MM-kisat 2010: Selostus, kisastudio ja televisioinnit/radioinnit

  • 80 169
  • 301

Sambody

Jäsen
Itse asiassa Teemu Niikko on vähän tuollainen tylsä toimittaja, joka tekee vain työnsä ja kysyy hieman liikaa itsestäänselvyyksiä, vaikka muuten asiallinen ja ok onkin. Tapsa Suominen on taas mielestäni ollut YLE:llä vähän lajissa kuin lajissa melko hyvä ja tuntuu olevan taustatyöt hyvin tehtynä, eikä mikään täysi maallikkokaan.

Itse näen tuossa Niikossa tapsa in the making. Jotenkin tuollainen tapsamainen viimeiseen asti asiallisuus paistaa hänestä ja ehkä ajan myötä mukaan tarttuu sitä tarvittavaa pilkettä silmäkulmaan ja särmää jolloin tuo 'kuivuus' kaikkoaa. Suominen on kyllä rautainen ammattilainen, joka osaa ottaa vieraista ja asiantuntijoista kaiken irti, joten on siinä Niikolla vielä hieman matkaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olenkos ainoa jolla on lähetyksissä ääni aina vähän kuvaa edellä? Pikkaisen ärsyttävää, kun tietää jo ennen kuvassa näkemistä että "tästähän tulee maali" tai "tästähän ei tule maalia". Lähinnä ihmettelen tätä sen takia, että jos tuo olisi yleinen asia, niin luulisi YLE:llä jo tuon huomanneen ja korjanneen.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos haluatte asettaa kritiikin YLE:n selostajia kohtaan oikeisiin mittasuhteisiin, kääntäkää kanavanne nyt URHOlle Kanada-Tsekki -otteluun. Ei voi olla mahdollista että noin huonoa selostajaa käytetään MM-kisoissa. Voihan toki olla että olen koko lähetyksen ainoa katsoja, silloin tuo olisi ihan ymmärrettävää. Nimeä en tiedä mutta paskaa tulee suusta todella rasittavilla äänenpainoilla.
 
Jos haluatte asettaa kritiikin YLE:n selostajia kohtaan oikeisiin mittasuhteisiin, kääntäkää kanavanne nyt URHOlle Kanada-Tsekki -otteluun. Ei voi olla mahdollista että noin huonoa selostajaa käytetään MM-kisoissa. Voihan toki olla että olen koko lähetyksen ainoa katsoja, silloin tuo olisi ihan ymmärrettävää. Nimeä en tiedä mutta paskaa tulee suusta todella rasittavilla äänenpainoilla.
URHOtv:llä ei tosiaan ole kuin kolme hyvää selostajaa: Tero Karhu, JP Jalo ja Anssi Ritari. Suurimmalta osalta noista muista puuttuu sekä tunne että asiantuntemus kokonaan.
 
URHOtv:llä ei tosiaan ole kuin kolme hyvää selostajaa: Tero Karhu, JP Jalo ja Anssi Ritari. Suurimmalta osalta noista muista puuttuu sekä tunne että asiantuntemus kokonaan.

Minua tuossa ihmetyttää se, että kun ensi kaudella Urho meinaa näyttää seitsemää SM-liigapeliä samaan aikaan, niin mistä ihmeestä revitään selostajat? Jos taso on samaa luokkaa kuin Radio Suomen kiekkokierroksella, niin melkeinpä mutella joutuvat ihmiset suosikkijoukkueensa pelejä katsomaan.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos neljättä miestä (?) tarvitaan, voisi sen kotivideoiden mokeltajan roudata vaikka kentän laidalle haastattelijaksi.
Kyllä Marjomaan vastuualueena olisi itseoikeutetusti maalikoosteet ja hauskat TOP5-pätkät. Voisi olla avartava kokemus nähdä sekin päivä kun tuo toteutuisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä Marjomaan vastuualueena olisi itseoikeutetusti maalikoosteet ja hauskat TOP5-pätkät. Voisi olla avartava kokemus nähdä sekin päivä kun tuo toteutuisi.
Kieltämättä aika hyvä idea. Kuvitelkaa top-5 torjunnat hallin äänillä ja jokaisen torjunnan jälkeen Sampo laittamassa suoritus pakettiin monotonisesti "Niin se käy, kun sen osaa" tai "Jaa-a, kova oli veto, mutta ei tarpeeksi kova".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko joku oikeasti sitä mieltä, että Sporden poika on Antero Mertarantaa parempi selostaja? Minun mielestäni kyseinen selostaja on hyvin aneemisen kuuloinen ja pelkästään tämän vuoksi on Mertarantaa jäljessä noin valovuoden.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenkos ainoa jolla on lähetyksissä ääni aina vähän kuvaa edellä? Pikkaisen ärsyttävää, kun tietää jo ennen kuvassa näkemistä että "tästähän tulee maali" tai "tästähän ei tule maalia". Lähinnä ihmettelen tätä sen takia, että jos tuo olisi yleinen asia, niin luulisi YLE:llä jo tuon huomanneen ja korjanneen.

Mielestäni sama ongelma on ollut koko turnauksen ajan. Ihme ettei YLE ole tehnyt mitään asian korjaamiseksi. Nyt käynnissä olevassa Kanada - Tshekki -ottelussa selostaja on monta kertaa kertonut pelaajan laukovan, kun kuvan mukaan kuti on vielä viritysvaiheessa. Todella ärsyttävää.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Lausun ennustuksen: tänään 18.5.2010 klo 21.10-21.15 välisenä aikana kuulemme, miten YLEN media-ammattilainen kysyy Jaloselta, vaikuttaako Kanada-Tshekki pelin tulos omaan suoritukseen. Häpeän jo etukäteen tätä, en ennustusta vaan sen toteutumista.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Inka kysyi Komarovilta: ''Etupuoli vai takapuoli''.

Komarov: ''Takapuoli''.

Laatujournalismia by Yle.


Kysyihän tuo Puistolaltakin joku päivä että, nakki vai bratwurst? Mutta eikai näitä kannata niin vakavasti ottaa. Mitä lie Inkalla mielessä

Olen varmaan todella tosikko nyt, mutta en vaan ymmärrä miksi Inka alentuu kysymään tälläisiä. Hehe hauskaa on juu, mutta Ylen kisatiimin ainoana naistoimittajana saa varmaan kuulla näitä läppiä ihan tarpeeksi ilman, että vielä itse oikein kerjää verta nenästään. Kai se sitten on Ylen taktikointia tai roolitusta yms, että Inka pistetään vuodesta toiseen tekemään näitä pelaajakortteja ja kysymään tuollaisia kysymyksiä. Jos itse olisin urheilutoimittaja, en kyllä alentuisi vastaavaan. Mielummin ehkä haluaisin osoittaa, että ammattitaitoa löytyy.

Eri asia sitten lienee se, löytyykö sitä? Noiden blogikirjoitusten, pelaajakorttien ja englanniksi tehtyjen haastattelujen perusteella ihmettelen vain, eikö sieltä tosiaan ketään parempaa naistoimittajaa Yleltä löydy? Jos kerran tiimiin halutaan tuoda naisväriä.

Eikä tämä ollut mikään tasa-arvovuodatus. Olisi vaan kiva nähdä, miten esim. Tapio Suominen kysyisi Komarovilta että "nakki vai muusi".

Lainaukset otteluseurantaketjusta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Onneksi olin väärässä. Nyt on sanottava, että kohta Mertaranta vaikenee minun jääkiekko-ottelua häiritsemästä. On todella ärsyttävää.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pikkuhiljaa alkaa v*tuttamaan kun ei koskaan voi kuva ja ääni tulla samaan aikaan. Onko muilla vastaavia ongelmia? Alkuillan pelissä tuli selostus kuvan edellä, nyt Suomen pelissä selostus oli selvästi jäljessä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pikkuhiljaa alkaa v*tuttamaan kun ei koskaan voi kuva ja ääni tulla samaan aikaan. Onko muilla vastaavia ongelmia? Alkuillan pelissä tuli selostus kuvan edellä, nyt Suomen pelissä selostus oli selvästi jäljessä.

Vähän tulee jäljessä joo. Etenkin noissa tolppavedoissa sen huomasi hyvin, että ääni on perässä.

Onko muuten joku muu joutunut radio merisäästä kuuntelemaan pelejä? Mikko Hannula selostamassa kiekkoa ei ole mitenkään nautinnollista kuunneltavaa. Oli vaikeuksia ottaa selvää mitä siellä pelissä oikein tapahtuu, kun tämä monotoninen ääni koittaa kertoa mitä tapahtuu missäkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hyvää settiä studiossa ekalla tauolla Venäjä-ottelussa. Ensin Ville Peltonen antaa kuittia pelaajavalinnoista JM Aaltosen kautta, ettei tunnistaisi Suomen joukkueen pelaajaksi muuta kuin paidan väristä. Tämän jälkeen Sakke ja Ville vielä tyrmäävät mauttomat pelinumerovalinnat Immosen ja Hietasen osalta. Aika harvinaista että noin suoraa kritiikkiä kuulee julkisesti jääkiekkoperheen sisältä.
 

Rocco

Jäsen
URHOtv:llä ei tosiaan ole kuin kolme hyvää selostajaa: Tero Karhu, JP Jalo ja Anssi Ritari. Suurimmalta osalta noista muista puuttuu sekä tunne että asiantuntemus kokonaan.
Tänään ainakin selosti aivan joku muu kuin kukaan näistä. En tiedä kuka oli, mutta erittäin laadukas kaveri oli kyseessä. Terveisiä vaan Urholle, että lisää tätä.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Nyt on sanottava, että kohta Mertaranta vaikenee minun jääkiekko-ottelua häiritsemästä. On todella ärsyttävää.

Samat sanat. Uskomaton urpo ja puusilmä! Onko tämä nyt sitten jonkun mielestä sitä "kuuluisaa" tunnelman luontia, että Kovalchukin tönäisy Hietaseen on "törkeä huitaisu suoraan päähän"? Toki selostaja saa ja pitääkin Suomen puolella olla, mutta eihän tässä nyt ole enää mitään järkeä, että venäläiset "vetävät surutta mailalla" koko ajan ihan normaaleissa vääntötilanteissa.

Ovechkinista ei muuten Mertsi oikein tunnu tykkäävän, kun Ovie on Mertsin mukaan joka pelissä sekoittamassa Venäjän peliä jatkuvalla laukomisellaan ja pitkillä vaihdoillaan. Pitäis varmaan penkittää koko jätkä.
 

Isolation

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Miten nuo peliajat menevät? Ei kai Kanada-Venäjä ole samaan aikaan Suomen pelin kanssa?

Alustavasti näyttäsi Suomen peli olevan iltapeli, kun taas Kanada-Venäjä pelaisivat jo iltapäivästä. Näkisi näin molemmat matsit. Luultavasti näitä kyllä ehditään lobata huomenna.

Ihmetyttää jos näistä tosipeleistä tarjotaan vaan koosteita. Ihan hyvin voisi toisen samaan aikaan pelattavan matsin sysätä FST5 kanavalle.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Itse tulkitsin tuon kyllähän kehuksi Aaltosen suuntaan ennemmin kuin valintakritiikiksi. Noh, samapa tuo.
Kyllä tuo nyt päivänselvä kehu oli eikä todellakaan minkäänlaista kuittia. Kaveri poikkeaa vain perussuomalaisesta puukädestä.

Mertaranta oli taas tänään se entinen itsensä, jonka takia olen tämän selostuksia jo vuosikaudet vihannut. Ei se hehkutus sinänsä häiritse, mutta järkyttävää itkua koko ajan. Lisäksi kaveri on toistohuumorin ylin ystävä ja esimerkiksi "niinkuin pitääkin" -täytesanat tulevat vähän joka väliin. Paska suoritus kaiken kaikkiaan.

Paremmaksi vetää vain Sakari Pietilä, jonka olisi jo aika jäädä eläkkeelle tosta työstään. Ei tuo mitään lisäarvoa jaarittelullaan ja muiden peesaamisella. Lisäksi kun joku toinen selittää jotain asiaa, Sakella on yltiöpäinen tarve keskeyttää ja ilmoittaa, että näin juuri asia on. Vittu kun ei itse keksi mitään niin sitten vie kunnian muiden sanomisista.
 

Rici

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D, Pönttövuoren Peikot
Hyvää settiä studiossa ekalla tauolla Venäjä-ottelussa. Ensin Ville Peltonen antaa kuittia pelaajavalinnoista JM Aaltosen kautta, ettei tunnistaisi Suomen joukkueen pelaajaksi muuta kuin paidan väristä. Tämän jälkeen Sakke ja Ville vielä tyrmäävät mauttomat pelinumerovalinnat Immosen ja Hietasen osalta. Aika harvinaista että noin suoraa kritiikkiä kuulee julkisesti jääkiekkoperheen sisältä.

Itsekin kummastelin pikkusieluisuutta noissa pelipaitojen numeroissa. Eiköhän annetan niiden valita paitojensa numerot, jotka siellä kentällä ovat. Ei se ole toisen pelaajan häpäisemistä, että valitaan sama numero. Sen sijaan tuli hieman ylimielinen kuva etenkin Peltosen jatkokommentista numeroiden suhteen... Mutta muuten ihan hyvät pointsit studioväelle! Tykkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös