MM 2017: Suomi

Tila
Viestiketju on suljettu.
Mutta eihän silloin edes mitään finaalia pelattu?
Myönnän, katsoin vain Wikipediasta. En tiedä sen enempää. Pointti oli kuitenkin se, että USA ei ole pärjännyt näissä kisoissa ikuisuuksiin. Uskon, että sille on jokin muukin syy kuin sattuma. Suomalaisilla aivan erilainen taisteluasenne koska kisat merkitsevät täällä niin paljon. Pakko sen on vaikuttaa.
 
Puolustusalueen puolustuspeli loisti poissaolollaan? Mitähän sinä nyt tarkoitat... Vaikea sanoa, mutta voin ikään kuin sivuhuomautuksena kuitenkin mainita, että Suomi puolusti omalla puolustusalueellaan lähestulkoon virheettömästi. Pyrittiin välttämään tuplauksia ja puolustamaan sisältä. Onnistui täydellisesti.

Samoin onnistui keskialueen puolustaminen. USA ei siitä montaa kertaa kiekolla tullut. Prässiä pelattiin huomattavasti vähemmän kuin Kanada-pelissä, ja se oli nappiratkaisu.
Joo, kirjoitin vahingossa puolustus- vaikka piti kirjoittaa keskialueen. Ei tällä tasolla voi tyytyä vaan blokkaamaan vetoja ja syöttölinjoja, siis puolustamaan sisältä. Myös puolustuspeliin täytyy saada luotua ylivoimaisia tilanteita.

Keskialuetta Suomi ei juurikaan puolustanut. Hyökkääjät puolusti lähinnä puolustusalueen siniviivaa.

USA oli kyllä aika lailla aseeton tässä matsissa, Outoa, että he eivät osanneet pelata yhtään Suomea vastaan.

Onneksi lätkä on pienten marginaalien peli, myös tässä matsissa olisi voinut käydä ihan mitä vaan.
 
Sehän oli kuin Tapparan peliä olisi katsellut;

Taktisesti loistavaa ja voittavaa jääkiekkoa, jossa taitotasoltaan keskimäärin heikomman joukkueen pelaajat ottivat voiton itseään paremmista pelaajista.

Veli-Matti Savinainen, Jani Lajunen ja Mikko Lehtonen. Mitä yhteistä heillä on ja mitä poikkeavaa heillä on esimerkiksi Yhdysvaltain pelaajiin nähden?

Vastaus: He tulevat voittavista joukkueista.

Tämä näkyy esim. Savinaisen otteista. Miehellä on itseluottamus korkealla. Kanada pelissä mies vain surffaili, mutta tosipelissä oli Suomen paras pelaaja hankkien mm. jäähyn, josta tuli myös voittomaali, jossa oli myös itse mukana syöttäjänä. Savinainen ei yritä päteä merkityksettömissä peleissä, eikä yritä saada mitään onnistumisia, jotta saa jotain itseluottamusta. Lähtee laukomaan jostain puolesta kentästä jotain Kanadaa vastaan, koska uskoo tekevänsä maalin myös sieltä. Ei kunnioita eikä pelkää ketään.

Sm-liiga on todella aliarvostettu liiga. Sm-liigassa ja Suomen maajoukkue leijonat pelaa ns. taktista jääkiekkoa. Samaa nähdään jalkapallossa hyvin usein esim. Italialta. Tulee mieleen esim. jalkapllon vuoden 1994 MM-kisat. Italia pelasi alkusarjan todella surkeasti. Hävisi avausottelun Irlannille 0-1. Seuraavassa pelissä oli pakkovoitto Norjaa vastaan, mutta saivat punaisen kortin. Alivoimaisena saivat kairattua lopulta jotenkin ihmeen kaupalla sen pakko voiton 1-0 Norjasta. Lopulta pääsivät jatkoon viimeisenä joukkueena, kun tuolloin oli systeemi, jolloin kuudesta lohkosta 4 parasta lohkokolmosta pääsi jatkoon ja Italia oli viimienen lohkokolmonen, joka pääsi jatkoon. Neljännesvälierissä Nigeriaa vastaan, Nigeria meni 1-0 johtoon ja Italia otti tämän jälkeen myös punaisen kortin, mutta sitten tuli Roberto Baggio, joka tasoitti viimeisillä minuuteilla ja Italia kairasi itsensä lopulta aina finaaliin saakka.


Kevätkarnevaalit siis jatkuvat Suomen osalta. En tiedä, jatkuvatko ne Vesa Rantasen osalta, vai lähtikö kaveri pitkälle kesälomalle. Niin dramaattisia johtopäätöksiä hän veti suomikiekon tilasta eilen.

Aivan käsittämätöntä paskaa media jauhaa jostain Marjamäen otteista. Hänhän on Suomen kautta-aikain paras rookievalmentaja.

Tästä paskanpuhumisesta on erityisesti kunnostautunut iltasanomat

Tässä esim. IS asiantuntija Jari Isometsä väittää, että ampumahiihtäjä Kaisa Mäkärisen vauhti ei riitä Suomen maastohiihtäjiä vastaan.

Mutta mites kävikään
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Täydellistä!!! Niin täydellistä, kuin tuosta joukkueesta voikaan saada irti!!
Vaikka alkusarja oli vajavaa, ja hieman myös usa ottelun alku, oli sen jälkeen kaikki täydellista joukkuepelaamista! Kiitos.
 

BlackWolf

Jäsen
Hahhahhaa, ihme, että täällä on meidän Sihvoskopla taas pojittelemassa ja kertomassa kuka ei nyt taas vaan tajuu.
Ihan kiva liikanimi minulle "sihvoskopla". Tietääkseni olen yksi nimimerkki, enkä edes se joka alkoi täällä möläyttelemään ja joka on haukkunut kaiken muun paskaksi, paisti kusen. Koville ottaa kun Marjamäki ja varsinkin joukkue pelasikin kurinalaista suomalaista nykyajan jääkiekkoa ja pisti NHL miehet täysin asettomina kesälomalle, absoluuttisesti paskemmalla maetriaalilla. Johan sä ehdit vetää kaikki ihmeen "haluttomia, ei kinnostanut, krapula" yms. kortitkin esille. Kertoo täysin missä sun ymmärrys on, suhteessa näkemykseen pelistä. Suomi teki USA:sta asettoman, hitaan ja haluttoman. Jos et sitä ymmärrä, niin kannattaisi olla hiljaa.
 

Fiftie

Jäsen
Suomi pelas taktisesti kyllä loistavan ottelun! Suomi sai Jenkit aivan aseettomaks! Toki Jenkit pelas huonosti, mutta osittain ainakin suomen hyvyyttä! Vieläkin pitää toki otteita parantaa, jos Ruotsi meinataan kaataa. Pelin tempo pitää edelleen pystyä määräämään.
 

Murkula

Jäsen
[QUOTE="Murkula, post: 7069272, member:]
Minä uskon. Me, siis Suomi, voittaa.[/QUOTE]

Ei ole tähän muuta lisättävää. Humalainen fanipoika jonka äsken näitte maammelaulua laulavan, uskoi joukkueeseen ja tiesi sen onnistuvan.

Suomi pelasi tänään hyvin ja viisaasti, mutta se ei poista sitä että aiemmin on epäonnistuttu räikeästi.
Nyt ketjut olivat toimivammat ja JMA näytti kuuluvansa pelaavaan kokoonpanoon vaikka se monia niin harmittaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kiva liikanimi minulle "sihvoskopla". Tietääkseni olen yksi nimimerkki, enkä edes se joka alkoi täällä möläyttelemään ja joka on haukkunut kaiken muun paskaksi, paisti kusen. Koville ottaa kun Marjamäki ja varsinkin joukkue pelasikin kurinalaista suomalaista nykyajan jääkiekkoa ja pisti NHL miehet täysin asettomina kesälomalle, absoluuttisesti paskemmalla maetriaalilla. Johan sä ehdit vetää kaikki ihmeen "haluttomia, ei kinnostanut, krapula" yms. kortitkin esille. Kertoo täysin missä sun ymmärrys on, suhteessa näkemykseen pelistä. Suomi teki USA:sta asettoman, hitaan ja haluttoman. Jos et sitä ymmärrä, niin kannattaisi olla hiljaa.
Ehkä kannattaa hakea muita harrastuksia, kuin keskustelupalstan seuraaminen, jos lukutaito, ymmärrys tai halu ymmärtää on luokkaa nolla.

En ole sanonut mitään mitä tuossa väität minuun sanoneen.
 

adolf

Jäsen
Jenkit oli ihan pois raiteiltaan ja ovat kyllä siitä käsittämätön porukka että eivät oikein koskaan tunnu pelaavan onnistunutta turnausta näissä aikuisten MM-kisoissa.

Suomi on massiivinen altavastaaja joka tapauksessa Ruotsia, Venäjää ja Kanadaa vastaan. Olin jo väärässä tämän puolivälierän suhteen ja olen ihan mielelläni väärässä edelleen kun sanon että mitali on edelleen tosi ison kiven takana. Lundqvist maalissa jos/kun Ruotsi etenee välieriin niin enpäs tiedä miten finskit saa riittävästi maaleja hänen taakseen tehtyä tällä materiaalilla.
 
Suomi kyllä dominoi taktisesti USA:ta vastaan, siitä voi antaa syystäkin propsit Marjamäelle. Todella merkittävä liikku siirtää Aho keskelle, tätä vaihtoehtoa pidettiin ainakin meidän kisasohvalla esillä jo niistä katastrofimaisista pillukakossentterinämitävittua-peleistä lähtien. Nyt oli kaksi kiekkoa hyvin liikuttavaa ketjua ja Suomea vastaan puolustaminen siis paljon aikaisempaa vaikeampaa.

Mitä ihmettä? Onko tuo jotain ironiaa - voitti tänään muutamankin kaksinkamppailun ja tärkeitä kiekkoja. Toki ei ole missään huippukunnossa, mutta täysin ok-peliä tänään.

Samaa mieltä. Esimerkiksi Miro Aaltonen nyt vain katoaa näissä peleissä ihan täysin, ei voi mitään. Puljujärvi on paljon vaarallisemman oloinen "potentiaalinen yllättäjä" tärkeissä peleissä, koska hänellä on enemmän poikkeuksellisia ominaisuuksia. Tänään hyviä syötönkatkoja ja kyllähän se ensimmäinen pyrähdys joka vaihdossa on aika näyttävä kun lähes 2-metrinen honkkeli lähtee kuin tykin suusta. Harmi, ettei energia näytä tällä hetkellä riittävän kuin yhteen spurttiin.
 
[QUOTE="Murkula, post: 7069272, member:
Minä uskon. Me, siis Suomi, voittaa.

Nyt ketjut olivat toimivammat ja JMA näytti kuuluvansa pelaavaan kokoonpanoon vaikka se monia niin harmittaakin.[/QUOTE]
Tähän sama. Kevvään mies alkoi heräilemään kun ilmat alkoi lämpenemään. Olisko horros jo päättymässä.
 
Olipa hyvä peli Suomelta, yllätti minut täysin. Millaista paskakyntöä olikaan alkusarja ja siitä vähän säkällä jatkoon ja nyt välieriin. Mutta oli USA huono ja ennen kaikkea tyhmä.
 

BlackWolf

Jäsen
Ehkä kannattaa hakea muita harrastuksia, kuin keskustelupalstan seuraaminen, jos lukutaito, ymmärrys tai halu ymmärtää on luokkaa nolla.

En ole sanonut mitään mitä tuossa väität minuun sanoneen.
Juu se suora lainauskin oli minun sääntöjen rikkomista ja päästäni keksimää. Kyllä se siitä joskus Suomi taas häviää ja sä pääset haukkumaan kaikki, kyllä se siitä.
 

BlackWolf

Jäsen
OT: Kylläpä yllätti, että olit täällä riitelemässä.
Juu, minultahan on palstalle kirjoittaminen kielletty? Ja vieläpä just siihen ketjuun mihin milloinkin haluan. Vinkkinä tuolla on raportointinappi jos ottaa koville. Ne modet sitten päättää, että kuka rikkoo sääntöjä ja kuka ei.
 
Juu se suora lainauskin oli minun sääntöjen rikkomista ja päästäni keksimää. Kyllä se siitä joskus Suomi taas häviää ja sä pääset haukkumaan kaikki, kyllä se siitä.
Ymmärrän sen verran jääkiekon lainalaisuuksista, että mun haukkumisia tai haukkumatta jättämisiä ei yhden ottelun lopputulos heilauta suuntaan eikä toiseen. Ja voin kertoa, että huomattavasti mieluummin olen väärässä ja Suomi tulee kuin tuleekin voittamaan maailmanmestaruuden.

Jos se voitto tulee sillä, että viis äijää makaa päällekäin maalin edessä, niin naureskelen ja olen iloinen. Ei se silti tarkoita sitä, että minun mielestäni Suomen jääkiekon lippulaivan pitäisi pelata sillä tavalla ja saattaisin jopa ilmaista mielipiteeni asiasta täällä palstalla.
 

tuulis2

Jäsen
Upea voitto joukkueelta. Hieno maali Juhiksen syötöstä Kemppaiselle. Nyt on aivan sama tuleeko Ruotsi vai
Sveitsi vastaan. Leijonat voivat tästäkin parantaa. Toivottavasti Vesa Rantanen edes häpeää...
 

BlackWolf

Jäsen
Ymmärrän sen verran jääkiekon lainalaisuuksista, että mun haukkumisia tai haukkumatta jättämisiä ei yhden ottelun lopputulos heilauta suuntaan eikä toiseen. Ja voin kertoa, että huomattavasti mieluummin olen väärässä ja Suomi tulee kuin tuleekin voittamaan maailmanmestaruuden.

Jos se voitto tulee sillä, että viis äijää makaa päällekäin maalin edessä, niin naureskelen ja olen iloinen. Ei se silti tarkoita sitä, että minun mielestäni Suomen jääkiekon lippulaivan pitäisi pelata sillä tavalla ja saattaisin jopa ilmaista mielipiteeni asiasta täällä palstalla.
No siellähän 5 jätkää makasikin päällekkäin maalin edessä. Ei siinä, hyvin sä vedät, jatka vaan samaan malliin, näitä on viihdyttävää lukea.
 
No siellähän 5 jätkää makasikin päällekkäin maalin edessä. Ei siinä, hyvin sä vedät, jatka vaan samaan malliin, näitä on viihdyttävää lukea.
No hyvä, että jonkun juttuja on viihdyttävä lukea. Sun jutut nyt on lähinnä tasoa 13v koulukiusaaja. Tsemppiä... kyllä se siitä helpottaa kun ikää tulee.
 
@Sörsseli on kyllä täällä harvinaisen kujalla mitä pari sivua viestejä jaksoin lukea. Suomi puolusti huonosti keskialueen? Kumma juttu kun tais USA:n mokkekin esimerkiksi valitella kun eivät päässeet haluamallaan tavalla Suomen keskialueen läpi. Katoitko sä ees peliä? Kommenttien perusteella et, tai sit vaan vituttaa kun Suomi voittikin.
 
Ymmärrän sen verran jääkiekon lainalaisuuksista, että mun haukkumisia tai haukkumatta jättämisiä ei yhden ottelun lopputulos heilauta suuntaan eikä toiseen. Ja voin kertoa, että huomattavasti mieluummin olen väärässä ja Suomi tulee kuin tuleekin voittamaan maailmanmestaruuden.

Jos se voitto tulee sillä, että viis äijää makaa päällekäin maalin päällä, niin naureskelen ja olen iloinen. Ei se silti tarkoita sitä, että minun mielestäni Suomen jääkiekon lippulaivan pitäisi pelata sillä tavalla ja saattaisin jopa ilmaista mielipiteeni asiasta täällä palstalla.
Ilman sarvia ja hampaita kysyn sinulta vielä kerran, kun keskialueen pelin onnistumistakin kritisoit:

Oletko aivan OIKEASTI sitä mieltä, että Suomen olisi kannattanut pelata vähemmän trapia ja paineistaa enemmän USA:n päädyssä?

Katsoitko muuten urheiluruudun, jossa oli asiantuntija kertomassa näkemyksensä? Hän kyllä kehui myös Suomen alati keskialueella odottanutta ja USA:n pelinkäännöt totaalisesti tappanutta trapia, mutta ennen kaikkea hän korosti, kuinka täydellisesti Suomi pelasi PAPP:n puolustaen tiiviisti ja nöyrästi sisältä.
 

BlackWolf

Jäsen
No hyvä, että jonkun juttuja on viihdyttävä lukea. Sun jutut nyt on lähinnä tasoa 13v koulukiusaaja. Tsemppiä... kyllä se siitä helpottaa kun ikää tulee.
Olet hauska. Ikääkin on jo melkoisesti karttunut allekirjoittaneelle, ainakin tälle palstalle. Se että länkyttää täällä menemään yleensä myös sitten kolahtaa omaan nilkkaan, on käynyt myös allekirjoittaneelle ja usein syystä. Sinä enemmänkin vaikutat siltä koulukiusaajalta, joka länkyttää menemään ja kuvittelee ettei kukaan, koskaan saa sinua kuriin. Olet löytänyt sen "vahvuutesi". Minä tiedän hyvinkin, että maailmassa on isompia, kovempia, rumempia ja ilkeämpiä kuin minä. Minä myös tiedän että joku(aivan helvetin moni) muu tietää varmasti jääkiekosta enemmän kuin minä, hyvin todennäköisesti yksi niistä on Marjamäki. Sinulle tuntuu vielä se maailma aika utopistiselta, että joku voisikin olla sinua parempi, fiksumpi ja tietävämpi. Jos ikävuosihaitarille mennään, niin yleensä siellä jossain 7 hujakoilla alkaa nämä asiat aukeamaan fiksuimmille, että joku voi ymmärtää enempi ja sitten yritetään oppia, tai jos ei nappaa niin mennään siihen "ei mun tarvi" touhuun ja ne joita nappaa menee ohitse hetkessä.

Mutta turha kuvitella, että jos länkyttää aikuisena? menemään, niin ei saa sitten vastapalloon, kun ei menekkään kuten on väittänyt. Ja ihan henk.koht. mua ei hevon vatulaa kiinnosta miltä se Suomen peli näyttää, kunhan sillä tulee voittoja. Suomi on pieni maa, meillä ei ikinä tule olemaan maailman parhaita yksilöitä tai sitten saamme vetää melkoset ohjelmat kehiin. Joukkueena voimme silti olla aina paras.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös