Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 105 966
  • 24 186
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Siltähän se näyttää että Suomi menee kovaa vauhtia kohti Ruotsia. Ei tietenkään pitäis muuttaa, eikä myöskään osoittaa tämmöistä suvaitsevaisuutta jota kaltaisesi ihmiset osoittavat. Rukoukset ovat vasta alkua tuleviin ongelmiin, eikä suunta todellakaan ole oikea.

En väitä että kaikki mutiaiset ois kusipäitä mutta monella on asenteessa ongelmia.

Ai Ruotsi on arabimaa jossa ei vastaavassa tilanteessa soitettaisi Isä Meidän rukousta? Aina sitä näköjään oppii jotain uutta.

Onneks sulla on asenne kunnossa kuitenkin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En väitä että kaikki mutiaiset ois kusipäitä mutta monella on asenteessa ongelmia.
*hymiö* (boldaus oma)

Mielestäni lapsille kuuluukin opettaa muista kulttuureista ja uskonnoista. Taitaa kuulua opetussuunnitelmaankin. Toisaalta kyllähän se nyt hirveää on jos 10 sekuntia jotain rukouskutsua kuulee. Ikinä ei kukaan varmaan esim. telkkarissa tuollaista ole kuullut.

Itsekin muistan kuinka traumatisoivaa oli aamuisin kuunnella evankelisluterilaisen seurakunnan aamunavauksia. Tähän päivään asti on ollut vaikeaa. Okei, minulle annettiin kyllä teoriassa vapautus näistä, mutta minnepä sitä olisi 10 minuutiksi pakoon päässyt, kun kuului käytäväänkin. Puhumattakaan kirkossa käynneistä, joihin pakotettiin korvaavien tehtävien uhalla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Monessako tavallisessa aamunavauksessa Suomessa on soitettu Islamin rukouskutsua kaiuttimista pihalle? Meillä on täysin poikkeavat näkemykset tavallisuudesta. Tuolle koko asialle ei ollut perusteita alakoulussa, kuten jo aiemmassa viestissäni kerroin.

Tavallisuudella tarkoitin sitä, että aamunavauksella on jokin opettavainen tarkoitus. Ei televisiouutisetkaan näytä propagandatarkoituksessa pätkiä Pohjois-Korean tv:n uutisista. Ja miten ihmeessä pystymme sallimaan vappupäivän vapaaksi myös koululaisilta, koska kyseessähän on työväen juhla.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Ai Ruotsi on arabimaa jossa ei vastaavassa tilanteessa soitettaisi Isä Meidän rukousta? Aina sitä näköjään oppii jotain uutta.

Onneks sulla on asenne kunnossa kuitenkin.

No sulla ei oo ymmärrys kunnossa. En oo missään vaiheessa sanonu mitään tommosta, eikä oo mun ongelma jos et ymmärrä mun lauseita. En myöskään sanonu sitä mitä väitit ekassa virkkeessä.

Mä en ainakaan kuvittele omistavani koko maailmaa toisin kuin nää mutiaiset. Rukous itsessään ei ole ongelma ,mutta mutiaisten kohtelu ylipäätään on sekä tän kulttuurin asenne naisia kohtaan. Teiänkin suvaitsevaisuus loppuis hyvin nopee ku huomaisitte että lapsenne parhaat kaverit ovat Abdi, Abdul, Berat, Mohammed, Leiffi & Paavo.

Helppohan se on huudella sieltä Lappeenrannasta & Porista kun ei oo mitään hajua Kontulan meininkeistä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
No sulla ei oo ymmärrys kunnossa. En oo missään vaiheessa sanonu mitään tommosta, eikä oo mun ongelma jos et ymmärrä mun lauseita. En myöskään sanonu sitä mitä väitit ekassa virkkeessä.

Mä en ainakaan kuvittele omistavani koko maailmaa toisin kuin nää mutiaiset. Rukous itsessään ei ole ongelma ,mutta mutiaisten kohtelu ylipäätään on sekä tän kulttuurin asenne naisia kohtaan. Teiänkin suvaitsevaisuus loppuis hyvin nopee ku huomaisitte että lapsenne parhaat kaverit ovat Abdi, Abdul, Berat, Mohammed, Leiffi & Paavo.

Helppohan se on huudella sieltä Lappeenrannasta & Porista kun ei oo mitään hajua Kontulan meininkeistä.

Oot sää hauska.

Ensin sanoit, että isämeitää ei soitettaisi missään arabimaassa. Sitten kun kysyin, että haluatko että Suomesta tulee tuollainen arabimaa niin sanoit, että Suomi on menossa kohti Ruotsia. Toisin sanoen, Ruotsi on arabimaa sinun mukaasi.

Nyt sitten se rukous, josta tämä koko homma alkoi, ei olekaan ongelma. vaan joku muu. Joku voisi mainita jotain maalitolppien siirtelystä.

Mulla ei ole lapsia, mutta Abdi ja Paavo on duunikavereina. Ei mun suvaitsevaisuus oo siitä mihinkään muuttunut.

Mutta loistavaa settiä. Jatka vaan samaan malliin!
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä en ainakaan päästäisi tota vitun Paavoa sisälle.
Todennäköisesti toi vitun Paavo on aatteellisesti vahvasti itään kallellaan, joten ihan ymmärretävää. Kyllähän tässä Kontulan tapauksessa on paljon tahallista väärinymmärtämistä. Lähtien puheista, että poliisi olisi tarjonnut mielenosoittajille autokyydin paikan päälle. Toivottavasti tulevat hallitukset eivät muuta oikeutta mielenilmaisuun riippuvaiseksi ideologiasta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No sulla ei oo ymmärrys kunnossa. En oo missään vaiheessa sanonu mitään tommosta, eikä oo mun ongelma jos et ymmärrä mun lauseita. En myöskään sanonu sitä mitä väitit ekassa virkkeessä.

Mä en ainakaan kuvittele omistavani koko maailmaa toisin kuin nää mutiaiset. Rukous itsessään ei ole ongelma ,mutta mutiaisten kohtelu ylipäätään on sekä tän kulttuurin asenne naisia kohtaan. Teiänkin suvaitsevaisuus loppuis hyvin nopee ku huomaisitte että lapsenne parhaat kaverit ovat Abdi, Abdul, Berat, Mohammed, Leiffi & Paavo.

Helppohan se on huudella sieltä Lappeenrannasta & Porista kun ei oo mitään hajua Kontulan meininkeistä.
Ymmärrän toki, että voi äkkiä mennä sekaisin, kun kyse on rukouskutsusta, mutta en usko, että ihan Lähi-Itään asti kuulivat ja ilmestyivät sankoin joukoin paikalle. Taitaa nyt vähän mennä sekaisin opettaminen ja maahanmuuttopolitiikka. Vai eikö sitä vierasta kulttuuria pelätä tarpeeksi, jos sitä vähän vaikka ymmärretäänkin? Mielestäni on tärkeää vähän tietää muistakin kulttuureista ja näiden tavoista, jos vaikka sattuu matkustelemaan tai töissä joutuu kohtaamaan joskus Abdulin tai Mohammedin.

Jos jälkimmäinen Lappeenranta-maininta oli meikäläiselle osoitettu, niin olen asunut paikkakunnalla, jossa oli sellainen keskus turvapaikanhakijoille, joita myös kävi samassa koulussa kanssani. Olen myös katsonut, kun hakkasivat toisiaan kepeillä, kun tuli futismatsissa hieman erimielisyyksiä. Satun myös olemaan hyvin konservatiivisen maahanmuuttopolitiikan kannalla. Pidän silti hulluna ajatusta, etteikö Ramadanista tai Islamista pitäisi opettaa koulussa.

Edelleen kyseenalaistan tuon opetuksen tarpeellisuuden ja arvaan että aloite aamunavauksen pitoon aiheesta ei tullut oppilaalta.
Sitten, kun oppilailta aletaan kysymään, mitä peruskoulussa opetetaan, niin on Suomen koulutusjärjestelmä vedetty aikoja sitten vessanpöntöstä alas.
Kerrotaankohan tuolla samassa koulussa vaikkapa lestadiolaisuuden erityispiirteistä aamunavauksessa ja selitetään miksei lestadiolaiset oppilaat osallistu tanssitunnille. Kaiuttimista soitetaan hivenen pätkiä suviseurasaarnoista.
Kyllähän lestadiolaisia toki on se 200 000 että hyvin voi verrata 1,8 miljardin islaminuskoon. Tosin muistaakseni itselle on lyhyesti opetettu näitä kristinuskon pienempiäkin lahkoja, mutta sitten kaikki isoimmat maailmanuskonnot on kyllä käyty läpi. Hindulaisuutta ja Budhalaisuutta lie myös kaikille opetettu tai ainakin nykyään opetetaan tai no minulle nyt ainakin opetettiin. Samoten muuten Taolaisuudesta ja Sintolaisuudesta.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Oot sää hausa.

Ensin sanoit, että isämeitää ei soitettaisi missään arabimaassa. Sitten kun kysyin, että haluatko että Suomesta tulee tuollainen arabimaa niin sanoit, että Suomi on menossa kohti Ruotsia. Toisin sanoen, Ruotsi on arabimaa sinun mukaasi.

Nyt sitten se rukous, josta tämä koko homma alkoi, ei olekaan ongelma. vaan joku muu. Joku voisi mainita jotain maalitolppien siirtelystä.

Mulla ei ole lapsia, mutta Abdi ja Paavo on duunikavereina. Ei mun suvaitsevaisuus oo siitä mihinkään muuttunut.

Mutta loistavaa settiä. Jatka vaan samaan malliin!

En vaivautunut vastaamaan kysymykseesi joka oli täysin järjetön. Se etteivät he soittaisi rukousta, ei tarkoita että haluaisin suomesta arabimaata. Viesteistäni käy muutenkin selvästi ilmi etten missään nimessähalua Suomesta arabimaata. Enkä myöskään ole väittänyt Ruotsin olevan arabimaa, se mitä sanoin oli että meidän maamme on menossa samaan suuntaan kuin Ruotsi. Eivätkä kaltaisesi suvakit ainakaan edistä asiaa.

Rukous on osa ongelmaa & itseasiassa erittäin huolestuttava esimerkki siitä mihin maa on menossa, eli kohti mutiaisten perseiden nuolentaa. Väitättekö oikeasti että rukouskutsu palvelis jotain muuta kun Mutiaisia?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Täällä on niin suuri osa "suvaitsevaisista" kirjoittajista lytännyt näitä suomalaisia herätysliikkeitä melko roisein kirjoituksin ja yleistyksin, että tuollainen kaksinaismoralismi oikein oksettaa. Ensin puututaan siihen ettei saa yleistää kun puhutaan muslimeista ja seuraavaksi haukutaan kollektiivisesti kaikki lestadiolaiset, jehovat ja helluntailaiset.

Näyttäisitkö minulle esimerkin, jossa kritisoidaan lestadiolaisuudesta kertomista opetustilanteesta. Minusta se on hyvin tärkeää, että kouluissa opetetaan uskontoja ja niiden ilmenemismuotoja, ml. islamia ja suomalaisia herätysliikkeitä. Kritiikki uskontoja ja uskovaisia kohtaan ei tarkoita sitä, etteikö asiasta voisi kertoa – niistä pitää kertoa. En minä islaminkaan kannattaja ole, mutta se kun nyt sattuu olemaan maailman valtauskontoja ja olemassa myös Suomessa, niin miksi se pitäisi haudata opetustilanteessa. Opetetaanhan koulussa buddhalaisuutta ja hindulaisuuttakin. Minun kouluaikanani uskonnontunnilla on vierailemassa buddhalaisuuden edustaja, minkä takia luokkaan mentiin ilman kenkiä. Seuraava vieras olikin Afrikassa lähetystyössä ollut kristitty.

Jos asia on niin, että oppilaat ovat pitäneet aamunavauksen ilman omaa tai vanhempien tahtoaan, niin kritiikki kuuluu pääasiassa lasten huoltajille. Mahtoivatko mielenosoittajat olla yhteydessä oppilaiden vanhempiin ja kysyä heidän mielipidettään?

Kannattaa katsoa välillä peiliin, minkä näköinen epeli siellä luuraa.

Panisin.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko suvivirsikeskustelun saisi loppumaan sillä, että mainitsisi aina ennen suvivirren laulamista, että "seuraavaksi tutustutaan suomalaiseen kulttuuriin".

Islam taitaa olla aiheena sellainen, että sitä kannattaisi käsitellä uskonnon tunneilla, jolloin sitä voidaan esitellä kattavammin ja asettaa paremmin kontekstiinsa. Ei se oikein toimi, että esitellään jotain kontroversiaalia keskusradiosta (vielä koulun ulkopuolellekin!) ja vedotaan siihen, että esitellään vaan vähän. Aamunavauksessa voi puhua jostain sammakoista, mutta ei laittaa mitään hitlerin puhetta pyörimään ja sanoa että tässä tulee vähän aatua esittelyksi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mikäli joku koulun oppilas on tuntenut ahdistuneensa aamunavaukseen sisältyneestä jollotuksesta, niin kai tätä nyt sitten kunnolla tutkitaan kuitenkin?
Kaikki oppilaat kai pitäisi huomioida, jokainen heistä on arvokas, laulun arvoinen.

No ehkä ei tosielämässä ole, toiset ovat arvokkaampia kuin toiset, niin se vain käy.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
En vaivautunut vastaamaan kysymykseesi joka oli täysin järjetön. Se etteivät he soittaisi rukousta, ei tarkoita että haluaisin suomesta arabimaata. Viesteistäni käy muutenkin selvästi ilmi etten missään nimessähalua Suomesta arabimaata. Enkä myöskään ole väittänyt Ruotsin olevan arabimaa, se mitä sanoin oli että meidän maamme on menossa samaan suuntaan kuin Ruotsi. Eivätkä kaltaisesi suvakit ainakaan edistä asiaa.

Rukous on osa ongelmaa & itseasiassa erittäin huolestuttava esimerkki siitä mihin maa on menossa, eli kohti mutiaisten perseiden nuolentaa. Väitättekö oikeasti että rukouskutsu palvelis jotain muuta kun Mutiaisia?
No justhan sä muna pystyssä kehuskelit arabimaita siitä, että ne ei kyllä varppina soittais isämeitää. Nyt se sitten ei olekaan hyvä juttu. Sulla menee nyt jutut vähän sekaisin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmaan osaat sitten laskea, kumpia on Suomessa prosentuaalisesti enemmän. Ja edelleen kyse ei liene varsinaisesta opetussuunnitelman noudattamisesta, vaan jonkun opettajan ajatuksesta.
Ja missä väitin että koululaisilta kysellään mitä halutaan oppia?
Osaan toki. Varmaan itse taas tiedostat kumpi on oikeasti jollain tasolla maailmassa merkittävä. Koulussa myös opiskellaan enemmän Rooman historiaa, vaikka saamelaisia suomessa enemmän.

Mielestäni Islaminuskon opetus kuuluu ihan opetussuunnitelmaan kristityilläkin. Varmasti opettaja saa jopa vähän vaikuttaa opetusmetodiin. Minäkin olen dokumentin katsonut koulussa hindulaisuudesta, mutten kai tyhmyyttäni älynnyt loukkaantua siitä, vaikka näkyi kuinka ihmiset suorittivat puhdistautumista Gangesissa sun muuta.

Korjaan, että oppilailla ei suurta vaikutusvaltaa kuuluisi opetusmetodeihinkaan olla. Eivät taida laittaa oppimista hauskanpidon edelle. Perustuu siis tuohon.
Edelleen kyseenalaistan tuon opetuksen tarpeellisuuden ja arvaan että aloite aamunavauksen pitoon aiheesta ei tullut oppilaalta.
Tuskin oppilaiden kuuluukaan tehdä aloitteita aamunavauksesta. Samaa uskonnollista settiä sieltä tulee ihan pyytämättäkin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Oot sää hauska.
No justhan sä muna pystyssä kehuskelit arabimaita siitä, että ne ei kyllä varppina soittais isämeitää.
Täytyy sanoa, että olet kyllä vähintään Iikka Kiven tasoinen "koomikko" itsekkin.
Kyllähän lestadiolaisia toki on se 200 000 että hyvin voi verrata 1,8 miljardin islaminuskoon
Samankokoisia vähemmistöjä kuitenkin suomessa, joten pitäisivät olla samalla viivalla. Tässä kohtaa ihan sama kuinka monta hihhulia mihinkin hattivattiin uskoo ulkomailla.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
No justhan sä muna pystyssä kehuskelit arabimaita siitä, että ne ei kyllä varppina soittais isämeitää. Nyt se sitten ei olekaan hyvä juttu. Sulla menee nyt jutut vähän sekaisin.

Kehu ja vertaus ovat eri asia. En ees jaksa enää keskustella sun kanssa kun et selvästikkään ymmärrä mitä tarkoitan. Sivutat oleellisimmat pointit ja keskityt piipittämään olemattomista pikkuseikoista. Mikä vittu teitä porilaisia oikeen vaivaa?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta mainitsemani aamunavaus vaikkapa lestadiolaisuudesta rukous-tai saarnapätkineen olisi aiheuttanut paljon isomman haloon kuin muslimitapojen markkinointi.
Paskat. Mistä tahansa muusta uskonnosta tehty aamunavaus ei olisi aiheuttanut yhtään mitään yhtään missään. Syy on siinä, että rajakit pillastuvat vain ja ainoastaan islamiin liittyvistä asioista ja se oli tälläkin kertaa se syy miksi tästä asiasta mitään kohua seurasi.

Ainoa muu tapa, millä uskonto nousee lehtijuttuihin, on ne tapaukset, kun joku hihhuliuskovainen on pakottanut kokonaisia luokkia yhteisiin rukouksiin ja vastaaviin päivittäin pitkien ajanjaksojen ajaksi. Tai siten joku suvivirsivinkuna, jossa siinäkin veisataan tuhansissa kouluissa ympäri Suomen.

Yksi kymmenen sekunnin pätkä yhdessä koulussa mistä muusta uskonnosta tahansa ei aiheuta värinöitä kenessäkään tässä maassa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Siltähän se näyttää että Suomi menee kovaa vauhtia kohti Ruotsia. Ei tietenkään pitäis muuttaa, eikä myöskään osoittaa tämmöistä suvaitsevaisuutta jota kaltaisesi ihmiset osoittavat. Rukoukset ovat vasta alkua tuleviin ongelmiin, eikä suunta todellakaan ole oikea.

En väitä että kaikki mutiaiset ois kusipäitä mutta monella on asenteessa ongelmia.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan että Suomi menisi kovaa vauhtia kohti Ruotsia. Katselin yhden dokumentin missä Trumpia vastustavassa mielenosoituksessa (USA:ssa) eräs nainen kantoi kylttiä jossa luki: "I've seen better cabinets in IKEA." Ruotsissa palaa mutta vienti vetää. Ketä tarkoitat termillä mutiaiset?
 
Paskat. Mistä tahansa muusta uskonnosta tehty aamunavaus ei olisi aiheuttanut yhtään mitään yhtään missään. Syy on siinä, että rajakit pillastuvat vain ja ainoastaan islamiin liittyvistä asioista ja se oli tälläkin kertaa se syy miksi tästä asiasta mitään kohua seurasi.

Ainoa muu tapa, millä uskonto nousee lehtijuttuihin, on ne tapaukset, kun joku hihhuliuskovainen on pakottanut kokonaisia luokkia yhteisiin rukouksiin ja vastaaviin päivittäin pitkien ajanjaksojen ajaksi. Tai siten joku suvivirsivinkuna, jossa siinäkin veisataan tuhansissa kouluissa ympäri Suomen.

Yksi kymmenen sekunnin pätkä yhdessä koulussa mistä muusta uskonnosta tahansa ei aiheuta värinöitä kenessäkään tässä maassa.
Mitä siinä kymmenen sekunnin pätkässä sanottiin? Alla olevan blokin (linkki) kommenttiosiossa väitetään, että kyseessä olisi pätkä Koraanista Al-Bagara - Lehmän suurasta. Wikipediassa sanotaan, että siinä on painopisteenä kristittyjä ja ennen kaikkea juutalaisia vastaan suunnattu kritiikki.

http://blogit.iltalehti.fi/alan-sal...ei-saa-kayttaa-edustajina-omalle-agendalleen/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Baqara
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä siinä kymmenen sekunnin pätkässä sanottiin? Alla olevan blokin (linkki) kommenttiosiossa väitetään, että kyseessä olisi pätkä Koraanista Al-Bagara - Lehmän suurasta. Wikipediassa sanotaan, että siinä on painopisteenä kristittyjä ja ennen kaikkea juutalaisia vastaan suunnattu kritiikki.

http://blogit.iltalehti.fi/alan-sal...ei-saa-kayttaa-edustajina-omalle-agendalleen/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Baqara

Mitä vitun väliä sillä on mitä siinä sanottiin, kukaan kuulijoista tuskin ymmärsi sanaakaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyse ei ollut tästä, kuten varmaan tiedätkin. Sinäkin olet ollut useaan otteeseen kritisoimassa kirjoituksia, joissa yleistetään muslimeja tapojensa ja uskomuksiensa takia. Vastaavaa en ole nähnyt esim. uskontoketjussa tai muissa ketjuissa, missä lytätään vaikkapa suomalaisia herätysliikkeitä ja niiden jäseniä. Se on mielestäni kaksinaismoralismia.
Et toki ole ainoita moisen harrastajia tällä palstalla, etkä edes se paras esimerkki, mutta satuit nyt sopivasti jyvälle.

Johtuisikohan siitä, että keskustelu muslimeiden ympärillä on paljon vilkkaampaa ja kiihkottomampaa. Jos lestadiolaisista käytäisiin yhtä vilkasta keskustelua, jossa jokainen tuomittaisiin hyväksikäyttäjäksi, niin tähän varmasti puututtaisiin enemmän – varsinkin jos toreille ja päättäviin elimiin muodostuisi näkyviä lestadiolaisia herjaavia ryhmiä. Omalta kohdaltani täytyy myöntää, että minulla on enemmän kokemuksia muslimeista kuin lestadiolaisista.

En tiedä, miten asia on nykyään koulussa, mutta minun aikanani suomalaisista uskonliikkeistä puhuttiin todella vähän. En muista kuulleeni lestadiolaisista, helluntalaisista tai jehovan todistajista mitään, edes aamunavauksista, mutta luokalta päästäkseen hindujumalat piti olla tiedossa.

Mitä vitun väliä sillä on mitä siinä sanottiin, kukaan kuulijoista tuskin ymmärsi sanaakaan.

Olen tästä eri mieltä. Minusta rukoushuudon sanoma olisi pitänyt selvittää, koska tällainen jälkikäteen tullut tieto tarhaa muuten hyvän asian ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa konflikteja. Ja eiköhän siellä nyt ole joku ymmärtänyt, jos asia on kerran tullut tietoon – siis jos tieto pitää paikkaansa. @The Hockey Handbook
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
"Länsimaisessa yhteiskunnassa on totuttu ajattelemaan, että vähemmistö tarvitsee erityistä suojelua. Islamilaisessa yhteiskunnassa ajatellaan, että enemmistö tarvitsee erityisoikeudet. Tästä seuraa perusasetelma, jossa islam voittaa molemmissa yhteiskunnissa..."

Noilla korteilla kelpaa kyllä pelata. Kuvia käsi täynnä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
"Länsimaisessa yhteiskunnassa on totuttu ajattelemaan, että vähemmistö tarvitsee erityistä suojelua. Islamilaisessa yhteiskunnassa ajatellaan, että enemmistö tarvitsee erityisoikeudet. Tästä seuraa perusasetelma, jossa islam voittaa molemmissa yhteiskunnissa..."

Noilla korteilla kelpaa kyllä pelata. Kuvia käsi täynnä.

Onkos tullut lueskeltua jotain vastajihadistista manifestia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös