MM-kulta vai oman joukkueen suomenmestaruus? Kumpi merkitsee Sinulle enemmän?

  • 3 276
  • 65

MM-kulta vai oman joukkueen Suomen mestaruus? Kumpi merkitsee Sinulle enemmän?

  • Maailman Mestaruus Suomelle tietysti. Hölömö.

    Ääniä: 52 20,0%
  • Enemmän kuin MM-kulta, minulle merkitsee HIFK:n Suomen mestaruus. Kattila haltuun, minä tuon nakit.

    Ääniä: 50 19,2%
  • Enemmän kuin MM-kulta, minulle merkitsee *täytä tähän oma joukkueesi* Suomen mestaruus

    Ääniä: 158 60,8%

  • Äänestäjiä
    260

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
1. HIFK:lle nakkikattila

2. Philadelphia Flyers- Stanley Cup

3. Maajoukkue-MM-Kulta
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Maajoukkue on se tärkeämpi. Ihan vain sen takia, että silloin pelaajat edustavat maataan, ja suurin osa Suomalaisista kannustaa samaa joukkuetta.

Elikkä joidenkin mielestä minä olen varmaankin karjalippis, tai muu vastaava turjake jota jääkiekko ei oikeasti kiinnosta.

Itse vain seuraan lajista riippumatta Suomalaisten menestymistä. Sm-liiga on ainoa sarja koko maailmassa, josta minulla on myös suosikki joukkue olemassa.
Itseäni ei esim kiinnosta, jos Janne Ahonen voittaa sm-kisoissa Lahden urheilijoiden väreissä SM-kultaa.
Enemmän kiinnostaa, kun mies voittaa Suomen väreissä maailman cupin osakilpailun.
But enough off topic.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1. HPK:n mestaruus
2. HPK:n pronssi
3. Alle kakskymppisten MM-kulta
4. Olympiakulta/World Cup -voitto
5. Blackburn voittaa Valioliigan
6. Ruotsi kaatuu MM-kisoissa
7. MM-kulta

Itsellä kun ei ole varsinaista suosikkijoukkuetta NHL:ssä, niin ei päässyt tuolle listalle. Toki Stanley Cup kiinnostaa aika lailla MM-kisoja enemmän. MM-kisojen huonoin puoli on kaiken maailman "tappelut ei kuulu lätkää"-murtomaaihmisten innostuminen. Mikään ei vituta niin kuin kuunnella Mertarannalta lainattuja "omia mielipiteitä". Ja kilpailullisesti ei mielestäni ole pointtia järjestää matseja b/c-joukkueilla. Viihdearvoltaan taas esim. nuorten lätkä hakkaa euro-MM-kisat,
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
1. Tavataan Heikintorilla
2. Steve Bull tekee comebackin
3. Wolves nousee
4. Wolves kuittaa Valioliigan.
5. Tero Lehterä treenaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tripla tulee...Kummum-ällille ai~wan samah...
 

TML

Jäsen
MM-Kisat on viime vuosina ollut yks hailee minulle suomen paskojen pelaajavalintojen takia. Westerin ja Summasen valinnat kisoihin ovat olleet suorastaan järkyttäviä eikä minulta ole liiemmin herunut kannustusta. Aravirta kuului myös näihin jotka ottavat kavereitaan mukaan kisoihin (Lind, Nummelin, Raipe jne.) IFK voittama mestaruus olisi itselleni tosi kova juttu varsinkin nykyisellä porukalla. Canadan mestaruuskaan ei itselleni ole enää niin kova juttu kun siihen on "tottunut". Suomi ei saa itseltäni respectiäö edes Tornion olympialaisiin.

Itselleni kävi niin, kun olen itse pelannut Tapparassa pienestä pojasta lähtien ja kannustanut myös Tapparaa aika paljon (kuten myös IFK:ta), niin tapparan mestaruuden jälkeen tuli tunne että nyt on kaikki saavutettu. Seuraavalla kaudella Tappara konttasi mutta se ei oikeastaan liikuttanut paljoakaan. Tuudittauduin mestaruuteen että sen jälkeen pelit olivat vähän yks hailee mulle. Nyt kun mestaruudesta on kulunut aikaa olen todella alkanut jännittää Tapparankin pelejä. Esimerkiksi Kärpät pelissä missä halli oli täynnä oli oikein jännitettä ilmassa, mitä viimeksi oli mestaruusvuonna kun kärpät tuli toiseen finaaliin tampereelle. Innostuin jopa taputtamaan seisaalteen Viinasen kovan pommin jälkeen. Nyt kun 2003 vuoden mestaruuskrapula on käyty läpi niin kannustus on alkanut. IFK oli ykkösjoukkue parina viime vuonna ja kannustus jatkuu tälläkin kaudella.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Kyllä Haukkojen Mestis-mestaruus(!) merkitsisi meikäläiselle enemmän kuin Suomen maailmanmestaruus. SaiPan SM-kulta painisi MM-voiton kanssa varsin tasapäisesti.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Rok kirjoitti:
SaiPan SM-kulta painisi MM-voiton kanssa varsin tasapäisesti.
Minunkin mielessäni SaiPan SM-kulta merkitsee paljon enemmän kuin MM-kulta. Mikä siihen sitten on syynä? Ehkä se, että oma suosikkijoukkue merkitsee itselle enemmän kuin maajoukkue, koska maajoukkue on koko maan, eikä vain yhden paikan joukkue. Toinen syy on taas se, että maajoukkueen peräsimessä on niin pöllöt henkilöt, eli Erkka, Jari, Kale, tiedätte kyllä.

Titaanien nousu Mestikseen ja KooKoon mahdollinen Mestis-voitto merkitsevät myös mulle enemmän.
 

scholl

Jäsen
Onhan se hauskaa, jos Suomi voittaa mm-kultaakin. Tottakai 95 kisoissa voiton jälkeen jokainen oli asiasta iloinen, mutta ei sitä katsoessa elä samalla tavalla mukana kuin IFK:n voittaessa tai hävitessä. Jos Ruotsi olisi voittanut ko. loppuottelun niin olisin heille sen kultamitalin kotikisoissa myöskin suonut. Sen sijaan jos IFK häviää finaaleissa niin se on suunnattoman suuri katastrofi.

Kyllä tuohon pitää vastata, että IFK:n mestaruus merkkaa huomattavasti enemmän. MM-kisoissa en Suomen kaikkia matseja välttämättä edes katso.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän kysymykseen oli helppo vastata. HIFK tietysti.

Lisään vähän vaikeusastetta ja kysyn itseltäni, kumman seuraavista valitsisin:

a) Suomi voittaa maailmanmestaruuden, ja HIFK häviää finaalissa
b) Suomi putoaa B-sarjaan, ja Nakkikattila tulee Nordikselle

Hetken mietittyäni päätin lähettää Suomen B-sarjaan.
 

Bergeron#37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins,SaiPa,sympatiat Pingut ja Tappara
Saipan ja Suomen mestaruudet takaisivat yhtä isot juhlat, ja yhtä ison darran.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Suomi B-sarjaan, mä hommaan nakit. HIFK:n mestaruus kiinnostaa, maajoukkue ei.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
IFK:n menestys tietysti tärkämpää. IFK on jotain henkilökohtaista, maajoukkue taas koko kansan juttu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
1995 tuli jo aiheutettua pahaa verta väittämällä, että "Koivun mestaruus" TPS:lle oli kovempi juttu kun Jutilan lämärit MM-kisoissa. Olen samaa mieltä edelleen. Seurajoukkue on maajoukkuetta isompi tunnetasolla. World Cup ja olympiaturnaus tietenkin erikseen, MM-kisat ovat mitä ovat.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. Jokerien mestaruus
2. Liverpoolin tai Arsenalin valioliigamestaruus
3. Englannin maailmanmestaruus (jalkapallossa, duh!)
4. Suomen maailmanmestaruus jääkiekossa

Oikeasti listan ykkösenä olisi tietysti Suomen maailmanmestaruus jalkapallossa, mutta ei nyt mennä utopian puolelle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täysin subjektiivinen lista

1. BL-Cupin voitto (Höntsäsäbäturnaus, parhaimmat fiilikset minä siitä saisin)

2. World Cup/olympiakulta

3. Ilveksen mestaruus

4. Maailmanmestaruus

5. Parikymppisten maailmanmestaruus

6. Ilveksen mitali
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
1. HPK:n kulta ja hopea

2. Suomen olympiakulta

3. Suomen mm-kulta/Suomen World cup-kulta

4. Kanadan mm-kulta

5. HPK:n pronssi

Seuran menestys menee Suomen menestyksen edelle. Etenkin HPK:n tilanteessa,missä se tulisi ansaitun työn jälkeen. Olympialaiset on iso tapahtuma ja arvostettu tapahtuma, ja niistä voitettu kulta mistä tahansa lajista,on aina hatun noston arvoinen juttu. Eli kakkoseksi Suomen olympiakulta ja siis jääkiekosta. Kolmoseksi sitten MM-kulta ja World Cup- kulta,itse rankkaan kisat lähes samalle viivalle arvostuslistassani. MM-kisojen aikaan sydämeni on kaksivärinen,toisella puolella on Suomen lippu ja toisella Kanadan Vaahteralippu,Kanadan MM-kulta juuri HPK:n pronssia edelle. HPK:n pronssin jälkeen tulisi sitten Olympialaisten hopea ja pronssi ja sitten World Cupin ja MM-kisojen hopeat ja pronssit. FPS:n Mestisvoitto tulisi sitten seuraavaksi. Arvostan myös paljon minkä tahansa NHL-seuran Stanley Cup voittoa,missä pelaa suomalainen. Tietenkin Dallas olisi paras mahdollinen.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos TPS voittaisi Suomen mestaruuden taas pitkästä aikaa, se olisi aivan totaalisen hienoa. Kuitenkaan en tiedä mistä johtuu, mutta silti mieluiten ottaisin vastaan MM-kullan. Se olisi jotain niin ainutlaatuista, saisi kerrankin tuntea että me ei olla ainaisia häviäjiä. Oikeasti, se jotenkin toisi suomalaiset taas yhteen ja varmasti nostaisi uudelleen sellaisen kiekkobuumin, josta SM-liiga ja sitä kautta liigajoukkueetkin hyötyisivät.

En nyt tarkoittanut tätä sillä ettenkö haluaisi TPS.n voittavat kultaa. Sehän olisi aivan mahtavaa, mutta laajemmin katsottuna kaikkien suomalaisten yhteinen suuri voitto olisi jotain, mitä tämä kansa nyt tarvitsisi. Eli itse arvotan tällä hetkellä MM-voiton tärkeämmäksi kuin yksittäisen SM-liigajoukkueen Suomenmestaruuden.
Ja hiljaa mielessäni toivon, että tämä Suomen Suuri Voitto toteutuisi jo tänä keväänä Latviassa. Mutta toivossahan on tunnetusti hyvä elää.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jengi jatkaa samalla tavalla, niin ei todellakaan ole ansainnut mestaruutta, joten helppo vastata MM-kulta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta Suomen maajoukkue saa tippua vaikka C-sarjaan jos se merkitsee, että JYPin maaliero sarjataulukossa paranee yhdellä maalilla.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässien takia aikoinaan ylipäänsä kiinnostuin koko lajista, joten ketjun kysymykseen on helppo vastata, että "oman" seurajoukkueen mestaruus merkitsee minulle huomattavasti enemmän kuin Suomen maajoukkueen menestys. Toki myös Suomen puolesta iloitsen, jos menestystä tulee, ei siinä mitään...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
MM tietysti. IFKn Suomen mestaruus hyvana kakkosena kylla, mutta on siina vaan jotain kun pari viikkoa huhkitaan, jannitetaan, vertaillaan vastustajia ja lopulta aivan kasittamattoman janna finaali. Hyva paketti! Lisaksi joukkueeseen ei ole yhtaan pelaajaa tullut rahan takia. Eika varsinkaan yhtaan tsekkia.

IFKn mestaruutta varjostaa piiiiiiiiiitka kausi ja ne kolkytseitteman Jokereita vastaan kaytya matsia. Nyt jo alkaa puuskututtamaan ja pleijarit alkaa vasta maaliskuussa. Neljan kuukauden paasta!!!! Huh huh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös