä kulkevaa paria yksin jonkun matkan päästä. Tämä sattuu niin paljon, ja en tiedä miten jaksan. Alitajuisesti jotenkin luulin että vielä jatkamme, vaikka järki sanoikin ettei enää, mutta rakastan tätä tyttöä ylikaiken ja sovimme tarkasti eilen ettemme etsi muuta seuraa tulevana iltana ettei satuteta toista yms. , mutta miksi hän teki näin?!

En voi sanoin kuvata tätä oloa mitä nyt tunnen: vihaa, surua, tyhjyyttä, en tiedä miten jaksan :/ sattuu niin paljon ja en ole tottunut olemaan yksin. Oli pakko kirjoittaa tänne vähän näin sekavassakin mielentilassa, mutta sattuu niin paljon ja on pakko puhua tai kirjoittaa jollekin, miten hän voi tehdä minulle näin kysyn koko ajan itseltäni?! Olemme vielä samassa työpaikassa ja koko ajan tekemisissä enkä tiedä mitä maanantain työpäivästä tulee, olen aivan hajalla.
 

tutzba

Jäsen

Naiset ovat julmia, sillehän ei voi mitään.

Kun tämä kyseinen henkilö lähetteli sinulle kaipuuviestejä, niin mitä vastasit? Jos annoit ymmärtää, että haluaisit palata yhteen, niin tätä käytöstä en ymmärrä, kuten en ymmärrä muutenkaan naisia. Jos sen sijaan et vihjannut haluistasi mitään, niin sittenhän ex-naisesi vain haki lohdutusta, tai helppoa seksiä.

Tiesikö tämä henkilö, että olette samassa illanviettopaikassa? Jos tiesi, niin olisiko hän halunnut tehdä sinut vain mustasukkaiseksi? Jos hän näki, että katselit häntä, niin sittenhän tämä toinen-mies-kainalossa-tyyli on varma tapa saada sinut mustasukkaiseksi, ja siten soittamaan/ottamaan yhteyttä seuraavana päivänä. Jos hänelle tänään esim. soitat, voit olla varma, että hän ymmärtää sinun olevan mustasukkainen.

Itse tuohon suhteeseen mikä teillä päättyi voisin sanoa yhden asian. Jos edelliset pari kuukautta ovat olleet kylmiä, niin yritä hyvä mies päästä yli. Se on sinulle paras, jos pystyt unohtamaan. Vaatii rohkeutta lopettaa noinkin pitkä suhde kuin teillä oli ollut alla, mutta vaatii myös rohkeutta unohtaa. Liian helposti jää roikkumaan suhteeseen, joka ei toimi, siitä syystä ettei osaa olla yksin.
 

pulska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja TPS
Naiset ovat julmia, sillehän ei voi mitään.

Kun tämä kyseinen henkilö lähetteli sinulle kaipuuviestejä, niin mitä vastasit? Jos annoit ymmärtää, että haluaisit palata yhteen, niin tätä käytöstä en ymmärrä, kuten en ymmärrä muutenkaan naisia. Jos sen sijaan et vihjannut haluistasi mitään, niin sittenhän ex-naisesi vain haki lohdutusta, tai helppoa seksiä.

Tiesikö tämä henkilö, että olette samassa illanviettopaikassa? Jos tiesi, niin olisiko hän halunnut tehdä sinut vain mustasukkaiseksi? Jos hän näki, että katselit häntä, niin sittenhän tämä toinen-mies-kainalossa-tyyli on varma tapa saada sinut mustasukkaiseksi, ja siten soittamaan/ottamaan yhteyttä seuraavana päivänä. Jos hänelle tänään esim. soitat, voit olla varma, että hän ymmärtää sinun olevan mustasukkainen.

Itse tuohon suhteeseen mikä teillä päättyi voisin sanoa yhden asian. Jos edelliset pari kuukautta ovat olleet kylmiä, niin yritä hyvä mies päästä yli. Se on sinulle paras, jos pystyt unohtamaan. Vaatii rohkeutta lopettaa noinkin pitkä suhde kuin teillä oli ollut alla, mutta vaatii myös rohkeutta unohtaa. Liian helposti jää roikkumaan suhteeseen, joka ei toimi, siitä syystä ettei osaa olla yksin.

Vastasin tyhmänä hänen kaipuuviesteihinsä samallalailla. Mutta huomasin hänestä eilen, että ei se ollut vain mustasukkaiseksi tekemistä, vaan jotain muuta: helppoa seksiä, lohtua, uutta seuraa ettei joudu yksin jäämään, en tiedä. Ja hän tiesi että tulen samaan illanviettopaikkaan ja siksi en ymmärrä mitenkään hänen tekoaan, en tajua miksi hän teki noin, kun päivällä vielä kaipasi minua?! Hän oli aivan avoimesti tämän toisen miehen kanssa. Mutta tätä hän ei tehnyt siksi että saa minut mustasukkaiseksi, hän vain näytti siltä että häntä ei kiinnosta yhtään miltä minusta tuntui katsella sitä, tosin hän oli myös paljon juonut, mutta käytös minua kohtaan sattui niin paljon. En tiedä mitä sanon hänelle, kun hän vastaa soittoihin tai hän soittaa minulle, kysyn varmaan "miksi?"

Ja tuo unohtamisen on pakko nyt alkaa, helppoa ei varmasti tule olemaan että pääsee yli koska tätä tyttöä rakastan yli kaiken, mutta näin on varmasti parempi vaikka en sitä vielä tajuakaan. Tarvitsee olla rohkea kuten sanoit ja myös hyvin vahva, mutta en tiedä miten selviän, olo on nyt niin tyhjä.
 
...En tiedä mitä sanon hänelle, kun hän vastaa soittoihin tai hän soittaa minulle, kysyn varmaan "miksi?"

Ja tuo unohtamisen on pakko nyt alkaa, helppoa ei varmasti tule olemaan että pääsee yli koska tätä tyttöä rakastan yli kaiken, mutta näin on varmasti parempi vaikka en sitä vielä tajuakaan. Tarvitsee olla rohkea kuten sanoit ja myös hyvin vahva, mutta en tiedä miten selviän, olo on nyt niin tyhjä.
Itse sanoisin, että ensimmäinen askel on olla vastaamatta ja soittamatta. Asioidenhan pitäisi olla selkeät? Tai niin selkeät kuin kahdella ei-seurustelevalla tarttee olla. Asian setviminen ei ole kuin kärvistelyä ja pahan olon maksimointia.

Ehkä sitten kun alkaa oma olo olemaan ok, niin jos silloin vielä haluaa asiaan selvyyden, niin sitten - tosin, en suosittele sitä silloinkaan.
Ja nyt sitten paljon ajanviettoa kavereiden kanssa, harrastamista, liikkumista kaikennäköistä puuhastelua. Yksinään ollessa sitä alkaa ajatukset juokseen liikaa.
 

tutzba

Jäsen
Ja tuo unohtamisen on pakko nyt alkaa, helppoa ei varmasti tule olemaan että pääsee yli koska tätä tyttöä rakastan yli kaiken, mutta näin on varmasti parempi vaikka en sitä vielä tajuakaan. Tarvitsee olla rohkea kuten sanoit ja myös hyvin vahva, mutta en tiedä miten selviän, olo on nyt niin tyhjä.

Eroaminen ei ole koskaan helppoa. Eikä sen jälkeinen aika. Sitä varten sinulla on ystäviä. Lähde katsomaan lätkää, mene salille, mene leffaan, mene kahville, pelaa pokeria, tai ole muuten vaan kavereiden kanssa. Kunhan et jää yksin jumittamaan kotiin, ja miettimään entistä naistasi. Kavereillesi voit tietysti puhua miltä tuntuu, ja niin pitääkin tehdä, mutta älä yksin jää tuskaasi vellomaan.

Viisas ihminen sanoi minulle kerran, että eron jälkeen ahdistaa ja vituttaa, mutta sen jälkeen jää mieleen vain hyvät muistot. Niistä kannattaa pitää kuitenkin kiinni, entinen naisesi oli kuitenkin tärkeä osa elämääsi hyvin pitkän ajan.

Edit: Jahas, Väsyneet Kädet oli samoilla linjoilla kanssani, mutta hiukan nopeampana. Perkele, olen hidas.
 

pulska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja TPS
Nyt sitten on eilisestä puhuttu ja asioita selvitetty puhelimessa. Tuli itselle parempi mieli ja auttaa asiaa, että tyttöystävä vaikuttaa katuvalta ja olen ehkä ilkeä mutta mieleni on parempi kun tiedän että häntäkin sattuu. Sanoi syyksi vaan, ettei tiennyt minun eksyvän samaan illanviettopaikkaan ja samaan osoitteeseen meneminen vain tapahtui, eikä voinut sille mitään.

Eiköhän tästä vielä nousta ajan kuluessa ja tutustuta nyt uusiin naisiin, aloitetaan käymään taas kuntosalilla, vietetään railakasta elämää ja tottakai pelata enemmän pokeria! :D

Olo on tyhjä, ehkä helpottunut ku sai asiat puhuttua, mutta vieläkään en ymmärrä miksi hän teki minulle näin, mutta ehkä parempi etten yritä miettiäkään koko juttua. Ei tainnut kyseinen nainen vaan olla minun arvoiseni. 3,5 vuotta meni hukkaan elämästä, mutta varmasti löytyy uusia ja mukavia naisia.

Edit. Ja kiitos pojat kommenteista, tuli tarpeeseen neuvot, ja huomaan että edes täällä en ole asian kanssa yksin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta pulskan ensimmäisestä viestistä. Tietenkin jos pari eroaa, niin molemmat saavat sen jälkeen tehdä muiden kanssa mitä itse tahtovat, mutta tuollaiset muiden lääppimiset baarissa toisen nähden ovat todella lapsellista ja typerää touhua, mutta ihmiset ja varsinkin naiset ja varsinkin nuoret käyttäytyvät joskus noin. Voihan olla että se näki että säkin olet siellä baarissa, ja mä vähän epäilenkin niin. Nythän tilanteen teki vaikeammaksi se, että olitte "eron jälkeen" lähetelleet toisillenne kaipuuviestejä. Ja kun kerta kaipuuviestien lisäksi olitte vielä sopineet ettette etsi muuta seuraa, niin tyttö tavallaan petti sopimuksen ja teki paskan tempun. Känni myöskin varmaankin vaikutti siihen, mutta itse en ainakaan antaisi sillä yhtään anteeksi.

Noh. Joskus penskana kun ensimmäistä kertaa ihastuu tai siis "rakastuu", tuntuu se tunne todella voimakkaalta. Sitten parin kolmen vuoden päästä tajuaakin ettei se aiempi ollut mitään kovinkaan suurta, ja että just nyt on tulisesti rakastunut. Mutta sitten kun ikää tulee vielä pari kolme vuotta lisää, huomaakin ettei ne aikaisemmat tunteilut olleetkaan niin isoja juttua, verrattuna siis nykyiseen, ja että just nyt oon rakastunut niin paljon kuin ikinä vaan voi jne, vaikka tietenkinhän aina jossain tietyssä iässä just sillä hetkellä on ajatellut että se on elämäni suurin rakkaus. Parikymppinenkin on vielä loppujenlopuksi tosi nuori. Ja taitaa aika harva 16-17 vuotiaana seurusteleva pari olla yhdessä esimerkiksi kahdenkymmenen vuoden päästä, vaikka lupailevat toisilleen mitä sattuu. Sellaista se on. Ei mikään seurustelu ole hukkaan mennyttä aikaa.

Noh, itsekkin olen joskus tunteillut paljon lässynlässynlää, mutta siinä jossain parinkympin tienoilla tai oikeastaan pari vuotta aiemminkin kyllästyin totaalisesti naisten kanssa tunteiluun ja jotenkin hassusti lopetinkin sen. Seksi oli tietenkin ihan kivaa, silloin harvoin kuin sitä sai. Syynä ei olleet siis mitkään gekkoilut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös