MM-kisat 2009: Päivä 8 (otteluseurantaketju 1.5.)

  • 29 992
  • 180
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä Niskala oli tänään parempi kuin viime vuoden kisoissa kertaakaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä tämä peli hoidettiin vaikeamman kautta, mutta pääasia lienee kuitenkin, että häviöitä ei ole tullut. Sami näytti tässä pelissä miksi on joukkueen kapteeni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vahalahtikin pelasi loisto matsin:)
 

d2uce

Jäsen
Tamilla meni taas yskänpastilli väärään kurkkuun.

Kohtalaista vittuilua on muuten tullut studiosta Saariselle ja nyt Niikko (?) sai pientä muikkaria Suomiselta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sanotaan hyvä työ, mielestäni kiekko pomppaa pakin mailasta Samille
Mailan kärjellä napautti syötön Kapaselle. Onneksi tuo Immosen toinen luoma paikka sitten Samille kelpasi. Ensimmäisessä kiekko pyöri ja oli ilmeisesti huonossa asennossa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mailan kärjellä napautti syötön Kapaselle. Onneksi tuo Immosen toinen luoma paikka sitten Samille kelpasi. Ensimmäisessä kiekko pyöri ja oli ilmeisesti huonossa asennossa.

Kimposi ainakin mun telkkarissa Slovakin mailasta. Ei silti, hyvä tsemi Immoselta. Tärkeintä että päätyi Kapaselle maalin eteen.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Kimposi ainakin mun telkkarissa Slovakin mailasta. Ei silti, hyvä tsemi Immoselta. Tärkeintä että päätyi Kapaselle maalin eteen.

Sama, tosin itse olin näkevinäni, että kiekko osui Immosen mailan varteen ja otti siitä kimmokkeen, yhtä kaikki hyvä suoritus Immoselta ja seuraavassa pelissä voisi aloittaa jo heti alussa pelaamisen.
 

Sic

Jäsen
Sami pelasi kyllä mainion pelin, osoitti kapteenin asemassa sellasta peliä mitä häneltä on kaivattukkin; aktiivista ja sähäkkää menoa. Ja heti kun Pyörälä saatiin tohon kenttään niin johan alkoi peli luistaa, asiallinen siirto. Toivottavasti Kapanen jatkaa tolla tasolla ja Immonenkin alkais löytää sitä pelivirettä pikkuhiljaa tossa seurassa.

Rinteeltä ihan ok peli, huomenna toivoisin varmoja otteita V-Venäjää vastaan. Piste menetettiin, mutta lohkovoittotaistelussa ollaan toki mukana, mutta näkisin että kakkospaikka on hyvin suurella todennäköisyydellä meidän.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Jep, ei osunut Immonen kiekkoon, mutta kaiken muun teki kyllä ihan oikein ja ansaitsee syöttöpisteen tuosta pakkiin ajamisesta.

Nyt kun on uudet laiturit, niin saisi myös alkaa jakamaan kiekkoa heille vauhtiin, eikä vasta maalin eteen sumppuun.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Paskalla pelillä pojot. Ja pitihän se Pavekin näyttää.

Huomenna saattaa jäädä väliin, kun kirosana on hallissa.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuliko Salmela hiki

Pelasiko Salmela missä vaiheessa?

Salmelalla olisi tilausta ylivoimalla, tosin Niskala hoiti nyt sen tontin. Ei silti olisi paha, vaikka meillä olisi Nummelinin ja Niskalan ohella se kolmaskin kelvollinen YV-pakki käytössä.

Harmi kyllä Salmelaa ei käytetty alkupeleissä kovin paljon viivalla, vaan siellä oli heikohkosti rooliin sopiva Sami Kapanen. Ne harvat yv-vaihdot jotka Salmela pääsi pelaamaan, pelasi todella hyvin. Piti viivan ja oli ainoa, joka pisti pari vetopaikkaakin muille, eli sellaista perinteisempää yv-pyöritystä, mitä ei maaleista huolimatta juuri alkupeleissä nähty. Muilta osin "kuljetusliike"-Salmela halusi vähän turhan paljon esiintyä, eikä siitä sen enempää. Harhasyöttöjä ja kiekonmenetyksiä ei kuitenkaan samalla tavalla kuin Niinimaalla ja Koistisella.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Muilta osin "kuljetusliike"-Salmela halusi vähän turhan paljon esiintyä, eikä siitä sen enempää. Harhasyöttöjä ja kiekonmenetyksiä ei kuitenkaan samalla tavalla kuin Niinimaalla ja Koistisella.

Salmela oli Tsekkiä vastaan hyvä ja itse olin yllättynyt, että juuri hänet heitettiin vilttiin Niinimaan sijasta. Tosin siitä kuudennen pakin paikasta ainakin minun papereissani taistelee edelleen Niinimaa, Salmela ja Koistinen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
3.erään tuli ihan eri Suomi kuin pelasi kaksi ekaa erää, varsinkin Pyörälän siirtäminen Immosen ja Kapasen laidalla vihdoin sai aikaiseksi sen että Suomelle löytyi toinen kenttä joka loi hyviä paikkoja - varsinkin kun ykkönen pelasi turnauksen huonoimman pelinsä. Ja Jarkko Immonen petasi Sami Kapaselle kaksi loistavaa maalipaikkaa, harmi ettei kelvannut jo normaalilla peliajalla - no onneksi kuitenkin sit jatkoajalla kelpasi. Toivottavasti tuon kakkosen peli nyt alkaisi toimimaan. Nihkeä peli ja aivan järkyttävän huonoa tuomarointia joka vieläpä oli selkeästi Slovakiaa suosivaa.

Ensimmäinen pistemenetys näissä kisoissa, toivottavasti jää viimeiseksi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tamilla meni taas yskänpastilli väärään kurkkuun.
Vai oliko sittenkin ajankohtainen Tamiflu -pilleri joka yskäkohtauksen aiheutti ;)

Tässä pelissä ei oikeastaan mitään muuta hyvää ollut kuin voitto. Esitys kokonaisuudessaan oli aika masentavaa katsottavaa. Mutta täytyy uskoa, että Belarus tänään kaatuu, Kanada-pelistä ei uskalla arvailla vielä mitään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Suomi tekee sen ihan itse. On se kumma, miten suomalaiset eivät osaa pelata ennakkosuosikin asemassa yhtään.

Eivät tosiaan yhtään osata pelata - on se kumma kun Suomi on tästä kykenemättömyydestään huolimatta voittanut joka hemmetin matsinsa. Surkeaa, pateettista, hirveää. Kyllä nyt pitää pää pistää pensaaseen ja hävetä näitä onnettomia suorituksia, jotka päättyvät joka kerta Maamme-lauluun, oli vastassa sitten jääkiekon suurmaa tai keskikastin porukka.

Varsinkin kun Suomen joukkue ei ole mikään "ennakkosuosikki" kuin korkeintaan heittopusseja vastaan, ei esim. Tshekkiä eikä Slovakiaakaan vastaan. Suomi oli ja on edelleen se altavastaaja, erittäin kokematon ja etukäteen erittäin parjattu joukkue, jolta kukaan ei yhtään mitään odottanut ja jonka pelaajavalintoja Jatkoajan foorumeillakin on parjattu kymmeniä sivuja.

Siitä huolimatta Suomen pelejä moititaan, jos vähän huonompanakin iltana tulee kuitenkin voitto kotiin yhtä jääkiekon isompiin maihin kuuluvaa joukkuetta vastaan vastaan, ja yhtä takuuvarmasti Suomen joukkuetta puukotetaan täälläkin kunnolla selkään, jos se ei kanna mitaleita kotiin tai jos se jopa tipahtaa puolivälierissä, kuten hyvin moni jo alun perin veikkasi. Jos mitalipeleihin päästään silkalla joukkuehengellä kokemuksen sijasta, niin eiköhän veitsiä teroiteta siinäkin tapauksessa, että mitalin väri ei ole kultainen.

Minulle on sivumennen yksi lysti, vaikka joku peli olisi nihkeämpikin, jos se päättyy Suomen kansallishymniin. Joukkueen kannaltakin on parempi, että pisteistä saa tapella tosissaan eikä kukaan pelaajista kuvittele, että minkäänlaiseen leijumiseen olisi varaa jatkossakaan.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Salmela oli Tsekkiä vastaan hyvä ja itse olin yllättynyt, että juuri hänet heitettiin vilttiin Niinimaan sijasta. Tosin siitä kuudennen pakin paikasta ainakin minun papereissani taistelee edelleen Niinimaa, Salmela ja Koistinen.

Tsekkipeliä en päässyt näkemään, kun olin itse räpeltämässä kaukalossa silloin. Uskon kyllä mielihyvin, että noin on ollut. On päivän selvää, että taitava ja näyttävästi pelaava kaveri riplaa ennenkaikkea jääkiekon suurmaita, Tanskaa ja Norjaa vastaan, ja sitten tosipeleissä keskittyy enemmän pelaamiseen. Näin se oli myös viime kisoissa, joissa Salmela pelasi loppupeleissä oikein hyvin.

Pakeista muuten Kukkonen on tämän pelin perusteella ehkä kokonaisuudessaan paras. Varma ja vakuuttava, mutta ei toki näyttävä, kuten vaikkapa Nummelin.
 

katariina

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NCAA
Minulle on sivumennen yksi lysti, vaikka joku peli olisi nihkeämpikin, jos se päättyy Suomen kansallishymniin. Joukkueen kannaltakin on parempi, että pisteistä saa tapella tosissaan eikä kukaan pelaajista kuvittele, että minkäänlaiseen leijumiseen olisi varaa jatkossakaan.

Eikös se niin ole, että hyvän joukkueen tunnistaa siitä, että se voi voittaa huonollakin pelillä? Ja pitää todeta, että melko hyvin on Suomella pullat uunissa, jos huonolla pelillä voitetaan kuitenkin Slovakia. Hyvällä pelillä voidaan haastaa vahvasti USA/Ruotsi.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Nyt voitaisiin sen kolmannen erän tuhritun paikan jälkeen (Kapasen tilanne) mennä kysymään Okposolta, että mitä mies itse on mieltä tuhritusta tilanteesta. Pystyykö sanomaan, että "minäkin oisin saanut tuosta maalin".
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Eivät tosiaan yhtään osata pelata - on se kumma kun Suomi on tästä kykenemättömyydestään huolimatta voittanut joka hemmetin matsinsa. Surkeaa, pateettista, hirveää. Kyllä nyt pitää pää pistää pensaaseen ja hävetä näitä onnettomia suorituksia, jotka päättyvät joka kerta Maamme-lauluun, oli vastassa sitten jääkiekon suurmaa tai keskikastin porukka.
Totta kai voitto on hieno asia, mutta kyllä näissä peleissä on selvä korrelaatio pelin tason kanssa silloin kun pelataan altavastaajana ja voittajasuosikkina. Minun mielestäni Suomen peli oli Slovakiaa vastaan äärimmäisen huonoa, vaikka voitto irtosikin. Slovakia vaan sattui olemaan vieläkin huonompi.

Varsinkin kun Suomen joukkue ei ole mikään "ennakkosuosikki" kuin korkeintaan heittopusseja vastaan, ei esim. Tshekkiä eikä Slovakiaakaan vastaan. Suomi oli ja on edelleen se altavastaaja, erittäin kokematon ja etukäteen erittäin parjattu joukkue, jolta kukaan ei yhtään mitään odottanut ja jonka pelaajavalintoja Jatkoajan foorumeillakin on parjattu kymmeniä sivuja.
Tästä olen kyllä selkeästi eri mieltä. Tshekkiä vastaan Suomi lähti pienoisena altavastaajana ja tämän ottelun Suomi hoitikin suhteellisen hyvin. Slovakiaa vastaan Suomi oli kuitenkin jopa selkeä ennakkosuosikki ja peli olisi ollut hoidettavissa varsinaisellakin peliajalla. Hyvä kuitenkin, että voitto lopulta irtosi. Vaikka Suomella onkin nimettömin joukkue vuosiin, ei ole hurraamista muidenkaan maiden kokoonpanoissa. Taitaa Tshekit olla ainoita, joilla on normaalia kovempi kokoonpano tänä vuonna.

Onhan se helvetin hienoa, että voittoja irtoaa huonommallakin pelillä. Se on ehdottomasti hyvän joukkueen merkki, mutta kyllä tuosta matsista pelin täytyy parantua aivan älyttömästi, mikäli lohkovoitosta halutaan taistella tai puhumattakaan siitä, että mitalipeleihin hamutaan. Kyllä minun mielestäni silloin pitää antaa kritiikkiä, kun on aihetta ja silloin kehua kun siihen on syytä.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hieno aloitus. Nyt herätys prkl!

EDIT: Itsekin näköjään unessa vielä, kun väärään ketjuun meni.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kyseenalaistaa Jalosen kyky ladata joukkue. Suomi on Tsekki- ja turnauksen avauspeliä lukuunottamatta startannut matseihin todella löysästi.
 

Salama44

Jäsen
Hyvä Suomi!!!

Kyllä me tällä joukkueella voiteaan Maailmanmestaruus. Puolustuspeli toimii loistavasti ja kolme ketjua jauhaa maaleja tasaiseen tahtiin:)

Kestettiin 5 sekuntia Valko-Venäjän rynnistystä vain yhdellä takaiskulla.
 
Viimeksi muokattu:

Salama44

Jäsen
Karmeaa peliä Suomelta. Valko-Venäjä sai puhtaan läpiajon erän lopussa ja oli mennä jo 2-0 johtoon. Tehot puuttuvat Suomelta nyt kaikilta kentällisiltä. Tähänkään asti niitä ei ole löytynyt kuin yhdeltä ketjulta aina peliä kohden. Se ei voi johtaa mihinkään muuhun kuin tappioon ennen pitkää.

Nyt tarvittaisiin kylmäpäistä hyvää syöttöpeliä ja maalipaikan hakemista kiekottomilta pelaajilta eikä silmitöntä ryntäilyä sinne tänne hyökkäyspäässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös