Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 688
  • 24 186
Suosikkijoukkue
Lukko
Arvostan sitä, että olet ensimmäinen ketä oikeasti myöntää näiden raiskausten lukeutuvan hum. maahanmuuton kustannuksiin.

Onhan tuo ihan fakta, turha sitä kiistää. Iso joukko nuoria miehiä vieraassa kulttuurissa on aina paha paikka, ja siihen sisältyy jo todennäköisyyslaskennassakin riskinsä. Vaikka kulttuuri olisi alunperin kohdemaan kaltainen.

Oma mielipiteeni on se, että en koe saavani pakolaisten auttamisesta sitä vertaa hyötyä, että olisin valmis maksamaan hintana rahallisia ja inhimillisiä kustannuksia suomalaisille.

Kyllä minä tämän ihan hiffaan, ihan ymmärrettävä ajatus sinänsä. Minulle kansalaisuus ei vaan merkitse mitään roolia, ihminen on ihminen.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Jos maahanmuuton hinta on se että somalit raiskaavat suomalaisia niin toivon että raiskattu on tuo Ruttusen oikosulku. Vaikkapa viidesti/vuosi, jos sillä muut suomalaiset välttyy raiskauksilta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miten se sitten kuuluu minulle jos joku random-nainen raiskataan jossain? Vaakakupissa muutama raiskaus vastaan vaikka mainitsemani kansanmurhan jaloissa pyörivät ihmiset. Viisi raiskausta on ihan mitätön määrä.

Mielestäni kansanmurhat ja sodat paskanistaneissa ei edelleenkään kuulu meille. Ne ovat kautta aikojen olleet keinoja ylimääräisen populaation hävittämiseksi ja juuri sitähän tämä pallomme kaipaa mitä suurimmassa määrin.

Nyt porukka joka ei sivistyneissä maissa olisi koskaan syntynytkään, valtaa elintilaa täällä, vaikka minkäänlaisia edellytyksiä asua näissä tasokkaimmissa maissa ei ole ja hyvin harvalla tulee koskaan olemaankaan.

Kukahan laittaisi listaa "monikulttuurisuuden" hyvistä puolista. Itse en ole vielä keksinyt ainuttakaan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos maahanmuuton hinta on se että somalit raiskaavat suomalaisia niin toivon että raiskattu on tuo Ruttusen oikosulku. Vaikkapa viidesti/vuosi, jos sillä muut suomalaiset välttyy raiskauksilta.

Sama, voin osoittaa solidaarisuuttani ostamalla lubrikantit ettei se valkoisen miehen velan maksaminen olisi niin kivuliasta. Onhan tuo Ruttusen nonchalantti asenne raiskauksen uhreja kohtaan nyt melkoista hurskastelua ja ilmeisesti taas yhden angstisen nuoren weltschmerzin purkaus.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni kansanmurhat ja sodat paskanistaneissa ei edelleenkään kuulu meille. Ne ovat kautta aikojen olleet keinoja ylimääräisen populaation hävittämiseksi ja juuri sitähän tämä pallomme kaipaa mitä suurimmassa määrin.

Eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa, paitsi tietysti siinä että maahanmuuttajat Suomessa aika harvoin syyllistyvät henkirikoksiin.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kukahan laittaisi listaa "monikulttuurisuuden" hyvistä puolista. Itse en ole vielä keksinyt ainuttakaan.

Monikulttuurisuus ja uskonnollinen hurmos ovat monella tapaa lähellä toisiaan olevia ilmiöitä. Jumalahan on esimerkiksi siitä vekkuli olento, että hallitakseen niin taivaissa kuin maan päälläkin sen ei tarvitse edes olla olemassa. Vastaavasti "monikulttuurisuus" taas on kannattajiensa mielestä automaattisesti "hyvä" asia ja johtaa "parempaan" yhteiskuntaan siitä huolimatta, että sillä on tarjota tähän mennessä lähes pelkästään varoittavia esimerkkejä. Kumpaakaan ei lisäksi saa arvostella, koska silloin on joko kerettiläinen tai kovasydäminen rasisti.

Mitä tulee mainitsemaasi listaan, niin keksin kinukki-, intialaiset ja nepalilaiset raflat. Sen jälkeen on pelkkää tyhjää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jos vaihtoehtona on auttaa ihmisiä turvaan esimerkiksi sisällissodan melskeestä tai alueelta jossa on kansamurha käynnissä, niin siihen suhteutettuna 5 raiskattua naista on aikamoinen pisara meressä.
Huomaa, että olet mies, kun vähättelet raiskauksen kohteeksi joutuneiden naisten kärsimyksiä. Raiskaus on väkivaltateko, joka voi tuhota sen kohteeksi joutuneen naisen elämän totaalisesti; fyysisesti, psyykisesti, emotionaalisesti. Itse en olisi naisena valmis maksamaan tuota hintaa siitä, että joku kansanmurhan alueelta pakeneva pääsisi turvaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleensä sinun kirjoittamaasi liturgiaa vain ruukaa tulemaan yliopistoikäisten karvanaamojen suusta sosiologien bileissä.

No jaa, mielestäni olen realisti. Tuhansien nuorten miesten integroituminen kokonaan vieraaseen kulttuuriin ei käy missään päin maailmaa ilman ongelmia, muistetaan vaikka suomalaiset Ruotsissa. Ja tässä tapauksessa kulttuurit kuitenkin yhteneväiset.
Suomi ei ole sulkemassa rajoja, eikä valitsemassa maahanmuuttajiksi pelkästään X+Z+Y kaavalla ihannekohderyhmää ihannemaasta ihanneikäluokasta. Eli meillä on ongelma käsissä, ja ongelman ratkaisu on toimiva integroituminen. Mitä paremmin siinä onnistutaan, sitä vähemmän myös ainakin kulttuurisidonnaisia väkivallantekoja nähdään. Ja kyllä minä ihan rehellisesti olen sitä mieltä, että kansanmurha härövaltiossa on muutamaa raiskausta suurempi ongelma.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miten se sitten kuuluu minulle jos joku random-nainen raiskataan jossain? Vaakakupissa muutama raiskaus vastaan vaikka mainitsemani kansanmurhan jaloissa pyörivät ihmiset. Viisi raiskausta on ihan mitätön määrä.

Miksi edes kantaa huolta niistä kansanmurhan uhreistakaan? Loppujen lopuksi se on yksi ja sama kuoleeko kansanmurhassa satatuhatta ihmistä tai enemmänkin, tämä uhrimäärä on täysin merkityksetön globaalisti ja jos jotain hyvää kuolleiden lukumäärästä ajattelee niin n määrä kuolleita kansanmurhan uhreja on poissa rasittamasta lukuisia ekologisia lokeroita, joten kyllä, minä valitsen kansanmurhan muutaman raiskauksen sijaan.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi edes kantaa huolta niistä kansanmurhan uhreistakaan?

Miljoonien ihmisten tappaminen ei kuulu asioihin jotka sivuutan olankohautuksella.

vlad kirjoitti:
Loppujen lopuksi se on yksi ja sama kuoleeko kansanmurhassa satatuhatta ihmistä tai enemmänkin, tämä uhrimäärä on täysin merkityksetön globaalisti ja jos jotain hyvää kuolleiden lukumäärästä ajattelee niin n määrä kuolleita kansanmurhan uhreja on poissa rasittamasta lukuisia ekologisia lokeroita, joten kyllä, minä valitsen kansanmurhan muutaman raiskauksen sijaan.

vlad.

Joo, mutta pari raiskattua suomalaista on ihan törkeä globaali ongelma.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Suomi ei ole sulkemassa rajoja, eikä valitsemassa maahanmuuttajiksi pelkästään X+Z+Y kaavalla ihannekohderyhmää ihannemaasta ihanneikäluokasta. Eli meillä on ongelma käsissä, ja ongelman ratkaisu on toimiva integroituminen. Mitä paremmin siinä onnistutaan, sitä vähemmän myös ainakin kulttuurisidonnaisia väkivallantekoja nähdään.

Huoh, tiedän. "Humanitaarinen" ryysyläisten haaliminen jatkuu vielä vuosikaudet, kunnes sille ehkä tulee käytännös sanelemanakin stoppi(epäilen kyllä tätäkin). Somalien ym. "toimiva integroituminen" on yhtä suurta utopiaa, kuin joku Suomen "toimiva integroituminen" EU:n liittovaltioon. Ellei onnistuneeksi integraatioksi sitten lasketa valtakulttuurin antautumista ja perääntymistä jatkossakin tulokkaiden sekä heidän neopunikkieturyhmiensä vaatimusten edessä.

Ja kyllä minä ihan rehellisesti olen sitä mieltä, että kansanmurha härövaltiossa on muutamaa raiskausta suurempi ongelma.

Niinhän se onkin, mutta edelleenkin vain siellä härövaltiossa. Jos siellä ei osata asioita hoitaa ilman ammuskelua ja kivitystä, niin omahan on häpeänsä, sillä meidän se ei ole ainakaan. Itse voin ihan vilpittömästi sanoa, että en nakkaa paskaakaan. Ikävä homma sinänsä etniset puhdistukset ym., mutta millään rationaalisella syyllä ei voida perustella, että näiden toimenpiteiden seuraukset kuuluisivat jotenkin meille. Ei millään. Tätä taustaa vasten on aika sietämätöntä, että tänne kuitenkin tulee paskanistaneista porukkaa turvaan ja he osoittavat sitten "kiitollisuuttaan" tarjoilemalla väkisin mustaa mambaansa pimeissä puistoissa. Sitten vielä joku kirkasotsa tietää kertoa, että hei tämähän on pieni hinta siitä, että nämä ihmiset perheineen pelastettiin jonkun heimosodan jaloista. Winning!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On aivan turhaa ajanhaaskausta yrittää selittää noille oikosuluille, vellihousuille ja ninjoille tätä asiaa. Meidän, siis enemmistön, pitää vain keskittyä muuttamaan asioita eikä keskittyä pienen, pähkähullun ideologisen huuhaasiiven mielipiteen muokkaamiseen. Nuo em. suomalaisille vaaralliset hörhöt voidaan ignoorata täysin, iso osa tajuaa asioiden tilan ilman, että noille yrittää selittää yhtään mitään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Keskustelussa ei ole nyt puolin eikä toisin mitään järkeä koska kansanmurha ja yksilöiden raiskaukset eivät ole millään lailla asioita joita pitäisi verrata keskenään. Uhrien määrää mitattaessa kansanmurha on tietysti monta kertaa pahempi asia, mutta raiskauksiin voi liittyä kärsimyksiä jotka eivät ole millään lailla mitattavissa. Mielestäni keskustelu kannattaa lopettaa ennen kuin useampi nimimerkki antaa itsestään ns. erikoisen kuvan. "Muutaman" raiskauksen tai "jossain kaukana" tapahtuvan kansanmurhan vähättely ei ole sivistyneen ihmisen hommaa. Ei vaikka raiskauksia olisi yksi kerran kymmenessä vuodessa tai kansanmurha tapahtuisi Kuussa.

Alkuperäinen kysymys "Montako raiskausta olet valmis hyväksymään" on toki sekin täysin järjetön eikä millään lailla mielekäs vastattavaksi. En hyväksy enkä vähättele ainuttakaan raiskausta, mutta koen kysymyksen asettelun loukkaavaksi niin itseni, maahanmuuttajien parissa työtä tekevien ihmisten kuin maahanmuuttajien erittäin suuren raiskauksiin syyllistymättömän enemmistönkin kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miljoonien ihmisten tappaminen ei kuulu asioihin jotka sivuutan olankohautuksella.

Lainaan erästä suurta ajattelijaa ja valtiomiestä: "Yhden ihmisen kuolema on tragedia, miljoonan kuolema tilastomerkintä", Josef Stalin.

Joo, mutta pari raiskattua suomalaista on ihan törkeä globaali ongelma.

Kyllä, olet aivan oikeassa, muutama raiskattua naista on ekologisesti vähäisempi asia kuin satatuhatta kansanmurhan uhria, joten ekologisesti järkevämpää on pelastaa nämä raiskauksen uhrit kuin pelastaa kansanmurhan uhrit. Tätä minä juuri ajoin takaa ja näin kirjoitinkin.

vlad.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Alkuperäinen kysymys "Montako raiskausta olet valmis hyväksymään" on toki sekin täysin järjetön eikä millään lailla mielekäs vastattavaksi. En hyväksy enkä vähättele ainuttakaan raiskausta, mutta koen kysymyksen asettelun loukkaavaksi niin itseni, maahanmuuttajien parissa työtä tekevien ihmisten kuin maahanmuuttajien erittäin suuren raiskauksiin syyllistymättömän enemmistönkin kannalta.

Miksi se on järjetön kun se on täysin totta, jos et pysty käsittelemään tosiseikkoja se kertoo aika paljon siitä itsestäsi. Relevanttius on sitten asia erikseen mutta niin se vain menee että vaikka kuinka sitä hinnan olemassaoloa kielletään, se on silti olemassa. Havaittavaa on myös merkittävä NIMBY-asenteen olemassaolo asian välttelyn ja kiertelyn kohdalla.

Yhä muistutettakoon että saman kysymyksen voi tehdä vaikka taloudellisistakin näkökulmista, mutta tällainen lähestymistapa ei yleensä herätä juurikaan keskustelua koska suurin osa ei juurikaan välitä miten "meidän rahojamme" käytetään tai aidosti pysty myöskään hyväksymään sitä että arvovalintoja pitäisi perustella rahalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Huomaa, että olet mies, kun vähättelet raiskauksen kohteeksi joutuneiden naisten kärsimyksiä. Raiskaus on väkivaltateko, joka voi tuhota sen kohteeksi joutuneen naisen elämän totaalisesti; fyysisesti, psyykisesti, emotionaalisesti. Itse en olisi naisena valmis maksamaan tuota hintaa siitä, että joku kansanmurhan alueelta pakeneva pääsisi turvaan.

Alamummon kanssa samaa mieltä. Vähättely on kaikkein pahoin asia, miten tähän otetaan kantaa. Se kertoo pelottavalla tavalla meistä. Me vain ymmärrämme...ja ymmärrämme...ja ymmärrämme...
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Miten se sitten kuuluu minulle jos joku random-nainen raiskataan jossain? Vaakakupissa muutama raiskaus vastaan vaikka mainitsemani kansanmurhan jaloissa pyörivät ihmiset. Viisi raiskausta on ihan mitätön määrä.

Sinulla on idioottimaisia mielipiteitä.

Koska en halua mennä henkilökohtaisuuksiin en kysy.

Maahanmuuttajilta joskus kuulee näitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alamummon kanssa samaa mieltä. Vähättely on kaikkein pahoin asia, miten tähän otetaan kantaa. Se kertoo pelottavalla tavalla meistä. Me vain ymmärrämme...ja ymmärrämme...ja ymmärrämme...

Sen enempää tähän suohon sekaantumatta, väitän, että yksikään kirjoittaja ei varmasti ymmärrä tai väheksy raiskausta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
On aivan turhaa ajanhaaskausta yrittää selittää noille oikosuluille, vellihousuille ja ninjoille tätä asiaa. Meidän, siis enemmistön, pitää vain keskittyä muuttamaan asioita eikä keskittyä pienen, pähkähullun ideologisen huuhaasiiven mielipiteen muokkaamiseen. Nuo em. suomalaisille vaaralliset hörhöt voidaan ignoorata täysin, iso osa tajuaa asioiden tilan ilman, että noille yrittää selittää yhtään mitään.

"suomalaisille vaaralliset hörhöt" oli lempikohtani. Noin muuten nimimerkki Käyttäjänimetön voisi löystää narua Tampaxista taas, ettei tule jälleen itkuviestejä postilaatikkoon kuinka sinua loukataan jatkuvasti.

Alamummo en vähättele raiskauksen uhrien kohtaloa, mistä tälläisen ajatuksen olet päähäsi saanut?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käyttäjänimetön voisi löystää narua Tampaxista taas, ettei tule jälleen itkuviestejä postilaatikkoon kuinka sinua loukataan jatkuvasti.
Jaaha. Tämä on taas näitä. Yv-kortti käyttöön, kun muuhun ei pysty. Enpä ole moista sinulle ikinä sanonut eli mitään itkenyt. Sinähän se sitä paitsi koit suurta loukkaantumista, sanoit sen minulle suoraan. Tuo minun ns. loukkaantuminen on täysin oma tulkintasi (=paskaa) ja aivan yhtä lähellä oikeellisuutta kuin tuo hörhöilysi tässä tämän ketjun asiassa noin yleisemminkin. Minä vielä sanoin erikseen, että sinunlaisesi menevät aina lopulta itse palstalle vääristelemään yyveitä ja niinhän tämä taas meni. Heh, suorastaan legendaarista miten tietyt tyypit noudattavat tuota samaa kaavaa.

Mutta mukavaa olisi jos Ruttusen oikosulku voisi keskittyä itse asiaan eikä itkeä täällä minun lähettämistä muutamasta asiallisesta yyveestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös