MM-kulta vai oman joukkueen suomenmestaruus? Kumpi merkitsee Sinulle enemmän?

  • 3 273
  • 65

MM-kulta vai oman joukkueen Suomen mestaruus? Kumpi merkitsee Sinulle enemmän?

  • Maailman Mestaruus Suomelle tietysti. Hölömö.

    Ääniä: 52 20,0%
  • Enemmän kuin MM-kulta, minulle merkitsee HIFK:n Suomen mestaruus. Kattila haltuun, minä tuon nakit.

    Ääniä: 50 19,2%
  • Enemmän kuin MM-kulta, minulle merkitsee *täytä tähän oma joukkueesi* Suomen mestaruus

    Ääniä: 158 60,8%

  • Äänestäjiä
    260

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Varsinkaan erkkakiekko ei saa kyllä minkäänlaisia postiivisia tunteenkuohuja osakseen, joten aika helppoa vastata Lukon mestaruus merkitsisi huomattavasti enemmän. Keskimmäinen vaihtoehto kuului taas sarjaan että kiviäkin kiinnostaa.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
1. Oman joukkueen menestys
2. Suomen maajoukkueen olympia/WC-kulta
3. Suomen mm-kulta

Kutakuinkin tuossa järjestyksessä menevät.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kerhon mestaruus olisi kyllä jotakin! Kyllähän MM olisi myös kiva mutta Kerho on Kerho!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harvinaisen yksimielistä porukkaa, vai onko. No, ei minusta välttämättä. Oma seura on aina oma seura ja hyvä niin.
 

Boomhauer

Jäsen
Itse kuulun ilmeisesti vähemmistöön tässä kyselyssä. Onhan valitsemani vaihtoehto sentään saanut tällä hetkellä vähiten ääniä. Mutta tosiaan, HIFK:n mestaruus menee kyllä päivänselvästi Suomen MM-kisamenestyksen edelle. World Cupin tai NHL-pelaajilla varustettujen Olympialaisten voittaminenkaan ei menisi HIFK:n mestaruuden edelle, vaikka pääsisikin huomattavasti lähemmäksi kuin MM-kulta.
 

Mr_Blonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se HIFK:n mestaruus on. Mömmöm skabojen edelle menee lisäksi ainakin Olympialaiset, WC sekä nuorten MM. MM-kisoja en arvosta kovin korkealle lähinnä huippumaiden B-tasoisten miehistöjen vuoksi. Mikäli kisat pelattaisiin vaikkapa vain neljän vuoden välein mielenkiinto (ja joukkueiden taso) saattaisi nousta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Jos vertailukohtana on mömmömkisat, niin Kerhon mestaruus olisi paljon kovempi juttu. Jos taas puhuttaisiin esim. nykymuotoisen olympiaturnauksen tai World Cupin voitosta... No ottaisin kyllä sittenkin sen pojan Rinkulalle.

EDIT: lisätään nyt listakin

1. HPK mestaruus

2. HPK häviää finaaleissa

3. Suomelle WC/olympiavoitto

4. HPK:lle pronssi

5. Suomelle MM
 
Viimeksi muokattu:

Seether

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penthouse
Tottakai maailmanmestaruus merkitsee enemmän. Se on minun silmissäni paljon arvokkaampi kuin Suomen mestaruus. Ja eikä minulla ole mitään varsinaista suosikkijoukkuetta SM-liigassa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
lintu kirjoitti:
Ei paha, harvoin joudut pahasti pettymään.
Sanos muuta. Kerhofanius on kuin diapam-kuuri. Paskat housussa mutta yhtään ei vituta.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
1. Blues suomenmestariksi.
2. World Cup mestaruus suomeen.
3. Blues välierissä.
4. Blues oikeasti pärjäisi.
5. Mömmöm-lätkä.
 

Rocco

Jäsen
1) Suomelle Olympiakulta (NHL-pelaajilla pelatuissa Olympialaisissa)
2) Suomelle World Cup-voitto
3) Ruotsi häviää Olympialaisissa tai World Cupissa eikä selviä mitaleille
4) Sport SM-liigan voittoon
5) Sport karsinnoista (tuleeko sellaiset?) liigaan
6) Kanadalle Olympiakulta
7) Kanadalle World Cup-voitto
8) San Jose Sharks voittaa Stanley Cupin
9) Suomelle nuorten MM-kulta
10) Kanadalle nuorten MM-kulta
11) Mikä tahansa maa voittaa Ruotsin missä tahansa arvokisoissa.
12) ... Sport voittaa Hermeksen
13) Suomi voittaa Olympiakultaa ilman NHL-pelaajia pelatuissa Olympialaisissa
14) Suomi voittaa MM-kultaa toppahousukansan "MM-kisoissa"
15) Suomi voittaa kenet tahansa Euro Hockey Tourilla.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kappas, täällähän on IMO aika yllättävä jakauma.

Itseäni syö melko mielettömästi se, että olen niin nuori, että aloin tajuamaan jääkiekosta jotain vasta vuonna '96. Niinkuin joku tuosta voi hyvinkin honata, en ole saanut kokea Täyttymystä, Suomen arvokisavoittoa. Tuon vuoden ysiviis jälkeen ollaan tiputtu käytännössä joka ikinen kerta ihan helvetillisen kivuliaasti, ja siihen arvokisavoiton kokemiseen on muodostunut jo jonkinlainen pakkomielle. Niin monta kertaa olen saanut todistaa, kuinka MM-kulta, WC:n voitto tai olympiafinaali on lipunut käsittämättömästi hyppysistä. Jotenkin vain haluaisin nähdä, kuinka koko Suomi riehaantuu. Haluaisin nähdä ne sanoinkuvaamattoman onnelliset pelaajat, ne juhlat. Haluaisin kokea sen tunteen. Vuonna 2001 se oli jo todella lähellä. Kolmanteen erään lähdettiin 2-0 johtoasemasta, mutta se menetettiin. Sanon ihan suoraan, että sitä surtiin viikkoja.

Henkilökohtaisesti mua ärsyttää suuresti ihmiset, jotka pitävät itseään jotenkin rahvaan yläpuolella. "En mä viitsi innostua MM-kisoista kun kaikki toppatakitkin innostuu. Mä tiedän lätkästä enemmän".

Lisäksi toisinaan kaivelee vähän samaan luokkaan kuuluva Mertarannan, Helmisen, Peltosen ja muiden MM-ikonien jatkuva arvostelu. Itse saan hirveät kiksit siitä, kun Mertaranta huutaa, ja ne Leijonapaitaiset taistelevat suurella, suomalaisella sydämellä. Jos se tekee musta jonkinlaisen juntin, olen ihan helvetin mielelläni juntti.

Tottakai ihan samat jutut pätevät Ilvekseen, mutta eivät yhtä vahvasti. SM-kulta ei ole mun seuraamisen aikana ollut kertaakaan edes kauhean lähellä, joten sitä ei olla myöskään menetetty. Ehkä suurin syy on se, että Suomen Maajoukkue on koko kansan juttu, Ilves vain osan tamperelaisista.

Lainaan tähän loppuun Veijareita ja Virtuooseja, joka lainaa I.Alankoa:

"Mä tahdon sielutonna hurmiossa rakastella koko maailmaa!"

Siltä musta tuntuisi, jos sen saisi kokea. Edes kerran.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehdottomasti Lukon mahdollisesti jonain päivänä voittama SM-kulta merkitsisi minulle miljoona kertaa enemmän kuin Suomen maajoukkueen voittama maailmanmestaruus. Niin kauan aion hengissä kitkutella kunnes Lukko mestaruuden voittaa(saatan siis hyvinkin elää ikuisesti). Suomen maajoukkueen menestys ei minua niin hirveästi kiinnosta, ihan kiva jos pärjäävät, mutta kyllä minulle merkkaa Lukon runkosarjaottelukin paljon enemmän kuin Suomen maajoukkueen ottelu MM-kisoissa.
 
Johto kirjoitti:
Ehdottomasti Lukon mahdollisesti jonain päivänä voittama SM-kulta merkitsisi minulle miljoona kertaa enemmän kuin Suomen maajoukkueen voittama maailmanmestaruus. Niin kauan aion hengissä kitkutella kunnes Lukko mestaruuden voittaa(saatan siis hyvinkin elää ikuisesti). Suomen maajoukkueen menestys ei minua niin hirveästi kiinnosta, ihan kiva jos pärjäävät, mutta kyllä minulle merkkaa Lukon runkosarjaottelukin paljon enemmän kuin Suomen maajoukkueen ottelu MM-kisoissa.

Allekirjoitan sanasta sanaan tämä johdon kommentin.

Kyllähän MM-kisat tulee aina seurattua, mutta ei Suomen menestys ole läheskään niin iso juttu kuin Lukon menestys.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuosi 1995 oli jääkiekollisesti mukava vuosi, joten sanotaan että molempi parempi. Toisaalta, kyllähän tuo maajoukkueen kannatus riippuu paljolti siitä, kuinka paljon siellä tepsiläisiä pelaa ja kuinka suurissa rooleissa. 1995 maajoukkueessa tepsiläisiä oli sen verran paljon ja sen verran tärkeissä rooleissa, että maajoukkue tuntui lähes yhtä omalta kuin Tepsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös